Możesz zrobić to na kilka sposobów: 1. Na wyjściu wału z silnika, na kole pasowym, montujesz co 90 stopni mały magnes i dajesz czujnik. Następnie robisz mały klucz elektroniczny, który będzie generował impuls za każdym przejściem magnesu przed czujnikiem. Można do tego wykorzystać nawet moduł Gl118 z poloneza. W ten sposób robisz coś jakby układ zapłonowy...
Witam. Niewiedziałem w jakim dziale opisać problem więc pisze tu jeśli to zły dział proszę o przeniesienie. Mój problem polega na zamontowaniu obrotomierza. Potrzebuję zamontować obrotomierz w silniku diesla, który nie posiada alternatora. Obrotomierze (zegarowe) dostępne na allegro są montowane w silnikach diesla ale do działania potrzebują wyjścia...
W moim przypadku prace ruszyły ale na silniku z poloneza 1,9 d udało mi się kupić za 800 zł całego po wyjęciu wszystkiego i zezłomowaniu silnik ze skrzynią wyszedł 400 zł .Czy kolega mógłby dać wiadomość gdzie wykonują noże .Chodzi mi o nóż stały bo trzeba w nim zrobić otwory "fasolki" by regulować odległość a z tym mam problem.Poszukuje jeszcze obrotomierza...
Bo obrotomierzy z tą tarczą było kilka wersji. Była sterowana z cewki, ze sterownika, a nawet do diesla. Więc wyglądem nie masz się co sugerować. Ważna jest wersja i rodzaj potrzebnego sygnału.
Witam mam starego poczciwego poloneza z silnikiem diesla 1.9 GLD jest on w rodzinie od nowości i dobrze się ma ale do rzeczy. Mój polonez niestety ma zaślepkę zamiast obrotomierza wiem ze w niektórych dieslach montowano obrotomierze z tym ze różniły się wyskalowaniem no i chyba podłączeniem. W dieslach jest to realizowane z czujnika halla czyli położenia...
w nadwoziu poloneza benzyny jest wciśnięty silnik 1.9 d jak można podłączyć obrotomierz o ile można.
Witam może trafił Ci sie obrotomierz od diesla i wskazania przy f=50Hz powinny być około 1500rpm a od diesla pokaże około 100rpm bo ten jest napedzanyjest z uzwojenia alternatora
jeszcze może być tak opcja że masz np. obrotomierz od poloneza 1,9 diesel a chcesz podłączyć go do altka (a w wymienionym tutaj poldku obrotomierz bierze sygnał z czujnika położenia wału
Jaeger to raczej w dieslu, ale nie widziałem w żadnym samochodzie obrotomierza do 10 000 rpm.
Witam!!! Mam pytanie: Czytałem na forum rrózne opinie jedni twiedzą że obotomierz do disla i do benzyny niczym się nie różnia tylko sposobem podłączenia ( cewka - alternator ) Czytałem tagrze że nie jest tak dokońca inni uważają że niektóre obrotomierze z benzyny nie zadziałają w dislu. Np od fiata 125p LUMEL, obrotomierz VDO, od poloneza! Jaka jest...
Witam. Mam pojazd jak w temacie. Deska nie ma obrotomierza. Kupiłem deskę d obrotomierzem ale pojawia się problem skąd wziąść impulsy do sterowania obrotomierzem. Na obudowie koła zamachowego mam zamontowany czujnik, który wygląda jak czujnik obrotów wału. Przewód od tego czujnika kończy się wtyczką z 3 bolcami. Szukałem po dostępnych schematach instalacji...
Witam wszystkich, Długo szukałem ale nie mogę znaleźć rozwiązania mojego problemu a nie chcę testować tego metodą prób i błędów. Temat jest taki: Posiadam samochód z silnikiem Andoria 4CTi90-1BE, który fabrycznie nie był wyposażony w obrotomierz tylko zegarek. Instalacja jest natomiast położona, także wystarczy podmienić zegarek na obrotomierz i będzie...
Witam panowie chciałbym zbudować obrotomierz analogowy do silnika diesla o instalacji 24v, gdzie sygnał byłby brany z alternatora. Jako część mechaniczną chcę zastosować obrotomierz od poloneza caro plus ,mam na myśli wskazówkę z cewkami poruszającymi. Panowie podpowiedzcie jak przerobić częstotliwości z alternatora na napięcie poruszające wskazówką,...
Ja w swoim Polonezie trucku dieselku oczywiście zrobilem obrotomierz w prosty sposób. Zastosowalem czujnik położenia wału od forda transita, moduł zaplonowy od poldka benzyniaka i zegary od benzyniaka z obrotomierzem. Silnik Citroena ma fabrycznie wykonane w kole zamachowym naciecia nadajnika impulsów (2) na 1 obrót wału 2 czyli na obrót wałka rozrzadu...
Witam. Mam problem z podłączeniem obrotomierza do Vectry A 1,7D. Dysponuje obrotomierzem od Poloneza. Chce podłączyć pod alternator (alternator jest BOSCH'a od Vectry B). Przytlutowałem kabel sygnałowy w alternatorze i podłączyłem pod obrotomierz, podpiołem zasilanie i nic. Obrotomierz nie rusza. Mierzyłem miernikiem i na wyjściu z alternatora jest...
Witam. Chciałbym wstawić do Poloneza Plusa obrotomierz z auta z silnikiem diesla - Konkretnie z LUBLINA gdyż w miarę łatwo go wpasować w zegary polonezowskie. Obrotomierz który chcę założyć ma oznaczenie Autometronic RS95DL. I tu mam pytanie czy po podłączeniu go do impulsu sterowania który jest fabrycznie w Polonezie pozwoli na normalną pracę tego...
Możliwe, że tam obrotomierz bierze sygnały z kompa o mniejszym niż 12 V (z cewki) napieciu. Rozwiązanie takie było stosowane nawet w polonezach (impulsy 5V z kompa). Jak deska jest na procku, to wcale taka podmieniona deska nie musi chodzić. Czemu w ogóle chcesz podmieniać?
Obrotomierz z beznyzniaka nie będzie pasował do diesla; niemniej jednak sa się przerobić.
Czasem pomoże ,czasem nie ale jak na "odpowiednią" ropkę się trafi to pozamiatane....Ja chwilowo Audi na LPG olewam(a dziś ono olało mnie hehe) i nie inwestuję ,gdyż nie widzę sensu silić się na grzanie parownika jak akku już padlina.Niemniej coś z tym muszę zrobić w końcu ,a póki co używam drugiego autka w zimniejsze dni.Trochę materiałów zgromadziłem...
Moze by cos z tego wykombinował, tylko ja chce to podlaczyc do Vectry A, a nie do Poldka. Mam tylko obrotomierz od poloneza i chciałem go jakos zaadoptowac do Vectry, napsalem kilka postow wyzej. Narazie brak mi juz pomyslow.
To chyba że tak. Czujnik zdaje się miał coś koło 200 om, ale ten wynik nie ma większego znaczenia, byle by coś windukował. Jak sądzę masz coś nie tak z samym obrotomierzem, i ja skłonił bym się w kierunku poluzowanych nakrętek albo zimnych lutów. W benzyniakach to puszczało, to w dieslu, gdzie masz wieksze wibracje musi puszczać bardziej.
Z racji że alternator (prawdopodobnie z poloneza lub dużego fiata) nie ma wyjścia W muszę je samemu wykonać .Muszę odwiedzić szrot i zobaczę co się na winie ,ostatecznie kupię ten z alledrogo .Załączam schemat . Dzięki za pomoc
Impulsy z alternatora albo czujnika położenia wału przychodzą na zegary, Z alternatora w dieslu, w benzynie impuls sterujący do cewki zapłonowej.
nie smieje sie bo kazdy moze nie doczytac.. zazwyczaj w starych dieslach jest obrotomierz zasilany z fazy tj zacisk w a w polonezie cos mi sie kojarzyło z tym dodatkowym czujnikiem na potrzeby obrotomierza
Jak sterowany jest obrotomierz w Poldku dieslu. Nie znalazłem nic przy alternatorze, za to w okolicy koła zamachowego jest jakiś czujnik. Obrotomierz działa w momencie gdy silnik załapie , a rozrusznik jeszcze kręci. Jak puści się kluczyk to wskazówka spada do zera. Nie jestem pewny wszystkich składników instalacji, bo oglądałem go wczoraj o 22.00 przy...
Witam przerabiałem te zegary itd. długo pisać dlaczego się uparłeś na te z19D ma inną charakter pracy to znaczy na kole zamachowym jest nacięcia ale 2 gdzie odpowiada1 obr. wału u Ciebie kolego Rover ma4rowki działał by 2 razy szybciej czyli zamiast 2000tys. 1000obr. skoro tak chcesz to polecam obrotomierz z FSO125p ale zamiast wskazówki były diody...
(at)sanfran głupoty gadasz, 6D alternator potrzebował tylko zasilania regulatora po stacyjce. A nie że przewodu że środka uzwojenia. Sygnał W był wykorzystany przez przekaźnik do kontrolki ładowania w naszym 125p. Inne firmy wykorzystywały czasem ten sygnał do obrotomierza w Dieslu. I tak samo wyglądający alternator był stosowany w Polonezie tyle że...