Na początku rozebrałem licznik,z lupą posprawdzałem ścieżki ,dwie były przerwane,polutowałem, złożyłem założyłem wskazówki ustawiłem je (ale zanim zdjąłem zaznaczyłem ołówkiem ich położenie) włożyłem i działało. U ciebie może być co innego jak nie dasz rady jedź do kogoś kto napawia liczniki, w ok Wawy jest gość co to robi
upewnij sie czy napewno masz zegary z 325tds czy 318tds.z4garow do6 i na odwrot zegary beda zle pokazywały.to samo tyczy sie benzyny. Dodano po 1 przedlift i polift to tez jest roznica.
a może tak 2 diody i sygnał z dwu cewek :?:
Wyciągnij zestaw wskaźników, prześledź drogę dla sygnału obrotów od wejścia na zestaw (pomierz ostrożnie wartości napięć) poprzez elementy, sprawdź całość ścieżek i elementów, spaleniznę, swąd, zmianę barwy. Gdybyś znalazł gdzieś schemat (albo zdejmij z natury), to już połowa sukcesu.
może sam obtotomierz ma przełącznik jeżeli nie to najprościej zrobić nową skale bo teraz obrotomierz pokazuje o połowę mniejsze obroty
tylko że tam są dwie cewki więc pewnie wskazania obrotomierza będą zaniżone o połowę
Musi być pod dwa bo inaczej obrotomierz będzie przekłamywał o połowę. Zastosuj dwie diody.
Albo przeskalować tarczę obrotomierza. Tylko będzie się wychylał do połowy :D
Czy niezależnie od tego, w które z dwóch miejsc podłączasz sygnał obrotomierz wskazuje połowę? Jeśli tak, to musisz podłączyć oba sygnały bezpośrednio z cewki, dwoma przewodami! Lepiej niech ktoś z Kolegów zweryfikuje moją odpowiedź bo nie mam schematów przed sobą i mogę się mylić!
Schemat, który zamieściłem wyżej osobiście sprawdziłem na obrotomierzu z poloneza. Wskazania były w normie a nie połowę mniejsze.
Świeci połowa prędkościomierza i połowa obrotomierza a wskaźniki stanu paliwa i temperatury już w ogóle nie świecą . Wrzuce zdjęcie jak to wygląda . Dodano po 6 Dziś tak to wygląda świeci raz tak a raz tak wygląda że coś nie łączy . https://obrazki.elektroda.pl/9684191100_...
Elektryk wstawił jakieś diody prostownicze i działa. Wcześniej jak wyżej pisałem zaniżało obroty o połowę. Temat do zamkniecia
Witam. Drogi użytkowniku Compact. Jeżeli stary alternator ładuje Ci na wyższych obrotach to mało prawdopodobne aby komutator na wirniku był główną przyczyną. Jeżeli faktycznie masz krótkie szczotki i komutator to jak najbardziej można je kupić i nie są zbyt drogie. [url=http://osinskiartur.pl/index.php?pa...
Witam wszystkich. Czy wie ktoś jak naprawić oświetlenie obrotomierza ( nie podświetla się całościowo - tylko połowa) drugi zegar od prędkościomierza podświetla prawidłowo. Wcześniej mrugało mrugało a teraz całkowicie zgasła połowa podświetlenia, czy są tam jakieś żaróweczki wymienne czy jakieś diody?
Identyczne objawy w Audi B4 powodowało założenie licznika od wersji benzynowej. Dodatkowo po dodaniu gazu gdzieś do połowy, obrotomierz zaczynał spadać.
Obrotomierze uniwersalne są zwykle na 12 V. Przerabiałem podobny obrotomierz pod taki motorower. Był to obrotomierz uniwersalny z przełącznikiem 2-4-6 cylindrów. Przełącznik zamykał obwód z odpowiednią wartością rezystora na daną ilość cylindrów. Na zakresie 2 cylindrów zmieniłem wartość rezystora o połowę i działało zadawalająco.
Trzeba go przerobić, bo inaczej obrotomierz pokazywał by o połowę mniejszą liczbę. To dlatego, że silnik 4-suwowy 1-cylindrowy ma iskrę raz na 2 obroty, a 2-suwowy raz na 1 obrót.
Witam serdecznie Wiem w czym problem ale nie potrafię ogarnąć tych wzorów. Obrotomierz na LM1819N, datasheet w załączniku. W skrócie do Cagivy Mito 125 Ev7 (125 2T 1cyl) zamontowałem silnik Kawasaki Ninja 250R na wtrysku jest to 4T 2cyl. Obrotomierz Cagivy był fabrycznie podłączony pod cewkę przy alternatorze (napięcie 30-60V zmienne) i dostawał sygnał...
Obroty będą zaniżone o połowę. Bez dłubnięcia w obrotomierzu się nie obejdzie. Nieprawda! W tym silniku iskra występuje co JEDEN Obrót Wału Korbowego. To system z zapłonem na wale korbowym, czyli z traconą iskrą. W maluchu także występuje JEDN zapłon na JEDEN OWK, bo to dwa silniki jednocylindrowe przestawione względem siebie i JEDEN OWK.
Zakladalem niedawno klientowi. Do wtyczki w zegarach musisz dolozyc jeden pin (zobacz po sciezkach ktory idzie do obrotomierza). Laczysz go z kablem wychodzacym z modulu zaplonowego do cewki. Chyba zielony z zoltym? Sprawdz kolor ,bo moge sie mylic. Czy ten moduł zapłonowy to taka czarna puszka na podszybiu ? Tak ,to jest modul. Witam zegary zostały...
Z Poldolota obrotomierz będzie w maluchu zaniżał obroty o połowę... Poldek ma 4 gaty maluch natomiast tylko ma ich dwa... Nie wiem czy jest sens i możliwość bez wymiany np kwarcu (o ile w obrotomiarzu Poloneza on występuje - wiem że występuje w Cinquecento 700 np... czy 900) odczytuje się częstotliwość wymienia się ją na 2 razy mniejszą i tym samym...
To jest rocznik 1997. Kolega ma do niej 2 płytki drukowane zespołu wskażników. Na pierwszej świeci mu się cały czas lampka rezerwy paliwa a wskazówka jest bodajże na dole. W warsztacie spec orzekł że czujnik jest OK więc usterka jest w zespole wskażników. Kupił więc drugą płytkę używaną bo miała obrotomierz (pierwsza miała zegarek) i w tej lampka nie...
Zapewne mowa o cc 700 poczytaj kolego na forach malucha ze pod nanoplex nic się nie przerabia obrotka -przynajmniej tak czytałem Ja mam zamontowany w 126p fl czyli platynki do lutowałem do nóżek kondensatora drugi i jest git Bez do lutowanego kondensatora obrotek zaniżał o połowę
Witam. Już kiedyś pisałem o koledze hornecie, ale wszystko się szybko wyjaśniło. Teraz mam z własną problem. Podczas rozruchu coś jakby lekko strzeliło (przynajmniej tak mi się wydaje) i wszystko siadło. Obrotomierz staną +/- w połowie ( testował się, ze tak powiem) immobilizer nie mruga wszystko ani dychu. Bezpieczniki wszystkie dobre akumulator 12,4V....
Przekręcam kluczyk włącza się zapłon i wskazówka obrotościomierza podnosi się do połowy i stoi.
Witam. Mam taki problem z licznikiem audi a4 96r iż przestało mi podświetlać połowę prędkościomierza, rozebrałem wymieniłem żarówkę niestety nic, następnie złożyłem go to przestało połowę obrotomierza podświetlać i zegarka, jak tu sprawdzić ? co tu zrobić ? Prawdopodobnie mogłem przełożyć żarówkę z jednego miejsca do drugiego ale potem znów włożyłem...
Zmniejsz o połowę kondensator przerzutnika monostabilnego.
1 - kondensator odkłócąjący. Jeśli tak podłączysz, to wskazania będą zaniżone o połowę.
Rzeczywiście - nie :2 a x2. Moja pomyłka. Podwajacz trochę trudniej zrobić przy zmiennych obrotach. Chyba trzeba będzie się przyzwyczaić do wskazań o połowę mniejszych.
Witajcie. Jako że posiadam u siebie licznik Sagema, który się lubi "wieszać" a w ręce wpadł mi Jagera, który wg. mnie jest staranniej wykonany postanowiłem je zamienić. Kłopot w tym, że jest inaczej wyskalowany (8 tyś. rpm). Wszystko działa poprawnie, obroty wskazywane są prawidłowo, natomiast mój silnik (1,9 TD) kręci się max do 4,200 rpm co w praktyce...
Ceramik, foliowy lub monolit. Jak masz to możesz włączyć z tym drugi taki sam szeregowo. Będzie dokładnie połowa łącznie.
Peugeot 406 1.8 1997r. Prędkościomierz pokazuje równo połowę prędkości, kilometry idą dwa razy wolniej, obrotomierz chodzi normalnie i silnik pali normalnie. Czy ktoś mądry podpowie gdzie się coś pop...ło. Mario
Mam podobny problem. Mam A6 z 98 roku z silnikiem 1.8 T, i obrotomierz zaniża mi około o połowę. W jaki sposób mogę go przekodować? Mógłby ktoś mi opisać dokładnie? Vaga oczywiście posiadam.
Punto 1, 1996, silnik 1100, benzyna bez LPG Postanowiłem wymienić wskaźniki na wersję z obrotomierzem, po podłączeniu okazało się, że wskazania obrotomierza są zaniżone (na oko) o połowę. Sygnał dla obrotomierza pobierany jest z pinu 23 centralki tak jak podają na schemacie. Oscyloskop pokazał coś takiego: http://obrazki.elektroda.net/26_11638394...
no i jestem w d...ie deska po wymianie podzespołów nie dziala, a wskażnik paliwa zacięty w połowie nie działa obrotomierz i tempomat mnie pomysły się skończyły. Czy możliwe żeby procesor tym tempomatem zarządzał
Takie coś nazywa się przerzutnik d. To już połowa sukcesu:)
Proponyję zrobić tak: Zrób jakikolwiek przerywacz (powiedzmy silniczek, momośród i styki przerywacza, przez rezystor 100 Ohm podłącz do zasilania 12V), podeptnij to pod 1-C1 i zobacz wskazania obrotomierza, wymieniając wspomniany kondensator np.100nF=0,1uF, spowoduj połowę poprzedniego wskazania. To samo bym próbował z pozostałymi elementami.
Witam. Citroen Berlingo z silnikiem KFX 1.4,i mam zamontowana instalację "BRC just heaven". Ostatnio chyba się popsuł obrotomierz, bo pokazuje tylko połowę obrotów ale zaraz za nim przestała prawidłowo działać instalacja (samochód na LPG pracuje tylko na luzie), w serwisie gdzie montowałem instalację stwierdzono, że komputer samochodu źle podaje sygnał....
witam.czyli sygnał nie idzie z alternatora? W alternatorze jest wyjście W na którym mam 13v i idzie do licznika,na forach czytałem że w większości ciagników jest to sygnał dla obrotomierza ale napięcie powinno być o wartośc połowy napięcia z alternatora,dlatego mam dylemat jak to faktycznie jest w tym ciągniku
Robiłem test licznika Vagiem i wskazówka od prędkościonierza działa normalnie i zatrzymuje sie tam gdzie powinna a obrotomierza porusza się tak jakby skokowo i nie zatrzymuje się równo na połowie tylko za każdym razem w innym miejscu.
Jeżeli obrotek jest przerobiony prawidłowo to pokaże o połowę mniejsze wartości niż ten zamontowany w aucie.
A powiedz mi, napięcie powinno być w momencie przełączenia na żółwia czy na szybkie (przypuszczam że na szybkie) a druga rzecz czy ta cewka - w sumie to wygląda jak siłownik elektryczny - w każdym razie to co jest w środku i od czego wychodzi cięgno gazu, czy to powinno się lekko przesuwać w środku czy z oporami. Bo po odkręceniu od dźwigni gazu nie...
Witam wszystkich i mam takie pytanko co może być przyczyną że zegary w moim aucie świecą do połowy obrotomierz i prędkościomierz reszta jest ok. proszę o pomoc jak można to naprawić z góry dziękuje.Pozdrawiam
Ja podłączałem obrotomierz z poloneza do Peugeota, ale musiałem go przerobić ponieważ pod cewką pokazywał mi na dwóch przewodach, ale o połowę zaniżał. Teraz działa prawidłowo :D Nic nie przerabiaj w nim najpierw podłącz go i powiedz jak wskazuje :?:
Problem wygląda tak jak w temacie czyli przy przekręcaniu kluczyka z zapłonu pojawia się "tyrkanie", wskazówki zatrzymują się w połowie licznika i obrotomierza, zamykają się drzwi i włacza tylnia wycieraczka. Od dłuższego czasu już za pierwszym razem autko nie odpalało tylko trzeba było 2 razy przekręcić kluczyk. Teraz już nie odpala wcale. Co może...
U mnie, co prawda w mercedesie w124 było podobnie, przekłamywał o połowę. Okazało się, że był problem z podłączeniem masy od obrotomierza. Pociągnąłem dodatkowy kabel od obrotomierza do nadwozia i pomogło.
W bisie chyba masz cwke dwubiegunową czyli niemasz przerywacza.Tam do cewki idą dwa cienkie kable(nie wysokiego napięcia)to taka wtyczka do cewki jest-chyba,że masz jakąś inną cewkę.Te dwa kable-jeden to wzbudzanie cewki-do niego podłączasz obrotomierz.Możesz zastosować obrotke z dużego fiata,ale prawdopodobnie będzie Ci zaniżał obroty o połowę i będziesz...
Prądniczka obrotomierza zamontowana jest na silniku (mniej więcej w połowie bloku silnika,nie powiem ci teraz z której strony bo piszę z pamięci.Najczęściej jednak uszkadza sie sam zegar,ewentualnie kable po drodze).
Na początku kilka dni mrugają i potem nie świecą, już ponad połowa nie świeci. Rożne od wskaźnika paliwa po te od obrotomierza.
Witam Mam mały problem z autem, jest to VW Lupo z 2001 roku z silnikiem 1,4TDI 75km AMF. Problem polega na tym że obrotomierz źle wskazuje obroty silnika a dokładnie zaniża. Jak podepne VAGa to mam np. 3000 obr na laptopie a na obrotomierzu jest koło 2200 obr. Jak robie test licznika to wskazówka prawidłowo się wychyla tzn. najpierw dochodzi do końca...
Nic niezwykłego, normalne spalanie gdy jest zimno. 9 Litrów w trasie to nic niezwykłego na silnik 2.0 a nie 1.6 i nie opowiadaj mi tu głupot. Jaki komputer? Pokładowy czy mechanika tester? Cały czas mówię o pokładowym Podejrzeć parametry pracy silnika w biegu jałowym od rozruchu zimnego do osiągnięcia temperatury pracy. Oraz w czasie jazdy. I je zrozumieć......
To by znaczyło, że zbiegiem okoliczności wysiadł alternator (brak ładowania i rozładowane akumulatory) i obwód stacyjka-rozrusznik. Przekaźniki podmienialiśmy, zarówno te prądowe jak i pomocnicze - bez skutku. Chętnie bym to ominął tylko nie mogę znaleźć który kabelek biegnie do rozrusznika (połowa kabli zielonych z mało czytelnymi numerami)! Zobaczymy...
Dziękuję za pierwszą odpowiedź. Obrotomierz jest nowy i sprawny i nie rozbieralny (zaprasowany fabrycznie) i dedykowany pod zapłon Dual Fire. Są dwa typy zapłonów elektronicznych w silnikach 4 suwowych: - Single Fire - tzn gdzie iskra (zapłon) jest tylko przed każdym suwem pracy, czyli co drugi obrót wału (ja mam taki zapłon - bo obrotomierz podpiety...
Witam.Model jak w temacie.Skrzynia w trybie awaryjnym-błąd w skrzyni ,czujnik g28 prędkości obrotowej silnika.Czujnik położenia wału nowy. Sterownik silnika widzi prawidłowe obroty,na liczniku obrotomierz skacze,licznik widzi obroty o połowę mniejsze skrzynia też.Klijent jeżdził dość długo z uszkodzonum sterownikiem abs-teraz odłaczyłem nie pomogło.Czego...
Są dwa impulsy na jeden obrót wału. Tłoki w większości 4 cylindrówek chodzą parami. tzn 1-4, oraz 2 -3... Pozatym wystarczy spojrzeć na stary rozdzielacz zapłonu. Gdy palec rozdzielacza wykonuje pełen obrót to wtedy mamy 4 impulsy zapłonowe, tyle że palec kręci się o połowę wolniej niż wał silnika :D
Jeżeli na obrotomierzu jest 750 to wałek powinien miec połowę tego. Pewnie alternator jeszcze mierzy. Dodano po 2 W tórym miejscu jest sterownik? Opel lubi wlożyc sterownik w najmniej odpowiednie(mała kolizja i po ecu) i odizolowane od warunków atmosferycznych miejsce. Sprawdz wiązkę do niego.
Mam obrotomierz lumel od duzego fiacika 125 i po podłączeniu pod kabelek co idzie do cewkizapłonowej pokazuje mi on o połowę mniejsze wartości, ale mogę go przerobićby pokazywał o połowę większe. Problem polega na tym że chcę go podłączyć pod komputer a tam mam dokładnie takie same impulsy ale już nie 12V ale 5V-oltowe, na dodatek jak zmierzyłem przyżądem...
Mam pytanie jak zrobić dzielnik impulsów żeby obrotomierz wskazywał faktyczne obroty silnika w bmw e30 licznik jest z 4 cylindrów a ja wkładam V8. Wiem że trzeba zmniejszyć o połowę impulsy z silnika Widziałem takie urządzenie to cztery przewody plus minus wejście i wyście sygnału Tylko jak to zrobić ?
z obrotomierzem jest tak poldka czy od fiata 125 jest tak że trzeba jeszcze zmienić bodaj jeden kondensator i coś jeszcze ale nie pamiętam dokładnie albo przynajmniej wyskalować cyferblat zmniejszając o połowę tam gdzie jest 1000obr/min dać 500 wszystkie opisy znajdziesz na elektrodzie w zależności od tego jaki zdobędziesz obrotomierz, można kupić nowy...
Boże widzisz a nie grzmisz, nie dziwcie się Panowie że takimi pytaniami kogoś drażnicie, jasne że można w połowie :)
Witam. Popsuł mi się obrotomierz, pomiar jego j e st sfałszowany o połowę :cry::cry: . Jak mam 4000 obr/min to pokazuje 2000 obr/min. Elektronika tego obrotomierza była kombinowana pod silnik Diesla i nie było z nim problemów a teraz mam benzyniaka i są takie problemy. W międzyczasie zrobiłem węższą skalę na tarczę ale to długo nie podziałało, wskasówka...
Posiadam escorta 91' 1.4 standardowo auto nie miało obrotomierza, dziś zakupiłem takowe z obrotomierzem, wystarczyło podpiąc pod kable wychodzące z EDISa i gotowe... obrotek działa z tym,że jest pewne ale... mianowicie na wolnych obrotach pokazuje 500 obr a jak dam w deskę to maxymalnie kreci do 3,5 tys czyli wskazuje jakby nie patrzeć o połowę nizsze...
Kolego, impulsy podaj z cewki, którą teraz masz w aucie, dla próby z jednego przewodu sterującego, powinien wskazać o połowę mniejsze obroty. Zaręczam Ci, że jest to całkiem bezpieczne rozwiązanie. Lepsze to niż dorabianie układu dopasowującego.
Już po pomiarach. Napięcie wychodzi między 8 a 10V w zależności od obrotów Częstotliwość od 20 do 30 Hz Sprawdzane od wolnych obr. do mniej więcej połowy zakresu. Czyli zostaje mi szukanie w kabelkach, albo w samym obrotomierzu, ale to już jak będę miał jakąś sobotę wolną, bo mam jeszcze parę rzeczy przy liczniku do zrobienia jak już go wymontuję.
Sprawdzilem juz z połowę tej instalacji i żadnych oznak zwarcia. Dzisiaj tez zauważyłem, że trąbik nie działa i obrotomierz skacze do 2,3 tys obr.
Obrotomierz przy mojej Vectrze 2.0i-91 ostatnio zaniża obroty o więcej niż połowa w porywach pokazuje ok2000. Nie wiem co jest grane od czego zacząć. Jeśli ktoś wie co ś na ten temat proszę o pomoc Z góry dziękuje!!!
Nie było mnie przy tym jak odczytywał błędy. Sam mechanik zaczął się trochę motać jak mi mówił że to wina pompy, że sterowniki się posypały. Z tego co się orientowałem to sterownik można za 300 zł naprawić, kiedy on mi zaśpiewał 2200 za regenerację pompy i 350 zł za robotę. Prawię połowę wartości auta.
Mam Kolego podobny problem. Odpisuję Ci w nadziei że ktoś znający temat zainteresuje się i może coś ciekawego podrzuci. Podsumowując, mam nissana primerę 92 i często jest tak że mam wskazania na poziomie połowy tego co być moim zdaniem powinno. Pozdr
problem już rozwiązany :D mój obrotomierz nie posiada własnego zasilania i jego ustrój pobierał z przewodów sygnałowych cewki napięcie , jednak było ono zbyt małe by go wysterować do wzmocnienia sygnału użyłem zwykłego wzmaciacza 2W na układzie tba820 a obrotomierz ustawiłem tak jak do pracy z silnikiem 2 cylindrowym ponieważ wejście wzm. jest podłączone...
Witam, Jeżeli w obrotomierzu masz zasilanie i wejście impuls oraz dokładnie dwukrotnie zawyżone obroty, to oznacza to, że w zamienniku zliczane jest o połowę mniej impulsów na obrót. Rozwiązaniem jest zatem dodanie cyfrowego dzielnika częstotliwości z podziałem przez 2. Zrealizujesz go np. za pomocą jednego przerzutnika JK - [url=http://zto.ita.pwr.wroc.pl/~luban/u...
Witam. Mój poprzedni licznik w Audi 80 1.9 TDI przestał nabijać kilometry, połowa się nie świeciła i był z zegarkiem zamiast obrotomierza, postanowiłem wymienić na sprawny z obrotomierzem. W nowym liczniku jest jednak trochę za mały przebieg, chciałbym podbić do stanu jaki jest. Czy istnieje taka możliwość bez rozbierania tego ? Może da się podłączyć...
impulsy czy cyfrowo Co za różnica? Ważna jest amplituda sygnału. Impulsy o napięciu 5V tez podpadają według twojego podziału pod "cyfrowe sterowanie". Do uruchomienia obrotomierza potrzebujesz STABILNEGO zasilania 12V pozbawionego szpil i innych śmieci oraz przebieg z układu zapłonowego o określonej amplitudzie. Tobie już brakuje połowy zasilania,...
Powiem tak: kiedy podczas manewrowania nie zejdę na dolną skrzynię i wrzucę wsteczny to wchodzi z łatwością - nie występuje też zjawisko zgrzytania i niezazębienia. Natomiast gdy korzystam z wolniejszego wstecznego (praktycznie zawsze) to ten bieg wchodzi z trudem i często nie wchodzi wcale - konieczne jest ponowne wrzucenie. Co do zmian biegów na górnej...
Sprawdż jeszcze zanim oddasz alternator do naprawy,co się dzieje z grzaniem świec żarowych.W tym aucie świece grzeją do osiągnięcia temperatury ok 60 st. Sprawdź czy po zagrzaniu silnika świece dostają napięcie,jeśli tak to problem jest z przekaźnikiem świec,albo czujnikiem temperatury. Użyj funkcji szukaj,jest na forum parę tematów,które i mi pomogły.Miałem...
Po prostu inna ścieżka rozumowania :) Gdyby podłączyć się pod jedno z uzwojeń przez diodę, to drugi koniec uzwojenia musiałby być podłączony do masy, a jest on spięty w gwiazdę z końcami pozostałych uzwojeń i izolowany od masy. Odniesieniem dla sygnału na zacisku W jest masa (-), uzyskiwana przez diody minusowe, więc połowę mostka, stąd mój tekst o...
Literka, wyjście "W" alternatora to whele, czyli fala - info o częstotliwości dla obrotomierza, stosowane przeważnie w starszych dieslach. Co do zrobienia takiego stanowiska to już pisałem - "Panowie ja tych stołów nie robię seryjnie. Ten który zrobiłem był wykonany z części z odzysku. Silnik wziąłem od jakiejś maszyny (miał przytarte łożyska), blachę...
Jest to czujnik cyfrowy,generuje przebieg prostokątny o wypełnieniu okolo 50% i amplitudzie równej połowie napięcia zasilającego. Najlepiej sprawdzać obrotomierzem do silników 4-ro cylindrowych.Jeżeli silnik jest zgaszony powino pokazywac pomiedzy 4600 a 4900 obr,jeżeli pracuje powinno około 3300. Jeżeli ECU zgłasza błąd MAP,to w pierwszej kolejności...
Kolego może nie na temat, ale np. w crosowcu licznik motogodzin podłączony jest do kabla WN (ileś zwojów na kablu). A może wykorzystać wynalazek NRD-ców zastosowany w Wartburgach i Trabantach - wskazywał bodajże w 3 kolorach "ekonomiczną" jazdę. Zastosowanie tego patentu zależy od rodzaju aparatu zapłonowego jaki posiadasz, bo jeśli elektroniczny, to...
Witam!!! Chciałbym kupić obrotomierz do Volusia 2006r. Rozmawiałem ze sprzedawcą z Motolp.pl. Doradził mi, że najpierw muszę się dowiedzieć jak go podłączyć ponieważ w moim gracie są 2 cewki. Wspomniał, że pod moduł, ale żadnych schematów nie ma. Jeżeli go podepnę na 1 cewkę to podobno będzie pokazywał połowę obrotów. Jeżeli ktoś już podpinał tacho...
Witam. Jak obrotomierz bierze napięcie z alternatora, to zazwyczaj (w 99%) jest to połowa napięcia ładowania, czyli jak masz instalacje 12V to przyładowaniu np. 14,4 wskazanie miernika powinno wskazywać ~7,2 V, podobnie przy instalacji 24V (28V). Na alternatorze powinieneś mieć opisane wyjścia : DF, +, -, W, B, itp. , napisz na jakim wyjściu mierzysz...
Kontaktron z magnesikiem wirującym na np wale sinika to przy opisywanych przez producenta 20 000 obrotów daje ok 330 Hz. Kontaktron się nie wyrobi. A jak chcesz rozwiązać problem zliczania- jeśli to działało z przerywacza samochodowego to ma na wejściu jakiś dzielnik przez 2 lub przez 4 ( samochód podaje zapłon tyle razy na obrót ile ma cylindrów) Układ...
No to tak. Co do tych tranzystoró to w oryginale są 4 BC 147A. Gość w sklepie powiedział że takich nie ma i mi dał jako zamiennik BC 237. Co do diod to tych BAP95 też chłop nie znalazł i nie miał żadnego zamiennika, a co do diod zenera to dał mi jakieś dziwne, z wyglądu inne od tamtych oryginalnych. Podsumowując: Myśle że nie ma sensu bawić się w naprawę...
Na chwilę obecną nie zamykam temu . Dla potomnych napiszę, że po podstawieniu czujnika wału nadal kiepsko ale .... Uszkodzony jest prawdopodobnie wieniec z którego czyta czujnik . Na próbę odpiąłem czujnik wału , odpaliłem silnik i przed czujnikiem machałem magnesem . Światła się wzbudziły , nadmuch zaczął działać i nawet obrotomierz wskazywał jakieś...
Jutro sprawdze obrotomierz i przelew. To co mnie zdziwilo przy szukaniu usterki to to ze filtr paliwa ten wstepny na ktorym jest pompka byl zalany tylko tak do połowy. Nie jestem pewny na 100 % ale wydaje mi sie ze czujnik połozenia wału jest zaslepiony, ale tak jakby oryginalnie.
A okej, czyli biorę tylko sygnał obrotomierza z ECU (te bliżej nieokreślone 5Vpp) i de facto jego po "wyprostowaniu" wzmacniam tranzystorem do tych ~12V. Czy tak? No i dobrze - bierzesz sygnał z jednego cylindra. No i mam o połowę za małe obroty. Silnik V-Twin, dwa cylindry, dwie cewki. Sygnał na cewkę pojawia się co dwa obroty wału. A jedyna możliwość...
Witam wszystkich na forum. Ostatnio w moim samochodzie wymieniałem silniczki obrotomierz i prędkościomierza. Po zmontowaniu okazało się że przestawił się licznik przejechanych km najpierw o połowę mniej a po czasie prawie do 700 km . Pierwotnie było 135000 km. Proszę o pomoc w celu doprowadzenia tego licznika do stanu faktycznego.
Może się uda gdzieś zdobyć prądniczkę?.Jeżeli nie działa ,to przetnij ją w połowie zgrubienia po obwodzie(nieco niżej jak jest zaklepane),zawsze to można powtórnie skleić .,Zobacz co się stało ,być może da się naprawić.
Witam , w zakupionym A6 występuje następujący problem z obrotomierzem - podczas pracy silnika na wolnych obrotach czasem jest niżej zera - czasem zero - przy przy gazowaniu zaniża wskazania mniej więcej o połowę - czasem wskazówka podskoczy ... jak tak świruje jak by przygasały inne kontrolki ... http://obrazki.elektroda.pl/2401355900_1...
Zgadza się w Tico są 3 impulsy. Przynajmniej tak wnioskuje z wypowiedzi z tego forum : http://zlosnik.pl/showflat.php?Cat=&Numb... użytkownika : "leo" : " A przy trzech cylindrach? Weźmy pod uwagę, że styki w rozdzielaczu są rozłożone pod kątem 120 stopni (bo są 3), więc: 1 obr.wału korb.=pierwsze pół obr. wałka...
Witam Posiadam Corollę E11 FL wersja angielska cala instalacja elektryczna fabrycznie montowana. Otóż pożyczyłem dziś swoje auto rodzinie i podobno zgasło radio. Usterki, które wystąpiły naraz: radio i wyświetlacz martwe, centralny zamek nie reaguje na pilota nie można go zamknąć z kluczyka innych drzwi, brak oświetlenia kabiny i bagażnika, kontrolka...
oznajmiam co nastąpiło nie nastąpiło tak jakby nic a przez regulację uzyskałem miejsce, w którym licznik ożywa i zaczyna pokazywać to co nakręcasz aż do pozycji maksymalnej, od której wskazuje już tylko max. brak reakcji na obroty silnika. tak jakbyśmy zrobili voltomierz bo reaguje podczas uruchamiania silnika. próbowałem nawet zmieniać zasilanie z...
Poszukaj na Aliexpress liczników uniwersalnych. To co kupisz u nas to wszystko od żółtych jest i kosztuje tam nieraz o połowę taniej. Podłączenie jest banalnie proste,jak nie będziesz potrafił to pomożemy. Obrotomierz nie jest żadnym problemem ,tak samo jak prędkościomierz,to żadna mega ingerencja w elektrykę kazdy ogarnie. Prędkościomierze uniwersalne...
A jak załatwisz homologacje montazu instalacji LPG ? Tak jak połowa instalatorów którzy też nie mają do tego uprawnień. Po prostu ktoś inny, z uprawnieniami, się pod tym podpisuje i bierze na siebie odpowiedzialność. Jeśli będzie zrobione wszystko zgodnie z przepisami to nie widzę problemu. Więc podłączenie nie jest wymagane? ODB? Nie jest wymagane....
Witam. Ostatnio w moim Tipo po odpaleniu i przejechaniu jakieś 10 metrów zaczęła mrugać kontrolka check engine i po przejechaniu 50 metrów ustała. Z silnikiem nie działo się nic złego lecz poczułem że wolniej przyspieszał po dodaniu gazu. Bardzo często mam tak że dodam gaz na luzie kiedy samochód stoi na ręcznym to wskazówka obrotomierza idzie do góry...
witam czytałem kiedyś na forum bmw że częstą przyczyną jest zwarcie w schowku we wtyku latarki i dlatego nie działa połowa licznika sprzwdz czy nie wpadła tam moneta i się coś nie przepaliło
Witam. Potrzebuję wsad do licznika od Forda Galaxy. Procesor motorola HC11E20. Licznik z dwoma wyświetlaczami ( z tyłu dwie kostki: czerwona i czarna). Działa tylko środkowa konsola wskaźnikowa. Obrotomierz i prędkościomierz leży. Wskaźnik paliwa idzie do połowy i świeci się rezerwa. Ogólnie trup. "Przedzwoniłem" cały lecz nie znalazłem żadnej, mierzalnej...
Posiadam berlingo na gazie 1,4i silnik kfx z komputerem sagem SL96 21649800-5 problem polaga na tym że obrotomierz pokazuje połowe obrotów przez co co instalacja lpg nie działa (serwis nie może jej uruchomić) wymieniłem licznik i nic pozostaje wymiana komputera czy mogę zastosować inny komputer z serii sl96 jeśli tak to prosze o propozycje jaka jest...
Tak kilometry są naliczane chyba prawidłowo. Z tym ze jak pukne nad licznikami to przebieg zostaje a dystans się resetuje na zera. Luty to te po rozegraniu całościowo licznika tak? Dodano po 3 Przelutowalem wszystkie luty w liczniku. Bez zmian. Zastanawia mnie fakt że rano działa popołudniu nie. Czy są jakieś przekaźniki po drodze? Jeśli chodzi o masę...
hm ,były tylko 1.2 o wyznacznikach C3G, D7F, D4F - ostatni 16v. Dwa ostatnie od połowy 1996 roku , czyli mamy C3G, a tam ukł zapłonowy RENIX. Brązowy przewód (pin 3) w wtyku cewki WN.
Odgrzebuję temat bo mam problem z zaimportowaniem obrotomierza z łady (bodajże 2107) do fiata 126p. Panowie, po podłączeniu go do auta wskaźnik pokazuje obroty o połowę za małe. Znalazłem na innych forach że trzeba zamienić kondensator na 2 razy większy. Z 330nF na 680nF i tu jest problem bo ja nic takiego u siebie nie widzę. Kondensator powinien być...
drukarka połowę połowę obrazu pendrive połowę
falownik sterować moment pralka mastercook instrukcja obsługa olimpiada wiedzy technicznej
Laser KSS-210A w odtwarzaczu Onkyo DX-6920 Ciśnienie w układzie AdBlue Scania Euro 5: Kluczowe informacje