Nie ten przewód jest do obrotomierza.
Kolego twój przebieg z D+ wygląda jak W do sterowania obrotomierza podmień regulator. To jest Ford więc gdzie mierzyłeś D+.
D+ to lampka kontrolna, W to sygnał obrotomierza. Ma wewnętrzny regulator.
Witam A masz schemat instalacji ? A masz akumulator ? jest napięcie za regulatorem ? A stacyjka łaczy ? Pozdrawiam
Ten regulator nie ma nic do obrotomierza. Od lewej B+, D+, sterowanie wzbudzeniem, masa.
Na przykład coś takiego [url=https://multisort.pl/Obrotomierz-re...
Kl15 to plus po stacyjce. A kl31 to masa masz przykręconą po prawej stronie regulatora. Wyjścia na licznik nie było w tych i innych regulatorach. Za to jest wyjście do obrotomierza.
Mogł by mi ktoś powiedzieć gdzie znajduje się regulator napiecia w Kawasaki er 5 2001 r. ? Bo okazało sie ze ładuje 19V zamiast 14V co spowodowalo spalenie bezpieczników oraz obrotomierza.
tak, zazwyczaj z modułu, albo z cewki jest wyjście (impuls) który idzie na obrotomierz, pasuje zazw. nawet od fiaciora, chyba,że masz diesela, wtedy to obrotomierz jest wzięty z alternatora i niezbędny jest specjalny regulator napięcia.
To jest alternator z Forda Tranzita. on jest 9-cio diodowy z wyjściem na kontrolkę i obrotomierz. Nie jest potrzebny przekaźnik kontrolki ładowania, regulator napięcia ma zintegrowany ze szczotkami.
Sprawdź napięcie. Najprawdopodobniej jest uszkodzony regulator.
Przed naprawą alternator (vectra b 1.7TD isuzu) dawał napięcie około 13-13,5V, ostatnio padł obrotomierz, i zaczeła się stale świecić kontrolka od ładowania akmulatora. Kontrolka czasem gasła, obrotomierz wskakiwał na swoją pozycję. Wymieniłem mostek diodowy i regulator napięcia. Szczotki były ok. Po złożeniu wszystkiego obrotomierz działa, jednak jest...
Witam. Jest to alternator właśnie od autobusu AUTOSAN. To duże wyprowadzenie z prawej to +, a z lewej -. Te mniejsze u dołu: -od lewej DF do regulatora napięcia -w środku W połączony z jednym z uzwojeń stojana (ten czerwony przewód z prawej strony zdjęcia) do obrotomierza -z prawej D+ do regulatora napięcia Żeby alternator dawał napięcie wystarczy połączyć...
(at)zworys Koleżko, chcesz zasilać przetwornice tym co wychodzi z tych cewek tylko poprzez diode ? Gratuluję pomysłu :cry: (at)Szwarx Podałem ci rozwiązanie ,,eleganckie" - skuterowy prostownik - regulator, oraz akumulator - poświeci trochę ta lampa także po zatrzymaniu silnika. Ponadto możesz zamontowac dodatki - obrotomierz, LEDowe swiatła stopu...
jesli nic przy nim nie grzebales to sprawdz zimne luty na elektronice obrotomierza i regulator napiecia w zegarach
Pięć tysięcy obrotów to na traktor dużo i wyżej bym tego silnika nie kręcił bo korbowody bokami powychodzą i problemy z alternatorem zejdą na drugi plan. Ten silnik nie ma regulatora obrotów?
Jak zmierzyć w takim razie cyz akumulator jest ładowany? Podłączyć rozładowany i wtedy sprawdzić napięcie? RPM cięzko określić, dodałem po prosto trochę gazu, nie mam obrotomierza... Regulator był oryginalny, teraz kupiłem zamiennik, który wygląda jak w zał. http://obrazki.elektroda.pl/8966767200_1... pzdr,
Schemat na forum. Masz go też na regulatorze. Wystarczy podać + na regulator i musi ładować. Odłącz cewki od regulatora. Kostkę masz nad filtrem oleju. I wtedy zmierz napięcie. Jak masz podłączone wszystkie kable to musi działać. Jak nie działa to regulator uszkodzony. Czarny to kl 15. Jeden wolny niebieski chyba. Może być wolny. Idzie do obrotomierza....
Witam. Chciałem zamienić regulator mechaniczny na elektroniczny . Regulator podłączyłem w następujący sposób : IG - zasilanie od stacyjki F- szczotka dodatnia wirnika S- pomiar kontrolny napięcia akumulatora L- uzwojenie wzbudzające E- masa P- obrotomierz Regulator po tym podłączeniu nie pracuje , kontrolka się nie pali .... Co może być powodem braku...
Koledzy a ten kabelek "sense" nie jest przypadkiem do obsługi obrotomierza?
Witam a ja mam lepszy pomysł ten obrotomierz ma regulator napięcia na 8V więc może łatwiej zrobić cos na 8V albo nawet będzie chodził na 6. Jak myślicie??
1. Tak 2. Zależy od modelu alternatora. Nie wiadomo czy masz 6 diodowy czy 9 diodowy. Czy regulator jest wbudowany czy zewnętrzny? Niektóre alternatory do silników wysokoprężnych mają wyjście do impulsatora obrotomierza.
Sprawdz obrotomierz.Podłącz do jego wejścia<sygnału> napięcie zmienne 50Hz-trafo dzwonkowe,powinno być około1500 obrotow.Jest inaczej to obrotomierz uszkodzony. Sprawdz prace silniuka po odpięciu obrotomierza od cewki.
Z tego co widzę to bez regulatora napięcia będzie pracował. Najważniejsze zaciski do podłączenia : B+ - WYJŚCIE PRĄDOWE (do plusa akumulatora) B- - MASA ,,-" Reszty nie musimy łączyć DF - To wzbudzenie M, Mo - wyjścia do kontrolki, obrotomierza Pomocny link: Link nieaktywny usunąłem.
W to wyprowadzenie z uzwojeń stojana, w starszych autach było wykorzystywane do "napędu" obrotomierza (częstotliwość zmienna w zależności od obrotów). DFM wyprowadzenie szczotek, które nie pamiętam ale wydaje mi się że to które idzie do regulatora.
Oznaczeń niema. Wychodzi z niego kostka tylko a żaden z kolorów nie pasuje do tego przy liczniku. Miernikiem prześwietlałem i też żaden nie ma przejścia z tym przy obrotomierzu. Może z regulatora brany jest impuls ?
W Cyfronice nie kupiłeś obrotomierza tylko regulator. Ten regulator nie nadaje się do tego silnika bo będzie ograniczał jedynie jego i tak niewielką moc, a nie regulował obrotów. Silnik przy tym będzie się grzał. Do regulacji obrotów tego silnika jest falownik. .. Też mi przykro :( Kondensator 25μF, a nie 25mF. Jeśli wstawiasz jakieś materiały...
Przecież pisałem że to sygnał do obrotomierza. Załóż wsówkę i podłącz do styku. https://obrazki.elektroda.pl/9031510100_...
Obrotomierz wgolfie dieslu jest podłączony do jednej z faz alternatora przed mostkiem diodowym.Świecenie lampki i wzbudzenie alternatora zależne jest od regulatora.
Jeżeli obroty silnika wychodzą poza skalę obrotomierza, to na 99% trzeba zawieść pompę wtryskową do naprawy. Wszystko wskazuje na uszkodzony regulator odśrodkowy.
Jeżeli mostek w alternatorze sprawny a to można samemu sprawdzić to walnięy regulator lub brak szczotek, pod warunkiem sprawnej instalacji.
Wg twojego obrazka patrząc na alternator stojący na kole pasowym regulator ma oznaczenia od lewej -zasilanie 12V - obrotomierz- kontrolka. Teraz doczytałem że regulator ma 4 piny no to nie ten co na obrazku.
Co do obrotomierza to fachowiec zawalił. Wsadzony został obrotomierz z benzyniaka a Ty masz diesla. Alternatory z diesla maja wyjście W do którego podłączony jest obrotomierz. Jedynym rozwiązaniem w tym wypadku jest dolutowanie przewodu pod jedno z wyjść uzwojeń (przed mostkiem lub diodami prostowniczymi) i do tego podłączyć obrotomierz. A jak tam regulator...
W-obrotomierz/zacisk jednej fazy L-lampka kontrolna ładowania 15-plus za stacyjką S-zacisk pomiarowy napięcia, zazwyczaj do 30 DF-dynamo field, czyli szczotka.
Witam.Chciałbym kupić te dwie rzeczy: http://sklep.avt.com.pl/p/pl/484102/wska... http://sklep.avt.com.pl/p/pl/48164/obrot... tu moje pytanie czy da się zrobić je na 6V? Da sie. Wskaźnik temperatury: Uklad LM3914 pracuje przy zasilaniu 3V-25V. Zmiana...
Więc jaki objaw da takie zwarcie między zwojowe? Altek nie wydoli prądowo czy nie osiągnie nominalnego napiecia?. W sumie to chyba jedno i drugie, jak nie wydoli prądowo, to przysiadzie i napięcie. Przy jakich obrotach powien 20...30A? Jeszcze jedna wskazówka- obrotomierz działa prawdłowo. Sygnał dla niego jest brany z osobnego czujnika w altku?. Uszkodzenie...
Ale nie odpowiedziałeś, czy jak kręcisz rozrusznikiem na tym nowym regulatorze i auto nie odpala, to widzisz na obrotomierzu, że wskazówka "podskakuje" ??
gruby kabel to + z akumulatora a 2 żyły to kontrolka ładowania i obrotomierz jeśli się nie mylę to w tym altku regulator jest wewnątrz i niestety bez wymontowania altka nic nie zdziałasz jeśli uda ci się rozebrać to sprawdź czy nie ma przerwy na wirniku ja tak miałem przy swoim altku w passacie tdi najlepiej jak radzi Viper poszukaj używki i wymień
no więc tak : znalazłem schemat z tego wynalazku : ) ii jednak pomyliłem się bo jeden kabelek wychodzący z prądnicy leci do trzech miejsc ( regulator, obrotomierz, światła), co do silnika to jest silnik suzuki fx 125 ale występował też w innych modelach i niestety z inną prądnicą.
Ewidentny brak ładowania na co wskazuje brak pracy obrotomierza. Jeżeli kontrolka od ładowania po przekręceniu słabo świeci uszkodzony obwód wzbudzenia -regulator, wirnik. Przyczyną może być blokowanie regulatora,brak szczotek , pierścieni. Na początek zdjąć z alternatora wtyczkę i zmasować niebieski cienki przewód kontrolka powinna zaświećić normalnie...
Wybacz, niedoczytałem, to prędkościomierz, a nie obrotomierz. Mój błąd, przepraszam Zresztą obrotomierz działa trochę inaczej :P
Pewnie tak.. masz obrotomierz. Dodano po 2 Wiedzę że to było używane w jakimś sprzęcie wojskowym stąd też filtry przeciwzakłóceniowe za regulatorem prądnicy.
Nie jestem pewien ale obrotomierz jest napędzany sygnałem z alternatora w silnikach Diesla. Może masz coś urwane albo lipny regulator.
Witam. Mam ten sam problem co Ty. Też mam Chryslera 2.5 TD 93r. w którym nie mam ładowania i nie działa obrotomierz. Wymieniłem już regulator napięcia, który znajduje się z lewej strony, w rurze dolotowej powietrza, ale nadal nie ładuje i nie chodzi obrotomierz. Alternator jest w 100% sprawny. I nie wiem o co biega.
A nie jest winny przypadkiem regulator napięcia w altku?
Witam. Nie udało mi się zmierżyc częstotliwości ponieważ moja Herz miarka ma zakres 48- 52 Hz. mimo regulacji napięcia 200 - 350 V miernik nie pokazał nic. Widać było to poza zakresem. Mierzona częstotliwość w sieci pokazał 51,5 Hz. więc miernik jest sprawny. Obrotów tez narazie nie mogę zmierzyć bo nie posiadam w tej chwili odpowiedniego obrotomierza.
bardzo podobny jest w huyndaiu Pony tylko ten ma chyba dodatkowe wyjscie wirnika do podlaczenia obrotomierza. Ten gruby bialy to wiadomo bezposrednio do akumlatora. styk L to kontrolka ladowania wpieta pomiedzy L a 12v po stacyjce styk S to prawdopodobnie napiecie odniesienia i podlacza sie typowo to do styku +12v po stacyjce Ale ostatnio mialem w rece...
A ma Pan jakiś link do takiego obrotomierza ?
Dla takich przypadków właśnie jest mój układ, PWM 100% jest przydatny. W wolnej chwili zapakuję ten mnożnik do dużego obrotomierza od maszyn i wskaźnik analogowy będzie informował o maksymalnej mocy instalacji. Na razie pomęczę mppt.
Widzicie ten mały schemacik w górnym prawym rogu schemata powyżej????? To jest regulator napięcia do całego układu, jeśli sie założy bez tego to sie sfajczy cały układ A żeby działał ten regulator to trzeba mieć na instalacji przynajmniej te 8V pozdro
Witam. Nie wiem czy dobrze się doczytałem z internetów, że ten regulator jest do alternatora, tak? Jeśli tak to wyprowadzenie "W" służy podłączenia obrotomierza. Na wyjściu tym jest jakaś częstotliwość proporcjonalna do obrotów silnika odczytanych z prądu zmiennego "przychodzącego" z alternatora.
Jeszcze jedną przyczyną którą znam która stoi właśnie za sprawą falowania lub drgania obrotomierza i prędkościomierze jest padając lub źle pracujący regulator ładowania. Tą przyczynę takiego zachowania zegarów podpowiedział mi mój zaufany diagnosta z opla.
wielkie dzięki.... czyli że D+ to kabel od stacyjki(od zapłonu)? które wyjście jest na kontrolkę(ta biała kostka?), a które na obrotomierz(to "czarne"?)? to tak dla upewnienia;);p
Do mactronic - "poza skalę" tzn. jak mu się przygazuje to wskazówka skacze do pełnego wychylenia obrotomierza, czyli poza skalę pomiarową. Regulator i naciąg paska chyba OK, bo ładowanie ma w normie (13,7V przy załączonych światłach). Dzięki wszystkim za odpowiedzi, będę szukał winy po stronie alternatora. Pozdrawiam !!!
Do sterowania obrotami silnika 1.7 Isuzu Jak ten silnik steruje obrotomierzem, w ogóle co to za silnik?
Wygląda jednak na to, że nie było ładowania akumulatora. Jazda odbywała się "na akumulatorze". Napięcie spadało do granicy poprawnego działania obrotomierza i następnie układu zapłonowego. Proponuję sprawdzić regulator napięcia alternatora (w szczególności długość szczotek).
FORESTX jeśli chodzi o mierzenie obrotów to zamierzam kupić gotowy moduł obrotomierz -regulator ,firma JABEL to sprzedaje ok 150 zł pomierze wszystko już na maszcie i jeszcze mam pewien pomysł odnośnie cewek z rdzeniem np metalowym mianowicie : 1 rozumiem że rdzen powoduje zwiększenie przepływu pola magnetycznego przez cewke ->zakładając żę cewka ma...
Z jakiegoś powodu zanikło zasilanie na cewkę. Musisz sprawdzić instalacje elektryczną. szczególności przewody: biało-czarny, (regulator-wyłącznik zapłonu- moduł zapłonu) czarny, przy regulatorze napięcia żółty, układ zapłonowy- cewka - obrotomierz kostkę oraz przewód od alternatora, złącze przy regulatorze (3x żółte) Niestety motorek ma swoje lata....
Witam, Najprostszym sposobem będzie zastosowanie tego prostego układu zasilania. Podłączasz się bezpośrednio pod prądnice. http://obrazki.elektroda.net/75_12319485... Też kiedyś miałem taką maszynke :) ,ale sprzedałem za długotrwałą namową.Akumulator służy tam tylko do zasilania świateł postojowych,kierunkowskazów,stopu i klaksonu.Są tam trzy cewki:jedna...
Mam Voyagera 94 2,5 td i nie ładuje jest za małe napięcie i nie działa obrotomierz. Czy to może być czujnik położenia wału? Czy regulator napięcia? Proszę o pomoc a może ktoś ma schematy do elektryki Voyagera 2,5 td 94r.
Alternator wymieniłem na sprawny z drugiego samochodu, kontrolka bez zmian, takie cos ... Czy ten system byłby na tyle sprytny ze w momencie duzego poboru pradu np uszkodzony akumulator zapala kontrolke. Z tym ze silnik odpala normalnie. Najbardziej mnie ciekawi czemu kontrolka gasnie po wyjeciu wtyczki z alternatora, ładowanie na jałowych na poziomie...
Tu masz schemat tego alternatora a napięcie zaznaczone jest przy włączonym zapłonie nie pracującym silniku i sprawnym regulatorze napięcia. http://obrazki.elektroda.net/66_12335095...
rozrusznik rozebrałem wyczyściłem papierem ściernym komutator tam gdzie szczotki dotykają wszystkie zanieczyszczenia usunięte z rowków tulejki jak nowe luz jest bardzo mały nasmarowałem je i nic poprawy nie widać. Alternator mam od jakiegoś samochodu regulator jest pod obrotomierzem wymieniłem dzisiaj ten regulator na nowy i napięcie wyniosło 18 v po...
Pewnie Sense psuje stabilizacje. Jak się kontrolka zachowuje i obrotomierz?
Nie posiadam typowego alternatora przy tym silniku. Ładowanie akumulatora odbywa się tam w podobny sposób jak w motocyklu, qadzie. Na kole przy wentylatorze mam dwa uzwojenia i z nich wychodzą dwa kable idące na regulator napiecia. Te dwa kable to napięcie AC. Czy dobrze rozumiem, że sygnał można wziąść z jednego kabla AC przed regulatorem?
Witam! Czy możesz napisac jakie są te pozostałe kontrolki które zapalają się? Obrotomierz jest połączony z alternatorem z końcówką W z której przewód idzie na końcówkę 1 na cewce zapłonowej i stąd są zbierane impulsy na obrotomierz. Sprawdź połączenia w alternatorze! Ja mam Audi 100 i kiedyś podskakiwała mi strzałka obrotomierza i okazało się że to...
Wymiana szczotek w regulatorze, lub całego regulatora ze szczotkami-ok. 100 zł.
F- wirnik L- kontrolka IG- zasilanie po zapłonie P- obrotomierz S- zasilanie kontrolne akumulatora / accusensor/ E- masa
Wymienilem ten regulator i niedlugo bede testowac :)
Dwa największe konektory RAZEM ZŁĄCZONE to główne wyjście prądowe na plus akumulatora. Mały konektorek to kontrolka (z pinu "15" stacyjki!). Reszta nieważna. Ciężko rozpoznać, ale jeśli przy śrubie M6 też jest oznaczenie B+ to jest to równoważne dużym konektorom wyjście prądowe. Te alternatory były do różnych serii VW, stąd takie rozwiązanie. Styk "W"...
Czyli najbardziej rozpowszechniony system. Ile kabelków dochodzi do regulatora? 5 czy 6.
Witam. Mam następujący problem. Podczas jazdy w ulewie spaliło mi alternator i znikło ładowanie i przestał pokazywać obrotomierz i prędkościomierz. Alternator oraz regulator napięcia został wymieniony. Ale obrotomierza i prędkościomierza nie wskazuje nadal. Alternator oczywiście ładuje. Co to może być i gdzie szukać usterki?
Silnik bldc: http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011... + enkoder do mierzenia prędkości obrotowej: http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011... + programowy regulator PID (wygląda groźnie, ale to prosty program): http://pl.wikipedia.org/wiki/Regulator_P... i będziesz miał idealnie.
Witam. Mam problem z alternatorem w astrze f 1.7 TD z silnikiem isuzu. Alternator nie doładowuje, napięcie wynosi 12.5V(pomiar przy wyłączonych wszystkich odbiornikach oraz po rozłączeniu świec). Cała instalacja została sprawdzona i wszystkie styki przeczyszczone.Akumulator jest nowy. Problem musi leżeć w alternatorze. W alternatorze wymieniłem regulator...
Witam, po odpaleniu auta nie nie ma ładowania obrotomierz też nie działa ,gdy przygazuje obrotomierz się załącza i już jest wszystko dobrze ładowanie jest cały czas aż do ponownego uruchomienia, kontrolka od ładowania też nie dziala, dodam że regulator wymieniłem i nic nie pomogło
Ja na filmie nie widzę by trzymał obroty. Obrotomierz nie pokazany. Możesz mieć przekompensowany regulator. Pobaw się potencjometrami wzmocnienie i stabilizacja. Na wyjściu jest tranzystor regulacja typowo prądowa.
Sprawdz tez regulator napiecia w alternatorze.
Witam. Do Betkot cały regulator.
Pamiętam że sygnał do obrotomierza w Mercurych,był na szarym przewodzie. Wychodził on z regulatora napięcia i szedł do złącza wychodzącego na zewnątrz. Nie każdy zegar chce współpracować z tymi silnikami.
Niedawno kupiłem Xsarę z silnikiem DW8 na pompie Lucas. Powoli robę w niej różne sprawy które zaniedbał poprzedni właściciel, wymieniłem filtry, płyny itp. Zauważyłem dzisiaj że po rozgrzaniu do temperatury pracy, silnik ma zbyt wysokie obroty (brakuje ok. 0,5 milimetra do kreski 1000 na obrotomierzu). Termostatyczny regulator obrotów z linką działa...
wiem wiem ale chciałbym aby nie był stratny, np gdy wyłącze światła zmniejszy sie pobór prądu i cała niewykorzystana moc odłoży sie na radiatorze. dodam że w oryginalnym regulatorze było tak że gdy wyłączyło się zapłon to całe napięcie szło na regulator co w związku z tym niszczyło układ scalony lm393..Regulator reguluje jak jeździ się na pewnych obrotach...
Witam,wymieniam nieraz te diody w tych alternatorach hitachi ,regulatory rzadziej podają ,jak nie ma obrotomierza z alternatora ,to ja wyprowadzam dwa przewody na zewnątrz i podłączam regulator od malucha , zielony przewód w miejsce 'F', żółty w miejsce 'L' .Robię to ze względu , że nie ma na miejscu w sklepie , na zamówienie , a czasami trzeba szybko...
Witam wszystkich. Po świętach czeka mnie podłączenie wentylatora kanałowego Ostberg oraz regulatora obrotów SGR. Chodzi wiadomo o prawidłowe podłączenie. Jeśli chodzi o obrotomierz to z zasilania do obrotomierza kabel czarny do L z lewej strony a niebieski do N na środku? Z regulatora do silnika niebieski N z prawej strony do czarnego N przy silniku?...
Jeśli na obrotomierzu widać różnicę trzeba sprawdzić ciśnienie paliwa - problem z napędem pompy wtryskowej lub regulator ciśnienia paliwa. Warto także zrobić czyszczenie wtryskiwaczy.
To napięcie pokazuje obrotomierz który ma taką funkcję. Właśnie wymieniłem na nowy regulator i to samo się dzieje. Przy gazowaniu wachania do ponad 17v. Co może być nie tak ? Obrotomierz sprawdzony w inny moto i pokazuje poprawnie, u mnie jest jakiś problem.
Mój Diesel wogóle nie ma obrotomierza(także ford 1.8) i aby go podłaczyć muszę wpiąć się przed regulator i prostownik w alternatorze ,czy tak? Ale mam pytanko najważniejsze:w tym przypadku obrotomierz mierzy wartość napięcia czy jego częstotliwość ? Chciałbym po prostu zastosowac prosty miernik tablicowy,wyskalować go ,(zamienić V czy Hz na obroty)...
LK - lampka kontrolna, SZ - szczotka, + - zasilanie po stacyjce, masa - masa. W elektronicznych regulatorach nie podłącza się wyjścia ~, pozostaje ono niewykorzystane. Można sobie do tego podłączyć obrotomierz od starego diesla, bo to wyprowadzenie jednej fazy.
Do regulacji potrzebny jest obrotomierz. Oczywiście najpierw musisz doprowadzić regulator do porządku. Obroty maksymalne ustawiasz przez podginanie tej blaszki, do której jest zapięta sprężynka. Zwiększając naciąg sprężynki (podginając ja w stronę cylindra), podnosisz obroty silnika, i odwrotnie.
Z cewki/cewek bo sa 2. alternator z regulatorem tez jest (16A) i dziala poprawnie.
Problem rozwiązany, wymieniłem mostek prostowniczy na nowy i napięcie, które zasila obrotomierz wskoczyło z powrotem na 12v ;) Dziękuje wszystkim za zainteresowanie się tematem
Piszecie,a sami nie wiecie o czym. Tam jest kompaktowy Valeo rodziny A14N. Kontrolkę wygasza sam regulator. W HDI impulsy obrotomierza z alternatora? Ejże!
Otarć na wirniku nie zauważyłem,a co myślicie o regulatorze na zewnątrz(pomijając brak obrotomierza i dogrzewania silnika po odpaleniu)od czego by się nadał?
regulator możesz dać np. taki http://leksykot.republika.pl/pecet/cpu_c... i do niego pomiar U na UAA180,170 lub podobny np. http://www.aphelektra.com/p/pl/1019/e19+...
sprawdzilem wszystkie masy,przewody.Podejzewam ze to regulator napiecia bo az w akumulatorze gotuje.Gdzie jest regulator napiecia ktos wie???
Na L 24V w odłączonej kostce. Normalnie jak ładowania nie ma albo jest włączony tylko zapłon, regulator "zwiera" L do masy i wtedy jest tan ze 2V. Ciekawostka jest taka że te alternatory potrafią się wzbudzić bez tej kostki - trzeba tylko na chwilę docisnąć prawie do końca obrotomierza.
A skad wiesz ze masz ladowanie , obrotomierz jest z polaczony z ladowaniem ,pewne artelnator do naprawy mostek prost. i regulator do wymiany. Ładowanie na zaciskach akumulatora powinno byc 14,4v.
Przepraszam że wcinam się w temat, nie znam w ogóle schematu owego motoru ale sądząc po twojej wypowiedzi że gdy podłączasz prosto pod impulsator obrotomierz pokazuje wolne obroty na 5k... spróbuj podłączyć go gdzieś za regulatorami napięcia o ile są. Ewentualnie trzeba by próbować łapać sygnał z obu kabli do świec jednocześnie.. ale jak? edit: spróbuj...
jest to regulator LM2940T 8,0 (1A 8V TO220)
Witam. Problem zaczął się od tego że lekko zaczęła się żarzyć kontrolka ładowania (mocniej świeciła wraz z większymi obrotami) w tym samym mniej więcej czasie zaczął szaleć obrotomierz (skakał przerywał itp). Elektryk wymienił regulator napięcia i szczotki. Niestety po tej wymianie obrotomierz nie działa wcale a na maksymalnych obrotach zapala się kontrolka...
Alternator Magnetii lub Denso, trzy kable b+, czyli prąd stały, d+ czyli kontrolka oraz W czyli obroty. Łatwo pomylić dwa ostatnie. Uszkodzony alternator nie pokazuje obrotów. Ważne, aby był orginalny regulator napięcia!!
regulator obrotomierz regulator napięcia obrotomierz lublin obrotomierz
podtrzymać sekunda analiza spalin lambda monter elektronik
klimatyzacja galanz device sleep
Brak dźwięku w PS2 na telewizorze - możliwe przyczyny Rezystancja zastępcza i prądy w obwodzie równoległym 2Ω i 4Ω