Potrzebujesz nowy typ chociaż z tym to jak sobie ktoś nazwie. Z tyłu ma mieć wyjścia na 3 kable. 2 konektorki i 1 na kluczyk 8mm. W środku tego obrotomierza jest potencjometr którym można wyrególować wskazanie. Wydaje mi się że powiniem pasować jakikolwiek obrotomierz sterowany z alternatora ale nich ktoś mnie poprawi jeśli się mylę. Z polskich były...
Mam pytanie jak wysterować na krótko obrotomierz samochodowy? Chodzi o to coś do czego przyczepiona jest wskazówka, taki jakby obrotowy elektromagnes nastawny ;P Jest tam 4 piny, po dwa dla każdej z cewek. Jeśli podam napięcie na jedną z cewek można sterować wskazówką do 3 tys. obrotów zmieniając napięcie do mniej więcej 3.3V. Jeśli w tym samym czasie...
Jak widać orłem nie jestem dlatego pytam osoby takie jak Ty :) które mogą coś podpowiedzieć. Dobra to ja się zlituję.:) W starych dieslach obrotomierz był sterowany sinusoidą z specjalnego styku alternatora.
Wtyczka na pompie z dwoma przewodami.
Witam W swoim Fordzie Orionie CLX też miałem brak iskry. Wydaje mi sie żę to może być czujnik Halla u mnie były zaśniedziałe końcówki, a żeby sprawdzić czy czujnik Halla wysyła impulsy to podczas kręcenia rozrusznikiem obrotomierz nie reaguje tz. nie pokazuje obrotów silnika Jak nie pokazuje to znaczy że coś jest nie tak z czujnikiem Halla. Bo obrotomierzem...
Ten regulator nie ma nic do obrotomierza. Od lewej B+, D+, sterowanie wzbudzeniem, masa.
W tym układzie możliwe jest zastosowanie zasilania tego klucza z akumulatora, który daje coś między 12-13V? Czy trzeba jakiś stabilizator napięcia jeszcze wcześniej dać? Podejrzewam że napięcie impulsów na obrotomierz nie jest jakieś krytyczne (o ile obrotomierz jest poprawnie skonstruowany). Obrotomierz i tak interpretuje częstotliwość a jedynie może...
nie znam schematu ale może być ten obrotomierz sterowany z alternatora:D
Ja stawiam że masz obrotomierz sterowany impulsami z cewki.
Witam Można "przełożyć " zegary ( choć prawdopodobnie w wiązce elektrycznej może brakować przewodu odpowiedzialnego za sterowanie obrotomierza , ale to nie problem by samodzielnie go dołożyć ) Ważne też jest by zegary pochodziły również z benzynowej Vectry 1,6 . Robiłem onegdaj taką przekładkę w Oplu Omedze ( brak dodatkowego przewodu w wiązce ) i Fordzie...
tylko że kable od oświetlenia też są w głównej wiązce i za bardzo nie ma ich jak od niej oddzielić . To przełożyć całą kompletną wiązkę a jeżeli dojdzie jakieś jakieś nowe "oprzyrządowanie" (np.licznik o którym pisałeś) to dopłożyć dodatkowe kable. Ja do swojej 900-setki dokładałem cały centralny zamek, obrotomierz, elektryczne sterowanie położeniem...
Witam. temat do zamknięcia, zbudowałem sterowanie ze stronki o obrotomierzach, jak ktoś będzie zainteresowany mogę podesłać linka (str w języku angielskim).
Pewnie jest wyjscie z ECU na obrotomierz W P12 sterowanie i dane są w całości na CAN.
Temat rozwiązany obrotomierz sterowany jest z 22 pinu sterownika uszkodzeniu uległ sterowni a dokładnie zimny lut na sterowniku.
Zegary od BMW (chyba od E30 w górę) mają to do siebie że prędkościomierz jest sterowany elektronicznie (impulsator). Obrotomierz oczywiście to też licznik impulsów. Więc dalej to już z górki dla wprawnego elektronika.
Już testowałem. Walczę z problemem drżącej wskazówki od obrotomierza. Generalnie zegarem już steruje ale im wyższe obroty tym większe drgania wskazówki. Myślę że w przyszłym tygodniu dokończę.
OK. Postaram się to jakoś sprawdzić. A może mnie ktoś utwierdzić w stwierdzeniu, iż obrotomierz sterowany jest bezpośrednio sygnałem z alternatora?
Witam po przerwie, wymiana fototranzystora pomogła, obrotomierz działa bardzo ładnie jednak to nie koniec problemów. Lampa błyskowa wydaje z siebie na tyle słabe błyski że jest bezużyteczna. Układ lampy nie ma nic wspólnego z obrotomierzem, steruje nią kontaktron załączany magnesem na kole zamachowym. Ów kontaktron został wymieniony bo pękła szklana...
Ja to robiłem tak że do wyjścia mini jack karty dźwiękowej komputera dołączyłem tranzystor NPN , baza przez rezystor 1kΩ do kanału L lub P, masa z jacka do emitera i do masy GND obrotomierza, kolektor do wejścia obrotomierza.
Kolego twój przebieg z D+ wygląda jak W do sterowania obrotomierza podmień regulator. To jest Ford więc gdzie mierzyłeś D+.
Wszystkie układy obrotomierzy steruje się podłączając układ do przerywacza, skąd zbiera się impulsy do układu elektronicznego. Układy były publikowane na elektrodzie.
Podłącz plus, masę i sygnał z cewki dowolnego silnika benzynowego (z tradycyjną cewką, tzn taki gdzie obrotomierzem steruje impuls cewki a nie np. czujnik wału) do obrotomierza i ten powinien działać (na folii licznika są opisy, pod plastikowymi obudowami złącza). Ale... Nawet jeśli zadziała, to nie można go podłączyć do diesla, gdyż całkiem inna zasada...
Przeglądając schematy w książce o Polonezie doszedłem do tego, że w Boschu obrotomierz sterowany jest z kompa, a nie z cewki. Czy wobec tego powinienem spróbować go podpiąć do cewki ? Czy pin cewki opisany jako "sterowanie prądem uzwojenia pierwotnego" będzie odpowiedni do tego ?
https://obrazki.elektroda.pl/6383859800_... Chodzi mi o ten czujnik , czy on steruje obrotomierzem młocarni na wskaźniku przy kierownicy?
kupić licznik z obrotomierzem, dać sterowanie i patrzeć czy działa.
Co tam ma na prędkościomierz to nie wiem, ale na obrotomierz standardowo sygnał prostokątny, w zależności od obrotów zmienia się częstotliwość, 100Hz prz 3krpm dla 4-cylindrowego silnika.
Znalazłem schemat tego obrotomierza, rozrysował go kolega DaBuzz92 : DaBuzz92 rozpisał częstotliwości oraz obroty tego obrotomierza i dla 3000 obrotów = 50Hz, co oznacza, że ten obrotomierz pokazuje nie liczbę zapłonów, tylko rzeczywistą liczbę obrotów wału korbowego (silnika) generowany przez elektronikę. Dlatego powinieneś ustalić, czy przypadkiem...
W TDI obrotomierz jest sterowany z ECU, na podstawie informacji z alternatorai czujnika obrotów silnika; a połączenia mają być po prostu sprawne.
Wtyczka wentylatora: P1 do masy, P2 do +12V, P3 to tachometr (zazwyczaj 2 impulsy na obrót, otwarty kolektor (zastosuj pull up)), P4 to wejście PWM (25kHz, napięcia w standardzie TTL, możesz je bezpośrednio połączyć z pinem PWM mikrokontrolera). Przykładów programowania mikrokontrolera masz w internecie multum, np. http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011...
Od razu mówię ,że jestem laikiem i mogę używać złych określeń. Witam czy jest tu jakaś mądra głowa która pomoże rozwiązać problem z podłączeniem obrotomierza w motocyklu KTM EXC 250f 2008-2011. Problem polega na tym że obrotomierz sterowany jest masa. Impuls w motocyklu z CDI do kabla który przychodzi do cewki wysokiego napięcia jest impulsem plusowym...
podobno gdzies przy alternatorze jest koncowka do podpiecia obrotomierza....
Witam, jak z mikrokontrolera mega328 3,3V wyciągnąć wyjście binarne podające niskoprądowy sygnał do innego układu z zakresie 0V/12V? Chcę z tej atmegi sterować obrotomierzem reagującym na impulsy ok 12V
Licznik w ciągniku, wygląda na to że steruje obrotomierzem.
Moim zdaniem obrotomierz jest sterowany impulsem.Ciekawie by to wyglądało z linką.Co ciekawe w tym samochodzie nawet prędkościomierz jest sterowany impulsatorem który jest na skrzyni!
Tylko prędkościomierz bo obrotomierz jest sterowany elektronicznie. A podjąłbyś się tego? I jakie były by koszty za materiał i pracę?
Kup ten sam, z latami produkcji mógł się zmienić pinout modułu lub sterowanie mapą zapłonu.
To nie jest żaden cyfrowy sygnał. Sygnału cewki lepiej nie ruszaj jak nie chcesz mieć z nią problemów. Bierz ten co idzie na obrotomierz. Pin B13 ECU, biały przewód.
Oczywiście że różne S-zasilanie kontrolne ,L-kontrolka. P- obrotomierz, D- sterowanie kontrolką przez sterownik.P
Witam! W silnikach diesla obrotomierz jest sterowany właśnie z alternatora. Jeśli zaniża wskazania obrotów silnika tzn. pokazuje mniejsze niż są w rzeczywistości to najprawdopodobniej jest wina paska napędzającego alternator. Sprawdź naprężenie tego paska.
Po przekładce silnika nie ma obrotomierza. W c20ne obrotomierz był sterowany zielonym przewodem który szedł do samych zegarów. jakiego przewodu mam szukać aby wpiąć się w zegary z instalacji c16nz.
Witam mam pytanie odnośnie obrotomierza w jetta 2 czym jest sterowany czy to jest czujnik halla?
Witam, posiadam vw t3 po swapie na 1.9 tdi. Potrzebuje schemat licznika a dokładnie obrotomierz nie chce się obudzić, ścieżki popalone częściowo już naprawione wszystkie kontrolki oraz wskaźniki od temperatury i paliwa działają, obrotomierz ma być sterowany przez wyjcie z uzwojenia alternatora. Ma ktoś pomyśl gdzie wpiąć ten sygnał? https://obrazki.elektroda.pl/4434669700_...
Dzięki Piotrek. Jak jest sterowany obrotomierz? Impulsami?
Witam, Do przewodów cewki nic nie podłączaj po spalisz zegary. sterowanie obrotomierz odbywa się za pośrednictwem jednego przewodu (426) który musisz doprowadzić do jednej kostki i tyle. Nie pamiętam która to kostka ale wiem że będziesz musiał zmodyfikować kostkę bo fabrycznie w to miejsce gdzie sterujesz obrotomierzem jest podpięte coś innego.
gdyby było tak jak mówisz to zapewne nie działałby prędkościomierz (a jest OK). więc sądzę że obrotomierz jest sterowany elektronicznie. wiem że napęd prędkościomierza jast z linki ponieważ już kiedyś miałem z tym problem. nie wiem jaki jest schemat działania obrotomierza.
Witam, mam mały problem. Chciałbym wykonać układ który przy przekręceniu kluczyka w pozycje zapłonu, podniesie na max wskazówki od obrotomierza oraz od prędkościomierza i potem je opuści. Dokładnie chodzi o coś takiego: [url=https://www.youtube.com/watch?v=273... Prędkościomierz i obrotomierz sterowany jest chyba masą. Myślałem nad jakimś...
Cześć, kiedyś robiłem Irizara z tamtych czasów czyli Scania, obrotomierz był sterowany ze sterownika silnika o ile dobrze pamiętam, jeśli nie ma na alternatorze przewodu to musi brać z któregoś czujnika obrotów, oczywiście jest jeden alternator, tak? pozdrawiam Marcin
Obrotomierz jest sterowany przez moduł Porównaj kolory przewodów przy module i wtyczce licznika. Jak masz oscyloskop to masa do masy a sondą szukaj sygnału obrotów na wtyczce.
mozna wlozyc tylko trzeba dociagnac sterowanie obrotomierza, czyli impulsowanie z cewki bierz sie do dziela
Sygnał do obrotomierza wychodzi z jednego uzwojenia alternatora . Wyjście to ma oznaczenie W Tak jak pisze kolega wyżej.Na obrotomierz sygnał idzie z wyjścia W ,ale i sam obrotomierz musi być z wersji dieslowskiej, gdyż do diesla są wyskalowane niższe obroty tylko do 6 tys./min. Oryginalny obrotomierz jest sterowany sygnałem ze sterownika wolnych obrotów...
pod fajke mówisz hhhhmmm, jak masz szczęście to go nie spaliłeś, + - z aku musi iść a sygnał z cewki, ale od strony sterowania cewką
Idź na szrot, zdemontuj obrotomierz z poloneza sterowany z cewek lub podobny i taki będzie ci łatwiej zaadoptować do skutera.
Mikrokontroler musi sterować obrotomierzem cyfrowym, analogowym, ma reagowac na włączyniki odpowiadajace za nastawy obrotów.
Do sterowania obrotami silnika 1.7 Isuzu Jak ten silnik steruje obrotomierzem, w ogóle co to za silnik?
Ludzie gdzie sygnał z Alternatora do licznika w TDI ?? w TDI obrotomierz jest sterowany z ECU !! Jeśli coś się dzieje z samym obrotomierzem to może być gdzieś jakaś przerwa/niekontakt w samym liczniku, Jeśli działoby się tak jak w moim przypadku czyli tak jakby się restartował licznik to szukałbym problemów z zasilaniem licznika. Pozdrawiam !!
Tez pomyslalem o ukladzie podcisnieniowym. Sprawdz szczelnosc. " Jadąc na 4 biegu przy prędkości 60 km ma 3000 a czasami nawet dochodzi do 3500." Mzesz rozwinac ten skrot myslowy. Mo nie kapuje tego. Przeciez skrynia biegow ma stale przelozenia i nie ma szansy aby to w ten sposob dzialalo. Przy 3500 ob rowinienes jechac szybciej. Wiec albo: 1. Twoj...
Mam podobny problem w Vectrze A 1.6i silnik C16NZ obrotomierz też wskazuje dziwne obroty, które skaczą od 1000 do 5000. Silnik powinien odcinac zapłon powyzej 6000 a on pokazuje 7000 i dalej można przyspieszać. Na wolnych tez skacze od 800 do 2000 ( przy czy silnik nie przyspiesza ). Obrotomierzem steruje bezposrednio komputer i nie wiem co może być...
To tylko bajer... przełącza sterowanie obrotomierza z cewki na generator testowy, lub wręcz nie całego obrotomierza a jedynie jego ustroju.
no dobrze a sygnały jakie będą nadawane? Jak mam to zmierzyć co jest podawane? Wiem że kiedyś w swoim samochodzie obrotomierz był sterowany napięciem z alternatora z przed diod prostowniczych a właśnie nie wiem jak to jest w motorze..
Jezeli to 306 1.4 lub 1.6 na wtrysku to obrotomierz jest sterowany z czujnika położenia wału korbowego na skrzyni biegów. Jeżeli wraz z przerwami pracy obrotomierza przerywa też silnik to problem tkwi w czujniku, jeżeli nie to masz do wymiany zestaw wskaźników. W 306 to normalne. Pozdrawiam Wojtek (monterek3 tel. 501669593)
Czy istnieje taki układ, lub koś mógłby taki zrobić (jeżeli był by łatwy), aby impuls z koła (czujnik halla + magnes) został przetworzony na analogowy wskaźnik prędkości (podobnie jak obrotomierz analogowy sterowany przerywaczem). Jest to możliwe do zrobienia ?
Kolego leszcz 72 chyba pomyliło ci się z czymś innym,ł34 licznik motogodzin jest napędzany z nadajnika.Nadajnik jest przykręcony nakrętką na klucz 24 z prawej strony silnika,przy zmienniku o numerze 38 0036 05 001.Wyjścia to 3 wsuwki 31 środkowa to masa,M (GS) to obrotomierz,SZ(ZO)to licznik motogodzin.Nadajnik to sterowanie masą za pomocą 3 platyn.Zegar...
Witam mam Renault Premium 450 dxi (...) ,mam do podłączenia kilka przewodów. A mianowicie dodatkowy obrotomierz, zasilanie +15, sterowanie gazem z ręki ,załączanie przystawki i do tego potrzebny mi schemat instalacji a no i awaryjne wyłączanie pojazdu.
MCU - Komputer. Obrotomierz jak i ekonomizer jest sterowany komputerem odp. za prace silnika
Witaj! Ten pomysł na próbę może być. Należy pamiętać o prawidłowym połączeniu.Zasilanie /+ na plus - na minus/Do wysterowania obrotomierza potrzebne sterowanie podłączone pod przerywacz mechaniczny-/ młoteczek- kondesator połączony z cewką drugi styk cewki na zasilanie/ Gdybyś miał elektroniczny zapłon to trzeba wyszukać odpowiedni styk. Napisz jak...
Czołem Wypatroszyłem obrotomierz lumel ze stara 742, zostawiając tylko mechanizm wskazówki. I tak się zastanawiam czy dobrze nim steruje bo jakoś dziwnie buczy zależnie w jakim położeniu jest wskazówka. Z arduino podaje sygnał pwm przez rezystor 10k na bramkę tranzystora npn. Na kolektorze mam owy licznik zasilany z 5v. Emiter do masy. Dałem kondensator...
no dobrze jak mniejsze napięcie to bedzie sie wolniej kręcił prąd 6 a też no problem lm317+szeregowy tranzystor i tyle gorzej z tym napuięciem ..... :? ja myśle że trzeba by zrobić coś w podobie do zasady działania kolorofonu ale to tylko pomysł to jest tak dać na kolektor tranzystora + z akumulatora na emiter tego tranzystora + wiatraczka a na baze...
Witam Wszystkich po przymusowej przerwie urlopowej i wracam do tematu. Na urlopie spotkałem motocyklistę z takim samym obrotomierzem jak mam ja. Jego motocykl to V-star 650 - ma układ zapłonowy DualFire, czyli iskra na swiecy wystepuje za każdym razem, gdy tłok jest w GMP (górny martwy punkt). Jakież było moje zadowolenie gdy zobaczyłem na własne oczy...
podpinasz pod zasilanie-proste przecież,i jeżeli to chodzi o impulsy to jeżeli chodzi o obrotomierz z laniego-pod zimny zacisk cewki (trzeba odchaczyć tą zaślepkę)Oryginalny obrotomierz w golfie jest sterowany impulsami z ECU.
To zegary z jakiejś biednej wersji, wyższe wersje miały obrotomierz, ale z kolei "golas" nie miał wskaźnika temperatury. Kontrolki są sterowane po CAN i wymagają obecności stosownych sterowników i zalogowania ich w konfiguracji CAN. Kontrolki dotyczące nieobecnych lub nieaktywnych modułów są nieaktywne.
Witam. Trochę się nie jasno określiłem. Więc jest to silnik w Karmann Ghia taki jak w garbusie sterowanie cewką jest przerywaczem w aparacie zapłonowym, który zwiera do masy, ja zastąpiony mam ten mechaniczny przerywacz modułem elektronicznym ale to nic nie zmienia w sterowaniu obrotomierza, który jest sterowany impulsami bezpośrednio z tego przerywacza...
Witam. Obrotomierz w dieslu jest sterowany częstotliwością (zależna od obrotów) Przewód należy wyprowadzić ze środka gwiazdy uzwojenia. Pozdrawiam.Andrzej.
To nie to samo . Na cewkę idzie impuls który poprzez cewke wywołuje iskre. Cewka zasilana jest napięciem 12v a impuls jest masą podawana w chwili kiedy ma być wygenerowana iskra . Ty musisz podłączyć się pod sygnały can , to jest sygnał cyfrowy ktorym idą dane do różnych urządzeń w twoim samochodzie .I wśród tych danych idzie informacja także do Twojego...
Witam. Auto to 125p z zeswapowanym 1.8 VVC 145KM (z MG F/Rovera 200Vi). Obrotomierz podłączony jest na pewno dobrze, sprawdzałem kilka razy czy na pewno to ten pin w sterowniku i czy przewód nigdzie nie ma przerwy. Wcześniej w aucie siedział silnik 1.4 Rovera z Poloneza, w którym układ zapłonowy oparty jest na pojedynczej cewce zapłonowej, jak w gaźnikowych...
EGR steruje recylkulacją spalin. Do regulacji obrotów biegu jałowego służy moduł ELR. Pompa wtryskowa ma na dole elektromagnes, on służy do ograniczania szarpnięć podczas zmiany biegów. Na górze pompy był drugi nastawnik z pinami do regulacji biegu jałowego. Jeśli tam masz puszkę to znaczy że nie masz sterowania elektronicznego tylko pneumatyczne sterowanie...
Jest możliwość włożenia licznika z e-klasy 1997/8 250td jest to silnik om605 więc prędkość będzie pewnie ze skrzyni biegów jak w ta którą mam zamiar włożyć Nie. Wszystko po W124 ma już szybkosciomierz elektroniczny sterowany sygnałem z ABS. E-klasa 97/98 z OM605 też będzie miała elektronicznie sterowaną pompę, więc jej obrotomierz też będzie potrzebował...
???????? a z jakiego miejsca jest sterowany obrotomierz??????? świece i kable podmieniałem mam wrażenie że cewkę odcina cós wcześniej ale kompa i czujnik podmieniałem
ja na twoim miejscu spróbowałbym zrobić nowe sterowanie obrotomierza doprowadzając je z obydwu cewek. impulsy są "minusowe" więc przez diody (kierunek przewodzenia od obrotomierz do cewki) dla bezpieczeństwa dałbym jeszcze szeregowo oporniki około 1 KΩ ups-pomyłka źle przeczytałem masz jedną cewkę.
Alternator wymieniony Dodano po 4 Jak się ktoś zna tak jak ja to na tym forum nie otrzymam informacj w jaki sposub brotomierz dostaje sygnał pozdrawiam. Dodano po 2 Jaki moduł steruję obrotomierzem
Chodzi o to, że jak wyciągnę licznik z kokpitu to z tyłu po stronie obrotomierza jest gniazdo na kostkę z dwoma pinami jednakże samej kostki tu nie widzę. Może być tak, że ktoś zmieniał licznik i po prostu dał zamiast od starego modelu z zegarem, nowy bez zegara a z obrotomierzem. Jak stwierdzić jednoznacznie, że nie ma żadnego mechanizmu, który steruje...
Dzięki za chęci. Już sobie poradziłem metodą prób i błędów. Znalazłem na wyjściu z komputera który to jest pin i kabel odpowiadający za sterowanie obrotomierzem. Podłączyłem i o dziwo działa. Ale jeszcze raz dzięki za chęci.
witam jeżeli jest to licznik od takiego samego auta tylko bogatsza wersja, to wystarczy wpiąć go do kostek i wszystko działa. może być konieczność wymiany czujnika ciśnienia oleju na taki który steruje wskażnikiem ciśnienia oleju
Jak podłączyć obrotomierz (ciągnik renault 9514)?. Przy obrotomierzu są 4 piny . W alternatorze jest "pin czy też wyjście" oznaczony "R". Czy owe wyjście " R"(dodam iż jest na nim napięcie ładowania" steruje jakoś obrotomierzem?? Jeśli tak to jaki jest to sygnał?? Może orientuje się ktoś??
Witam. Mam problem z licznikiem VW T4 oryginalny licznik zaczął piszczeć oraz mrugać kontrolką oleju po przygazowaniu. Ciśnienie oleju oraz czujnik sprawdzane przez mechanika podobno jest ok. Zegary z obrotomierzem sterowane elektronicznie(nie na linkę) Zakupiłem zegary od 2,5TDI jednak gdy je podłączam obrotomierz idzie do Maksa i zegary piszczą. Czy...
wystarczy wziac sygnał obrotów z cewki wn tam sa trze kable najgrubszy lepiej nie dotykac jak silnik pracuje to wysoki napiecie około 20 kV i dwa ciekie przewody na jednym z nich po przekreceniu kluczyka pojawia sie +zasilanie a ten drugi to sterowanie cewki i tam sa obroty silnika
ale nie powinien się zerować zegar, czy "skakać" wskazówki prędkościomierza i obrotomierza. No więc nad tym się skup - skąd ma zasilanie deska...
Ten czujnik o którym piszesz w pierwszym poście jest od sterowania obrotomierzem.
Miałem ten sam problem w astrze 1,7TD isuzu gdzie obrotomierz jest elektroniczny i sterowany z alternatora, w alternatorze miałem zwarcie na uzwojeniu stojana najczęściej objawiało to się przy wjechaniu w wodę.
Sterowanie obrotomierzem z wyjścia W alternatora zasadniczego.Bywa że wewnętrzny opornik tego złącza ulega uszkodzeniu co powoduje brak napięcia zmiennego do obrotomierza.Napięcie to lub jego brak nie ma wpływu na ładowanie. Natomiast błąd jednostki sterującej PLD 04038 informuje że czujnik temperatury płynu chłodzącego zarejestrował zbyt wysoką temperaturę.
Dokładnie tak - w tym miejscu jest wywołanie funkcji, która pobiera z serial dane i po przeliczeniu steruje serwem. Teraz to już masz z górki. zmodyfikuj tylko kod - żeby nie było wywołań do LCD (liquidCrystal)
Chodzi mi o to że w pojeździe do którego chcę zapiąc takowy obrotomierz jest cewka sterowana plusem (a w obrotomierzu MS-2 musi być sterowana minusem). Ponadto jeżeli się da to chciałbym to zapiąć do instalacji 6V. pozdr.
Witam wszystkich interesujących się tym tematem. Pojawił mi się dziś problem z moim autkiem bmw 528 mianowicie zaczął szwankować obrotomierz i ekonomizer. Autko jeździ prawidłowo i nie odczuwam żadnych szarpań itp. tylko obrotomierz raz wskazuje prawidłowo a po chwili pyknie jakiś przekaźnik pod licznikiem i obroty spadają do 0 a potem znowu wskakują....
sterowany jest z komputera
Witaj! Są dwa rodzaje a nawet trzy podłączenia.Jedno to bez pośrednio do styków przerywacza.Przerywacz ma styk połączony do masy/kowadełko/a młoteczek czyli ta ruchoma część gdzie podłączony kondesator cewka zapłonowa i tam ma być kabelek od obrotomierza. Drugi rodzaj to przez transformator /ferytowy cewka nałożony na kabel wysokiego napięcia/ Spotyka...
Nie, nie ma. Ma podobne funkcje, ale rozrzucone po kilku sterownikach. Akurat sterowanie częścią świateł, w tym kontrola żarówek, jest w obrotomierzu... Odpiąłem tylne lampy, przednie lampy, halogeny, lampy w klapie, problem jak był tak sobie jest. Więc winnym jest obrotomierz! Przelutowałem driver sterujący p.mgielnymi z innego obrotomierza, i dalej...
Rocznik bo to ważne, w zwykłym klekocie (bez elektroniki) obroty brane są z alternatora Witam, Bzdury opowiadasz.To nie VW. U PSA nigdy obrotomierz nie byl sterowany z alternatora. Na kole zamachowym jest czujnik. Pozdrawiam, Georges
COM - Czarny - Masa Napięcie OK - Szary - Około +3V przy włączonym zasilaniu bez podłączonej płyty głównej REM - Włączanie - Zielony - Zwarcie do masy, aby włączyć zasilanie TAC - Biały - Wyjście obrotomierza wentylatora FANCMD - Biały z czerwonym paskiem - Wejście sterowania PWM wentylatora.
Nie wyleczysz tego. On miał CANa u siebie a Ty go nie masz. Obrotomierz jest inaczej sterowany w liczniku z CAN i w liczniku bez CAN. Trzeba założyć sterownik silnika który posiada CAN, przerobić wiązkę pomiędzy licznikiem a sterownikiem silnika i wtedy to ruszy.
Mam rometa SCMB 250 (2 cylindry, wtrysk paliwa) , zamontowałem taki licznik jak w załączniku i mam trochę dziwny problem z obrotomierzem. podłączenie sygnału obrotów poprowadzone jest przez kondensator i rezystor z cewki zapłonowej, tak jak narysowałem na schemacie. Obrotomierz pokazuje obroty, dla biegu jałowego to jest 1000 rpm, jednak jak kręcę motor...
Dlatego pytam,kto by to zrobił i za ile-tak aby działało-wiem że temat był wałkowany,ale interesuje mnie cena za wykonanie,aby wszystko działało prawidłowoi dodatkowo, na co zwracać uwagę,kupując zegary z obrotomierzem-czy mogą być od b4?Podobno sterowanie obrotomierzem inne jest w b3 a inne w b4 Dodano po 1 są widzę tez takie przystosowane do komputera...
sterować obrotomierz lublin obrotomierz obrotomierz iveco
magneto naprawa czarny ekran lenovo laptop zamrażarka polar termostat
dobre sklepy elektroniczne online dobre sklepy elektroniczne
Schemat lampki rowerowej Deilin - analiza i typowe rozwiązania Mikrokontroler y3pocdm - brak dostępnych informacji