Wyciągnij zestaw wskaźników, prześledź drogę dla sygnału obrotów od wejścia na zestaw (pomierz ostrożnie wartości napięć) poprzez elementy, sprawdź całość ścieżek i elementów, spaleniznę, swąd, zmianę barwy. Gdybyś znalazł gdzieś schemat (albo zdejmij z natury), to już połowa sukcesu.
Tam sygnał idzie ze sterownia skrzyni Też tak myślę, i potrzebuję schematu żeby sprawdzić czy sterownik ma sygnał z czujników i z alternatora a następnie czy wysyła do obrotomierza impuls. Obrotomierz dostaje sygnał z alternatora. Skrzynia i podnośnik wymagają sygnału ale właśnie z alternatora. Dodaję schemat.
Wbij w wyszukiwarkę znanego portalu aukcyjnego " obrotomierz diesel". Ja nabyłem coś takiego w wersji cyfrowej z voltomierzem. Jest instrukcja podpięcia pod alternator i sposób regulowania.
W dieslach obrotomierz pobiera sygnał z alternatora. Dlatego jak padło ładowanie to też i brak wskazań obrotomierza. Objawy wskazują na uszkodzenie alternatora (jak zrozumiałem kontrolka świeci). Najprawdopodobniej szczotki.
Nie jestem pewien jak u Ciebie, miałem kiedyś opla combo 1.7d i tam sygnał do obrotomierza szedł z alternatora
Pomiar napiecia przemiennego. Tam masz bezpośrednio fazę z uzwojenia. Obrotomierz musi być dopasowany do sygnału. Na schemacie alternator G1 , przewód obrotów W. D+ kontrolka. Plus B+ do rozrusznika M1 sruba 30
No to jest raczej bardzo łatwe. w dieslu obrotomierz jest lączony pod alternator. Powinno być wolne miejsce (wsuwka) spróbuj tam sie podłączyć. Na wejściu sygnału w obrotomierzy powinien być w szereg włączony kondensator i nawet nieprawidłowe podłączenie nie powinno uszkodzić orotomierza. Niemniej jednak w dieslu to sygnał z alternatora bierzemy.
Sygnał obrotomierza jest brany z alternatora, sprawdź czy ładuje. Może być też oderwany jeden z kabli przy alternatorze (najczęściej przy samej wtyczce).
Obrotomierz wykorzystujący sygnał z alternatora to nic innego jak miernik napięcia. Tutaj uwaga. Musi być alternator z odpowiednim wyprowadzeniem a nie wiemy, czy kolega pytający taki posiada. Kolega kkknc ma rację. Z tym , że pisałem o przedmiocie jako elemecie przystosowanym do oceny prędkości obrotowej. Czyli w gruncie rzeczy mierzy scalkowane ilmulsy,...
Sprawdź czy sygnał dla obrotomierza nie idzie z zacisku W alternatora.
Jak widać orłem nie jestem dlatego pytam osoby takie jak Ty :) które mogą coś podpowiedzieć. Dobra to ja się zlituję.:) W starych dieslach obrotomierz był sterowany sinusoidą z specjalnego styku alternatora.
Zacznij od alternatora, sprawdź czy wszystkie przewody są tam gdzie ich miejsce. Obrotomierz otrzymuje z tamtąd sygnał (napięcie zmienne).
A może łatwiej będzie zastosować obrotomierz od diesla i sygnał wyjąć z alternatora? Takie luźne przemyślenie.
Do adam7009: Ja wiem, że łatwo jest się naśmiewać z kogoś kto się nie zna, ale jakby każdy był "alfą i omegą" to by nie trzeba było tworzyć działów pomocy. Jakby obrotomierz był sterowany zmiennym napięciem to wstawienie rezystora byłoby dobrym rozwiązaniem, także nie wiem po co się wyśmiewasz jak widzisz, że nie wiem jak to jest sterowane. Zamiast...
D+ to lampka kontrolna, W to sygnał obrotomierza. Ma wewnętrzny regulator.
Sygnał do obrotomierza brany jest z alternatora, sprawdź połączenia bo nieraz "śniedzieje"
Oprucz impulsu z cewki zapłonowej do pracy obrotomierza wykorzystuje się sygnał "W" z alternatora więc sprawdź czy masz styk "W" na alternatorze .Poza tym do prawidłowej pracy obrotomierza potrzebna tzw "15" czyli + i masa czyli "-", a żeby było widać wskazania także w nocy potrzebne jest podświetlenie czyli tzw. kl. 58. Obrotomierze mają też tzw.switche...
S to jest napięcie odniesienia akumulatora i tam musi być 24v, L wzbudzenie (w starych rozwiązaniach z kontrolki na desce, w nowszych ze sterownika), w w starych rozwiązaniach to był sygnał dla obrotomierza.
w Peugeotach obrotomierze nigdy nie brały sygnału z alternatora.
Sygnał brany jest z alternatora.
Może tak z łaski swojej podasz typ ciągnika bo "ursus" trochę ich naprodukował.
obrotomierz ma sygnał z alternatora, sprawdz czy wszystko dobrze podłączyłeś i sprawdz mase
Jak podepniesz w ten sposób to zawsze tak będzie wskazywać. . Obrotomierz z diesla pracuje jako woltomierz i sygnał powinien być brany z alternatora z wyjścia W. W dieslu nie ma cewki zapłonowej! http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14...
Da rade, tylko trzeba przerobić układ obrotomierza pod sygnał z alternatora.
Witam. W moim mondku !,8 TD obrotomierz bierze sygnał z alternatora przewód ma kolor biały.Jak masz dwa przewody do alternatora to nie masz z alternatora a jak trzy to pewnie będzie jak u mnie z alternatora.
Podłącz się pod przewód dający sygnał na obrotomierz. Jeżeli jest to benzyniak to zbuduj przetwornik f/U i linijkę świetlna z różnymi kolorami diod. Albo podłącz po prostu pod tą dwukolorową diodę. Na Elektrodzie jest mnóstwo tematów o podłączeniu ledowego obrotomierza. Jeżeli jest to diesel to jeszcze łatwiej bo sygnał na obrotomierz idzie z wyjścia...
15 prąd po stacyjce S prąd stały z klemy plus L kontrolka W obrotomierz możesz pominąć Dfm sygnał obciążenia do ECU też możesz pominąć.
Konektor oznaczony jako DF może być wyjściem sygnału dla obrotomierza elektronicznego.
Czy w takim Iveco jak w temacie sygnał do obrotomierza idzie z alternatora? Mam takie na tapecie, ale alternator nie ma takiego wyjścia i nie jestem pewien czy nie był wymieniany. Aha oczywiście używałem szukajki :D
siemka Buduje mały sterownik do samochodu (VW golf mk2 1.6 TD) jednym z jego elementów ma być obrotomierz cyfrowy który jest już na ukończeniu. Mam jednak problem z wyskalowaniem obrotomierza. Obrotek do swojej pracy analizuje sygnał "W" z alternatora ( firmy BOSH ). Moim pytaniem jest, jaki jest charakter tego sygnału, a dokładniej ile impulsów sygnału...
Licznik jest z t3 sygnał wyciągnięty z uzwojenia alternatora przed mostkiem lecz nie mam pojęcia czy dobrze jest wpięty w licznik. Na zdjęciu są opisy pinów na liczniku ja myślicie gdzie ma być wpięty sygnał z alternatora?
Niektóre samochody biorą sygnał z alternatora na obrotomierz. Sygnał biorą z uzwojenia stojana alternatora, jak się zmienia się częstotliwość na uzwojeniu przy większych obrotach silnika to i wskazówka obrotomierza wskazuje więcej. Masz uszkodzony alternator albo przewody od alternatora.
Chodzi o opelka diesel? Sygnał jest bezpośrednio z cewki stojana brany. http://obrazki.elektroda.net/66_12335095...
Zgadza sie część ciągników ,zwlaszcza starszych sygnal do obrotomierza pobierala z alternatora(ale np. sterownik skrzyni biegów pobieral juz sygnał z czujnika obrotow) Nie znam tego Ferdka ,zerknąłem tylko do serwisowki a tam stoi że z czujnika obrotow. Niestety jestem w drodze i nie mam czasy szukac dalej.Sensor jest albo z przzodu przy kole pasowym...
Masz problem z alternatorem. W dieslu sygnał obrotomierza jest brany z alternatora. To również tłumaczy zachowanie kontrolki ładowania.
Jeśli się nie mylę w tym modelu obrotomierz dostaje sygnał z alternatora. Sprawdź napięcie ładowania
Styk W przy alternatorze to sygnał do obrotomierza.
Witam A można wiedzieć, dlaczego skreśliłeś pobranie impulsów z alternatora. przecież to jest najlepsza metoda.
Jak w poście wyżej, trzeci kabelek to sygnał do obrotomierza, i musisz założyć taki alternator który poda sygnał na obrotomierz, inaczej obrotomierz nie będzie dzałać.
Witam. Mam podobny problem. Mam VW LTII z 99r. w którym nie chodzi obrotomierz. Licznik sprawdzony na stole, chodzi. Sygnał jakiś jest na obrotomierz natomiast ani drgnie. Elektronik samochodowy twierdzi że sygnał płynie z alternatora. Natomiast w alternatorze mam tylko dwa PIN-y. Jeden diagnostyczy i jeden czujnik. Są wersje z drugą wtyczką na obrotomierz....
W - sygnał obrotomierza B+ - kabel prądowy, stały, do rozrusznika D+ - kontrolka, do żarówki, zamyka obwód do kabla prądowego po zapłonie.
Sygnał nie idzie z alternatora.
Jak to jest 1,9D, pompa na linkę bez żadnej elektroniki to obrotomierz bierze sygnał z alternatora, zacisk W i w nim bym szukał problemu
Panowie z którego styku alternatora Valeo, przy silniku disla idzie sygnał na obrotomierz, i jakiego koloru powinien być kabel.
obrotomierz raz działa raz nie działa czasami wskazuje błędny odczyt zaniża obroty jeżeli usterka jest w samym obrotomierzu to bez fachowca sie nie obejdzie , sygnał dostaje z alternatora moze tam jest usterka jak w domowych warunkach sprawdzi czy sygnał z alternatora jest prawidłowy .na portalach aukcyjnych jest sporo obrotomierzy elektronicznych cyfrowych...
jeśli deska od diesla to tak sygnał jest brany z alternatora deska od bezyny i TDI niestety nie
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic5... https://forum.vw-passat.pl/topic/27330-w... Poczytaj i sprawdź czy masz podpięte na alternatorze styki d i w.
Masz 3 kable więc jeden pewnie idzie na obrotomierz. Sprawdź czy nie spaliła się kontrolka ładowania, bo przez tą żarówkę alternator dostaje sygnał do działania. Zobacz czy do kontrolki dochodzi +12V. Jak po zapłonie będzie świeciła kontrolka to pójdziemy dalej.
Witam ,jak w temacie błąd 1117-brak sygnału alternatora Df.Alternator ładuje,brak obrotomierza,wskaźnika paliwa i wody.Czy morze być uszkodzona deska lub morze coś innego?
santrus , obrotomierz jest tak naprawdę częstotliwościomierzem - mierzy częstotliwość prądu przemiennego wytwarzanego w jednej z faz alternatora, pisał o tym moderator carrot . Czyli szukamy takiego wyjścia na alternatorze na którym panuje napięcie przemienne i to wyjście podłączamy do obrotomierza, jeśli takowego wyjścia nie ma można je dorobić, ale...
Witam Muszę przetestować licznik ( obrotomierz )z MF 6100. Jaka jest częstotliwość sygnału W z alternatora przy 1000RPM i 2000RPM?
A nadaje się to do diesla? Orientuje się ktoś czy sygnał z 'W' alternatora będzie wystarczający do działania obrotomierza? P.S. projekt super, na pewno się przyda :)
Na podstawie jednego zdania i jednego zdjęcia to trudno podpowiedzieć. A sygnał z alternatora jest?
po co ci schemat,obrotomierz dostaje sygnał z alternatora jednym przewodem.
No, chyba że przy wyciąganiu szafy do cofnięcia coś spsuli... Tu szukaj, z alternatora nie bierze, on ma czujnik obrotów wału.
Nie. W twoim aucie brak czujnika obrotów wału, a sygnał do oryginalnego obrotomierza brany był z alternatora. Tak wiec trzeba by zrobić urzadzenie dopasowujące sygnał. Bez sensu.
W dieslu obrotomierz dostaje sygnał z alternatora , natomiast w 1,3MPI sygnał wychodzi ze sterownika Simons 2P, który współpracuje z czujnikiem położenia wału , (schematy dostępne są na forach skodziarzy )
Mam podobny przypadek, raz jest w porządku raz opadnie na parę minut, czy sygnał obrotomierza wędruje z sterownika, alternatora czy czujnika wału? Komputer nie pokazuję błędów, test wskaźników przeprowadzony.
Witam panowie chciałbym zbudować obrotomierz analogowy do silnika diesla o instalacji 24v, gdzie sygnał byłby brany z alternatora. Jako część mechaniczną chcę zastosować obrotomierz od poloneza caro plus ,mam na myśli wskazówkę z cewkami poruszającymi. Panowie podpowiedzcie jak przerobić częstotliwości z alternatora na napięcie poruszające wskazówką,...
Przecież pisałem że to sygnał do obrotomierza. Załóż wsówkę i podłącz do styku. https://obrazki.elektroda.pl/9031510100_...
A co ma sonda w obrotomierza? Nie tutaj leży przyczyna. Poszukaj czy obrotomierz bierze sygnał z ECU czy alternatora. Ewentualnie sprawdź połączenie masy silnika z karoseria. Zwykły miernik wystarczy
Ten czujnik znajduje się przy kole zamachowym , ale tylko w benzyniakach. Jeżeli mnie skleroza nie myli , to do tego licznika z obrotomierzem sygnał brany jest z wyprowadzenia alternatora!
Ale obrotomierz dostaje sygnał z alternatora
Sygnał obrotomierza dochodzi z alternatora. Wolna śruba (prawdopodobnie "D+").
Podłączenie amperomierza https://obrazki.elektroda.pl/8863675100_... Podłączenie radia https://obrazki.elektroda.pl/4882353000_... Co do obrotomierza to czasami alternator ma specjalne wyjście na obrotomierz bądź też można wziąć sygnał z zasilania cewki zapłonowej https://obrazki.elektroda.pl/3785347100_...
pod ten zacisk można,ale po co jak obrotomierz nic nie pokaże,bo to nie zacisk z sygnałem tacho?
Nie wiem czy wybrałem odpowiedni dział, jeśli nie to niech mod przeniesie... Sprzęt to ładowarka teleskopowa JCB z 1999r. Wcześniej jaki wszystko działało po odpaleniu trzeba było lekko dodać gazu żeby obrotomierz zadziałał i zgasła kontrolka ładowania zgasła więc obrotomierz bierze sygnał z alternatora. Kilka dni temu przestało działać ładowanie i...
Sygnał do obrotomierza pochodzi z alternatora, zacisk W, pojedynczy, płaski konektor. Może jest niepodłączony, lub ułamał się kabel
Sygnał musisz wziąć ze środka gwiazdy uzwojenia, czyli z punktu połączenia trzech uzwojeń. Raczej na pewno nie! Sygnał W, bo tak się on zowie, to nie środek gwiazdy, a wyprowadzona jedna faza. http://obrazki.elektroda.pl/7021068700_1...
Nie jestem pewien ale obrotomierz jest napędzany sygnałem z alternatora w silnikach Diesla. Może masz coś urwane albo lipny regulator.
może na początk skąd idzie sygnał do obrotomierza? Do tej pory miałem do czynienia z autami starszej konstrukcji i sygnał na obrotomerz szedł z alternatora
, Ciągnik rolniczy RENAULT / model, 120-14 , obrotomierz mocno zaniża obroty, zliczanie motogodzin jest jak najbardziej w porządku lecz obroty oscylują nie prawidłowo /na zegarze /, na wolnych { 300 rpm- no czasami sięga 550, uprzedzam silnik nie zmienia obrotów , i pytanie jest , Jaką częstotliwość ma alternator tego ciągnika, no przyjmjimy np 600...
To że u niego działa to nic nie znaczy, pewnie w kostce brakuje sygnału na obrotomierz. Nie pamiętam z kąd jest brany sygnał ale zapewne z alternatora.
Tak źle się wyraziłem chodziło mi o czujnik przy wale czy mogę zastąpić sygnałem z alternatora
W tym ducato na pewno obrotomierz nie bierze sygnału z alternatora. Co do pinologii to chyba +12 po zapłonie i kontrolka ale tu pewności nie mam
Jakie jest napięcie na zielonym kablu bez podłączenia do obrotomierza, zrób pomiar przy pracującym i nie pracującym silniku, następnie zmierz jaki sygnał leci od obrotomierza do alternatora. (do pomiarów rozłącz zielony kabelek w kostce )
Sądzę ze problem po stronie regulatora. Może brakuje jakiegoś sygnału z niego albo wytwarza niewłaściwe napięcie. Czasem z alternatora pobierany jest sygnał dla obrotomierza. Obrotomierz coś wskazuje jak krecisz rozrusznikiem?
W tym samochodzie sygnał do obrotomierza wytwarza alternator wyjście "W" . Sprawdź ciągłość przewodu.
Witam auto jak w temacie rok 96 motor 1600 benzyna.Potrzebuje podpowiedzi skąd w tym aucie jest brany sygnał na obrotomierz ? alternator odpada-sprawdzałem.Z góry dzięki za pomoc.Pozdrawiam
Może. To może wskazywać na to, że kończy Ci się alternator, lub pasek wieloklinowy. I to oczywiście można połączyć z dziwnymi wskazaniami obrotomierza, który sygnał w tych autach bierze właśnie z alternatora.
Ale o co dokładnie chodzi ?, nie działa obrotomierz ? Do obrotomierza dochodzi +12V za stacyjką, masa i sygnał W z alternatora. Opisz dokładniej w czym problem - coś się może wymyśli.
Na pewno się da podłaczając go pod alternator jak w dieslu, ale czy jest sens jak lepiej do silnika benzynowego zastosować obrotomierz który zlicza impulsy z cekwi zapłonowej. Schematy są na Elektrodzie. Poniżej zamieszczam schemat obrotomierza wykorzystujący sygnał "W" z alternatora. --------------- Pozdrawiam Rysiek
Ten wyświetlacz biegów wymaga silnika wyposażonego we wskaźnik położenia wałka krzywkowego skrzyni biegów z osobnymi stykami na bieg, więc praktycznie nadaje się do chińskich silników które takie czujniki mają w standardzie. Niestety silnik Piaggio nie posiada możliwości zamontowania takiego czujnika. Pozostaje montaż wyświetlacza działającego na zasadzie...
tak drugi jest nie potrzebny bo w golfie miałeś obrotomierz który brał sygnał z alternatora - w traktorze nie podpinasz go!
Obrotomierz Rieju pobiera sygnał z uzwojenia alternatora (światła) lub z uzwojenia zasilania CDI. Musiałbym sprawdzić w schematach. Natomiast YBR ma zapłon DC-CDI. Można się podłączyć do wyjścia na cewkę WN, ale będzie to działało tylko z obrotomierzem starego typu. Dodano po 7 Obrotomierz pobiera sygnał z alternatora. Trzeba by spróbować podłączyć...
U mnie w 124 był z uwaga - alternatora :)
Tak wiem Panowie, też doszedłem do tego że przy zastosowaniu obrotomierza, z diesla biorącego sygnał z wyjścia W alternatora, w moim silniku będzie problem z przekłamaniem obrotomierza. Jednak i tak zastosowanie tego rodzaju udogodnienia uważam za najbardziej mi odpowiadające. Zastanawiam się tylko jak przetworzyć sygnał aby wskazania były rzeczywiste....
Hej! Co do Twojego pytania to widziałem kilka alternatorów z diesla i nie było wyjścia W. Ogólnie tam są podpięte obrotomierze które pracują jako woltomierz. Mam benzyniaka i obrotomierz z diesla. Sam szukam miejsca gdzie by podpiąć sygnał do obrotomierza z alternatora. Myślałem że jak będę miał alternator z diesla to tylko wepnę kabel i będzie działać,...
Przedstawiam schemat obrotomierza do diesla biorącego sygnał z uzwojenia alternatora, jako prądnicy prądu zmiennego, w której częstotliwośc zależna jest od obrotów silnika. Rozwiązanie stosowane przez producentów samochodów.
Diesle bez elektroniki brały sygnał przewaznie z alternatora
W większości aut sygnał do obrotomierza pochodzi z alternatora ,może z nim jest jakiś problem.
Być może kolego masz problem z alternatorem. Często sygnał na obrotomierz brany jest z alternatora - i problem tkwi w tym że przy odpaleniu silnika alternator się nie wzbudza. Wzbudza się dopiero gdy go wkręcisz na pewne obroty. Sprawdź kolego ładowanie zaraz po odpaleniu silnika pozdrawiam Warhard
Sygnał z alternatora stosuje się w silnikach diesla a sygnał z cewki może uszkodzić licznik bo występuje tam przepięcie. Podaj mi typ silnika jaki masz bo były dwa czy nawet trzy rodzaje. Sprawdzałeś licznik czy pytasz teoretycznie bo tak jak mówiłem nie mam pewności czy sygnał nie jest doprowadzony fabrycznie.
oj, wydaje mi się, że sygnał bierze z alternatora
A nie przypadkiem z alternatora masz sygnał obrotomierza?
Witam, poszkuje schematu albo pomocy w podłączeniu obrotomierza. Mam sierre z 1992 roku, zamontowałem zegary z innego modelu i chciałbym odłączyć obrotomierz, w starszej wersji nie było go. Pomocy, gdzie szukać sygnału do obrotomierza, słyszałem że ten sygnał jest brany ze specjalnego wyjscia na alternatorze, ale chyba go nie mam. Czy musze wymienic...
Do B+ plus akumulatora, do D- minus akumulatora, a do tej wtyczki u góry wzbudzenie i sygnał do obrotomierza.
Gdzieś czytałem że czujnik obrotów jest gdzieś koło filtru oleju jakiś G28 więc skąd tak naprawdę jest sygnał na obrotomierz z alternatora czy z jest jakiegoś czujnika
Sygnał idzie z alternatora
Na cewkę idą impulsy o częstotliwości proporcjonalnej do prędkości obrotowej silnika, ale jeżeli model miewał fabryczny obrotomierz, to zapewne sygnał brał z odpowiedniego pinu sterownika. No chyba, że to diesel, wówczas sygnał był brany z alternatora.
obrotomierz alternator alternator obrotomierz sygnał obrotomierz
skoda octavia lusterek dekiel pompa nokia upadek
mikrofon paraboliczny rozdzielacz koparka
Volvo S60 - nawigacja nie działa, przyczyny i rozwiązania Wycofanie LM1083 przez Texas Instruments: Przyczyny i Alternatywy