tu masz moze pomoze sygnal do obrotomierza idzie z alternatora
Witam sprawdz przewód i połączenie do alternatora stamtąd jest brany sygnal do obrotomierza badz w samym alternatorze jest usterka
Wyciągnij zestaw wskaźników, prześledź drogę dla sygnału obrotów od wejścia na zestaw (pomierz ostrożnie wartości napięć) poprzez elementy, sprawdź całość ścieżek i elementów, spaleniznę, swąd, zmianę barwy. Gdybyś znalazł gdzieś schemat (albo zdejmij z natury), to już połowa sukcesu.
Witam z czego co sie orientuje to obrotomierz sygnal bierze z cewki zaplonowej i z komtutera czyz nie?
Ale mowi,ze pada obrotomierz (sygnal z alternatora) i jakby bylo poluzowane ladowanie to obrotka by chodzila.
Zgadza sie część ciągników ,zwlaszcza starszych sygnal do obrotomierza pobierala z alternatora(ale np. sterownik skrzyni biegów pobieral juz sygnał z czujnika obrotow) Nie znam tego Ferdka ,zerknąłem tylko do serwisowki a tam stoi że z czujnika obrotow. Niestety jestem w drodze i nie mam czasy szukac dalej.Sensor jest albo z przzodu przy kole pasowym...
W tych polonezach obrotomierz bierze sygnal z modulu.
a gdzie ten kabel jest podpiety w silniku? tzn skad obrotomierz bierze sygnal?
Powinno pomóc.
sygnal obrotomierza formuje DME
"15" na pinie 3 oraz sygnal obrotow na pinie 7 (ten co do obrotomierza, zielony kabelek) Modul zobaczy impulsy, to zgasi lampke i rozpocznie prace
Poratuje ktoś pinologią wyjścia ze sterownika silnika do licznika sygnalu obrotomierza
mozna zalozyc inny alternator z sygnalem do obrotomierza ale troche kombinacji bedzie,niewiem czy sie oplaca
Sprawdz czujniki przed i po uruchomieniu silnika oraz sygnal obrotomierza
Kilka slów wyjaśnia. Nie mylić silników TDI w golf 3 i silników TD Intercooler w golf 2. To są 2 róźne koncepcje sterowania silników. O ile wszystkie D, TD i TD Intercooler faktycznie biorą sygnal obrotów z alternatora o tyle w TDI-ku obrotomierz otrzymuje sygnal obrotów w sposób cyfrowy ze sterownika silnika. Niech kolega tomek83f się określi jakie...
Witam jak w temacie... nie dziala. na ktorym styku i w ktorej kostce jest sygnal obrotomierza. deska elektroniczna tzn bez linki. ma 4 zlacza ... biale , brazowe, czarne i szare. prosze o pilna odpowiedz. p.s. sygnal na impulsatorze pompy i do komputera dochodzi. silnik 1,9 diesel z turbina
jak w temacie, pod jakim pinem w sterowniku silnika znajde sygnal do obrotomierza uniwersalnego??
59101 Generator zacisk W – obrotomierz (wzmacniacz sygnału) 59000 Generator D+ - ochrona nadnapięciowa 15006 Bezpiecznik F107 – odbiorniki poza kabiną kierowcy
jasna sprawa jak masz elektroniczna pompe wtryskowa trzeba od razu pisac ,wtedy jest ze sterownika sygnal przy mechanicznej pompie byl z alternatora.
A zmieniłeś silnik w autku czy same zegary??????? Dodaj czujnik indukcyjny na koło pasowe lub wał ----który bedzie zadawał impulsy na licznik.
Inny sygnal dla obrotomierza
pompa paliwa zostaje tak jak jest fabrycznie,a wiec rozcina sie lub emuluje wtryskiwacze.sonde lambda rozcina sie,fiolet do sondy jasny fiolet(szary) do kompa benzyny,brazowy sygnal z cewki zaplonowej lub obrotomierza,zolto-zielony czujnik polozenia przepustnicy(tps) nie wymagany do dzialania,czerwony + po stacyjce,ogolnie na kablach pisze co do czego
przede wszystkim dzieki za zainteresowanie. sygnal do deski na pewno jest dobrze podlaczony w dobra wtyczke w dobre miejsce we wtyczce, plus i minus rowniez, poniewaz + i - sa dla calej tablicy i wszystko ladnie dziala. jak juz napislalem obrotomierz jakis sygnal na pewno dostaje poniewaz prz mocniejszym przygazowaniu, prz wiekszych obrotach lekko drgnela...
Czy chodzi Ci o coś takiego: http://www.svrider.com/forum/showthread....
Witam mam pytanie mianowicie wymiany zegarow w mercedesie sprinterze mam 310 ale ze chcialbym miec obrotomierz to chcialbym wlozyc zegary ze sprinciaka 312 lub wv lt bo tam chyba zez sa podobne zegary. Moje pytanie czy po wlozeniu zegarow z obrotomierzem bedzie wszystko dzilalo czy sygnal do obrotomierza jest juz czy musze jechac na jakies przekodowanie...
Steruje tym sterownik silnika, na podstawie impulsów z czujnika prędkości obrotowej. 1 impuls co 1/2 obrotu wału, 1 Hz = 30 obr/min.
witam, ma taki maly problem z obrotomierzem w megance , po wymianie licznika nie dziala wcale , czy jest taka opcja ze na innych pinach jest sygnal na obrotomierz ?
Sygnał prostokątny, częstotliwość 100Hz przy 3k rpm.
Potrzebuje pomocy w podlaczeniu zewnetrznego obrotomierza w bmw e46 silnik 1,8 rok 2002. Czy ktos z Was orientuje sie gdzie podlaczyc sygnal do obrotomierza? Przekopalem juz troche watkow ale niestety nic na ten temat nie znalazlem.
Być może nie na połączenia obrotomierza z modułem zapłonowym. To moduł właśnie generuje impulsy do obrotomierza.
Witajcie posiadam kangoo z nieszczęsnym silnikiem 1.5 dci w którym nie dość że po raz kolejny szlak trafił wtryski zaczęła stukać panewka . Postanowiłem wyeliminować problem raz na zawsze i wstawiłem silnik 1.9 dti do silnika wstawiłem zwykłą mechaniczną pompę i wszystko śmiga problem jest następujący mam podłączone czujniki wału i walka do czujnika...
kolego masz problem z alternatorem poniewaz sygnal do obrotomierza brany jest z niego bez obrotow miga lampka cisnienia oleju pozdrawiam Takie rady to tylko na elektrodzie.
Pozycja 10 na schematach to czujnik obrotów silnika. http://obrazki.elektroda.pl/4026210300_1... http://obrazki.elektroda.pl/3681186700_1... Tak jak pisałem opornosc 450 ohm. Jak widzisz to nie czujnik obrotów tylko czujnik prędkosci traktora jest wspólnie z czujnikiem cisnienia oleju.
Mam pytanko czy jest mozliwosc podlaczenia obrotomierza z benzyny do diesla. Bo po podlaczeniu 3 kabelkow: +,-, sygnal z alternatora pokazuje od razu ok 4000obr/min a slyszalem ze mozna jakos sygnal podzielic????
Zacznij od alternatora, sprawdź czy wszystkie przewody są tam gdzie ich miejsce. Obrotomierz otrzymuje z tamtąd sygnał (napięcie zmienne).
Masz założyć czerwono-biały z wtyczką na rozrusznik i sprawdzić, co napisałam. Dodano po 3 Bez tamtych dwóch ma zapalić. Niebieski pewnie idzie do alternatora na wzbudzanie a zielony na obrotomierz lub sygnal obciążenia dla ECU. Teraz nie sprawdzę.
Witam, Sprawa nie jest taka prosta i zle udokumentowana. Sygnal obrotomierza w samochodach PSA nigdy nie byl brany z alternatora. Jesli jest w aucie sterownik silnika, to sygnal jest brany z niego i przechodzi przez zlacze diagnostyczne (pin 3), jesli nie, to jest czujnik na kole zamachowym. Pozdrawiam, Georges
Witam, Posiadam jumpera 2.5D 97r., postanowilem zamontowac licznik z obrotomierzem ten niebieski z 99-01, poprzepinane piny w kostkach, licznik działa lecz mam problem z podlaczeniem obrotomierza. Mam czujnik o nr. 14-43-10, posiada on 3 piny, czy ktos wie gdzie co podlaczyc, wszyscy pisza ze potrzebny czujnik podlaczasz i juz dziala, tylko jak podlaczyc?...
42 pin ECU idzie do 1 pinu żółtej kostki licznika.
Problem jednak pojawil sie tego typu ze predkosciomierz jest jeszcze na linke, wiec czy jest jakis sposob w tym przypadku zeby sprawdzic ze to wina nastawnika? qbik18 nie prędkościomierz, to ma być wtyczka od obrotomierza zamocowana na skrzyni taka czarna. Dodano po 12 Zaznaczyłem na rysunku, gdzie go szukać, może coś pomoże...
Co tam ma na prędkościomierz to nie wiem, ale na obrotomierz standardowo sygnał prostokątny, w zależności od obrotów zmienia się częstotliwość, 100Hz prz 3krpm dla 4-cylindrowego silnika.
A powiedz mi kolego skad wezmiesz sygnal na obrotomierz? (W) Z alternatora, tak jak jest standardowo fabrycznie. Problem?
jesli obrotomierz wariuje to sprawdz cewke zaplonowa z niej podawanu jest sygnal na obrotomierz moze miec lekkie przebicie czujnik hala tez moze byc przyzczyna zawor recyrkulacji odpada w tym aucie
Nie jestem pewien jak u Ciebie, miałem kiedyś opla combo 1.7d i tam sygnał do obrotomierza szedł z alternatora
Pytanie co ma czujnik w skrzyni do obrotomierza 🤭 Trzeba by sie dowiedziec skad ma sygnal. Z alternatora czy z walka. Obstawiam ze z walka rozrzadu. Do przegladniecia kable, zegar, zlacza. Podpiac kompa, moze sa jakies bledy.
Jak widać orłem nie jestem dlatego pytam osoby takie jak Ty :) które mogą coś podpowiedzieć. Dobra to ja się zlituję.:) W starych dieslach obrotomierz był sterowany sinusoidą z specjalnego styku alternatora.
No ok pin 40 ale on na pewno nie ma on sygnału cyfrowego ?,bo obrotomierz potrzebuje sygnał analogowy.i to chyba jest pin 47 obrotów silnika ,mi się wydaje że sygnał jest cyfrowy ale jak uważasz że analogowy to sprawdzę chyba nie powinno się nic spalić . Nic się nie spali :) ECU pin 40 :)
W Sumie Jurko i racja, i nie. Wszystko zależy od obrotomierza. Ten przykład z transformatorem i diodami, żeby obciąć górkę pamiętam z jakiegoś starego artykułu. Było tam nawet podane, ile powinien wskazywać obrotomierz synchronizowany siecią. 555 spokojnie będzie chodził przy 12V. Wystarczy tylko tranzystorek na wyjściu.
Witam kolege wedlug moich informacji obrotomierz bierze sygnal z ecu a ten z kolei z czujnika polozenia walka a ten z kolei bierze dane z kola zamachowego:D A mnie z kolei interesuje czy miedzy tym czujnikiem a silnikiem jest jakas blaszka,podkladka, czy cokolwiek albo on przychodzi bezposrednio do dziury bez zadnych podkladek dystansowych itp. dziekuje...
Pin 2 - brazowy z bialym paskiem prowadzi do zlacza diagnostycznego jako pin nr 3 pin 3 - czarny, plus po zaplonie (15) podlaczony do bezpiecznika F17 pin 6 - czerwony z niebieskim paskiem - sygnal predkosci - znajdziesz we wtyczce zegrow jako pin 25 - jak nigdzie nie podlaczysz, to tez bedzie dzialac. pin 7 - zielony - impulsy z ukladu zaplonowego...
Więc na obrotomierz idzie sygnał prostokątny 5V z ECU (CDI) o częstotliwości równej prędkości obrotowej silnika. Który przewód, nie powiem gdyż schemat jest nieczytelny.
Jest tam pradnica czy alternator? Jak pradnica to wstaw alternator. Badziesz mial dwie korzysci naraz: lepsze ladowanie i gotowy sygnal do obrotomierza (pod warunkiem, ze obrotomierz bedzie z diesla)
mysle ze to cos nie tak jest z wejsciem sygnalu. Ja staram sie zrobic obrotomierz led na max 12000 obr/min i nic nie idzie ma ktos jakis pomysl??
W takim razie weź sygnał z obrotomierza.
W dieslach obrotomierz pobiera sygnał z alternatora. Dlatego jak padło ładowanie to też i brak wskazań obrotomierza. Objawy wskazują na uszkodzenie alternatora (jak zrozumiałem kontrolka świeci). Najprawdopodobniej szczotki.
Oj ten shemat bardzo by sie przydal, mam zegar z obrotomierzem ale nie dziala instalacja silnika 1.3py wewnetrzna 86c 1.0 wszystko dziala poza obrotomierzem, ewentualnie skad wyciagnac ten sygnal i gdzi zapiac
Lewy dolny masa , prawy dolny sygnał!
To Cie poprawię. W tym roczniku sygnał prędkości nie idzie do ECU. Sygnał obrotomierza jest z czujnika halla ale jest to sygnał przetworzony przez ECU i gdy obrotomierz podłączysz do halla to będzie pokazywał co innego.
Mozna przeciez wziasc sygnal z jednego z wtryskiwaczy Ale to gaźnikowiec, a swoją drogą to skąd oryginalne obrotomierze biorą sygnał? Pozdrawiam
Tam sygnał idzie ze sterownia skrzyni Też tak myślę, i potrzebuję schematu żeby sprawdzić czy sterownik ma sygnał z czujników i z alternatora a następnie czy wysyła do obrotomierza impuls. Obrotomierz dostaje sygnał z alternatora. Skrzynia i podnośnik wymagają sygnału ale właśnie z alternatora. Dodaję schemat.
Prawde mowiac, nie widzialem nigdy XU9 z monowtryskiem. Jesli jest to system MM G5 (silnik XU5MZ, monowany w 405, lub XU10MZ pochodzacy z 605/XM), to sygnal obrotomierza pochodzi z pinu 3 kalkulatora wtrysku. Niestety, nie mam wszystkich schematow 405. Moze byla jakas wersja XU9M, ale nigdy takiej nie widzialem. Pozdrawiam, Georges
Nie wydaje mi sie ze sygnal do obrotomierza jest napieciem stalym. Wstawilbym w szereg diode i mozliwe ze potrzebny bedzie dodatkowo dzielnik oporowy. Sprubuj na poczatek dac diode i rezystor 100kOhm w szeregu pomiedzy obrotomierzem a zlaczem komparatora.
- Masa zestawu wskaźników (za zegarami na grodzi) wymaga poprawy - dokładne oczyszczenie szybkozłączek zestawu wskaźników - dokręcenie trzech śrubek łączących obrotomierz z resztą zestawu wskaźników (+, -, Sygnał).
Czy ktos ma pomysl jak naprawic obrotomierz w Lagunie 2.0 97 r. wersja RXT? Otóz cale zegary sa w pelni elektroniczne a zmierzylem ze na końcówce (pin na wtyczce) na ktorej powinien byc sygnal dla obrotomierza cos jest . Prosze o rade
Niestety nie wiem dokladnie w jaki sposob jest to skonstruowane i skad gorski ma sygnal. Na pewno dziala tylko podczas jazdy poniewaz na postoju nie idzie wlaczyc gorskiego. Obrotomierz nie ma z tym nic wspolnego bo na postoju obrotomierz mozna zamknac do konca a gorski sie nie wlaczy. Sadze nie powinienes sugerowac sie obrotami silnika poniewaz mozna...
Jeśli sterownik bosch to piny 8 lub 18 lub 42, jeśli ECCS to pin 2.
Sygnal obrotomierza dochodzi prosto z ECU (chyba pin nr. 2). Czujnik połozenia wału (tam jest chyba optyka), o ktory pytasz znajduje sie w rozdzielaczu zapłonu. Napewno nie on jest winny, bo wtedy silnik by nie zapalił. Usterki szukaj raczej w samych zegarach albo w połączeniu zegary - ECU. Sprawdz oscyloskopem czy w czasie pracy silnika sa impulsy...
Witam, W silniku gaznikowym, sygnal do obrotomierza przychodzi na pin 6 7-pinovej zlaczki niebieskiej z pinu 1 cewki zaplonowej. W przypadku silnika z wtryskiem, sygnal przychodzi ze sterownika wtrysku. Stary diesel ma czujnik elektromagnetyczny na kole zamachowym, ktory jest podlaczony do pinow 6 i 7 zlaczki niebieskiej. Po sprawdzeniu w dokumentacji...
(at)lukaszzet, w tym modelu jest cewkomoduł (cewka wn zintegrowana z modułem zapłonowym), żeby pobrać impulsy z uzwojenia pierwotnego trzeba podważyć taki podłużny dekielek koło wyjścia wn cewki i tam się wpiąć kablem na jej zacisk "1"
Jakubek jak ty chcesz podwoic sygnal na obrotomierz bo te dwa schematy tylko wzmacniaja iskre a nie podwajaja go pononez ma cztery impulsy na obrot a ty ze schematow wglada ze beda tylko dwa
Zobacz czego zaczyna brakować jak faluje i gaśnie. Podłącz oscyloskop pod wtrysk, potem pod sygnał obrotomierza, Sprawdź co dzieje się z ciśnieniem paliwa.
Witam czytalem juz posty inne i nadal nie moge podlaczyc sygnalu do obrotomierza... probowalem z diodami i opornikiem i nic... podlaczalem pod wyjsce do org. obrotomierza i nic.. juz nie mam pomyslow i prosze was o rade.. auto stoi rozebrane i nie wiem jak podlaczyc... :| dodaje schemat moze cos da.. http://images43.fotosik.pl/209/03c6fd829...
Przecież pisałem że to sygnał do obrotomierza. Załóż wsówkę i podłącz do styku. https://obrazki.elektroda.pl/9031510100_... Ale wtedy nic nie działa, wszystko juz podpięte. Nie bedzie ladowania to alternator bo kosza bo juz gadali ze tez moze byc uszkodzony Dodano po 1 Przecież pisałem że to sygnał do obrotomierza. Załóż wsówkę i podłącz...
Objawy dalej takie same. Zaczynam podejrzewać, że mikrokontrolery mam uszkodzone. I jeszcze taka ciekawostka: gdy wyjmę z podstawki uP, który pełni rolę "generatora" po włączeniu całości na wyświetlaczu pokazuje wynik 50. Skąd to się bierze? Przeciez nie masz konfiguracji portu wejsciowego dla licznika (Timer0), i brak podciagania do Vcc. Korzystasz...
Sprawa wyglada nasepujaco: musze miec zalozony licznik od vr6, z powodow, o ktorych nie chce mi sie pisa, bo za duzo gadania. Mam 4-ro cylindrowy silnik. POdlaczylem licznik i obrotomierz dziala, ale pokazuje 2/3 obrotow. Co musze zalozyc, zeby zminialo mi czestotliwosc impulsow o 3/2?? tak, zeby do licznika przychodzil sygnal taki, jakby byl silnik...
Sprawdz skad masz wziety sygnal obrotow do sterownika.Jesli z cewki to podlacz z sygnalu do obrotomierza ( pewnie bedzie szedl z ECU).Mialem tak w mojej Felicji gdy tylko chlodniej na polu bylo to przerzucal sie od razu na gaz.Przepiecie sygnalu z cewki na obrotomierz rozwiazalo sprawe.Dodatkowo trza sprawdzic czy obroty w autronicu zgadzaja sie z rzeczywistymi.
Hmm. Proponowal bym kupic caly licznik z obrotomierzem. Na allegro widzialem od 50 zl. A obrotomierz powinien dzialac odrazu po podlaczeniu, bo seryjnie kazda wectra miala montowana instalacje w ktorej jest nawet podpiecie do obrotomierza. A jak nie bedzie to zregoly do obrotomierza trzeba podpiac 3 kable(+,-, i sygnal z cewki zaplonowej. tzn musisz...
Witam, jest to możliwe bo przekładałem koledze w SAXO zestaw bez obrotomierza na zestaw z obrotomierzem. Wszystko będzie funkcjonować prawidłowo tylko sygnał na obrotomierz musisz pobrać najlepiej ze złącza diagnostycznego (jeśli jest OBD) lub z cewki. Pozdrawiam Wiem ze temat stary ale pytanko : czy w wersji ktora niema zegarka jest takze mozliwe...
czerwony +12v czarny masa żólty podświetlenie zielony sygnal z ukl zaplonowego
Tak chodzi o sprintera 98r. Czy istnieje taka możliwosc ze obrotomierz zacznie chodzic z pod 5pin od diagnozy bo tam jest sygnal obrotów.?
witam panow nie wiem czy dobrze trafilem ale nurtuje mnie jedna rzecz w moim passacie model b4 1.9 td 94 rok. mianowicie nie wiem gdzie sie znajduje czujnik od obrotow silnika. objaw jest taki ze podczas jazdy czasem obrotomierz pokazuje wartosc zero lub tez w przedziale pomiedzy 2000-3500 wskazowka obrotomierza wpada w drgania. czytalem tu o tych zimnych...
Otoz w silnikach TD sygnal do obrotomierza pobierany jest z alternatora!!! A migajaca kontrolka oleju to uszkodzony czujnik ( zdaza sie rownie czesto jak zwarcie w instalacji z powodu np. zaolejenia silnika) Naprawa alternatora rozwiaze problem z ladowaniem i obrotomierzem!!! Najpierw sprawdz czy do alternatora dochodzi prad z akumulatora i wzbudzenie!!!...
Tachometer to syg. prędkości/odległości nie obrotów. Z czego masz ten obrotomierz? VW T2 (ogorek). Zwykly obrotmierz z sygnalem z cewki z calkowicie "analogowego" samochodu.
Nie roboczogodziny tylko motogodziny. Tachogenerator wytwarza dwa sygnały: napięciowy, w zależności od którego wychyla się wskazówka obrotomierza (sygnał ten jest zależny od obrotów silnika), oraz sygnał impulsowy do licznika motogodzin. Licznikiem motogodzin steruje po prostu styk, który zwiera wyjście licznika motogodzin do masy co kilka obrotów prądniczki....
lepszy będzie z dużego fiata. ..........a jeszcze ten na ledach, wypas :D Możesz spokojnie pruć z tablic poldka co miały wskaźnik ciśnienia oleju (zielone,kwadratowe)
Szkoda, że nie podałeś rocznika. Pewnie sygnał z czujnika wału, zobaczysz go od spodu, jest w bloku, koło skrzyni, czyta z koła zamachowego.
Tyle że sygnał przechodzi przez ucp......
D+ to lampka kontrolna, W to sygnał obrotomierza. Ma wewnętrzny regulator.
No to jest raczej bardzo łatwe. w dieslu obrotomierz jest lączony pod alternator. Powinno być wolne miejsce (wsuwka) spróbuj tam sie podłączyć. Na wejściu sygnału w obrotomierzy powinien być w szereg włączony kondensator i nawet nieprawidłowe podłączenie nie powinno uszkodzić orotomierza. Niemniej jednak w dieslu to sygnał z alternatora bierzemy.
Sprawdź czy sygnał dla obrotomierza nie idzie z zacisku W alternatora.
W - sygnał obrotomierza B+ - kabel prądowy, stały, do rozrusznika D+ - kontrolka, do żarówki, zamyka obwód do kabla prądowego po zapłonie.
Otoz napotkalem problem w ww aucie chodzi o to ze nie ma sygnalu do predkosciomierza i obrotomierza i w zwiazku z tym mam pytanko gdzie szukac kaabli oodpowiedzialnych za to? Nie wiem czy dobrze mysle ze sygnal do predkosciomierza pobierany jest z czujnika na skrzyni a obrotow z alternatora?
A nie bezpieczniej będzie okręcić którykolwiek przewód WN, przewodem sygnałowym?
witam panowie zaczne wszystko od poczatku zeby bylo jasne: wczesniej mialem silnik 1.6 td ale teraz mam silnik 1.9d i od tego czasu obrotomierz zawyza mi obroty:cry: spowodowane jest to tym ze w nowym silniku kółko od alternatora (obrotomierz w dieslu bierze sygnal z alternatora) ma mniejsza srednice niz we wczesniejszym silniku i dlatego obrotomierz...
Mniej więcej się zgadza. 1. cewka zapłonowa(sterowanie) 2. masa 3. masa do czujnika halla 4. plus po stacyjce 5 plus do halla 6 sygnal z halla 7 sygnal do sterownika silnika/obrotomierza
Witam. Mam obrotomierz z lady i chciałem go założyć do fiata 850. Po podpięciu masy plusa i sygnalu z cewki obrotomierz pokazał maksymalne obroty a potem juz przestal pokazywać cokolwiek. Oba silniki 4 cylindrowe w ladzie i fiacie. Czy mozna go regulować? Ewentualnie co może być w nim zepsute? Do moderatora: nie wiem czy jest to odpowiedni dział
... Wpięcie się w ten kabel ożywiło mój obrotomierz. Zaczął działać stabilnie, choć pokazuje z błędem wynikającym z jego konstrukcji od 560 do 3.840 obr./min. - .... Najwyrazniej obrotomierz przewidziany na 2 impulsy na obrot (sygnal z zaplonu silnika 4 cylindrowego). 560/3 x 4= 750 (okolo) - predkosc biegu jalowego.
Podepnij komputer i zobacz jakie obroty widzi ecu. Tutaj przyczyna moze byc czujnik ktory wysyla zle dane do ecu (ale silnik by zle pracowal), wadliwy ecu ktory podaje zly sygnal na obrotomierz, lub alektronika w desce (najlepiej podmienic licznik). Licznik tez moze byc przekladany i sie nie zgrywac.
No to sobie sam naprawilem .Sygnal do przelaczania brany byl z cewki - teraz spialem z sygnalem obrotomierza i jest ok. Trza bylo w sofcie ustawic obroty bo z obrotki odczyt mial 2 razy wiekszy ( cewka 2 biegunowa wiec sygnal byl co 2), no i przestawic prog przelaczania w centralce - Just Junior to jest ,wiec jest tam podkowka ktora mozemy ow prog przelaczania...
I po co ten temat? Juz ci pisałem- sygnał obrotomierza idzie tam magistralą CAN. Nie potrafisz tego zrozumieć? A centralę jaką masz, IAW5NF?
sygnal obrotomierz sygnal subwoofera sygnal przerywany
kabel ethernet przerywa piekarnik indesit uszczelka podgrzewacza
17mb110s firmware 17mb110s firmware
Różnice między sterownikami LOA24 a LOA22 Potencjometr montażowy 4,7k - mostkowanie pinów