tu masz moze pomoze sygnal do obrotomierza idzie z alternatora
Witam sprawdz przewód i połączenie do alternatora stamtąd jest brany sygnal do obrotomierza badz w samym alternatorze jest usterka
Zgadza sie część ciągników ,zwlaszcza starszych sygnal do obrotomierza pobierala z alternatora(ale np. sterownik skrzyni biegów pobieral juz sygnał z czujnika obrotow) Nie znam tego Ferdka ,zerknąłem tylko do serwisowki a tam stoi że z czujnika obrotow. Niestety jestem w drodze i nie mam czasy szukac dalej.Sensor jest albo z przzodu przy kole pasowym...
Czy chodzi Ci o coś takiego: http://www.svrider.com/forum/showthread....
Steruje tym sterownik silnika, na podstawie impulsów z czujnika prędkości obrotowej. 1 impuls co 1/2 obrotu wału, 1 Hz = 30 obr/min.
Pozycja 10 na schematach to czujnik obrotów silnika. http://obrazki.elektroda.pl/4026210300_1... http://obrazki.elektroda.pl/3681186700_1... Tak jak pisałem opornosc 450 ohm. Jak widzisz to nie czujnik obrotów tylko czujnik prędkosci traktora jest wspólnie z czujnikiem cisnienia oleju.
42 pin ECU idzie do 1 pinu żółtej kostki licznika.
Poratuje ktoś pinologią wyjścia ze sterownika silnika do licznika sygnalu obrotomierza
Jak widać orłem nie jestem dlatego pytam osoby takie jak Ty :) które mogą coś podpowiedzieć. Dobra to ja się zlituję.:) W starych dieslach obrotomierz był sterowany sinusoidą z specjalnego styku alternatora.
W Sumie Jurko i racja, i nie. Wszystko zależy od obrotomierza. Ten przykład z transformatorem i diodami, żeby obciąć górkę pamiętam z jakiegoś starego artykułu. Było tam nawet podane, ile powinien wskazywać obrotomierz synchronizowany siecią. 555 spokojnie będzie chodził przy 12V. Wystarczy tylko tranzystorek na wyjściu.
sygnal obrotomierza formuje DME
Witam jak w temacie... nie dziala. na ktorym styku i w ktorej kostce jest sygnal obrotomierza. deska elektroniczna tzn bez linki. ma 4 zlacza ... biale , brazowe, czarne i szare. prosze o pilna odpowiedz. p.s. sygnal na impulsatorze pompy i do komputera dochodzi. silnik 1,9 diesel z turbina
Sprawdz czujniki przed i po uruchomieniu silnika oraz sygnal obrotomierza
Jeśli sterownik bosch to piny 8 lub 18 lub 42, jeśli ECCS to pin 2.
Zobacz czego zaczyna brakować jak faluje i gaśnie. Podłącz oscyloskop pod wtrysk, potem pod sygnał obrotomierza, Sprawdź co dzieje się z ciśnieniem paliwa.
"15" na pinie 3 oraz sygnal obrotow na pinie 7 (ten co do obrotomierza, zielony kabelek) Modul zobaczy impulsy, to zgasi lampke i rozpocznie prace
Witam, Sprawa nie jest taka prosta i zle udokumentowana. Sygnal obrotomierza w samochodach PSA nigdy nie byl brany z alternatora. Jesli jest w aucie sterownik silnika, to sygnal jest brany z niego i przechodzi przez zlacze diagnostyczne (pin 3), jesli nie, to jest czujnik na kole zamachowym. Pozdrawiam, Georges
Inny sygnal dla obrotomierza
jak w temacie, pod jakim pinem w sterowniku silnika znajde sygnal do obrotomierza uniwersalnego??
kolego masz problem z alternatorem poniewaz sygnal do obrotomierza brany jest z niego bez obrotow miga lampka cisnienia oleju pozdrawiam Takie rady to tylko na elektrodzie.
Prawde mowiac, nie widzialem nigdy XU9 z monowtryskiem. Jesli jest to system MM G5 (silnik XU5MZ, monowany w 405, lub XU10MZ pochodzacy z 605/XM), to sygnal obrotomierza pochodzi z pinu 3 kalkulatora wtrysku. Niestety, nie mam wszystkich schematow 405. Moze byla jakas wersja XU9M, ale nigdy takiej nie widzialem. Pozdrawiam, Georges
Sygnal obrotomierza dochodzi prosto z ECU (chyba pin nr. 2). Czujnik połozenia wału (tam jest chyba optyka), o ktory pytasz znajduje sie w rozdzielaczu zapłonu. Napewno nie on jest winny, bo wtedy silnik by nie zapalił. Usterki szukaj raczej w samych zegarach albo w połączeniu zegary - ECU. Sprawdz oscyloskopem czy w czasie pracy silnika sa impulsy...
W tych polonezach obrotomierz bierze sygnal z modulu.
witam, ma taki maly problem z obrotomierzem w megance , po wymianie licznika nie dziala wcale , czy jest taka opcja ze na innych pinach jest sygnal na obrotomierz ?
W takim razie weź sygnał z obrotomierza.
W - sygnał obrotomierza B+ - kabel prądowy, stały, do rozrusznika D+ - kontrolka, do żarówki, zamyka obwód do kabla prądowego po zapłonie.
A powiedz mi kolego skad wezmiesz sygnal na obrotomierz? (W) Z alternatora, tak jak jest standardowo fabrycznie. Problem?
D+ to lampka kontrolna, W to sygnał obrotomierza. Ma wewnętrzny regulator.
Potrzebuje pomocy w podlaczeniu zewnetrznego obrotomierza w bmw e46 silnik 1,8 rok 2002. Czy ktos z Was orientuje sie gdzie podlaczyc sygnal do obrotomierza? Przekopalem juz troche watkow ale niestety nic na ten temat nie znalazlem.
pompa paliwa zostaje tak jak jest fabrycznie,a wiec rozcina sie lub emuluje wtryskiwacze.sonde lambda rozcina sie,fiolet do sondy jasny fiolet(szary) do kompa benzyny,brazowy sygnal z cewki zaplonowej lub obrotomierza,zolto-zielony czujnik polozenia przepustnicy(tps) nie wymagany do dzialania,czerwony + po stacyjce,ogolnie na kablach pisze co do czego
mozna zalozyc inny alternator z sygnalem do obrotomierza ale troche kombinacji bedzie,niewiem czy sie oplaca
Pin 2 - brazowy z bialym paskiem prowadzi do zlacza diagnostycznego jako pin nr 3 pin 3 - czarny, plus po zaplonie (15) podlaczony do bezpiecznika F17 pin 6 - czerwony z niebieskim paskiem - sygnal predkosci - znajdziesz we wtyczce zegrow jako pin 25 - jak nigdzie nie podlaczysz, to tez bedzie dzialac. pin 7 - zielony - impulsy z ukladu zaplonowego...
Szkoda, że nie podałeś rocznika. Pewnie sygnał z czujnika wału, zobaczysz go od spodu, jest w bloku, koło skrzyni, czyta z koła zamachowego.
To Cie poprawię. W tym roczniku sygnał prędkości nie idzie do ECU. Sygnał obrotomierza jest z czujnika halla ale jest to sygnał przetworzony przez ECU i gdy obrotomierz podłączysz do halla to będzie pokazywał co innego.
Witam mam pytanie mianowicie wymiany zegarow w mercedesie sprinterze mam 310 ale ze chcialbym miec obrotomierz to chcialbym wlozyc zegary ze sprinciaka 312 lub wv lt bo tam chyba zez sa podobne zegary. Moje pytanie czy po wlozeniu zegarow z obrotomierzem bedzie wszystko dzilalo czy sygnal do obrotomierza jest juz czy musze jechac na jakies przekodowanie...
I po co ten temat? Juz ci pisałem- sygnał obrotomierza idzie tam magistralą CAN. Nie potrafisz tego zrozumieć? A centralę jaką masz, IAW5NF?
Jest tam pradnica czy alternator? Jak pradnica to wstaw alternator. Badziesz mial dwie korzysci naraz: lepsze ladowanie i gotowy sygnal do obrotomierza (pod warunkiem, ze obrotomierz bedzie z diesla)
a gdzie ten kabel jest podpiety w silniku? tzn skad obrotomierz bierze sygnal?
jesli obrotomierz wariuje to sprawdz cewke zaplonowa z niej podawanu jest sygnal na obrotomierz moze miec lekkie przebicie czujnik hala tez moze byc przyzczyna zawor recyrkulacji odpada w tym aucie
A nie bezpieczniej będzie okręcić którykolwiek przewód WN, przewodem sygnałowym?
Sygnał obrotomierza jest brany z alternatora, sprawdź czy ładuje. Może być też oderwany jeden z kabli przy alternatorze (najczęściej przy samej wtyczce).
Sprawa wyglada nasepujaco: musze miec zalozony licznik od vr6, z powodow, o ktorych nie chce mi sie pisa, bo za duzo gadania. Mam 4-ro cylindrowy silnik. POdlaczylem licznik i obrotomierz dziala, ale pokazuje 2/3 obrotow. Co musze zalozyc, zeby zminialo mi czestotliwosc impulsow o 3/2?? tak, zeby do licznika przychodzil sygnal taki, jakby byl silnik...
Witam z czego co sie orientuje to obrotomierz sygnal bierze z cewki zaplonowej i z komtutera czyz nie?
Nie wydaje mi sie ze sygnal do obrotomierza jest napieciem stalym. Wstawilbym w szereg diode i mozliwe ze potrzebny bedzie dodatkowo dzielnik oporowy. Sprubuj na poczatek dac diode i rezystor 100kOhm w szeregu pomiedzy obrotomierzem a zlaczem komparatora.
- Masa zestawu wskaźników (za zegarami na grodzi) wymaga poprawy - dokładne oczyszczenie szybkozłączek zestawu wskaźników - dokręcenie trzech śrubek łączących obrotomierz z resztą zestawu wskaźników (+, -, Sygnał).
Witam, Posiadam jumpera 2.5D 97r., postanowilem zamontowac licznik z obrotomierzem ten niebieski z 99-01, poprzepinane piny w kostkach, licznik działa lecz mam problem z podlaczeniem obrotomierza. Mam czujnik o nr. 14-43-10, posiada on 3 piny, czy ktos wie gdzie co podlaczyc, wszyscy pisza ze potrzebny czujnik podlaczasz i juz dziala, tylko jak podlaczyc?...
Ale mowi,ze pada obrotomierz (sygnal z alternatora) i jakby bylo poluzowane ladowanie to obrotka by chodzila.
Myślę że instalacja jest doprowadzona do licznika. Jeśli nie to musisz doprowadzić ze sterownika z nogi C1 sygnał obrotomierza. Dodałem schemat do Vectry 1.6i
obrotomierz jest podłączony do kondensatora przeciwzakłóceniowego znajdującego się na kolektorze ssącym do przewodu zielonego ,pozostały podwójny biało-niebieski do cewki zapł i tranzystora sterującego cewką zapłonową.
Czy ktos ma pomysl jak naprawic obrotomierz w Lagunie 2.0 97 r. wersja RXT? Otóz cale zegary sa w pelni elektroniczne a zmierzylem ze na końcówce (pin na wtyczce) na ktorej powinien byc sygnal dla obrotomierza cos jest . Prosze o rade
Jakubek jak ty chcesz podwoic sygnal na obrotomierz bo te dwa schematy tylko wzmacniaja iskre a nie podwajaja go pononez ma cztery impulsy na obrot a ty ze schematow wglada ze beda tylko dwa
Witajcie posiadam kangoo z nieszczęsnym silnikiem 1.5 dci w którym nie dość że po raz kolejny szlak trafił wtryski zaczęła stukać panewka . Postanowiłem wyeliminować problem raz na zawsze i wstawiłem silnik 1.9 dti do silnika wstawiłem zwykłą mechaniczną pompę i wszystko śmiga problem jest następujący mam podłączone czujniki wału i walka do czujnika...
Sprawdź czy sygnał dla obrotomierza nie idzie z zacisku W alternatora.
Lewy dolny masa , prawy dolny sygnał!
Mam pytanko czy jest mozliwosc podlaczenia obrotomierza z benzyny do diesla. Bo po podlaczeniu 3 kabelkow: +,-, sygnal z alternatora pokazuje od razu ok 4000obr/min a slyszalem ze mozna jakos sygnal podzielic????
Przecież pisałem że to sygnał do obrotomierza. Załóż wsówkę i podłącz do styku. https://obrazki.elektroda.pl/9031510100_... Ale wtedy nic nie działa, wszystko juz podpięte. Nie bedzie ladowania to alternator bo kosza bo juz gadali ze tez moze byc uszkodzony Dodano po 1 Przecież pisałem że to sygnał do obrotomierza. Załóż wsówkę i podłącz...
Wyciągnij zestaw wskaźników, prześledź drogę dla sygnału obrotów od wejścia na zestaw (pomierz ostrożnie wartości napięć) poprzez elementy, sprawdź całość ścieżek i elementów, spaleniznę, swąd, zmianę barwy. Gdybyś znalazł gdzieś schemat (albo zdejmij z natury), to już połowa sukcesu.
nie ma osobnego czujnika do obrotomierza, zbiera impulsy z cewki, zielony kablek jest od tego. Nie ma impulsartora w liczniku, jest na samej skrzyni, na reduktorku
[url=http://seicento.autokacik.pl/manual... masz kompletną instrukcję
Nie, 47 czujnik, 40 to wyjście z ECU, sygnał prostokątny specjalnie dla obrotomierza.
W pliku są opisane kształty sygnałów generowanych przez ECU także tych na licznik.
Otoz w silnikach TD sygnal do obrotomierza pobierany jest z alternatora!!! A migajaca kontrolka oleju to uszkodzony czujnik ( zdaza sie rownie czesto jak zwarcie w instalacji z powodu np. zaolejenia silnika) Naprawa alternatora rozwiaze problem z ladowaniem i obrotomierzem!!! Najpierw sprawdz czy do alternatora dochodzi prad z akumulatora i wzbudzenie!!!...
Nie jestem pewien jak u Ciebie, miałem kiedyś opla combo 1.7d i tam sygnał do obrotomierza szedł z alternatora
Jedyny schemat, który wygrzebałem (trochę dziwny, bo niby do TU1M ale ma grzanie świec): https://obrazki.elektroda.pl/4066979700_... 1400 : czujnik górnego martwego punktu https://obrazki.elektroda.pl/2319930000_... W nowszym liczniku z jedną kostką podłączone jest to tak: https://obrazki.elektroda.pl/6665257600_...
mysle ze to cos nie tak jest z wejsciem sygnalu. Ja staram sie zrobic obrotomierz led na max 12000 obr/min i nic nie idzie ma ktos jakis pomysl??
Witam, W silniku gaznikowym, sygnal do obrotomierza przychodzi na pin 6 7-pinovej zlaczki niebieskiej z pinu 1 cewki zaplonowej. W przypadku silnika z wtryskiem, sygnal przychodzi ze sterownika wtrysku. Stary diesel ma czujnik elektromagnetyczny na kole zamachowym, ktory jest podlaczony do pinow 6 i 7 zlaczki niebieskiej. Po sprawdzeniu w dokumentacji...
A zmieniłeś silnik w autku czy same zegary??????? Dodaj czujnik indukcyjny na koło pasowe lub wał ----który bedzie zadawał impulsy na licznik.
Podepnij komputer i zobacz jakie obroty widzi ecu. Tutaj przyczyna moze byc czujnik ktory wysyla zle dane do ecu (ale silnik by zle pracowal), wadliwy ecu ktory podaje zly sygnal na obrotomierz, lub alektronika w desce (najlepiej podmienic licznik). Licznik tez moze byc przekladany i sie nie zgrywac.
Podłącz się pod przewód dający sygnał na obrotomierz. Jeżeli jest to benzyniak to zbuduj przetwornik f/U i linijkę świetlna z różnymi kolorami diod. Albo podłącz po prostu pod tą dwukolorową diodę. Na Elektrodzie jest mnóstwo tematów o podłączeniu ledowego obrotomierza. Jeżeli jest to diesel to jeszcze łatwiej bo sygnał na obrotomierz idzie z wyjścia...
Witam, jak w temacie, kolega już ogarnął? Sam robię przeszczep 1.8is i z chęcią skorzystam. 😜
No to jest raczej bardzo łatwe. w dieslu obrotomierz jest lączony pod alternator. Powinno być wolne miejsce (wsuwka) spróbuj tam sie podłączyć. Na wejściu sygnału w obrotomierzy powinien być w szereg włączony kondensator i nawet nieprawidłowe podłączenie nie powinno uszkodzić orotomierza. Niemniej jednak w dieslu to sygnał z alternatora bierzemy.
No to sobie sam naprawilem .Sygnal do przelaczania brany byl z cewki - teraz spialem z sygnalem obrotomierza i jest ok. Trza bylo w sofcie ustawic obroty bo z obrotki odczyt mial 2 razy wiekszy ( cewka 2 biegunowa wiec sygnal byl co 2), no i przestawic prog przelaczania w centralce - Just Junior to jest ,wiec jest tam podkowka ktora mozemy ow prog przelaczania...
Witam... Ostatnio zmieniłem akumulator w asterce... Gdy ja kupilem jakis miesiac temu miala aku 61Ah. Zalozylem AutoParta 82 Ah. Po tej przemiance obrotmierz w opelku po odpaleniu zatrzymuje sie na 500obr... Czy to wina akumulatora czy moze alternatora? Sygnal do obrotomierza idzie od alternatora prawda? Moze spalil sie jakis reduktor napiecia? Jakies...
najgorzej jest z sama projekcja , to co ma byc wyswietlane to pikus bo mozna wziac sygnal z obrotomierza , pociagnac to do mikrokontrolera do tego przy okazji dorobic wskaznik biegow , mikrokontroler by obliczal predkosc dla kazdego biegu , biorac pod uwage przelozenia skrzyni iewentualnie mostu i wielkosc kól to by bylo mega dokladne i wylansowane...
Sprawdz skad masz wziety sygnal obrotow do sterownika.Jesli z cewki to podlacz z sygnalu do obrotomierza ( pewnie bedzie szedl z ECU).Mialem tak w mojej Felicji gdy tylko chlodniej na polu bylo to przerzucal sie od razu na gaz.Przepiecie sygnalu z cewki na obrotomierz rozwiazalo sprawe.Dodatkowo trza sprawdzic czy obroty w autronicu zgadzaja sie z rzeczywistymi.
Kilka slów wyjaśnia. Nie mylić silników TDI w golf 3 i silników TD Intercooler w golf 2. To są 2 róźne koncepcje sterowania silników. O ile wszystkie D, TD i TD Intercooler faktycznie biorą sygnal obrotów z alternatora o tyle w TDI-ku obrotomierz otrzymuje sygnal obrotów w sposób cyfrowy ze sterownika silnika. Niech kolega tomek83f się określi jakie...
Problem jednak pojawil sie tego typu ze predkosciomierz jest jeszcze na linke, wiec czy jest jakis sposob w tym przypadku zeby sprawdzic ze to wina nastawnika? qbik18 nie prędkościomierz, to ma być wtyczka od obrotomierza zamocowana na skrzyni taka czarna. Dodano po 12 Zaznaczyłem na rysunku, gdzie go szukać, może coś pomoże...
Jakby co to wypociłem schemat obrotomierza. To mój pierwszy więc nie krzyczeć na mnie. https://obrazki.elektroda.pl/1549396800_...
S to jest napięcie odniesienia akumulatora i tam musi być 24v, L wzbudzenie (w starych rozwiązaniach z kontrolki na desce, w nowszych ze sterownika), w w starych rozwiązaniach to był sygnał dla obrotomierza.
Jak nie ma sterowania elektronicznego silnikiem, to sygnal do obrotomierza idzie z alternatora, ze spec - zacisku. Wczesniej szedl ze sterownika silnika. W sumie to nie wiem sam czy obrotek podejdzie bez z mian, czy trzeba inny czy moze idzie dostosowac.. Na probe bym podlaczyl sygnal do obrotka pod ten alternator i zobaczyl co sie stanie he he ...a...
bialy kabelek od cewki zapłonowej
To jest wersja SP525 Euro 3 (z ECU Dellorto)? Tam sygnał na obrotomierz wychodzi z ECU. Mam serwisówkę, ale waży 86 MB.
Witam czytalem juz posty inne i nadal nie moge podlaczyc sygnalu do obrotomierza... probowalem z diodami i opornikiem i nic... podlaczalem pod wyjsce do org. obrotomierza i nic.. juz nie mam pomyslow i prosze was o rade.. auto stoi rozebrane i nie wiem jak podlaczyc... :| dodaje schemat moze cos da.. http://images43.fotosik.pl/209/03c6fd829...
Sygnał do obrotomierza brany jest z alternatora, sprawdź połączenia bo nieraz "śniedzieje"
Pytanie co ma czujnik w skrzyni do obrotomierza 🤭 Trzeba by sie dowiedziec skad ma sygnal. Z alternatora czy z walka. Obstawiam ze z walka rozrzadu. Do przegladniecia kable, zegar, zlacza. Podpiac kompa, moze sa jakies bledy.
1/ 59101 - sygnał obrotomierza 2/ 59000 - sygnał L 3/ 15006 - zasilanie po zapłonie w typie TGA występuje 15021 ostatni to 30077 Zasilanie permanentne (stałe) w typie TGA występuje 30074 ale to jest przewód B+ na oczko a nie do wtyczki W kostce mam tylko na 1 pinie po zapłonie 24v,2 pin 5v,3i4 nic nie pokazuje. a jaki masz numer tego 4 ? Jak dla mnie...
A masz w ogóle z czego wyprowadzić sygnał na obrotomierz? Jest przy tym skuterze jakaś prądniczka tachometryczna lub coś w podobie? Jeśli skuter fabrycznie nie ma pewnych wyprowadzeń sygnału na przewodach, to trudno będzie ci coś samemu podłączyć/wykombinować.
Dokładnie nie pamiętam ale do "wysterowania" tego obrotomierza (fabryczny w seicento) to wystarczył sygnał z cewki zapłonowej w tym samochodzie (zasilanie cewki).
sygnał na obrotomierz idzie z kompa ,bodajże z 6 pinu z dużej kostki.a bład to błąd obrotów.
Niestety nie wiem dokladnie w jaki sposob jest to skonstruowane i skad gorski ma sygnal. Na pewno dziala tylko podczas jazdy poniewaz na postoju nie idzie wlaczyc gorskiego. Obrotomierz nie ma z tym nic wspolnego bo na postoju obrotomierz mozna zamknac do konca a gorski sie nie wlaczy. Sadze nie powinienes sugerowac sie obrotami silnika poniewaz mozna...
Witam. Czy może ktoś mi podpowiedzieć skąd dokładnie Navara 2,5 DCI, 2006r D40 pobiera sygnał obrotomierza? Znalazłem schemat w internecie ale mam problem z interpretacją. Do D40 wrzuciliśmy silnik z nissana terrano 2,7 TDI, 125 KM, mechanicznie wszystko działa, ale chciałbym spiąć obrotomierz i czujnik temperatury silnika.
Zacznij od alternatora, sprawdź czy wszystkie przewody są tam gdzie ich miejsce. Obrotomierz otrzymuje z tamtąd sygnał (napięcie zmienne).
Powinno pomóc.
czerwony +12v czarny masa żólty podświetlenie zielony sygnal z ukl zaplonowego
Witam, Mam fabryczny obrotomierz w Polonezie 1.9 GLD z 96' Działał bardzo dobrze przez 13 lat, ostatnio wymieniałem linkę od prędkościomierza, bo się urwała. Robiłem to na zapalonym silniku, odpiąłem zegary aby było łatwiej. Niestety przy podłączaniu zegarów z powrotem coś pykło i obrotomierz przestał działać. Założyłem nowe zegary i obrotomierz działa,...
Witam! Pracuję nad pewnym układem do zamocowania w Polonezie i mam w związku z tym kilka pytań. 1) Jak wygląda przebieg impulsów wchodzących do obrotomierza w Polonezie? 2) Jaka jest amplituda napięć tych impulsów oraz maksymalne napięcie tam występujące? 3) Jaka jest maksymalna obciążalność prądowa tej linii? Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam!
Mniej więcej się zgadza. 1. cewka zapłonowa(sterowanie) 2. masa 3. masa do czujnika halla 4. plus po stacyjce 5 plus do halla 6 sygnal z halla 7 sygnal do sterownika silnika/obrotomierza
Wejscie sygnalu w obrotomierzu z cewki zaplonowej musi byc podlaczone do masy, inaczej bedzie pokazywal jakas wartosc (wskazowka podniesie sie ) .Szczegolnie jak podlancza sie do zasilacza ktory nie jest uziemiony.
Witam, potrzebuję pomocy. Gdzie wpiąć kabel sygnału z obrotomierza do Fiata Panda 1,1?
seryjnie szerokopasmowa jest w autach z grypy VAG z silnikiem 1.8T w tych mlodszyhc , nie wiem dokladnie od ktorego roku , tam sa dwie sondy bodajze przed i za katalizatorem , ta pierwsza jest szerokopasmowa (BOSH chyba) . Podobno kosztuje cos kolo 200 zl w serwisie , wiec nei tak drogo , do tego jakis szybki miernik (najlepiej odczyt lapac do kompa...
obrotomierz sygnal sygnal zajetosci sygnal bascom
odzyskanie certyfikatów odczytać matrycy tauron bilansowanie
apple watch wyłączniki dotykowe
Jak ustawić parametr P00 w piecu Termet Silver? Wahania palnika w piecu gazowym Termet Silver Pro