Witam sprawdz przewód i połączenie do alternatora stamtąd jest brany sygnal do obrotomierza badz w samym alternatorze jest usterka
Pomagam trzy razy w temacie. C seria tego badziewia to pochodna Steyra . Potomkowie Hitlera sygnal obrotów biorą ze złącza W. (jeśli alternator z trzema konektorami) Na wtyczce X9/5 pin 3. Pin 2 -tam impulsy napięcia z przycisku na desce zmieniają na wyświetlaczu motogodziny/obroty silnika/obroty wom/ 3x
witam panow nie wiem czy dobrze trafilem ale nurtuje mnie jedna rzecz w moim passacie model b4 1.9 td 94 rok. mianowicie nie wiem gdzie sie znajduje czujnik od obrotow silnika. objaw jest taki ze podczas jazdy czasem obrotomierz pokazuje wartosc zero lub tez w przedziale pomiedzy 2000-3500 wskazowka obrotomierza wpada w drgania. czytalem tu o tych zimnych...
licznik....masz na mysli szybkosciomierz?ten silnik jest chyba jeszcze na mechanicznym wtrysku,wtedy do obrotow odpada czujnik polozenia walu.pewnie bierze sygnal z przewodu impulsu na cewke zapl.sprawdz polaczenie cewka-zestaw wskaznikow.a predkosc,jesli nie mechanicznie to na skrzyni bedzie czujnik predkosci.wtedy do spr.przewod czujnik pred-zestaw...
A zmieniłeś silnik w autku czy same zegary??????? Dodaj czujnik indukcyjny na koło pasowe lub wał ----który bedzie zadawał impulsy na licznik.
Czy chodzi Ci o coś takiego: http://www.svrider.com/forum/showthread....
Steruje tym sterownik silnika, na podstawie impulsów z czujnika prędkości obrotowej. 1 impuls co 1/2 obrotu wału, 1 Hz = 30 obr/min.
Pozycja 10 na schematach to czujnik obrotów silnika. http://obrazki.elektroda.pl/4026210300_1... http://obrazki.elektroda.pl/3681186700_1... Tak jak pisałem opornosc 450 ohm. Jak widzisz to nie czujnik obrotów tylko czujnik prędkosci traktora jest wspólnie z czujnikiem cisnienia oleju.
42 pin ECU idzie do 1 pinu żółtej kostki licznika.
Jak widać orłem nie jestem dlatego pytam osoby takie jak Ty :) które mogą coś podpowiedzieć. Dobra to ja się zlituję.:) W starych dieslach obrotomierz był sterowany sinusoidą z specjalnego styku alternatora.
Sprawa wyglada nasepujaco: musze miec zalozony licznik od vr6, z powodow, o ktorych nie chce mi sie pisa, bo za duzo gadania. Mam 4-ro cylindrowy silnik. POdlaczylem licznik i obrotomierz dziala, ale pokazuje 2/3 obrotow. Co musze zalozyc, zeby zminialo mi czestotliwosc impulsow o 3/2?? tak, zeby do licznika przychodzil sygnal taki, jakby byl silnik...
W Sumie Jurko i racja, i nie. Wszystko zależy od obrotomierza. Ten przykład z transformatorem i diodami, żeby obciąć górkę pamiętam z jakiegoś starego artykułu. Było tam nawet podane, ile powinien wskazywać obrotomierz synchronizowany siecią. 555 spokojnie będzie chodził przy 12V. Wystarczy tylko tranzystorek na wyjściu.
kolego masz problem z alternatorem poniewaz sygnal do obrotomierza brany jest z niego bez obrotow miga lampka cisnienia oleju pozdrawiam Takie rady to tylko na elektrodzie.
Witam, Posiadam jumpera 2.5D 97r., postanowilem zamontowac licznik z obrotomierzem ten niebieski z 99-01, poprzepinane piny w kostkach, licznik działa lecz mam problem z podlaczeniem obrotomierza. Mam czujnik o nr. 14-43-10, posiada on 3 piny, czy ktos wie gdzie co podlaczyc, wszyscy pisza ze potrzebny czujnik podlaczasz i juz dziala, tylko jak podlaczyc?...
Jeśli sterownik bosch to piny 8 lub 18 lub 42, jeśli ECCS to pin 2.
sygnal obrotomierza formuje DME
Witam mam pytanie mianowicie wymiany zegarow w mercedesie sprinterze mam 310 ale ze chcialbym miec obrotomierz to chcialbym wlozyc zegary ze sprinciaka 312 lub wv lt bo tam chyba zez sa podobne zegary. Moje pytanie czy po wlozeniu zegarow z obrotomierzem bedzie wszystko dzilalo czy sygnal do obrotomierza jest juz czy musze jechac na jakies przekodowanie...
Witam Chce uruchomic obrotomierz vdo, po podaniu napiecia 24v pod pin 1 i 3 wskazowka lekko sie podnosi rowno ze wskazaniem 0. Rzecz w tym ze nie wiem skad powinien pochodzic sygnal na pin 4, jak to wygladalo w oryginale, czy byl czujnik halla, pradniczka, a moze mozna wykorzystac sygnal z alternatora. Bede wdzieczny za pomoc 993045 993046 993047
Inny sygnal dla obrotomierza
W tych polonezach obrotomierz bierze sygnal z modulu.
Prawde mowiac, nie widzialem nigdy XU9 z monowtryskiem. Jesli jest to system MM G5 (silnik XU5MZ, monowany w 405, lub XU10MZ pochodzacy z 605/XM), to sygnal obrotomierza pochodzi z pinu 3 kalkulatora wtrysku. Niestety, nie mam wszystkich schematow 405. Moze byla jakas wersja XU9M, ale nigdy takiej nie widzialem. Pozdrawiam, Georges
Witam, Sprawa nie jest taka prosta i zle udokumentowana. Sygnal obrotomierza w samochodach PSA nigdy nie byl brany z alternatora. Jesli jest w aucie sterownik silnika, to sygnal jest brany z niego i przechodzi przez zlacze diagnostyczne (pin 3), jesli nie, to jest czujnik na kole zamachowym. Pozdrawiam, Georges
witam, ma taki maly problem z obrotomierzem w megance , po wymianie licznika nie dziala wcale , czy jest taka opcja ze na innych pinach jest sygnal na obrotomierz ?
Witam Dziś postaniwiłem skorzystać z Państwa pomocy. Obrotomierz w moim autku przestał pokazywać to co powinien. Skorzystałem z schematu elektrycznego Polonez i i niestety - nie jestem w stanie zorientować sie z niego co i do czego jest podłączone. Widzę że od obrotomierza oprócz + i - odchodzi trzeci kabelek (ob) ale niestety nie jestem w stanie (być...
Mam pytanko czy jest mozliwosc podlaczenia obrotomierza z benzyny do diesla. Bo po podlaczeniu 3 kabelkow: +,-, sygnal z alternatora pokazuje od razu ok 4000obr/min a slyszalem ze mozna jakos sygnal podzielic????
Witam, jest to możliwe bo przekładałem koledze w SAXO zestaw bez obrotomierza na zestaw z obrotomierzem. Wszystko będzie funkcjonować prawidłowo tylko sygnał na obrotomierz musisz pobrać najlepiej ze złącza diagnostycznego (jeśli jest OBD) lub z cewki. Pozdrawiam Wiem ze temat stary ale pytanko : czy w wersji ktora niema zegarka jest takze mozliwe...
Witam, mam pewien problem . Przerobiłem obrotomierz z fiata cinquecento sporting na dwa cylindry do 126p wg.tej znanej instrukcji tutaj na forum Wszystko zrobiłem jak najstaranniej. Zmieniłem rezonator na kwarcowy 4,0000MHz i wlutowałem potencjometr montażowy 10 kOhm. Problem polega w tym ,że obrotomierz działa idealnie do 6000 obr./m. Przy odcięciu...
Zobacz czego zaczyna brakować jak faluje i gaśnie. Podłącz oscyloskop pod wtrysk, potem pod sygnał obrotomierza, Sprawdź co dzieje się z ciśnieniem paliwa.
Trzeba było zapytać , gdzie podłączyć obrotomierz , a nie z jakiego pinu sterownika poobierany jest sygnał na obrotomierz - właśnie z pinu nr.1 sterowana też jest cewka zapłonowa.
Mozna przeciez wziasc sygnal z jednego z wtryskiwaczy Ale to gaźnikowiec, a swoją drogą to skąd oryginalne obrotomierze biorą sygnał? Pozdrawiam
Kilka slów wyjaśnia. Nie mylić silników TDI w golf 3 i silników TD Intercooler w golf 2. To są 2 róźne koncepcje sterowania silników. O ile wszystkie D, TD i TD Intercooler faktycznie biorą sygnal obrotów z alternatora o tyle w TDI-ku obrotomierz otrzymuje sygnal obrotów w sposób cyfrowy ze sterownika silnika. Niech kolega tomek83f się określi jakie...
Jest tam pradnica czy alternator? Jak pradnica to wstaw alternator. Badziesz mial dwie korzysci naraz: lepsze ladowanie i gotowy sygnal do obrotomierza (pod warunkiem, ze obrotomierz bedzie z diesla)
W takim razie weź sygnał z obrotomierza.
czerwony +12v czarny masa żólty podświetlenie zielony sygnal z ukl zaplonowego
jesli obrotomierz wariuje to sprawdz cewke zaplonowa z niej podawanu jest sygnal na obrotomierz moze miec lekkie przebicie czujnik hala tez moze byc przyzczyna zawor recyrkulacji odpada w tym aucie
Alternator.Sprawdzic sygnal na kablu T.A prawie napewno jest on do naprawy.O ile już nie uwalił wyswietlacza.
Tak, zobacz na str 6 pdf-a, złącze B178, pin 43 we wtyczce 68pin sterownika 43 pin to jest sygnal szybkosci. Ja prawde mowiac nie widze tam sygnalu obrotow. Chyba ze pin 2. 43 = Geschwindigkeits = predkosc 2 = Drehzahl = predkosc obrotowa tak tlumaczy google
Witam z czego co sie orientuje to obrotomierz sygnal bierze z cewki zaplonowej i z komtutera czyz nie?
Witajcie posiadam kangoo z nieszczęsnym silnikiem 1.5 dci w którym nie dość że po raz kolejny szlak trafił wtryski zaczęła stukać panewka . Postanowiłem wyeliminować problem raz na zawsze i wstawiłem silnik 1.9 dti do silnika wstawiłem zwykłą mechaniczną pompę i wszystko śmiga problem jest następujący mam podłączone czujniki wału i walka do czujnika...
Vr6 wychodziły (...) i w wersji z jedną cewką i kopułką rozdzielającą Tak, chyba do 93 włącznie.Ta jedna cewka, to też zespół moduł + cewka czyli faktycznie tylko transformator; tyle że jedno uzwojenie wtórne i jedno sterowanie do ECU. Niemniej, jeśli ten dodatkowy obrotomierz zlicza tylko impulsy do masy, może uruchomiłoby go podanie sygnału z pomiędzy...
Witam. Chciałbym podłączyć obrotomierz pod alternator w zetorze 7211. Pod który pin podłączyć kabel sygnałowy? https://obrazki.elektroda.pl/3237751900_...
Czy ktos ma pomysl jak naprawic obrotomierz w Lagunie 2.0 97 r. wersja RXT? Otóz cale zegary sa w pelni elektroniczne a zmierzylem ze na końcówce (pin na wtyczce) na ktorej powinien byc sygnal dla obrotomierza cos jest . Prosze o rade
Jakubek jak ty chcesz podwoic sygnal na obrotomierz bo te dwa schematy tylko wzmacniaja iskre a nie podwajaja go pononez ma cztery impulsy na obrot a ty ze schematow wglada ze beda tylko dwa
Podepnij komputer i zobacz jakie obroty widzi ecu. Tutaj przyczyna moze byc czujnik ktory wysyla zle dane do ecu (ale silnik by zle pracowal), wadliwy ecu ktory podaje zly sygnal na obrotomierz, lub alektronika w desce (najlepiej podmienic licznik). Licznik tez moze byc przekladany i sie nie zgrywac.
To Cie poprawię. W tym roczniku sygnał prędkości nie idzie do ECU. Sygnał obrotomierza jest z czujnika halla ale jest to sygnał przetworzony przez ECU i gdy obrotomierz podłączysz do halla to będzie pokazywał co innego.
Cześć zmagam się z tym samym problemem obrotomierza w samuraiu po zmianie silnika. Ja zrobilem swap na 1.8 z bmw gdzie sygnal tez idzie z komputera. I tu moje pytanie ktory rezystor zmienic w płytce obrotomierza? https://obrazki.elektroda.pl/6327628000_...
powiem tak udalo sie wyzwolic ruch wskazowki... na zasadzie 2 diod i opornika 0.5 50k i jak podam sygnal z 2 cewek przez diody too impuls zanika... a jak do 1 cewki to pojawia sie ... jak odlacze calkiem opornik to brak sygnalu.... oraz drugi problem jest taki ze jak podlacze do 1 cewki to obroty sie pokazuje a jak dodaje gazu to bardzo powoli wskazowka...
Hmm. Proponowal bym kupic caly licznik z obrotomierzem. Na allegro widzialem od 50 zl. A obrotomierz powinien dzialac odrazu po podlaczeniu, bo seryjnie kazda wectra miala montowana instalacje w ktorej jest nawet podpiecie do obrotomierza. A jak nie bedzie to zregoly do obrotomierza trzeba podpiac 3 kable(+,-, i sygnal z cewki zaplonowej. tzn musisz...
Witam... Ostatnio zmieniłem akumulator w asterce... Gdy ja kupilem jakis miesiac temu miala aku 61Ah. Zalozylem AutoParta 82 Ah. Po tej przemiance obrotmierz w opelku po odpaleniu zatrzymuje sie na 500obr... Czy to wina akumulatora czy moze alternatora? Sygnal do obrotomierza idzie od alternatora prawda? Moze spalil sie jakis reduktor napiecia? Jakies...
Sygnał idzie z czujnika na kole zamachowym do sterownika silnika, a dopiero z niego na obrotomierz. Sprawdź również zasilanie - czyli słynny "srebrny przekaźnik" za akumulatorem. Pękają w nim lutowania (wyglądają jak tzw "zimne luty") i w efekcie również może nastąpić zanik wskazań obrotomierza.
W - sygnał obrotomierza B+ - kabel prądowy, stały, do rozrusznika D+ - kontrolka, do żarówki, zamyka obwód do kabla prądowego po zapłonie.
Jak nie ma sterowania elektronicznego silnikiem, to sygnal do obrotomierza idzie z alternatora, ze spec - zacisku. Wczesniej szedl ze sterownika silnika. W sumie to nie wiem sam czy obrotek podejdzie bez z mian, czy trzeba inny czy moze idzie dostosowac.. Na probe bym podlaczyl sygnal do obrotka pod ten alternator i zobaczyl co sie stanie he he ...a...
obrotomierz sygnal sygnal subwoofera sygnal przerywany
wzmacniacz 2x30w ipconfig pobieranie adresu sieciowego raspberry expander
lodówka samsung lodówka samsung
Montaż gramofonu w radiu lampowym Menuet UKF VW Passat B6 - Wskaźnik 130°C na zimnym silniku