Wyciągnij zestaw wskaźników, prześledź drogę dla sygnału obrotów od wejścia na zestaw (pomierz ostrożnie wartości napięć) poprzez elementy, sprawdź całość ścieżek i elementów, spaleniznę, swąd, zmianę barwy. Gdybyś znalazł gdzieś schemat (albo zdejmij z natury), to już połowa sukcesu.
Powinno pomóc.
Czy chodzi Ci o coś takiego: http://www.svrider.com/forum/showthread....
Steruje tym sterownik silnika, na podstawie impulsów z czujnika prędkości obrotowej. 1 impuls co 1/2 obrotu wału, 1 Hz = 30 obr/min.
Być może nie na połączenia obrotomierza z modułem zapłonowym. To moduł właśnie generuje impulsy do obrotomierza.
Zacznij od alternatora, sprawdź czy wszystkie przewody są tam gdzie ich miejsce. Obrotomierz otrzymuje z tamtąd sygnał (napięcie zmienne).
Co tam ma na prędkościomierz to nie wiem, ale na obrotomierz standardowo sygnał prostokątny, w zależności od obrotów zmienia się częstotliwość, 100Hz prz 3krpm dla 4-cylindrowego silnika.
To logicze, bo sygnałem jest częstotliwość. Sygnał z ECU.
Pozycja 10 na schematach to czujnik obrotów silnika. http://obrazki.elektroda.pl/4026210300_1... http://obrazki.elektroda.pl/3681186700_1... Tak jak pisałem opornosc 450 ohm. Jak widzisz to nie czujnik obrotów tylko czujnik prędkosci traktora jest wspólnie z czujnikiem cisnienia oleju.
59101 Generator zacisk W – obrotomierz (wzmacniacz sygnału) 59000 Generator D+ - ochrona nadnapięciowa 15006 Bezpiecznik F107 – odbiorniki poza kabiną kierowcy
42 pin ECU idzie do 1 pinu żółtej kostki licznika.
lepszy będzie z dużego fiata. ..........a jeszcze ten na ledach, wypas :D Możesz spokojnie pruć z tablic poldka co miały wskaźnik ciśnienia oleju (zielone,kwadratowe)
W Sumie Jurko i racja, i nie. Wszystko zależy od obrotomierza. Ten przykład z transformatorem i diodami, żeby obciąć górkę pamiętam z jakiegoś starego artykułu. Było tam nawet podane, ile powinien wskazywać obrotomierz synchronizowany siecią. 555 spokojnie będzie chodził przy 12V. Wystarczy tylko tranzystorek na wyjściu.
Jak widać orłem nie jestem dlatego pytam osoby takie jak Ty :) które mogą coś podpowiedzieć. Dobra to ja się zlituję.:) W starych dieslach obrotomierz był sterowany sinusoidą z specjalnego styku alternatora.
Nie jestem pewien jak u Ciebie, miałem kiedyś opla combo 1.7d i tam sygnał do obrotomierza szedł z alternatora
Nie, 47 czujnik, 40 to wyjście z ECU, sygnał prostokątny specjalnie dla obrotomierza.
Lewy dolny masa , prawy dolny sygnał!
W dieslach obrotomierz pobiera sygnał z alternatora. Dlatego jak padło ładowanie to też i brak wskazań obrotomierza. Objawy wskazują na uszkodzenie alternatora (jak zrozumiałem kontrolka świeci). Najprawdopodobniej szczotki.
W takim razie weź sygnał z obrotomierza.
Tam sygnał idzie ze sterownia skrzyni Też tak myślę, i potrzebuję schematu żeby sprawdzić czy sterownik ma sygnał z czujników i z alternatora a następnie czy wysyła do obrotomierza impuls. Obrotomierz dostaje sygnał z alternatora. Skrzynia i podnośnik wymagają sygnału ale właśnie z alternatora. Dodaję schemat.
Więc na obrotomierz idzie sygnał prostokątny 5V z ECU (CDI) o częstotliwości równej prędkości obrotowej silnika. Który przewód, nie powiem gdyż schemat jest nieczytelny.
(at)lukaszzet, w tym modelu jest cewkomoduł (cewka wn zintegrowana z modułem zapłonowym), żeby pobrać impulsy z uzwojenia pierwotnego trzeba podważyć taki podłużny dekielek koło wyjścia wn cewki i tam się wpiąć kablem na jej zacisk "1"
To Cie poprawię. W tym roczniku sygnał prędkości nie idzie do ECU. Sygnał obrotomierza jest z czujnika halla ale jest to sygnał przetworzony przez ECU i gdy obrotomierz podłączysz do halla to będzie pokazywał co innego.
Jeśli sterownik bosch to piny 8 lub 18 lub 42, jeśli ECCS to pin 2.
Da sie podpiąc nie rozbierająć obrotomierza, trzeba zrobić sumator diodowy i układ zwiększający amplitudę przebiegu ( na jednym tranzystorze i cewce z przekaźnika). Robiłem tak i lanosach, i nubirach
Sygnał idzie z czujnika na kole zamachowym do sterownika silnika, a dopiero z niego na obrotomierz. Sprawdź również zasilanie - czyli słynny "srebrny przekaźnik" za akumulatorem. Pękają w nim lutowania (wyglądają jak tzw "zimne luty") i w efekcie również może nastąpić zanik wskazań obrotomierza.
Wbij w wyszukiwarkę znanego portalu aukcyjnego " obrotomierz diesel". Ja nabyłem coś takiego w wersji cyfrowej z voltomierzem. Jest instrukcja podpięcia pod alternator i sposób regulowania.
A nie bezpieczniej będzie okręcić którykolwiek przewód WN, przewodem sygnałowym?
No to jest raczej bardzo łatwe. w dieslu obrotomierz jest lączony pod alternator. Powinno być wolne miejsce (wsuwka) spróbuj tam sie podłączyć. Na wejściu sygnału w obrotomierzy powinien być w szereg włączony kondensator i nawet nieprawidłowe podłączenie nie powinno uszkodzić orotomierza. Niemniej jednak w dieslu to sygnał z alternatora bierzemy.
Witam, jest to możliwe bo przekładałem koledze w SAXO zestaw bez obrotomierza na zestaw z obrotomierzem. Wszystko będzie funkcjonować prawidłowo tylko sygnał na obrotomierz musisz pobrać najlepiej ze złącza diagnostycznego (jeśli jest OBD) lub z cewki. Pozdrawiam
- Masa zestawu wskaźników (za zegarami na grodzi) wymaga poprawy - dokładne oczyszczenie szybkozłączek zestawu wskaźników - dokręcenie trzech śrubek łączących obrotomierz z resztą zestawu wskaźników (+, -, Sygnał).
sygnał z cewki: na c3 i na masę zasilania. Zasilanie:+ tam gdzie masz +5v
Myślę że instalacja jest doprowadzona do licznika. Jeśli nie to musisz doprowadzić ze sterownika z nogi C1 sygnał obrotomierza. Dodałem schemat do Vectry 1.6i
obrotomierz jest podłączony do kondensatora przeciwzakłóceniowego znajdującego się na kolektorze ssącym do przewodu zielonego ,pozostały podwójny biało-niebieski do cewki zapł i tranzystora sterującego cewką zapłonową.
Zobacz czego zaczyna brakować jak faluje i gaśnie. Podłącz oscyloskop pod wtrysk, potem pod sygnał obrotomierza, Sprawdź co dzieje się z ciśnieniem paliwa.
[url=http://seicento.autokacik.pl/manual... masz kompletną instrukcję
nie ma osobnego czujnika do obrotomierza, zbiera impulsy z cewki, zielony kablek jest od tego. Nie ma impulsartora w liczniku, jest na samej skrzyni, na reduktorku
Raczej ten miernik się nie nada do tej roli. Generuje on tylko jeden sygnał o nieregulowalnej amplitudzie i częstotliwości, a aby skalibrować obrotomierz trzeba mieć możliwość zmiany częstotliwości sygnału, czego ten miernik nie posiada. Już lepiej byłoby kupić za pare groszy jakiś stary, sprawny generator testowy z możliwością regulacji.
Pomiar napiecia przemiennego. Tam masz bezpośrednio fazę z uzwojenia. Obrotomierz musi być dopasowany do sygnału. Na schemacie alternator G1 , przewód obrotów W. D+ kontrolka. Plus B+ do rozrusznika M1 sruba 30
Sprawdź czy sygnał dla obrotomierza nie idzie z zacisku W alternatora.
D+ to lampka kontrolna, W to sygnał obrotomierza. Ma wewnętrzny regulator.
Co z napięciem w instalacji? Po odpaleniu powinno wzrosnąć z tych 12 V do 14 z kawałkiem. Czujnik ciśnienia oleju? Jest obrotomierz? Z czego sygnał?
Do adam7009: Ja wiem, że łatwo jest się naśmiewać z kogoś kto się nie zna, ale jakby każdy był "alfą i omegą" to by nie trzeba było tworzyć działów pomocy. Jakby obrotomierz był sterowany zmiennym napięciem to wstawienie rezystora byłoby dobrym rozwiązaniem, także nie wiem po co się wyśmiewasz jak widzisz, że nie wiem jak to jest sterowane. Zamiast...
Nie roboczogodziny tylko motogodziny. Tachogenerator wytwarza dwa sygnały: napięciowy, w zależności od którego wychyla się wskazówka obrotomierza (sygnał ten jest zależny od obrotów silnika), oraz sygnał impulsowy do licznika motogodzin. Licznikiem motogodzin steruje po prostu styk, który zwiera wyjście licznika motogodzin do masy co kilka obrotów prądniczki....
W - sygnał obrotomierza B+ - kabel prądowy, stały, do rozrusznika D+ - kontrolka, do żarówki, zamyka obwód do kabla prądowego po zapłonie.
Podłącz się pod przewód dający sygnał na obrotomierz. Jeżeli jest to benzyniak to zbuduj przetwornik f/U i linijkę świetlna z różnymi kolorami diod. Albo podłącz po prostu pod tą dwukolorową diodę. Na Elektrodzie jest mnóstwo tematów o podłączeniu ledowego obrotomierza. Jeżeli jest to diesel to jeszcze łatwiej bo sygnał na obrotomierz idzie z wyjścia...
Witam, potrzebuję pomocy. Gdzie wpiąć kabel sygnału z obrotomierza do Fiata Panda 1,1?
Sygnał obrotomierza jest brany z alternatora, sprawdź czy ładuje. Może być też oderwany jeden z kabli przy alternatorze (najczęściej przy samej wtyczce).
Tyle że sygnał przechodzi przez ucp......
A masz w ogóle z czego wyprowadzić sygnał na obrotomierz? Jest przy tym skuterze jakaś prądniczka tachometryczna lub coś w podobie? Jeśli skuter fabrycznie nie ma pewnych wyprowadzeń sygnału na przewodach, to trudno będzie ci coś samemu podłączyć/wykombinować.
Kurde to raz obrotomierz raz prędkościomierz. Pin 86 w komputerze tam idzie ten sygnał (prędkości)
I po co ten temat? Juz ci pisałem- sygnał obrotomierza idzie tam magistralą CAN. Nie potrafisz tego zrozumieć? A centralę jaką masz, IAW5NF?
Widzę 3 kontrolki (N, R, LAMPA) - to już 3 sygnały; czwarty - to zasilanie obrotomierza (najprawdopodobniej), piąty - sygnał dla obrotomierza. Szósty - mogłaby to być masa, ale chyba jest brana z obudowy. Trzeba woltomierzem sprawdzić napięcia na pinach (i ich zmiany - na kontrolkach powinno się pojawiać napięcie i znikać w zależności od ustawień świateł...
Diody masz podpięte bezpośrednio pod porty ATmega? Jeśli tak to lepiej dołóż sobie oporniki aby nie spalić wyjść ATmegi. Bezpośrednio przy procku daj kondensator 100nF. Przed stabilizatorem np. 1000uF, a za stabilizatorem 100u (to i tak za dużo, ale lepiej więcej niż za mało). Zliczanie zrealizowałbym w taki sposób: - Odpalić któryś z wewnętrznych timerów...
Powinno. Schematów do auta nie ma dostępnych?
S to jest napięcie odniesienia akumulatora i tam musi być 24v, L wzbudzenie (w starych rozwiązaniach z kontrolki na desce, w nowszych ze sterownika), w w starych rozwiązaniach to był sygnał dla obrotomierza.
Obrotomierz wykorzystujący sygnał z alternatora to nic innego jak miernik napięcia. Tutaj uwaga. Musi być alternator z odpowiednim wyprowadzeniem a nie wiemy, czy kolega pytający taki posiada. Kolega kkknc ma rację. Z tym , że pisałem o przedmiocie jako elemecie przystosowanym do oceny prędkości obrotowej. Czyli w gruncie rzeczy mierzy scalkowane ilmulsy,...
obrotomierz musi byc z 6 cylindrowego w starej wersji czerpie sygnał ze styku nr1 cewki zapłonu
sygnał na obrotomierz idzie z kompa ,bodajże z 6 pinu z dużej kostki.a bład to błąd obrotów.
Pewniej będzie wjechać innym licznikiem.
Żółty i biało żółty - impulsator Zielony masa jak to w hondzie Zasilanie cewek czarno biały jest jednocześnie plusem po zapłonie do zasilenia modułu Niebiesko biały sygnał do jednej cewki Niebiesko zółty do drugiej cewki Jasno zielony - luz Żółto niebieski obrotomierz Zielonobiały sygnał z klamki sprzęgła i nóżki bocznej Sprawdź sobie tylko ten zółto...
15 prąd po stacyjce S prąd stały z klemy plus L kontrolka W obrotomierz możesz pominąć Dfm sygnał obciążenia do ECU też możesz pominąć.
:arrow: Błąd ED8 – brak obrotomierza silnika wentylatora układu WDM Alarm ten uaktywnia się, gdy pracuje silnik wentylatora, ale nie jest dostępny sygnał zwrotny z obrotomierza.
A może łatwiej będzie zastosować obrotomierz od diesla i sygnał wyjąć z alternatora? Takie luźne przemyślenie.
Sygnał do obrotomierza brany jest z alternatora, sprawdź połączenia bo nieraz "śniedzieje"
Na stronce http://felicia.autokacik.pl/klub.php masz dział Zrób to sam i dokładny opis podłączenia i działania obrotomierza w Feli MPI Sygnał jest, o ile pamiętam, bezpośrednio ze sterownika silnika. Pozdro
Oprucz impulsu z cewki zapłonowej do pracy obrotomierza wykorzystuje się sygnał "W" z alternatora więc sprawdź czy masz styk "W" na alternatorze .Poza tym do prawidłowej pracy obrotomierza potrzebna tzw "15" czyli + i masa czyli "-", a żeby było widać wskazania także w nocy potrzebne jest podświetlenie czyli tzw. kl. 58. Obrotomierze mają też tzw.switche...
Witam. Poszukuję osoby, która wykona układ elektroniczny, który przetworzy sygnał obrotomierza silnika 1.6 z BMW E36 (sygnał do obrotomierza z ECU) do licznika w samochodzie Suzuki Samurai w którym oryginalnym silnikiem był 1,3 benzyna na wtrysku (sygnał do obrotomierza z cewki) Może być też układ, który działa na zasadzie nawinięcia przewodu na kabel...
podpinam sie do tematu rowniez przelozylem zegar i wsyztsko dziala procz obrotomierza. Mam rowniez xsare 1.4 tyle ze 99 rok. Ma ktos moze schemat kostek w licnziku xsary??
Witam Przeważnie w silnikach diesla obrotomierz zasilany jest z alternatora z t.z.n styku (W).
1/ 59101 - sygnał obrotomierza 2/ 59000 - sygnał L 3/ 15006 - zasilanie po zapłonie w typie TGA występuje 15021 ostatni to 30077 Zasilanie permanentne (stałe) w typie TGA występuje 30074 ale to jest przewód B+ na oczko a nie do wtyczki W kostce mam tylko na 1 pinie po zapłonie 24v,2 pin 5v,3i4 nic nie pokazuje. a jaki masz numer tego 4 ? Jak dla mnie...
W pliku są opisane kształty sygnałów generowanych przez ECU także tych na licznik.
Z tego co pamiętam Fonero nie posiadał obrotomierza, a więc czy instalacja jest przystosowana pod obrotomierz? Na pewno nie, będzie potrzebny sygnał od cewki WN. Poza tym ten licznik jest od 2T - kontrolka poziomu oleju, której nie będziesz miał podłączonej.
Witam. Mam podobny problem. Mam VW LTII z 99r. w którym nie chodzi obrotomierz. Licznik sprawdzony na stole, chodzi. Sygnał jakiś jest na obrotomierz natomiast ani drgnie. Elektronik samochodowy twierdzi że sygnał płynie z alternatora. Natomiast w alternatorze mam tylko dwa PIN-y. Jeden diagnostyczy i jeden czujnik. Są wersje z drugą wtyczką na obrotomierz....
Brak sygnału do obrotomierza. Obrotomierz z fabrycznym montażem . W kostce jest zasilanie masa i podświetlenie. Brak sygnału pwinie ze sterownika. Po podłączeniu sygnału do cewki zapłonowe obrotomierz nie działa uwaga inne wejście do sterownika silnika niz w seicento 1.1. JAKI PIN JEST DO SYGNAŁU ZE STEROWNIKA? 1. 1
Przecież pisałem że to sygnał do obrotomierza. Załóż wsówkę i podłącz do styku. https://obrazki.elektroda.pl/9031510100_...
Ten czujnik znajduje się przy kole zamachowym , ale tylko w benzyniakach. Jeżeli mnie skleroza nie myli , to do tego licznika z obrotomierzem sygnał brany jest z wyprowadzenia alternatora!
Nie ma czujnika do obrotomierza, sygnał jest brany z cewki WN.
zegary są prawdopodobnie od Hondy Cbx a muszę je zamontować do cb 750 z 1982 r. Mam schematy i ten co ma elektroniczny obrotomierz sygnał idzie do jednej cewki i połączony również z modułem cewek,kolor przewodu sygnału z obrotomierza wg Hondy jest żółty i żółto-zielony tylko czy ilość impulsów będzie się zgadzać jak podłącze?
Temat opanowany brak sygnału z IFS
nie ma żandego osobnego czujnika do obrotomierza, sygnał wysyła EEC.
Jedyny schemat, który wygrzebałem (trochę dziwny, bo niby do TU1M ale ma grzanie świec): https://obrazki.elektroda.pl/4066979700_... 1400 : czujnik górnego martwego punktu https://obrazki.elektroda.pl/2319930000_... W nowszym liczniku z jedną kostką podłączone jest to tak: https://obrazki.elektroda.pl/6665257600_...
Witam. przestał działać obrotomierz w iveco daily 2.8 2004 35c15, Skąd jest brany sygnał do obrotomierza,jakiś czujnik?,ktoś miał podobny problem.
Witam Ciągnik pracuje, wine okazały się sprężyny w bloku sterującym oraz czujnik rewersu. Zostało do naprawy jeszcze parę rzeczy, miedzy innymi obrotomierz, sygnał z czujnika na kole zamachowym dochodzi do sterownika. https://obrazki.elektroda.pl/6327893800_...
Chodzi o impulsy zapłonowe do świec? Na pewno trzeba przez coś, co przekaże bardzo małą część mocy takiego impulsu - ale nie wiem, do czego masz tam dostęp, opisz. Ten sygnał ma wchodzić na obrotomierz? Jakie on ma wymagania co do sygnału - poszukaj opisu.
Tach , to wyjście sygnału do podłączenia obrotomierza ( zostawiasz niepodłączone). Enable , włączenie/wyłączenie silnika. Tranzystory można wyrzucić. Wtedy łączysz pin 7 LM741 do +12V. Nie ma wtedy sygnału ENABLE. Silnik uruchamia się po podaniu zasilania.
W silniku benzynowym - z cewki zaplonowej, w silniku diesela - z czujnika na kole zamachowym. Pozdrawiam, Georges PS. Nie uzywaj duzych liter. To bardzo utrudnia czytanie.
Ten wyświetlacz biegów wymaga silnika wyposażonego we wskaźnik położenia wałka krzywkowego skrzyni biegów z osobnymi stykami na bieg, więc praktycznie nadaje się do chińskich silników które takie czujniki mają w standardzie. Niestety silnik Piaggio nie posiada możliwości zamontowania takiego czujnika. Pozostaje montaż wyświetlacza działającego na zasadzie...
Mam pytanko??chcę się tylko upewnic...Otóż wymieniłem u brata licznik na ten z obrotomierzem ale nie działa zauważyłem że w kostce i w starym liczniku jest wolne miejsce na pin tzn. tak jakby nie była instalacja przygotowana.A natomiast w tym liczniku z obrotomierzem na płytce jest ten pin.Trochę to skomplikowałem ale myślę że Wiecie o co chodzi.Czy...
Sygnał do obrotomierza wychodzi z jednego uzwojenia alternatora . Wyjście to ma oznaczenie W Tak jak pisze kolega wyżej.Na obrotomierz sygnał idzie z wyjścia W ,ale i sam obrotomierz musi być z wersji dieslowskiej, gdyż do diesla są wyskalowane niższe obroty tylko do 6 tys./min. Oryginalny obrotomierz jest sterowany sygnałem ze sterownika wolnych obrotów...
W starszych obrotomierzach sygnał zawierający informację o obrotach był pobierany z przerywacza lub z zacisku cewki zapłonowej. Sądząc po zdjęciach trzeba zmienic stałą czasową układu i będzie ok.
Szukaj pod hasłem "prądnica tachometryczna synchroniczna". Generalnie zwykła prądnica trójfazowa ze wzbudzeniem na magnesach trwałych. Napięcie i częstotliwość zależy od prędkości (liniowo). Można mierzyć f lub U. W pierwszym przypadku podłączasz częstotliwościomierz wyskalowany w obr/min w drugim woltomierz poprzez prostownik. Tak po skrócie. Polecam...
No, ale czemu mierzysz rezystancję w układzie pod napięciem (zdjęcie)? To do jakiego sygnału jest przystosowany obrotomierz, do sygnału 0-5V z modułu czy do sygnału z cewki WN?
Czy ktoś wie gdzie podłączy. Z silnika BMW kabelek z sterownika do obrotomierza do patrola 60 do licznika żeby chodził obrotomierz Dodano po 4 Czy ktoś ma schemat patrola 60 lub 61 lub wie ktoś ktury pin iczniku odpowiada za sygnał obrotomierza
Zgadza się. Proste jak ktoś zrobi to za ciebie. Nie znam się za bardzo , ale może są jakieś gotowe moduły, które wystarczy połączyć? Pytam osoby, które się znają. Może chociaż naprowadzić na coś? https://www.google.com/search?client=fir... ( plus sprawdzenie kompatybilności sygnału)
Nie nie były. Ale wątpię w to żeby to były zegary. Kolega wyżej pisze o dokładnie takich samych problemach jak moje dosłownie historia prawie jak skopiowana i zegary ma ok. Na moje oko wygląda to tak jak by coś wprowadzało zakłócenia albo sam sterownik z jakiegoś powodu wariował.
licznik jest mechaniczny ale sterowany elektronicznie nie z linki tak jak to bylo w polskich samochodach co do obrotomierza to jak sprawdzic czy sygnał jest podawany z komputera na obrotomierz i jaka jest postac tego sygnału ??
W B4 nie kojarzę TD, a w TDI sygnał na obrotomierz szedł z komputera.
Witam. Skąd w tym aucie wychodzi sygnał na obrotomierz? Pozdrawiam
bialy kabelek od cewki zapłonowej
sygnał obrotomierz obrotomierz sygnał alternator sygnał obrotomierz nissan
odkurzacz gniazdo łożysko schemat pozycjoner swiatła dzienne schemat
uniden ubc125xlt 4558d wzmacniacz
Uszkodzony kondensator C7817 w zasilaczu DPS-162KP B Zasilacz DPS-162KP B - Powolne Miganie Diody LED