Obrotomierz MCU? Możesz wyjaśnić:)
Skrót myślowy, dość niefortunnie dobrany. Odpięcie wtyczki obrotomierza od alternatora wszystko wyjaśni.
Poczytaj dokładnie początek tematu:) wszystko wyjaśnione:)
A może wie Pan który przewód tzn numer na przewodzie ma iść z wiązki pod alternator i pod który zacisk alternatora go podpiąć. Jeszcze wyjaśnię obrotomierz działa,ładowanie jest, a licznik szybkosciomierz jest oddzielnie. Czy mogę pociągnąć przewod z obrotomierza któryś plusowy do szybkosciomierz pod plus czy jakoś tak?
Witam serdecznie, zamierzam zakupić zegar (tj.obrotomierz, prędkościomierz wskaźnik temperatury oraz wskaźnik paliwa) z fiata cinquecento o pojemności 1100 i zamontować do swojego autka CC700 w którym brakuje obrotomierza i czujnika temperatury. Czy z owym montażem szykują się jakieś przeróbki w elektronice auta? Kwestia obrotomierza została wyjaśniona...
oryginalny jest specyficzny A co specyficznego jest w tym regulatorze? To że jest jednofazowy? Pewnie to prostownik sterowany. A ilośc kabli regulatora o niczym nie świadczy. Może być wejście "sense" i juz będzie robiło z piąty kabel a można użyć reg z czterema kablami. Chyba że piąty jest informacją np. dla układu zapłonowego lub obrotomierza (?)...
Najprościej będzie wykorzystać timer jako licznik impulsów. Przestudiuj notę jakiegoś mikrokontrolera, a konkretnie rozdział o Timerach i trochę powinno ci się wyjaśnić.
witam wszystkich i mam pytanie w sprawie dotyczącej problemu nie działającego obrotomierza i świecącej kontrolki oleju. Od razu mówię że czujniki są dobre bo są nowe wymienione i co ciekawe że gdy wyjmę biała wtyczkę z MC to obrotomierz dziala .Jeżeli ktoś by wyjaśnił mi to byłbym rad ?
Witam. Potrzebuję objaśnienia ponieważ w książce dostępnej na internecie nie znalazłem nic takiego. W zdjęciu w załączniku dodaję 1 strone schematu w której są zaznaczone na czerwono elementy (6). Prosiłbym o ich objaśnienie. A co do obrotomierza to może mi ktoś wyjaśnić dlaczego czasami obrotomierz wychyla się na maksymalne obroty pomimo że silnik...
Witam. To jest, tak w zasadzie efektem dokonanej naprawy uszkodzenia opisanego w tym forum pod tematem "immobilajzer". Proszę przeczytać może się coś wyjaśni. Pozdrawiam.
kortyleski prosze wyjaśnij dokładniej jak to zrobić ?
Zrobić test zegarów,to coś wyjaśni. Pozdr.
Bardzo dziękuję, dam znać jak się sprawa wyjaśni z tym gruchotem.
No i zgodnie z obietnicą dzielę się z WAMI co było przyczyną odnośnie awari mojego balerona.Na szczęście nie kuna i nie inne sugestie, POPROSTU BEZPIECZNIK!!. (oczywiście najpierw od nich zacząłem sprawdzanie-wizualnie wszystkie były ok. poruszałem nimi - starego typu palcowe z aluminiowymi "topikami" Ale jeszcze raz dokładniej się przyjrzałem, no i...
Myślał może ktoś nad moim pomysłem z diodą RGB? Może ktoś napisał jakiś program, a jak nie to może mi troche dokładniej wyjaśni jak się do tego zabrać.
Odczytaj symbole normy pod napisem ОБОРОi... to może się wyjaśni. Na fotografii nie da się odczytać.
Witam, czy ktoś z kolegów mógłby mi wyjaśnić do czego służy dioda (prawdopodobnie czerwona) zamontowana w obrotomierzu pod wskazówką. montaż wskazuje na orginalny ale w instrukcji do kijanki nie znalazłem opisu, dioda nie świeci się. Autko mam sprowadzone z Niemiec i jestem drugim posiadaczem w/g papierów więc raczej nikt tam nie dłubał.Pozdrawiam Grzegorz
Witam. To co napisał georgesgr to wszystko prawda(odnoszę się do silnika z gaźnikiem), ale to informacje ze schematu elktrycznego nie z praktyki. Problem niestety pozostaje. Podłączyłem obrotomierz, posprawdzałem podłączenia co skąd i dokąd i okazuje się że jest tak samo jak opisał to twórca tego tematu marekdresler. Więc defacto narazie nic nie udało...
Jaki jest problem multimetrem zrobić pomiar na tym zaciski.Pomiar dokonać na nastawie DC , AC lub kontrolną 12V/4W i powinno się wyjaśnić co to jest.Może być wyjście z jednej fazy pod obrotomierz,lecz nie twierdzę że tak jest.
mógłbys wyjaśnić trochę dokładniej lub podpiąć jakiś schemat na download?! Pozdrawiam
Czy sprawa się wyjaśniła? Mam ten sam problem z A4 1.8 '95.
po 1) Indeks W jest nie istotny, nie wpływa na wskazanie prędkościomierza, jedynie daje inną ilość impulsów, ale ma to znaczenie tylko dla tych, którzy mają lub zamierzają instalować komputer pokładowy MID. po 2) Kabel do obrotomierza jest w większości Astr, chyba we wszystkich zagranicznych i Gliwickich OPRÓCZ 1.4 na aparacie zapłonowym (nie podwójnej...
Ad1 nie jestem elektronikiem więc datasheet mi nic nie powie. Nie musisz być elektronikiem aby przeczytać I zrozumieć pierwszą stronę datasheet, która mówi że urządzenie to zostało wycofane i nie powinno być stosowane w nowych projektach!!! Zwróć uwagę na datę zmiany tego statusu: - dwadzieścia lat temu Podano również czym je podmienić! https://obrazki.elektroda.pl/8377631600_...
Husaberg, Hanway, Rieju MRT Wyjaśnij dokładnie, co to za model, co za przeróbki robiłeś.
a na przewodzie bez plusa po stacyjce pojawia się impuls zapłonu. W 90 przypadkach na 100 impulsem cewki jest plus. Tak? Od kiedy? Więc niby jak działają klasyczne układy zapłonowe z przerywaczem? I dużo nowsze elektroniczne? OBOWIĄZKOWO wyjaśnij!
(at)jdubowski obrotomierza nie można niestety skonfigurować na więcej niż jeden cylinder. Jedynie co, to można ustawić parametr "Factor", który jest wyjaśniony w instrukcji jako odpowiednie skalowanie obrotomierza i trzeba dobrać samemu. Czyli podsumowując, jeśli dobrze rozumiem - mam dwa wyjścia: 1. sygnał z ECU (5V pp) puszczam przez diodę (mam wtedy...
A ja cię proszę, abyś analizował wcześniejsze porady i zechciał je zrozumieć. Jeżeli masz wyjaśnione, że sterowany jest on impulsami ujemnymi to czego jeszcze chcesz?
Postaram się sprawdzić najpierw licznik na obecność zimnych lutów może coś się wyjaśni, ale dobrze by było wiedzieć na 100% skąd w tym modelu obrotomierz bierze sygnał. Właśnie jestem po sprawdzeniu licznika, przelutowałem też luty i niestety bez zmian. Z alternatora nie wychodzi żaden przewód na obrotomierz, wiec raczej czujnik będzie w pompie . Jeśli...
Miałem podobny przypadek u klienta w T4. Z początku wszystko wskazywało na wtyk. Sprawdziłem też ścieżki na płytce. Usterka pojawiała się. Po wymianie licznika na drugi (używany) wszystko wróciło do normy. Może podstaw na chwilę drugi i sprawa się wyjaśni.
Witam. Mam u siebie dokładnie takie same objawy i zastanawiam się o co chodzi. Wymieniłem jakiś czas temu czujnik prędkości i było to samo. Mechanik stwierdził, że może być coś z elektryką w bliżej nieokreślonym miejscu stąd stwierdziłem, że skoro problem pojawia się raz na jakiś czas to nie ma co sprawdzać całej instalacji. Ostatnio jednak coraz częściej...
920 xxx xxx - niebieski (tylko nieliczne wersje analogowe) Czyli do końca nie wiadomo czy mój licznik jest analogowy czy też nie. Czy jakbym go wyjął to łatwiej byłoby to stwierdzić w 100%? A może po kombinacjach z pinem 11 coś się wyjaśni?
Tak, widziałem filmik. Na nim wszystko jest ok. U mnie najpierw pokazuje sie napis "Obrotomierz" a później widać tylko ilość wartość która ma sie pokazać na końcu drugiej linijki wyświetlacza. Zamiast pozostałych wartośći pokazywane są pojedyńcze "?". Swojego schematu niestety nie mogę pokazać, ponieważ jak mowiłem wcześniej korzystam z zestawu ewaluacyjnego....
tak,teraz już tak,dzieki a mam jeszcze jedno pytanie.na alternatorze mam małą kostkę L i ten plus po,B+-gruby czerwony i też gruby ale czarny przewód,chciałbym podłączyć do tego alternatora obrotomierz tylko nie bardzo wiem gdzie(niema styku W)może i to mi jakoś wyjaśnisz.
Możesz zatem wyjaśnić jak to działa? sądziłem że jeśli gniazdo diagnostyczne, po podłączeniu do niego urządzenia diagnostycznego (prosty interfejs na telefon) pokazuje obroty, to sygnał dochodzi do tego gniazda i mogę to wykorzystać do sterowania obrotomierzem... . Tak jak to zresztą jest w schemacie. Domyślam się że sygnał (impuls) idzie bezpośrednio...
Za jakiś czas pewnie samo się wyjaśni, jak linka się ukręci - bo tu trzeba szukać przyczyny. Co do obrotomierza, to pewnie jest zły kontakt wtyku na samej tablicy, a impulsatora to tam pewnie nie ma, no, chyba że ktoś wcześniej zmienił całą tablicę z licznikami od nowszego modelu.
Rozumiem, że to ma być szybościomierz oparty na obrotomierzu, a w programie szybkość obrotową będziesz mnożył razy obwód koła i taki wynik wyświetlał/wykorzystywał? Czy może po prostu chcesz zbudować obrotomierz? Nie rozumiem dlaczego po 4 nadajniki i 4 odbiorniki na 1 parę czujników, starczy połowa tego. Mógłbyś wyjaśnić dlaczego w odległości aż 10...
Zrobiłem Ci jeszcze symulacje zapłonu za dzielnikiem n/10 jest przerzutnik typu D Brakuje tylko wcięcia na zębach wieńca, aby sterownik wiedział gdzie jest zwrot zewnętrzny (gmp). Przeczytaj sobie tego linka tu jest dobrze wyjaśnione jak to działa http://obrazki.elektroda.pl/8780396700_1... Jeśli włączyłbyś teraz obrotomierz do niebieskiej...
Silnik jest to dwucylindrowy diesel w układzie V chłodzony powietrzem, made in china, cewki ładujące są na kole przy wentylatorze, dwie cewki, chętnie sprawdzę czy mają one połączenie z masą, rozumiem że mam sprawdzić oporność pomiędzy masą pojazdu a kablem wychodzącym z cewki, koło tegoż wentylatora jest bezpośrednio na wale korbowym silnika więc myślę...
Witam. Już kiedyś pisałem o koledze hornecie, ale wszystko się szybko wyjaśniło. Teraz mam z własną problem. Podczas rozruchu coś jakby lekko strzeliło (przynajmniej tak mi się wydaje) i wszystko siadło. Obrotomierz staną +/- w połowie ( testował się, ze tak powiem) immobilizer nie mruga wszystko ani dychu. Bezpieczniki wszystkie dobre akumulator 12,4V....
Więc skoro kierownica działa sprawnie w grach to nie przejmuj się tą kalibracją. Może być tak że sterowniki do USB podczas ładowania się systemu wysyłają sygnały do kierownicy i sterownik/procesor kierownicy odbiera to jak wł/wył z portu USB. Inaczej nie potrafię ci tego wyjaśnić Miałem to samo przy G27, jedna kalibracja zaraz po uruchomieniu komputera...
czy samochód miał jakieś inne lampki ostrzegawcze w momencie wystąpienia tego problemu. to brzmi jak ecu nie nakazuje pracy pompy. kalkulator silnika może nie widzieć sygnałów z czujnika krzywki i korby. Czy słyszysz pracę pompy po włączeniu zapłonu przed uruchomieniem silnika? Dodano po 1 Dzień dobry na forum Mam benzynowy Fiat Seicento 0.9 2000, wtrysk...
i co wyjaśniłeś to ztym licznikiem bo ja mam to samo Dodano po 1 mógł byś mi powiedzieć co było?
Witam. W pracy mam maszyne, a w maszynie pokrętło, które w zależności od kierunku obrotu przyciąga lub luzuje sprężynę. Chciałbym w jakiś sposób do tego pokrętła dodać potencjometr lub obrotomierz, który bedzie pokazywać ile obrotów pokrętłem wykonałem oraz w jaką stronę. Na przykład: przekręce pokrętło 4x w prawo i to urządzenie bedzie pokazywać 4....
Koledzy temat rozwiązałem inaczej a mianowicie kupiłem zegary po lifcie z dwiema kostkami i śmiga wszystko tylko jest jeden mały problem ale do tego jeszcze dojdę, mianowicie wskazówka od temperatury jest cały czas na połowie (sprawdzałem zegary na szrocie gdy silnik był ciepły) i to się jeszcze okaże po ostygnięciu. Jeżeli ktoś by chciał robić przekładkę...
mógłby mi ktoś wyjaśnić dokładnie schemat zaprezentowany przez jozefg z tego co skumałam a elektronikiem niestety nie jestem to: c-kondensator, r-rezystor, IC1 - scalak 4011, numer 7 i 14 to nózki w scalaku ale reszta liczb od 1-13 i jak podłączyć pozostałe scalaki proszę wytłumaczcie mi to jak 3-letniemu dziecku :) dzięki
Witam ponownie. Alternator udało mi się dostać jak pisałem wyżej do vectry 1,7 TD jednak na 2 piny. Czytałem, że nie stanowi to problemu. Oznaczeń alternatora starego jak i nowego nie mogę znaleźć więc nie wiem ile posiadają A. Jeszcze tego dokładnie poszukam, ale myślę, że skoro są od 1,7 TD to powinno chodzić w miarę przyzwoicie... a nie chodzi......
Witam mam problem z przekaźnikiem kierunkowskazów który po włączeniu migacza cały czas brzęczy a żarówki zamiast migać świecą ciągłym światłem. Kupiłem inny polecany przez sprzedawce w sklepie ale ten po podłączeniu działa inaczej- cały czas słychać cykliczną pracę przekaźnika przy nie świecących się kierunkach a gdy podłączę III przewód czarno-biały...
Nie będę zakładał nowego tematu, jedynie podepnę się pod istniejący. Chodzi o obrotomierz w CBR F4i, konkretnie o sygnał TACHO. W internecie natknąłem się na wiele zapytań, ale nikt tego wątku nie wyjaśnił. W service manual mówi, że sygnał ten idący z komputera powinien mieć wartość ponad 10.5V w przeciwnym razie zegary do wymiany. Mój ma ponad 12.5V,...
Źle posłużyłem się miernikiem- ładowanie 14,1- przepraszam za zmyłe, mój błąd. (w międzyczasie sprzęgło padło i pierdołą się nie zajmowałem) Ale dzisiaj odbierałem wóz z warsztatu po wymianie sprzęgła i oleju, mechanior sprawdził ładowanie bardziej fachowo niż ja i wszystko jest ok z akumulatorem i alternatorem. Wspomniałem mu, że wóz był sprawdzany...
Najlepiej - jakbyś miał pomiar max / min i HOLD. Nie rozpinaj akku na pracującym silniku. Ze schematu wychodzi, że czujnik położenia wału ma dwustronne działanie - raz jako zapłon, a dwa jako czujnik obrotów wału. Takie "dwa w jednym". Byłbyś w stanie wyjaśnić jak to sprawdzić? Na naprawach motorów średnio się znam a terminy do serwisu są od 2 do 4...
i wyjaśniło się. Zły dwumas. Stary miał 4 bolce właśnie do czytania obrotów przez czujnik czujnika a ten nie ma nic to pewnie od bezyny. Choć i tak jestem zaskoczony że w ogóle odpalił. Jak to możliwe?
Wina jest na przerywaczu(dawno pewnie nie czyszczony i powoduje zakłócenia). Najlepiej wymień przerywacz na nowy zestaw tzn. "młoteczek" i "kowadełko". koszt około 10zł. Na wypalonych stykach powstają fałszywe impulsy które obrotomierz wykrywa:/ Nie zaszkodzi wymienić również kondensator 0,22uF przy przerywaczu. Zmierz i podaj napięcie zasilania obrotka...
Dzięki chłopy Sporo się wyjaśniło, silnik mam do wymiany i jest to krokowiec. To teraz podpowiedzcie czy wymieniać ten czujnik ? Co może być przyczyną utraty mocy lub braku wchodzenia na obroty ? Co mogę jeszcze sprawdzić ?
Oczywiście, że tak - wszystko by się wyjaśniło na diagnostyce - tzn. czy takie obroty ustaliło ECU (i dlaczego - temperatury, skład mieszanki, dane korekcyjne), czy oczekuje niższych, ma zamknięty silniczek krokowy powietrza wolnych obrotów, a mimo to obroty są za wysokie.
WITAM! oto problem: podłączyłem obrotomierz i na wolnych obrotach pokazuje dobrza a po dodaniu gazu obroty spadajja praktycznie do zera ale podczas jazdy jest wszystko wpożądky. CZy moze ktoś wyjasnic dlaczego tak jest? Dzieki!!!
Co to są te KITY ? Jakby była instrukcja i wszystko wyjaśnione jak poskładac to by było super. Troche patrzałem po tych w/w stronach i są tam jakies kity. I różne wmiare ciekawe rzeczy które są do samodzielnego montażu. Zaciekawił mnie obrotomierz z elektronicznym wyświetlaczem http://www.nordelektronikplus.pl/oferta_...
Witam. Wszystko jest jasne. Nie mamy wątpliwości. Znamy odpowiedź na wszystkie pytania. Kiedyś napisałem że zaobserwowałem ciekawe zjawisko i gdy się upewnię że nie popełniłem błędu to o nim napiszę. W tym celu miałem zakupić obrotomierz. Do zakupu jeszcze nie doszło, ale przeczytałem, że podobne zjawisko zaobserwowano wiele lat temu i tym zjawiskiem...
Emiter do masy a INT0 do kolektora... czyli sygnał na wejściu będzie podpinał INT0 do masy, więc przerwanie będzie generowane przez low level? Wtedy samo INT0 musi mieć stan wysoki, bo jak będzie miało 0 i podłączę 0 to nie będzie sygnału wcale... 540R wyliczyłem z prawa Ohma na podstawie transoptora takiego jak umieściłem na schemacie, czyli PC817,...
Witam A jaką mogę mieć pewność, że wina nie leży po stronie instalacji, zresztą to już nie ma znaczenia bo dzisiaj prawdopodobnie będę miał drugi alternator. A i mam pytanie co do tej kostki, powiedzcie, czy dobrze rozumiem 1 przewód to kontrolka, 2zasilanie po zapłonie celem włączenia regulatora, 3 sygnał z obrotomierza celem dostosowania napięcia...
Dzięki Gerri. Podmianka deski rozdzielczej wyjaśniła sprawę czyli, wszystkie moduły są sprawne w aucie. "Nowa" deska działa prawidłowo. Trwało to dość długo bo cena zegarów nie jest mała. Problem rozwiązany, pozdrawiam. Dodano po 6 W odpowiedzi koledze Megamax: Zapewne masz rację co do wieku liczników , zegary odesłałem z reklamacją do elektronika......
Witam serdecznie... Mam problem z zegarami w passacie B3. Muszę wyjaśnić od początku jak to było żeby się ktoś w tym połapał. Więc: pierwotnie był to passat z silnikiem 2.0 benz. 16V 136KM, ten silnik został zmieniony na silnik od passata B4 również 2.0 tylko że 8V i 115KM. Proszę o jakąś poradę co zrobić z zegarami bo nie działa obrotomierz, wskaźnik...
Nie doczekałem się odpowiedzi , postanowiłem napisać do autora . Ku mojemu zdziwieniu odpisał na moje pytanie , teraz ja wyjaśnię bo wiem że niektórzy chcieli by zbudować ten zapłon . Z tego co ja zrozumiałem to: - Mapy zapłonu tworzy się w programie Sp-Ingition , następnie zmienia się dane w programie głównym i wrzuca do PIC. -Przycisk map selector...
Witam. Wszyscy elektronicy, co już jakiś czas się tym zajmują zapewne bez najmniejszego problemu pojęli jak ten układ zmontować, ale co z tymi co ledwo umieją złożyć kita? Otóż zalewają mnie masą pytań na PW. Więc postanowiłem wzbogacić ten temat o obrazek, który może wyjaśni wszystkie wątpliwości. http://obrazki.elektroda.net/30_12174065...
Witam.Mam pewien pomysł, który jednocześnie jest moim problemem, którego nie mogę przeskoczyć.Mianowicie interesuje mnie zmiana koloru podświetlenia zegarów, w zależności od prędkości obrotowej silnika. Podobnych tematów znalazłem kilka, nie tylko na elektrodzie, ale wszystkie opisują „mechaniczny” sposób zmiany, tzn. kilka LEDów umieszczonych...
Witam sprawa nie co się wyjaśniła , tak brak diagnostyki kompa spowodował że naprawa wygląda trochę na czuja ale do rzeczy immo wywalił gość który sprawdzał kompa pod względem braku diagnozy i nic nie stwierdził ale z doświadczenia wie że immo może namieszać,dopiero podłączenie luncha dało rezultat , wypluł błąd czujnika położenia wałka rozrządu i takowy...
Z tego schematu trochę korzystałem ale zrobiłem to trochę inaczej, zenerkę mam zamiast 8v2 to 7v5, opornik 10K mam w obwodzie emitera tak samo kondensator 220nF, dodatkowo do bazy mam podpięty jeszcze jeden rezystor 100K który z drugiej strony jest podpięty do Vcc. Oryginalne rozwiązanie mi nie działało dlatego je zmodyfikowałem. Oki, a może wyjaśnisz...
Wczoraj coś mnie podkusiło żeby bliżej przyjżeć sie płynowi chłodniczemu,i co sie okazał że jest min.Więc dolalem do połowy zbiorniczka wyrównawczego tegoz płynu i ruszyłem w miasto myslac że bedzie okej,ale dramat trwał nadal.Myślałem że to pomoże ale tylko myślałem.No i przyszła mi durna myśl do glowy że może być zapowietrzony układ chłodzenia i temu...
witam. chciałbym przerobić moduł zapłonowy w swoim motorku na cdi (ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu), ale tak właściwie nie wiem jak się za to zabrać. myslałem nad tym, aby wykorzystać obrotomierz led, którego projekt zamieszczam poniżej http://obrazki.elektroda.net/2_125016798... tutaj daję schemat mojej całej instalacji zapłonowej: http://obrazki.elektroda.net/44_12501681...
Niedawno zakupiłem Bore 2.0 + LPG (sekwencja) jestem ogólnie zadowolony. Niestety moja bora ma pewną przypadłość. Jeździłem po różnych mechanikach i elektronikach niestety nikt nie potrafił mi powiedzieć jak rozwiązać ten temat. Widziałem dużo tematów na forum lecz żaden nie został wyjaśniony w taki sposób aby ustarkę udało się naprawić. Opis zachowania...
projekt mam już obmyślony... Miałby być to coś w stylu komputera pokładowego który ma wyświetlić temperatury w różnych miejscach, pokazywać czas w różnych formatach; aktualny, od początku rzuszenia, stoper, wskaźnik obrotów silnika... prędkosc aktualną, przebieg... różne konfiguracje przebiegu; dzienny itp. aktualny bieg który jest załączony... Fakt,...
Witam, Na wstępie chciałbym wszystkich przeprosić jeśli jest już gdzieś taki temat, ale nie udało mi się nic takiego znaleźć, gdzie problem by był wyjaśniony (były podobne ale to jednak nie to) Jestem posiadaczem renault clio II 1,2 60 km rocznik 2001 (wersja przed faceliftingu), kod silnika D7FG726. Autko jeździ na benzynie a jego przebieg 84000 km....
Jeśli przez mój ostatni wpis wprowadziłem troche zamieszania, to wybaczcie. Jestem słaby w te klocki ;) Z tym powietrzem pytałem jedynie przez pryzmat Poloneza, którym kiedyś miałem okazję pojeździć i w którym taka sytuacja miała miejsce. Z tego co pamiętam, pomogło wyjęcie jednego odcinka rury dolotu powietrza. Ale wracając do Bravo, na biegu jałowym...
Już kilka lat temu wykonałem obrotomierz elektroniczny analogowy (ze wskazówką) i działa on bezproblemowo w moim motocyklu enduro jakim jest Yamaha XT600, typ 3TB, rocznik 1995. Myślę, że skoro konstrukcja sprawdziła się "w boju" to warto będzie ją tutaj zaprezentować. Dlaczego dokonałem takiej modyfikacji? Głównie ze względu na to, że stary mechaniczny...
Akurat w B4 wszystkie benzynowe od ADA,ABM,ABT,ABK,NG,ACE,ABC,AAH sygnał wychodził z ecu z tym że NG,ACE sygnał z modułu zapłonu ze względu na mechaniczny wtrysk był osobno sterownik paliwa i osobno zapłonu. Jedynie w TDI-1Z szedł z ecu a z TD-AAZ szedł z alternatora ale prawda jest taka że w przypadku AAZ nigdy nie było obrotomierza i jego założenie...
nie pytajcie się mnie o jakieś szczegóły 0. Załatwione :) Ja nie będę pytał. 1. Nie liczenie wcale nie nastąpi. 2. Nie, O będzie miało stale wartość 0. 3. Daje to tyle, że wynik będzie z sufitu. A teraz kilka słów wyjaśnienia: Ad.1. W funkcji main, masz pętlę opartą o while(1). Ta pętla zostanie przerwana tylko brakiem zasilania. Program nigdy nie...
Witam. Napisałem programik na procesor z tytułu, który mierzy długości impulsów na pinie, i wysyła wynik pomiaru na UART. Postanowiłem wykorzystać to do przechwycenia sygnału z pilota do tunera TV SAT (TechniSat, bo taki miałem pod ręką :) ), taktowanie: kwarc 4MHz, odbiornik typu TSOP, sygnał zanegowany przez 74LS00 i dostarczony na PD6, schemat pominę,...
DZIĘKI ZA WYJAŚNIENIE. POZDRAWIAM!!!!
Witam. Niedawno postanowiłem zaadoptować zegary od VW Passat B5FL jako liczniki na usb do komputera. Link dla zainteresowanych https://forbot.pl/forum/topic/16609-licz... Symbol licznika B0920827A. Obecnie jestem na etapie gdzie działa prędkościomierz i wskaźnik temperatury płynu chłodniczego. Problem jest natomiast z obrotomierzem....
Tranzystor pochodzi z obrotomierza ciężarówki, więc napięcie zasilnia to 24V. No i to wyjaśnia wszystko, tak jak przypuszczałem.
Nie działa obrotomierz. Bardzo proszę o wskazówkę, w którym miejscu jest podłączony. W dostępnej literaturze nie udało mi się odszukać wyjaśnienia tego problemu.:cry: Zmieniłem tytuł.
Witam, proszę o wyjaśnienie i podpowiedź, jak sprawdzić obrotomierz w Daewoo Lublin 2 , 2.4 diesel. Obrotomierz dostaje sygnał z alternatora (zacisk W) , na zacisku jest napięcie 6,5 V (na wolnych obrotach i na wyższych bez zmian to samo napięcie) , po wyjęciu licznika na wtyczce , napięcie takie samo jak i przy alternatorze, także kable wykluczam....
Mam problem a jasniej chciałbym zamontować w jednocylindrowym motocyklu marki JAWA 250 elektroniczny obrotomierz. Zapłon niejest elektroniczny, niema także magneta tylko jest prądnica, zapłon normalny czyli przerywacz i kondensator, instalacja 6V. Bardzo bym prosił o jakiś schemat i wyjaśnienie jak można by było zamontować, co ewentualnie przerobić....
Dziękuję za wyjaśnienie, także załatwiam obrotek i zobaczymy co z tego będzie. Pozdrawiam serdecznie.
Książka serwisowa nie wyjaśnia tego w prost( może mam jakąś słabą literaturę). Sam nie sprawdzałem bo nie wiem co i jak. Ale jak mi podpowiesz to sobię poradzę. Z czytania co niektórych tematów tak można wywnioskować jak napisałem powyżej. Ale korygując mój post powyżej to tak: Obrotomierz i prędkosciomierz dostają sygnał z ecu. Z tym że dla obrotomierza...
https://picasaweb.google.com/11171528150... Nowe zdjęcia. Mam nadzieję, że bardziej przejrzyste i bd mógł zdiagnozować czy wszystko jest połączone odpowiednio, jak czegoś nie bd wiedział, bd próbował wyjaśniać moje skróty myślowe w tym układzie :)
Trzeba sprawdzić czy były dwa rodzaje liczników. Były i są . Nadal nie ma podstawowej informacji więc temat do czasu wyjaśnienia , ad acta, szkoda czasu i klawiatury
Kilka slów wyjaśnia. Nie mylić silników TDI w golf 3 i silników TD Intercooler w golf 2. To są 2 róźne koncepcje sterowania silników. O ile wszystkie D, TD i TD Intercooler faktycznie biorą sygnal obrotów z alternatora o tyle w TDI-ku obrotomierz otrzymuje sygnal obrotów w sposób cyfrowy ze sterownika silnika. Niech kolega tomek83f się określi jakie...
Bardzo Ci dziękuję Kolego georgesgr . Jesteś Dużej Klasy Gość. Wygląda na to, że wiesz na ten temat wszystko i jesteś jedynym facetem, którego rady przyniosły rozwiązanie problemu. - Strzał w impulsy wałka rozrządu i wyjaśnienie różnicy wskazań były bezbłędne. Rzeczywiście muszę wymienić kwarc w moim obrotomierzu, ale to już zrobi producent. - Dzięki.
Dzięki za wyczerpujące wyjaśnienie :D postaram się niczego nie pokręcić bo moja zdolność do majsterkowania w elektronice ogranicza się do składania komputera :cry: , ale jeśli mi one nie pomogą to na pewno elektrykowi dzięki jeszcze raz. pozdrawiam
Dlatego proszę Was o pomoc, może alternator jakieś złe sygnały daje czy coś? Zaraz pójdę mierzyć, a w roli wyjaśnienia to mam dotknąć miernikiem wyjścia W i masy? i na co ustawić miernik??
Witam zakupiłem 2 tygodnie temu Audi a3 8L z 2002 roku z silnikiem 1.8t o mocy 180km(seria), problem polega na tym, że nie działa licznik, a dokładniej.. komputer pokładowy nie działa wyświetla się jedynie godzina, data, przebieg całkowity i przebieg od ostatniego tankowania, te funkcje działają, cała reszta t.j obrotomierz, predkosciomierz nie dzialaja...
Witam! Już kilka razy poruszałem ten temat. Auto o którym napiszę jest używane tylko w okresie od kwietnia do listopada ze względu na sól. Jest kwiecień więc odgrzewam kotlet na nowo. Nadziejam się na rozwiązanie mojego problemu przez Szanownych Kolegów. Oto co następuje: Fiat Panda 1993r. 999 Fire na monowtrysku IAW 6F.SH Przebieg 50tys. km od nowości....
Odczytałem kody błędów 19- przerwany sygnał obrotomierza(wyjaśnia skoki obrotów) 34-Zawór układu recyrkulacji gazów wydechowych – okablowanie lub obwód układu recyrkulacji gazów wydechowych, wysokie napięcie (Simtec, Bosch Motronic)
Niestety elektronik ze mnie żaden i nie za bardzo ogarniam o co tam chodzi. W kwestii zwiększenia pojemności C6 to +/- o ile ? Czy po prostu próbować ? W kwestii podłączenia z ECU prosiłbym o mocno łopatologiczne wyjaśnienie rozwiązania... :) http://pdf.datasheetcatalog.com/datashee... - link do karty katalogowej scalaka.
Witam. Ta nieszczęsna dioda jest jednym z kilkunastu elementów obrotomierza / jeden układ scalony, kilka oporników, kilka kondensatorów i tyle /. Jest w obwodzie zasilania tego scalaka.To tyle wyjaśnienia. Myślę, że po odpowiedzi marekzi temat można zamknąć, dziękując nie tylko jemu ale i pozostałym.
O rany, ale heca! Niestety, mimo najlepszych chęci z mojej strony nie ma takiej możliwości, abym pomógł ci zbudować takie urządzenie, poczynając od wyjaśniania symboli, powszechnie używanych przez wszystkich, nawet początkujących elektroników. Doceniam twoją chęć nauczenia się czegoś nowego i wykonania czegoś własnymi rękoma (a przedtem - głową:!:)....
Po wymianie kostki pod stacyjką nie pomogło. Podpięcie pod komputer też niczego nie wyjaśnia bo było czysto i bez błędów. Podczas jazdy w pozycji na (N) czyli na luzie bez dodawania gazu obroty skaczą w zakresie 900-1300 po czym wraca wszystko do normalności i za jakąś chwile znowu to samo.
Witam, mój ford escort 1,8 TD rocznik 1999 ma oto takie problemy: - świeci kontrolka od poduszek powietrznych; - nie działa obrotomierz; - światła świecą tyle co nic; a teraz sedno sprawy tata miał problem że coś podczas jazdy zapalała mu się kontrolka od ładowania, pojechał do mechanika który stwierdził że to regulator napięcia siadł. Po jego wymianie...
Witam. W tych autach często występują zimne luty, co może być jedną z przyczyn nieświecenia niektórych diod, ale i dysfunkcji wskaźników. Inna przyczyna to zużycie diod lub oporników. Tak czy inaczej licznik trzeba wyjąć (proszę szukać, jak to zrobić). Tu przykładowe wyjaśnienie: http://lediker.pl/vw-passat-b5-96-97---z...
1. Zasilanie koniecznie przez mostek prostowniczy (chyba że motorower ma akumulator, to można bezpośrednio z akumulatora). 2. W opisie jak wół że owinąć wokół zapłonowego. 3. Gdzie kolega znalazł informację że mają to być diody na 5V ? Wyjaśniam że układy LM3914 same stabilizują prąd diody, więc nic złego się nie stanie. 4. Do przeniesienia metodą termotransferową...
włamać wyjaśnić wyjaśnić zjawisko lublin obrotomierz
prowadnica piła stołowy układ chłodzenia powietrzem prawego światła
truma schemat peugeot długo kręci
Zacinające się szyny: przyczyny i rozwiązania w AGD i przemyśle Czujnik koła lewej osi silnikowej - usterki i diagnostyka