Obrotomierz MCU? Możesz wyjaśnić:)
po 1) Indeks W jest nie istotny, nie wpływa na wskazanie prędkościomierza, jedynie daje inną ilość impulsów, ale ma to znaczenie tylko dla tych, którzy mają lub zamierzają instalować komputer pokładowy MID. po 2) Kabel do obrotomierza jest w większości Astr, chyba we wszystkich zagranicznych i Gliwickich OPRÓCZ 1.4 na aparacie zapłonowym (nie podwójnej...
Postaram się sprawdzić najpierw licznik na obecność zimnych lutów może coś się wyjaśni, ale dobrze by było wiedzieć na 100% skąd w tym modelu obrotomierz bierze sygnał. Właśnie jestem po sprawdzeniu licznika, przelutowałem też luty i niestety bez zmian. Z alternatora nie wychodzi żaden przewód na obrotomierz, wiec raczej czujnik będzie w pompie . Jeśli...
Trzeba sprawdzić czy były dwa rodzaje liczników. Były i są . Nadal nie ma podstawowej informacji więc temat do czasu wyjaśnienia , ad acta, szkoda czasu i klawiatury
Już kilka lat temu wykonałem obrotomierz elektroniczny analogowy (ze wskazówką) i działa on bezproblemowo w moim motocyklu enduro jakim jest Yamaha XT600, typ 3TB, rocznik 1995. Myślę, że skoro konstrukcja sprawdziła się "w boju" to warto będzie ją tutaj zaprezentować. Dlaczego dokonałem takiej modyfikacji? Głównie ze względu na to, że stary mechaniczny...
Akurat w B4 wszystkie benzynowe od ADA,ABM,ABT,ABK,NG,ACE,ABC,AAH sygnał wychodził z ecu z tym że NG,ACE sygnał z modułu zapłonu ze względu na mechaniczny wtrysk był osobno sterownik paliwa i osobno zapłonu. Jedynie w TDI-1Z szedł z ecu a z TD-AAZ szedł z alternatora ale prawda jest taka że w przypadku AAZ nigdy nie było obrotomierza i jego założenie...
Mam problem a jasniej chciałbym zamontować w jednocylindrowym motocyklu marki JAWA 250 elektroniczny obrotomierz. Zapłon niejest elektroniczny, niema także magneta tylko jest prądnica, zapłon normalny czyli przerywacz i kondensator, instalacja 6V. Bardzo bym prosił o jakiś schemat i wyjaśnienie jak można by było zamontować, co ewentualnie przerobić....
Nie działa obrotomierz. Bardzo proszę o wskazówkę, w którym miejscu jest podłączony. W dostępnej literaturze nie udało mi się odszukać wyjaśnienia tego problemu.:cry: Zmieniłem tytuł.
A ja cię proszę, abyś analizował wcześniejsze porady i zechciał je zrozumieć. Jeżeli masz wyjaśnione, że sterowany jest on impulsami ujemnymi to czego jeszcze chcesz?
Odczytaj symbole normy pod napisem ОБОРОi... to może się wyjaśni. Na fotografii nie da się odczytać.
Witam. To co napisał georgesgr to wszystko prawda(odnoszę się do silnika z gaźnikiem), ale to informacje ze schematu elktrycznego nie z praktyki. Problem niestety pozostaje. Podłączyłem obrotomierz, posprawdzałem podłączenia co skąd i dokąd i okazuje się że jest tak samo jak opisał to twórca tego tematu marekdresler. Więc defacto narazie nic nie udało...
Więc moment obrotowy spada ponieważ opory są większe i tylko dlatego.? Liczy się charakterystyka momentu i praktycznie dla każdego silnika spalinowego jest ona inna. Na to jak wygląda charakterystyka momentu danego silnika ma wpływ mnóstwo czynników. Na zdjęciach charakterystyka silnika 2.0TDI i jakiegoś silnika benzynowego - wygląda na silnik z turbiną....
Najprościej będzie wykorzystać timer jako licznik impulsów. Przestudiuj notę jakiegoś mikrokontrolera, a konkretnie rozdział o Timerach i trochę powinno ci się wyjaśnić.
No i zgodnie z obietnicą dzielę się z WAMI co było przyczyną odnośnie awari mojego balerona.Na szczęście nie kuna i nie inne sugestie, POPROSTU BEZPIECZNIK!!. (oczywiście najpierw od nich zacząłem sprawdzanie-wizualnie wszystkie były ok. poruszałem nimi - starego typu palcowe z aluminiowymi "topikami" Ale jeszcze raz dokładniej się przyjrzałem, no i...
Możesz zatem wyjaśnić jak to działa? sądziłem że jeśli gniazdo diagnostyczne, po podłączeniu do niego urządzenia diagnostycznego (prosty interfejs na telefon) pokazuje obroty, to sygnał dochodzi do tego gniazda i mogę to wykorzystać do sterowania obrotomierzem... . Tak jak to zresztą jest w schemacie. Domyślam się że sygnał (impuls) idzie bezpośrednio...
Witam, proszę o wyjaśnienie i podpowiedź, jak sprawdzić obrotomierz w Daewoo Lublin 2 , 2.4 diesel. Obrotomierz dostaje sygnał z alternatora (zacisk W) , na zacisku jest napięcie 6,5 V (na wolnych obrotach i na wyższych bez zmian to samo napięcie) , po wyjęciu licznika na wtyczce , napięcie takie samo jak i przy alternatorze, także kable wykluczam....
Witam. Potrzebuję objaśnienia ponieważ w książce dostępnej na internecie nie znalazłem nic takiego. W zdjęciu w załączniku dodaję 1 strone schematu w której są zaznaczone na czerwono elementy (6). Prosiłbym o ich objaśnienie. A co do obrotomierza to może mi ktoś wyjaśnić dlaczego czasami obrotomierz wychyla się na maksymalne obroty pomimo że silnik...
Wina jest na przerywaczu(dawno pewnie nie czyszczony i powoduje zakłócenia). Najlepiej wymień przerywacz na nowy zestaw tzn. "młoteczek" i "kowadełko". koszt około 10zł. Na wypalonych stykach powstają fałszywe impulsy które obrotomierz wykrywa:/ Nie zaszkodzi wymienić również kondensator 0,22uF przy przerywaczu. Zmierz i podaj napięcie zasilania obrotka...
Witam, czy ktoś z kolegów mógłby mi wyjaśnić do czego służy dioda (prawdopodobnie czerwona) zamontowana w obrotomierzu pod wskazówką. montaż wskazuje na orginalny ale w instrukcji do kijanki nie znalazłem opisu, dioda nie świeci się. Autko mam sprowadzone z Niemiec i jestem drugim posiadaczem w/g papierów więc raczej nikt tam nie dłubał.Pozdrawiam Grzegorz
Zrobiłem Ci jeszcze symulacje zapłonu za dzielnikiem n/10 jest przerzutnik typu D Brakuje tylko wcięcia na zębach wieńca, aby sterownik wiedział gdzie jest zwrot zewnętrzny (gmp). Przeczytaj sobie tego linka tu jest dobrze wyjaśnione jak to działa Jeśli włączyłbyś teraz obrotomierz do niebieskiej diody n/10, to temat były załatwiony Pytanie czy da się...
Skrót myślowy, dość niefortunnie dobrany. Odpięcie wtyczki obrotomierza od alternatora wszystko wyjaśni.
Bardzo Ci dziękuję Kolego georgesgr . Jesteś Dużej Klasy Gość. Wygląda na to, że wiesz na ten temat wszystko i jesteś jedynym facetem, którego rady przyniosły rozwiązanie problemu. - Strzał w impulsy wałka rozrządu i wyjaśnienie różnicy wskazań były bezbłędne. Rzeczywiście muszę wymienić kwarc w moim obrotomierzu, ale to już zrobi producent. - Dzięki.
Silnik jest to dwucylindrowy diesel w układzie V chłodzony powietrzem, made in china, cewki ładujące są na kole przy wentylatorze, dwie cewki, chętnie sprawdzę czy mają one połączenie z masą, rozumiem że mam sprawdzić oporność pomiędzy masą pojazdu a kablem wychodzącym z cewki, koło tegoż wentylatora jest bezpośrednio na wale korbowym silnika więc myślę...
witam wszystkich i mam pytanie w sprawie dotyczącej problemu nie działającego obrotomierza i świecącej kontrolki oleju. Od razu mówię że czujniki są dobre bo są nowe wymienione i co ciekawe że gdy wyjmę biała wtyczkę z MC to obrotomierz dziala .Jeżeli ktoś by wyjaśnił mi to byłbym rad ?
Tak, widziałem filmik. Na nim wszystko jest ok. U mnie najpierw pokazuje sie napis "Obrotomierz" a później widać tylko ilość wartość która ma sie pokazać na końcu drugiej linijki wyświetlacza. Zamiast pozostałych wartośći pokazywane są pojedyńcze "?". Swojego schematu niestety nie mogę pokazać, ponieważ jak mowiłem wcześniej korzystam z zestawu ewaluacyjnego....
Bez zbędnych opowiastek przechodzę do meritum : poszukuję informacji jaki kształt mają impulsy sygnałowe na przewodzie TACH (pin nr 48 na wtyczce od ECU) w Yarisie I produkcji francuskiej z silnikiem 1SZ-FE. Gdyby ktoś miał info z serwisówki, bądź miał dostęp do takiego samochodu i chciało mu się sprawdzić oscyloskopem, to będę bardzo wdzięczny. Celem...
nie pytajcie się mnie o jakieś szczegóły 0. Załatwione :) Ja nie będę pytał. 1. Nie liczenie wcale nie nastąpi. 2. Nie, O będzie miało stale wartość 0. 3. Daje to tyle, że wynik będzie z sufitu. A teraz kilka słów wyjaśnienia: Ad.1. W funkcji main, masz pętlę opartą o while(1). Ta pętla zostanie przerwana tylko brakiem zasilania. Program nigdy nie...
Nie będę zakładał nowego tematu, jedynie podepnę się pod istniejący. Chodzi o obrotomierz w CBR F4i, konkretnie o sygnał TACHO. W internecie natknąłem się na wiele zapytań, ale nikt tego wątku nie wyjaśnił. W service manual mówi, że sygnał ten idący z komputera powinien mieć wartość ponad 10.5V w przeciwnym razie zegary do wymiany. Mój ma ponad 12.5V,...
Witam mam problem z przekaźnikiem kierunkowskazów który po włączeniu migacza cały czas brzęczy a żarówki zamiast migać świecą ciągłym światłem. Kupiłem inny polecany przez sprzedawce w sklepie ale ten po podłączeniu działa inaczej- cały czas słychać cykliczną pracę przekaźnika przy nie świecących się kierunkach a gdy podłączę III przewód czarno-biały...
Źle posłużyłem się miernikiem- ładowanie 14,1- przepraszam za zmyłe, mój błąd. (w międzyczasie sprzęgło padło i pierdołą się nie zajmowałem) Ale dzisiaj odbierałem wóz z warsztatu po wymianie sprzęgła i oleju, mechanior sprawdził ładowanie bardziej fachowo niż ja i wszystko jest ok z akumulatorem i alternatorem. Wspomniałem mu, że wóz był sprawdzany...
mógłby mi ktoś wyjaśnić dokładnie schemat zaprezentowany przez jozefg z tego co skumałam a elektronikiem niestety nie jestem to: c-kondensator, r-rezystor, IC1 - scalak 4011, numer 7 i 14 to nózki w scalaku ale reszta liczb od 1-13 i jak podłączyć pozostałe scalaki proszę wytłumaczcie mi to jak 3-letniemu dziecku :) dzięki
Myślał może ktoś nad moim pomysłem z diodą RGB? Może ktoś napisał jakiś program, a jak nie to może mi troche dokładniej wyjaśni jak się do tego zabrać.
Z tego schematu trochę korzystałem ale zrobiłem to trochę inaczej, zenerkę mam zamiast 8v2 to 7v5, opornik 10K mam w obwodzie emitera tak samo kondensator 220nF, dodatkowo do bazy mam podpięty jeszcze jeden rezystor 100K który z drugiej strony jest podpięty do Vcc. Oryginalne rozwiązanie mi nie działało dlatego je zmodyfikowałem. Oki, a może wyjaśnisz...
Poczytaj dokładnie początek tematu:) wszystko wyjaśnione:)
mógłbys wyjaśnić trochę dokładniej lub podpiąć jakiś schemat na download?! Pozdrawiam
DZIĘKI ZA WYJAŚNIENIE. POZDRAWIAM!!!!
Witam. Wszyscy elektronicy, co już jakiś czas się tym zajmują zapewne bez najmniejszego problemu pojęli jak ten układ zmontować, ale co z tymi co ledwo umieją złożyć kita? Otóż zalewają mnie masą pytań na PW. Więc postanowiłem wzbogacić ten temat o obrazek, który może wyjaśni wszystkie wątpliwości. Przypominam - Jak ktoś zrezygnował ze stabilizatora,...
Dlatego proszę Was o pomoc, może alternator jakieś złe sygnały daje czy coś? Zaraz pójdę mierzyć, a w roli wyjaśnienia to mam dotknąć miernikiem wyjścia W i masy? i na co ustawić miernik??
To urządzenie to tzw overvoltage protection relay czyli przekaźnik zabezpieczający przed wzrostem napięcia. Działa on tak, że jeżeli napięcie podskoczy do iluśtam zostaje odstrzelony jeden z bezpieczników. Obrotomierz, ABS są zasilane właśnie z tego przekaźnika. W innym modelach inne systemy.
e marcus - dzikij za wyjaśnienie sprawy z prędkością PiotrPitucha - masz racje dokładność pomiaru będzie do 15obr/min ale nie mam zbytnio na to wpływu gdyż encoder mam już gotowy a jak juz pisałem z programowania jestem kiepski, mi zależny na jak najprostszym programie by sobie nie komplikować i nie opóźniać pracy. a gdybym czas oczekiwania zwiększył...
W zasadzie zależy mi na takim układzie który będzie jak najprostszy w wykonaniu. Prezeswal mam zamiar wykorzystać podany przez Ciebie układ w następujący sposób: Do wejścia (we) dołączę przewód tylko jednym końcem (drugi luzem) i zrobię z niego cewkę którą będę nawijał na przewód WN. Dodę zenera dam na napięcie 5V i negator z wejściem Schmitta . Z negatora...
Czy sprawa się wyjaśniła? Mam ten sam problem z A4 1.8 '95.
Nijak z żadnego kodu nie mogę się doczytać na chłopski rozum kiedy on mierzy czas od Rising do Rising. Nie używaj więc chłopskiego rozumu - użyj własny! Wyjaśnienie powinno być zbędne bo jest bardzo trywialne; - obracając wiatrakiem, w pewnym momencie wbudowany tam hall switch daje impuls na INT0, co wtedy robisz w programie? - odsyłasz go do etykiety...
Oczywiście, że tak - wszystko by się wyjaśniło na diagnostyce - tzn. czy takie obroty ustaliło ECU (i dlaczego - temperatury, skład mieszanki, dane korekcyjne), czy oczekuje niższych, ma zamknięty silniczek krokowy powietrza wolnych obrotów, a mimo to obroty są za wysokie.
kortyleski prosze wyjaśnij dokładniej jak to zrobić ?
a na przewodzie bez plusa po stacyjce pojawia się impuls zapłonu. W 90 przypadkach na 100 impulsem cewki jest plus. Tak? Od kiedy? Więc niby jak działają klasyczne układy zapłonowe z przerywaczem? I dużo nowsze elektroniczne? OBOWIĄZKOWO wyjaśnij!
Witam. Zdaje sobie sprawę z tego że gdzieś pewnie ten problem był poruszany ale nie mogę odnaleźć tego czego chcę. Dodam też że jestem na forum pierwszy raz więc za pewne nieścisłości z góry przepraszam. Ale do sedna, chce stworzyć mały układ elektroniczny którego zadaniem będzie pomiar obrotów silnika 2t wykorzystując do tego przewód nawinięty na P.WN...
Bardzo dziękuję, dam znać jak się sprawa wyjaśni z tym gruchotem.
Witam. W tych autach często występują zimne luty, co może być jedną z przyczyn nieświecenia niektórych diod, ale i dysfunkcji wskaźników. Inna przyczyna to zużycie diod lub oporników. Tak czy inaczej licznik trzeba wyjąć (proszę szukać, jak to zrobić). Tu przykładowe wyjaśnienie: . Pozdrawiam.
Poniżej zamieściłem 2 strony z teorii do ćwiczenia znalezionego w internecie. prosiłbym o wyjaśnienie czy dobrze rozumiem. Wirnik kubkowy jest obracany z pewną prędkością przez wał napędowy którego prędkość obrotowa jest mierzona, do wytworzenia SEM w uzwojeniu które następnie przekaże do miernika napięcia potrzebna jest SEM wytworzona w wirniku kubkowym,...
Witam. Mam u siebie dokładnie takie same objawy i zastanawiam się o co chodzi. Wymieniłem jakiś czas temu czujnik prędkości i było to samo. Mechanik stwierdził, że może być coś z elektryką w bliżej nieokreślonym miejscu stąd stwierdziłem, że skoro problem pojawia się raz na jakiś czas to nie ma co sprawdzać całej instalacji. Ostatnio jednak coraz częściej...
Dziękuję za wyjaśnienie, także załatwiam obrotek i zobaczymy co z tego będzie. Pozdrawiam serdecznie.
Zrobić test zegarów,to coś wyjaśni. Pozdr.
Niestety elektronik ze mnie żaden i nie za bardzo ogarniam o co tam chodzi. W kwestii zwiększenia pojemności C6 to +/- o ile ? Czy po prostu próbować ? W kwestii podłączenia z ECU prosiłbym o mocno łopatologiczne wyjaśnienie rozwiązania... :) - link do karty katalogowej scalaka.
i wyjaśniło się. Zły dwumas. Stary miał 4 bolce właśnie do czytania obrotów przez czujnik czujnika a ten nie ma nic to pewnie od bezyny. Choć i tak jestem zaskoczony że w ogóle odpalił. Jak to możliwe?
i co wyjaśniłeś to ztym licznikiem bo ja mam to samo Dodano po 1 mógł byś mi powiedzieć co było?
Husaberg, Hanway, Rieju MRT Wyjaśnij dokładnie, co to za model, co za przeróbki robiłeś.
Jestem w głębokim lesie, w którym droga jest pełna wykrotów, zakrętów i piachu. Holowanie samochodu bez wspomagania w takich warunkach jest praktycznie niemożliwe. Dalej rozwijasz swoją dydaktyczną działalność i zamiast udzielić mi informacji na temat samochodu angażujesz się w roztrząsanie moich umiejętności co do ciebie nie należy. Jeszcze moment...
Najlepiej - jakbyś miał pomiar max / min i HOLD. Nie rozpinaj akku na pracującym silniku. Ze schematu wychodzi, że czujnik położenia wału ma dwustronne działanie - raz jako zapłon, a dwa jako czujnik obrotów wału. Takie "dwa w jednym". Byłbyś w stanie wyjaśnić jak to sprawdzić? Na naprawach motorów średnio się znam a terminy do serwisu są od 2 do 4...
Witam serdecznie, zamierzam zakupić zegar (tj.obrotomierz, prędkościomierz wskaźnik temperatury oraz wskaźnik paliwa) z fiata cinquecento o pojemności 1100 i zamontować do swojego autka CC700 w którym brakuje obrotomierza i czujnika temperatury. Czy z owym montażem szykują się jakieś przeróbki w elektronice auta? Kwestia obrotomierza została wyjaśniona...
oryginalny jest specyficzny A co specyficznego jest w tym regulatorze? To że jest jednofazowy? Pewnie to prostownik sterowany. A ilośc kabli regulatora o niczym nie świadczy. Może być wejście "sense" i juz będzie robiło z piąty kabel a można użyć reg z czterema kablami. Chyba że piąty jest informacją np. dla układu zapłonowego lub obrotomierza (?)...
Witam. Niedawno postanowiłem zaadoptować zegary od VW Passat B5FL jako liczniki na usb do komputera. Link dla zainteresowanych Symbol licznika B0920827A. Obecnie jestem na etapie gdzie działa prędkościomierz i wskaźnik temperatury płynu chłodniczego. Problem jest natomiast z obrotomierzem. Z wujka Google dowiedziałem się ,że licznik jest z wersji po...
Witam ponownie. Alternator udało mi się dostać jak pisałem wyżej do vectry 1,7 TD jednak na 2 piny. Czytałem, że nie stanowi to problemu. Oznaczeń alternatora starego jak i nowego nie mogę znaleźć więc nie wiem ile posiadają A. Jeszcze tego dokładnie poszukam, ale myślę, że skoro są od 1,7 TD to powinno chodzić w miarę przyzwoicie... a nie chodzi......
Witam.Mam pewien pomysł, który jednocześnie jest moim problemem, którego nie mogę przeskoczyć.Mianowicie interesuje mnie zmiana koloru podświetlenia zegarów, w zależności od prędkości obrotowej silnika. Podobnych tematów znalazłem kilka, nie tylko na elektrodzie, ale wszystkie opisują „mechaniczny” sposób zmiany, tzn. kilka LEDów umieszczonych...
Więc skoro kierownica działa sprawnie w grach to nie przejmuj się tą kalibracją. Może być tak że sterowniki do USB podczas ładowania się systemu wysyłają sygnały do kierownicy i sterownik/procesor kierownicy odbiera to jak wł/wył z portu USB. Inaczej nie potrafię ci tego wyjaśnić Miałem to samo przy G27, jedna kalibracja zaraz po uruchomieniu komputera...
Wczoraj coś mnie podkusiło żeby bliżej przyjżeć sie płynowi chłodniczemu,i co sie okazał że jest min.Więc dolalem do połowy zbiorniczka wyrównawczego tegoz płynu i ruszyłem w miasto myslac że bedzie okej,ale dramat trwał nadal.Myślałem że to pomoże ale tylko myślałem.No i przyszła mi durna myśl do glowy że może być zapowietrzony układ chłodzenia i temu...
Witam. Napisałem programik na procesor z tytułu, który mierzy długości impulsów na pinie, i wysyła wynik pomiaru na UART. Postanowiłem wykorzystać to do przechwycenia sygnału z pilota do tunera TV SAT (TechniSat, bo taki miałem pod ręką :) ), taktowanie: kwarc 4MHz, odbiornik typu TSOP, sygnał zanegowany przez 74LS00 i dostarczony na PD6, schemat pominę,...
Przepraszam, czegoś tu nie rozumiem. Jeżeli już Kolega chciał zbudowac obrotomierz bezdotykowy, to nie łatwiej było świecić laserem na naklejony odbłysk na wirujacym elemencie i zliczać odbite błyski przez fototranzystor i licznik ? Tak jak obrotomierze tego typu pracują ? Na schemacie także nie mogę dopatrzeć się układu wyzwalania, przy pracy jako...
Co to są te KITY ? Jakby była instrukcja i wszystko wyjaśnione jak poskładac to by było super. Troche patrzałem po tych w/w stronach i są tam jakies kity. I różne wmiare ciekawe rzeczy które są do samodzielnego montażu. Zaciekawił mnie obrotomierz z elektronicznym wyświetlaczem Chyba na tym sie skupie. Mam tylko jescze jedno pytanie dom tego obrotomierza...
Rozumiem, że to ma być szybościomierz oparty na obrotomierzu, a w programie szybkość obrotową będziesz mnożył razy obwód koła i taki wynik wyświetlał/wykorzystywał? Czy może po prostu chcesz zbudować obrotomierz? Nie rozumiem dlaczego po 4 nadajniki i 4 odbiorniki na 1 parę czujników, starczy połowa tego. Mógłbyś wyjaśnić dlaczego w odległości aż 10...
sygnał obrotów idzie w TDi ze sterownika silnika,w zależności od rocznika idzie na pin 11,lub po can.Nr licznika by coś wyjaśnił,ale w 99r can-a raczej nie będzie. Odnośnie danych na temat licznika mam tylko to: Control Module Part Number: 7D0 920 800 B Component and/or Version: T4-KOMBIINSTR. VDO V01 Software Coding: 00153 Czy sygnał będzie na 11...
Wielkie dzięki za wyjaśnienie. Czy ten elektromagnes przy pompie tez można zostawic bez podłączania? Idąc dalej w stronę obrotomierza i modułu EGR, pod TD sygnał dla obrotomierza, 31, 15 zasilanie, pod GM+ będzie czujnik prędkości obrotowej silnika, czy coś jeszcze trzeba podłączyć do niego? nigdzie nie znalazłem objaśnienia pozostałych pinów więc sam...
A może wie Pan który przewód tzn numer na przewodzie ma iść z wiązki pod alternator i pod który zacisk alternatora go podpiąć. Jeszcze wyjaśnię obrotomierz działa,ładowanie jest, a licznik szybkosciomierz jest oddzielnie. Czy mogę pociągnąć przewod z obrotomierza któryś plusowy do szybkosciomierz pod plus czy jakoś tak?
Witam serdecznie. Mam mały problem , potrzebował bym schematu i paru wyjaśnień jak to działa! więc tak posiadam golfa 1 , diesla , który ma w swoim wyposażeniu kontrolkę informującą o konieczności wrzucenia wyższego biegu. W skład tego układu wchodzi , czujnik w alternatorze, przekażnik i lampka[dioda] w liczniku. dioda jest sprawna , ale nie jestem...
projekt mam już obmyślony... Miałby być to coś w stylu komputera pokładowego który ma wyświetlić temperatury w różnych miejscach, pokazywać czas w różnych formatach; aktualny, od początku rzuszenia, stoper, wskaźnik obrotów silnika... prędkosc aktualną, przebieg... różne konfiguracje przebiegu; dzienny itp. aktualny bieg który jest załączony... Fakt,...
Nie do końca szukanie daje odpowiedź, fakt zajęło to trochę czasu i jeśli chodzi o samo gniazdo to się zgadza, ale w moim samochodzie zastosowano przejściowy kabel do podłączenia alternatora, gdzie z głównej wiązki jest zakończony wtykiem, który by pasował do nowego alternatora, ale jest za krótki a z tego, co wiem nawet podłączenie jego skończyłoby...
Za jakiś czas pewnie samo się wyjaśni, jak linka się ukręci - bo tu trzeba szukać przyczyny. Co do obrotomierza, to pewnie jest zły kontakt wtyku na samej tablicy, a impulsatora to tam pewnie nie ma, no, chyba że ktoś wcześniej zmienił całą tablicę z licznikami od nowszego modelu.
Mam taki problem. Golf III 92' 1,8 AAM 75hp monotronic, sterownik 1H0 907 311. r4 mono d21. Sprawa wygląda tak: Chciałbym sprawdzić obroty silnika (opcja engine i jadę po grupach od zero do góry). Tylko w grupie 000 mam jakiś odzew. Wyskakuje podłużna tabelka z ok. 8-ma polami w których pokazują się jakieś liczby. Tylko żadna nie przypomina obrotów,...
Witam. Ta nieszczęsna dioda jest jednym z kilkunastu elementów obrotomierza / jeden układ scalony, kilka oporników, kilka kondensatorów i tyle /. Jest w obwodzie zasilania tego scalaka.To tyle wyjaśnienia. Myślę, że po odpowiedzi marekzi temat można zamknąć, dziękując nie tylko jemu ale i pozostałym.
Witam serdecznie... Mam problem z zegarami w passacie B3. Muszę wyjaśnić od początku jak to było żeby się ktoś w tym połapał. Więc: pierwotnie był to passat z silnikiem 2.0 benz. 16V 136KM, ten silnik został zmieniony na silnik od passata B4 również 2.0 tylko że 8V i 115KM. Proszę o jakąś poradę co zrobić z zegarami bo nie działa obrotomierz, wskaźnik...
Witam. Wszystko jest jasne. Nie mamy wątpliwości. Znamy odpowiedź na wszystkie pytania. Kiedyś napisałem że zaobserwowałem ciekawe zjawisko i gdy się upewnię że nie popełniłem błędu to o nim napiszę. W tym celu miałem zakupić obrotomierz. Do zakupu jeszcze nie doszło, ale przeczytałem, że podobne zjawisko zaobserwowano wiele lat temu i tym zjawiskiem...
witam. chciałbym przerobić moduł zapłonowy w swoim motorku na cdi (ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu), ale tak właściwie nie wiem jak się za to zabrać. myslałem nad tym, aby wykorzystać obrotomierz led, którego projekt zamieszczam poniżej tutaj daję schemat mojej całej instalacji zapłonowej: chciałem tak zmodyfikować oba schematy, aby wraz z zapalającą...
tak,teraz już tak,dzieki a mam jeszcze jedno pytanie.na alternatorze mam małą kostkę L i ten plus po,B+-gruby czerwony i też gruby ale czarny przewód,chciałbym podłączyć do tego alternatora obrotomierz tylko nie bardzo wiem gdzie(niema styku W)może i to mi jakoś wyjaśnisz.
Witam, Na wstępie chciałbym wszystkich przeprosić jeśli jest już gdzieś taki temat, ale nie udało mi się nic takiego znaleźć, gdzie problem by był wyjaśniony (były podobne ale to jednak nie to) Jestem posiadaczem renault clio II 1,2 60 km rocznik 2001 (wersja przed faceliftingu), kod silnika D7FG726. Autko jeździ na benzynie a jego przebieg 84000 km....
Nie doczekałem się odpowiedzi , postanowiłem napisać do autora . Ku mojemu zdziwieniu odpisał na moje pytanie , teraz ja wyjaśnię bo wiem że niektórzy chcieli by zbudować ten zapłon . Z tego co ja zrozumiałem to: - Mapy zapłonu tworzy się w programie Sp-Ingition , następnie zmienia się dane w programie głównym i wrzuca do PIC. -Przycisk map selector...
Witam! Już kilka razy poruszałem ten temat. Auto o którym napiszę jest używane tylko w okresie od kwietnia do listopada ze względu na sól. Jest kwiecień więc odgrzewam kotlet na nowo. Nadziejam się na rozwiązanie mojego problemu przez Szanownych Kolegów. Oto co następuje: Fiat Panda 1993r. 999 Fire na monowtrysku IAW 6F.SH Przebieg 50tys. km od nowości....
Jeśli przez mój ostatni wpis wprowadziłem troche zamieszania, to wybaczcie. Jestem słaby w te klocki ;) Z tym powietrzem pytałem jedynie przez pryzmat Poloneza, którym kiedyś miałem okazję pojeździć i w którym taka sytuacja miała miejsce. Z tego co pamiętam, pomogło wyjęcie jednego odcinka rury dolotu powietrza. Ale wracając do Bravo, na biegu jałowym...
Witam! Na wstępie dane auta: Fiat Panda 1993r. 999 Fire na monowtrysku IAW 6F.SH Przebieg 50tys. km od nowości. Przy przebiegu 30tys. założona instalacja LPG II gen Landirenzo LC-01. Samochód jak to zwykle bywa przed montażem LPG był niemal jak nowy. LPG założone w celu wiadomym. Serwisowany u Fiata i w "gazowni" którą naprawdę z czystym sercem mogę...
Witam sprawa nie co się wyjaśniła , tak brak diagnostyki kompa spowodował że naprawa wygląda trochę na czuja ale do rzeczy immo wywalił gość który sprawdzał kompa pod względem braku diagnozy i nic nie stwierdził ale z doświadczenia wie że immo może namieszać,dopiero podłączenie luncha dało rezultat , wypluł błąd czujnika położenia wałka rozrządu i takowy...
Witam A jaką mogę mieć pewność, że wina nie leży po stronie instalacji, zresztą to już nie ma znaczenia bo dzisiaj prawdopodobnie będę miał drugi alternator. A i mam pytanie co do tej kostki, powiedzcie, czy dobrze rozumiem 1 przewód to kontrolka, 2zasilanie po zapłonie celem włączenia regulatora, 3 sygnał z obrotomierza celem dostosowania napięcia...
Niedawno zakupiłem Bore 2.0 + LPG (sekwencja) jestem ogólnie zadowolony. Niestety moja bora ma pewną przypadłość. Jeździłem po różnych mechanikach i elektronikach niestety nikt nie potrafił mi powiedzieć jak rozwiązać ten temat. Widziałem dużo tematów na forum lecz żaden nie został wyjaśniony w taki sposób aby ustarkę udało się naprawić. Opis zachowania...
Wielkie dzięki fotonn za wyjaśnienie działania tego regulatora. Przyznam, że w ten sposób nigdy bym nie pomyślał. Ale teraz dzięki tobie jestem bogatszy o nową wiedzę. DZIĘKI. A teraz kolejne pytanie. Skoro ten regulator nie ogranicza maksymalnego napięcia to chyba nie jest to dobrze? Dlaczego? Postaram się więc opisać problem. W motorze mam prądnice...
Szukam multimetru, ale niestety na chwilę obecną nie bardzo potrafię określić dokładnych wymagań czy też po prostu funkcji niezbędnych i takich które mogę pominąć. A może zamiast jednego kupić 2 lub więcej urządzeń? Do czego obecnie używam miernika? Głównie DC <20V, ładowanie w motocyklach, napięcie podczas rozruchu Ciągłość obwodu AC na alternatorze...
Podejrzewam, że uszkodził się sam licznik tj. elektronika w liczniku.. Jednak - Oczywiście nie odbierz mnie źle ale pytając o linkę w liczniku mam podejrzenie, że nie będziesz w stanie naprawić tego samodzielnie.. Ewentualnie uszkodzone połączenie elektryczne.. Jednak szukanie tego samodzielnie to naprawdę dużo zabawy.. A dla wyjaśnienia.. W audi 80...
Witam, Samochód VW Sharan 2002 TDI 1.9 115 km Od dłuższego czasu pojawiają się problemy z elektryką u taty w samochodzie. Wczoraj podpiąłem komputer u znajomego mechanika i pokazało błędy : Konsola Wskaźników KW71 (17h) - kod błędu 1314 bramka CAN KW71 (19h) - kod błędu 1314 Dodatkowo obrotomierz nie chodzi płynnie a skokami, czasami też wariuje wskaźnik...
Witam. Jestem posiadaczem samochodu Peugeot 508 sw z silnikiem benzynowym i automatyczną skrzynią biegów. Przebieg samochodu ok. 37 000 km. Do tej pory jeździłem samochodami z silnikami diesla. Zupełnie inne problemy. Po ostatnim przeglądzie technicznym (ASO - między innymi wymieniono na nowe świece) stwierdziłem, że rozgrzany silnik nierówno pracuje...
Jaki jest problem multimetrem zrobić pomiar na tym zaciski.Pomiar dokonać na nastawie DC , AC lub kontrolną 12V/4W i powinno się wyjaśnić co to jest.Może być wyjście z jednej fazy pod obrotomierz,lecz nie twierdzę że tak jest.
Witam. W pracy mam maszyne, a w maszynie pokrętło, które w zależności od kierunku obrotu przyciąga lub luzuje sprężynę. Chciałbym w jakiś sposób do tego pokrętła dodać potencjometr lub obrotomierz, który bedzie pokazywać ile obrotów pokrętłem wykonałem oraz w jaką stronę. Na przykład: przekręce pokrętło 4x w prawo i to urządzenie bedzie pokazywać 4....
(at)jdubowski obrotomierza nie można niestety skonfigurować na więcej niż jeden cylinder. Jedynie co, to można ustawić parametr "Factor", który jest wyjaśniony w instrukcji jako odpowiednie skalowanie obrotomierza i trzeba dobrać samemu. Czyli podsumowując, jeśli dobrze rozumiem - mam dwa wyjścia: 1. sygnał z ECU (5V pp) puszczam przez diodę (mam wtedy...
Witam. Już kiedyś pisałem o koledze hornecie, ale wszystko się szybko wyjaśniło. Teraz mam z własną problem. Podczas rozruchu coś jakby lekko strzeliło (przynajmniej tak mi się wydaje) i wszystko siadło. Obrotomierz staną +/- w połowie ( testował się, ze tak powiem) immobilizer nie mruga wszystko ani dychu. Bezpieczniki wszystkie dobre akumulator 12,4V....
Dzień dobry na forum Mam benzynowy Fiat Seicento 0.9 2000, wtrysk jednopunktowy nie odpalił bo nie działała pompa paliwa. Sprawdzam wszystko i stwierdziłem, że przekaźnik pompy paliwa nie dostaje masy. Więc pompa paliwa nie uruchamia się. Gdy zasilam przekaźnik masą zewnętrzną auto odpala i jeździ płynnie, ale na tablicy rozdzielczej nadal świeci błąd...