Po obudowie sądząc jest to 78L08, z 78L09 też pewnie zadziała. Taki stabilizator zasilać trzeba z wyższego napięcia... Wykaz elementów masz na schemacie - ponumeruj, spisz sobie :D
- Nie możesz zasilać bezpośrednio. W MOTOROWERZE, nie w motocyklu, instalcja jest na prąd zmienny, układ wymaga stałego, posiada stabilizator napięcia, ale wymaga on napięcia stałego. - Podłączenie obrotomierza zgodnie z opisem, a nie chce mi się teraz z czeskiego tłumaczyć, więc sam musisz doczytać. - wpisz sobie w google LM3914 i zapoznaj się z dokumentacją...
Witam Przyjrzałem się innym działom ale ten post pasuje tylko tutaj :-) Mój problem jest następujący: Jestem posiadaczem motoroweru Romet chart 210. Tej zimy przeprowadzam mu lekki remont, w związku z czym chciałbym zamontować do niego obrotomierz. I tu zaczynają się problemy natury elektronicznej. Z tego co mi wiadomo to obrotomierze są na 12 V a u...
Mam taki sam problem tylko rocznik 1999, tez potrzebuje opisu wyprowadzen licznika ? -------------------------- i znalazłem:) strona 156 pdf http://fiat.comnet.bg/Fiat_Brava_Service... http://rs232.elektroda.eu/
Ta właśnie satysfakcja , to jest TO! Tylko obrotomierz należy zasilać po 15 /po kluczyku/.
Witaj! Ten pomysł na próbę może być. Należy pamiętać o prawidłowym połączeniu.Zasilanie /+ na plus - na minus/Do wysterowania obrotomierza potrzebne sterowanie podłączone pod przerywacz mechaniczny-/ młoteczek- kondesator połączony z cewką drugi styk cewki na zasilanie/ Gdybyś miał elektroniczny zapłon to trzeba wyszukać odpowiedni styk. Napisz jak...
Przykładowy schemat obrotomierza jest np. tutaj . Zasilać lepiej z akumulatora pojazdu.
Witam. Zastanawiam się nad zastosowaniem układu podobnego do obrotomierz led "AVT2711" w podświetleniu licznika w samochodzie. Teoretycznie mógł bym połączyć kilka wyjść z tego obrotomierza żeby jeden odbiornik dłużej był podświetlony jednak nie bardzo to do mnie przemawia. Dokładniej chciał bym uzyskać podświetlenie licznika w 3 stopniach. http://obrazki.elektroda.pl/4879974400_1...
Dynamo jest to prądnica prądu stałego. Wrzuć zdjęcia, bo nie masz pojęcia o czym piszesz. Dynamo rowerowe charakteryzuje się prostotą konstrukcji, raczej wątpię, żeby umieszczali tam szczotki tylko po to żeby zasilać żarówki w rowerze.
Ale gdzie ty widzisz diodę Schotky'ego? Ten układ zasilać można z cewek zasilających żarówki (po wyprostowaniu oczywiście) a z cewki WN to tylko impulsy się pobiera, a dokładniej (i lepiej) z przerywacza :)
Przepraszam, czegoś tu nie rozumiem. Jeżeli już Kolega chciał zbudowac obrotomierz bezdotykowy, to nie łatwiej było świecić laserem na naklejony odbłysk na wirujacym elemencie i zliczać odbite błyski przez fototranzystor i licznik ? Tak jak obrotomierze tego typu pracują ? Na schemacie także nie mogę dopatrzeć się układu wyzwalania, przy pracy jako...
To jest bardzo ciekawy temat. Należałoby wykonać układ który na jeden impuls przychodzący odpowiada dwoma wychodzącymi. Zagłębiając się dalej te dwa impulsy na wyjściu muszą 'zdążyć" prze kolejnym na wejściu, czyli projektowanie należałoby zacząć od ustalenia max częstotliwości wejściowej, Praktycznie w grę wchdziłby kluczowany generator, uaktywniany...
A masz akumulator czy chcesz to zasilać cewek? Bo jak z cewek to może być drugi problem nie wiem ile bierze ten obrotomierz ale nie wiem ile on dokładnie bierze prądu. A co do kondensatora to musi on mieć od 2 razy więcej pojemności niż normalnie czyli w standardzie miał on chyba 220 nF albo uF niepamiętam. I dajesz od 440 do 470. Ale co do napięcia...
Rozumiem w pełni, bardzo dziękuję za podpowiedź, nie często robię w ciężarówkach, zakładałem z góry ze zasilanie na kontrolki idzie 24v. Jeśli miałbyś schemat od jakiegoś starego Mana to bardzo chętnie, jesli nawet będzie się różnił to podejrzę ogólnie chociaż strukturę poszczególnych modułów bo jeszcze będę musiał pogrzebać w tym gaszeniu z kluczyka....
Witam. Postanowiłem stworzyć swój komputer pokładowy do auta daewoo lanos. Komputer oparty jest na atmega64, cel jaki chce osiągnąć to wyświetlanie na LCD prędkości, drogi, spalania średniego/chwilowego oraz obrotów silnika. Napotkałem się na pewien problem otóż jak podłączyć upc pod komputer tego samochodu by zliczać bez problemu impulsy (dane z auta)...
P - obrotomierz IG - zasilanie +12V po przekręceniu kluczyka L - lampa/kontrolka ładowania podłączania do żarówki, a z niej przewód do zasilania +12V po kluczyku.
Kostka wielopinowa na lewym słupku pod skrzynką bezpieczników, zapewne wygnity dziewiąty pin, on jest odpowiedzialny za zasilanie obrotomierza i podświetlanie zegarów.
Witam Zlacze czerwone (RG) licznika (247) pin 4 przez zlacze R34 (w komorze silnika) do bloku 120 (komputer wtrysku) Pozdrawiam
Zakłócenia dostają się przez zasilanie.Należało by wpiąć w zasilanie obrotomierza kondensator.Jak to nie pomoże to tak samo przy zasilaniu wiatraczka. Elektrolit na kilka - kilkadziesiąt mikro na napięcie 25V.Plus do plusa a minus do minusa.
W starym i ile mnie pamięć nie myli jest płytka drukowana i trzy ośmiokonektorowe złącza. I tam nie ma żadnych technologii kosmicznych - wystarczy wyjąć żaróweczki, wziąć multimetr i pomierzyć - 30 min i schemat rozrysowany. Do wskażników typu paliwo, olej i temperatura dochodzą trzy styki: masa, zasilanie i sygnał. Do obrotomierza: zasilanie, masa,...
Sygnał idzie z czujnika na kole zamachowym do sterownika silnika, a dopiero z niego na obrotomierz. Sprawdź również zasilanie - czyli słynny "srebrny przekaźnik" za akumulatorem. Pękają w nim lutowania (wyglądają jak tzw "zimne luty") i w efekcie również może nastąpić zanik wskazań obrotomierza.
I jeszcze te diody inne? Ile one mają mieć Amper? przecież to zenerki jakie tam ampery powiedz że chcesz diodę zenera 4,7V i dostaniesz
24 zasilanie - masa 1impulsator
Słysze po rozruszniku ,patrzę na obrotomierz. Czujnik masz koło koła pasowego z tyłu. Zasilanie 5v,masa, i trzeci to "sygna do kompa".
Czujnik obrotomierza jest zasilany ze skrzynki bezpieczników /bezpiecznik 15 lub 16 / napięciem +12V . Czujnik porusza rozrząd a impulsy około +5V idą bezposrednio na wejście impulsów do kostki obrotomierza. Sam obrotomierz zasilany jest po stacyjce +12V i masa . Przerabiałem to aby uruchomić obrotomierz musiałem naprawić skrzynkę bezpieczników
Witam Przeważnie w silnikach diesla obrotomierz zasilany jest z alternatora z t.z.n styku (W).
Witam. Szukam pomocy w stworzeniu układu sterowania do obrotomierza samochodowego. Zasilanie 12V , 8 cyl, oporność cewki wskazówki ok 135ohm. Obrotomierz jest z USA niestety ktoś usunął moduł sterujący . Posiadam tylko zdjęcie tego modułu z widocznymi komponentami. Może uda się na podstawie tego zdjęcia stworzyć schemat układu.
Widzę 3 kontrolki (N, R, LAMPA) - to już 3 sygnały; czwarty - to zasilanie obrotomierza (najprawdopodobniej), piąty - sygnał dla obrotomierza. Szósty - mogłaby to być masa, ale chyba jest brana z obudowy. Trzeba woltomierzem sprawdzić napięcia na pinach (i ich zmiany - na kontrolkach powinno się pojawiać napięcie i znikać w zależności od ustawień świateł...
Obrotomierz zasilany jest z alternatora,reszta problemów też wskazuje na problem z nim lub kablami do niego.
sygnał z cewki: na c3 i na masę zasilania. Zasilanie:+ tam gdzie masz +5v
Pytanie czy to jest diesel czy benzyna. A co ma do rzeczy? To tylko kwestia innego "poboru" sygnału dla obrotomierza, zasilanie zegarów jest tak samo. Ale słusznie zauważyłeś że masa zgineła.
Witam mam Renault Premium 450 dxi (...) ,mam do podłączenia kilka przewodów. A mianowicie dodatkowy obrotomierz, zasilanie +15, sterowanie gazem z ręki ,załączanie przystawki i do tego potrzebny mi schemat instalacji a no i awaryjne wyłączanie pojazdu.
COM - Czarny - Masa Napięcie OK - Szary - Około +3V przy włączonym zasilaniu bez podłączonej płyty głównej REM - Włączanie - Zielony - Zwarcie do masy, aby włączyć zasilanie TAC - Biały - Wyjście obrotomierza wentylatora FANCMD - Biały z czerwonym paskiem - Wejście sterowania PWM wentylatora.
Sprawdzić zasilanie. Sprawdzić impulsy z cewki/modułu. Sprawdzić obrotomierz na zewnętrznym generatorze (można zrobić nawet z transformatora - przy 50 Hz daje to 3 tysiące obrotów na minutę).
To te trzy pozostale to napewno prad i masa i moze do obrotomierza. Jezeli modul ma zasilanie 12v To podlaczajac kontrolke do pradu 12v i do wyjscia na cewke zaplonowa lub bezposrednio na cewce mozna sprawdzic czy modul podaje mase do cewki.Nalezy to zrobic obracajac walem .Kontrolka powinna mrugac.
Dzisiaj sprawdziłem czy dochodzi zasilanie do obrotomierza. Zasilanie jest. Jak sprawdzić ten 3 kabel ?
F- wirnik L- kontrolka IG- zasilanie po zapłonie P- obrotomierz S- zasilanie kontrolne akumulatora / accusensor/ E- masa
Skąd jest zasilany obrotomierz w Bmw 524 td?
Omomierzem nie sprawdzisz cewki WN. Skoro obrotomierz skakał, to znaczy że gdzie indziej jest wina - pewnie gaziarz włożył łapki tam gdzie nie powinien. Zasilanie sterownika do sprawdzenia na początek.
Dzięki już wszystko wiem. Chyba sobie coś takiego zrobię :)
P- obrotomierz IG-zasilanie po zapłonie.
Sprawdź jeszcze zasilanie obrotomierza w desce. A najlepiej wejdź na ten sygnał z oscyloskopem.
Spada ci wskazówka obrotomierza. Więc gubi zasilanie lub nie widzi obrotów wału.
z komputera wtrysku pozdrawiam
na samym początku zobacz czy na obrotomierzu jest zasilanie. obrotomierz impulsy bierze z cewki zapłonowej, schemat masz na elektrodzie w dziale download. Pozdrawiam
Witaj. Obrotomierz: zasilanie 6v lub12v sterowanie podłąnczam do przerywacza. Co się tyczy licznika to trybik wychodzący z skrzyni biegów musi być dopasowany do licznika. Są liczniki motocyklowe napędzane od koła i linką połączone z licznikiem.
Obrotomierz też się nie dzwiga ? Jeżeli zasilinie zgodnie ze schematem , pompa się nie włącza , kluczowania nie ma , obrotomierz sie nie dzwiga , to : czujnik wału lub uwalony sterownik.
nie smieje sie bo kazdy moze nie doczytac.. zazwyczaj w starych dieslach jest obrotomierz zasilany z fazy tj zacisk w a w polonezie cos mi sie kojarzyło z tym dodatkowym czujnikiem na potrzeby obrotomierza
ale nie powinien się zerować zegar, czy "skakać" wskazówki prędkościomierza i obrotomierza. No więc nad tym się skup - skąd ma zasilanie deska...
No, obrotomierz, paliwo, temperatura, prędkość, kierunkowskazy, zasilanie stałe, zasilanie po zapłonie, kontrolka świateł, kontrolka świateł długich, kontrolka ręcznego i podświetlenie.
zasilać obrotomierz schemat zasilać obrotomierz obrotomierz iveco
ustawić ogniskowa konwerter rolka myszy przepalone triak
cichy akordeon pralka samsung zawiesza
Powolny zapłon w kotle Ariston Clas X: przyczyny i rozwiązania Stukanie pralki Candy podczas wirowania - przyczyny i rozwiązania