Zakłócenia dostają się przez zasilanie.Należało by wpiąć w zasilanie obrotomierza kondensator.Jak to nie pomoże to tak samo przy zasilaniu wiatraczka. Elektrolit na kilka - kilkadziesiąt mikro na napięcie 25V.Plus do plusa a minus do minusa.
Kostka wielopinowa na lewym słupku pod skrzynką bezpieczników, zapewne wygnity dziewiąty pin, on jest odpowiedzialny za zasilanie obrotomierza i podświetlanie zegarów.
z komputera wtrysku pozdrawiam
Widzę 3 kontrolki (N, R, LAMPA) - to już 3 sygnały; czwarty - to zasilanie obrotomierza (najprawdopodobniej), piąty - sygnał dla obrotomierza. Szósty - mogłaby to być masa, ale chyba jest brana z obudowy. Trzeba woltomierzem sprawdzić napięcia na pinach (i ich zmiany - na kontrolkach powinno się pojawiać napięcie i znikać w zależności od ustawień świateł...
Mam taki sam problem tylko rocznik 1999, tez potrzebuje opisu wyprowadzen licznika ? -------------------------- i znalazłem:) strona 156 pdf http://fiat.comnet.bg/Fiat_Brava_Service... http://rs232.elektroda.eu/
Skąd jest zasilany obrotomierz w Bmw 524 td?
Sprawdź jeszcze zasilanie obrotomierza w desce. A najlepiej wejdź na ten sygnał z oscyloskopem.
:emeryt - autor miał chyba na myśli zasilanie obrotomierza prądem zmiennym. Przynajmniej tak zgaduję. Dodatkowo o zmiennej częstotliwości. Jeśli tak, to odpowiedź brzmi - kategorycznie NIE. Dodatkowo napięcie stałe musi mieć określony poziom, by układ obrotomierza pracował poprawnie.
P - obrotomierz IG - zasilanie +12V po przekręceniu kluczyka L - lampa/kontrolka ładowania podłączania do żarówki, a z niej przewód do zasilania +12V po kluczyku.
Zapalniczka działa ciągle czy po stacyjce? Zapalniczka działa po stacyjce. Mam pod nią podpięte zasilanie obrotomierza.
sygnał z cewki: na c3 i na masę zasilania. Zasilanie:+ tam gdzie masz +5v
http://www.digchip.com/members/parts/tl/... Jeśli nie działa, to na stronie http://www.DigChip.com znajdziesz dokumentację.
Przecież w tym układzie nie ma żadnego zasilania...
COM - Czarny - Masa Napięcie OK - Szary - Około +3V przy włączonym zasilaniu bez podłączonej płyty głównej REM - Włączanie - Zielony - Zwarcie do masy, aby włączyć zasilanie TAC - Biały - Wyjście obrotomierza wentylatora FANCMD - Biały z czerwonym paskiem - Wejście sterowania PWM wentylatora.
Witam. Po wymianie stacyjki /u fachowca/ nie działa mi obrotomierz na desce rozdzielczej MERCEDES 190 D rok 1990. Po rozmontowaniu tablicy rozdzielczej, z tyłu widać dwa bolce, które zasilają wskaźnik obrotomierza - brak jest kostki wraz z przewodami do zasilenia wskaźnika. Mam pytanie: skąd dostaje zasilanie wskaźnik, aby można było pociągnąć nowe...
W starym i ile mnie pamięć nie myli jest płytka drukowana i trzy ośmiokonektorowe złącza. I tam nie ma żadnych technologii kosmicznych - wystarczy wyjąć żaróweczki, wziąć multimetr i pomierzyć - 30 min i schemat rozrysowany. Do wskażników typu paliwo, olej i temperatura dochodzą trzy styki: masa, zasilanie i sygnał. Do obrotomierza: zasilanie, masa,...
24 zasilanie - masa 1impulsator
Sygnał idzie z czujnika na kole zamachowym do sterownika silnika, a dopiero z niego na obrotomierz. Sprawdź również zasilanie - czyli słynny "srebrny przekaźnik" za akumulatorem. Pękają w nim lutowania (wyglądają jak tzw "zimne luty") i w efekcie również może nastąpić zanik wskazań obrotomierza.
podczas zwiekszania obrotów napięcie troche sie podnosi tzn od około 7,5VDC do tych 9VDC.Jak ten kabel sie odłaczy to siada całe zasilanie obrotomierza. Czy w tym kablu sa 2 sygnały jeden do zaslilania a drugi z impulsami??Jak sobie z tym poradzic?? .Zmierz wartość napięcia dla AC.
Dzisiaj sprawdziłem czy dochodzi zasilanie do obrotomierza. Zasilanie jest. Jak sprawdzić ten 3 kabel ?
na samym początku zobacz czy na obrotomierzu jest zasilanie. obrotomierz impulsy bierze z cewki zapłonowej, schemat masz na elektrodzie w dziale download. Pozdrawiam
Felu, no pomyśl, co mi da zanik napięcia. Najlepszym rozwiązaniem byłoby podpiąć się pod urządzenie, które pracuje jedynie przy włączonym silniku!!! Chm.... Kiedy pojawia się zasilanie obrotomierza?
Może powodować takie objawy niestabilne i żle odfiltrowane zasilanie obrotomierza. Najprościej,na próbę podać zewnętrzne zasilanie np.baterie lub "pożyczony"akumulator 12V. Bo WSK 6V,a Polonez 12V.
przetwornica ma zasilać obrotomierz, więc chyba nie jest potrzebna zbyt duza moc. No chyba, ze istnieją jakies tanie, gotowe przetwornice, to prosilbym o podanie nazwy, modelu.
Witam serdecznie. Jak w temacie świruje zasilanie w liczniku. Objawy nie działają obrotomierz i prędkościomierz, podświetlenie prawy wyświetlacz komputera w obrotomierzu, podświetlenie, wskaźniki poziomu paliwa i temperatury. Dzieje się to w różny sposób raz nie działa to a raz to. Dzisiaj przelutowałem całą płytkę wskaźników i jeśli chodzi o obecne...
W pierwszej kolejności sprawdź ,czy zacisk (w)dochodzi rzeczywiście do licznika,czy nie ma przerwy na instalacji.Wskazówki należy podważyć z obu stron by móc je zdemontować,gdyż podważając z jednej strony ,możemy skrzywić oś wskaźnika.Dobrym sposobem jest zaznaczenie położeń wskazówek.Należy prześledzić zasilanie obrotomierza na druku,oraz wszelkie...
TROCHE SIE NIE ORJENTUJEale czy sa takie baterie 6v lub 12v ale nie jakies akumulatorki tylko zwykle baterie takie sa np te 4,5v te prostokatne potrzebna mi jest taka bateria do obrotomierza on jest 12v albo jakaś składanka bateri zeby mi wyszło to 12v i zeby cos sie dało zrobiś zeby sie wolniej bateryjki rozładowały dzieki za odp na głupie pytanie...
zasilanie obrotomierza musi być z prądniczki dc nigdzie nie znajdziesz w samochodzie przemiennego napięcia sprzed prostownika(19v 50hz) podłącz go pod zasilacz regulowany dc i wtedy sie przekonasz
I jeszcze te diody inne? Ile one mają mieć Amper? przecież to zenerki jakie tam ampery powiedz że chcesz diodę zenera 4,7V i dostaniesz
Witam. Szukam pomocy w stworzeniu układu sterowania do obrotomierza samochodowego. Zasilanie 12V , 8 cyl, oporność cewki wskazówki ok 135ohm. Obrotomierz jest z USA niestety ktoś usunął moduł sterujący . Posiadam tylko zdjęcie tego modułu z widocznymi komponentami. Może uda się na podstawie tego zdjęcia stworzyć schemat układu.
Kalibracja polega na podłączeniu prądu przemiennego i regulacji wychylenia wskazówki. Do zasilania obrotomierza najlepszy byłby stabilizator typu LDO.
Sprawdzić zasilanie. Sprawdzić impulsy z cewki/modułu. Sprawdzić obrotomierz na zewnętrznym generatorze (można zrobić nawet z transformatora - przy 50 Hz daje to 3 tysiące obrotów na minutę).
Słysze po rozruszniku ,patrzę na obrotomierz. Czujnik masz koło koła pasowego z tyłu. Zasilanie 5v,masa, i trzeci to "sygna do kompa".
Jak już Kolega chce sam - zdobyć schemat, prześledzić zasilanie obrotomierza i jego masę oraz trzeci przewód który musi być dołączony do zacisku cewki zapłonowej, po stronie przeciwnej niż zasilanie (od czujnika Halla). "Podeprzeć" można się schematami Golfa 2 z pierwszych serii, to prawie identyczne. Natomiast usterkę musi Kolega znaleźć sam.
sprawdź zasilania do DMCI.
Witam Zlacze czerwone (RG) licznika (247) pin 4 przez zlacze R34 (w komorze silnika) do bloku 120 (komputer wtrysku) Pozdrawiam
F- wirnik L- kontrolka IG- zasilanie po zapłonie P- obrotomierz S- zasilanie kontrolne akumulatora / accusensor/ E- masa
Możliwości jest naprawdę sporo, ale nikt z nich nie korzysta. Bardzo dobrym źródłem sygnału obrotu silnika jest pompa paliwa w zbiornikach samochodów na wszelkich wtryskach. W benzynie bez wtryskiwaczy cewka zapłonowa. W gołych dislach zasilanie obrotomierza z alternatora.
Ten filtr to kondensator przeciwzakłóceniowy i pewnie znajduje się w środku alternatora. Podłącz zasilanie obrotomierza poprzez układ przeciwzakłóceniowy od radia samochodowego (nie ma tego w instalacji Tico -wymontuj z jakiegoś starego radia). Plastykowa kostka - w środku dławik i 2 kondensatory lub tylko sam dławik.
Witam, Obrotomierz podpina się pod przerywacz, ja jak podpinałem obrotomierz pod przerywacz to wariował trochę bo na wolnych pokazywał 3000rpm, ale poprawiłem trochę filtr w płytce obrotomierza i teraz hula :D I myśle że w twoim wypadku to najlepszy sposób na podłączenie obrotomierza skoro nie chcesz nic tam kombinować. A zasilanie obrotomierza to dwa...
Jest kilka kitów z obrotomierzami, ew. trzeba będzie przerobić zasilanie.
witam Mam Fiata punto 1 (1996rok) kupilem go z licznikiem bez obrotomierza. potem zakupilem nowy licznik z obrotomierzem i nie wiem z kad wziość sygnał aby pokazywał mi obroty. zasilanie obrotomierza mam bo po właczeniu zapłonu delikatnie wskazówka obrotów sie podnosi tylko nie ma tego sygnalu do pokazywania ilości obrotów. prosze o rade Pozdrawiam
Brak zasilania masz
Ta właśnie satysfakcja , to jest TO! Tylko obrotomierz należy zasilać po 15 /po kluczyku/.
Spada ci wskazówka obrotomierza. Więc gubi zasilanie lub nie widzi obrotów wału.
Wtryski i cewki są sterowane napięciem 12-13V i po podłączeniu do ich obwodów wyzwalających/sterujących obrotomierz nie pracuje, po podłączeniu do czujnika wałka/wału zasilanego 5V obrotomierz pracuje ale pokazuje zawyżone odczyty stąd mój wniosek że obrotomierz dostaje zbyt wysokie napięcie i nie jest w stanie odczytać sygnału.
Zasilanie do obrotomierza, wejście obrotomierza do przerywacza (lub cewki od strony przerywacza) i połączyć masy. Może o tym zapomniałeś? Masa obrotomierza na masę pojazdu.
Omomierzem nie sprawdzisz cewki WN. Skoro obrotomierz skakał, to znaczy że gdzie indziej jest wina - pewnie gaziarz włożył łapki tam gdzie nie powinien. Zasilanie sterownika do sprawdzenia na początek.
Wg twojego obrazka patrząc na alternator stojący na kole pasowym regulator ma oznaczenia od lewej -zasilanie 12V - obrotomierz- kontrolka. Teraz doczytałem że regulator ma 4 piny no to nie ten co na obrazku.
Witam . Tak jak pisze kolega Krychu0505 ,to takie A to w rosyjskim jest D.Oczywiście do tego zacisku kontrolka.Trzeci zacisk jest zapewne napięciem zmiennym z jednej fazy ,lub środka gwiazdy stojana.Może służyć do zasilania obrotomierza,lub przekaźnika blokady rozrusznika.
Nie! Tak nie rób! Musisz zrobić wyprowadzenie z alternatora. Wyciągnij alternator z auta i ściągnij plastikową osłonkę. Pod tą osłonka masz mostek prostowniczy. Dochodzą do niego 3 lub 4 (nie pamiętam już) druty-przylutuj kabelek do jednego z nich i wyprowadź ten kabelek na zewnątrz. To będzie Twoje wyjście "W" i do tego podłączasz obrotomierz z diesla....
Nie wiemy co to za obrotomierz. Może potrzebuje dodatnich impulsów na wejście i tam jest układ zliczający je w czasie , a może ujemnych ??? Z tego co zrozumiałem to twój układ zapłonowy posiada przerywacz mechaniczny z kowadełkiem. Spokojnie z tego przerywacza możesz brać sygnał i nic się nie pogorszy w działaniu układu zapłonowego. Tylko czy obrotomierz...
To moze inaczej. Gdy podlacze zasilanie do obrotomierza, sprawny obrotomiedz powinien wskoczyc na maxa od razu, tutaj sie tak niedzieje. Dzieje sie tak dopiero gdy zlacze styki kondensatora :/
Tak się to podłącza: http://obrazki.elektroda.pl/1409825100_1... ze strony autoprospect.ru Czarne mogą być ze sobą złączone, to zasilanie z kluczyka; Czerwono-czarny to do obrotomierza.
Wejście przerzutnika CMOS wymaga powtórzenia tych wszystkich zabezpieczeń, które istnieją na wejściu obrotomierza. Napięcie na wejściu przerzutnika nie powinno być wyższe, niż o 0,7V ponad "+" zasilania przerzutnika, i nie powinno być bardziej ujemne, niż 0,7V poniżej "-" zasilania. Napięcie wyjściowe z przerzutnika powinno być wystarczające dla poprawnej...
W 7 poście napisałem ogólnie jak to działa. Woltomierzem sprawdź czy zmienia się napięcie na potencjometrze / trymerze/ od strony kondensatora , w zależności od przyłożonej częstotliwości na wejściu całego układu. Skalowanie to osobny problem - na częstotliwości 50Hz na wejściu wskazywać ma 1500 obrotów.
Po obudowie sądząc jest to 78L08, z 78L09 też pewnie zadziała. Taki stabilizator zasilać trzeba z wyższego napięcia... Wykaz elementów masz na schemacie - ponumeruj, spisz sobie :D
Dzięki już wszystko wiem. Chyba sobie coś takiego zrobię :)
Z moich doświadczeń wynika iż układ (prawdopodobnie procesor) działa na pewno w zakresie napięć zasilajacych od 5 do 7 V.
Zobaczymy jak rozwiążesz problem synchronizacji / zerowania wskazówki po wyłączeniu zasilania. Widze ze kolega nie zadał sobie trudu przeczytać chociaż komentarze zawarte w treści programu. Otóż jestem świadom tego, że najczęściej po wyłączeniu silnika poprzez przekręcenie kluczyka w stacyjce, zasilanie obrotomierza będzie odłączane wcześniej, niż...
Obie jednocześnie - każda robi co innego, przy czym kondensator na zasilaniu można zostawić " na zawsze" poprawi jakość zasilania obrotomierza.
P- obrotomierz IG-zasilanie po zapłonie.
To te trzy pozostale to napewno prad i masa i moze do obrotomierza. Jezeli modul ma zasilanie 12v To podlaczajac kontrolke do pradu 12v i do wyjscia na cewke zaplonowa lub bezposrednio na cewce mozna sprawdzic czy modul podaje mase do cewki.Nalezy to zrobic obracajac walem .Kontrolka powinna mrugac.
Tylko czym bedziesz zasilał ten obrotomierz w tej kosiarce? Bo tam nie ma instalacji elektrycznej. Jest tylko iskrownik lub ukłąd tyrystorowy z cewką zasilającą moduł. Musiałbyś mieć podczepione jakieś zasilanie.
A nie włożyłeś go przypadkiem odwrotnie w którymś momencie?:> Albo nie dałeś mu 12V na zasilanie?:>
Maziu. A jak tu podłączyć na tym układzie zasilanie???
Prędkościomierz mechaniczny? Więc jak jest linka, to szukaj ułamanej końcówki, zacierającej się linki w pancerzu (nasmarowana? czym?), uszkodzonego ślimaka, źle włożonej linki w gniazdo... Elektryka szaleje? Zacznij od kontroli mas w motorowerze. Potem schemat do ręki i po kolei sprawdzaj. Jeśli obrotomierz szaleje, to odłącz mu przewód sygnałowy i...
Panowie mam ten sam problem co kolega wyżej czyli obrotomierz nie odpalił, mam pytanie czy może do czarnej kostki nalezy dołozyc jeszcze jakieś dodatkowe zasilanie dla liczika z obrotomierzem????
Witam i proszę o pomoc. Niby prosta sprawa a jednak problem. Potrzebuję zasilanie po zapłonie w aucie jak na wstępie. Myślałem że wykorzystam zapalniczkę jednak zasilanie jest stałe więc odpada. Okazało się że od stacyjki idzie żółto czarny przewód między innymi do włącznika świateł i na nim jest zasilanie po zapłonie. Postanowiłem go wykorzystać jednak...
W tym układzie możliwe jest zastosowanie zasilania tego klucza z akumulatora, który daje coś między 12-13V? Czy trzeba jakiś stabilizator napięcia jeszcze wcześniej dać? Podejrzewam że napięcie impulsów na obrotomierz nie jest jakieś krytyczne (o ile obrotomierz jest poprawnie skonstruowany). Obrotomierz i tak interpretuje częstotliwość a jedynie może...
Witam. Trafo dzwonkowe,prąd zmienny 8V. To zmienne podłączyć po wejscie Tain i GND, a zasilanie 12V stale - GND minus ,IGN plus. Pozdrawiam.
Niestety nie. Jeśli podłączyłbyś go do tegoż zasilania zostało by po nim wspomnienie. Musiałbyś zrobić jakiś prosty układ do zasilania. Jakim napięciem musi być zasilana obrotomierz?
Chciałbym się dowiedzieć na jakich pinach znajduję się zasilanie licznika ,prędkościomierz ,obrotomierz, temperatura wody i poziom paliwa
Pytanie czy to jest diesel czy benzyna. A co ma do rzeczy? To tylko kwestia innego "poboru" sygnału dla obrotomierza, zasilanie zegarów jest tak samo. Ale słusznie zauważyłeś że masa zgineła.
Jaki ciągnik? Ciągłość przewodu z alternatora do obrotomierza jak i jego sprawność? Gdyby uzwojenie się przepaliło to nie uzyskał byś takich napięć podczas pomiaru. Napięcie ładowania jest , na wyjściu W napięcie także jest, można przyjąć, że alternator sprawny nie masz co tam szukać. Przewód lub sam obrotomierz, albo brak zasilania po stacyjce.
To ma byc podlaczony generator do obrotomierza bo wyczytalem ze zasilany jest prostokatem o amplitudzie 5V a ja mam 3,8 V a jaki jest prąd to nie wiem. Jesli cos komus to mowi to zasilanie takiego obrotomierza jest normalnie z komputera samochodowego. PS: czy mozesz podac jakis prosty schemat???Prosze
No, obrotomierz, paliwo, temperatura, prędkość, kierunkowskazy, zasilanie stałe, zasilanie po zapłonie, kontrolka świateł, kontrolka świateł długich, kontrolka ręcznego i podświetlenie.
ale nie powinien się zerować zegar, czy "skakać" wskazówki prędkościomierza i obrotomierza. No więc nad tym się skup - skąd ma zasilanie deska...
Witaj! Ten pomysł na próbę może być. Należy pamiętać o prawidłowym połączeniu.Zasilanie /+ na plus - na minus/Do wysterowania obrotomierza potrzebne sterowanie podłączone pod przerywacz mechaniczny-/ młoteczek- kondesator połączony z cewką drugi styk cewki na zasilanie/ Gdybyś miał elektroniczny zapłon to trzeba wyszukać odpowiedni styk. Napisz jak...
Weź mały transformatorek dający kilka woltów na wyjściu i masz dość dokładny wzorzec 50Hz. Mógłbyś mi dokladnie napisać jaki przykładowy transformator i sposób podlaczenia tego do zasilania?
Pozycja 67 na rys .to impulsator obr.bębna.Podłączony jest jednym przewodem do impulsatora obr.wentylatora(68 -wspolna masa) a drugim przewodem do trój położeniowego przełącznika monitora.I jeśli się nie myle to ten sam przewod ma odgałężienie do zasilania.
Witam. To ze ja mam w aucie 4 cylindry czy TY masz 1 w motocyklu,to nie ma znaczenia.Na poprawne dzialanie skladaja sie takie czynniki jak: 1)dochodzacy impuls,oraz odpowiednie wyskalowanie licznika(pisalem wczesniej) 2)zasilanie obrotomierza jerzeli jest napisane na liczniku 12V to powinno byc 12V. Podejrzewam ze licznik ma 3 wyprowadzenia 2 na zasilanie...
A mój obrotomierz wychyla się do końca gdy podłączę go pod zasilanie. Co może być nie tak?? czy da sie to naprawić?
Obrotomierz też się nie dzwiga ? Jeżeli zasilinie zgodnie ze schematem , pompa się nie włącza , kluczowania nie ma , obrotomierz sie nie dzwiga , to : czujnik wału lub uwalony sterownik.
Nie zdziwiłbym się jakby się okazało, że to 555 Podaj chociaż do których nóg tego scalaka zasilanie jest podłaczone.
Dokładnie nie pamiętam ale do "wysterowania" tego obrotomierza (fabryczny w seicento) to wystarczył sygnał z cewki zapłonowej w tym samochodzie (zasilanie cewki).
Witam mam Renault Premium 450 dxi (...) ,mam do podłączenia kilka przewodów. A mianowicie dodatkowy obrotomierz, zasilanie +15, sterowanie gazem z ręki ,załączanie przystawki i do tego potrzebny mi schemat instalacji a no i awaryjne wyłączanie pojazdu.
Czy podłączysz to dalej pod NE555, jeśli scalak ma zasilanie między masą a VCC to nie można stosować takich układów, napięcie wejściowe ma się mieścić między masą a zasilaniem.
Trzeba by określić po pierwsze czy obrotka ma poprawne zasilanie, masę oraz czy na kablu sygnałowym pojawia się tzw. "cokolwiek" :)
Tu masz ten sam problem http://www.robotrontechnik.de/html/forum... A tu masz rozrysowane zasilanie tego obrotomierza http://files.pofo.de/Suzu.png Też nie ma opisanej wartości. Ale spróbuj przetłumaczyć sobie z drutu kolczastego. Ja niestety po niemiecku potrafię tylko "hande hoch" (bo w "czterech pancernych" było). Fajnie...
Co znaczy według ciebie naciągnę kable ? Aby obrotomierz działał musi mieć zasilanie i impulsy które zlicza, więc instalacja musi być sprawna.
Nie przesadzaj :) Na obrotka spokojnie zasilanie z cewek wydoli :)
Tak. Domyślam się, że napięcie zasilania obrotomierza to 6 V więc potrzebny Ci będzie jeszcze stabilizator napięcia - można też w szereg z zasilaniem układu wpiąć zwykłą diodę krzemową np. 1N4148. Żaden elektronik nie powinien mieć z tym kłopotu.
Standardowe kolory przewodów w chińskiej instalacji. Zielony - masa. Czarno-żółty - cewka WN. Czarny - zasilanie po stacyjce.
w starszych dieslach obrotomierz(wejście) podłączony jest do specjalnego wyjścia z alternatora a zasilanie (+ i -)z instalacji.
czasem "lubi" się skiepścić styk w kostce obok modułu zapłonowego (zasilanie i obrotomież) kolory przewodów to żółty(obrotomierz) i brązowo biały(zasilanie modułu) za kolory nie ręcze ale chyba takie (u mnie na pewno)
Witam Nowego Kolegę Zerknij tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Rozkręć obudowę i będziesz wiedział jak podłączyć: 1- zasilanie +12V 2- masa 3- podświetlenie 4- przerywacz
Witam, mam astrę f 1.6 8 '97 i tydzień po zamontowaniu elektrycznych szyb padło zasilanie licznika, obrotomierz nie działa, el. szyby, el. szyberdach, brak podświetlenia w liczniku oraz po załączeniu zapłonu żadna ikonka nie świeci. Po odpaleniu i dodaniu gazu włącza się ikonka informująca o braku ładowania (przy czym ładowanie jest 14.5V). Wszystkie...
W jakim obwodzie pracuje ten element jest wlutowany na wejściu zasilania?
Witaj! Są dwa rodzaje a nawet trzy podłączenia.Jedno to bez pośrednio do styków przerywacza.Przerywacz ma styk połączony do masy/kowadełko/a młoteczek czyli ta ruchoma część gdzie podłączony kondesator cewka zapłonowa i tam ma być kabelek od obrotomierza. Drugi rodzaj to przez transformator /ferytowy cewka nałożony na kabel wysokiego napięcia/ Spotyka...
obrotomierz zasilać schemat zasilać obrotomierz lublin obrotomierz
licznik honda szukanie stacji radiowych linksys wszystkie diody migają
nadajnik iskrowy wysokie ciśnienie ssania
Maxwell’s Equations Formulations: Differential, Integral, Phasor, Potential, Tensor, Weak Forms in EM Simulation