Mam taki sam problem tylko rocznik 1999, tez potrzebuje opisu wyprowadzen licznika ? -------------------------- i znalazłem:) strona 156 pdf http://fiat.comnet.bg/Fiat_Brava_Service... http://rs232.elektroda.eu/
P - obrotomierz IG - zasilanie +12V po przekręceniu kluczyka L - lampa/kontrolka ładowania podłączania do żarówki, a z niej przewód do zasilania +12V po kluczyku.
http://www.digchip.com/members/parts/tl/... Jeśli nie działa, to na stronie http://www.DigChip.com znajdziesz dokumentację.
Zakłócenia dostają się przez zasilanie.Należało by wpiąć w zasilanie obrotomierza kondensator.Jak to nie pomoże to tak samo przy zasilaniu wiatraczka. Elektrolit na kilka - kilkadziesiąt mikro na napięcie 25V.Plus do plusa a minus do minusa.
W starym i ile mnie pamięć nie myli jest płytka drukowana i trzy ośmiokonektorowe złącza. I tam nie ma żadnych technologii kosmicznych - wystarczy wyjąć żaróweczki, wziąć multimetr i pomierzyć - 30 min i schemat rozrysowany. Do wskażników typu paliwo, olej i temperatura dochodzą trzy styki: masa, zasilanie i sygnał. Do obrotomierza: zasilanie, masa,...
Sygnał idzie z czujnika na kole zamachowym do sterownika silnika, a dopiero z niego na obrotomierz. Sprawdź również zasilanie - czyli słynny "srebrny przekaźnik" za akumulatorem. Pękają w nim lutowania (wyglądają jak tzw "zimne luty") i w efekcie również może nastąpić zanik wskazań obrotomierza.
Witam. Szukam pomocy w stworzeniu układu sterowania do obrotomierza samochodowego. Zasilanie 12V , 8 cyl, oporność cewki wskazówki ok 135ohm. Obrotomierz jest z USA niestety ktoś usunął moduł sterujący . Posiadam tylko zdjęcie tego modułu z widocznymi komponentami. Może uda się na podstawie tego zdjęcia stworzyć schemat układu.
Pytanie czy to jest diesel czy benzyna. A co ma do rzeczy? To tylko kwestia innego "poboru" sygnału dla obrotomierza, zasilanie zegarów jest tak samo. Ale słusznie zauważyłeś że masa zgineła.
Widzę 3 kontrolki (N, R, LAMPA) - to już 3 sygnały; czwarty - to zasilanie obrotomierza (najprawdopodobniej), piąty - sygnał dla obrotomierza. Szósty - mogłaby to być masa, ale chyba jest brana z obudowy. Trzeba woltomierzem sprawdzić napięcia na pinach (i ich zmiany - na kontrolkach powinno się pojawiać napięcie i znikać w zależności od ustawień świateł...
Witam mam Renault Premium 450 dxi (...) ,mam do podłączenia kilka przewodów. A mianowicie dodatkowy obrotomierz, zasilanie +15, sterowanie gazem z ręki ,załączanie przystawki i do tego potrzebny mi schemat instalacji a no i awaryjne wyłączanie pojazdu.
Kostka wielopinowa na lewym słupku pod skrzynką bezpieczników, zapewne wygnity dziewiąty pin, on jest odpowiedzialny za zasilanie obrotomierza i podświetlanie zegarów.
Dzisiaj sprawdziłem czy dochodzi zasilanie do obrotomierza. Zasilanie jest. Jak sprawdzić ten 3 kabel ?
I jeszcze te diody inne? Ile one mają mieć Amper? przecież to zenerki jakie tam ampery powiedz że chcesz diodę zenera 4,7V i dostaniesz
Dzięki już wszystko wiem. Chyba sobie coś takiego zrobię :)
Witaj. Obrotomierz: zasilanie 6v lub12v sterowanie podłąnczam do przerywacza. Co się tyczy licznika to trybik wychodzący z skrzyni biegów musi być dopasowany do licznika. Są liczniki motocyklowe napędzane od koła i linką połączone z licznikiem.
P- obrotomierz IG-zasilanie po zapłonie.
F- wirnik L- kontrolka IG- zasilanie po zapłonie P- obrotomierz S- zasilanie kontrolne akumulatora / accusensor/ E- masa
Słysze po rozruszniku ,patrzę na obrotomierz. Czujnik masz koło koła pasowego z tyłu. Zasilanie 5v,masa, i trzeci to "sygna do kompa".
Ta właśnie satysfakcja , to jest TO! Tylko obrotomierz należy zasilać po 15 /po kluczyku/.
sygnał z cewki: na c3 i na masę zasilania. Zasilanie:+ tam gdzie masz +5v
24 zasilanie - masa 1impulsator
Spada ci wskazówka obrotomierza. Więc gubi zasilanie lub nie widzi obrotów wału.
Sprawdź jeszcze zasilanie obrotomierza w desce. A najlepiej wejdź na ten sygnał z oscyloskopem.
na samym początku zobacz czy na obrotomierzu jest zasilanie. obrotomierz impulsy bierze z cewki zapłonowej, schemat masz na elektrodzie w dziale download. Pozdrawiam
z komputera wtrysku pozdrawiam
To te trzy pozostale to napewno prad i masa i moze do obrotomierza. Jezeli modul ma zasilanie 12v To podlaczajac kontrolke do pradu 12v i do wyjscia na cewke zaplonowa lub bezposrednio na cewce mozna sprawdzic czy modul podaje mase do cewki.Nalezy to zrobic obracajac walem .Kontrolka powinna mrugac.
Skąd jest zasilany obrotomierz w Bmw 524 td?
Przecież w tym układzie nie ma żadnego zasilania...
COM - Czarny - Masa Napięcie OK - Szary - Około +3V przy włączonym zasilaniu bez podłączonej płyty głównej REM - Włączanie - Zielony - Zwarcie do masy, aby włączyć zasilanie TAC - Biały - Wyjście obrotomierza wentylatora FANCMD - Biały z czerwonym paskiem - Wejście sterowania PWM wentylatora.
:emeryt - autor miał chyba na myśli zasilanie obrotomierza prądem zmiennym. Przynajmniej tak zgaduję. Dodatkowo o zmiennej częstotliwości. Jeśli tak, to odpowiedź brzmi - kategorycznie NIE. Dodatkowo napięcie stałe musi mieć określony poziom, by układ obrotomierza pracował poprawnie.
A mój obrotomierz wychyla się do końca gdy podłączę go pod zasilanie. Co może być nie tak?? czy da sie to naprawić?
W 7 poście napisałem ogólnie jak to działa. Woltomierzem sprawdź czy zmienia się napięcie na potencjometrze / trymerze/ od strony kondensatora , w zależności od przyłożonej częstotliwości na wejściu całego układu. Skalowanie to osobny problem - na częstotliwości 50Hz na wejściu wskazywać ma 1500 obrotów.
witam zamontowalem obrotomierz do kostki /fabrycznie zarobiona/ przy przekreceniu kluczyka /silnik nie pracuje /obrotomierz zaczyna wychylac sie do max pozycji i na dol . brak sygnalu czy zwalony obrotomierz zasilanie i oswietlenie dziala masa takze przy zasilaniu z bateri na ostro wskazowka drzy czasem chodzi jak wyzej a czasem wpada w oscylacje i...
Jaki ciągnik? Ciągłość przewodu z alternatora do obrotomierza jak i jego sprawność? Gdyby uzwojenie się przepaliło to nie uzyskał byś takich napięć podczas pomiaru. Napięcie ładowania jest , na wyjściu W napięcie także jest, można przyjąć, że alternator sprawny nie masz co tam szukać. Przewód lub sam obrotomierz, albo brak zasilania po stacyjce.
sprawdź zasilania do DMCI.
Kalibracja polega na podłączeniu prądu przemiennego i regulacji wychylenia wskazówki. Do zasilania obrotomierza najlepszy byłby stabilizator typu LDO.
Sprawdzić zasilanie. Sprawdzić impulsy z cewki/modułu. Sprawdzić obrotomierz na zewnętrznym generatorze (można zrobić nawet z transformatora - przy 50 Hz daje to 3 tysiące obrotów na minutę).
Jest kilka kitów z obrotomierzami, ew. trzeba będzie przerobić zasilanie.
No, obrotomierz, paliwo, temperatura, prędkość, kierunkowskazy, zasilanie stałe, zasilanie po zapłonie, kontrolka świateł, kontrolka świateł długich, kontrolka ręcznego i podświetlenie.
Poszukaj raczej przyczyny, w zasilaniu mi to wygląda na gubienie prądu, dlatego skacze ci obrotomierz. Sprawdź zasilanie cewki WN
Omomierzem nie sprawdzisz cewki WN. Skoro obrotomierz skakał, to znaczy że gdzie indziej jest wina - pewnie gaziarz włożył łapki tam gdzie nie powinien. Zasilanie sterownika do sprawdzenia na początek.
Wejście przerzutnika CMOS wymaga powtórzenia tych wszystkich zabezpieczeń, które istnieją na wejściu obrotomierza. Napięcie na wejściu przerzutnika nie powinno być wyższe, niż o 0,7V ponad "+" zasilania przerzutnika, i nie powinno być bardziej ujemne, niż 0,7V poniżej "-" zasilania. Napięcie wyjściowe z przerzutnika powinno być wystarczające dla poprawnej...
Może powodować takie objawy niestabilne i żle odfiltrowane zasilanie obrotomierza. Najprościej,na próbę podać zewnętrzne zasilanie np.baterie lub "pożyczony"akumulator 12V. Bo WSK 6V,a Polonez 12V.
Brak zasilania masz
Zapalniczka działa ciągle czy po stacyjce? Zapalniczka działa po stacyjce. Mam pod nią podpięte zasilanie obrotomierza.
właściwie wystarczy podłączyć śrubę do plusa i alternator ładuje dodatkowe wyprowadzenia to kontrolka ładowania, sygnał do obrotomierza dodatkowe zasilanie itp.
Po obudowie sądząc jest to 78L08, z 78L09 też pewnie zadziała. Taki stabilizator zasilać trzeba z wyższego napięcia... Wykaz elementów masz na schemacie - ponumeruj, spisz sobie :D
ale nie powinien się zerować zegar, czy "skakać" wskazówki prędkościomierza i obrotomierza. No więc nad tym się skup - skąd ma zasilanie deska...
W tym układzie możliwe jest zastosowanie zasilania tego klucza z akumulatora, który daje coś między 12-13V? Czy trzeba jakiś stabilizator napięcia jeszcze wcześniej dać? Podejrzewam że napięcie impulsów na obrotomierz nie jest jakieś krytyczne (o ile obrotomierz jest poprawnie skonstruowany). Obrotomierz i tak interpretuje częstotliwość a jedynie może...
Witam wszystkich. Potrzebuje pomocy odnośnie nie działającego obrotomierza w moim Rockym. Miernikiem sprawdziłem że na dwóch stykach obrotomierza jest zasilanie 12V a na trzecim chyba brak sygnału który powoduje jego działanie. Proszę o pomoc.
Według tego schematu do tego, co posiadzasz, możesz podłączyć tylko czujnik położenia wału, obrotomierz i zasilanie, co nie za wiele da, gdyż masz cztery linie sterujące z komputera...
Co znaczy według ciebie naciągnę kable ? Aby obrotomierz działał musi mieć zasilanie i impulsy które zlicza, więc instalacja musi być sprawna.
W kwesti zasilania to trzeba by było , jadąc od końcówki "+" zmiejszyć wartość rezystora wpiętego w szereg z zasilaniem . na pewno w sieci jest gdzieś schemat podobnego urządzenia ze 125p można by tylko wykorzystać ewentualnie ustrój pomiarowy. Tak na marginesie w sklepie motoryzacyjnym widziałem gotowe obrotomierze uniwersalne zasilanie i ilość cylindrów...
Ja mam w domu obrotomierz od poloneza tylko ten nowszy i jak dam zasilanie to wskazówka się minimalnie podnosi. możesz go sprawdzić za pomocą transformatora: podłączasz go pod domowe gniazdko i masz wyjście (najlepiej 12v, ale może być mniej) pod jeden kabel podłączasz minus "-", a pod drugi kabel wejście na impulsy w obrotomierzu i zasilanie wiadomo...
Obrotomierz też się nie dzwiga ? Jeżeli zasilinie zgodnie ze schematem , pompa się nie włącza , kluczowania nie ma , obrotomierz sie nie dzwiga , to : czujnik wału lub uwalony sterownik.
Tak się to podłącza: http://obrazki.elektroda.pl/1409825100_1... ze strony autoprospect.ru Czarne mogą być ze sobą złączone, to zasilanie z kluczyka; Czerwono-czarny to do obrotomierza.
Witam i proszę o pomoc. Niby prosta sprawa a jednak problem. Potrzebuję zasilanie po zapłonie w aucie jak na wstępie. Myślałem że wykorzystam zapalniczkę jednak zasilanie jest stałe więc odpada. Okazało się że od stacyjki idzie żółto czarny przewód między innymi do włącznika świateł i na nim jest zasilanie po zapłonie. Postanowiłem go wykorzystać jednak...
Typ obrotomierza !!!
Witam. Po wymianie stacyjki /u fachowca/ nie działa mi obrotomierz na desce rozdzielczej MERCEDES 190 D rok 1990. Po rozmontowaniu tablicy rozdzielczej, z tyłu widać dwa bolce, które zasilają wskaźnik obrotomierza - brak jest kostki wraz z przewodami do zasilenia wskaźnika. Mam pytanie: skąd dostaje zasilanie wskaźnik, aby można było pociągnąć nowe...
Witaj, Logiczny schemat jest prosty. Bierzesz masę, sygnały z gniazda obd2, oświetlenie z deski bezpieczników. Co do reszty to musisz sobie załatwić schemat z neta obrotomierza i zasilania deski rozdzielczej.
I co ogarnięte masz co to było? U mnie wczoraj na autostradzie stanął pełno błędów i kontrolek. Wszystkie światła zgasły tylko obrotomierz działał no i odcięło zasilanie od skrzyni. Ani do przodu ani do tyłu
czasem "lubi" się skiepścić styk w kostce obok modułu zapłonowego (zasilanie i obrotomież) kolory przewodów to żółty(obrotomierz) i brązowo biały(zasilanie modułu) za kolory nie ręcze ale chyba takie (u mnie na pewno)
Witam serdecznie. Jak w temacie świruje zasilanie w liczniku. Objawy nie działają obrotomierz i prędkościomierz, podświetlenie prawy wyświetlacz komputera w obrotomierzu, podświetlenie, wskaźniki poziomu paliwa i temperatury. Dzieje się to w różny sposób raz nie działa to a raz to. Dzisiaj przelutowałem całą płytkę wskaźników i jeśli chodzi o obecne...
Witam. Mam problem z podłączeniem obrotomierza do Vectry A 1,7D. Dysponuje obrotomierzem od Poloneza. Chce podłączyć pod alternator (alternator jest BOSCH'a od Vectry B). Przytlutowałem kabel sygnałowy w alternatorze i podłączyłem pod obrotomierz, podpiołem zasilanie i nic. Obrotomierz nie rusza. Mierzyłem miernikiem i na wyjściu z alternatora jest...
A po co go przerabiasz? Czyżby do motoru?. Będziesz miał błędne wskazania obrotów - chyba, że motor czterosuw i czterocylindrowy.
Witam. Mam problem z podłączeniem obrotomierza do Vectry A 1,7D. Dysponuje obrotomierzem od Poloneza. Chce podłączyć pod alternator (alternator jest BOSCH'a od Vectry B). Przytlutowałem kabel sygnałowy w alternatorze i podłączyłem pod obrotomierz, podpiołem zasilanie i nic. Obrotomierz nie rusza. Mierzyłem miernikiem i na wyjściu z alternatora jest...
Witam! Mam stary licznik od Mercedesa Sprintera z 1996r. Chcę podłączyć licznik na stole min. po to by odczytać stan licznika. Na które piny podać napięcie? Zegary standardowe bez tacha i obrotomierza.
Witaj! Są dwa rodzaje a nawet trzy podłączenia.Jedno to bez pośrednio do styków przerywacza.Przerywacz ma styk połączony do masy/kowadełko/a młoteczek czyli ta ruchoma część gdzie podłączony kondesator cewka zapłonowa i tam ma być kabelek od obrotomierza. Drugi rodzaj to przez transformator /ferytowy cewka nałożony na kabel wysokiego napięcia/ Spotyka...
Witam. Trafo dzwonkowe,prąd zmienny 8V. To zmienne podłączyć po wejscie Tain i GND, a zasilanie 12V stale - GND minus ,IGN plus. Pozdrawiam.
Prędkościomierz mechaniczny? Więc jak jest linka, to szukaj ułamanej końcówki, zacierającej się linki w pancerzu (nasmarowana? czym?), uszkodzonego ślimaka, źle włożonej linki w gniazdo... Elektryka szaleje? Zacznij od kontroli mas w motorowerze. Potem schemat do ręki i po kolei sprawdzaj. Jeśli obrotomierz szaleje, to odłącz mu przewód sygnałowy i...
przetwornica ma zasilać obrotomierz, więc chyba nie jest potrzebna zbyt duza moc. No chyba, ze istnieją jakies tanie, gotowe przetwornice, to prosilbym o podanie nazwy, modelu.
Witam wszystkich! Posiadam Nissana Sunny N14 rok 95. Juz od dawna nosiłem się z zamiarem wymiany liczników na taki z obrotomierzem. Czytałem forum oraz inne strony i w dalszym ciągu nie za bardzo się orientuję jak podłączyć obrotomierz. Jest to licznik bez linki. Zdjęcie licznika z tyłu http://obrazki.elektroda.net/70_12699020... Z tego co...
Cześć! Zazwyczaj obrotomierz aby chodził musi mieć :zasilanie, masę oraz sygnał, impuls, napięcie w zależności od typu. Pozdrawiam!!
Felu, no pomyśl, co mi da zanik napięcia. Najlepszym rozwiązaniem byłoby podpiąć się pod urządzenie, które pracuje jedynie przy włączonym silniku!!! Chm.... Kiedy pojawia się zasilanie obrotomierza?
A nie włożyłeś go przypadkiem odwrotnie w którymś momencie?:> Albo nie dałeś mu 12V na zasilanie?:>
podczas zwiekszania obrotów napięcie troche sie podnosi tzn od około 7,5VDC do tych 9VDC.Jak ten kabel sie odłaczy to siada całe zasilanie obrotomierza. Czy w tym kablu sa 2 sygnały jeden do zaslilania a drugi z impulsami??Jak sobie z tym poradzic?? .Zmierz wartość napięcia dla AC.
Witam szanowne forumowe grono! Mam problem, mam zegary z fiata sieny a chce je wlozyc do fiata uno, problem polega na tym ze zegary te pochodza od diesla. Czy wiecie moze jak przerobic obrotomierz zeby dzialal w uniaczu? ewentualnie poratuje mnie schemat plytki sterujacej obrotomierzem w sienie zasilanej benzyna. pozdrawiam.
Trzeba by określić po pierwsze czy obrotka ma poprawne zasilanie, masę oraz czy na kablu sygnałowym pojawia się tzw. "cokolwiek" :)
Panowie mam ten sam problem co kolega wyżej czyli obrotomierz nie odpalił, mam pytanie czy może do czarnej kostki nalezy dołozyc jeszcze jakieś dodatkowe zasilanie dla liczika z obrotomierzem????
Pozycja 67 na rys .to impulsator obr.bębna.Podłączony jest jednym przewodem do impulsatora obr.wentylatora(68 -wspolna masa) a drugim przewodem do trój położeniowego przełącznika monitora.I jeśli się nie myle to ten sam przewod ma odgałężienie do zasilania.
Który to rok? Która buda? Najpierw zajmij się prądami błądzącymi. Obrotomierz sprawdź na stole na niezależnym zasilaniu. Jak po zasileniu tylko jego samego i bez podawania sygnału na wejście też się podniesie, to coś go boli. Jak nie, to masz nadal problem z instalacją.
witaj pod sz podpinasz obrotomierz pod motogodziny i jak kolega powyżej napisał 31 masa a pod 30 zasilanie ale po odpaleniu maszyny powodzenia
Dokładnie nie pamiętam ale do "wysterowania" tego obrotomierza (fabryczny w seicento) to wystarczył sygnał z cewki zapłonowej w tym samochodzie (zasilanie cewki).
"Nikt nie wie gdzie jest czujnik Halla", w tym silniku jest czujnik obrotów wału, pod koletkorem ssącym w okolicy rozrusznika. Gdyby był uszkodzony obrotomierz nie wskazuje nawet na obrotach rozrusznika. Te bezpieczniki są zasilane po przekaźniku pompy paliwa, zasilanie przekaźnika po bezpieczniku sa2 50 A.
Jak już Kolega chce sam - zdobyć schemat, prześledzić zasilanie obrotomierza i jego masę oraz trzeci przewód który musi być dołączony do zacisku cewki zapłonowej, po stronie przeciwnej niż zasilanie (od czujnika Halla). "Podeprzeć" można się schematami Golfa 2 z pierwszych serii, to prawie identyczne. Natomiast usterkę musi Kolega znaleźć sam.
zasilanie obrotomierza musi być z prądniczki dc nigdzie nie znajdziesz w samochodzie przemiennego napięcia sprzed prostownika(19v 50hz) podłącz go pod zasilacz regulowany dc i wtedy sie przekonasz
Witam, Obrotomierz podpina się pod przerywacz, ja jak podpinałem obrotomierz pod przerywacz to wariował trochę bo na wolnych pokazywał 3000rpm, ale poprawiłem trochę filtr w płytce obrotomierza i teraz hula :D I myśle że w twoim wypadku to najlepszy sposób na podłączenie obrotomierza skoro nie chcesz nic tam kombinować. A zasilanie obrotomierza to dwa...
A co ma być z resztą - szukaj czemu rozłącza Ci przekaźnik jak dodasz gazu. Sprawdź co ginie na cewce przekaźnika - masa z ECU czy plus ze stacyjki. Tak na marginesie, to w/g schematu obrotomierz ma zasilanie wprost ze stacyjki, nie przez ten przekaźnik... więc wszystko wskazuje na to, że ginie Ci plus po stacyjce (tam jest kilka niezależnie przełączanych...
Zasilanie do obrotomierza, wejście obrotomierza do przerywacza (lub cewki od strony przerywacza) i połączyć masy. Może o tym zapomniałeś? Masa obrotomierza na masę pojazdu.
Np. Golf 2 1,6 D lub TD. Obrotomierz wymaga alternatora też od Golfa 2 Diesla oraz odpowiedniego przełożenia silnik:alternator. Bez tego zgrania wyniki będą tylko orientacyjne. Do tego potrzebne są właściwie kompletne zegary, też od wersji "na ropę" oraz ich zasilanie 12V. Czyli można taki zestaw wykonać, lecz to trochę pracy będzie.
w starszych dieslach obrotomierz(wejście) podłączony jest do specjalnego wyjścia z alternatora a zasilanie (+ i -)z instalacji.
TROCHE SIE NIE ORJENTUJEale czy sa takie baterie 6v lub 12v ale nie jakies akumulatorki tylko zwykle baterie takie sa np te 4,5v te prostokatne potrzebna mi jest taka bateria do obrotomierza on jest 12v albo jakaś składanka bateri zeby mi wyszło to 12v i zeby cos sie dało zrobiś zeby sie wolniej bateryjki rozładowały dzieki za odp na głupie pytanie...
Czy mogę podpiąć obrotomierz pod postojówki. Chodzi mi o zasilanie że jak oświece światła to mi się włączy. W 126p malczaku.
http://obrazki.elektroda.net/73_12569353... Rezystory powinny być 1% lub przeselekcjonowane, można też użyć potencjometrów wieloobrotowych (pomiaru dokonujemy przed montażem w układzie) np. 22k - ustawić na omomierzu możliwie dokładnie 12k 47k - ustawić na omomierzu możliwie dokładnie 30k kondensator najlepiej przeselekcjonowany by znaleźć w miarę...
Ten obrotomierz potrzebuje zasilania 12V oraz też impulsów obrotów z takiej instalacji.
Jeśli żarówki dobre i zasilanie dochodzi to uszkodzenie wewnącz licznika. Rozbierz i powinno być nawet widać. Pozdr.
W pierwszej kolejności sprawdź ,czy zacisk (w)dochodzi rzeczywiście do licznika,czy nie ma przerwy na instalacji.Wskazówki należy podważyć z obu stron by móc je zdemontować,gdyż podważając z jednej strony ,możemy skrzywić oś wskaźnika.Dobrym sposobem jest zaznaczenie położeń wskazówek.Należy prześledzić zasilanie obrotomierza na druku,oraz wszelkie...
Witam Nowego Kolegę Zerknij tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Rozkręć obudowę i będziesz wiedział jak podłączyć: 1- zasilanie +12V 2- masa 3- podświetlenie 4- przerywacz
Zastosowałem go w Pony Pro 50 z wymienionym silnikiem na 125ccm. Pobór prądu jest niewielki. Pod stabilizator 7805 możesz dać profilaktycznie niewielki radiatorek. U mnie zasilany jest z akumulatora. Jeśli Twoja prądnica daje wystarczająco dużo prądu, aby zasilić żarówki świateł, to obciążenia w postaci tego obrotomierza nawet nie odczuje. Tylko pamiętaj,...
Witam, Posiadam jumpera 2.5D 97r., postanowilem zamontowac licznik z obrotomierzem ten niebieski z 99-01, poprzepinane piny w kostkach, licznik działa lecz mam problem z podlaczeniem obrotomierza. Mam czujnik o nr. 14-43-10, posiada on 3 piny, czy ktos wie gdzie co podlaczyc, wszyscy pisza ze potrzebny czujnik podlaczasz i juz dziala, tylko jak podlaczyc?...
zasilać obrotomierz schemat zasilać obrotomierz lublin obrotomierz
tyrystory zamienniki wyłączniki bezpieczeństwa podłączenie linde silnik jazdy
volkswagen sharan volkswagen sharan
Antena drutowa na fale długie: długość i grubość drutu Wyłączanie alarmu w Toyocie Corolla E12 D4D 2002