a moze czujnik temperatury chłodzenia- ten dla kompa. jak jest walniety wtedy dzieja sie cuda.
problem wciąż jest
Wczoraj wymieniłem termostat, filtr paliwa i przy okazji pompę wody oraz pasek rozrządu. Autko jeździ ok. wydaje mi się, że troszkę lepiej się zbiera (ale może to złudzenie) jednak obroty jałowe pozostały podwyższone nieznacznie tzn. około 1100 1200. Podczas dłuższego postoju np. na światłach zaświeca się check engine, ale nie ma to wpływu na jazdę....
Musisz wyjąć sterownik silnika ( koło akumulatora) i ....powiedzmy wysłac go do mnie. To standartowa usterka w tym modelu, naprawa prosta jak drut.
Wtryskiwacz powinien charakterystycznie "cykać", można też zmierzyć rezystancję około 12Ω ale to nie zawsze jest wiarygodny pomiar, ewentualnie można zamienić ten wtryskiwacz z którymś z innego cylindra i zobaczyć czy będzie pracował. Co do sprawdzenia sygnału to wtryskiwacze mają plus na stałę a sterowane są masą ze sterownika silnika
A parametrach co tester pokazuje? Który krok? Bieg jałowy do krok 24, no, czasami z minusem, ale nie mniej niż 11-12 Przecież możesz też zrobić test regulatora biegu jałowego.
sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu
w czerwonym kółku masz zaznaczony chyba zepsuty element, tzn. oderwane mocowanie linki elementu pneumatycznego od dźwigni, na ciepłym silniku zrób test; zgaś silnik, otwórz maskę, patrz na cięgno (zielona strzałka) po zapaleniu na ciepłym silniku powinno się podciągnąć po chwili próbując przestawić położenie dźwigni, jeśli nic się nie dzieje sprawdź...
Jak najszbciej sprawdzić czy uszczelka nie jest wywalona i nie bierze lewego powietrza
Tak ma być, podnosi obroty jak akumulator jest w słabej kondycji, lub włączona zostanie elektryczna nagrzewnica wnętrza.
może masz za wolne obroty biegu jałowego.
Regulator już niedomaga i przy rozgrzanym paliwie jest niewystarczajaco szczelny. A. Faluja obroty na biegu jałowym?
Nie tyle brudnego silniczka lecz całej przepustnicy umyj ją i zobaczysz co się będzie działo.
W takim razie jak już było wspomniane, na pierwszy ogień parownik do regeneracji i ustawienia, na razie radził bym skupić się tylko na tym, jak parownik będzie sprawny i ciśnienie będzie właściwe będzie można bawić się dalej.
Jak do tej pory same pudła. To standardowa usterka w astrze G 1,6 8V-uszkodzeniu uległ sterownik silnika ( jest zaraz koło akumulatora). Godzinka roboty i po sprawie.
29 olać, 35-przeciek powietrza, pewnie uszczelka pomiędzy korpusem a kolektorem, i żadne durne, ale popularne na tym forum czyszczenie silniczka.
Ten silniczek na pewno ci się tak wysoko nie wkręca pewnie masz 2000 obrotów popraw to w swoich postach.
Sprawdz czy przypadkiem nie pociąga lewego powietrza na uszczelkach kolektora ssącego.
Temat zbyt wysokich obrotów z Astrze był poruszany na forum z 3lub 4 razy.Użyj wyszukiwarki.
Masz te podciśnienia źle podłączone. Z wakupompy wężyk do trójnika pomiędzy zaworem termicznym, a mechanicznym przy dźwigni nastawnika, z zaworu termicznego do siłownika na pompie (podnosi obroty biegu jałowego na zimnym silniku), a z zaworu mechanicznego do egr
Poczytaj a wszystkiego się dowiesz. http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.ht...
zapłonu nie ustawisz dokładnie bez lampy. Najwyżej tak na słuch żeby dojechać do mechanika. Sprawdź aparat zapłonowy - w tym silniku prędkość obrotów biegu jałowego nie jest regulowana
Raczej problem z can lub zasilaniem.
Witam czy problem został rozwiązany? Mam podobny problem z Astrą G 1.7 dt (symbol z dowodu) silnik oplowski nie isuzu turbo diesel z intercoolerm, według Vin 68KM. Problem polega na tym, że po wrzuceniu biegu jałowego w czasie jazdy auto wkręca się na wysokie obroty. Wymienione były już pedał gazu z potencjometrem, wtryski, pompa wtryskowa była regenerowana....
Wyłącz ogrzewanie i nadmuch na szybę
Podepnę się pod ten temat gdyż mam podobny problem czasami gdy odpalę samochód obroty na biegu jałowym dochodzą do 3000, gdy jadę na 5 biegu powiedzmy 70 i obroty wtedy są w granicach 2000 to gdy wcisnę sprzęgło znów podnoszą sie w granice 3000 obr. Dodam jeszcze że nie pomaga przełączenie na benzynę. Auto to astra II 1.6 8V.
Witam ,jestem od niedawna posiadaczem Astry 1.7 dti ( isuzu) , nie wiem czy to normalne ale mam chyba zbyt wysokie obroty biegu jałowego 1100/ min czy to normalne, czy moze ktos wie jak sie to reguluje i gdzie . Dziękuje za odpowiedz.
Stara znana sprawa w X16SZR...
Wymieniony został silniczek krokowy ponieważ auto nie równo chodziło i zaczęło dużo palić. Co ma silniczek krokowy regulatora biegu jałowego do spalania? Nic. Masz uszkodzony czujnik CTS, do tego pewnie jeszcze sonda zdechła.
Jak zmierzy to będzie wiadomo. Zmierz na biegu jałowym jak i przy 3tyś obrotów. Silnik rozgrzany do pomiarów.
Obroty biegu jałowego są ok, niekoniecznie muszą być 900.
jacekzamki, a on sobie żyje tak swoim życiem, czy jest sterowany przez coś? Pewnie nie wiesz. Dalej-szybka stabilizacja biegu jałowego w tym modelu jest realizowana poprzez dynanmiczną regulację kąta wyprzedzenia zapłonu. Za wolne obroty odpoiwada tam wiele czynników. Czujnik temp. biegu jałowego ma znaczny wpływ na bieg jałowy.
Potrzebny Tech2.Robi się nową nastawę (programowanie) obrotów biegu jałowego. Można ustawić od 600 do 950 rpm.
Jak uważasz że ci bierze olej to zrób tak. Zostaw nagrzany silnik na biegu jałowym na 5 min Potem przytrzymaj obroty 4000obr przez minutę obserwując spaliny. Napisz co zaobserwowałeś.
Linka gazu nie za bardzo napięta?Wężyk od kolektora do MAP uszczelnij bo chyba niezbyt ciasno siedzi...
A czujnik temperatury płynu chłodzącego ( 2 pinowy pod wtryskiem ) masz dobry ? Jak jest zwalony to będzie ci tak wzbogacać krokowiec od wolnych mieszankę że pół auta wymienisz a nie dojdziesz, że to było przyczyną. Ja mam udoskonalone to swoją zrobioną elektroniką, że mogę sztucznie zawyżyć dla ECU temperaturę dzięki czemu na zimnym silniku w razie...
Mam lekko pływające obroty biegu jałowego w mojej astrze no i chciałem przeczyścić silniczek krokowy ale co się okazało w tym silniku nie ma typowego silniczka krokowego jak w innych silnikach opla, przeczyściłem już całą przepustnicę, świece mam nowe, chyba wymienie przewody a jak to nie pomoże to zostaje moduł, no i może jeszcze zaślepie EGR. Chyba,...
Co masz mistrzuniu dokładnie za silnik w tej Astrze? Do sprawdzenia ciśnienie i wydajność pompy paliwa, potem kontrola tego jaką temperaturę silnika widzi ECM, stopień otwarcia przepustnicy - jako że łapki włożyłeś nie wiadomo po co do TPS-u, wartość MAP/MAF na biegu jałowym.
ta tylko zero błędów a obroty samoczynnie wzrastają przepustnica była czyszczona latem egr wymieniony na nowy
Cześć! Podczas jazdy Oplem Astra G z silnikiem 1,4 (benzyna + gaz), po nagrzaniu silnika obroty biegu jałowego (zarówno na benzynie, jak i na gazie) szaleją w przedziale 2500-3000 obr/min. Co może być tego powodem? Czym można zdiagnozować w/w usterkę? Pozdrawiam
Ja właśnie mam takie obroty 500/600 obr/min...
zasadnicze pytanie: dzieje sie tak tylko na gazie czy na benzynie tez?
stawarzallegro podszedł do sprawy w czysto dyletancki sposób. Nie ma najmniejszej szansy, aby przez regulator biegu jałowego w astrze falowały obroty. Przez EGR tak.
Dzień dobry Mam problem z falującymi obrotami silnika na jałowym biegu, komputer nie wskazuje żadnego błędu. Jeżeli ktoś posiadał podobny problem prosił bym o podanie rozwiązania. Pozdrawiam
silnik 16i jednopunktowy nrX16SZ czy ten przewód może być też odpowiedzialny za obroty silnika na biegu jałowym? Ostatnio jak zagrzeje się silnik obroty zaczynają tańczyć.
Witam!Jestem posiadaczem Opla Asrty z silnikiem C14NZ.Mam problem z obrotami silnika.Jadąc na biegu jałowym obroty spadają do 600 obr/min.Gdy całkiem zatrzymam samochód obroty wracają do normy.Niemoge poradzić sobie z tym problemem!!!Prosze o pomoc!
1)Sprawdź węże od odmy. 2) Przepływomierz może być padnięty ogarnij sobie od kogoś kto ma takiego Opelka na podmianę. 3)Wejdź do samochodu naciśnij prawą nogą gaz, lewą hamulec, trzymaj je razem wciśnięte, przekręć kluczyk na zapłon( nie zapalaj silnika) i czekaj aż jak jedna z kontrolek zacznie mrygać i odczytaj błędy: 10 mrygnięć to 0 , a reszta analogicznie,...
Może być i sterownik.Ale chyba 8v nie miały stera na silniku.Tps jak najbardziej ma bardzo duży wpływ na prace silnika.A konkretnie przekroczenie np 0,60v wyłącza program biegu jałowego lub hamowania silnikiem.Rozumie kolega?
Rozregulowane dawkowanie paliwa. Jaką masz tą instalację?
Ewidentnie problem leży w spalaniu mieszanki (charakterystyczne "pyrkanie" w wydechu, to dopalanie niespalonych części w układzie wydechowym. Sprawdź cewki zapłonowe. Być może któraś sekcja "pada" i stąd problem. Ponadto należy sprawdzić uszczelki kolektora dolotowego, czy przypadkiem nie ma uszkodzeń/ubytków i nie zasysa "lewego" powietrza (choć w...
Trzeba wyhaczyć drucik w kulce linki i wyciągnąć go.
Opel Astra G kombi 1.6 16V benzyna+LPG. Obroty spadają do około 400 obr a następnie wzrastają (silnik nie zgaśnie), ale tylko na zasilaniu LPG (LandiRenzo IV generacja) oraz równocześnie kiedy jest na biegu jałowym. W czasie zasilania benzyną nie ma żadnych problemów. Co może szwankować?
Przy niskich obrotach nietrzymający popychacz jest cały czas napełniany olejem i likwiduje luz pomiędzy płytką a wałkiem jak krzywka idzie do góry .Jak krzywka zaczyna go naciskać aby otworzyć zawór to olej z popychacza zaczyna uciekać co powoduje pużniejsze jego otwarcie i przez to brak stuku ale nie równa praca silnika .Przy większych obrotach napełnia...
A innych błędów nie było? Bo błąd silnika krokowego jest rejestrowany gdy silnik pracuje na biegu jałowym i obroty falują.
A sterownik jakie obroty widzi? Ewentualnie może być problem komunikacyjny lub lose connection
Widze że ktoś ok.roku temu próbował go naprawiać bo jest założony nowy silniczek krokowy z naklejką daty sprzedaży a właściciel auta mówił że jakiś mechanik mu powiedział że w tych silnikach falowanie obrotów to normalne :)
Posiadam Astrę G z silnikiem 1.8 16v 125KM i nie wiem czy to jest normalny objaw. W czasie jazdy gdy puszczam gaz a następnie wciskam sprzęgło aby zmienić bieg obroty podnoszą się o jakieś 500obr a następnie spadają gdy jeszcze jest wciśnięte sprzęgło. Ten objaw jest na każdym biegu. Na biegu jałowym pracuje prawidłowo.
Witam. Problemem może być zabrudzony silniczek krokowy prawdopodobnie znajduje się on przy przepustnicy, a odpowiada wlaśnie za wolne obroty... napisz jaki to typ silnika tj. jaka pojemność i rodzaj (benzyna czy diesel) Pozdrawiam.
najprawdopodobniej masz uszklodzony silniczek krokowy biegu jałowego...
o tym nie pomyślałem
Vehicle Speed Sensor - czujnik prędkości pojazdu, jak jest sprawny to w czasie jazdy minimalnie podnosi obroty biegu jałowego. Masz go w liczniku.
Posprawdzaj wszelkie podciśnienia - wężyki gumowe przy przepustnicy. Na jednym z nich jest właśnie podpięty MAP - czujnik jest na grodzi przy podszybiu. Masz LPG w aucie? Czasami nieszczelności pojawiają się po montażu miksera na przepustnicy . Jeśli masz możliwość wyczyść przepustnicę zwłaszcza kanał biegu jałowego - tam gdzie pracuje grzybek silnika...
błędów brak
na bloku
Albo lewe powietrze.
No to coś nie tak bo powinna być
wygląda na krokowy,spróbuj ściągnąć kleme akumulatora na min.30 min. i potem odpal samochód na czas aż sie załączy wentylator chłodnicy. Może być też tak ,że jak czyściłeś przepustnicę dałeś starą uszczelkę i ciągnie lewe powietrze,cienkie wloty-podciśnienia też udrożniłeś? Ja po czyszczeniu krokowca po raz kolejny,musiałem już go wymienić,ponieważ...
odczytywałeś błędy ? zrób adaptacje przepustnicy jak przejdzie to sprawdź uszczelkę pokrywy zaworów
Trzeba sprawdzić jakie napięcie widzi ecm z tps.Program biegu jałowego nie bedzie działał gdy ecm nie będzie"widział" dolnego krańcowego położenia pedału gazu.Sprawdź jeszcze dokładnie masy na głowicy.Sterownik też mógł paść ale trzeba posprawdzać jeszcze nie bezmyślnie wymieniać.
Opcje mogą być dwie - uboga mieszanka na biegu jałowym czyli np ciągnie lewe powietrze lub uszkodzona sonda. Delphi to jakiś zamiennik. Przy sondach nie opłaca się kupować taniego zamiennika bo wychodzi to drożej. Tutaj powinno być to co w oryginale czyli Bosch, Siemens ewentualnie NGK i taka sonda to będzie koszt ok 300zl. Na zdjęciu z wartościami...
Tech 2 -regulacje -ureguluj bazową prędkośc biegu jałowego -nastukac ile trzeba i wcisnąć yes
Ja to chyba ręcznie podniosę obroty silnika właśnie tam gdzie jest te ramię do ssania bo automat raczej nie działa. 1000 obrotów na biegu jałowym chyba mu nie zaszkodzi
Witam Miałem ten sam problem w 1.6 16V, jednak po przełączeniu na benzynę po kilku może kilkunastu sekundach obroty wracały do normy. Dodatkowo czasem występowało przygasanie silnika przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, czasem przygasał czasem wisiał na obrotach. Pomogła regulacja dawki gazu dla biegu jałowego a konkretnie zmiana zakresu pracy krokowca...
Więc jak nie silnik krokowy to co powoduje gaśnięcie na ciepłym silniku? Zaobserwowałem, że po ok. 5 minutach jazdy obroty się obniżają i silnik na biegu jałowym gaśnie.
Mam problem. Po odpaleniu ma zawysokie obroty. Niestety niemożna ich wyregulować ręcznie. Po krótkiej jeździe i postojach na światłach zapala się lampka awarii silnika. Wymieniłem już silniczek krokowy biegu jałowego, sonde lambda.
no więc co to jest ??
Zobacz czy przepustnica się zamyka, palcem przytkaj kanał powietrza biegu jałowego, aby takie obroty były musi być też i przepływ powietrza.
Słuchamy, co sprawdziłeś.
A czas wtrysku na rozgrzanym silniku, na biegu jałowym?
Nie napisałeś, jaka to konkretnie instalacja, ale po treści wnoszę, że chyba IV gen. Jeśli tak, to jaki jest czas wtrysku benzyny na benzynie i benzyny na gazie, bo to jest sprawa kluczowa? Jakie masz wtryskiwacze gazu?
Chyba, ze to TCV wymienili. W koncu blad pozostal.
czy po wyjęciu silniczka krokowego jego trzpień na sprężynce powinien sie poruszać. U mnie jest sztywno . Dokładnie wymyty. Silnik( C16 LZ) ma zbyt małe obroty biegu jałowego . Sonda lambda jednoprzewodowa. Instalacja gazowa. Czy wymieniać silniczek krokowy.
Niskie obroty biegu jałowego - pompa wody nie miesza. Czy jeśli na postoju dodasz gazu to masz ogrzewanie? Jest LPG?
Temat rozwiazany kable przy cewce które były zlutowane z kablami od gazu stopiły się i robiły zware.
VSS też warto zrobić, bo wyższe obroty jałowe w czasie jazdy to nie tylko mniejsze szanse na zgaśniecie ale przede wszystkim płynniejsza zmiana biegów.
Z tego wszystkiego zapomniałem dodać, że mam LPG. (at)Strumien dla mnie to też dziwne, ale wytłumacz mi skoro krokowiec ma wpływ na obroty biegu jałowego to z jakiej racji szarpał podczas rozpędzania auta?
Jeśli gaśnie na LPG to jedz do gazownika niech wyreguluje obroty jałowe.
na benzynie i na lpg jest tak samo?
Jestem posiadaczem Opla Astry 2 2.0 DTL. Od pewnego czasu zauwazylem ze w momencie zmiany biegów przygasają światła. Zmierzyłem napięcie ładowania i jest w granicach 14,2V (właściwe). Jednak w momencie kiedy dodam gazu i obroty spadają następuje chwilowy spadek napięcia do 13,5V. Czy ktoś jest w stanie mi powiedzieć jaka moze byc przyczyna spadku napięcie...
Pozostaje regulator biegu jałowego Przecież w tym silniku obrotami steruje przepustnica !
Witam kolegów. Więc tak- jeżeli samochód stoi- silnik pracuje na biegu jałowym z obrotami książkowymi. Wszystko zmienia się jak jadę np: z górki na luziku- obroty zwrastają do 950-1000. Co moze być tego przyczyną? Na moj chłopski rozum to i to jest biegiem jałowym więc obroty powinny być jednakowe!!! Proszę o rade
Wymień TPS i znajdź kogoś kto go ustawi - tam jest emulowany styk biegu jałowego przepustnicy. Potencjometr się wytarł i tyle.
Silnik na biegu jałowym pracuje równo? Na wciśnięcie gazu reaguje prawidłowo i prawidłowo utrzymuje podwyższone obroty?
Witam dzięki za odpowiedz dokręciłem jeszcze przepustnicę mocniej i sprawdziłem przewody i wyszło że przewód połączeniowy od przepustnicy i zaworu który jest koło podszybia z lewej strony (chyba od przewodów paliwowych) który idzie wzdłuż filtra powietrza. Po uszczelnieniu obroty są prawidłowe. Pozdrawiam
Nie auto nie ma klimy. Sam zapach tak jak by był z jakiegoś paska albo alternatora coś zalatuje...altek jest dobry trzyma napięcie, niby zajrzy mi do niego mechanik i wymieni co będzie potrzeba tyle że znowu mnie skasuje a diabli wie czy to faktycznie jest to :-/ Co do falowania tych obrotow to powiem jeszcze, ze roznie z nim bywa. Zawsze sie pokazuja...
Zużyty potencjometr TPS, lewe powietrze - uszczelka kolektora - serwo, podwieszający się EGR. Jest tego trochę. Wpierw trzeba popatrzeć w parametry - podciśnienie w kolektorze na biegu jałowym, oraz kąt otwarcia przepustnicy - czy ma stałą wartość.
Proszę o pomoc w lokalizacji czujnika temperatury w siniku pokazanym na dołączonej fotce. Jest to opel astra -1993r, silnk 1.4 SE. Szukam przyczyny nierównych obrotów biegu jałowego - nierytmiczne, przypadkowe szarpnięcia. Chodzi mi o czujnik współpracujący z regulatorem wolnych obrotów. Dodam, że komputer nie wyrzuca żadnych usterek z kodów błyskowych.
A ile ma kosztować ta astra?
acha Dzieki
0505 - Usterka w układzie regulacji obrotów biegu jałowego Który krok osiąga regulator biegu jałowego, jakie jest podciśnienie w kolektorze?
niskie obroty biegu jałowego astra renault obroty biegu jałowego falujace obroty biegu jałowego
naczynie przeponowy vaillant wzmacniacz frontman fender nagrywanie falowanie
Różnice między bramkami CD4011BE a CD4011CN Błąd E16 w piecu ACV - jak go naprawić?