?? tak mi się wydaj bo komp od lpg odcina zasilanie i daje gaz ale ju,z sama niewiem wiec jak to jest? Tzw. "ssanie", jeśli w ogóle można to tak nazwać - bardziej prawidłowo trzeba byłoby to nazwać sterowaniem zimnego silnika przez ECU - we wtryskowych układach zasilania benzyną na zimnym silniku, korzystając z sygnałów odpowiednich czujników temperatury,...
Każdy pojedynczy krok (obrót) wałka silnika powoduje wysunięcie lub wsunięcie grzybka o jedną, zawsze równą odległość. Sterownik ustala jedno skrajne położenie grzybka i od tej wartości krok po kroku reguluje wysunięcie zaworu. Przykładowo dla 850obr/min sterownik oblicza wartość 25 kroków i takie położenie grzybka ustala, sprawdzając przy tym czy obroty...
EGR i DPF zostały wyłączone w sterowniku (EGR niezatkany, DPF fizycznie usunięty). Kopci na szaro/niebiesko - zapach spalin jest gryzący, po postoju na jałowym, gdy przepędzę go to podymi chwile intensywniej po czym podczas jazdy dymienie jest niewidoczne... (filmik 1 - pokazuje intensywność dymienia). Rano gdy jest zimny musi dłużą chwilę pokręcić...
Dodatkowo dziwi mnie ta powtarzalnosc zaburzen dokladnie w tym samym zakresie obrotow, co moze swiadczyc bardziej o awarii komputera a nizeli stricte mechaniki.... Jeżeli stale powtarza się niedomaganie przy 1500 obr/min, sygnalizuje to być może kłopoty z czujnikiem ciśnienia paliwa (8 - schemat obwodu wtryskowego SIEMENS/CONTINENTAL poniżej), zamontowanym...
Czy jest możliwość (jak w niektórych VAG-ach) minimalna korekta obrotów biegu jałowego? W VAGu to się nazywa Idle Speed Adaptation.
Najlepiej było by podļaczyć tester i sprawdzić czy oprogramowanie sterownika pozwala na odczyt statusu regeneracji . Poza nim o regeneracji mogą świadczyć temperatury na sondach , podwyższone obroty biegu jałowego , i kilka innych . Poza tym filtr przy wypalaniu jak sama nazwa mówi zapala sadzę żeby ją wypalić i to raczej normalne zjawisko . Można...
Witam serdecznie, mam problem ze swoim autkiem. Poniżej napisałem na czym problem polega: po załączeniu silnika obroty są na poziomie około 800obr/min, silnik chodzi cicho. Gdy jest ciepło albo gdy jeżdżę po mieście i odpalam go w krótkich odstępach czasowych silnik nie gaśnie. Gdy jest zimno lub gdy auto stoi całą noc i rano próbuję go odpalić auto...
Pierwsza sprawa napisz jakie tam oznaczenie silnika. Czy jest to silnik na jednopunktowym wtrysku? W jaki sposób resetowałeś komputer, przez odpięcie aku czy przez podłaczenie pod jakiś "wykrywacz" A sprawdzałeś czy nastawnik przepustnicy i czujnik temp silnika ten zielony działaja poprawnie? W jednopunktowych silnikach może być jeszcze sprawa pomieszanych...
Witam. Miałem ten sam problem z falującymi obrotami w moim Peugocie. Okazało się że przewód podciśnieniowy jest uszkodzony, (łykał lewe powietrze) i mechanizm biegu jałowego świrowł. Sprawdź wizualnie szczelność przewodów podciśnieniowych, zwłaszcza w pobliżu kolektora dolotowego, mają one tendencje do przecierania się pod wpływem drgań silnika. Powodzenia
sprawdz czy jest sprawny potencjometr przepustnicy,jak tak to ustaw go w położeniu biegu jałowego na 1050 om.
W większości samochodów produkowanych już od lat 80-tych występuje tzw. podwyższony bieg jałowy, który polega na podniesieniu o pewna wartość normalnych obrotów biegu jałowego w czasie, gdy czujnik prędkości pojazdu wskazuje na to, że samochód się toczy, a silnik pracuje na luzie i wolnych obrotach. Takie działanie jest zamierzone przez producentów....
Ponowna wiza u panów serwisantów... Heh... Serwisant uparcie twierdził, że obroty są jak najbardziej prawidłowe...! Poddałem się, kazałem poprawić skok sprzęgła jak podają w dokumentacji, a nie jak mu się wydaje, no i... pojechałem... ...do drugiego serwisu zajmującego się typowo elektroniką samochodową. Po pomiarach wyszło że: - regulator niskich obrotów...
Zobacz na regulator biegu jałowego i czujke temperatury.
Peugeot 307 HDI 110 KM FAP 2004, przebieg 98500 km. Witam! Również przerobiłem problemy z regeneracją FAP i błędem Antipolution Fault - ustapiły po wymianie filtra paliwa. Po jakimś czasie wystapił znowu, ale z braku płynu Eolys. Obecnie pojawił się taki problem, że w trakcie jazdy nagle spadają obroty do poziomu biegu jałowego (ok. 800/min) i nie ma...
Jak w temacie auto gaśnie (narazie nie czesto) w czasie jazdy przy redukcji z 4,5 biegu na niższy lub "luz" po czym normalnie odpala. Sterownik nie rejestruje błędów nie zapala się też kontrolka silnika. Przeczyściłem delikatnie przepustnice i silnik krokowy biegu jałowego, baz rezultatu. Dodam że auto zapala tylko z "lekkim gazem". Obroty biegu jałowego...
Peugot 206 1.1 silnik: TU1JP / HFX (L4) wtysk: Magneti Marelli MM 4.8.P cewka: Electricfil Od kilkunastu dni mam problemy z silnikiem, odpala normalnie bez problemów, obroty biegu jałowego OK ale przerywa (szarpie) w czasie jazdy tak jakbym wyłączał na chwilę zapłon: - auto zwalnia, obroty spadają na 2..3 sekundy - zapalają się jednoczesnie kontrolki...
Witam . zaczne od poczatku co sie dzieje. wiec jakis czas temu pojawił mi sie komunikat " low oil preasure " został wlany nowy olej , wymieniony filter oleju , wszystkie rurki oraz gorna wewnetrzna częsć silnika została oczyszczona żółtego nalotu , dodatkowo wymieniony sensor cisnienia oleju. bez rezultatu. po jakims czasie uszczelka od wałka rozrzadu...
Witam! Sytuacja ma miejsce w peugeocie 309. Auto na Pb pracuje ok. Wolne obroty stabilne. Na zimnym silniku wyżesze, potem spadają itd. Podczas pracy na LPG auto dziwnie zachowuje sie na wolnych obrotach.Strasznie szarpie silnikiem. Gaz jest dobrze wyregulowany (sam reguluje). Centralka autronic AL800. Zauważyłem ze po odłączeniu silnika krokowego regulacji...
W pierwszej kolejności należałoby sprawdzić regulator biegu jałowego czyli tzw. silnik krokowy...kup regulator śrubowy i wstaw zamiast silnika krokowego i zobacz czy problem będzie się powtarzał.
Nie rozumiem co znaczy "obroty spadają ponad 1000obr", to jest nielogiczne. Obroty biegu jałowego , to w układach wtrykowych około 900 , więc albo spadają poniżej 1000 obr i jest OK, albo rosną ponad 1000 obr i jest problem.
TPs wyregulowany. Znaczy sie tak, że jak podłączymy na pin 1 i 2 ( te pierwsze od kabiny) to ma być 0,2-0,25V i po otwarciu przepustnicy 4,8-4,9V. Dobrze?? A ten styk biegu jałowego jak się reguluje wg miernika?? Dodam że w tym wynalazku nie ma ani silniczka krokowego ani map sensora.
Powracam do tematu, który niedawno przewinął się przez moje ręce, jednak nie został do końca usprawniony i jeździ, bo jeździ. Pierwszy raz mam tak głupią i tajemniczą zagadkę w pojeździe z tej rodziny. Pacjent: Peugeot 206 1.1 HFX 2002r. Objawy: 1. nie ma trudności z uruchomieniem zimnego silnika, jednak w pierwszej chwili po starcie potrafi on zgasnąć....
Cześć, zwracam się do was z prośbą o pomoc. Mój samochód peugeot 206 2.0 16v. Problem wygląda tak że bez przyczyny samochód zgasł i już nie chciał odpalić bez dodawania gazu. Szybka diagnoza padł krokowiec. Rzeczywiście zatrzymał się w pozycji max zamknięcia. Wymieniłem na 2ga sztuke odpalam ok jest git. Złożyłem samochód odpalam, po chwili pracy zaczał...
Wracając do konkretów. Obroty biegu jałowego niestabilne:+\- 100 w okolicy 800. Po dynamicznym dodaniu gaz i zwolnieniu (na jałowych) obroty przez dłuższą chwilę świrują od 400 do 1200. Czasem gaśnie. Podczas ruszania trzeba go butować i tak jakby szedł na trzech świeczkach (wymienione na nówki), lewarek buja się jak pijany. W czasie jazdy słabiutki,...
linka z gazu to nie jest :) , a co do lewego powietrza to sprawdzę jutro , może nóż widelec , tylko czemu DIAG 2000 pokazał " błąd stały silnika krokowego biegu jałowego " ? to mnie zastanawia , bo nie wydawało mi się przed diagnostyką , żeby to był silnik krokowy , no ale cóż . Jutro sprawdzę interfejs który zbudowałem na maksie 232 , niewiem pod który...
Problem rozwiązany, okazało się, że układ elektryczny bcp 3 był sprawny, winowajcą zamieszania był potencjometr gazu (czujnik położenia pedału przyspieszenia), po wymianie urządzenia grzałki cieczy zaczęły grzac(pojawiło się 11,96V), co ciekawe, po wymianie czujnika ustały dwa problemy tj. podwyzszone obroty biegu jałowego oraz wspomniane grzałki cieczy....
WITAM Mam problem kupiłem peugota 106 1,1 z monowtryskiem bosch w wersji pierwszej czyli z kopułką i podcisnieniowym regulatrem kąta zapłonu. jest on wyposażony w gaz. sterownik ma kilka czujników których stan jest niewiadomy. mam problem głównie z silnikiem biegu jałowego. niestety nigdzie nie moge zdobyć strategi pracy. u mnie zachowuje sie tak: motor...
No i rozwiązałem problem. Przyczyną takiego stanu rzeczu była "dzióra" w gumowym tunelu tuż przed przepustnicą. Owa "dzióra" była w tak niefortunnym miejscu że zlokalizowałem ją "na ucho" - delikatny szum powietrza (wcześniej myślałem że to pompa od wspomagania). Po zaklejeniu dzióry silniczekj śmiga na benzynce prawie dobrze - a mianowicie nieco się...
Witam Proszę o pomoc w odszukaniu usterki w silniku 1,6 z 93 roku peugeot 405 układ wtryskowy Magnetti Marelli prawdopodobnie G5. Problem polega na tym że, podczas jazdy ze stałymi obrotami jak lekko popuszczę pedał gazu to jest szarpnięcie silnikiem tak jakby wypadał jakiś zapłon. Przy przyspieszaniu tego nie ma. Silnik jest jakby słabszy. Obroty biegu...
Dzisiaj miałem chwilę radości lecz niestety nie trwała ona zbyt długo. A więc było tak: wymieniłem świece na nowe (od tego wiecznego zalewania padła mi jedna świeca i dlatego palił na 3 gary). Wg.schematu zmierzyłem całą instalację na ciągłość przewodów, połączenia masowe i wszystkie przewody od zapłonu i instalacja zapłonowa jest ok :). Zapaliłem i...
Tekst z serwisowki hdi. "Dogrzewanie pozwala na zmniejszenie emisji zanieczyszczeń w ciągu pierwszych minut po rozruchu silnika. Dogrzewanie zmniejsza emisją niebieskiego dymu oraz na dużych wysokościach. Temperatura płynu chłodzącego silnika 80°C 20°C 0°C - 10°C - 20°C - 25°C - 30°C Czas podgrzewania 0 sek. 0 sek....
Mały silnik mała moc ,po rozruchu są duże opory własne i stąd zaprogramowana wyższa wartość zimnego biegu jałowego,objaw prawidłowy .
Jakim wkładzie, katalizatora?? żadnego katalizatora chodzi o wkład za kierownicą na fotelu sterownik celowo utrzymuje wyzsze obroty gdy samochód jedzie i jest to całkiem normalne
15 + po stacyjce,30 + stały, wtryskiwacze masz oznaczone w dosłownym tego słowa znaczeniu. Dodano po 3 Co dolega twojemu pacjentowi ? nie pali na wszystkie tłoki ?czy nie ma obrotów biegu jałowego?
Błędy są zapisane w sterowniku silnika i nawet gdy lampka się nie pali to da się je odczytać. Gdy wtryskiwacz leje paliwo to zazwyczaj silnik nie ma stabilnych obrotów biegu jałowego.
Falowanie obrotow
spróbuj kolego coś takiego, nasącz benzyną patyczek higieniczny i wyczyść dokładnie ten kanałek gdzie wchodzi iglica silniczka krokowego prawdopodobnie jest tam nagar stąd te cyrki z obrotami
Sprawdź regulator obrotów biegu jałowego - silnik krokowy.
Po regulacji zaworów znacznie się polepszyło, aczkolwiek nadal lekko faluje. Dałem sobie spokój, myślę, że za dużo grzebania dla takiej małej pierdoły.
Witam. Pacjent: Peugeot 206+, 1.1 2009r. Objawy: nierówne obroty na biegu jałowym ale nie zawsze.
Dopiero odpisuje, zabiegany człowiek. Auto mam od 5 miesięcy servisowane było w ASO. 140tys.km przebieg. Po wymianie oleju 5w30 total, rozrząd komplet wymieniony. Żadnych błędów nie wyświetla. Zaczęło się gdy chłodniejsze dni nastały. Tylko po odpaleniu (zimnego) silnika, jeszcze wtedy gdy silnik utrzymuje nieco wyższe obroty na ssaniu czuję w kabinie...
A jakie to wskazania pokazuje? Skąd pomysł że 0.9 to obroty za duże?
Walka trwała i znalazłem przyczynę. Magik, który montował LPG, tak przewiercił kolektor, że zrobił małe otworki na zewnątrz. Po zaklejeniu wszystko OK, z jednym małym problemem. Samochód wolne obroty na biegu jałowym ma 1500. Co robić?
Problem z szarpaniem rozwiązany. Elektrozawór zmiennych faz był do wymiany. Jedyne co wciąż mnie zastanawia to obroty na biegu jałowym. Raz 700, innym razem 900, nawet jak silnik jest rozgrzany.
A wartość MAP - na biegu jałowym?
Dziękuję. Już znalazłem :) Błędy też sprawdziłem. Pozostaje mi tylko wymienić silniczek krokowy regulacji obrotów biegu jałowego.
Nie. Włączenie klimatyzacji nie podnosi obrotów. Dodano po 36
minal juz tydzien i objawy sa nastepujace;> rano gdy silnik jest zimny auto odpala rewelacyjnie obroty sa ormalne.po przejechaniu kilku km obroty na biegu jalowym skacza jak szalone..poprostu gdy wrzuce na luz obroty szaleja czasem nawet go dlawi ..ale nie gasnie ...czy orientujecie sie jak mozna to naprawic i zniwelowac? czy moze jeszcze poczekac i...
nikt nic?:(
Kolego, najpierw przeprowadź autoadaptację obrotów biegu jałowego i sprawdź wszystkie gumowe węże i wężyki. Podciśnienie serva hamulców i odpowietrzenie skrzyni korbowej też. To podstawa. Regulacja na pb!!! Dopiero jak będzie ok podczas jazdy na pb przejdź do regulowania lpg. Pozdr.
renault obroty biegu jałowego falujace obroty biegu jałowego niskie obroty biegu jałowego
instrukcja obsługi beretta kompakt generator arduino pralka czyszczenie hydrostatu
molex odwrotnie ads1115 bascom
Skoda Felicia 1.3 MPI, 1.6 MPI, 1.9 D – kiedy wymienić rozrząd, wpływ oleju, objawy zużycia Audi Q7 błąd oświetlenia bagażnika – zwarcie z masą, diagnostyka, naprawa, VCDS, BCM