w czerwonym kółku masz zaznaczony chyba zepsuty element, tzn. oderwane mocowanie linki elementu pneumatycznego od dźwigni, na ciepłym silniku zrób test; zgaś silnik, otwórz maskę, patrz na cięgno (zielona strzałka) po zapaleniu na ciepłym silniku powinno się podciągnąć po chwili próbując przestawić położenie dźwigni, jeśli nic się nie dzieje sprawdź...
Temat zbyt wysokich obrotów z Astrze był poruszany na forum z 3lub 4 razy.Użyj wyszukiwarki.
200 tyś to naprawde bardzo wysokie obroty,a tak poważnie to sprawdż podciśnienia lub linkę od gazu czy przepustnica się zamyka.,ewentualny odczyt błędów mógłby pomóc.,
Linka gazu nie za bardzo napięta?Wężyk od kolektora do MAP uszczelnij bo chyba niezbyt ciasno siedzi...
Stara znana sprawa w X16SZR...
Podepnę się pod ten temat gdyż mam podobny problem czasami gdy odpalę samochód obroty na biegu jałowym dochodzą do 3000, gdy jadę na 5 biegu powiedzmy 70 i obroty wtedy są w granicach 2000 to gdy wcisnę sprzęgło znów podnoszą sie w granice 3000 obr. Dodam jeszcze że nie pomaga przełączenie na benzynę. Auto to astra II 1.6 8V.
A parametrach co tester pokazuje? Który krok? Bieg jałowy do krok 24, no, czasami z minusem, ale nie mniej niż 11-12 Przecież możesz też zrobić test regulatora biegu jałowego.
Trzeba wyhaczyć drucik w kulce linki i wyciągnąć go.
Astra G i linka gazu? jaki tam jest silnik (oznaczenie)
Witam, Odgrzewam temat, ponieważ probelm mam podobny jak koledzy powyżej... Tydzień temu wyczyściłem w aucie przepustnicę. Wymieniłem też uszczelkę. Po złożeniu auto podbija wolne obroty do niemal 2tys. W zasadzie na zimnym i ciepłym jest podobnie. Próbowałem szukac lewego powietrza, ale na razie zero wyniku. Przewody podciśnienia - te, które znalazłem......
Witam ,jestem od niedawna posiadaczem Astry 1.7 dti ( isuzu) , nie wiem czy to normalne ale mam chyba zbyt wysokie obroty biegu jałowego 1100/ min czy to normalne, czy moze ktos wie jak sie to reguluje i gdzie . Dziękuje za odpowiedz.
Jak najszbciej sprawdzić czy uszczelka nie jest wywalona i nie bierze lewego powietrza
a moze czujnik temperatury chłodzenia- ten dla kompa. jak jest walniety wtedy dzieja sie cuda.
dzięki astra 688, sprubuję
Temat rozwiazany kable przy cewce które były zlutowane z kablami od gazu stopiły się i robiły zware.
na benzynie i na lpg jest tak samo?
Popsiukaj plakiem naokoło kolektora i znajdziesz, którędy ciągnie.
acha Dzieki
Obroty Podwyższone mam z rana . Nie ma żadnego błędu. Nie wyswietlal się nic . Obroty czasami są dobre czasami za wysokie p ponad 1000 proszę o podpowiedź
Wszystko co związane z pracą silnika (nie jestem mechanikiem i nie znam tego interface), a najlepiej nagrać filmik przy rozruchu i podczas rozgrzewania i nagrać tabele z: prędkości obrotowej, temperatury powietrza i płynu (tu może być więcej niż jeden czujnik), przepływu powietrza, ciśnienia paliwa, czasu otwarcia wtrysków, pracy sondy lambda, EGR jeśli...
a sprawdzałeś przewody wysokiego napięcia i świece
Wymień TPS i znajdź kogoś kto go ustawi - tam jest emulowany styk biegu jałowego przepustnicy. Potencjometr się wytarł i tyle.
Mam problem. Po odpaleniu ma zawysokie obroty. Niestety niemożna ich wyregulować ręcznie. Po krótkiej jeździe i postojach na światłach zapala się lampka awarii silnika. Wymieniłem już silniczek krokowy biegu jałowego, sonde lambda.
Trzeba sprawdzić jakie napięcie widzi ecm z tps.Program biegu jałowego nie bedzie działał gdy ecm nie będzie"widział" dolnego krańcowego położenia pedału gazu.Sprawdź jeszcze dokładnie masy na głowicy.Sterownik też mógł paść ale trzeba posprawdzać jeszcze nie bezmyślnie wymieniać.
Podciśnienie w układzie dolotowym, taka wartość- 0,55 bar jest niemożliwa na obrotach biegu jałowego przy silniku o dobrej kondycji mechanicznej. Powinna być poniżej 0,40 bar. Taka wartość może była by realna kiedy samochód jedzie pod górę na stosunkowo wysokim biegu, silnik nie ma obrotów, ale jest dosyć mocno wciśnięty pedał gazu. Na mojego nosa w...
Witam Miałem ten sam problem w 1.6 16V, jednak po przełączeniu na benzynę po kilku może kilkunastu sekundach obroty wracały do normy. Dodatkowo czasem występowało przygasanie silnika przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, czasem przygasał czasem wisiał na obrotach. Pomogła regulacja dawki gazu dla biegu jałowego a konkretnie zmiana zakresu pracy krokowca...
Cześć, te szarpanie zniknęło po zmianie EGR, tylko teraz mam coś takiego, że przy zmianie biegu na zimnym strasznie obroty skaczą do góry. Na biegu jałowym obroty są 800 i spadają poniżej, i tak sobie falują. Podczas ruszania z miejsca, jak puszcza się powoli sprzęgło, to szarpie sobie, ale też nie zawsze tak jest. Obstawiam, że może coś z przepustnicą...
Nic nie sprawdziłeś, wątek nie prowadzi do żadnego sensownego rozwiązania. Prosze wkleić wartości parametrów bieżących rozgrzanego silnika- konkretnie widzianą przez sterownik temperaturę silnika, wartość podciśnienia w kolektorze ssącym na biegu jałowym i stan położenia przepustnicy.
Pompa wstępna jest podzespołem wewnątrz pompy wtryskowej - produkuje stałe, dość wysokie tzw. ciśnienie systemowe, regulowane zaworem przelewowym. W przypadku gdy te ciśnienie ma zmienne, zbyt małe wartości, sekcja wysokiego ciśnienia może mieć problemy ze stworzeniem właściwej dawki.
Który to silnik ? X16SZR ? czy może C16SEL ? Dodano po 9 Ja osobiście sprawdziłbym koło paska rozrządu na wale korbowym. Częstą przyczyną takich objawów jest nadmierny luz na klinie koła i wału , co może być przyczyną opóźnienia/przyspieszenia zapłonu i częstego włączania wentylatora z powodu wysokiej temperatury , no i oczywiście będą falować obroty.
Zobacz czy przepustnica się zamyka, palcem przytkaj kanał powietrza biegu jałowego, aby takie obroty były musi być też i przepływ powietrza.
Witam czy problem został rozwiązany? Mam podobny problem z Astrą G 1.7 dt (symbol z dowodu) silnik oplowski nie isuzu turbo diesel z intercoolerm, według Vin 68KM. Problem polega na tym, że po wrzuceniu biegu jałowego w czasie jazdy auto wkręca się na wysokie obroty. Wymienione były już pedał gazu z potencjometrem, wtryski, pompa wtryskowa była regenerowana....
A czujnik temperatury płynu chłodzącego ( 2 pinowy pod wtryskiem ) masz dobry ? Jak jest zwalony to będzie ci tak wzbogacać krokowiec od wolnych mieszankę że pół auta wymienisz a nie dojdziesz, że to było przyczyną. Ja mam udoskonalone to swoją zrobioną elektroniką, że mogę sztucznie zawyżyć dla ECU temperaturę dzięki czemu na zimnym silniku w razie...
Witam, od jakiegoś czasu mam problem z wysokimi obrotami na biegu jałowym . Brałem pod uwagę kilka opcji ale żadna z nich nie przyniosła skutku . (Przepustnica , lewe powietrze ,egr , kolektor dolotowy ) Po włączeniu LPG obroty wracają do odpowiedniej wartości . I zauważyłem ze po włączeniu klimatyzacji również jest dobrze , a po wyłączeniu klimatyzacji...
Witam, mam problem z falującymi obrotami w Oplu Astrze g 1.6 benzyna + gaz 8v 75 km. Obroty falują na biegu jałowym, raz są za wysokie raz za niskie (gdy są niskie potrafią spaść poniżej 800 RPM po tym samochód gaśnie). Zaślepienie zaworu nic nie dało. Kupiłem używany EGR, wszystko były dobrze, obroty stały w miejscu, auto jak nowe. Po jakiś 30 minutach...
Czytałem w różnych źródłach, że przyczyną takiego skoku obrotów (1,5-2 tys) może być silnik krokowy. Chciałbym się jednak upewnić. Dodam jeszcze,że nie świeci się kontrolka check engine z błędem i czasami na biegu jałowym widoczne są minimalne skoki obrotów silnika. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Witam. Astra F 1.4 od paru dnie mi szarpie na wyższych obrotach. Na biegu jałowym przy niskich, jak i wysokich obrotach silnik pracuje bez zarzutu. Dopiero podczas jazdy zaczyna szarpać na wysokich obrotach. Wymieniłem świece i przewody, wyczyściłem kopułkę aparatu i nic to nie dało. Jakie mogą być jeszcze powody takiego zachowania???
Tak jak w temacie. Posiadam Opla Astre 1,8i C18NZ Od jakiegoś czasu auto nie ma kompletnie mocy. Staje się to szczególnie uciązliwe przy wyprzedzaniu innych samochodów. Podczas normalnego przyśpieszana np. na 4 biegu auto jeszcze do 2300 obrotów przyśpesza nie najgorzej ale potem to masakra. Wciskam nawet do dechy gaz, a on zamula. Poza tym na biegu...
Witam. W mojej Astrze od pewnego czasu mam za wysokie obroty. Po odpaleniu auta są one prawidłowe około 850, po około minucie wzrastają do ok 1100 i utrzymują się takie cały czas, nawet po osiągnięciu temperatury silnika 90 stopni i tak cały czas. Obroty nie falują, są identyczne, zdarzyło się ze trzy razy, że samochód stracił moc na kilka chwil, ale...
Witam, Opel Astra 1994, 1.6 Od pewnego czasu podczas pracy na biegu jałowym na gazie obroty silnika utrzymują się na wysokim poziomie (1600-1800). Na benzynie jest Ok. Dołączam screeny z ustawień po połączeniu do sterownika lpg, może ktos coś zobaczy i zaproponuje zmianę. https://obrazki.elektroda.pl/6351953500_... https://obrazki.elektroda.pl/9780078100_...
nie no zgadza się, lewe ma tylko wpływ na wolne obroty, ponieważ na wysokich i tak przez gardziel idzie więcej niż tego lewego, a zresztą w parametrach i tak wyjdzie ile kroków ma na wolnych, prawda?
Witam Posiadam Opla Astre 1.6 z 1992r. Mój problem polega na tym, że gdy samochód nie odpali za pierwszym razem, późnej mam z tym trudności. Trzeba długo kręcić, a odgłos silnika przy każdej próbie, brzmi jakby miał zaraz "chwycić" lecz są z tym problememy. Złapie dopiero za którymś razem. Gdy już odpali obroty są wysokie w granicach 3-4 tys. Następnie...
Nadal podobne objawy : Opel Astra F z silnikiem C14NZ brak wolnych obrotów często pali się check. Przepustnica wyczyszczona, wymieniony silniczek krokowy firmy GATZ, nowy czujnik położenia przepustnicy, nowa uszczelka pod przepustnicą, nowe przewody wysokiego napięcia BERU, nowe świece BOSCH, nowa kopułka i palec. Problem to brak niskich obrotów oraz...
mam problem i prosze o rade.w mojej asterce brak jest wolnych obrotow.wymienilem regulator biegu jalowego i dalej to samo!!!obroty mam miedzy 2 a 3 tys czy silnik cieply czy silnik zimny.pomocy!!! co mam z tym zrobic???komputer nie wywala zadnych usterek
Mam problem z Astrą II. W czasie jazdy auto zaczyna szarpać, na wolnych obrotach auto gaśnie, zapalają się dwie kontrolki, a mianowicie kontrolka silnika i elektronicznego sterowania układem chłodzenia (obie pomarańczowe). Wskazówka temperatury silnika opada na 0 i silnik gaśnie i nie daje się go uruchomić. Dopiero po wciśnięciu pedału gazu na wysokie...
Witam, Mam problem. Po odpaleniu silnik ma za wysokie obroty. Po krótkiej jeździe i postojach na światłach zapala się lampka awarii silnika. Sygnalizowany jest błąd 35 - "Silniczek krokowy" .Wymieniłem już silniczek krokowy biegu jałowego na nowy ale problem nie zniknął. Co waszym zdaniem może być przyczyną ?. Dziękuję za każdą pomoc !!
Oplowskie silniki nie przepadają za gazem, ja miałem ten sam problem w x16xel. Komputer samochodu im dłużej jeździsz na gazie tym staje się bardziej "ogłupiały" i z czasem nawet na benzynie nie chce jeździć. Jedynie dobra regulacja mu pomoże u dobrego gazownika lub samemu, bo większość się nie przykłada, przejażdżka z laptopem i sprawdzić co robi Bingo...
A jaki problem odkęcić szprycę(dwa wkręty) i sprawdzić uszczelkę. W przeciwny przypadku temat będziemy ciągnąć do końca świata. A tak na serio, czy przy podwyższonych obrotach biegu jałowego (pow. 19sek ) nie wyświetla ci żadnego kodu błędu??? Coś wydaje mi się że dyskusja jest lekko naciągana. Z mojego skromnego doświadczenia żaden z czujników nie...
Witam Z dotychczas przeczytanych postów na forach nie znalazłem podobnego problem choć dotyczy on obrotów silnika na biegu jałowym. Sytuacja ma miejsce zarówno kiedy silnik nie został nagrzany ale również kiedy jest już temperatura silnika w granicach 85-90 stopni C - obroty silnika w granicach 1200-1400. Przypadki: 1. uruchamiam silnik - obroty 1100-1200...
Sprawdź obwód sondy lambda i samą sondę . Przy niewłaściwym sygnale z sondy do ECU ( z poza zakresu pomiarowego - przy zużytej sondzie ) silnik może pracowac nierówno. Przy takiej usterce niekoniecznie musi być zapamiętany kod błedu w ECU. Kod błędu w postaci ZA NISKIE lub ZA WYSOKIE napięcie sondy zostaje zapamietane dopiero w przypadku gdy do ECU...
Witam, samochód nie jest młody i na jałowym biegu niezbyt równo chodził, ale słuchało go po zakupie kilku "znawców" i orzekli że jest OK. Dzisiaj załączyła mi sie kontrolka silnika i wzrosły obroty silnika (jakby chodził na ssaniu) własnym sumptem sprawdziłem przewody i świece. Co może być przyczyną takich objawów? Jeszcze jedno, samochód jest zagazowany...
Witam. Mam pytanie odnośnie obrotów silnika, byłem już u 2 mechaników i tylko kasa idzie w błoto. Mam astre f 1.6 benzyna/LPG rok 1994, problemy pojawiły się, gdy urwał się przewód od parownika do gaźnika, wstawiłem do środka tulejkę i założyłem spowrotem, po tym zdarzeniu silnik pracując na benzynie na obrotach jałowych miał ok 3000 obr/min, a na LPG...
Witam, w w/w aucie problem polega na tym, że żądane ciśnienie doładowania na wolnych obrotach wynosi aż 1.85bar i praktycznie w całym zakresie obrotów podczas próby dynamicznej się nie zmienia, sprężarka ładuje do ok. 1.95 auto trafiło na warsztat ponieważ jest niemrawe w dolnym zakresie obrotów i ciężko się uruchamia na zimnym silniku. Dawka paliwa...
Witam mam opla astra G 2003 silnik Z14XE LPG Koltec + PB, problem jest taki że silnik pracuje prawidłowo na biegu jałowym nie ma wahania obrotów, natomiast jak zwiększam obroty silnik wchodzi do około 2tyś i zaczyna buczeć (niskie tony) i po chwili spadają obroty lub gaśnie. Jak silnik ma 1tyś obrotów to pracuje normalnie ale nie da się jechać bo gaśnie...
Witam. Chciałbym się poradzić co może być przyczyną wysokich obrotów na benzynie, na biegu jałowym. Ale może od początku... Posiadam Opla Astre F 1.4 8v B + LPG. Chodzi na gazie bez problemu, co prawda czasami ma delikatnie większe obroty ale wcale mi to nie przeszkadza. Tak się dzieje bardzo rzadko, a jak już się to stanie, to obroty rosną naprawdę...
karolq Czy czujnik temperatury przy reduktorze może mieć znaczenie? Czy nie odpowiada on tylko za to aby przełączać na gaz kiedy jest odpowiednio rozgrzany parownik? Jakie ma znaczenie? Czytałem, że nawet po jego odłączeniu autko pracuje lecz niszczy się reduktor. Artwin Objaw wysokich obrotów na biegu jałowym mam tylko na gazie. Sonda lambda jeśli...
Ta guma o której kolega wyżej pisał, jest przykręcona na jedna śrubę od góry, od dołu jest zdjęta i podniesiona do góry, filtr powietrza obróciłem drugą stroną, to samo... W dodatku powrócił problem o którym wcześniej pisałem, auto odpalę tylko na benzynie normalne, nagrzeje się trochę przełączam na gaz, po chwili chodzenia na biegu jałowym auto słabnie...
Witam. Od jakiegoś czasu mam dziwny objaw w mojej asterce. Mianowicie na zimnym silniku jest wszystko ok: obroty 700, trzyma obroty na biegu jałowym, w trakcie jazdy po naciśnięciu sprzęgła ładnie spadają do 500-600. Wszystko zaczyna się dziać po osiągnięciu 80-90 stopni. Auto samo sobie podnosi obroty do 1200-1300, obroty trochę falują i w trakcie...
Najpierw to zamiast wymieniać bezmyślnie części to czyści się dokładnie przepustnicę, szmatka benzyna i otwierasz tależyk i czyścisz z oleju, potem jakaś adaptacja i jak nie pomoże to wtedy trzeba szukać dalej. Pozatym jeśli sonda nie chodzi to też wolnych obrotów auto nie utrzyma, także jak na rozgrzanym aucie sonda nie chodzi to do wymiany bo bez...
Ale co niby jest źle? To jest funkcja podtrzymania obrotów, zapobiega nieumiejętnej zmianie biegów, czyli przeciążeniu paska rozrządu. Nie odpowiada Ci to? Odłącz sygnał Vcc i obroty będą schodzić do jałowych. Tyle że problem nie jest w sofcie, a w stylu jazdy. Słyszałeś o hamowaniu biegami? Wtedy działa cut-off i hamowanie jest bardziej efektywne.
Witam. Astra g 1.6 16V 2001 Benzyna + LPG W astrze borykałem się z problemem szarpania przy zmianie biegu, lekkiego szarpania przy hamowaniu silnikiem, lekkiego szarpania przy przyspieszaniu przede wszystkim na zimnym silniku - wpadanie w 'dziury'. Objawy na lpg i benzynie. Na benzynie lekko odczuwalne, na gazie mocniej. Sprawę póki co zignorowałem,...
Witam Wszystkich i prosze o porade. Mam małe problemy z moją astrą 2 1.6-16V ecotec benz.+gaz.Po pierwsze pali mi w miescie ok 15 litrów gazu (dawniej miescił sie w 9). Po drugie na biegu jałowym (po przejechaniu kilku kilometrów)spadają obroty i silnik gaśnie po czym jest problem żeby go z powrotem uruchomic -czasami czuc gaz i dodam że dzieje sie...
Mam problem. Auto gdy się uruchamia dostaje straszliwie wysokich obrotów zarówno na benzynie jak i na gazie . Gdy go zgaszę i potem go zapale wszystko jest ok obroty są normalne. problem wraca po dłuższej chwili. A propo mocy. Auto gdy jest zimne to mozna powiedzieć że jest spoko jak złapie temperaturę 95 stopni C i powyżej to staje się "straszny muł...
silnikx16xel,obroty silnika ustawiają się pochwili pracy na 4000,na zimnym nie wiem.błędy:24,28,35.wiązka elektryczna do zaworu regulacji biegu jałowego jest zalana olejem,podstawienie zamiennika nic nie zmienia,spotkał się ktoś że zgniła w astrze wiązka?czujnik prędkości ma opór 300omów,a w/g moich danych powinien mieć ok500omów.przekażnika nie sprawdzałem...
wcześniej na 10l tankujac za 30zł robiłem 100km a teraz robie 70km Dodano po 5 a co do benzyny to własnie też nie chodzi równo wkręcając go do 2.5 do 3 tys tak chodzi dziwnie przerywając delikatnie ale kupując to autko sprzedawca powiedział ze silnik się "przyzwyczaił" do gazu i co racja to racja tak jakby lepiej pracował na gazie chodził i wszystko...
witam Mam opla astre ostatnio coś dzieje się z obrotami na wysokich obrotach jest ok lecz na niskich silnik po krótkiej dobrej pracy za chwile jakby chciał zgasnąć , po tym znów wejdzie na obroty i za chwilę znów przygasa i tak cały czas. Czy ktoś spotkał się już z takim przypadkiem
tamten mechanik to che żebym mu zapłacił z ustawienie 150zł dlatego pytam. a te napięcie na biegu jałowym to musi wynosić dokładnie 0.7V czy mniej więcej bo ustawiłem i jest teraz 0.68V a wcześniej było 0.45V, teraz są dość wysokie obroty sądzę że powyżej 1tyś ale odczytałem błędy z komputera i jest błąd: 35 - Silnik krokowy - niewłaściwa liczba kroków,...
Witam, Nikt nie umie w okolicy rozwiązać problemu znajomego, jest bardzo zawiedziony, wiec postanowiłem mu pomóc. Samochód świeżo kupiony. Powinna być sekwencja, ale ktoś założył II generację. Gazownicy wymienili parownik, bo podobno nie można było wyregulować dawki na biegu jałowym. Wstawili register zamiast attuatora i zrobiła się z tego I gen. Na...
Również do wiadomości <Motronic>: 1/. http://www.bankier.pl/wiadomosc/Nie-lekc... cyt: " Przyczyn falowania obrotów należy szukać także w silniku krokowym oraz przepustnicy. Ten pierwszy element odpowiada za sterowanie obrotami na biegu jałowym. Po kilku latach na tych elementach może pojawiać się lepki...
Witam. Mam problem z moim autem.Od jakiegoś czasu zauważyłem bardzo duży spadek mocy, przez co w czasie jazdy poważnie zwiększyło się spalanie. Po pierwszych objawach: komputer wykazał błąd lambdy została ona wymieniona (Bosch na Magnetti Rally). Przy tej okazji wymieniłem świece (Bosch na NGK) ale brak było efektów. Identyczny efekt na gazie i benzynie....
Witam Próbowałem się zastosować do rad we wskazanym poście, ale bez rezultatu na niskich obrotach, krokowiec nadal chciał się zamknąć bo sonda pokazywała bogato. Jak jeszcze troszkę silnik pochodził i patrzyłem w ustawienia i po chwili zauważyłem, że na wysokich obrotach sonda pokazuje ubogo. Zwiększyłem ilość kroków i nadal to samo. Czasami zaczął...
Witam, Jestem posiadaczem Opla Astry 1.4 Z14XEP (2006 rok). Miałem okazje podpiąć go pod OP-COMa i z tego co zauważyłem to wskazania jednej z sond lambda wyglądają niebezpiecznie. A mianowicie utrzymywane są na stałym poziomie 449mV, bez względu na obroty silnika na biegu jałowym (tylko tak testowałem). Druga sonda reaguje zmianą napięcia wraz ze zmianą...
Przewód od masy może być, ale miałem takie coś w Astrze i kontrolka świeciła caly czas bez względu na obroty. Jeśli przerwa między rozrusznikiem i alternatorem, to wtedy też świeci cały czas. Może luźny pasek? Jeśli nie, to trzeba wymontować i sprawdzić wszystko- najczęściej siada któraś dioda i wtedy mostek do wymiany
Witam.. Na wstępie chciałem zaznaczyć iż wiem ze najrozsądniej było by podpiąc pod komputer, jednakże pracuje w tak niedogodnych godzinach , co uniemożliwia mi podjechanie do jakiegokolwiek warsztatu, który by budził moje zaufanie.. Posiadam w/w auto.. Po przekroczeniu prędkości 120km/h zapala się kontrolka check enigme .. Po zwolnieniu do 110km/h kontrolka...
Nie jestem ekspertem, ale miałem podobny problem w oplu astrze F 1996. Po przejechaniu kilometra-dwóch silnik wchodził na wysokie obroty. Stałem na światłach a samochód wył... :/ Macher od samochodów wyszukał po dłuższym czasie że jest to... czujnik temperatury na silniku, który w jakiśtam sposób przekazuje info ile mu trzeba "dołożyć" A że był walnięty...
Cześć, mam taki problem z astrą J z 2012r. Silnik to A17DTR. Powyżej 50km/h gdy wrzucimy na luz auto trzyma obroty jałowe na wysokości 1500rpm. Co ciekawe wartość zadana i otrzymana wynosi właśnie 1500rpm. Zwalniając od 50kmh do 0kmh obroty liniowo spadają od 1500rpm do 850rpm (zadana i otrzymana wartość). Co ciekawe jadąc na wysokim biegu z prędkością...
Powiem prawdę że dziwy.Za wysokie obroty biegu jałowego-zapłon ustawia się na 30 st przed ZZ,zawór regulacyjny przyjmuje 45 krok. Podczas odczytu Techem parametry w normie(MAP,ECT),ale osobliwością jest to że napięcie na potencjometrze 0,6V sterownik rozpoznaje jako 20% utwarcia przepustnicy,zaś napięcie 3,18V już dla niego jest 100%-owym otwarciem,co...
Witam ponownie. Ponownie zwracam się do Was z prośbą o pomoc w zdiagnozowaniu usterki. Samochód Opel Astra F, silnik 1.4 16V, 90KM, EcoTec, 1998r. Po odpaleniu silnika wchodzą trochę za wysokie obroty bo rzędu 1300 i nie byłoby nic w tym dziwnego, gdyby po nagrzaniu spadały do 800 / 900, ale utrzymują się cały czas na tym poziomie. Dodatkowo, podczas...
Witam Czytałem wiele tematów na temat dużego spalania, jednak u mnie jest ono ogromne, generalnie auto jeździ normalnie, odpala na zimnym/ ciepłym bez zarzutu, na benzynie i na gazie (stag2). Auto co roku ma wymieniany olej, filtry. Spalanie gazu w cyklu 50% miasto krótkie odcinki i 50% trasa 20-25 l przy spokojnej jeździe, z benzyną jest bardzo podobnie....
Witam, Astra 1996r. silnik X16SZR. Auto jeździło na obrotach 1400-1500 i po uszczelnieniu dolotu powietrza obroty spadły... na 2 tygodnie. Później wzrosły na 1500, po paru dniach na 1700 teraz jest już 2000. Wymrugane błędy: 1503 - nieprawidłowa identyfikacja modułu immobilizera (to nie wiem skąd??) 0505 - usterka w układzie regulacji obrotów biegu...
https://forum.opel24.com/topic/26000-kod... 13 Sonda lambda lub jej obwód, brak zmian napięcia/rozwarty obwód 33 Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym lub jego obwód, za wysokie napięcie (GM Multec, Bosch Motronic) 35 Zawór regulacji prędkości obrotowej biegu...
Jakie masz czasy wtrysku benzyny i gazu na biegu jałowym ? Jeśli są krótsze niż minimalne dla zastosowanych wtryskiwaczy gazowych to takie będą objawy. Zmniejszenie dysz wydłuży czasy i zlikwiduje problem , ale pojawi się pewnie brak mocy i zapętlanie się wtryskiwaczy przy wysokich obrotach i większym obciążeniu. Poczytaj instrukcję do sterowników AEB,...
witam mam podobny problem z astra 1,4 8v na mono wtrysku Pb+gaz 1 gen 98r Odpala bez problemu czy zimny czy ciepły nawet przy -15 problem polega na tym że ma zbyt niskie lub zbyt wysokie obroty biegu jałowego a czasami w normie ( brak obrotomierza ) niezależnie od pogody. Przy niskich obrotach w czasie jazdy gdy się rozbujam do 100km/h i wrzucę luz...
Wtam Po podłączeniu sterownika lpg do czujnka położenia przepustnicy znaczne podnosły mi się obroty biegu jałowego, zarówno na LPG jak i PB. Obroty na LPG się ustablizowały po właczeniu TPS w ustawieniach sterownka na 900, ale nadal pozostają wysoki obroty na PB (ok 1500). Podłączenie zrobiłem zgodne z instrukcją, a więc żółto-zielony przewód z Razmusa...
Witam Zakupiłem astrę H w kombi 1.7 cdti 101 KM 2005 rok. Siedzę już dwa tygodnie wieczorami i nie mogę dojść o co chodzi Mam następujący problem: Auto ciężko odpala, to znaczy trzeba długo kręcić tak około z 10 sekund. Jak jest zimno i świece grzeją trochę szybciej odpala. Jak silnik ciepły i po krótkim postoju, to po dwóch przekręceniach wału chodzi....
witam Miesiąc temu założyłem instalkę Landirenzo+Lecho(podobno niestety) Kilkadziesiąt km. był spokój,aż tu zaczynają sie dziać różne zjawiska: 1.Przy odpalaniu na benzynie chwyta dopiero za 3,4 razem (nie zawsze) 2.Przy odpalaniu na gazie nie ma problemu. 3.Przy ruszaniu na benzynie obojętnie czy zimny czy ciepły to go dławi dopiero kiedy dostanie...
Witam wszystkich forumowiczów, dawno nie byłem na elektrodzie ale obiecuje, że się to zmieni :) Na początek powiem, ze jestem elektrykiem, elektronikiem i mam też doświadczenie w tych zawodach. Od roku zabrałem sie za poznawanie elektroniki samochodowej. Auto (moje) Astra F Kombi 95r silnik x20xev, instalacja od nowości tzn od 4 miesięcy zachowuje się...
Witam Zamieszczam tu ten temat gdyż nie bardzo wiem gdzie go podpiąć. Sprawa ma się tak: W zeszłym miesiącu miałem wymieniany parownik w instalacji LPG na zupełnie nowy. Oczywiście nie robiłem tego sam ale za pomocą pt serwisowego. Od momentu jak go wymieniłem samochód dziwnie zachowuje mi się przy redukcji biegów oraz na niskich obrotach kiedy mam...
Witam mam problem ze swoim autkiem jakim jest Opel Astra G 1.6 8v 75km 55KW X16SZR benzyna 1999r 210.000km przebiegu. Zanim opiszę swój dotychczasowy problem chciałbym podzielić się wcześniejszymi dolegliwościami asterixa. Od samego początku od kiedy go kupiłem były problemy z obrotami biegu jałowego tzn spadki w zakresie 20-50 wyczuwalne drgania silnika...
Sprawdzałem wczoraj. Błędów w siniku 0, w ABS tylko ten z prawej piasty o statusie „nieobecny” czyli pewnie czujnik już powoli pada, ale nie to jest przyczyną szarpania, spadku mocy i korekt mieszanki widocznych najbardziej na biegu jałowym. Nadal nic. Nic już nie robię, bo pomysłów brak a może ktoś coś jeszcze wymyśli. Na dzień dzisiejszy...
Serdecznie witam. Pacjent: Opel Astra F Caravan Silnik: X18XE Instalacja gazowa: Tak, BRC Just Historia : Jakieś 2 tygodnie temu skończyło mi się paliwo PB. Przejechałem na gazie około 20km. Po zatankowaniu PB jakiś tydzień temu okazało się, że uszkodzeniu uległa pompa paliwa. Koło środy wybrałem się do znajomego na kanał w celu wymiany pompy. Auto...
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
O tóż dzisiaj zauważyłem dodatkowy problem w moim aucie podczas dodawania gazu mam jakiś dziwny dzwięk wydobywający się z pod maski coś jak turbo,albo jakis świst,nawet próbowałem zczytać ponownie kod błędu i zauważyłem że po błędzie wyżej wymienionym,ukazuje się jeszcze jeden wygląda to tak-jeden sygnał swietlny zanim trzy następne sygnały ,po nim...
Od jakiegoś już czasu mam problem z obrotami jałowymi i ogólną dynamiką silnika w mojej astrze. Zarówno na gazie jak i na benzynie (mocniej na benzynie, obserwacje dotyczą tego właśnie paliwa) silnik chodzi nierówno - co kilka sekund obroty wyraźnie spadają po czym wracają do normy, ogólnie silnikiem trochę trzęsie. Jak obciążę alternator ogrzewaniem...
Witam! Jestem posiadaczem Opla Astry z silnikiem X16SZR. Dwa miesiące temu założyłem instalacje gazowa BRC Just Junior i tu zaczeły się moje problemy zarówno gdy auto pracuje na benzynie oraz na LPG… Problemy na benzynie: 1.Przy ruszaniu auto strasznie szarpie i dusi się (w większości na zimnym silniku) – wszystko wraca do normy po ok. 30...
Witam Problem naprawiony z checkiem , wiązka przerwana. Ale mam inny teraz z nią problem ma muła na wolnych obrotach i obroty skaczą na biegu jałowym.Jadąc biegiem nr 1 po naciśnięciu na gaz najpierw się zamuli a po jakimś czasie ok.
Jestem posiadaczem Opla Astry 2 2.0 DTL. Od pewnego czasu zauwazylem ze w momencie zmiany biegów przygasają światła. Zmierzyłem napięcie ładowania i jest w granicach 14,2V (właściwe). Jednak w momencie kiedy dodam gazu i obroty spadają następuje chwilowy spadek napięcia do 13,5V. Czy ktoś jest w stanie mi powiedzieć jaka moze byc przyczyna spadku napięcie...
Witam Mam problem z moją astrą wiem że były już podobne tematy ale analizujac je po kolei okazało by się że musze wymienić cały silnik. Mianowicie w czerwcu zamontowałem instalacje gazowa auto chodzilo wysmienicie lepiej niż na benzynie, nastepnie ok miesiaca temu silnik strasznie kopał nie dało się jechać 60 km/h bo na 3 wył a na 4 się dławił zaglądnołem...
znajduje się urządzenie regulujące dawkę wtrysku, a także ograniczające prędkość obrotową biegu jałowego i maksymalną silnika. Najistotniejsza funkcję pełni przesuwny zawór umieszczony na tłoczysku głównym pompy wysokiego ciśnienia (1 fot. 3) sterowany dźwigniami bądź cięgnami połączonymi z pedałem gazu oraz mechanizmem odśrodkowym, który bez naszego...
Ponieważ w poprzednim poście nie mogłem opisać co dalej nastąpiło(opcja dostępna tylko dla moderatorów) stąd ten temat. "Witam.Pomocy!! Moja Astra zagazowana jest pełnym wtryskiem.Na gazie chodzi elegancko. A na benzynie -kłopoty z odpaleniem długo kręcić trzeba ok.7-12s,jak odpali to na jałowym chodzi,ale jak tylko doda się gazu to albo nie reaguje,albo...
obroty biegu jałowym astra vectra wysokie obroty biegu jałowym wysokie obroty jałowym
rozruch transformatora strumienica zamiast katalizatora pralka blokada polar
łucznik naprężacz sprinter podłączenie webasto
Reset pasa w drukarce Xerox WorkCentre 6605 - co to jest i jak działa? Ustawienie śruby pompki oleju w Oleo-Mac 937