jest możliwość jakoś przerobić ten zasilacz żeby działał pod tą dmuchawą?
Dzięki za odpowiedz. Widzę że sprawa wygląda na bardziej skomplikowaną, myślałem że gdzieś robię błąd. Przeróbka zasilacz raczej przekracza moje umiejętności. Chciał bym wykorzystać pełne obrony dmuchawy więc sam opornik zmniejszający pobór co za tym idzie obroty raczej odpada. Czyli jak rozumiem jednak problemem jest prąd rozruchu i jeśli nie przekroczę...
Można w celu ustalenia odpowiedniej rezystancji spróbować z rezystorami regulującymi obroty dmuchaw samochodowych . Ewentualnie można wykorzystać spadek napięcia na diodzie prostowniczej i regulować ich ilością .
Silniki dmuchaw w autach osobowych mają moc od 300 do circa 600W. Zasilacz 10A to podniesie, jednak do pełnych obrotów będzie daleekooo! No i czas testu trzeba ograniczać do kilkunastu sekund.
Skoro używałeś odkurzaczy i były aż za dobre to najlepszym rozwiązaniem będzie dmuchawa samochodowa na silniku BLDC z regulacją obrotów/mocy. Praktycznie same plusy: - możliwość dowolnej regulacji -nie zużywający się silnik BLDC -bardzo cicha praca -niska cena minusy: -zastosowanie zasilacza 230AC/12DC, może być od zasilacza komputerowego. Chyba peżoty...
chciałbym zbudować układ sterowania impulsowego DC/DC na kości TDA 1060 do płynnej regulacji obrotów dmuchawy samochodowej mam uproszczony schemat ale brak w nim wartości dołączonych rezystorów i kondensatorów. Proszę o pomoc Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
czy mogę zasilić przez transformator 220-12 V Musisz za transformatorem zastosować jeszcze mostek prostowniczy co by zamienić prąd przemienny na stały - wtedy możesz zasilać silnik z sieci. jak obniżyć obroty wentylatora najprościej (rezystor samochodowy ok 1 Ohm) Najprościej to użyć przełącznika obrotów dmuchawy z tego samego samochodu. Dodano po...
Większość wentylatorów samochodowych ma regulację obrotów poprzez obniżenie napięcia.
Faktycznie uproszczone, ponieważ przy takich prądach rozładowania akumulatory Pb wykażą się ułamkiem swojej nominalnej pojemności (podawanej dla tzw. prądów 20 godzinnych) i zamiast godziny popracują kilka-kilkanaście minut.
Dzięki za podpowiedź. Sprawdzę ten R19. Wzmacniacz operacyjny wymieniałem, dokładnie na pałę, bo jak poszedł jeden IRFZ to pomyślałem, że właśnie ze wzmacniaczem operacyjnym może być problem. Na razie zrobię układ mechaniczny ( weekend), na przełączniku, czterech miniaturowych przekaźnikach samochodowych i oryginalnym rezystorze. Teraz mam spięty wentylator...
Wszystko zależy od "wymagań" urządzenia. Po co stosować "elektronikę" złożoną z wielu elementów, kiedy sprawę można załatwić jednym rezystorem, no może z kilkoma odczepami, tak jak to jest robione na przykład w samochodach do regulacji prędkości dmuchawy. Oczywiście przy większych wymaganiach są też samochodowe dmuchawy i z regulacją PWM.
Panowie, zjadłem zęby na wacie cukrowej, i nie jedną maszynę do waty zrobiłem w latach 80 Silniki stosuje się najczęściej od dmuchaw nawiewów samochodowych. Jak po rozgrzaniu głowicy maszyna dobrze robi watę czyli (wydajność, dobrze się nakręca na patyk , nie klei się do misy za dużo cukru ), to regulacja obrotów jest zbędna, jedynie może zaszkodzić....
Można wstawić wściekle drogi opornik z samochodowych regulatorów obrotów. Opornik będzie się mocno grzał, więc powinien być w strumieniu zimnego powietrza zasysanego do nagrzewnicy. Opornik dobiera się do mocy sinika. Są oporniki dużej mocy do użytku ogólnego, więc ich cena jest niespecjalnie wysoka. Można zacząć od opornika 1Ω/25W lub większej...
Witam Taki regulator mozna kupic w sklepie z częsciami samochodowymi ,regulator taki przechodzi do Poloneza Caro i reguluje płynnie obrotami silnika dmuchawy.
Tam jest silnik prądu stałego, jak w dmuchawie samochodowej, mniejszy prąd = mniejsze obroty. Z drugiej strony obciążenie też nie jest stałe. Mniejsze obroty, to i obciążenie mniejsze. Więc nie widzę przeciwwskazań. Jedynie trzeba się zabezpieczyć przed małymi mocami.
Witam . Mały silniczek z dmuchawy samochodowej ze szrotu Seicento ,Maluch i.t.p.,też jest na magnesach,dmuchawa z traktora.
Dmuchawa chłodnicy niczym się nie rożni od dmuchawy nawiewu pod względem działania, można zastosować taki regulator: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Prawdopodobnie działa jako element wykonawczy regulatora PWM obrotów wentylatora. Taki właśnie prosty regulator jest do wentylatora w Polonezie.
witam fachowców samochodowych, w której części samochodu - rover 214 znajduje się dmuchawa? nia działają zakresy obrotów 1 i 2 , podejrzewam padnięte oporniki tylko nie mobe jej zlokalizować, prosze o szybką poomoc
elektrit napisał wyraźnie - od maszyny do szycia - nie ma lepszego rozwiązania. Wszystkie komutatorowe silniki mają wysoike obroty, rzędu kilkunastu tys/min. Problem z przekładnią, są cholernie głośne. W ostateczności silnik z dmuchawy samochodowej ze sterowaniem pwm.
przeciez mówiłem - podpiac na kablach wszystko - włacznie z cedekiem - tasma do cedeka moze miec do 1m conajmniej wiec nie ma problemu Nie wiem jak głośny jest komputer kolegi, ale w moim sprzęcie najgłośniejszy jest właśnie napęd DVD, całe szczęście , że są programy spowalniające, bo jak się to badziewie rozpędzi do maksymalnych obrotów to można szału...
Tak, dokładnie. Radził bym umieścić w naczyniu wzbiorczym jakiś pływak który informował by o poziomie czynnika CO (czy nie trzeba dolać). Jeśli zastosujesz dmuchawy odśrodkowe np samochodowe to mają one kilkustopniową regulację obrotów którą warto wykorzystać sterując np. termostatami bimetalicznymi. Dzięki temu czynnik nie będzie zbytnio wychładzany.
Witam Panowie mam problem z zakłóceniami we wzmacniaczu samochodowym. Gra u mnie od nowości ale ostatnio przy zapalonym silniku słyszę rozrusznik, obroty silnika, dmuchawę itd. Poprawiłem (przeczyściłem)masę przy wzmacniaczu i nic. Najśmieszniejsze jest to że jak na wyjściu RCA radia zrobię mostek pomiędzy masą wtyku RCA, przy wsadzonym do radia kablu...
Tam gdzie jest furtka do regulacji ciągu, tam należy umieścić wentylator. Jak będe miał czas wrzucę zdjęcie z mojego viadrusa. Trzeba mieć najlepiej płynną regulacje wentylatora co jest cieżkie do osiągniecią jeśli wentylator jest na 220V. Ja mam dmuchawe samochodową i mogę regulować w każdym zakresie obrotów. Ale jeśli ciąg jest dobry powinno działać...
(at)ElektrodaBot Urządzenie jest regulatorem prędkości wentylatora (znanym również jako "rezystor" w żargonie motoryzacyjnym) dla wentylatora kabiny w Peugeot 406 200X. Z analizy obwodu, w zależności od tego, czy jest to MOSFET czy BJT-IGBT: Pin 1 musi być bramką lub bazą, ponieważ jest podłączony do obwodu sterującego Pin 2 musi być drenem lub kolektorem,...
Witam, Z racji, że to mój pierwszy post to chciałem się przywitać. :) Bez biadolenia do rzeczy. Chcę dołożyć do swojego Poloneza Caro Plus elektryczną nagrzewnicę z jakiegoś samochodu. Montaż owej nagrzewnicy w obudowie nie jest dla mnie problemem, natomiast schody dla mnie zaczynają się przy elektryce. Nie za bardzo rozumiem elektrykę, coś czego namacalnie...
Naprawiam na co dzień takie regulatory dmuchaw z BMW (oczywiście chodzi o regulacje pwm i mosfety).Powiem tak będzie działać ale do pierwszego przepięcia przy dłuższym używaniu - nie zapominajmy mamy do czynienia z silnikiem szczotkowym 24V 150 W czyli jakieś 7-10A prąd nominalny(nawet dwóch). W aucie są naprawdę paskudne warunki jak używamy właśnie...
Osobno , możesz kupić używkę , będzie tanie lub dać elektronikowi samochodowemu do naprawy. na innym forum napisali mi- "moduł regulacji obrotów znajduje się w obudowie dmuchawy nawiewu. Tranzystory zalane są jakimś klejem albo żywicą, więc raczej nie będzie się dało ich wymienić." wiec jak to jest?
Witam Wszystkich!!! Mam problem, a mianowicie chodzi mi o zmniejszenie obrotów silniczka elektrycznego( a nie znam się na tym) dmuchawy od żuka. Na silniczku kest naklejka: 12v 8w 3500 obr/min,minus na obudowie zasilania. Mnie interesują obroty około 1500-2500 na minutę. Czy da się jakoś zmniejszyć te obroty??? Proszę pomóżcie mi, a jeżeli znacie jakieś...
Ergonomia również dyskusyjna... bo ile razy poprawia się temperaturę? Ergonomia jest jak najbardziej potrzebna, bo w tym samochodzie niema klimatyzacji, i operowanie szybami i nawiewem odbywa się praktycznie bez przerwy, co kilka, kilkanaście minut. Oryginalny przełącznik (na panelu) jest umieszczony dość daleko i nisko, około 10 cm poniżej kolana....
Mam taki fabryczny rezystorek z robiony z drutu oporowego o średnicy 2mm, pracowały takie dwa równolegle pełniąc rolę ograniczenia prądu w pewnym urządzeniu (zapalniczka obok dla oddania skali); https://obrazki.elektroda.pl/7056576400_... Jak widać połączenie jest skręcane. W przypadku mniejszych średnic może to być kłopotliwe, dlatego...
silnik jest od samochodowych wycieraczek więc przystosowany jest na 5V i 12V obecnie jest na 12V. Sam sterownik już gotowy teraz jest problem jak go załączać automatycznie wraz z dmuchawa z pieca. Na wyjściu sterownika kotła, na dmuchawę jest napięcie co prawda 230V z tym, że podawane impulsowo co umożliwia sterowanie obrotami dmuchawy. Początkowo myślałem...
Wracam do tematu, bo zrobiło się coś takiego i u mnie. No może podobnie. Samochód Xantia 99, klima, dmuchawa działa na max obrotach od razu po włączeniu zapłonu. Regulacja nic nie daje. W każdym położeniu jest max. Próbowałem zrozumieć zczego szukać i co sprawdzać, ale niestety jestem laik w temacie elektryki samochodowej. Jeżeli mógłbym prosić o poradę...
zbiera wszystkie energetyczne śmieci. I tak i nie. To w samochodzie też by zbierało cały "syf" elektryczny który produkuje np silnik dmuchawy samochodowej , wycieraczki , czy chociażby sam alternator. W tym przypadku masz do tego filtr SQ. Lecz przy takiej "jakości połączenia"(mam na myśli rozmowy oraz nasłuch) nie ma to większego znaczenia. Co nie...
Kolego poco robić coś co zaraz padnie ? Przekładnie planetarne ma większości rozruszników tylko że ta przekładnia słabo hamuje będzie potrzebny dodatkowy hamulec . Przekładnia ślimakowa ma większą sprawności w tym temacie i jest żywotniejsza . Jak masz kolego dostęp do części samochodowych to ja bym kolego poszukał mocnej dmuchawy lub wentylatora chłodnicy...
Witam mam nadzieję, że to odpowiedni dział. Otóż od jakiegoś czasu nie mogę wymyślić jak podłączyć krańcówki do zbudowanego prze zemnie pługu który podnoszony jest za pomocą silnika DC z dmuchawy z przekładnią z lewarka samochodowego. Kiedyś był tam silnik z wycieraczek od Fiata lecz był za wolny a ten jest za szybki. Nie chce się bawić w sterowanie...
jest to silnik ktory znajduje sie przy piecu CO do nadmuchu Z tego wynika , że Ty nie chcesz regulować prędkości obrotowej silnika dmuchawy , lecz ilość wtłaczanego (do pieca) powietrza , a to się da zrobić tyrystorem. Silnik elektryczny to nie żarówka .Jak na urządzenie elektryczne ,ma dość dużą bezwładność , co można wykorzystac do "niecnych" celów.Jeśli...
Po naładowaniu miał około 13,5 V, po jednym dniu jak zmierzyłem wieczorem ma już 12,6 V. Powinienem już kupować nowy aku, czy jeszcze ten da coś z siebie ? Napięcia są zupełnie ok. Sprawdź gęstość jaka jest po naładowaniu. I koniecznie zmierz napięcie ładowania. Jak jest między 13.8 a 14.5 V to OK. Mierz na klemach akumulatora. Kak włączsz światła,...
Sprawdz czy nie masz poboru pradu podczas wyloczonego silnika no i czy ladowanie jest OK W sumie z tego co wyczytałem to alternator ma moc 2,3kW co po części sprawdziłem włączając wszystkie odbiorniki prądu(światła,dmuchawa, tylna szyba etc.) przy wolnych obrotach było jeszcze ładowanie akumulatora w granicach 5-7A. Pobór prądu przy wyłączonym zapłonie...
witam ponownie.nikt nie odpowiedział na moje pytanie .dziś patrzyłem na alternator samochodowy i doszedłem do wniosku że nawet na małych obrotach ładuje akumulator,daje te ponad 13 czy 14volt.więc czy tylko potrzebuje wzbudzenia?a dalej małymi obrotami naładuje akumulator?wiaterek fajnie wieje wiatrak sie kręci a ja kombinuje i nic.prubowałem juz silnika...
Udało się uruchomić całe webasto, miałeś racje co do zasilania ale nie uruchamiałem z zasilacza tylko z akumulatora a akumulator jest mały bo to żelowy 12V 18Ah, jak zaczynało się uruchamiać webasto zasilanie spadało do ok 11.2 - 11,5V i zaczynała pompka pulsować od małych impulsów po większe częstotliwości to podłączyłem dodatkowo prostownik do akumulatorów...
Rezystorami (nie mylić z potencjometrem) są regulowane dmuchawy samochodowe nawet do 10A. Taki liniowy regulator napięcia wydzieli tyle samo mocy co rezystor. Jego zaletą będzie to, że wentylator dostanie takie samo napięcie niezależnie od stopnia rozładowania akumulatora. Energooszczędne nie będzie. Energooszczędny byłby np. impulsowy regulator napięcia,...
Generalnie rzecz biorąc to ma być regulator do dmuchawy samochodowej , ze sterownika climatronika przy regulacji nadmuchu zmieniają się napięcia 1 V przy najmniejszym nastawie oraz przy największym 7V mierząc zwykłym woltomierzem. Ale czy to jest sygnał PWM czy nie to nie wiem. Znalazłem coś takiego: http://obrazki.elektroda.pl/8350262200_1...
Dzięki za odpowiedź. Twoja dedukcja jest destruktywna, skoro kupiłeś nowego jeża i nadal nie działa to znaczy że to nie jeż. Pominę od razu to ad personam, a na temat rezystora powiem tyle, iż jest on używany (przeciwieństwo nowego) i może zalegał sprzedawcy i nie miał jak go sprawdzic. Mogę tak tylko przypuszczać, jeśli moja dmuchawa na poprzedniej...
Witam wszystkich eksperymentatorów. Naczytałem się jak cholera, wszystko jest dobre. Ja wymyśliłem to tak, zdjęcie może niezbyt dokładne ale wtajemniczeni będą kumać o co lata. Generalnie palnik zrobiłem z grubego materiału i jest on razem z dolną płytą odkręcany, powietrze doprowadzam od dołu, środkiem, rurą zaślepioną kapturkiem kierującym nadmuch...
8 lat temu zrobiłem taki nadmuch też z odkurzacza samochodowego tylko obudowę zastąpiła puszka metalowa po groszku + końcowka zwężana z butelki plastikowej typu PET obkurczona na puszce opalarką - działa wyśmienicie zasilanie było oryginalnie 230V więc to do tego dołożyłem mały transformatorek 20W 230VAC/12VDC - rewelacja (na pełnych obrotach ma dźwięk...
O holera sporo.Dzieki, czesciowo rozwiazalem problem grzebiac tutaj na elektrodzie.Klijent twierdzil ze nie moze sie dostac do tego przelacznika wogole myslal ze tam jest caly regulator.Ja znalazlem link tutaj gdzie wlasnie problem tej dmuchawy jest opisany.Jak pisalem wczesniej ja nie mam z samochodowa elektronika do czynienia na codzien dlatego tez...
Moje silniki mają wg danych fabrycznym nominalnie 0,18kW razem 0,72kW więc nie niem skąd te 2,36 kW. O to mi właśnie chodziło żebyś sam podał jakie masz parametry silników, bo w necie - przypuszczam, że ktoś błędnie podał - pod takim nr silników znalazło się 1,18 kW na dwa silniki czyli na cztery wyszło 2,36 kW. Dzięki za podanie rzeczywistej mocy...
Witam. Posiadam xsarę picasso z climatronikiem. Padły mi tranzystory sterujące dmuchawą i dmuchawa wieje cały czas na 100%. Zrobiłem rozeznanie i zdecydowałem się, że sam zbuduje układ który reguluje prędkością obrotów wentylatora (ze względu na cenę nowego, dość skomplikowaną wymiane (do tego akurat zabierałem się na początku), oraz najważniejsze -...
Witam. Idea tego układu to nie testowanie napięcia na akumulatorze i sprawdzanie czy dobry czy nie, lecz kontrola napięcia ładowania. Cóż komu kilka razy w tracie spartolił się alternator i nie zaświeciła się kontrolka braku ładowania ten zrozumie. Po drugie, sezonie jesienno zimowym jest wilgotne powietrze które powoduje że pasek klinowy się ślizga...
obroty silnika dmuchawy samochodowej dmuchawy samochodowej regulator dmuchawy samochodowej
oporność głośnik system navigation voyager zmiana silnika
elektroda zapłonowo elektroda zapłonowo
Schemat bateryjnego układu zapłonowego motocykla Kolumny głośnikowe: bezpośrednio na podłodze czy z filcowymi podkładkami?