Tak. Faktycznie nie ma tam zamontowanego czujnika poziomu płynu oryginalnie. Nie masz się więc czym przejmować. Co do ciśnienia w układzie to tak, jeśli się układ zapowietrzał, to jak najbardziej mogło być to przyczyną zwiększonego ciśnienia i zrzucania węży. Twój mechanik się nie pomylił - teraz fura będzie jeżdzić, tylko kontroluj płyny eksploatacyjne...
Po zdjęciu głowicy sprawdź dokładnie wystawanie tulei cylindrowych z bloku. Tam uszczelnienie komory spalania nie jest realizowane poprzez uszczelke tylko bezpośredni styk głowicy i tulei cylindrowej. Dlatego należy na to uważać. Ogólnie jest to wredna konstrukcja i trochę udziwniona. Śruby do głowicy oczywiście nowe i nalezy bardzo dokładnie przestrzegać...
Na korku powinieneś mieć napisane, zazwyczaj jest to między 0,9 a 2 bary.
Jest to normalne dla zapowietrzonego/niedrożnego układu.
Jeszcze może być urwany wirnik pompy wody.
Było kilka razy na forum. Te silniki mają problem z pękającymi blokami. Usterka losowa, jeśli silnik zrobi 150-200tkm bez tej usterki to zrobi i milion km.
Przyczyną dużego ciśnienia w układzie chłodzenia może być uszkodzona uszczelka głowicy, lub uszkodzenie parownika gazu. Można to sprawdzić na węch. Powąchaj otwór przy odkręconym zbiorniczku wyrównawczym. Jeśli czuć spaliny - uszczelka pod głowicą; jeśli czuć gaz - uszkodzony parownik. W obu przypadkach mogą być wydobywające się bąbelki w zbiorniczku...
Witam mam taki problem z Masterem 3.0 dci Podczas jazdy robi się ciśnienie w układzie chłodzenia i wyrzuca płyn przez korek zbiorniczka Wszystko wskazywało na uszczelkę lub głowice - po wymianie uszczelki, sprawdzeniu i z planowaniu głowicy problem dalej występuje. Dodatkowo wymieniłem termostat, pompę wody i korek zbiorniczka. Ciśnienie robi się tylko...
Może być nieszczelny korek albo ciśnienie w układzie dobrze by było sprawdzić ciśnienie w układzie chłodzenia czy kompresja nie przedostaje się do układu chłodniczego.
zmierzyć zawartość CO2 w zbiorniczku płynu
Przecież masz ciśnienie w układzie chłodzenia i nie możesz go odpowietrzyć. Wniosek jest jeden do układu dostaje się powietrze z komór spalania. Niekoniecznie miesza się olej, jest majonez itp.
Raczej zapchana dysza i jeśli szybko rośnie ciśnienie w układzie chłodzenia to uszczelka pod głowicą.
witam i proponuje sprawdzic droznosc przewodu odpowietrzajacego chlodnice ,jesli jest niedrozny to w chlodnicy powstaje korek powietrzny ,ktory powoduje ze przy zimnym silniku podnosi ci sie poziom w zbiorniczku bo jest powietrze w chlodnicy,cisnienie w ukladzie chlodzenia jest 1at.na tyle jest wyregulowany zawor w korku wlewu plynu ,przy pracujacym...
auto poszło na złom
Witam, Jestem posiadaczem Volvo V40 D2 1.6 Diesel z problemem ciśnienia w układzie chłodzenia. Auto było naprawiane na zaprzyjaźnionym warsztacie wymieniona została uszczelka pod głowica sprawdzona była chłodnica spalin lecz problem nadal występuje. Czy problem może być pęknięcie tuleji cylindra? Pozdrawiam serdecznie
Witam. Czy udało się rozwiązać problem z ciśnieniem w układzie chłodzenia i brakiem ciepłego powietrza z nawiewów,Mam ten sam problem.
Ciśnienie pracy układu chłodzenia w DAFie to około 0,8- 0,9 bar. Jest to ciśnieniowy układ chłodzenia. Na gorącym silniku odkręcenie korka może prowadzić do kalectwa.
Jak miałeś głowice zdjętą to trzeba było zlecić sprawdzenie jej na pęknięcie. Blok też mógł trzasnąć. A temperatura jaka jest? Wentylatory pracują?
Czyli reduktor Magic tam masz?
Zapewne układ źle odpowietrzony - trzeba znaleźć wszystkie odpowietrzniki i zastosować procedurę w/g wskazań producenta.
Wszystko co opisałeś wskazuje że układ z jakiegoś powodu jest cały czas zapowietrzony lub się samoistnie zapowietrza (uszkodzony korek od zbiorniczka wyrównawczego?) Masz tam LPG?
Jak kompresor chłodzony wodą ( nie sądzę aby inaczej) to idzie jako pierwszy podejrzany.
Odłącz od sprężarki przewód tłoczący i mierz ciśnienie w układzie chłodzenia. Jeśli będzie rosło równie szybko to prędzej głowica silnika a nie sprężarka. :)
Kolego, BS 5343 odnosi się do hamulców, a dokładniej dawid_120990 napisał: BS 1 5343. Nie można zmierzyć sygnału czujnika zużycia okładzin hamulcowych - oś tylna z prawej strony. Tak więc ten błąd na 99% nie ma powiązania z problemem ciśnienia w układzie chłodzenia. Ciśnienie się pojawia od razu, dopiero po nabiciu powietrza, czy może jeszcze później?
Prawdopodobnie obluzowała się obsada wtryskiwacza , możesz to sprawdzić wyciągając wszystkie wtryskiwacze . Trzeba wytrzeć dokładnie obsady wtryskiwaczy i podać ciśnienie do układu chłodzenia, ale nie większe niż jest napisane na zaworku bezpieczeństwa w zbiorniczku wyrównawczym, po podaniu ciśnienia bacznie obserwować obsady wtryskiwaczy . Taka diagnoza...
Witam, szukam porady odnośnie wysokiego ciśnienia w układzie chłodzenia w Audi a4 z silnikiem 1.9 TDI ajm o mocy 115 KM z 2000 roku. W samochodzie rośnie ciśnienie w układzie chłodzenia do takiego stopnia, że bardzo ciężko zdusić wąż jest to prawie niemożliwe, a dodatkowo wyrzuca lekko płyn przez zbiorniczek jakieś 200 ml na 2 tysiące kilometrów, co...
Jak pompa nie działa i obiegu nie masz to nic dziwnego że wskazania masz max a wentylator włącza się dużo póżniej. Termostat, chłodnica, termowyłącznik, cały rozrząd z pompą wody jest nowe i czujnik temperatury od licznika, ten od komputera kwadratowy jest stary tak jak wszystkie trochę spękane już węże.
Fachowcy, kto Wam powiedział że jak po odkręceniu korka płyn się podnosi, to układ jest zapowietrzony? Wiecie jaka jest podstawowa cecha gumy? Jest rozciągliwa i sprężysta - stąd te podniesienie mało ściśliwego płynu po dokręceniu korka. Zamykam, zanim będę zmuszony nagrody za rozsiewanie herezji rozdawać.
To zależy na ile da się odpowietrzyć układ chłodzenia, a górną granicę określa zawór ciśnieniowy (na jakie ciśnienie jest ustawiony) w korku zbiornika wyrównawczego - oczywiście jak jest sprawny.
Ciąg dalszy tego watku 1-brak CO w ukladzie -rosnie cisnieni 2-pominieta spreżarka tak samo pompuje do ukladu chlodzenia Dodano po 2 5 min brak CO
Jeżeli układ jest odpowietrzony prawidłowo i szczelny to kolego czeka cię wymiana uszczelki lub samej głowicy.
Nie no panowie , dzięki z góry za zainteresowanie , :) słuchajcie był odpowietrzany kilka dni nawet przód auta podnosiliśmy do góry , no różne cuda na kiju , to jest motor 2,3 l goła benzyna korków też kilka zamienionych , , nie działa mu ogrzewanie z tyłu i podejrzewam że właśnie problem może tkwić własnie tam , ona gdzieś tam ma z tyłu jakąś nagrzewnicę...
przez przypadek wcisnąłem rozwiąż temat :)
Sprawdź przy okazji korek płynu chłodzącego, a dokładniej zawór nadciśnieniowy. Ciśnienie otwarcia powinno być podane na korku.
mam audi a6 jadąc kiedyś ok. 1 tygodnia temu zagotował się płyn i został wyrzucony. myślałem że to wina termostatu, zresztą wyczytałem to też na forum. wymieniłem go, ale jest dalej to samo. do rozgrzania silnika jest wszystko dobrze, ale gdy silnik zagrzeje się cały razem z chłodnicą, tworzy się ciśnienie w układzie, zapowietrza się cały, przestaje...
W układzie chłodzenia po rozgrzaniu silnika wytwarza się podciśnienie! Natomiast gdy robi się ciśnienie i twardnieją przewody tzn.że przedostaje się powietrze do układu chłodzenia .Przedostać się może z komory sprężania do kanału wodnego poprzez nieszczelnośc uszczelki pod głowicą lub mikropęknięcie płaszcza wodnego lub skrzywienie głowicy zazwyczaj...
Sprawdź pompa widu i czy nie ma tam wycieku prawdopodobnie pompa wody do wymiany
Ok, dziękuję za odpowiedzi. Mam małe wątpliwości co do tej diagnozy, nie widziałem tego testu na żywe oczy. Auto przejechało 1000km i wszystko było w porządku. Parę dni później kolejne 100km, brak ubytków płynu chłodniczego. Potem samochód stał i podczas przeparkowywania pod domem zapaliła się kontrolka wody... Patrzę a tam tyle co nic, dolałem, kolejnego...
Na 2 minuty nie zaszkodzi.
Sprawdź czy nie robi się ciśnienie w układzie chłodzenia. Rozgrzej auto do 90 stopni, zostaw na parę godzin niech ostygnie i odkręć korek zbiorniczka płyny chłodzącego, zobacz czy będzie w nim ciśnienie po ostygnięciu silnika. Węże z płynem nie robią się zbyt twarde po kilku minutach pracy na zimnym silniku, ewentualnie jazdy pod obciążeniem kiedy silnik...
ale jak by niebyło to nadal tylko przypuszczenia nie sprawdziłem . sprzedaja xantie bo nie chce mi sie juz grzebać. albi zmienie silnik jak znajde jakis pewny i niedaleko .
Jak cieknie z rurki odprowadzającej skropliny z parownika klimy to pękła (ma dziurę) nagrzewnica od ogrzewania kabiny. Płyn spływa na dół do i otworem . Test jest prosty zrobić obejście nagrzewnicy i trochę pojeździć plus dodatkowo zmierzyć ciśnienie w układzie chłodzenia czy czasem uszkodzona nagrzewnica nie jest skutkiem innej awarii.
skoro tam jest parownik to odpowietrzanie odpowietrznikiem w chodnicy nie wystarczy, trzeba jeszcze odpowietrzyć w najwyższym miejscu, zwykle jest to właśnie parownik - trzeba poluzować opaskę węża parownika, rozruszać wąż, odpalić silnik (zimny) i zsuwać trochę wąż ten poluzowany (nie całkowicie tylko żeby szpara się zrobiła), górny z parownika i ma...
Uszczelki często korodują na kanałach wodnych i stąd bierze się ciśnienie w układzie chłodzenia albo wycieki na zewnątrz silnika. Głowica do sprawdzenia, czy nie pękła.
Witam. Posiadam Volkswagena Golfa III z roku 1992. Silnik ma Oznaczenie ABS (1.8 jednopunktowy wtrysk). Samochód posiada instalację LPG od 5 miesięcy. Problemy zaczęły się niedawno. Mianowicie chodzi o duże ciśnienie w układzie chłodzenia, po rozgrzaniu, płyn w zbiorniczku wyrównawczym bulgocze, podnosi się jego poziom, po odkręceniu korka płyn bardzo...
Witam! Poszukuję informacji na temat ciśnienia w układzie chłodzenia 106tki 1.1 XR. A konkretnie przy jakich wartościach ciśnienia korek zaczyna wypuszczać opary po nagrzaniu (przegrzaniu) silnika a przy jakim podciśnieniu wpuszczać powietrze do zbiornika wyrównawczego po ostygnięciu? Korek wygląda tak: http://obrazki.elektroda.net/85_12043747...
Saron, sprężarkę stosunkowo łatwo zdemaskować. Manometr w korek chłodzenia a sprężarkę dociążyć by biła do 12 atmosfer. Jak będzie rosło ciśnienie to następny etap, odłączasz tłoczenie sprężarki by sobie latała na luzie. Porównanie różnic wzrostu ciśnienia w układzie chłodzenia da Ci podpowiedź co rozbierać. :) Zdarza się, że sprężarka puszcza gdy stygnie....
nie odpowietrza się układu chłodzącego,na zdjęciu co pokazałeś jest to śruba do podtrzymanai chłodnicy,jęzeli płyn się wydostawał śrubą,chłodnica jest w tym miejscu dziurawa,poprzez ciśnienie tamtędy wydostawał się płyn chłodzący,najlepiej proponował bym wymontować chłodnicę i sprawdzić szczelność wtedy będziesz miał 100% pewność w jakim stanie jest...
Dlaczego ma nie być ogrzewania, jak to na małym obiegu działa? Pompa wody sprawna? Chłodnica drożna? Ściągnij opaski, górnego i dolnego przewodu, nagrzewaj silnik i patrz co się dzieje. Tylko się nie poparz!
jeśli skrzynia się rozszczelnia gdzieś w środku to może za duże ciśnienie w układzie chłodzenia? może UPG się kończy? pomijając taką możliwość to ja bym po prostu dał oddzielną chłodniczkę dla automatu i zalał obieg tym samym ATFem co i w skrzyni i dał w szereg elektryczną pompkę wody taką jak są do Webasto i wtedy nawet jak się będzie mieszać to co...
To jak już niepotrzebnie tyle rzeczy wymieniłeś, może zrób w końcu ten test na obecność spalin (CO2) w układzie chodzenia...
Witam, Mam takie same objawy volvo fh4 2014. Układ się zapowietrza, duże ciśnienie w układzie chłodzenia, brak ogrzewania w kabinie. Przez ciśnienie rozszczelniła się duża chłodnica(chłodnica wymieniona) Sprężarka sprawdzona, w płynie brak spalin, oleju i paliwa. Wymienione tulejki pod pompowtryskami. Problem nadal nierozwiązany, wysokie ciśnienie,...
Układ chłodzenia był kiedykolwiek odpowietrzany?
wymienikem dzis uszczelke i teraz chodzi jak zloto. dziekuje wszystkim za pomoc. pozdrawiam ;)
No i zrobione. Jednak uszczelka Dzięki wszystkim za bardzo dużo wskazówek 😉
Miałem ten sam problem okazało się że membrana w parowniku była nieszczelna i dopuszczała gaz do układu chłodzenia. Ciśnienie powodowało wypychanie wody z układu chłodzenia, zakręcić butle LPG i sprawdzić czy efekt się będzie powtarzał,
w układzie dolotowym Dmuchać dymem z papierosa w dolot. w układzie chłodzenia Zwiększyć ciśnienie (max 1bar) w układzie na zimnym silniku. Na ciepłym problem jest taki że może odparować zanim się zobaczy drobny przeciek.
Sprawdź termostat może się zawiesił .
Zrób diagnostykę, może błędy coś podpowiedzą. Uszczelka nie powoduje gaśnięcia samochodu po dodaniu gazu i długiego odpalania. Raczej byłby to problem z zasilaniem w paliwo. Duże ciśnienie w układzie chłodzenia i szybkie nagrzewanie się (brak odbioru ciepła przy zakłóconym obiegu chłodzenia) z dużym prawdopodobieństwem wskazuje na uszczelkę albo pękniętą...
Otwieram korek, nie ma żadnego ciśnienia po otwarciu, więc raczej uszczelka nie ma winy. Korek układu chłodzenia jest nieszczelny i nagrzewnica zapewne się zapowietrza. Po rozgrzaniu silnika ciśnienie w układzie chłodzenia powinno lekko wzrosnąć i przy odkręcaniu wylecieć trochę „powietrza”. Chodzi o Ducato?
ciśnienie w układzie chłodzenia nawet po nocy utrzymuje się Wymień pompę, wychodzi taniej niż UPG. co do tego ma pompa ???
Jak wysokie ciśnienie, to jest ciśnieniowy układ chłodzenia. Dodano po 1 150 kPa to norma
Hej, sprawdź czy nie robi się za duże ciśnienie w układzie chłodzenia. pisałeś, że wymieniłeś sprężarkę, ale sprawdziłeś czy nie robi się poduszka powietrzna w układzie?
Płynu jest dosyć sam sprawdzałem . A parownik możliwe że jest żle wpięty niewiem bo ciecz jest wzięta z przed nagrzewnicy ale niewiem czy w dobrym kierunku. Ewentualnie jak odpowietrzyć układ.teraz są chłodniejsze dni i jest troszke lepiej. Dodano po 4 A jeszcze jedno chłodnica jest równiez gorąca
Do sprawdzenia recyrkulator spalin. Jest otwór kontrolny w kolanie od egr, korek na imbus. Można tam podejrzeć trochę, podając ciśnienie do układu chłodzenia.
Test na obecność C02 był robiony ? Bo albo uszczelka pod głowicą ( wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia ) albo gdzieś jest wyciek.
W korku zbiornika wyrównawczego jest zazwyczaj zaworek, który ustala ciśnienie w układzie chłodzenia. Brak nadciśnienia w układzie chłodzenia powoduje wrzenie cieczy w niższej temperaturze.
no tak, miałem na myśli zawory a nie cylindry :) właśnie boję się, że to uszczelka pod głowicą, ale jeszcze sprawdzę termostat, dzięki za odp.
Ale ciśnienie w układzie chłodzenia cały czas jest i bomble powietrza ,widać jak do zbiorniczka wyrównawczego wchodzą w układ a powiedz mi do czego służy ten zawór czy on nie przekierowuje i na siłę zwiększa ciśnienie w układzie chłodzenia DvK.
Na zdjęciu jest zaznaczony odpowietrznik, są tam dwa węże wchodzące do środka pojazdu. Jest na jednym z nich. Odkręć go delikatnie, nie wykręcaj całkowicie plastikowej śrubki. Lepiej na ciepłym silniku, ale trzeba uważać bo wtedy jest ciśnienie w układzie chłodzenia, na zimnym czasami zasysa powietrze do środka. Przed odpowietrzeniem przekręć pokrętło...
Nie wolno odkręcać korka w układzie chłodzenia jest ciśnienie około 1,5 bara ciecz przy tym ciśnieniu wrze w temp około 105 stopni.Po odkręceniu korka ciśnienie jest O bara i ciecz natychmiast wrze/gotuje się/.
w 100% uszczelka pod głowicą miałem podobnie, jak rozkęciłem to odrazu głowice do planowania zawiozłem, wszystko skręcone i działa:) i nie ma problemu
Układ chłodzenia wyczyściłem ogrzewanie wróciło lecz niestety strasznie rośnie ciśnienie w układzie chłodzenia do tego stopnia że wywala płyn przez zbiornik. Po nowym roku remont silnika będzie.
Witam wszystkich. Mój problem polega na wzrastającej temperaturze w układzie chłodzenia i zbyt dużym ciśnieniu w tym układzie. Ogrzewanie wnętrza też nie działa. Więc zdemontowałem głowicę by wymienić uszczelkę. Pytanie polega na tym czy planować głowicę? Bo nie chciałbym demontować zaworów i pompowtrysków. A może to nie było główną przyczyną Proszę...
Jeżeli będzie rosło ciśnienie w układzie chłodzenia , to może być uszkodzona uszczelka pod głowica lub pęknięta głowica , ale jest i druga opcja że wywala płyn przez wydech a ciśnienie w układzie chłodzenia jest w normie , wówczas pęknięcie głowicy pojawia się na wydechu , [ w kolektorze ] poza zaworem wydechowym . Pozdrawiam Zbigniew
czyli mam rozumiec, ze jezeli samochod stoi na postoju, a temperatura przekracza ponad 100 stopni, w silniku woda wrze, a termostat nie otwiera, to jest normalne zjawisko? Nie jest to normalne zjawisko, bo woda w silniku nie powinna zawrzeć przy tej temperaturze, po to jest podnoszone ciśnienie w układzie chłodzenia, aby do tego nie dopuścić. Jeżeli...
Korek zbiorniczka to masz zajefajny, wymień go albo umyj i porządnie przedmuchaj, bo w korku prawdopodobnie masz zaworki pilnujące ciśnienia w układzie chłodzenia, dwa, jeden pozwala zassać powietrze, drugi je upuścić, wyrównywać ciśnienie w granicach pracy układu chłodzenia. https://allegro.pl/czesci-samochodowe-62...
Może to być kwestia odpowietrzenia układu. Skoro nie jest wyczuwalne ciśnienie w układzie chłodzenia to winę może ponosić zapchany kolektor wodny na głowicach.
Spróbuj założyć wężyk i umocować go na króciec dokładając obejmę. Potem zalej płynem, odpowietrz układ i zrób jazdę testową. W układzie chłodzenia jest ciśnienie, a stary wężyk może się już po prostu nie trzymać na końcówce.
Termostat też był wymieniany, nie kopcił na siwo, nie było sera na korku oleju mimo to węże puchły a płyn wylewało przez przelew bez pienienia więc i u Ciebie na bank musi być gdzieś dziura przez którą pompuje ciśnienie do układu chłodzenia. Cudów nie ma.
To jest taka konstrukcja że nadmiar płynu chłodzącego ucieka przez korek i wylatuje w tym miejscu na dole. Rośnie ciśnienie w układzie chłodzenia i wyrzuca płyn. Uszczelka pod głowicą, blok lub głowica. Rzadko winny jest sam korek.
Cóż, wszystko zależy od tego gdzie mogłaby być uszkodzona uszczelka...raz może ubywać szybko raz wolniej, to nie reguła. Po drugie, może być uszkodzona i płynu nie będzie ubywać, ale będzie zwiększać się ciśnienie w układzie chłodzenia. Na początek wymień korek, jesli to nie pomoże, to powinieneś sprawdzić ciśnienie w układzie chłodzenia
Wypadało by sprawdzić ciśnienie w układzie chłodzenia , to będzie odpowiedzią na Twój problem.
Ciśnienie w układzie chłodzenia jest?
Witam zakupiłem Forda C-Max 2013r. przy przebiegu 280tyś.km. po nocnym postoju okazało się że jest ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym niemożna odkręcić korka wlewu do zbiorniczka po chwilowej pracy silnika ciśnienie zanika.
Czujnik poziomu oleju.
witam,zobacz po kilku minutach pracy silnika czy przewód do chłodnicy nie robi się twardy od ciśnienia ,może uszczelka pod głowicą jest zużyta i robi ciśnienie w układzie chłodzenia ,i wycieki.
Zdemontuj samą chłodnicę .Mniej więcej po środku chłodnicy jest zamontowana podpórka rurek z cieczą chłodżącą(przecierają się) i tam przecieka płyn do wydechu (na zgaszonym silniku) . Ciśnienie spalin jest wyższe od ciśnienia w układzie chłodzenia w przypadku nieszczelności i z tego powodu wyrzuca płyn ze zbiorniczka (prawdo podobnie).Kierowca nic nie...
Tak bo spaliny idą do układu chłodzenia a sprawdzić to można mierząc ciśnienie w układzie chłodzenia lub badając płyn na obecność spalin. Korek powinien być dokręcony bo trochę ciśnienia ma być zwiększa to temperaturę wrzenia płynu na korku masz napisane kiedy upuszcza i możesz sprawdzić jego działanie kompresorem.
Zrób mu ciśnienie w układzie chłodzenia za pomocą ręcznej pompki , a zobaczysz gdzie cieknie
Albo wymień korek. Powinien sam upuszczać ciśnienie z układu. Jeśli tego nie robi to węże będą puchły a że układ chłodzenia jest zamknięty musi być szczelny i utrzymywać wyższe ciśnienie żeby płyn się nie gotował.
Tak jak kolega wyżej - najpierw zmień termostat, bo prawdopodobnie się zacina. Bardzo ważny jest również korek zbiorniczka płynu. Jeżeli jest uszkodzony, ciecz nie ma prwidłowego obiegu i wrze w niżeszj temperaturze. O ile dobrze pamiętam w układzie chłodzenia silnika ciśnienie wynosi 1,3bar .
Sprawdź jeszcze jedno. Czy po uruchomieniu zimnego silnika i jego nagrzewaniu nie wzrasta cisnienie w układzie chłodzenia w sposób niekontrolowany, tzn. silnik jest jeszcze niezbyt gorący, a węże do chłodnicy stają się niewspółmiernie twarde (wysokie ciśnienie). Co do termostatu, to należy go wyjąć i włożyć do pojemnika (garnka) z wrzącą wodą i obserwować...
Te usterki się wykluczają, szlam pod korkiem oleju - płyn idzie do oleju (lub rzadka jazda w mieście) Ciśnienie w układzie chłodzenia - ciśnienie sprężania idzie w układ chłodzenia. Sprawdź stan oleju na bagnecie i twardość węży układu chłodzenia przy lekkim dodawaniu gazu - jeśli puchną - na bank kompresja idzie do układu chłodzenia. Aby się upewnić...
Wymień korek zbiorniczka wyrównawczego na nowy, on reguluje ciśnienie w układzie chłodzenia.
Jeżeli uszkodzona byłaby pompa wodna silnik by się gotował , a jak pisałeś tak nie jest, pisząc o pękniętej głowicy miałem na myśli mikropęknięcia wewnątrz cylindra przez które ciśnienie dostaje się do układu chłodzenia ,takich pęknięć nie jesteś w stanie wykryć bez ściągnięcia głowicy i poddaniu jej badaniu na specjalnym stanowisku. Ja na 90 % jestem...
Moduł czyta też ciśnienie w klimie i steruje sprężarką. W dziale ,,download,, są schematy do czwórki
Panowie sprawa z termostatem nie jest taka prosta jak sie kazdemu wydaje. Napewno nie wyrzuca wody z winy termostatu. Woda ubywa bo wyrzucają ja pęcherzyki gazu. Teraz pytanie skąd się biora pęcherzyki powietrza w chłodnicy. Odpowiedz jest prosta z któregoś cylindra. Ponieważ piszesz że wstawileś nowe tuleje to podejrzewam ze nie sprawdzilesz ile one...
witam serdecznie. Od pewnego czasu w moim volvo można zaobserwować gotujacy się płyn Chłodniczy i wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia. Przy delikatnej jeździe płynu ubywa ale nie gotuje się się. Gdzie może leżeć przyczyn? Termostat i chłodnica są nowe.
W komorze spalania panuje ciśnienie pomiarowe około 1,2 Mpa a układ chłodzenia pracuje na 0,12 Mpa ,jeśli dochodzi do uszkodzenia uszczelki z reguły rozrywa jakiś element,to co opisałeś sygnalizuje brak obiegu pomiędz układem a zbiorniczkiem wyrównawczym czyli coś nie drożne .I napisz co to za silnik.
układ chłodzenia rośnie ciśnienie citroen układ chłodzenia zapowietrza układ chłodzenia
turbina galaxy zwiększenie zasiegu astra belka
VW Touran Diesel - Obroty na biegu jałowym rosną do 1100, potem spadają do 900 Jak wygląda uszkodzony telewizor po burzy?