Sprężonym powietrzem o dużym ciśnieniu, myjką samochodową, carsherem. Albo drutem i kawałkiem materiału. Zrób to, ponieważ dym nie może się cały wydobyć i dlatego obroty są tak niskie.
Jest jakiś sposób na sprawdzenie czy nie łapie lewego powietrza? A tym czasem rozłożę i wyczyszczę gaźnik. Przy skręcaniu kierownicą nic się nie dzieje. Linka i rolgaz są w porządku. Przy dokręcaniu śrubki od obrotów one rosną a przy odkręcaniu maleją jak dokręcę do obrotów około 3000 to już bardziej nie rosną tylko z niskich rosną do 3000. Wszystko...
Tak jak w tytule - na zimnym wyjadę pod górki na 2 a na zimniejszym muszę redukować na 1. Aczkolwiek dziś udało mi się wyjechać na cieplejszym ale zaraz wam wszystko powiem. Jechałem zaczęły się same obroty podnosić, i jak dawałem nagle manetkę gazu na maksa na 1 biegu dostaje muła dławi go i dopiero teraz przyspiesza, a na drugim biegu jak daje gaz...
Mam pecha kilka dni temu minął rok odkąd kupiłem nowego Rometa Bassa. A gwarancja jak mnie informowano była na rok. Tak więc kilka dni temu takie oto objawy. – zauważyłem brak podświetlenia licznika, – brak oświetlenia tylnej lampy. – światło z przodu tylko na wolnych obrotach, po zwiększeniu obrotów gaśnie. MINĘŁO KILKA DNI. –...
Złożyłem moduł i pojawił się problem...Podłączyłem go do Rometa i iskra jest na niskich obrotach (podczas kopania), ale przy mocnym kopaniu lub odpaleniu silnika nie wkręca się na obroty i ginie iskra. Ma ktoś jakiś pomysł dlaczego tak się dzieje? Dodano po 2
Mam Rometa Ogara 205 i mam problem - silnik odpala na dotyk jak jest zimny, jak jest ciepły to ciężko pali i słabnie i nie trzyma niskich obrotów. Niedawno było w nim robione: - nowe łożyska - szlif cylindra - nowy tłok i pierścienie - nowy gaźnik - od kolegi kupiłem wał bez luzów - olej Lux 10 wlałem - nowe zimeringi i różne duperele. Co może być w...
Punk wyprzedzenia zapłonu na nieoryginalnym impulsatorze zmieniał się dość znacznie co powodowało problem na wysokich obrotach, po prostu osiągał je zbyt niskie. Poza tym w zapłonach z przerywaczem moment zapłonu nie przyspeszał wraz ze wzrostem obrotów i te silniki również były mocne, pomijając oczywiście zawodność takiego mechanizmu. Wracając do sedna,...
Wy ale gupoty mówicie(oprócz goldwinger) jesli była by to świeca albo kondensator to by na zimnym też tak działał. NA 100% jest to spowodowane słabą kompresją raczej do wymiany są pierścienie(są zapieczone-powód: zbyt wysokie grzanie do wysokich temperatur) i tłoczek. Wiem ze na 100% bo sam tez tak miałem :D pozdro Kolego jak nie masz pojęcia o czym...
Witam. Mam Problem z moją Jawką 50. Pali i jeździ, lecz ma problem, po pierwsze, po krótkiej jeździe sam gaśnie, a potem muszę kopnąć z 5 razy ,żeby zapalił, a gdy już uda mi sie przejechać te 0,5km to wtedy jedzie jakby go coś hamowało, jakby hamulec był wciśnięty, nawet po odłączeniu hamulców jest ten sam problem i jeszcze jedno, gdy chcę wrzucić...
Z tego co pamiętam z dzieciństwa to Java zablokowana, ma na kolektorze dolotowym zwężkę robiącą z potężnego (jak na 50ccm) przekroju, kółeczko jak w motorynce. Co do całości tematu: 0) jeżdżę codziennie do pracy na SR50 w idealnym stanie 1) Simson na filmie nawet się nie wkręca na max obroty (co słychać) 2) Gratuluje zużytego silnika tym którym nie...
Niedawno zakupiłem motorower Romet ogar 205 (silnik 2-biegowy). Po zakupie trochę nim pojeździłem i wyskoczył mi simmering na wale od strony iskrownika. Założyłem go, były pewne trudności z klinem i założeniem magneta ale jakoś się z tym uporałem. Trochę pojeździłem i rozregulował się zapłon, na szczęście wcześniej prawidłowy zapłon zaznaczyliśmy więc...
Witam. Problem jak w temacie. Gdy odpalam go zimnego, oczywiście na ssaniu, zapłon przeskakuje, tak jakby nie było iskry cały czas tylko "raz kiedyś". Motocykl nie chce się wkręcać, tj. nie żebym katował zimnego, ale jak chce mu dać powyżej 4000rpm, to już się nie da, manetka na max i nie wkręca się. Na wyłączonym ssaniu wkręca się Motocykl strasznie...
Żółty przewód to wyjście z cewek ładowania idący wprost na światła oraz do wejścia regulatora napięcia. Oporniki mają za zadanie zmniejszać wartość do takiej, by ze wzrostem obrotów nie przepalało żarówek. Jak zmienia się napięcie wraz z obrotami? Wartości rezystorów dobre?
Niestety sprawdzone i problem nadal pozostał , zauważyłem że czasami przerywa pracę silnika bez włączonych świateł i w tym momencie obrotomierz zaczyna pokazywać wysokie obroty mimo że są niskie wskazówka obrotomierza wariuje , po chwili przestaje i silnik pracuje normalnie po chwili znów przerywa i tak jak wyżej opisałem , mimo nawet stałych niskich...
Jaką świecę masz wkręconą? Podaj dokładnie typ. Powinna być iskra F80, nie żadna F75 czy F95. Wartość cieplna świecy ma bardzo duże znaczenie. Jeśli świeca jest prawidłowa to izolator i elektrody świecy powinny być wypalone na kolor beżowy - kawa z mlekiem. Jeśli jest biała lub szara to masz za ubogą mieszankę paliwo - powietrze. Jak jest czarna, okopcona...
Witam, posiadam rometa 787 4T, stał długi czas, niedawno go odpalilem i skuter ma kompresję, pali na dotyk, ale jedzie max. 30 i nie może się zebrać, rozebrałem napęd, umyłem rozpuszczalnikiem sprzęgło wariator itd., dalej to samo, iskę ma ładna i nie da sie ustawić wolnych na stópce centralnej, jeszcze się wkręci na obroty i to by było na tyle, przebieg...
Może za niski poziom paliwa w komorze pływakowej?
No mi się wydaje że raczej tak no bo po generalnym remoncie przejechałem nim już jakieś 400 km i do tej pory było zawsze dobrze. Mój tata mówił że może simmering od strony sprzęgła ale to raczej chyba nie to bo były wymieniane. Dodano po 6 Jeszcze ma problem z obrotami tak jakby gaznik sam się ustawiał raz ma wysokie potem niskie a jak pojezdze nim...
Za niski poziom paliwa w komorze pływaka.
Cześć, w związku z pandemią wróciłem do rodzinnego domku, gdzie stał zakurzony Romet Ogar 900, postanowiłem trochę się z nim pobawić i sobie pośmigać. Motorek stał z 5 lat bez spuszczenia paliwa. Wyczyściłem gaźnik, kranik, przedmuchałem dysze. Generalnie sprawa wygląda tak, że jeżeli wleje paliwa bezpośrednio do gaźnika to motor odpala, nawet udało...
Wielkie dziękiii! Iskra jest aż rażąca! A silnik odpalił za pierwszym kopem. Ale pojawił się drugi problem: Silnik chodzi tylko na niskich obrotach(1000rpm), wogóle nie chce wejść na wyższe. Nie reaguje na gaz. Zapłon jest ustawiony prawidłowo wg instrukcji. Złożyłem również wg. pierwszego schematu i nic nie pomaga
Jest to Ogar 3 biegowy, nie znam sie na tym za bardzo ale jak trzymam go na niskich obrotach to świeci dobrze ale jak już przygazuje mocniej to zaraz pali żarówkę. Nie wiem co z tym zrobić :/
Myślałem nad CDI ale uznałem ,ze takie urozmaicenia nie mają sensu chodzi mi o to ,żeby lepiej palił i trochę lepiej zbierał się na niskich obrotach a i nie chcę zbytnio ingerować w instalację.
Nadal mam ten sam problem motor gdy jest zimny pali od z kopa i w miarę trzyma niskie obroty ale po ok 20-30 sekundach zaczyna gasnąć i się zalewać wymieniałem gazniki regulowałem zapłon na różne sposoby i nadal to samo dodam ze wymieniłem tłok pierścienie i simeringi.W czym problem?
Witam, chciałbym podłączyć led rgb w liczniku jako podświetlenie i aktualny stan obrotów, tzn. na niskich obrotach np kolor niebieski a na 12k czerwony, czy jest to możliwe o wykonania jeżeli tak to w jaki sposób? Te ledy mają być do licznika od romet ws 50. Drógie pytanie czy warto stosować stabilizator LM7805 jako "regulator" do gniazda usb z źródła...
Tak gaźnik szczalny bez wyciekow. No minimalnie go podregulowalem niskie obroty głównie. Mi to wygląda jak by było przebicie gdzieś fajka kabel cewka butelkowa muszę to dziś sprawdzić lub może impulsator tylko jego nie wiem jak się sprawdza.
Na zimnym ci się dławi ? Na zimnym i na rozgrzanym Przy włączonym ssaniu ? Przy włączonym ssaniu zawsze się będzie dławił bo zbyt mala dawka powietrza Czy jak się zagrzeje i wyłączysz ssanie to dalej jest licho ? Tak dalej jest licho Nie napisałeś jak wygląda świeca. Świeca ma kolor kawowy. Może masz zapaskudzony filtr powietrza. Wymieniałem w lecie...
Wystarczy mostek prostowniczy lub 4 diody w układzie Gretza o odpowiedniej wydajności prądowej podpiąć do "piszczyka" zgodnie z biegunowością a na pewno posiada + i - a to co zostanie czyli zaciski napięcia przemiennego to jeden do masy czyli ramy a drugi do przewodu który wychodzi z przycisku sygnału. Czy na niskich obrotach masz wibracje natężenia...
Bo mieszanka albo jest za bogata albo za uboga. To nie jest wtrysk elektroniczny gdzie mieszanka jest zawsze optymalna. Skoro świeca nie jest czarna to przyczyną gaśnięcia jest prawdopodobnie mieszanka za uboga. W ogóle to jaka to różnica czy rozpylacz średnich i wysokich obrotów zaczyna dawać paliwo przy pewnym otwarciu przepustnicy czy paliwo pochodzi...
Miałem taki gaźnik z silnikiem 110 i używanie ssania było praktycznie niepotrzebne chyba że był problem z luzem na zaworach. Być może przydałoby się przy niskich temperaturach ale ja poniżej 10'C nie korzystam z motorka. Widocznie dysza od wolnych obrotów jest lekko przewymiarowana i to wystarczy aby ułatwiać zapalanie na zimnym.
Witam. Zaskoczył mnie problem braku iskry w silniku 019 Dezamet. Iskry na świecy nie ma a jak włożyć palec w fajkę to kopię już przy niskich obrotach. Wkładając próbnik w fajkę (taki śrubokręt z małą diodą) i kopiąc kopnikiem diodą mruga. Napięcie dochodzi ewidentnie a iskra na świecy nie przeskakuje. Po zdjęciu fajki, i dostawieniu do cylindra też...
Tyle że to jest Suzuki i ich nietypowe rozwiązanie układu dolotowego - symetryk z dodatkową membraną. Na niskich obrotach nie będzie to równo chodzić, a pojawią cechy charakterystyczne jak np. w starych Rometach, m.in. wzbogacenie mieszanki przez wielokrotny przelot ładunku przez gaźnik. Dlatego nie wiem czy dysza biegu jałowego jest tutaj prawidłowa,...
:) Nie mieszanki benzyny i oleju tylko paliwa i powietrza :) Półtora obrotu może być za mało. Silnik przecież nie jest nowy. Wykręcaj dalej i patrz co sie wydobywa z tłumika. Zapłon dobrze ustawiony ?
Witam. Mam problem jak w temacie. Chodzi dokładnie o to że na wolnych obrotach silnik w moim motorowerze gaśnie. Przykładowo podczas zjeżdżania ze wzniesienia gdy manetka gazu jest odkręcona/puszczona silnikowi zdarza się dość często po prostu wyłączyć. Dzieje się tak również podczas postoju. Chcąc utrzymać silnik "na chodzie" muszę regularnie co chwila...
Witam problem polega na tym że nie moge ustawić biegu jałowego w moim charcie. Romet ma podniesioną przepustnice prawie do połowy za pomocą napinacz linki gazu (bo śruba regulacyjna nie daje takiej możliwości) próbowałem regulacji iglicy przepustnicy, brak rezultatu nie wchodzi na obroty, na niskich dławi się. Simeringi zostały zmienione na nowe. A...
Tak też jest. Według moich testów z silnikiem asynchronicznym, przy 180V działała wiertarka i boszka. Tylko jak mocniej przytrzymałem ręką futro wiertarki to pądnica traciła wzbudzanie i trzeba było poczekać z 5s i prąd wracał, to pewnie przez za niskie obroty. Moim zdaniem za duże silniki w agregatach mają cel, bo ja prądnicę 1kw napędziłem silnikiem...
Witam! Chciałbym zaprezentować jedno z najbardziej przydatnych urządzeń, jakie zdarzyło mi się wykonać. Jak pewnie fani mechanicznych jednośladów wiedzą, nowe przepisy ruchu drogowego mówią, że motorowery muszą być obowiązkowo wyposażone przynajmniej w światła pozycyjne i (nowość) światło stopu. O ile w przypadku wszelkiej maści skuterów i innych współczesnych...
A mój Simson 2.2l/100 km... Czytając to mam pewne uwagi. trzeba zrobić uszczelkę pod cylinder z gambitu 2,5 mm grubości Mam mieszane uczucia w tej kwestii. Płyty uszczelkowe powyżej 1 mm wykonywane są jako klejone. Wygodniej byłoby użyć podkładki z blachy. w głowicy jak ma się ten rowek gdzie wchodzi uszczelka trzeba go powiększyć do 41 mm Głowica powinna...
Jak zwykle chcesz mieć rację. Może nie zawsze. Jednak potrafię się do tego przyznać "bez bicia", co niektórym nie przechodzi "przez gardło". Taki oftop. Sorry. Jest wykonany z niezbyt twardego materiału i nie uszkodzi wału. Mam "alergię" na ściągacze elementem naciskającym na wał w formie stożka. Zbyt wiele zniszczonych nakiełków widziałem i związanych...
na wstępie wiem że taki temat juz był ale nie wiem co sie z nim stało wyszukiwarka go nie znajduje w ogólnych na 1 dwóch stronach nie ma...... szukam jakiegoś odkurzacza do 3500 najlepiej nowego z długim czasem gwarancji mile widziane linki z allegro... co wymagam : -bezawaryjność (żebym sie nie bał jechać tym trase 60-80km że coś sie rozwali) -niskie...
Witam.jako silnik do rowera proponuje od piły łańcuchowej-posiada gotowe sprzęgło,mało pali,jest niewielki i jak na swoje gabaryty ma dużą moc i moment obrotowy,posiada szeroki zakres obrotów użytkowych.jedyny kłopot to zastosowanie lepszego tłumika niż oryginalny(te przy piłach nie są ciche,wiem bo kilku używałem), i przeniesienie napędu.jedyna wada...
Witam. Jestem tutaj nowy wiec z góry przepraszam jeśli popełnię jakąś gafę. Poszukuje porady w ustawieniu gaźnika w chińskim spalinowym silniku rowerowym 80cc3. Ten gaźnik ma tylko jedna śrubkę do regulacji obrotów i przy pierwszej próbie odpalenia paliwo aż wylało mi się z tłumika. Okazało się ze iglica była ustawiona maksymalnie w gore czyli na ostatnim...
Moim zdaniem wina leży nie w tłumiku a w .... zapłonie. Być może przerwa na platynach lub na świecy jest za duża (bardziej prawdopodobne to 2.). Poprostu silnik przy niskich obrotach "gubi" iskre ponieważ napięcie jest zbyt niskie by możliwy był przeskok iskry. Proponuje zmniejszyć przerwe na świecy, a najlepiej wymienić ją na nową. Ps. nie jestem pewien...
Simsona kupiłem przed kilkoma miesiącami i miałem już założony cylinder 50 ccm firmy Almot. Przyznaje ze może i materiały z których jest wykonany są dobre ale Polacy zmaścili w nim kanały. Kanał ssacy ma srednicę 18 mm czyli gaźnik 16 mm przechodzi gwałtownie w 18 (rozpilowalem gaźnik tak że mam na wyjściu 17 mm a za uszczelką 18 i jest płynna zmiana...
Tak przewijałem całą prądnicę. Już to pisałem: 1 cewka WN (zwojów nie liczyłem :P) drucik bodajże 0.17mm 2 cewki ładowania drutem 0.9mm 5 cewek świateł druciskiem 1.1mm 1 korpus WN wystarczy, oryginalnie były 2 ale były nawinięte 3 (!) cieniutkimi drucikami równolegle, po prostu parodia, chińczyki naprawdę kładą w te sprzęty co mają pod ręką. Testowane...
W Romecie :lol: mam zapłon CDI i widać dużą poprawę, silnik lepiej pracuje na niskich obrotach, szybciej reaguje na kręcenie manetką. Spalanie ponoć też się zmniejsza, ale nie zauważyłem. Jeśli już chciałbyś robić jakiś układ na bazie tyrystora to pamiętaj o szybkości jego przełączania. Jest to ważne, by na wyższych obrotach silnik nie był po prostu...
Witam. Zamierzam zrobić ładowanie akumulatora troche inaczej niż wszyscy to robią. W romecie cewki są podłączone równolegle, jeden biegun cewek jest podłączony do masy, drugi zaś do kabla, tak połączone cewki dają 6V, ja to trochę przerobiłem, odłączyłem cewki od masy i połączyłem je szeregowo, napięcie wynosi 12V. A więc mam te 12V, do kabli podłącze...
Witam, mam skuter Romet 747 czterosów, przebieg mniej niż 1500 km, skuter od początku po zakupie miał falujące obroty, czasem potrafił zgasnąć, po kilku km było już normalnie, pracował równo i dobrze, nawet jak na 50 ccm był bardzo szybki i zrywny, miał moc, ale ja postanowiłem zmienić cylinder, tłok, głowicę na 80 (dokładnie to 72) , z racji niskiego...
W słusznie minionych czasach ciągłych braków i ogólnej biedy umiejętność samodzielnego konstruowania i naprawiania najróżniejszych rzeczy była na wagę złota. Z konieczności ludzie budowali własne meble i zabudowy do ciasnych, PRLowskich mieszkań, konstruowali własny sprzęt audio, jak wzmacniacze i radioodbiorniki, lub naprawiali i ulepszali sprzęt...
Witam. Mam ten sam problem, w tym samym modelu tyle, że pojemność 1,4 vvti. Nie wiem czy to są jakieś problemy z masą, czy może z regulacją napięcia alternatora lub coś jeszcze innego. Bardzo mi się ten objaw nie podoba ponieważ przypomina mi to czasy, gdy jeździłem motorowerem ROMET i wówczas, gdy dodawałem gazu światła jaśniały, a przy niskich obrotach...
Wybaczcie prosty język. jak przyciśniesz w 1,9 TDI to w 8 l/100km trudno się zmieścić. Jak masz mocniejszy silnik i z tej mocy chcesz korzystać to samochód spala więcej i to jest naturalny proces. Jedziesz szybciej dwa razy, opór powietrza rośnie 8 razy. Przyspieszasz 2 razy mocniej spalasz dwa razy więcej paliwa. Wielokrotnie przyspieszasz i hamujesz,...
Fajkę to zmierz miernikiem omomierzem a nie na skuterze . Na nim może działać gdyż cewki WN w skuterze są nisko omowe i dają dużo wyższe napięcie iskry . Samo zasilanie takiej cewki zaczyna się od 50 V na wolnych obrotach a kończy w granicach 300÷400V . Komarek i Romet starszy typ to już inna bajka zapłonu który był bardzo wrażliwy na zalanie o raz...