Wiem że głupie, czy sprzęgło nie zaczyna ci łapać gdy olej się nagrzeje? po dodaniu gazu normalnie wkręca się na obroty?
No to chyba dotarliśmy do celu .
Podczas wymiany kranika mogło się coś oderwać, "jakiś paproch", i jak zalałeś paliwem popłynął do gaźnika. nie gaśnie mimo to że ma dość wysokie obroty. Dlatego nie gaśnie, bo ma wysokie obroty.
To co wyprasowałeś jest w zasadzie częścią niewymienną (jedynie z innego gaźnika) dysza główna jest wkręcona od spodu w to co wyprasowałeś (rozpylacz). Jeśli nie wprasujesz tego na odpowiednią głębokość zniszczyłeś gaźnik (nie będzie poprawnie pracował). Dysza wolnych obrotów jest pod mniejszym korkiem, dysza główna pod większym. Szukaj zestawu naprawczego...
Najprawdopodobniej padł kondensator, ale sprawdź przerwę na platynkach jeszcze. Chyba, że to któryś z tych nowych rometów.
Albo zwiększysz pojemność albo obroty innej opcji nie ma.
Nie prawidłowy skład mieszanki do spalania przy wysokich obrotach.
Jeśli brak reakcji na regulacje to znaczy że nic się nie reguluje. Gaźnik jeszcze raz do mycia i przedmuchania. A czy w gaźniku nie widać śladów rozkalibrowania ? A filtr powietrza czysty ?
Albo zbyt duża wartość cieplna świecy, albo gaźnik do regulacji.
Witam, mam problem z skuterem marki Romet, po dodaniu gazu wchodzi na wyższe obroty, i je tak trzyma przez około 5sec, i wtedy dopiero opadają, po czym sam gaśnie sam gaśnie.
Ten kabel to blokada prędkości - jeśli sprzęgło obraca się powyżej określonych obrotów zapłon jest odcinany.
Zrób zjecie elektrod świecy i pokaż na forum. Powinna być wypalona po dłuższej jeździe na kolor kawy z mlekiem/piaskowy. Jeśli jest czarna, okopcona lub mokra to masz albo brudny filtr powietrza albo rozregulowany lub niesprawny gaźnik. Świeca powinna być o odpowiedniej wartości cieplnej zalecanej do tego silnika, nie żadna dowolna. Profilaktycznie...
W Rometach na iglicy nacięcia są w dość dużych odstępach. Ja radziłem sobie tak, że zapinkę dałem na górny rowek (najbardziej opuszona) lecz pod podkładkę osadzającą podłożyłem zwykłą podkładkę M5 z nacięciem na linkę. Uzyskałem przez to pośrednie położenie iglicy. Do tego wielokrotne ustalanie składu śrubkami (nastawienie i jazda próbna, znów poprawka...
Tak jest możliwe. Ja bym to zrobił na atmedze8. Tak można stosować stabilizator.
Wystarczyła wizyta w serwisie, błędy skasowął, podregulował obroty i wszytsko działa.
Nie jestem pewien,ostatni taki gażnik miałem ponad 25 lqt temu,ale chyba było tak-wkręcasz paliwowo-powietrzną do oporu[delikatnie z tym oporem],odkręcasz dwa pełne obroty i robisz próby przejazdowe.Następne regulacje robisz o 1/3 obrotu przód/tył.oczywiście spoczynkowe położenie przepustnicy +wysokość iglicy też trzeba ustawić.Stare fachury wkręcały...
Problem rozwiazany, przyczyna była zle ulożona linka , lekko naciagnieta i przez to byly max obroty .Dzieki za pomoc
Romet ogar 202 50 cm przypadkiem poluzowałem tą śrubę i podczas jazdy zaczyna się dławić i obroty spadają
Aku żelowe. Normalnie kręci jak głupi. Zmiana modułu i przy wolnym kręceniu magnetem iskra jest normalnie, ale jeżeli dostanie wyższych obrotów, ucieka.
Głowica 72ccm ma wizualnie większe zawory od głowicy 50ccm ma też większą komorę spalania.Zakładając głowicę 50ccm na cylinder 72ccm podniosłeś ciśnienie sprężania co odbije się trwałością łożysk wału korbowego i korbowodu.Silnik wcale nie będzie mocniejszy będzie się grzał i będzie miał problem z wkręcaniem się na obroty ponieważ dusi się swoimi spalinami.Proponuję...
Witam, posiadam skuter Romet 767 50cc 2t i 2 dni temu odebrałem go z naprawy. Mam problem, po odpaleniu skutera i trzymaniu manetki na full, obroty są bardzo niskie i falują. Skuter też bardzo łatwo gaśnie - puszczę gaz na dosłownie pół sekundy i gaśnie, ciężko go utrzymać na chodzie. Gdy ciągle trzymam tak manetkę, to raz na jakiś czas odzyska mocy...
świeca jest czarna okopcona i nie wiem co to może być podłączyłem ten kondensator od malucha trochę lepiej się wkręca ale nie na pełne obroty i mieszanka jest dobra
Nie ma. Jedyna śruba na gaźniku to śruba do regulacji wolnych obrotów.
Dławik to też dobry pomysł, będzie nieco stabilizował prąd przez co będziesz miał jasne światło na małych obrotach.
Odpala nie wkręca na obroty i gaśnie
pewnie z którąś dysza jest problem bo nie dostaje na tyle paliwa ile potrzebuje przy wyższych obrotach
To dlaczego po odpaleniu silnik wchodzi na wysokie obroty na minute i obroty maleją?
Gaźnik przed wczoraj wkładałem,jest dobrze dokręcony,z tego co mi wiadomo to by obroty spadały gdyby łapał lewe powietrze.
zmierz kompresie może ci perścionek pękł przy składaniu,kompresia + paliwo +zapłon, a jaki był problem ze wymieniałeś tego tłoka, moze jest przykrzywiony zawór i nie trzyma. czesto jak się zerwie pasek to wpada w obroty i jest kolizja zawór tłok i krzywi zawory.
wydaje mi się, że gaznik jest okey, pali od kopa trzyma wolne obroty
Motocykl (4T) 175cm3 (przerobione ze 125). Motocykl pali tylko z popychu, z kopki nie ma reakcji, a jeżeli zapali to chodzi tylko na wysokich obrotach i po odjęciu gazu motocykl gaśnie. Nie ma równych obrotów. Romet ZETKA.
wyczyscilem gaznik wsadzilem swiece f75 nie wymienialem kondensatora ustawilem platyny i to samo moze kupie nowe platyny ??dzis jeszcze pojade po kondensator i zobacze czy cos bedzie lepiej teraz to ma ciezko wejsc na obroty
w czasie jazdy
ustaw 1,5 obrotu od zakręcenia i będzie dobrze:) miałem rometa 4 lata trochę o nim wiem ......
Sorry.Nie doczytałem ze wchodzi na obroty bez dotykania sprzęgła a nie gazu. Kolega wyżej ma racje.
Witam problem polega na tym że nie moge ustawić biegu jałowego w moim charcie. Romet ma podniesioną przepustnice prawie do połowy za pomocą napinacz linki gazu (bo śruba regulacyjna nie daje takiej możliwości) próbowałem regulacji iglicy przepustnicy, brak rezultatu nie wchodzi na obroty, na niskich dławi się. Simeringi zostały zmienione na nowe. A...
zawsze dostawał muła jednak dało się z tym żyć, szukałem powodu dlaczego tak się dzieje To motorower, silnik niewielkiej mocy... bo czasem platynki się otwierają czasem nie przerwę między nimi też jest trudno ustawić Zdalnie to trudno stwierdzić, ale zwykle powodem jest wyrobienie tulejek ruchomego styku po dużym przebiegu albo gdy ktoś zapomniał o...
duzą role odgrywają jeszcze sprężyny ( najczęściej 3) w sprzęgle. od ich twardości zależy z jakich obrotów skuter rusza
Witam was, mam problem, po puszczeniu sprzęgła w motorynce szarpie i podczas jazdy czasami jak chcę zwiększyć obroty.
lecz niestety wystąpił ten problem gdy dodawałem gazu romet gasł gdy puszczałem manetkę to sam sobie dostawał gazu Może gdzieś łapać tzw. "lewe powietrze", czyli jakaś nieszczelność w gaźniku/dolocie. Przy takim przypadku właśnie są podobne objawy, przy dodaniu gazu dławi się i nie ma mocy, nie trzyma też wolnych obrotów. Sprawdź uszczelnienie gaźnika...
Zauważyłem jeszcze że podczas wystąpienia problemu blokują się obroty na około 7tys i gdy obroty są niższe to normalnie przyspiesza aż do tych 7tys
Witam. Mam problem z skuterem 4t (skuter Romet 727) Wymieniłem cylinder i głowicę. Gdy zapaliłem i lekko przygazowałem były obroty a jak puściłem gaz to przez 5 sekund nadal utrzymywały się te same obroty. Po 5 sekundach chodził normalnie przez 2 sekundy, jak chodził przez 2 sekundy na wolnych obrotach to gasł. Proszę o pomoc i z góry dziękuję.
Zgadza się, jeśli zapłon się przyspiesza ze wzrostem obrotów to lepiej dla silnika. Kiedyś sam kombinowałem z zapłonem do MZ ETZ 150 żeby go przyspieszyć i silnik był mocniejszy i lepiej pracował na wolnych obrotach.
A skąd wiadomo że świeca jest dobra??? Ja by jeszcze spróbował zmniejszyć przerwę na świecy na minimum - tylko tyle żeby przerwa była i spróbować. Czy cokolwiek się zmieni. Chociaż takie objawy mogą wskazywać na zasilanie.
Witam ma rometa 4t i gdy jadę pod górkę sam to prędkość spada do 20 a silnik ma takie obroty jak by chciał z ramy wyskoczyć po prostej nawet jedzie???
Wydaje mi się że winę tutaj ponosi gaźnik, lub dysze, próbowałeś go przeczyścić ? Jeśli masz skądś załatwić gaźnik to spróbuj podmienić i zobaczysz jaki efekt będzie. A jak regulujesz gaźnikiem na rozgrzanym silniku to jest jakiś efekt tzn silnik zmienia obroty czy nie ??
Pewnie zatkało ci gaźnik i nie dostaje paliwa.
Może także być za wysoki. Podłącz gaźnik, odkręć kranik, poczekaj chwile, odkręć gaźnik ostrożnie aby nic się nie wylało, odkręć komorę pływakową i zobacz ile tam jest paliwa.
Szczelność, lewe powietrze. Niewłaściwa mieszanka paliwo/powietrze, regulacja gaźnika była? Może skrzywiona iglica przy montażu.
Romet typ : 50t1 (3 biegowy silnik kwadrat), gaśnie na wysokich obrotach, na małych ładnie działa.
Witam tak jak w temacie interesuje mnie układ zapłonowy taki jak np. do Charta dla mnie najważniejsza jest regulacja obrotów maksymalnych. Najbardziej przydatna przy docieraniu a mam zamiar kupić nowy cylinder i tłok, bo silnik jest ok ale już mocy to ma mało. Wiedziałem, że coś podobnego na pewno istnieje, bo skutery mają takie ograniczenia ale raczej...
Miałem taki gaźnik z silnikiem 110 i używanie ssania było praktycznie niepotrzebne chyba że był problem z luzem na zaworach. Być może przydałoby się przy niskich temperaturach ale ja poniżej 10'C nie korzystam z motorka. Widocznie dysza od wolnych obrotów jest lekko przewymiarowana i to wystarczy aby ułatwiać zapalanie na zimnym.
Zapomnij - jest fizycznie inny i nic nie bedzie pasowao. Prędzej podpasował by od simsona gdyz tam jest prawie identyczna budowa ale wymiary też są pewnie inne wiec zapomnij. Na usprawiedliwienie fakt ze w jawce masz malutki aczkolwiek dość szeroki magnes wirujacy wewnątrz cewek a w romecie magnesy wiruja nazewnatrz cewek przez co konstrukcja jest węższa....
Za niski poziom paliwa w komorze pływaka.
Nowy zestaw tłok/cylinder.
Na pewno brakuje mu benzyny jak dodajesz gazu, a skoro twierdzisz że gaźnik jest ok, to sprawdź kranik, może w odstojniku masz brud. Ewentualnie zwiększ nieco przerwę na kowadełku, często przerwa zanika na wyższych obrotach.
Pomogła wymiana oleju silnikowego. Było go zdecydowanie za mało a do tego dwa sezony nie był zmieniany.
Iskrzy na przerywaczu ?
Witam mam problem z moim skuterem. Jest to Romet Router sport 4t. Miał on wymieniany cylinder tłok pierścienie i głowice . Od tej pory nie chce wejść na maxymalne obroty. Gaźnik w uregulowany zawory ustawione. Po około 400 km pękł mi zawór a wiec wymienilem go na nowy. Po tym skuter odzyskał moc i znów jest to samo. W czym może być problem ?
jeżeli sam z siebie łapie wysokie obroty to lewy luft
Witam. Bateria w mierniku wymieniona. Na pracujacym silniku napięcie na akumulatorze 5,90V bez świateł. Napięcie na akumulatorze z wlaczonym przednim swiatlem zaczyna spadać do ok 3,30 V jak włączę kierunkowskaz i klakson to poniżej 3 V spada, przy dodawaniu gazu nie zauważyłem jakiegoś wzrostu napięcia. I muszę dodać że właśnie coś mi się stało z obrotami...
Zobacz, czy linka gazu nie jest zacięta.
Witam mam motorynke Romet Pony której schemat (nie wiem czy to ten ) wstawiam: http://obrazki.elektroda.pl/3867963300_1... Problem bądź też natura tejże motorynki polega na tym że gdy dajemy więcej gazu magneto kręci się szybciej = większe napięcie na żarówce. Przy odkręconej na full manetce około 8V, na luzie 6V. Teraz co mógłbym zrobić...
Tak ale na tłoku nie było żadnej strzałki, jeszcze się przyglądałem i wyczyściłem tłok, a na oko wyglądał tak samo z każdej strony to włożyłem go tak jak go trzymałem. Co mam zrobić, mam obrócić ten tłok? Dodano po 4 Jak go dzisiaj odpaliłem i przejechałem pare kilometrów to stracił moc i bardzo wolno jechał a puźniej to niechciał odpalic a jak juz...
Czy ktoś ma jakieś sugestie?
hhmm co jak bym diody dał to już na badania bym musiał jechać?? owszem jezdze po ulicach. a co do tych obrotów to przeciez nie będe jej kręci ciągle wysoko tylko poto żeby jasno świeciła żarówka chodzi mi oto żeby nawet na wolnych obrotach jak stoi świeciło jasno
co jest do tego potrzebne? Sprawny motorower. Pegaz z lat młodości (przełom 70/80) miał sprzęgło odśrodkowe i silnik na wolnych obrotach nie napędzał skrzyni biegów a w zasadzie stałej przekładni jednobiegowej bo to nie był automat - taka podkaszarka czy piła łańcuchowa która przekazuję napęd na wyższych obrotach. Nie wiem czy ten model zwał się 700...
Ale Magneto jest wstawione z orginalna krzywka od rometa 205
Mam problem po odpalaniu motora 51 T1 przy dobrej pracy po 4-5 minutach dostaje wysokich obrotów i gaśnie. Proszę o pomoc. Z góry dzięki.
6v - czyli pewnie romet albo komar. mam racje? a tam z tego co wiem nie ma czegoś takiego jak regulator napięcia. radził bym dać żarówki o większej mocy i napięciu na 12v(przód i tył). popłynie przez nie większy prąd co spowoduje zmniejszenie napięcia. jednak nie należy przesadzać z mocą bo w pewnym momęcie(jeśli to komar, albo romet) na wolnych obrotach...
ale czy tak czy siak wskazuje źle nie ma 3000 na wolnych obrotach
jeśli się wkręca na obroty to może lewe powietrze łapać
Ok sprawa załatwiona. Napiszę co i jak dla potomności :) Otóż gaźnik był czysty, ale postanowiłem go przeczyścić jeszcze raz. Pomogło... ale tylko na chwilę. Rozkręciłem go znowu i dopiero wtedy odkryłem, że uszczelka pod deklem gaźnika jest już sparciała i się kruszy. Mimo, że gaźnik był czysty, to podczas skręcania wszystkiego do kupy kawałeczki tej...
I ty człowieku pytasz sie czemu ci nie działa romet jak trzeba
Strzały z wydechu czy gaźnika? Jak to stało dwa lata nieużywane, to mogły zawory przyrdzewieć trochę i brak szczelności. Jaki model gaźnika? Regulator odśrodkowy obrotów, działa?
Sprężonym powietrzem o dużym ciśnieniu, myjką samochodową, carsherem. Albo drutem i kawałkiem materiału. Zrób to, ponieważ dym nie może się cały wydobyć i dlatego obroty są tak niskie.
Witam Posiadam skuter romet 797 2T z cylinderm 60ccm i postanowiłem kupic nowy odblokowany gaźnik ze stożkowym filtrem po założeniu okazało sie że skuter ma tylko wolne obroty i nie wkręca sie na wysokie nie pomaga nawet regulacja Z góry dzięki za pomoc :D gaźnik wygląda tak
Nie jestem pewien ale wydaje mi się że jakikolwiek mostek to może nie być optymalny. Z tego względu iż nie prostujemy tutaj prądu zmiennego 50Hz tylko częstotliwość jest zależna od obrotów silnika. Proponował bym może coś na szybszych diodach. Jak ktoś się zna to niech poprawi mnie jeżeli się mylę?:?:
Witam .Bardzo dawno temu miałem Rometa(podobna instalacja ,tylko wiadomo bez akumulatora).Przyczyna takich objawów była zbyt duża przerwa na platynkach ,jak koledzy wcześniej sugerowali.
potrzebna ci jakas pomoc w tym ? :D
Witam jak w temacie motorower jak jest zimny to ostro kopci z odmy i nie kopci z wydechu ale jak już trochę pochodzi i się zagrzeje to lekko kopci z odmy i kopci bardzo z wydechu i nie wkręca się wcale na obroty bo max to 4,5 tys obrotów. Proszę o pomoc i pozdrawiam Motorower to Romet ogar 202 z cylindrem 50cc posiada silnik 139fmb
ja na twoim miejscu bym to poskładał i próbował odpalić sprawdził jaką ma moc a póżniej jeżeli był by słaby to cuś zainwesiował masz ten silnik w jakieś ramie żeby go na popych spróbować? jeżeli nie to wiertarka+klucz nasadowy na magneto i heja może jest zalany paliwem przy wyższych obrotach zaskoczy
posiadam multimetr. Ale jak zrobić dokładnie te pomiary??
Jak długą iskrę osiągasz na samym kablu WN? Iskra konia by zabiła To nie jest odpowiedź na moje pytanie! Zrób taki "pomiar". To tylko 3 minuty. :D Czy silnik wkręca się na wysokie obroty na luzie?
Wygląda to tak jak by miał blokadę ale gdzie... on nie muli tylko go zalewa albo wygląda tak jak by w pewnym momencie brakowało iskry... Silnik przejechał ledwo 5km Dodano po 1 Kupiłeś z modułem zapłonu i gaźnikiem? z gaznikiem bez modułu moduł od zipp 250 Dodano po 38 Do tego moto strzela w gaźnik i gaśnie na wolnych obrotach
Na ssaniu dławić się nie powinien, pytanie czy problem występuje w czasie jazdy czy na luzie. Na luzie będzie się dławił, bo nie ma pompki wzbogacające w gaźniku. Jak nagle otworzysz przepustnicę, to dojdzie do zubożenia mieszanki i silnik zgaśnie. Im większy silnik tym to zjawisko jest bardziej widoczne. Jak w 125 na luzie odkręcisz gaz bez ssania,...
Schemat przedstawiony przez Ciebie powinien działać, prąd będzie ciągnięty z cewek, jeśli będzie go mało (jałowe obroty) to pociągnie z akusia, tylko pamiętaj że każda dioda prostownicza obniża napięcie o 1,5V, a Ty ich tam trochę masz :) co do przekaźnika to masz rację, ale myślę że będzie to tak mała przerwa że nie odczujesz tego.
Ale kolega pisał coś o nowym gaźniku. W każdym razie należy szukać w układzie zasilania a nie w układzie zapłonowym, cewka zapłonowa "nie ma pojęcia" że właśnie "silnik pracuje na wolnych obrotach i szybko da mu się gaz do końca" .
Najpierw naładuj akumulator prostownikiem o odpowiednich parametrach i dopiero sprawdź ładowanie w skuterze, przy obrotach na ok 1/3 zakresu.
Wymień uszczelniacze na wale.
Witam, tzw. "nadpalone styki przerywacza" - podpiłowuje/szlifuje się bardzo drobnym pilniczkiem albo "papierem ściernym gradacji 200/300" i używa się nadal oryginalnych, bo na tym głównie polegała 80-50 lat temu ich "regeneracja". Ja tak zrobiłem w moim "Komarku" i mam dzięki temu oryginalny przerywacz sprzed 60 lat. Silnik zapala mi na 1/4 ruchu pedałów...
Jak motorynka dłużej stoi to jak ją odpalam to jest na dość wysokich obrotach i dopiero po ok 2 minutach ona się uspokaja do normalnych warunków. Zależy jak wysokie są te obroty, jeżeli niezbyt wysokie to raczej normalne, po rozgrzaniu silnika wszystko dochodzi "do normy".
Żółty przewód to wyjście z cewek ładowania idący wprost na światła oraz do wejścia regulatora napięcia. Oporniki mają za zadanie zmniejszać wartość do takiej, by ze wzrostem obrotów nie przepalało żarówek. Jak zmienia się napięcie wraz z obrotami? Wartości rezystorów dobre?
W dwie osoby, jedna psika plakiem w gaźnik a druga odpala. Przy odrobinie wprawy można utrzymać psikajac stabilne obroty. Później szukać dlaczego gaźnik nie podaje paliwa.
Witam dziś kupiłem rometa ogara 200 ale ma problem z odpaleniem na kop, z popychu pali jeździ wkręca się na obroty proszę o pomoc jestem zielony w temacie dopiero zaczynam moja przygodę z ogarami 😀
no cisnol full obroty licznikowe 95 Dodano po 47 a teraz 4 wbijam obroty na 4/5 k męczarnia Dodano po 47 a na 3 normalnie full obroty 86 + 4 wrzucam i 65
Moim zdaniem musisz ustalić przyczynę braku możliwości "gaszenia" silnika z kluczyka - sprawdź, czy nie jest urwany (wypięty) przewód od "gaszenia" silnika tzw. "masa" instalacji pojazdu do cewki zapłonowej. Ssanie elektryczne musi być podłączone "elektrycznie", gdyż ułatwia uruchomienie silnika. Sprawne ssanie wyłącza się po pewnym czasie, uruchamiane...
Ale te silniki mają około dwa razy większe obroty max mocy od 023 więc musiał byś zastosować reduktor bo chyba nie ruszył byś z miejsca ???
Mam taki problem że po przejechaniu pewnej odległości dławi silnik motor to romet ogar 205 z silnikiem charta. Na wolnych obrotach chodzi dobrze gdy jade po mału to też działa dobrze a jak przygazuje więcej to przejedzie pewną odległość po czym dławi go tak jakby nie dostawał paliwa ake tylko jak dodam gazu jak odpuszcze gaz to na wolnych chodzi ale...
Tam nie ma regulacji poziomu paliwa, jest regulacja położenia iglicy. Ale iglica działa tylko przy otwartej przepustnicy. Skoro po zalaniu gaźnika pali, ale gaśnie to przyjrzałbym się dyszy wolnych obrotów czy jest drożna, zdaje się tam śrubka regulująca spoczynkowe położenie przepustnicy, ale gdy świeca sucha to obstawiam brak paliwa.
obroty motorower romet romet wolne obroty romet wysokie obroty
router talktalk kuchnia gorenje excel hiperłącze arkusza
modernizacja instalacji elektrycznej generuje przepięcia
Usuwanie emalii z pięciożyłowego przewodu słuchawek bezprzewodowych – metody i wskazówki Dalmierz laserowy w aparacie analogowym – Leica Disto, Minolta, Canon, integracja LiDAR