przy uszkodzonym czujniku wałka na postoju nie wkręci ci się ponad 4tyś obrotów.
witam ponownie, mozesz sprobowac odlaczyc aku-r na ok pol minuty /moze jest zakodowana wieksza dawka gazu przez brudne fitry, jezeli jest taka opcja w instalacji/,podlaczajac kleme zrob to plynnie aby nie zaiskrzylo bo to tez moze powodowac zaklocenia, jezeli nie pomoze to na pewno nie zaszkodzi, pozdrawiam Zdzislaw
Rozumiem I dzieki Ale czemu obroty faluja ? I czemu spada w tym momecie napiece ładowania ?
Pierwsze to lufa dla prowadzącego, ża użycie omegi jako prędkości w obrotach na minute, omega to jest prędkość kątowa czy to wirującego pola magnetycznego czy już samego wału silnika. Policz zastępczy moment, zastępczy czas.
Choroba wściekłego diesla. Motor kaput.
Podjedź do jakiegoś elektromechanika, to Ci zdiagnozuje. Wymieniłem dwa dość popularne interfejsy, które z Simtekiem radzą sobie dobrze, ale oczywiście nie wyczerpują one możliwości. Oczywiście jeszcze Tech2 i wszelkie uniwersalne robiące Opla.
zasilanie nie dochodzi, elektronik mówi że powinno być ok 15V To jak nie dochodzi, rozumiem do tranzystorów, to czemu elektronik nie poszukał gdzie się to zasilanie traci? Opinia elektronika jest taka że temat jest nie do naprawienia, do końca nie wiadomo ale prawdopodobnie padł mikroprocesor niewiadomego pochodzenia. Mikroprocesor może co najwyżej...
Proponuje doprowadzić najpierw do porządku "benzynę' więc wskazana diagnostyka. Podejrzewam rozjechaną autoadaptacje sterownika. Najlepiej znajdz kogoś w twojej okolicy z Tech-em tylko nie z tym z allegro. :D
Panowie może najpierw należy wyczyścić przepustnicę oraz silnik krokowy. A zakupy później.
skok tłoka dla silnika x25xe wynosi 79,6mm
Witam. W tej Omedze to jest chyba zawór regulujący obroty,jak sie myle to niech mnie ktoś poprawi. Lokalizacja i wygląd poniżej
Grzegorz one mają zupełnie inną konstr.W innych silnikach w oplach są stosowane silniki krokowe np.14nz.16xe.w tych silnikach jest silnik krokowy który płynnie zamyka i otwiera kanał omijający przep.Do niego dochodzą 4przewody.Specjalny scalak w sterowniku odwraca fazy strowania dwoma uzwojeniami.W 20xe nastwnik jest 2przewodowy strerownik tylko taktuje...
Jeśli składanka, to do ustawienia nastawnik. Nie falują obroty?
Napisz czy podwiesza obroty na benzynie czy na gazie. Może słynny zawór biegu jałowego :D.
Przepływka na wolnych ok. 9-12kg/h To za mało, na każdy litr pojemoności skokowej ma byc 6 kilo. Jak sobie nie da rady to zapraszam. Mam taką na warsztacie jest wszystko OK i na wolnych obrotach pokazuje ok. 10kg/h
ja mam gaz na wtrysku Ale czy na pewno masz sekwencyjny gaz. Sprawdź czy nie masz reduktora? Jak masz to spróbuj tego co kolega Kleki podpowiada. Możesz jeszcze zawór na przewodzie obejściowym wolnych obrotów - (tzw. silnik krokowy).
Ciekawa sprawa z tymi obrotami
Regulator obrotów dmuchawy ci padł,ten za schowkiem.
Jak jest zrobiona regulacja obrotów w Omedze B manual. Zacierał się silnik dmuchawy, nie ma obrotów w pozycji 1, 2, i 3, na 4 czuję spaleniznę w okolicach schowka. Czekam na nowy silnik, dotarłem do dmuchawy pod schowkiem. Powinny być gdzieś rerystory zmiany obrotów, tylko gdzie? Jestem po operacji i nie mogę zbytnio wyginać się pod schowkiem.
Jeżeli kontrolka nie pali się w czsie jszdy to wszystko jest ok. Hamulec powinien być nasiśnięty, jak odpalasz zimny samochód , to przy podwyższonych obrotach zaczął by jechać.
sprawż rozrząd i sygnał z czujników obrotów
Ja miałem taką sytuacje w Omedze B 95 rok 2.0 16,że przy ciepłym silniku auto na wolnych obrotach gasło a przy zimnym silniku było wszystko ok.Tez myslalem ze to zawór biegu jałowego powoduje tą usterkę ale nie okazało się że przepustnica była strasznie zasyfiona i nie przepuszczała wystarczającej ilości powietrza,po przeczyszczeniu auto normalnie malinka!!!
Lewe powietrze w dolocie. Masz trochę prze..bane. Odepnij jeszcze silniczek DC od wolnych obrotów.
sygnał gali jest .musisz doprowadzić wsteczny.jakie to radio?obroty niepotrzebne.
Moj znajomy posiada 2 omegi, jedna to C20NE a druga C30SE. W tej 2.0 jest taki problem ze wolne obroty sie wachaja ganiaja prawie od 0 do 900 nie wyzej. Czasami jest to powodem zgasniecia silnika ,np. na swiatlach gdy sie zatrzymamy. Ale czasami zdaza sie tak ze prawidlowe obroty trzyma i nic sie nie dzieje. Co moze byc tego przyczyna, gdzie szukac?...
Zgadzam się z Danielkozem: czujnik temperatury. Nie ten od wskaźników, ale ten dla ECU. Linka, gdyby się zacinała, to na zimnym raczej też by miał te 3000 obr. To samo z dolotem: gdyby był nieszczelny, to niezależnie od temperatury silnika miałby wysokie obroty.
Mógł zdechnąć któyś z czujników obrotów.
ile płaciłeś za ustawienie obrotów?
Witam . Sprawdziłem co nie co i oczywiście nic nie znalazłem a auto dalej gaśnie bo mu obroty spadają do ok. 400. Byłem dziś u gościa co naprawia elektronike samochodową i powiem szczerze że straszne bajki mi pociskał chyba sie nie domyslał że tez zajmuje się serwisem tyle że RTV ale scalaki sa takie same i tutaj też sie wymienia scalaki.Może mi ktos...
Jak to ustawiasz? Komputerem (Techem?)? Na pompie wtryskowej? Inaczej? ----- Przeważnie jest ustawiona na 650. Nie ma możliwości w tym modelu ustawić ponad 750. Urządzenie sterujące ma możliwość wprogramowania tylko trzech nastaw-650-700-750 .
Zużycie pompy wtryskowej ocenisz po rysach na tłoku pod obrączką nastawnika. Jeżeli są, to niedobrze. Ze zdjęć widać że zatankowałeś syf.
Sugerujesz lewe powietrze? Tak, weź plaka i psikaj jak będzie normlanie chodzić to tam jest nieszczelność.
I drożność wydechu. Czy silnik nagrzewa się szybciej niż normalnie? Czy łatwo wchodzi na wysokie obroty?
jak najmniejszy tak żeby koło go nie uszkodziło:D
słychać że nie chodzi równiez na wolnych obrotach
300 000 km raczej pierścienie powoli się kończą. No niestety Opel w benzynie tak ma.
Albo zapłon za dużo pod obroty. Pozdrawiam.
Za bardzo kombinuje z odczytem z silniczka obrotomierza. Sterownik silnika wysyła sygnał obrotów do licznika i tam najlepiej się wpiąć. Sygnał jest na pinie A62 sterownika silnika i na pinie nr22 w licznikach. Prawdopodobnie sygnał o zmiennej częstotliwości, zrób sobie na arduino prosty częstotliwościomierz i sprawdź.
albo z wałka albo z wału nie ma sygnału, jeżeli jest to walnęli się na rozrządzie
Sprawdź czy w przepływomierzu nie masz przerwanego pręcika. jeśli tak to sprónuj go podlutować. Jak ta operacja nie pomoże dopiero poszukaj nowej przepływki...
czy pekniecie kolektora wydechowego w oplu omega 16v 2.0 ma zwiozek z nierownymi obrotami silnika
Jezeli wszystko sprawdziles w systemie dolotowym to pozostaje szukac dalej. Silnik krokowy sterowany jest bezposrednio przez ECM na podstawie sygnalow ECT(czujnik temperatury) i RPM(obroty) Pozdrawiam.
Z diagnostyką nie powinno być problemu.
ok.Sorry masz racje .Ale byn gazu z tym nie łączył , tak prawdę mówiąc to na gazie chodzi stabilniej na wolnych obrotach. pozdrawiam
Sprawdz dolot od przepływki do przepustnicy. Umyj regulator wolnych obrotów.
W sumie to łatwo sprawdzić czy się nie pojawi błąd - wystarczy na gazie wyłączyć bezpiecznik F16, który zabezpiecza pompkę..... A co do odpalania na benzynie - to nie ma innej możliwości... Na gazie da się chyba tylko odpalić na instalacji I generacji. W II generacji przełączenie na gaz następuje w momencie osiągnięcia np. 2000 obrotów...
Jeżeli w układzie wodnym tworzy sie spore nadcisnienie to na 90% uszczelka pozostaje sprawdzic kompresje ew zrobic test uszczelki jezeli bedzie to wykonalne i plyn ze zbiorniczka nie wyjedzie na wolnych obrotach
Byłem w serwisie opla i według kompa jest wszystko ok!. Oni nie potrafili mi pomóć , bo ich komp nic nie pokazał.
Filtr powietrza jest dobry kata już od lat niema EGR sprawdzony błędów dalej niema ale jest lekka nieszczelność w kolektorze wydechowym. Lekko pierdzi z jednej strony ale nie tak nieraz pierdziały te silniki i chodziły. Myślałem jeszcze o przepalonej uszczelce między tłokami? Ale wtedy by stukał. Ciśnienie paliwa 2,5bar. Cały czas słychać ,że przerywa...
na gazie wtryskiwacze sie zapiekaja gaz tez musi miec odpowiednie siwece proponuje sprawdzic byl wymieniany filtr gazu a najlepeij to bym proponowal udac sie do firmy ktora zajmuje sie instalacja gazu
Sprawdz czujnik wału jak leci w hansa to wogóle nie wkręca się na obroty ...
Proste, bogata mieszanka na wolnych obrotach.
Wie może ktoś gdzie jest jakiś warsztat z tachem w kujawsko-pomorskim lub zachodnio-pomorskim ? I ile taka usługa kosztuje (podwyższenie obrotów)
Napewno nie imo bo cały komplet jest zamontowany z 3.0 tzn sterownik pętla i pestka a po za tym ja dodaje gazu to normalnie wchodzi na obroty
Sprawdzales chlodnice? Na jakim biegu wjezdzales i na jakich obrotach?
Elektrit wcale sie nie wstydze powiem wam tyle że niby to proste ale czy wierzysz elektrit że po tych objawach to był zawór wolnych obrotów, omega też 2,5 na to cierpi dozując więcej powietrza jak on sie zatrze ale obroty w niej nie skaczą 1300-1700 nie ma tak .Natomiast błąd czujnika spowodowany był taką fluktuacją wału korbowego.Może szbciej bym doszedł...
Daj mu więcej na śrubie regulacyjnej dopływu gazu z parownika- tak z pól obrotu. Pozdrawiam.
Wykręć ja przemyj czystą wodą. Zobacz ręką czy się nie obraca z oporem. To tania pompa. Jak dobrze trafisz to będzie działać długo. W innym wypadku efekt sam widzisz. Polecam kupować markowe pompy.
Miałem podobny problem z obrotami. Ustąpił po wymianie sondy Lambda.
Któryś z czujników obrotów ci świruje, tak sądzę.
1. Napisz co było przyczyną wcześniejszej usterki. 2. Czy teraz silnik dymi, jeśli tak to na jaki kolor.
A wiazke przemierzył ten fachowiec ze juz chce latac za nowym ecu ? Dodano po 5 Z pinu B26 idzie wspolna masa na cz.temperatury i przepływomierz oraz czujnik halla wałka rozrzadu.
Nie żadna kontrolka pomarańczowa się nie świeci w komputerze wykrzyknik żółty poza tym wszystko jest ok.miganie nie jest spowodowane alternatorem,a dlaczego odcięcie jest przy tak niskich obrotach
To w końcu masz "Opel Omega Problem Z Odpalaniem" jak w tytule, czy to co piszesz później, że z pracą na benzynie na wyższych obrotach ? Bo to jest pewna różnica ;) Napisz jeszcze najlepiej dokladnie jaki silnik ... Jeżeli to drugie, to tak wstępnie można powiedzieć, że to może być problem zbyt małej wydajności pompy paliwa. Zmierzyć ciśnienie, czy...
56.5 moze byc?
Auto gaśnie na wolnych obrotach jak jest nagrzany. To raczej spowodowane jest, że są za małe obroty. Jak podłączyłem go do komputera to wyświetlił się błąd nr 19. Czy ten błąd 19 ma coś wspólnego z niskimi obrotami samochodu.
zdemontuj taki alarm bo więcej problemów masz z nim niż włamywacz który go łatwo obejdzie. i zamontuj sobie tylko znany wyłącznik np. sensora obrotów
sPRAWA SIĘ WYJAŚNIŁA - BYŁ FACHOWIEC - USZKODZONY CZUJNIK OBROTU WAŁU
witam, pytam jak zwykle; ile przejechane na gazie, czy bylo cos robione za nim pojawil sie problem, czy na wyzszych obrotach chodzi,
Witam,mam taki problem: samochód gaśnie mi przy hamowaniu i nie wiem co jest grane . Wymieniłem silnik krokowy, przepływomierz, tps i nadal jest tak samo. Jak wyjmę złącze od przepływomierza to jest lepiej nie gasnie ale spadaja obroty.
Ustawił obroty i wszystko gra ... Dzięki za pomoc...
Silnik z22xe czyli zwykły silnik z zapłonem iskrowym wyposażonym w przepływomierz Próbuje zdiagnozować niższą moc na wysokich obrotach (od 4 tyś obr ) Na 3 nie ma siły dojść do odcinki (na jałowym wszystko ok) , v max spadł ze 210 do 160. Odpala dobrze , pracuje równo. Poniżej 4 tyś jest wszystko OK. Problem pojawił sie nagle po dłuższym postoju i odłączeniu...
Omega MV6 ->kolego a któryż to Simtec 56.X ma silniczek krokowy? Nie mylisz z Mulekiem? Co do tej Omegi-simteki często 'gubią' zaprogramowaną warość obrotów biegu jałowego.Krótka zabawa przyządem diagniostycznym Tech i po bólu. Nie mówię że to jest u ciebie,ale mozliwe. Jak co to zapraszam,dla znajomych z forum gratisowo.
W sumie tak, nie jest wydajna,tylko jakby to była klapa czemu na wyższych obrotach wiało by ciepłym?
ale jak odłanczam zawór i zmienia obroty to chyba znaczy że dobry
I jeszcze z innej beczki szybkie pytanie topi mi się bezpiecznik od nawiewu jak dam ponad połowę obroty tzn. prędkość nawiewu. Opornik dmuchawy do wymiany?) Nie. Dmuchawa do wymiany
Loteria.
Witam, być może filtr paliwa wymień ?. Co do pomp wtryskowych to wykonałbym test VaG
Miałem podobne problemy z Renówką na gaz paliła jak smok,a jeździła słabo pomogła wymiana w parowniku przepony i dyszy. Przy uszkodzeniu potencjometru silnik gaśnie na benzynie na wolnych obrotach.
Witam Miałem podobny problem (na gazie), na postoju obroty falowały od 1000 do 2500. W moim przypadku skonczyło się na regulacji obrotów przy reduktorze gazu. Pozdro
O przepraszam Omega A 1988 silnik 2.0 chyba CNE. Strasznie falują wolne obroty. Przy puszczeniu nagłym pedału gazu gaśnie albo prawie gaśnie potem obroty rosną.
Witam mam taki problem opel omega 2001 rok silnik 2,2 benzyna jak jest zimny to przy zapalaniu strasznie przebiera na benzynie po chwili jak się zagrzeje silnik to pracuje normalnie równo,obroty prawidłowe nic nie faluje,napomnę jeszcze ze w czasie jazdy przy dodaniu gwałtownie pedału gazu jakby silnik przyduszało.Diagnostyka komputerowa była robiona...
A ja dodam do tego tematu jeszcze jeden wątek. Sam jestem posiadaczem Omegi B silnik X20SE rocznik 99' inslacja LPG i też miałem takie pływające obroty, migająca kontrolke CHECK, problemy z rozruchem polegające na tym że silnik zapalał i gasł a jak już zaskoczył to nie miał siły (dusił się). Okazało się że mam rożnice potencjałów na minusie, silnika...
Właśnie że mogę mieć obroty jakie tylko chcę To ci działa czujnik wałka. I skoro ma obroty wysokie to i ma powietrze .
Sprawdź czy dochodzi sygnał z czujnika obrotów do komputera
Mam problem z omegą 2,0. Nierówno chodzi na wolnych obrotach. Przy podjezdzie do skrzyżowania często gaśnie. Zrobiłem odczyt kodów i pokazuje kod 31 co znaczy "Brak sygnału obr/min" czyli konkretnie na czym mam sie skupić?
Tak mam taki silnik X20XEV. Niby tyle tego jest ale nie ma konkretnych wniosków. Sonda jest 4 przewodowa chyba 5 V. Masz jakieś swoje konkretne pomysły na taka przypadłość. Jak go odpalę zimnego to z rury wali sadza i spaliny sa troszkę mocno śmierdzące. Przy przyspieszaniu na Pb silnik szarpie jakby nie mógł wejśc na obroty.
Dzieki za informacje jade do mechanika. Z nastawnikiem
te obroty to moze byc regulator biegu jałowego lub zatkany kanał w korpusie przepustnicy albo podcisnienie
2,5 V6 - monowtrysk?? :-)
z tego co piszesz to masz zamiar pojeździć jeszcze tym autem, czyli zaiwestuj we wtryski, np. matrix, lub MJ a spadnie spalanie i auto lepiej będzie się wkręcać na obroty,
W mojej 2,5 v6 miałem taki przypadek. Powyżej 3k rpm wypadały zapłony, jakby niechodził na dwie dziury. Dopóki nie przekraczałem tych obrotów chodził jak pszczółka. Przyczyną był czujnik położenia wału korbowego.
daj na priva
Podstaw ten z Omegi na wałek , w/g autodaty , mają inne sygnały wejściowe i wyjściowe na wolnych obrotach.
obroty ustabilizowały się po odłączeniu czujnika temperatury zasysanego powietrza .Czyżby to on był uszkodzony ?
Opel omega B 2.0 16v na luzie obroty same skacza (800-2500) Na benzynie kreci sie do 4500 a na gazie do 6000 czyli w normie. Czy to moze byc wina silnika krokowego?
witam. sprawdz czy masz szczelny układ za przepustnica moze ci sie powoli rozrywa guma na połaczeniu do kolektorow ssacych ja tak miałem w swojej 1.6 16v i obroty szalały
rosną
Bo się będzie zgrywać co drugi obrót wału :P
"Szybciej" to znaczy ile szybciej konkretnie?
omega obroty obroty silnika omega obroty check omega
elektryczna tylna klapa wyłączenie portu szeregowego kosiarka faluje obroty
pralka indesit migać dioda pralka indesit migać dioda
Wymiana podświetlenia w pokrętle nadmuchu Toyota Corolla Jak zmostkować centralę Nice MC424L9 podczas wymiany kabla do fotokomórek?