zasilanie nie dochodzi, elektronik mówi że powinno być ok 15V To jak nie dochodzi, rozumiem do tranzystorów, to czemu elektronik nie poszukał gdzie się to zasilanie traci? Opinia elektronika jest taka że temat jest nie do naprawienia, do końca nie wiadomo ale prawdopodobnie padł mikroprocesor niewiadomego pochodzenia. Mikroprocesor może co najwyżej...
Proponuje doprowadzić najpierw do porządku "benzynę' więc wskazana diagnostyka. Podejrzewam rozjechaną autoadaptacje sterownika. Najlepiej znajdz kogoś w twojej okolicy z Tech-em tylko nie z tym z allegro. :D
Podjedź do jakiegoś elektromechanika, to Ci zdiagnozuje. Wymieniłem dwa dość popularne interfejsy, które z Simtekiem radzą sobie dobrze, ale oczywiście nie wyczerpują one możliwości. Oczywiście jeszcze Tech2 i wszelkie uniwersalne robiące Opla.
Choroba wściekłego diesla. Motor kaput.
Panowie może najpierw należy wyczyścić przepustnicę oraz silnik krokowy. A zakupy później.
Grzegorz one mają zupełnie inną konstr.W innych silnikach w oplach są stosowane silniki krokowe np.14nz.16xe.w tych silnikach jest silnik krokowy który płynnie zamyka i otwiera kanał omijający przep.Do niego dochodzą 4przewody.Specjalny scalak w sterowniku odwraca fazy strowania dwoma uzwojeniami.W 20xe nastwnik jest 2przewodowy strerownik tylko taktuje...
skok tłoka dla silnika x25xe wynosi 79,6mm
przy uszkodzonym czujniku wałka na postoju nie wkręci ci się ponad 4tyś obrotów.
Pierwsze to lufa dla prowadzącego, ża użycie omegi jako prędkości w obrotach na minute, omega to jest prędkość kątowa czy to wirującego pola magnetycznego czy już samego wału silnika. Policz zastępczy moment, zastępczy czas.
Byłem w serwisie opla i według kompa jest wszystko ok!. Oni nie potrafili mi pomóć , bo ich komp nic nie pokazał.
Napisz czy podwiesza obroty na benzynie czy na gazie. Może słynny zawór biegu jałowego :D.
Przepływka na wolnych ok. 9-12kg/h To za mało, na każdy litr pojemoności skokowej ma byc 6 kilo. Jak sobie nie da rady to zapraszam. Mam taką na warsztacie jest wszystko OK i na wolnych obrotach pokazuje ok. 10kg/h
ja mam gaz na wtrysku Ale czy na pewno masz sekwencyjny gaz. Sprawdź czy nie masz reduktora? Jak masz to spróbuj tego co kolega Kleki podpowiada. Możesz jeszcze zawór na przewodzie obejściowym wolnych obrotów - (tzw. silnik krokowy).
jak najmniejszy tak żeby koło go nie uszkodziło:D
Zużycie pompy wtryskowej ocenisz po rysach na tłoku pod obrączką nastawnika. Jeżeli są, to niedobrze. Ze zdjęć widać że zatankowałeś syf.
Sugerujesz lewe powietrze? Tak, weź plaka i psikaj jak będzie normlanie chodzić to tam jest nieszczelność.
300 000 km raczej pierścienie powoli się kończą. No niestety Opel w benzynie tak ma.
Sprawdź czy w przepływomierzu nie masz przerwanego pręcika. jeśli tak to sprónuj go podlutować. Jak ta operacja nie pomoże dopiero poszukaj nowej przepływki...
Witam, być może filtr paliwa wymień ?. Co do pomp wtryskowych to wykonałbym test VaG
Regulator obrotów dmuchawy ci padł,ten za schowkiem.
Rozumiem I dzieki Ale czemu obroty faluja ? I czemu spada w tym momecie napiece ładowania ?
sygnał gali jest .musisz doprowadzić wsteczny.jakie to radio?obroty niepotrzebne.
Lewe powietrze w dolocie. Masz trochę prze..bane. Odepnij jeszcze silniczek DC od wolnych obrotów.
witam ponownie, mozesz sprobowac odlaczyc aku-r na ok pol minuty /moze jest zakodowana wieksza dawka gazu przez brudne fitry, jezeli jest taka opcja w instalacji/,podlaczajac kleme zrob to plynnie aby nie zaiskrzylo bo to tez moze powodowac zaklocenia, jezeli nie pomoze to na pewno nie zaszkodzi, pozdrawiam Zdzislaw
czy pekniecie kolektora wydechowego w oplu omega 16v 2.0 ma zwiozek z nierownymi obrotami silnika
Jeżeli kontrolka nie pali się w czsie jszdy to wszystko jest ok. Hamulec powinien być nasiśnięty, jak odpalasz zimny samochód , to przy podwyższonych obrotach zaczął by jechać.
ile płaciłeś za ustawienie obrotów?
Miałem podobny problem z obrotami. Ustąpił po wymianie sondy Lambda.
Wykręć ja przemyj czystą wodą. Zobacz ręką czy się nie obraca z oporem. To tania pompa. Jak dobrze trafisz to będzie działać długo. W innym wypadku efekt sam widzisz. Polecam kupować markowe pompy.
Silnik z22xe czyli zwykły silnik z zapłonem iskrowym wyposażonym w przepływomierz Próbuje zdiagnozować niższą moc na wysokich obrotach (od 4 tyś obr ) Na 3 nie ma siły dojść do odcinki (na jałowym wszystko ok) , v max spadł ze 210 do 160. Odpala dobrze , pracuje równo. Poniżej 4 tyś jest wszystko OK. Problem pojawił sie nagle po dłuższym postoju i odłączeniu...
Witam. W tej Omedze to jest chyba zawór regulujący obroty,jak sie myle to niech mnie ktoś poprawi. Lokalizacja i wygląd poniżej
To w końcu masz "Opel Omega Problem Z Odpalaniem" jak w tytule, czy to co piszesz później, że z pracą na benzynie na wyższych obrotach ? Bo to jest pewna różnica ;) Napisz jeszcze najlepiej dokladnie jaki silnik ... Jeżeli to drugie, to tak wstępnie można powiedzieć, że to może być problem zbyt małej wydajności pompy paliwa. Zmierzyć ciśnienie, czy...
Któryś z czujników obrotów ci świruje, tak sądzę.
A wiazke przemierzył ten fachowiec ze juz chce latac za nowym ecu ? Dodano po 5 Z pinu B26 idzie wspolna masa na cz.temperatury i przepływomierz oraz czujnik halla wałka rozrzadu.
Jeśli składanka, to do ustawienia nastawnik. Nie falują obroty?
no to z czego te obroty dostawała?Nie przez IACV?
Loteria.
Dzieki za informacje jade do mechanika. Z nastawnikiem
56.5 moze byc?
słychać że nie chodzi równiez na wolnych obrotach
Mam problem z omegą 2,0. Nierówno chodzi na wolnych obrotach. Przy podjezdzie do skrzyżowania często gaśnie. Zrobiłem odczyt kodów i pokazuje kod 31 co znaczy "Brak sygnału obr/min" czyli konkretnie na czym mam sie skupić?
A napisz może jak ten silnik podłączasz.
Jezeli wszystko sprawdziles w systemie dolotowym to pozostaje szukac dalej. Silnik krokowy sterowany jest bezposrednio przez ECM na podstawie sygnalow ECT(czujnik temperatury) i RPM(obroty) Pozdrawiam.
Ciekawa sprawa z tymi obrotami
Jak to ustawiasz? Komputerem (Techem?)? Na pompie wtryskowej? Inaczej? ----- Przeważnie jest ustawiona na 650. Nie ma możliwości w tym modelu ustawić ponad 750. Urządzenie sterujące ma możliwość wprogramowania tylko trzech nastaw-650-700-750 .
Mógł zdechnąć któyś z czujników obrotów.
Jeżeli w układzie wodnym tworzy sie spore nadcisnienie to na 90% uszczelka pozostaje sprawdzic kompresje ew zrobic test uszczelki jezeli bedzie to wykonalne i plyn ze zbiorniczka nie wyjedzie na wolnych obrotach
Omega MV6 ->kolego a któryż to Simtec 56.X ma silniczek krokowy? Nie mylisz z Mulekiem? Co do tej Omegi-simteki często 'gubią' zaprogramowaną warość obrotów biegu jałowego.Krótka zabawa przyządem diagniostycznym Tech i po bólu. Nie mówię że to jest u ciebie,ale mozliwe. Jak co to zapraszam,dla znajomych z forum gratisowo.
Kolega ktory założył ten wątek sporo się napisał, wstyd że nikt nie chce dodac czegos sensownego... ja mam podobne problemy z Omega (STAG-50).
elektrozawór
Jak jest zrobiona regulacja obrotów w Omedze B manual. Zacierał się silnik dmuchawy, nie ma obrotów w pozycji 1, 2, i 3, na 4 czuję spaleniznę w okolicach schowka. Czekam na nowy silnik, dotarłem do dmuchawy pod schowkiem. Powinny być gdzieś rerystory zmiany obrotów, tylko gdzie? Jestem po operacji i nie mogę zbytnio wyginać się pod schowkiem.
jest to zwykła inst.reduktor,zawory-tomasetto,ukł.elekt... po przełączeniu na bieg jałowy,obroty zaczynają spadać i silnik gaśnie zubrak
2,5 V6 - monowtrysk?? :-)
Witam chciałbym się dowiedzieć czy za pomocą interfejsu diagnostycznego Delphi DS150E będę mógł odczytać błędy w omedze (2.5 TD) oraz czy istnieje możliwość regulacji obrotów silnika za pomocą tego interfejsu w omedze (2.5TD).
A ja dodam do tego tematu jeszcze jeden wątek. Sam jestem posiadaczem Omegi B silnik X20SE rocznik 99' inslacja LPG i też miałem takie pływające obroty, migająca kontrolke CHECK, problemy z rozruchem polegające na tym że silnik zapalał i gasł a jak już zaskoczył to nie miał siły (dusił się). Okazało się że mam rożnice potencjałów na minusie, silnika...
Moj znajomy posiada 2 omegi, jedna to C20NE a druga C30SE. W tej 2.0 jest taki problem ze wolne obroty sie wachaja ganiaja prawie od 0 do 900 nie wyzej. Czasami jest to powodem zgasniecia silnika ,np. na swiatlach gdy sie zatrzymamy. Ale czasami zdaza sie tak ze prawidlowe obroty trzyma i nic sie nie dzieje. Co moze byc tego przyczyna, gdzie szukac?...
I drożność wydechu. Czy silnik nagrzewa się szybciej niż normalnie? Czy łatwo wchodzi na wysokie obroty?
Ustawił obroty i wszystko gra ... Dzięki za pomoc...
Albo zapłon za dużo pod obroty. Pozdrawiam.
daj na priva
ok.Sorry masz racje .Ale byn gazu z tym nie łączył , tak prawdę mówiąc to na gazie chodzi stabilniej na wolnych obrotach. pozdrawiam
Ja bym Ci radził zeby podjechac do fahcowca który zgra gaz z benzyną, bo to jest tylko kwestja ustawienia właściwego benzyny. Wykasuj błędy i pojeśc na samej benzynie zobaczysz ze bedzie dobrze .Gaz ach ten gaz... Dodano po 1 Ustawienie właściwe gazu nie benzyny ,pomyłka.
ale jak odłanczam zawór i zmienia obroty to chyba znaczy że dobry
rosną
Za bardzo kombinuje z odczytem z silniczka obrotomierza. Sterownik silnika wysyła sygnał obrotów do licznika i tam najlepiej się wpiąć. Sygnał jest na pinie A62 sterownika silnika i na pinie nr22 w licznikach. Prawdopodobnie sygnał o zmiennej częstotliwości, zrób sobie na arduino prosty częstotliwościomierz i sprawdź.
sprawż rozrząd i sygnał z czujników obrotów
W Omedze jak jest klima wystepuje jeszcze pompka dodatkowego obiegu wody do nagrzewnicy. Sprawdz czy jest i czy jest dobra i podłaczona oraz sprawdz wszystkie bezpieczniki.
Temat standardowy , sprawdz połaczenia przy przepustnicy i zaworze obejściowym (szczelność ) może zasysa lewe powietrze ... Oczywiście czyszczenie obesciowego , przepustnicy i tego nieszczęsnego kanału -- dyszy od pokrywy zaworów do kolektora .... Powinno pomóc chyba że obejśćiówka już umiera ....
Witam . Sprawdziłem co nie co i oczywiście nic nie znalazłem a auto dalej gaśnie bo mu obroty spadają do ok. 400. Byłem dziś u gościa co naprawia elektronike samochodową i powiem szczerze że straszne bajki mi pociskał chyba sie nie domyslał że tez zajmuje się serwisem tyle że RTV ale scalaki sa takie same i tutaj też sie wymienia scalaki.Może mi ktos...
Auto gaśnie na wolnych obrotach jak jest nagrzany. To raczej spowodowane jest, że są za małe obroty. Jak podłączyłem go do komputera to wyświetlił się błąd nr 19. Czy ten błąd 19 ma coś wspólnego z niskimi obrotami samochodu.
Wie może ktoś gdzie jest jakiś warsztat z tachem w kujawsko-pomorskim lub zachodnio-pomorskim ? I ile taka usługa kosztuje (podwyższenie obrotów)
Jest możliwość.
Opel omega B 2.0 16v na luzie obroty same skacza (800-2500) Na benzynie kreci sie do 4500 a na gazie do 6000 czyli w normie. Czy to moze byc wina silnika krokowego?
I jeszcze z innej beczki szybkie pytanie topi mi się bezpiecznik od nawiewu jak dam ponad połowę obroty tzn. prędkość nawiewu. Opornik dmuchawy do wymiany?) Nie. Dmuchawa do wymiany
jeżdźe oplem omega na gaz i skacza mi obroty silnika instalator karze mi wymienic swiece i nie wiem co zrobic
chyba musisz sprawdzić lewe powietrze bez pośpiechu
Sprawdz dolot od przepływki do przepustnicy. Umyj regulator wolnych obrotów.
ooooooo umyj
Właśnie że mogę mieć obroty jakie tylko chcę To ci działa czujnik wałka. I skoro ma obroty wysokie to i ma powietrze .
albo z wałka albo z wału nie ma sygnału, jeżeli jest to walnęli się na rozrządzie
te obroty to moze byc regulator biegu jałowego lub zatkany kanał w korpusie przepustnicy albo podcisnienie
O przepraszam Omega A 1988 silnik 2.0 chyba CNE. Strasznie falują wolne obroty. Przy puszczeniu nagłym pedału gazu gaśnie albo prawie gaśnie potem obroty rosną.
Sprawdz czujnik wału jak leci w hansa to wogóle nie wkręca się na obroty ...
Bez elektroniki w tym samochodzie to kompletne nieporozumienie.Adaptacje z pewnoscia rozjechaly sie.Podczas pracy na LPG obroty lubia sie wieszac,potrzebny jest Cut-Off.
no wlasnie tez bym obstawial ten przeplywomierz tylko ze gdyby on byl zepsuty to chyba obroty wariowalyby caly czas a nie tylko na zimnym silniku??
Proste, bogata mieszanka na wolnych obrotach.
Sprawdzales chlodnice? Na jakim biegu wjezdzales i na jakich obrotach?
Napewno nie imo bo cały komplet jest zamontowany z 3.0 tzn sterownik pętla i pestka a po za tym ja dodaje gazu to normalnie wchodzi na obroty
Witam, Moje pytanie dotyczy tego modelu okapu. Otóż okap jest podłączony przez gniazdko do włącznika światła, żeby można było załączyć ... takie małe ułatwienie. Wcześniej chodziło wszystko ok, ale od paru dni coś się stało i przy załączeniu włącznika wentylator się załącza na maksymalne obroty i nie można tego wyłączyć. Cały panel sterujący działa,...
dusi sie na obrotach powyzej 2000.zapala sie kontrolka z "silnikiem"
1. Napisz co było przyczyną wcześniejszej usterki. 2. Czy teraz silnik dymi, jeśli tak to na jaki kolor.
Falowanie obrotów na benzynie często jest spowodowane nieszczelnością w podciśnieniu. sprawdź wszystkie wężyki.
Omega , podczas jazdy do 2000 obrotów i włączonym ogrzewaniu, nie przekracza 96 stopni (tak pokazuje na blacie)..
Daj mu więcej na śrubie regulacyjnej dopływu gazu z parownika- tak z pól obrotu. Pozdrawiam.
W mojej 2,5 v6 miałem taki przypadek. Powyżej 3k rpm wypadały zapłony, jakby niechodził na dwie dziury. Dopóki nie przekraczałem tych obrotów chodził jak pszczółka. Przyczyną był czujnik położenia wału korbowego.
odczytaj błedy i przyjzyj sie czujnikowi temperatury
sPRAWA SIĘ WYJAŚNIŁA - BYŁ FACHOWIEC - USZKODZONY CZUJNIK OBROTU WAŁU
A ciągłość przewodów
Mam pytanie jakie powinny być prawidłowe obroty przy prędkości 100 km/h jadąc na 5 bo u mnie wydaje się ,że są za wysokie ponad 2500
Przy okazji wymiany pompy paliwa zwróciłeś uwagę czy nie masz wody w paliwie na dnie zbiornika?? Z zależności od ilości paliwa, można wnioskować, że problem leży po stronie paliwa.. Stawiałbym na filtr, ale skoro mówisz, że jest wymieniony.. pasuje sprawdzić jakie jest ciśnienie paliwa podczas tych objawów, i w razie niskiego ciśnienia, ocenić czy wina...
obroty omega obroty silnika omega obroty check omega
podłączyć silnik trójfazowy znaleźć fragment tekst krups ea8010
uziemnienie radiosatcji samsung wf70f5e0w2w
Wymiana turbiny w Renault Master 3 125KM krok po kroku Odblokowanie transceiverów Yaesu FT-450D i Xiegu G90: modyfikacje i ryzyka