Lata temu ojciec zmieniał biegunowość w Moskwiczu. dla zwykłego kaprysu że taki układ jest lepszy. Obroty rozrusznika pozostały te same (obróceniu uległo pole zaróno stojana jak i wirnika czyli suma zmian=0. Resztkowe pole magnetyczne prądnicy się przebiegunowało samo- po mocniejszym dodaniu gazu pojawiło się wzbudzenie o odwrotnej polaryzacji pola...
Wyrwij go i zmień tulejki,te fabryczne są z plasteliny i wirnik póżniej trze o magnesy stojana. Tam siedzi Denso tak?
Obrócić stojan rozrusznika ( obudowę ) o 180 stopni
0.8 kW a obroty jak obroty luzem inne pod obciążeniem inne zależy do czego to potrzebujesz.P
W domu tylko przelewy możesz sprawdzić. Obroty rozrusznika prawidłowe?
Przy 300 obrotach rozrusznika i przy 700 obrotach na plaku jednakową wartość 400 bar? Zawór SCV najprawdopodobniej. Sterownik blokuje rozruch, bo za wysokie ciśnienie wali od razu.
Większy sens miało by wykorzystanie prądnicy i jakiejś przekładni,choćby pasowej.Oczywiście prądnicy prądu stałego w roli silnika.
Zobacz jeszcze obroty rozrusznika jak nie odpala. Za wolno kręcący rozrusznik uniemożliwia rozruch.
Siemka, wszystkim chciałbym się doradzić, w czym może być problem, jeśli chodzi o brak iskry na dłuższą metę. A mianowicie quad 125 3 1, nowa instalacja, cały nowy akumulator i rozrusznik. Iskra pojawia się w momencie dotknięcia rozruchu, ale znika, jak rozrusznik kręci już na maxa, a pojawia się, kiedy puszcza się przycisk rozruchu i obroty spadają....
"Nikt nie wie gdzie jest czujnik Halla", w tym silniku jest czujnik obrotów wału, pod koletkorem ssącym w okolicy rozrusznika. Gdyby był uszkodzony obrotomierz nie wskazuje nawet na obrotach rozrusznika. Te bezpieczniki są zasilane po przekaźniku pompy paliwa, zasilanie przekaźnika po bezpieczniku sa2 50 A.
Czyli czas zacząć od diagnozy. Odpiecie czujnika - zły pomysł. Podpięcie testera i obserwacja obrotów rozrusznika na ciepło wiele wyjaśni. Jeżeli są obroty - pompa do naprawy. Nie ma- rozrusznik, akumulator. A wy się pogryziecie ze swoimi racjami. Bo w sumie każdy ją ma ale najpierw panowie DIAGNOZA.
Mistrzu, całkiem niepotrzebnie wymieniłeś czujnik. Czego nie ma, iskry, paliwa? Pompa się załącza? Obroty rozrusznika sterownik widzi? wtryski mają kluczowanie? Jakie ciśnienie paliwa? Jaką temperaturę widzi sterownik? Fejs i błędy to nie wszystko.
Pompki wtryskowej dobiegają kresu swoich dni. Ale możesz jeszcze sprawdzić obroty rozrusznika, kompresję. Silnik pewnie też kończy pomału swój żywot. Do tego pompka paliwa. Ale po objawach stawiam na pompki wtryskowe. Ile masz godzin. A czujnika dawki rozruchowej to tam nie ma. Na początek świece żarowe do sprawdzenia. Ja to bym ci radził na początek...
są 4 magnesy.Wzdłuż osi czyli po prostu patrząc na zębatkę z góry (od czoła) już obracałem i o 90 i o 180 stopni .Nie próbowałem jeszcze tył przód i zaraz to zrobię
Silnik szeregowy. Trzeba zamienić stronami końcówki uzwojenia stojana.
Na powrocie nie ma 300 ATM a to ten wężyk który idzie od regulatora do powrotu, też właśnie myślałem że to może być problem stacyjki ale myślę że na kablu który idzie do bendixa było by cały czas zasilanie a po przesunięciu kluczyka w poziom zapłonu zasilanie zanika plus do tego Yaris ma zabezpieczenie żeby kręcić rozrusznikiem musi być wciśnięty pedał...
Dokładnie, jak kolega wyżej. Luzujesz przewody na wtryskiwaczach i robisz kilka obrotów rozrusznikiem (pryśnie ropa z luźnych przewodów), może nawet zapalić i podczas takiego kręcenia, jak już olej napędowy zacznie lecieć najlepiej dokręcić przewody z wyczuciem. A skąd błąd czujnika temp? Odłączałeś go?
Zostaw to i najpierw popatrz na obroty na rozruszniku. Za wolno kręci mimo, że pewnie Ci się WYDAJE OK.
Ja bym dał TLE4905 plus klasyczny licznik Johnsona zatrzymujący się na ostatnim bicie plus ewentualnie 7493 modulo n, a nie kombinował jak koń pod górkę. No okey, ale jak to teraz wykorzystać? Jakiś przykład działania. Dodano po 7 czy takie czujniki są Przecież tu wystarczy dowolny czujnik zliczający obroty. Do tego niewielkie . Czujnik Halla, optyczny,...
Opor cewki: 233 omów, impulsatora 349 jak są zamontowane w silniku. Przy pomiarze napiecia AC impulsator wytwarza 0.1V przy kreceniu rozrusznikiem, a cewka tak jak wyżej psiałem 20-30V
Witaj. Zrób sobie całą diagnostykę silnika koszt około 150 zł zależy jak kto bierze. Musi sprawdzić pompę, kąt wtrysku, ciśnienie na tłokach , cylindrach,akumulator, obroty rozrusznika, ustawienie rozrządu, bo jak wałek główny jest źle ustawiony to tez będziesz miał problem z odpaleniem. U mnie w golfie IV 1.9 TDI 90km też to było, to wyszło że pompa...
Sprawdź czy gdy pedał hamulca nie jest wciskany wciśnięty jest w tym momencie czujnik stopu. Możliwe że masz uszkodzony czujnik stopu przy pedale wtedy też pojawia się kontrolka świec sygnalizując wykrytą usterkę przez sterownik silnika. Zrob diagnostykę (odczyt bloków pomiarowych silnika) to będzie widać jaka jest temperatura silnika i czy czasem nie...
Nie wiem w jaki sposób okreslasz ile obrotów na Rozrusznik ale pomijając ten fakt to najprościej zacząć od wyjecia rozrusznika i sprawdzenia. Z opisu wynika ze skończył swój żywot, a przynajmniej elektromagnes
Albo się kończy i robi cośnienia niskich obrotach ( rozrusznik to 300-500 RPM). Dobrze jest też zamienić na chwilę orginalne wężyki na przezroczyste. Wtedy widać czy paliwo nie schodzi do filtra.
Witam Mam pytanie i prośbę, czy da sie jakos zrobic wmiare tanim kosztem regulacje obrotór do rozrusznika motocyklowego, potrzebował bym cos takiego do elektrycznego wstecznego w trójkołowcu, żeby płynnie cofać do tyłu pozdrawiam
Domyślam się, że sporym problemem jest koszt budowy urządzenia. stąd rozrusznik od Żuka (pewno R7 albo R11). I w związku z tym trudno będzie o łatwe rozwiąznia. Realne rozwiązanie to zastosowanie silnika równoległego ale tego łatwo nie zrobi się z rozrusznika zasilanego z akumulatora. Dwa mechanizmy napędowe wycieraczek chyba trochę za słabe i nieco...
Po obserwowałem u siebie i mam taki wniosek. Może to być wina słabnącego akumulatora. Po naładowaniu odpala od obrotu, jeśli akumulator jest osłabiony dłuższym postojem i niską temperaturą to już trzeba kręcić długo do tego stopnia, że potrafi rozładować akumulator zanim odpali. Tak jakby brakowało takiego "kopa" przy pierwszych obrotach rozrusznikiem....
Min.250obr/min
Jakie obroty rozrusznika ?
Maksymalne to 1350 bar albo 1600 bar, zależnie jaka tam jest generacja wtrysku CR. Pojawi się tylko przy gazie do dechy w czasie jazdy. Niemniej ciśnienie ma wynieść minimum 250-300 bar podczas pracy rozrusznika (obroty silnika 200-300 na minutę), inaczej nie odpali normalnie lub wcale. Do sprawdzenia, jak mówiłem, ciśnienie paliwa w trakcie odpalania....
tu masz schemat z zastosowaniem przełącznika .nie wiem tylko czy gdzieś dostaniesz taki na duże prądy ale mozna zmieniac kierunek obrotów przełączając po prostu zwory.
Rano gdy odpalam auto rozrusznik bardzo wolno kręci (prawie nie może obrócić silnikiem) po dwóch trzech obrotach zaczyna kręcić normalnie. Jak już jest ciepły też można zaobserwować ten problem, kilka obrotów wolniutko potem kręci jak szatan. Rozrusznik wyciągałem, szczotki w porządku, komutator czysty. Proszę o pomoc.
Sprawdź to i podaj te obroty na rozruszniku.
Naładuj akumulator ale na początku to trzeba zmierzyć napięcie na nim na postoju i po przekręceniu kluczyka i próbie włączenia rozruchu.
Skoro ma 350 bar to jest ok. Jakie obroty rozrusznika widzi ECU? Sprawdź ciśnienie sprężania.
Czy po tych dwóch razach spadają obroty rozrusznika?
I nie odpala przy tym ciśnieniu? Podaj jeszcze obroty rozrusznika.
Jesteś pewien grzania świec, bo świecąca kontrolka nie zawsze świadczy o grzaniu świec żarowych. To, że rozrusznik kręci też nie świadczy o jego sprawności, ważne są jego obroty. Komputerem możesz sprawdzić m.in. sprawność czujników temperatury, obroty rozrusznika i grzanie świec.
Niekiedy przyczyną może być prozaiczna. Warto zmierzyć obroty rozrusznika na zimnym i ciepłym silniku.
Bendiks rozrusznika może nie podawać na wał obrotów. Pytanie tylko czy tam bendiks jest na rozruszniku, czy na wale. Jak na wale, to trzeba otworzyć silnik.
Witam. Zakłucenia to: -alternator(gwizdanie w głośnikach wraz ze wzrostem obrotów silnika) -rozrusznik(dźwięki przy odpalaniu) -wycieraczki -spryskiwacze szyby -dmuchawa... generalnie wszystko co elektryczne i się porusza może być słyszalne w głośnikach. Dobre przewody sygnałowe z porządnym ekranem powinny wyeliminować zakłucenia ale niekiedy jest to...
Sprawdź , jakie masz spadki napięcia podczas kręcenia rozrusznikiem w momencie kiedy nie chce odpalić silnik. Naładuj porządnie akumulator i zrób pomiary przy sterowniku silnika albo w ok bezpieczników na silniku. Miałem podobny przypadek. W trakcie kręcenia napięcie spadało nawet w ok 8V przez co sterownik nie dwał rady. Okazał się winny rozrusznik,...
Zostaw ten przekaźnik jest sprawny. Zobacz czy widzi obroty wału podczas kręcenia rozrusznikiem.
Zmierzyć spadki napięć pomiędzy masą silnika a SŁUPKIEM(nie klemą!) akumulatora, drugi pomiar to napięcie na dodatniej śrubie rozrusznika, w czasie pracy. Trzeci pomiar, prąd pobierany przez rozrusznik. Od razu będziemy wiedzieli co jest uszkodzone, akumulator, rozrusznik czy przewody pomiędzy akumulatorem a rozrusznikiem. Twoim problemem zapewne są...
Nie interesuje mnie kiedy wymieniony tylko jego obecny stan. A że jak nie pali to się kręci rozrusznikiem to bardzo szybko przednia tulejka idzie się ......... Napiszę jeszcze raz obroty rozrusznika. Potem wyciągasz cewką i sprawdzasz czy listwa płynnie pracuję. A na końcu i tak masz na 99% pompki do wymiany.
Kilka obrotów rozrusznikiem mieści się w normie . Gdyby rozruch trwał 10 sekund ...
Jakie masz obroty rozrusznika?
Nie da się tam obrócić pokrywy ze szczotkotrzymaczem o 180 stopni? Bo kiedyś źle złożyłem podobny rozrusznik i był efekt odwrotnych obrotów
A próbowałeś tak kiedy? Bo najwyraźniej nie. Dlatego zastanów się zanim znowu bzdurę napiszesz. nie raz... Od razu mówię ze to jest tylko sposób awaryjny i można uszkodzić wieniec. tłumaczę jak: łączysz styki główne włącznika elektromagnetycznego ( ja to robiłem kluczem) z pomięciem elektromagnesu.. Rozrusznik zaczyna się obracać.... Pierścień zębaty,...
Moja Toyota T25 po przejechaniu 5 km i pozostawieniu na ok. godzinę na postoju nie chciała zapalać. Jak postała bardzo długo, nawet tydzień, to z odpaleniem nie było problemu. Żaden z mechaników, nawet z dużym stażem, nie podejrzewał rozrusznika. Skorzystałem z info kolegów i wymieniłem rozrusznik. Nastąpił cud, Toyota zapala bez problemu w każdej sytuacji....
Jak masz komputer podpięty i kręci rozrusznik to obroty musi widzieć na komputerze jak nie widzi to czujnik szrot
Prawie każdy silnik podczas rozruchu jest smarowany tym co dostało z poprzedniego uruchomienia. Czas potrzebny do wytworzenia ciśnienia przez pompę można jedynie zmierzyć i nie będzie to wynik obiektywny bo jest za dużo zmiennych nawet w obrębie takich samych silników (poziom naładowania akumulatora, przebieg, rodzaj i zużycie oleju, stan filtra itp.)...
Nie dowiemy się, ile obrotów ma na rozruszniku?
Obroty rozrusznika, ciśnienie na szynie i wtryski na przelewy.
Jakieś błędy zgłasza sterownik silnika? Obroty rozrusznika jakie widzi sterownik silnika? Jakie jest ciśnienie paliwa pompy pomocniczej w zbiorniku?
I cały problem w tych paru za małych obrotach rozrusznika :-)
Czy na tej "porządnej" lexi masz dobre ciśnienie i synchronizację i obroty w czasie kręcenia rozrusznikiem?
Ta... Niedługo to remont silnika będzie polegał na wymianie oleju z filtrem. Bo jakoś wymiana rozrządu obowiązkowa przy naprawie głowicy. W remont nie wchodzi. A ty autorze zobacz jest raz co zapomniałeś przy składaniu. Nie podłączona wtyczka czy przytrzaśnięcie kabelka. A tym samym drugie do sprawdzenia bezpieczniki. Potem czy widzi synchronizację...
Mam coś podobnego w Kangoo 3 z końcówki roku 21, auto od nowości w jednych rękach, objawy, to przy naciśnięciu przycisku start stop robi niepełny obrót rozrusznika i nie odpala, po ponownym naciśnięciu odpala normalnie, potrafi to zrobić kilka razy dziennie. Autko było w autoryzowanym serwisie Renault i nie potrafią tego ogarnąć, kazali jeździć i obserwować,...
Ciśnienie na szynie 270-290 (w trakcie rozruchu). Obroty rozrusznika 200
Witam! Czujnik obrotów wału korbowego znajduje się pod rozrusznikiem, bardzo ciężko jest się do niego dobrać-wiem to z autopsji.
Układ może się zapowietrzać, lub nie trzyma zaworek paliwa. Masz czym zmierzyć obroty silnika podczas kręcenia rozrusznikiem? Nie są za wolne?
To rozrusznik do multikara ktoś go przerabiał do twojej piętnastki bo obroty zgodne tylko inaczej cięta głowica.p
Jak sprawdzić obroty rozrusznika i jakie powinny być?
stwierdzam, że ciśnienie jest dosyć spore. Myślisz że na oko jesteś w stanie stwierdzić czy jest 100 czy 250 bar? Ja sądzę że nie jesteś. Sprawdź ciśnienie i obroty rozrusznika.
Witam Pacjent Volvo V50 1.6d 110 KM - nie odpala. Ciśnienie paliwa 300 bar, obroty rozrusznika 220 obr/min, odpowietrzony. Błędów brak. Samostart nie pomaga. Ktoś miał taki przypadek??
Też obstawiam że kończy się rozrusznik. Obroty 200 i poniżej to trochę mało żeby sprawnie uruchomić diesla.
(at)grzegorzmadera owszem, przez kilka sekund. I jeszcze zależy, jaki prąd znamionowy ma alternator... Czy nie jest to lustrzana sytuacja do oddawania przez akumulator wielokrotnie większego prądu podczas rozruchu? Zwłaszcza w początkowej fazie? Od zerowych obrotów rozrusznika? I tak- jak potrzymasz (wszak niezalecane!) rozrusznik w zimie przez długi...
Sprawdź jeszcze kąt wtrysku. Warto by jeszcze podejrzeć jakie są obroty rozrusznika przy zimnym odpalaniu. Z tego co wiem 1.9 TDI 110Km ( VP ) nie miały jeszcze "wadliwych map" to weszło z silnikami na pompowtryskach.
A wiec tak: Rozrusznik mam sprawny, pompa paliwowa odpada bo to PD, ale zaintrygowały mnie te obroty rozrusznika zależne od temperatury. U mnie wygląda to tak jak na zdjęciu ale nie chce mi się wierzyć że tak nagle rozrusznik daję tak mało obrotów że komputer nie podaje paliwa przy określonej temperaturze.
Obroty rozrusznika jakie? Wtryski na przelewy zbadać. Podstawa, potem można wnioskować cokolwiek.
Daj obroty rozrusznika, i podaj ciśnienie.
Albo zbyt niskie obroty rozrusznika albo brakuje prądu dla iskry.
słyszę tylko obrót rozrusznikiem i silnikem ,takie przysłowiowe pojedyńcze prum Panowie, jak to się ma do Waszych podpowiedzi? Przecież w takim przypadku rozrusznik by kręcił wesoło.
cisnienie sprawdzone prawidlowe Można wiedzieć jakie jest podczas rozruchu? I obroty rozrusznika jakie widzi tester.
Jakie obroty rozrusznika? Zmiana kodowania na automat pomoże, wcześniej, przy niższych obrotach poda impulsy na wtryski.
Pierwsza porada to zobaczyć jakie obroty są w trakcie kręcenia rozrusznikiem. Druga ciśnienie na listwie.
Prawdopodobnie nie zazębia za koło zamachowe, możesz nagrać chociaż odgłos rozruchu za pomocą rozrusznika? Obroty rozrusznika są "wysokie", czy tak jak zawsze były?
Powtórzę jak mantrę , demontaż rozrusznika i do sprawdzenia - naprawy w jtd sprawny rozrusznik to podstawa dobrego odpalenia (odpowiednia liczba obrotów itd) ...
Jestem pewny ten pin 40 pokazuje obroty rozrusznika albo Nwm bo pokazuje obroty tylko podczas odpalania
Dobry akumulator i sprawny rozrusznik i będzie palił. Problem polega na tym że musi mieć prawie 300 obr/min na ciepłym silniku by podał paliwo. Na zimnym podaje przy niższych obrotach. Czyli na ciepłym rozrusznik musi zasuwać. To nie korekcja dawki co proponuje kolega a podawanie paliwa przy niższych obrotach rozrusznika. Po to producent to wymyślił...
A przewody, masy. Jaki masz spadek napięcia i obroty rozrusznika
Zmierz ciśnienie w cylindrach, bardzo możliwe że masz podgięte zawory. No i ustaw rozrząd na blokady, pompa to nie wszystko, trzeba jeszcze wałek ustawić. Sprawdź obroty rozrusznika oraz akumulator.
Napisz, czy jest sygnał z czujnika obrotów i ile pokazuje podczas kręcenia rozrusznikiem.
Mam problem, otóż nie wiem jak mam zmienić kierunek obrotów w rozruszniku?
Obroty rozrusznika widzi?
Jak aku nie ma mocy rozruchowej to i automat bendiksa nie wysunie odpowiednio oraz wirnik nie będzie w stanie dokonać mocnego obrotu, Kwestia w jakim stanie sam rozrusznik (wirnik i komutator + szczotki, stojan, tulejki czy łożyska)--- obecnie opłaci się kupić nowy niż regenerować.
witam, kolego widzę ze masz zaciecie do elektromechaniki wiec spróbuj teraz to wszystko poskładać do kupy, wirnik a właściwie komutator musisz te przerwy pomiedzy lamelkami( te paski miedzi do których sa przylutowane przewody wirnika) musisz wypiłowac tak by były nizej od powierzchni lamelek około 1mm, a najlepiej to zrobić odpowiednio ostrząc sobie...
Bardzo ciężko odpala rozrusznik strzela jak by się zacinał. Śrubka od obrotów jak jest wykręcona na 3i5 obrotu to w ogóle nie odpala, a jak już odpali to nie wchodzi na pełne obroty.
Jakie ciśnienie na listwie podczas kręcenia rozrusznikiem i jakie obroty rozrusznika widać w parametrach?
Od trzech lat robię tak jak napisałem i nie dotykałem gaźnika. Ewidentnie po długim postoju jest jakiś problem z zassaniem mieszanki do cylindra bo świeca jest sucha. Mam taką teorię, że te kilka strzałów z samostartu i większe obroty niż z rozrusznika powoduje większe podciśnienie w dolocie i jak już zaciągnie to pracuje stabilnie.
Witam miałem podobny problem z tym silnikiem ciężko odpalał pomogła wymiana rozrusznika na nowy,stary niby kręcił ok a jednak miał minimalnie za małe obroty w momencie rozruchu.Porządna bateria i wymiana rozrusznika pomogła.
Sprawdź jakie obroty rozrusznika widzie EDC. Czujnik zostaw w spokoju. Zobacz jak plai na ciepłym po odłączeniu czujnika temperatury silnika.
zamknij drzwi jak masz czujnik otwarcia klapy to zablokuj i jak BSI pójdzie spać trzeba odczekać 15 minut odłącz aku - na 30 minut po podpięciu zamknij i otwórz z pilota obrót rozrusznikiem ale nie odpalaj wyłącz kluczyk i zaczekaj 10 minut i odpal bez gazu sprawdz świece czy nie zalana =czym diagnozujesz
No to skoro masz podejrzenia, to działaj i wyklucz je dla pewności. Co robić, to za pewne wiesz ;). Wiem co robić - muszę po raz kolejny wyłożyć kasę. Żebym wiedział że to pomoże to bardzo chętnie. Kierując się podejrzeniami można pół silnika wymienić, a usterka pozostanie. Dlatego zwracam się do was żebyście mi doradzili. Słaba kompresja, zły kąt...
Witam, Padł mi rozrusznik. ........... Ale... działa zarówno po podaniu napięcia na zacisk główny zacisk 12v i połączeniu ze stykiem bendiksa jak i po podaniu napięcia na sam styk bendiksa (aczkolwiek wolniej wtedy kręci), a tak chyba nie powinno być, zgadza się? Powinien zadziałać sam elektromagnes bez kręcenia rozrusznikiem. Co może być powodem?...
nie osłonięty fragment karoserii pojazdu (sam silnik też się do tego nadaje) Silnik nadaje się w szczególności. Powód jest taki, że droga prądu skraca się o odcinek kabla łączący klemę ujemną akumulatora z masą silnika. Jeżeli tam jest spadek napięcia (np. wskutek skorodowanego styku) to różnica w obrotach na rozruszniku będzie znacząca.
Wyciągnij przekaźnik (sterownik) pompy paliwa, i w podstawkę wsadź zworę pomiędzy 30 i 87 - pompa będzie pracować "na krótko". Wtedy uruchom silnik. Jeżeli zagada, to winny jest przekaźnik pompy lub czujnik obrotów. Przy włączonym rozruszniku pompa zasilana jest bezpośrednio, bez pomocy czujnika obrotów. Jak puścisz kluczyk, ten dodatkowy obwód ulega...
Uważam że elektromagnes powinien wypchnąć zębatke będixu i utrzymywać obroty rozrusznika Pozd.
Rano podpinasz diagnostykę i patrzysz jakie są obroty silnika na rozruszniku. Co do zakupu rozrusznika mocniejszego, to "jak stryjenka sobie życzy", ASO, alle....o, inne.
wolne obroty rozrusznika regulować obroty rozrusznika rozrusznika terkotanie
zakładanie nowych tematów wyłącznik schodowy podłączyć technics stałe napięcie wyjściu
TPA3116D2 – uszkodzenia kondensatorów 470µF na wejściu audio, polaryzacja, soft-start Zabezpieczenia DC i AC do 12 paneli 420W, Growatt SPF 6000, przewód 40m, dom z lat 70-tych