Wykręć i obejrzyj świece, świeca cylindra na którym wypada zapłon powinna być ciemniejsza niż pozostałe. Zamień miejscami z inną, po przejechaniu nie mniej niż 20 km znów daj popracować silnikowi na jałowym biegu, później wykręć i obejrzyj świece, jeśli okopcenie powędrowało ze świecą- winna świeca, jeśli pozostało na tym samym cylindrze- podejrzana...
Sprawdź napinacz paska i sam pasek. Voltomierz w rękę i sprawdzić ładowanie na wolnych obrotach.
Ktoś "wyregulował" wolne obroty. :)
Na dole jest jeszcze coś napisane. Podpowiem-to jest V-MOS i możesz go zastąpić innym, łatwym do zdobycia tranzystorem w obudowie TO-247 Dostałeś już wyśmienitą podpowiedź, ja takowej nie miałem, gdy ten regulator naprawiałem.
Przecież listwa z wtryskami wchodzi w kolektor a nie w głowicę. Pomiędzy kolektorem a głowicą powinno być uszczelnienie. Jak montujesz listwę na kolektorze to każdy wtryskiwacz ma oring który uszczelnia go od spodu w kolektorze ssącym.
Zrób regulację zaworów!!!!!!!!!!!
Wybrałeś funkcję wczytania danych kalkulatora po wymianie, dlatego wysypało kody wtryskiwaczy, też tak kiedyś zrobiłem żeby poradzić sobie z DF311. Faktycznie bez kodów nie zwiększysz obrotów. Dopisz i po problemie.
cos z pedalem gazu , tak jak wyszlo w tescie. brak kontaktu, połączenia , przerwa w obwodzie. pewnie użyles wd 40 lub inne podobne co izoluje zamiast poprawiac kontakt.
W tym aucie jest tylko jeden rodzaj obrotów.
Może kanały powietrzne zabrudzone ,dlatego nie pracuje jak powinien .Miałem ostatnio ten sam problem wymiana krokowca nie pomogła,mimo,że wykazało jego błąd ,dopiero czyszczenie dało efekt i na starym krokowcu obroty wróciły do normy.
Poszukaj silniczek krokowy, możesz zobaczyć czy jak wypniesz kostkę to coś się zmieni i możesz jeszcze spróbować wypiąć kostkę w przepływomierzu czy będzie jakaś reakcja.
Renault Scenic nie wchodzi na obroty
Musisz odkręcić przepustnicę
Jakie masz ciśnienie, sterownik widzi obroty?
sciagnelm obudowe filtra powietrza wraz z przeplywomierzem i praca taka sama nic sie nie zmienia To jeszcze nie świadczy o tym że MAF jest 100% sprawny, na piechotę nic nie poradzisz, pokuś się o diagnostykę
Witam! trochę potrwało zanim znalazłem wtryski z kodem 6-cyfrowym w dobrej cenie 300zł za komplet, po zamontowaniu i dopisaniu kodów jest ok. Scenic pali bez problemu nie przygasa wchodzi na obroty.
Jakie podciśnienie w parametrach? Filtr powietrza drożny?
A jak nie przełącznik to musisz dostać się do oporników (od regulacji obrotami). Pozdrawiam
Na postoju to samo wyje nie zależnie od obrotów w
Za wysokie obroty
Czujnik wału. Sprawdź czy widzi obroty na ciepłym gdy nie może odpalić.
Potencjometr przepustnicy
Mam problem z wolnymi obrotami - scenic II 2005r, po odpaleniu obroty biegu jałowego ok 750 - 800 czyli ok. Parametr odczytany Clipem - regulator biegu jałowego włączony. Ale jak dodam gazu to obroty już nie spadają, parametr zmienia się na regulator biegu jałowego wyłączony. Parametr braku obciążenia to 14% a położenie pedału na "0" to 14 czasem 15%,...
Odchodzimy od tematu, próby przelewowej się nie zrobi, to ustaliliśmy. W czym może być jeszcze problem. Silnik chodzi równo, sondy też wydają się być w porządku. Przychodzi mi jeszcze do głowy przepustnica, ale silnik chodzi równo i ma w miarę równe obroty.
rolka kręci sie w obie strony luzów brak ale dlaczego tylko przy takich obrotach?
Ten co masz zapomnij. Musiałbyś komuś zlecić, roboty dużo nie ma. A jak to ktoś wyceni to jego sprawa musisz przyjąć te warunki.
Może ktoś się orientuje jaka ma być procentowa wartość otwarcia zaworu upustowego turbiny na wolnych obrotach ?
Ecu widzi obroty silnika?
Właśnie wyciągnąłem turbo i jest...suche jak pieprz...(tzn.środek, wirnik,kierownice itd) Ale jaja, a w wydechu olej. Co do ciśnienia oleju , autodata podaje 3,5bar/3000 obrotów
Nie, nie napisane było dlaczego. Czy to jest jakiś inny silnik, niż zwykły. Bo ten jest sterowany elektronicznie, ciągle na niego idzie 12V, a oprócz tego jest jeszcze z modułu trzeci cieniutki przewód. Chyba sterujący obrotami.
gazu do oporu i w trasę Trzeba sprawdzić ustawienie sterownika od gazu, może przy określonych obrotach przełącza na PB
Pomogło przeczyszczenie wszystkich złączy i egr
I cała racja, jak pisze milejow. Czujnik obrotów silnika do wymiany, dostaje rozwarcia.
Jeszcze raz pisze lewe powietrze to wysokie obroty a nie niskie.
Najpierw sprawdź i napisz rezultat. I nie pisz PW, bo i tak nie odpowiem tam.
Nie ma tempomatu jak ruszę i puszcze sprzęgło dalej falują obroty.
Odpowiadajac na pierwsze pytanie upewnij sie ze płynu w zbiorniczku wyrównawczym masz do poziomu max jak jest malo plynu lub uklad zapowietrzony w nagrzewnicy znajduje sie powietrze i nie ogrzewa auta. Mozesz odpowietrzyc uklad odkrecajac korek zbiorniczka wyrównawczego, silnik włączony dmuchawa na maxa (4) i ciepły nawiew. Co do "zamulania" nagrzewnicy...
Panowie a może wystarczy dociągnąć maglownice. Dojście od spodu, taka duża nakkrętka do dociągania zebnika. Wystarczy 1/4 obrotu
Po tych 2 sek.sterownik nadal widzi obroty,tak?
Trzeba podpiąć CLIP i zobaczyć co jest w parametrach , jakie napięcie widzi ECU, jakie ciśnienie na listwie,czy widzi obroty,
Warto sprawdzić ustawienie rozrządu, jak wyżej napisano. Od siebie dodam, że warto sprawdzić zawór EGR, nie wiem jak w tym modelu, ale w niektórych dci i dti, odpadają dekielki z zaworów egr i mógł akurat wpaść pod zawór ? przez to dziwne obroty, hałasy i dymienie?
Nie jestem pewien ale chyba lucas.
Zrób diagnostykę, może coś pokaże, obroty widzi?
Nie trzeba paska zmieniać, po zdjęciu sprawdź czy kzfr nie ma luzu-chwyć ręką i kręć lewo/prawo,. Napisz jeszcze jak blokowałeś kzfr podczas dokręcania śruby
Wolne obroty ustawia się parametrycznie w komputerze wtrysku pozdrawiam
Jedynym elementem który jest podejrzany jest sterownik wentylatora , czyli ten element zwany rezystorem....chińskie i tanie zamienniki czasami nie działają. Warto również zwrócić uwagę na stan złącz tego sterownika, piny potrafią się przegrzać i nie kontaktować. Częsta przypadłość gdy używa się nawiewu na maksymalnych obrotach.
Pompa Bosch
Może być wina mycia silnika, sprawdź kostkę komputera wtrysku, a co do tych mas to nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Masa silnika jest koło miarki oleju - na wsporniku alternatora. Proszę o poprawienie pisowni, wielkich liter oraz znaków interpunkcyjnych.
Kolega skończy bzdety pisać, Działała by dmuchawa na najwyższych obrotach.
No to ten regulator obrotów.
Co na to CLIP, bo tak to możemy przez ruski miesiąc. Obroty widzi ?
Sprawdziłeś czy pasek od alternatora nie jest luźny? I jakie napięcie akumulatora na włączonym silniku bez obciążenia i pełnym obciążeniu? I jaki przebieg ma ?
cewki dwie nowe świece wszystkie i dalej to samo obroty ok 650
jesli problem jest tylko przy pierwszym przelaczeniu to problemem moze byc zbyt wczesne przejscie na gaz.przelaczna gaz recznie przy wyzszej temperaturze.jesli problem zaniknie rozwiazaniem jest podniesc temperature przelaczania lub zastosowac podgrzewacz listwy
Odpala z ręki jak plakiem mu pomożesz, jak zapali chodzi normalnie pompa ma normalne parametry, z tego co się orientuje to przy rozruchu pokazuje za mało, czujnik na listwie też wymieniłem i nic. Dodano po 2 W dolot plak mu pomaga, pali od ręki. Świece są dobre, majster mówi,że brak ciśnienia podczas rozruchu. Jak załapie chodzi bez zarzutu, chodź na...
Witam mam problem ze swoim autem. Auto po odpaleniu pracuje normalnie może delikatnie faluje wskaźnik obrotów. Leczy gdy doda się gazu i zwiększy obroty powyżej 2tys silnik lekko faluje. Dodatkowo auto podczas jazdy jedzie ale silnik powyżej 2tys obrotów działa jakby hopkami. I gdy się zrobi ciepły gaśnie na wyższych obrotach. I wyświetla stop itp Po...
To uszkodzony regulator obrotów.
na kompie nie ma bledów. No i co z tego? Sterownik widzi obroty?
Przecież masz dwa czujniki Podjedź do mnie
Podepnij clip Np. wężyk przy dolocie
widzi obroty podczas rozruchu
No i co ta diagnostyka pokazała? Pewnie tylko błędy czytane.... Gdy nie chce odpalić to widzi obroty?
-jedna z cewek,przykręcone na pokrywie zaworów -ciasne zawory
Nie podniesiesz obrotów Clipem
Zawory czasem nie są regulowane samoczynnie tzn hydrauliczne? Jeśli tak to sie ich nie ustawia , pomijając możliwość błędnego montażu czy zatkania układu paliwowego pozostaje wykasowanie pamięci usterek ze sterownika i ponowne ich odczytanie. Zdarzało mi się że trzeba było na chwilę zdjąć klemę , wtedy silnik odzyskiwał wolne obroty i równą pracę .
mam problem Renault Scenic 98 silnik 1.6 , silnik wchodzi na wysokie obroty , wymieniony silnik krokowy , przepustnica, wszystkie wężyki powietrza i jest bez zmian dalej chodzi na wysokich obrotach macie jakieś pomysły ?
Cześć, ostatnio wpadła mi w ręce lewa część wyświetlacza do Renault scenic II(bez wyświetlacza radia, tylko kontrolki, prędkość ,obroty i mały wyświetlacz literowy). Chciałbym włączyć go na stole, mógłby ktoś podesłać znaczenie pinów ?
Witam mam podobny problem u mnie autko zapala normalnie jak jest zimny około1500obr jak się rozgrzeje obroty wąchają się rożnie od 1500do2500 lub 2500do3500 nawet nieraz od500 do 3500 jest rożnie jak jadę na2500 wciskam sprzęgło najpierw wzrastają do 3500 dopiero maleją i różnie się zatrzymują autko jedzie jak by chciało a nie mogło spalanie wzrosło...
Na bezynie i na gazie jest dokladnie to samo. Obroty sa podwyzszone.
obroty ma ustawione na 750 Jak? Jakie obroty widzi sterownik?
Hej, co może być przyczyną jak przy włączonej klimatyzacji nadwozie drży na biegu jałowym... Przyczyna może być złożona. Problem zapewne jest uszkodzona poduszka silnika ale ujawnia się po włączeniu klimy gdyż zapewne wzrasta obciążenie silnika i tym samym spadają jego obroty.
Komputer błędów nie wykrył , jakie ciśnienie paliwa przy rozruchu kiedy nie zapala,czy widzi obroty wału to na pewno wykrył.
Skrzynia biegów DP0 puki nie jest rozgrzana pracuje w trybie hydraulicznym ( bez lock-up ). Jest to celowe działanie producenta skrzyni: poślizg biegów i wyższe obroty powodują szybsze rozgrzanie się skrzyni biegów.
Bujałem się z tym problemem około 2 lat przyczyna zle złożony rozrząd i przestawiona pompa wtryskowa ,po ustawieniu pompy ,kąta wtrysku tutaj uwaga nie zrobią tego w pierwszym lepszym warsztacie potrzebny jest specjalny klucz.Polecam Roto Boscha w Warszawie na modlinskiej.Renówka pali na dotyk czy ciepła czy zimna nie ma różnicy silnik 1.9 dti 80km...
dobrze by było wyczyścić przepustnice jeżeli tego jeszcze nie robiłeś, sprawdzić czy nie łapie lewego powietrza , wyregulować ustawienie krokowege , odłączyć sonde lecz po jej odłączeniu znowu adaptacja.
No lekko za wysokie ale ja bym nie panikował, obrotomierz to nie sprzęt pomiarowy ;) jakkolwiek by to nie brzmiało, trzeba by podpiąć kompa i sprawdzić co widzą czujniki. (temp, obroty, silnik krokowy).
Bardziej przwdopodobye że to czujnik tęperatury silnika uszkodzony dając stałą oporność dla tęperatury ok 40 stopni (brak podwyższonych obrotów dla zimnego, za wysokie obroty na ciepłym)
Zapaliła mi się kontrolka z prawej strony, pomarańczowy kwadracik z zygzakiem w środku i podwyższyły się obroty. Auto renault megane scenic rok 1998, benzyna lpg , silnik 1.6.
Sterownik po rozgrzaniu widzi 92 stopnie ciśnienie pompy przy 3000 obrotów 650Bar Turbo pompuje
Jedyna rzecz która wpada mi do glowy to brak powietrza I ciepło,do jakiej wartości dochodzi przepływ powietrza po zadaniu 4000-4500 obrotów?
Kolego mam ten sam problem tylko ze w sceniku z 99 r z silnikiem dti. Pod pięcie pod komputer wykazało problem z potencjometrem gazu. Wogóle pedał nie reagował odpiołem wtyczke wyczysciłem wtyki to teraz wkręca sie na obroty po nacisnięciu pedała hamulca obroty spadają
spotkałem sie z tym proglemem i walczyło z nim kilka serwisów usterką okazał sie zawór zmiennych faz rozrządu .Występowało to tylko na wolnych obrotach
Pompa wspomagania to w domyśle pompa hydraulicznego wspomagania kierownicy. Której w tym samochodzie nie ma, bo wspomaganie kierownicy jest elektryczne. Za niedługo podciśnieniowe wspomaganie hamulców też odejdzie do lamusa. W moim niedawno kupionym autku serwo hamulców jest elektryczne. Serwo może być uszkodzone w ten sposób, że po wciśnięciu pojawia...
kolego silnik krokowy jest odpowiedzialny za obroty. wyczyść go albo wymień
pewnie silnik krokowy... można go spróbować przeczyścić
Witam kolego miałem scenika i tak samo się zachowywał u mnie wystarczyło wymienić czujnik temperatury on po prostu wariował i obroty skakały koszt 40 pln. Pozdrawiam
Jesli po zatrzymaniu obroty spadają, nie falują, wszystko ok.
Ustaw na nowo zawory najlepiej w serwisie. Mogą się nie domykać co osłabi silnik i przy np. chodzącym wentylatorze obroty będą spadać.
Koło zmiennych faz do wymiany, tak jak T5 napisał. W początkowej fazie klekocze tylko przy odpalaniu, im bardziej "zajechane" koło wtedy zaczyna klekotać cały czas, dodatkowo przepustnica do czyszczenia, wtedy rozwiążą się problemy z obrotami.
Witam prawda taka jest ze nie sprawdzałem
Witam Renault scenic 1.9dci 2000r. falujące obroty. Auto było sprawdzane na komputerze, który wskazał "potencjometr gazu". Wymieniłem go lecz bez żadnych zmian. Czy któryś z Kolegów miał do czynienia z taką sprawą? MM
Cześć. Mam problem ze Scenic 2 1.9dci Problem polega na tym że auto po wciśnięciu start robi krótkie zakręcenia tylko bądź włącza na bardzo duże obroty wentylator od chłodnic. Tak z dnia na dzień taka przypadłość, żadnych błędów nie ma.
Witam -- w 1.9 dci trzeba co jakiś czas regulować luzy zaworów ssący 0.20 wydechowy 0.40 jak się nie domykają na ciepłym silniku to może to jest powodem nierównej pracy i wykazuje skoki ciśnienia bo zmieniają się obroty
Nie wiem. Mechanik twierdzi że zassało olej do komory spalania i dla tego wszedł na takie obroty.
Na postoju przepływomierz pokazuje 10,2 g/s już drugi podmieniłem i brak jakiej kolwiek reakcji , jedynie co mi pokazuje błąd od wentylatora dtc9570 może to być zabezpieczenie przed przegrzaniem silnika w renault ? , jedynie teraz co zauważyłem po nocnym postoju na zimnym to wolno wkreca się na obroty przerywa
Jest jakaś szansa na pomoc ?
witam Kolego jeżeli wentylator się nie włącza to na ciepłym obiegu robi się duże ciśnienie czynika, czujnik ciśnienia wychwytuje małe ,duże ciśnienie i włącza lub wyłąncza sprężarkę. Proponował bym sprawdzić wentylator i oczywiście ciśnienia pracy czynika na wysokich obrotach.
Jakim programem można przeczesać Landirenzo lambda control system 2-v05/2 Użyłem dwóch programów z elektrody i nic. Auto nie ma wolnych obrotów na gazie(Renault scenic 1,4) Z góry dziękuję za podpowiedź
Zabieś do dobrego gościa który kleji plastiki i po problemie, jakieś 50 do 150 zł w Polsce, i dalej tak jak napisał Tobie przemo powyżej( parę minut więcej pracy i parę złotych więcej części, a problem masz z głowy na następny rok,chyba???). Zamieściłeś foto ale nie napisałeś czy widać pęknięcia?. to jest dokładnie ta część o której pisałem Dodano po...
Po takich informacjach trudno cokolwiek odpowiedzieć sensownego bo ten silnik max. moment obr. ma dopiero przy 4200obr(a 110km.przy 5600). Poniżej tej krawędzi jest opornym mułem bo lubi i to bardzo wysokie obroty a scenic do lekkich nie należy. Podjedź na analizę spalin
wysokie obroty scenic scenic wolne obroty obroty silnika scenic
rezonans karoserii wymiana bezpiecznika samsung aparat zacina telefon
programatora ch341 symbole elektryczne
Najlepsze karty graficzne do zasilacza 300W Opel Vivaro: Kod błędu P0269 - Cylinder 3 Problemy