Wykręć i obejrzyj świece, świeca cylindra na którym wypada zapłon powinna być ciemniejsza niż pozostałe. Zamień miejscami z inną, po przejechaniu nie mniej niż 20 km znów daj popracować silnikowi na jałowym biegu, później wykręć i obejrzyj świece, jeśli okopcenie powędrowało ze świecą- winna świeca, jeśli pozostało na tym samym cylindrze- podejrzana...
Poszukaj silniczek krokowy, możesz zobaczyć czy jak wypniesz kostkę to coś się zmieni i możesz jeszcze spróbować wypiąć kostkę w przepływomierzu czy będzie jakaś reakcja.
Ktoś "wyregulował" wolne obroty. :)
Sprawdź napinacz paska i sam pasek. Voltomierz w rękę i sprawdzić ładowanie na wolnych obrotach.
Musisz odkręcić przepustnicę
Na dole jest jeszcze coś napisane. Podpowiem-to jest V-MOS i możesz go zastąpić innym, łatwym do zdobycia tranzystorem w obudowie TO-247 Dostałeś już wyśmienitą podpowiedź, ja takowej nie miałem, gdy ten regulator naprawiałem.
Co do punktów włączenia biegów I i II biegu czyli jak mają pracować wentylatory na chłodnicy w tego typu systemach z Sirius 32 proszę zobaczyć, bo miałem z tym problem: 931112 Co do nieistniejącej instalacji II biegu wiatraka i jego samego, to często zdarza się że sterownik wymieniony lub sam flash ktoś zamienił lub wgrał inną zawartość przy naprawie...
Może kanały powietrzne zabrudzone ,dlatego nie pracuje jak powinien .Miałem ostatnio ten sam problem wymiana krokowca nie pomogła,mimo,że wykazało jego błąd ,dopiero czyszczenie dało efekt i na starym krokowcu obroty wróciły do normy.
Jakie podciśnienie w parametrach? Filtr powietrza drożny?
Przecież listwa z wtryskami wchodzi w kolektor a nie w głowicę. Pomiędzy kolektorem a głowicą powinno być uszczelnienie. Jak montujesz listwę na kolektorze to każdy wtryskiwacz ma oring który uszczelnia go od spodu w kolektorze ssącym.
Zrób regulację zaworów!!!!!!!!!!!
Wybrałeś funkcję wczytania danych kalkulatora po wymianie, dlatego wysypało kody wtryskiwaczy, też tak kiedyś zrobiłem żeby poradzić sobie z DF311. Faktycznie bez kodów nie zwiększysz obrotów. Dopisz i po problemie.
Ten co masz zapomnij. Musiałbyś komuś zlecić, roboty dużo nie ma. A jak to ktoś wyceni to jego sprawa musisz przyjąć te warunki.
Potencjometr przepustnicy
Renault Scenic nie wchodzi na obroty
cos z pedalem gazu , tak jak wyszlo w tescie. brak kontaktu, połączenia , przerwa w obwodzie. pewnie użyles wd 40 lub inne podobne co izoluje zamiast poprawiac kontakt.
Przecież masz dwa czujniki Podjedź do mnie
Odpowiadajac na pierwsze pytanie upewnij sie ze płynu w zbiorniczku wyrównawczym masz do poziomu max jak jest malo plynu lub uklad zapowietrzony w nagrzewnicy znajduje sie powietrze i nie ogrzewa auta. Mozesz odpowietrzyc uklad odkrecajac korek zbiorniczka wyrównawczego, silnik włączony dmuchawa na maxa (4) i ciepły nawiew. Co do "zamulania" nagrzewnicy...
Najpierw sprawdź i napisz rezultat. I nie pisz PW, bo i tak nie odpowiem tam.
Pompa Bosch
Może być wina mycia silnika, sprawdź kostkę komputera wtrysku, a co do tych mas to nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Masa silnika jest koło miarki oleju - na wsporniku alternatora. Proszę o poprawienie pisowni, wielkich liter oraz znaków interpunkcyjnych.
Czujnik wału. Sprawdź czy widzi obroty na ciepłym gdy nie może odpalić.
jesli problem jest tylko przy pierwszym przelaczeniu to problemem moze byc zbyt wczesne przejscie na gaz.przelaczna gaz recznie przy wyzszej temperaturze.jesli problem zaniknie rozwiazaniem jest podniesc temperature przelaczania lub zastosowac podgrzewacz listwy
Podepnij clip Np. wężyk przy dolocie
Sprawdziłeś czy pasek od alternatora nie jest luźny? I jakie napięcie akumulatora na włączonym silniku bez obciążenia i pełnym obciążeniu? I jaki przebieg ma ?
Na biegu jałowym ciśnienie paliwa powinno być stabilne. Odchyłka +/- kilka barów. A to na pewno jest Scenic II bo nagrania licznika są z Scenic I .
Jeszcze raz pisze lewe powietrze to wysokie obroty a nie niskie.
Witam mam podobny problem u mnie autko zapala normalnie jak jest zimny około1500obr jak się rozgrzeje obroty wąchają się rożnie od 1500do2500 lub 2500do3500 nawet nieraz od500 do 3500 jest rożnie jak jadę na2500 wciskam sprzęgło najpierw wzrastają do 3500 dopiero maleją i różnie się zatrzymują autko jedzie jak by chciało a nie mogło spalanie wzrosło...
Witam mam problem ze swoim autem. Auto po odpaleniu pracuje normalnie może delikatnie faluje wskaźnik obrotów. Leczy gdy doda się gazu i zwiększy obroty powyżej 2tys silnik lekko faluje. Dodatkowo auto podczas jazdy jedzie ale silnik powyżej 2tys obrotów działa jakby hopkami. I gdy się zrobi ciepły gaśnie na wyższych obrotach. I wyświetla stop itp Po...
-jedna z cewek,przykręcone na pokrywie zaworów -ciasne zawory
Pomogła wymiana czujnika temperatury płynu teraz już jest OK
I cała racja, jak pisze milejow. Czujnik obrotów silnika do wymiany, dostaje rozwarcia.
gazu do oporu i w trasę Trzeba sprawdzić ustawienie sterownika od gazu, może przy określonych obrotach przełącza na PB
Na postoju to samo wyje nie zależnie od obrotów w
Cześć, ostatnio wpadła mi w ręce lewa część wyświetlacza do Renault scenic II(bez wyświetlacza radia, tylko kontrolki, prędkość ,obroty i mały wyświetlacz literowy). Chciałbym włączyć go na stole, mógłby ktoś podesłać znaczenie pinów ?
Witam Renault scenic 1.9dci 2000r. falujące obroty. Auto było sprawdzane na komputerze, który wskazał "potencjometr gazu". Wymieniłem go lecz bez żadnych zmian. Czy któryś z Kolegów miał do czynienia z taką sprawą? MM
Witam! trochę potrwało zanim znalazłem wtryski z kodem 6-cyfrowym w dobrej cenie 300zł za komplet, po zamontowaniu i dopisaniu kodów jest ok. Scenic pali bez problemu nie przygasa wchodzi na obroty.
Podaj na jakim silniku (mało danych) diesel benz rocznik,co z czujnikiem temperatury adaptacja przepustnicy. Przy założeniu że komp sprawny.
Za wysokie obroty
Jest jakaś szansa na pomoc ?
Warto sprawdzić ustawienie rozrządu, jak wyżej napisano. Od siebie dodam, że warto sprawdzić zawór EGR, nie wiem jak w tym modelu, ale w niektórych dci i dti, odpadają dekielki z zaworów egr i mógł akurat wpaść pod zawór ? przez to dziwne obroty, hałasy i dymienie?
Proponuje sprawdzić przepustnice czy niema nagaru może być przyczyną falowania obrotów silnika .
Nie trzeba paska zmieniać, po zdjęciu sprawdź czy kzfr nie ma luzu-chwyć ręką i kręć lewo/prawo,. Napisz jeszcze jak blokowałeś kzfr podczas dokręcania śruby
Bo sterownik po rozlaczeniu przyjmuje wartosci domyslne dopiero pozniej je sobie koryguje pozdrawiam Pisalem juz na innych postach diagnostyka jest podstawa sukcesu
A jak nie przełącznik to musisz dostać się do oporników (od regulacji obrotami). Pozdrawiam
mam problem Renault Scenic 98 silnik 1.6 , silnik wchodzi na wysokie obroty , wymieniony silnik krokowy , przepustnica, wszystkie wężyki powietrza i jest bez zmian dalej chodzi na wysokich obrotach macie jakieś pomysły ?
cewki dwie nowe świece wszystkie i dalej to samo obroty ok 650
ale jeszcze sprawdź szczelność wydechu z pod kolektora ssącego A możesz nas oświecić co to jest "wydech z pod kolektora ssącego" ?.
Ma to jakiś wpływ na całą elektryke, akumulator? Bo tak w sumie to jeżdżę z tym z 3 miesiące i dopiero dzisiaj się tym zająłem, wcześniej nie miałem kiedy i ciągle zapominałem. Napiecie cały czas jest równe a mimo to swiatla pulsują tak jakby napiecie falowało. Wydaje mi się że scenic 2 ma już ten inteligentny alternator czy coś takiego który doładowuje...
Zupełnie od złej strony się za to zabierasz.
Ecu widzi obroty silnika?
Komputer błędów nie wykrył , jakie ciśnienie paliwa przy rozruchu kiedy nie zapala,czy widzi obroty wału to na pewno wykrył.
Na bezynie i na gazie jest dokladnie to samo. Obroty sa podwyzszone.
Jesli po zatrzymaniu obroty spadają, nie falują, wszystko ok.
Mam problem z wolnymi obrotami - scenic II 2005r, po odpaleniu obroty biegu jałowego ok 750 - 800 czyli ok. Parametr odczytany Clipem - regulator biegu jałowego włączony. Ale jak dodam gazu to obroty już nie spadają, parametr zmienia się na regulator biegu jałowego wyłączony. Parametr braku obciążenia to 14% a położenie pedału na "0" to 14 czasem 15%,...
Bardziej przwdopodobye że to czujnik tęperatury silnika uszkodzony dając stałą oporność dla tęperatury ok 40 stopni (brak podwyższonych obrotów dla zimnego, za wysokie obroty na ciepłym)
sciagnelm obudowe filtra powietrza wraz z przeplywomierzem i praca taka sama nic sie nie zmienia To jeszcze nie świadczy o tym że MAF jest 100% sprawny, na piechotę nic nie poradzisz, pokuś się o diagnostykę
obroty ma ustawione na 750 Jak? Jakie obroty widzi sterownik?
Jakie masz ciśnienie, sterownik widzi obroty?
Odchodzimy od tematu, próby przelewowej się nie zrobi, to ustaliliśmy. W czym może być jeszcze problem. Silnik chodzi równo, sondy też wydają się być w porządku. Przychodzi mi jeszcze do głowy przepustnica, ale silnik chodzi równo i ma w miarę równe obroty.
Czujnik.Regulator.:D
Nie jestem pewien ale chyba lucas.
Zrobiłeś adaptację?
Dźwięki są przeróżne, no generalnie piszczą albo miauczą.
Diagnoza komputerowa na początek.Sterownik zgłasza błąd.
Witam kolego miałem scenika i tak samo się zachowywał u mnie wystarczyło wymienić czujnik temperatury on po prostu wariował i obroty skakały koszt 40 pln. Pozdrawiam
Może ktoś się orientuje jaka ma być procentowa wartość otwarcia zaworu upustowego turbiny na wolnych obrotach ?
Witam Szukam kogoś w Gorzowie lub okolic, kto posiada Clipa do Renault Scenic 3. Mam Renault Scenic 3, 1.4 TCe, 2009 r. Potrzebowałbym podnieść nieco obroty jałowe silnika i zrobić ogólną diagnostykę.
Przetarty przewód dodatkowego powietrza, jest on za kolektorem dolotowwym. Pozdrawiam
Poszukaj nieszczelności kolektora sacego.
Posprawdzać czystość wtryskiwaczy, posprawdzać kostki wtryskiwaczy.
Rozumiem że po wymianie dokonałeś adaptacji nastawnika biegu jałowego ( silnika krokowego) za pomocą testera . Czy pozostałe elementy przynależne do zespołu przepustnicy są czyste- wolne od mazi często spotykanej jako produkt uboczny działania odmy. Sprawdż działanie map -sensora.
Cześć. Mam problem ze Scenic 2 1.9dci Problem polega na tym że auto po wciśnięciu start robi krótkie zakręcenia tylko bądź włącza na bardzo duże obroty wentylator od chłodnic. Tak z dnia na dzień taka przypadłość, żadnych błędów nie ma.
kolego silnik krokowy jest odpowiedzialny za obroty. wyczyść go albo wymień
Zawory czasem nie są regulowane samoczynnie tzn hydrauliczne? Jeśli tak to sie ich nie ustawia , pomijając możliwość błędnego montażu czy zatkania układu paliwowego pozostaje wykasowanie pamięci usterek ze sterownika i ponowne ich odczytanie. Zdarzało mi się że trzeba było na chwilę zdjąć klemę , wtedy silnik odzyskiwał wolne obroty i równą pracę .
0,1 - 0,15 ssący 0,25 - 0,3 wydechowy
mixol będzie tańszy od "zatartych"wtryskiwaczy
Po kolejnej wymianie sondy lambda spokój do dziś.
Żadne sprzęgło.Wyczyść przepustnicę od środka.
Skrzynia biegów DP0 puki nie jest rozgrzana pracuje w trybie hydraulicznym ( bez lock-up ). Jest to celowe działanie producenta skrzyni: poślizg biegów i wyższe obroty powodują szybsze rozgrzanie się skrzyni biegów.
Zrobiłem tak, ściągnąłem wtyczkę z czujnika ciśnienia paliwa, odpaliłem auto, chwile popracował (nie szarpał na obrotach) potem podłączyłem wtyczkę i od tamtego czasu samochód mi ani razu nie szalał na obrotach, co najwyżej pojawia się minimalne falowanie obrotów, ale to jest prawie niezauważalne na wolnych obrotach. Wcześniej wtyczka była dobrze przypięta,...
Sterownik po rozgrzaniu widzi 92 stopnie ciśnienie pompy przy 3000 obrotów 650Bar Turbo pompuje
Najlepszym i najszybszym sposobem jest kupno używanego alternatora, do tego samochodu kosztuje grosze.
POMOCY!! Dzisiaj kupiłem samochód Renault Scenic 1.9 tdi. Po przejechaniu ok 60 km samochód dostał bardzo wysokich falujących obrotów i kopci na czarno. Co mam zrobic?
Wolne obroty ustawia się parametrycznie w komputerze wtrysku pozdrawiam
Po tych 2 sek.sterownik nadal widzi obroty,tak?
Zapaliła mi się kontrolka z prawej strony, pomarańczowy kwadracik z zygzakiem w środku i podwyższyły się obroty. Auto renault megane scenic rok 1998, benzyna lpg , silnik 1.6.
Na pracującym silniku pryśnij plakiem w okolicy przepustnicy powietrza zobaczysz czy obroty się zwiększą, często lecą uszczelki.
Trzeba podpiąć CLIP i zobaczyć co jest w parametrach , jakie napięcie widzi ECU, jakie ciśnienie na listwie,czy widzi obroty,
Ustaw na nowo zawory najlepiej w serwisie. Mogą się nie domykać co osłabi silnik i przy np. chodzącym wentylatorze obroty będą spadać.
Jedynym elementem który jest podejrzany jest sterownik wentylatora , czyli ten element zwany rezystorem....chińskie i tanie zamienniki czasami nie działają. Warto również zwrócić uwagę na stan złącz tego sterownika, piny potrafią się przegrzać i nie kontaktować. Częsta przypadłość gdy używa się nawiewu na maksymalnych obrotach.
Zrób diagnostykę, może coś pokaże, obroty widzi?
Temat do zamknięcia. Scenic pracuje równo i nie gaśnie, nie czuć benzyny. Problem był w rozrządzie - przestawione wałki rozrządu o 2 zęby. Ktoś wcześniej ustawiał na ślady z mazaka i coś pomylił (błąd paralaksy). Dziękuje za zainteresowanie.
Panowie a może wystarczy dociągnąć maglownice. Dojście od spodu, taka duża nakkrętka do dociągania zebnika. Wystarczy 1/4 obrotu
apropo tego błędu check injection to wypięty jest czujnik różnicy ciśnień ale czy jest zapięty czy odpięty nie ma znaczenia
Z tą mocą bez zmian , to bym dyskutował. Napewno instalacja paliwowa , pompa WC lub wtryski. Pierwsze sprawłdziłbym wtryski na przelew.
Jedź do człowieka z clipem
Sonda lambda albo przepływomierz.
Czyli jeśli wymienię silnik krokowy lub sterownik ewentualnie obie części i obroty i ładowanie winno wrócić do normy ?
a podpięcie pod komputer nie wykazało błędów. a parametry rzeczywiste nie laska odczytac?komputer niejest taki madry i wszystkiego zanas nie zalatwi trzeba jeszcze troche pomyslec.pod jaki komputer auto byla podlaczone mam nadzieje ze nie pod czytnik obd?
obroty scenic wysokie obroty scenic scenic wolne obroty
presostat pompa danfoss termostat taktowanie obniża
risco wisdom schemat zasilacza impulsowego
Lodówka Haier - problem z wyświetlaczem temperatury Kolejność przekładek foliowych w Sony 32WE615