Sprawdz elektro zawór podciśnienia miałem podobny problem mam ten sam silnik w vw polo classic.
dokladnie sprawdz wszystkie podcisnienia cienkie i grubsze wezyki czesto pekaja a lewe powietrze nie jest lubiane przez silnik co do tej przepustnicy to najprawdopodobniej bedzie to jej potencjometr nie zobrazuje odpowiedniego jej polozenia i stad te problemy z obrotami
Zacina się zmienna geometria i ciśnienie jest za duże. Jest to co prawda na razie chwilowe przeładowanie ale pewnie zdarzy się już że awaryjnie ECU wyłączy turbo by je chronić przed wejściem na zbyt wysokie obroty.
Na początek to trzeba zdemontować i umyć , a dopiero adaptować.
tak trzeba potem juz tylko wyciagasz czujnik
Adaptacja to VAG-COM 3.12 - znajdziesz full wersję w necie. Te obroty wyglądają jakby ciągnął lewe powietrze.
Tam pod kolektorem masz taką "zasuwę termiczną" i dochodzące dwa węże - zaślep albo zaciśnij na chwilę jeden z węży i zobacz czy obroty spadną
odłącz czujnik położenia wałka, sprawdź czy liczy obroty wału.
Seat Leon 1.6 16V - czyszczenie przepustnicy i zaworu Egr (Falujące obroty)
Na ucho to raczej nie słyszę za dużych zmian obrotomierz też w miarę stoi w miarę rozgrzewania się i przechodzenia silnika przez kolejne fazy więc jakoś nic niezwykłego nie widzę. No może raz silna widzę szarpnięcie obrotomierza ale nie słuchać zmiany obrotów.
To normalne. Szczególnie jak piszesz, że "wolne obroty" są dość niskie.
Po wymianie turbiny seat Alhambra mocno hałasuje na większych obrotach
To że ma 0 sadzy nic nie oznacza. Jakie jest ciśnienie różnicowe na jałowym i przy 3 tyś obrotów?
Faktycznie jest coś nie tak ale weź pod uwagę, że ten samochód miał prędkość maksymalną około 150km/h i dało się zamknąć licznik obrotów.
Witam wszystkich. Mam problem z samochodem Seat cordoba 1.4 APQ 1999r Wypada zapłon od 1500-3000 obrotów. Lub tak jakby nie trzyma wolnych obrotów przez parę sekund a nawet gaśnie. Samochód jak się zapali to od razu się tak dzieję lub po czasie. https://filmy.elektroda.pl/62_1669124820... . Poczytałem na internecie żeby ustawić zapłon w silniku trzeba...
960-980 Na wolnych obrotach (na begu jałowym) aż tyle? A o ile pamiętam to ciśnienie przy sprężaniu waha się przy falowaniu od 240-450 ok. Przy jakim sprężaniu?
W większości 1.9 na gorącym problem odpalania jest rozrusznik lub akumulator Dużo ludzi jeździ na zmianę w sterowniku obniżenie obrotów do rozruchu co komputer wymaga
Może to być silniczek krokowy ( który zastępuje ssanie i reguluje obroty)
Bez obciążenia, czyli na wolnych, lub na niskich biegach wchodzi normalnie na obroty powyżej 4k?
Tylko, że sprawdza się w funkcji nastaw podstawowych przy obrotach oki 1500/min
Czujnik na wale jest wsadzony taki jak powinien być fabrycznie dobrany po vin i dzięki temu samochód zaczął odpalać (wcześniej milczał). w zestawie był plastikowy klips do ustalenia + oczywiście blokada na wale założona. Teraz odłączając wtyczkę od czujnika wałka rozrządu silnik bez zmian ciężko odpala + błąd zmienia się na "brak sygnału z czujnika...
Spróbuj wymyć przepustnicę ,można kupić środek przeznaczony konkretnie do tego celu.Po wymyciu należy zrobić adaptację przepustnicy.
Wszystko ok z obrotami na benzynie,przełaczając na gaz i dodając gazu na 2500 i puszczejąc pedał gazu wskazówka obrotomierza bardzo wolno schodzi z obrotów(na benzynie to zejście jest szybkie)czasami zatrzyma się na chwilę przed 1000 póxniej jest ok(czyli trzyma 850-900 obrotów) oraz podczas jazdy przełaczając na wyższy bieg(wciskam sprzęgło) na chwilę...
Czy silnik albo turbina nie od anglika? Porównaj kształt łopatek turbiny np ze zdjęciami na allegro i czy kierunek obrotów jest prawidłowy.
Nie mam kamerki, jak wspomniałem auto nie generuje żadnego błędu, dodatkowo jak włącze klimatyzacje i obroty są wyższe to wypadanie zaplonu spada do wartości ok 9-10 na 1000 obrotów
W blokach pomiarowych widać obroty wału?
Jeżeli napisałem że po wymianie czujnika żadnych zmian to chyba jasne że w pracy silnika, dalej nie wkręca się na obroty :/
Obroty zależą od skrzyni biegów i nic z tym nie zrobisz no chyba że zmiana skrzyni. Jedynie to co może powodować wysokie obroty to ślizgające sprzęgło (zużyte do wymiany) .
Coś wysokie te Twoje obroty...
jest taka opcja szukaj. temat wiele razy przerobiony
Zostaw ten przekaźnik jest sprawny. Zobacz czy widzi obroty wału podczas kręcenia rozrusznikiem.
Kompletny brak ciśnienia doładowania, w całym zakresie obrotów.
Ale zgasł czy tylko na zegarach brak obrotów
logi? co to są niskie obroty?
Tylko dlaczego działo się tak raz na jakiś czas jeśli absolutnie nic nie zmieniło się np. w położeniu pedału gazu czy prędkości (a co za tym idzie obrotów)?
jakie mają byc wolne obroty seat toledo 2.0i 93' ja mam 1000 czy to nie za duzo - caly czas pracuje silnik krokowy.
Witam, problem jest z pedałem gazu który nie reaguje na ruchy , pedal był wymieniany 3 razy i dalej nic , Masy sprawdzone wiązki kabli również , Dodam , że podczas testy krótkiego dziala przepustnica i ładnie się wkręca na obroty
Jak zapali to jakie są wolne obroty.
Utrzymują się około 2000 obrotów
Lekko zaniżona moc (większe obciążenie silnika), podniesione obroty biegu jałowego, wyczuwalne lekkie wibracje na postoju, zdarza się też załączenie wentylatora chłodnicy. Zaleca się w tym czasie podczas jazdy trzymać samochód na wyższych obrotach.
Witam, co może być przyczyną falowania na wolnych obrotach?
Kolejność zapłonu to 1.3.4.2 A gdzie jest pierwszy to nie wiadomo.Wykręć świecę z cylindra 1 tłok u samej góry i zobacz na którym jest palec.I od tego 1.3.4.2.Jak nie zadziała obrót o 180 kabli.
jest możliwe że jest zwarcie lub brak masy w liczniku obrotów
Jeśli silnik zasysa lewe powietrze, to jak wzbogacisz je o jakiś palny dodatek, to zassaniu do silnika, zmienią się obroty.
czujnik ciśnienia oleju uszkodzony,lub nie liczy obrotów.
Co ma rozrusznik do tego że silnik nie może wejść na obroty?
Wyczyść przepustnicę i zrób adaptację.
Dzięki za odpowiedzi. Narazie zdjęta pokrywa zaworów i wytarty jest wałek rozrządu pod pompowtryski zobaczymy co po wymianie. Turbodziura w zakresie 1000-2000 obrotów.
Czy po zdjęciu nogi z gazu też drgania przy tych obrotach?
Dobra diagnostyka to podstawa, odpuść mechaników znajdź dobrego diagnostę/elektryka
a jak jest zimny to jak sie zachowuje ma wyzsze obroty
Wymień sprzęgło
To jest czujnik, który zwiera powyżej 0,8bar, możesz sprawdzić miernikiem, Jak wskaźniki zobaczą brak masy na kablu od czujnika i obroty silnika >1500rpm to włącza się alarm
Możesz mieć zużytą sonda lambda. Sprawdź jak oscyluje. Ciśnienie paliwa dobre.
Wymiana całej podstawki pod monowtryskiem załatwiło sprawę silnik nie syczy tylko został mały problem z tymi obrotami (sytuacja taka sama jak przed czyszczeniem przepustnicy) na ciepłym silniku obroty na gazie są ok chodź lekko falują między 1100 a 1000 obr/min na benzynie około 800 obr/min silnik lekko się trzęsie ale najgorzej jest na zimnym silniku...
Sprawdź czy masz podgląd obrotów wału.
szukasz dziury w całym zapamiętaj tdi nielubi wysokich obrotów
Sprawdź sprawność silnika krokowego i szczelność układu dolotowego.
ok dzięki jutro sobie sprawdze i zobaczymy co tam jest. a czy po odpięciu przepływomierza jest jakaś różnica w jeździe albo w obrotach?
To drugie jest ważniejsze , bo będzie wskazywał maks.3000 obrotów.
a czy to moze byc tez przyczną zbyt dużych obrotów ?
w 99 roku występowały 2 silniki 1,4 APQ (stara buda) AKK (nowa buda) napisz jaki masz silnik i koniecznie przypomnij sobie jaki wywala błąd, w temacie drugim -uszkodzony przełacznik zespolony pod kierownicą.
Nie mam lupy by powiększyć fotkę .
Czyli to 960mbarów to prawidłowa wartość ? Czy musi być coś bliżej tysiąca ? Te korekty jak mam sprawdzać na wolnych obrotach i rozgrzanym silniku ?
Ilość benzyny nie przekłamuje ? , zmierz napięcie ładowania przy tak wysokich obrotach!
Witaj Kabli nie pomylisz bo to by wtedy nie paliło przynajmniej na 2 cylindry. Tak końcówki na świecach musisz dokładnie po wciskać. Bo tam będą straty a po czasie i to krótkim i tak wypali i kabel i gniazdo cewki. Ważna jest też przerwa na świecy. Dodam że producent robi świece "z jakąś tam" umowną przerwą a konkretny model silnika potrzebuje konkretną...
Brak adaptacji ,zły odczyt z MAP,zły odczyt z czujnika temp. albo dziura w dolocie. Co mówią parametry?
Wymieniłeś pompę, ale błędów nie sczytywałeś? Wskakuje sam, na 1500 obrotów?
No właśnie nie wiem jak to inaczej opisać. Pedał gazu nie działa a obroty są cały czas na poziomie 1100. Samochód reaguje tylko na zmianę biegów. I tak bez używania gazu jestem w stanie wydusić z niego 50km/h na piątym biegu. Wygląda to jakby jakaś część mechanicznie się blokowała i uniemożliwiała sterowanie gazem/obrotami silnika.
witam na początek napisz czy były takie objawy jak ... przy dojeżdzaniu np do świateł nie było'' pływania'' obrotów
wyciągnij gruchę i sprawdź czy oczko na cięgnie nie ma luzów :) tzn czy siedzi "pasownie" ale patrząc po wstawaniu to bym skrócił śmiało jeden obrót
Jest jeszcze takie pytanie:czy wpływu na te odchyły od wzorcowych wartości nie mogą mieć np. minimalnie za wysokie lub za niskie obroty?
Sprawdzilbym dawkę paliwa vagiem w grupie 1. Może być za wysoka przez co silnik szatkuje na wolnych obrotach.
Oj piertolisz głupoty chłopie. Pojęcia nie masz o tym co piszesz. Dodano po 2 Problem rozwiązany. Przewody doprowadzajace prąd do świec były przetarte i nie łączyły. Pali na pół obrotu
Seweryn? co ty wypisujesz świece jakie? żadne nie mają wpływu w tym silniku na prace na biegu jałowym, turbo na jałowym? autor pisze że telepie silnikiem ale nic nie wspomina o falowaniu obrotów i o zaniżonych obrotach.
dziękuję bardzo za zainteresowanie i pomoc
seat toledo 1.8i 92r strzela i szarpie na gazie.Od czasu pierwszych objawów 2 miesi ące było dobrze i znowu to samo.Na benzynie też czasami falują obroty.
Wymień świece na początek bo jak drży silnik to ewidentnie wina zapłonu. Zaobserwuj czy jak się wkręca na obroty to nie ma szarpania na starcie
Spróbuj jeszcze wyregulować obroty silnika.
Zobacz czy jest obieg cieczy przy wyższych obrotach, mam nadzieje że sprawdziliście że nie grzeje w zależności od prędkości ale od obrotów.
Ciesze się, ze mogłem Ci pomóc ;-)
czy normalna rzecza jest ze jesli wyjme bagnet na wlaczonym silniku to spadaja obroty, a jesli sie odkreci wlew oleju w pokrywie zaworow to tez spadaja obroty?????????????????
Witam. Mam małe pytanie. Czy Leon na silniku 1.9 Tdi ma prawo zakopcić na czarno na max obrotach? Zastanawia mnie to, ponieważ na sekundę, powtarzam tylko na sekundę przytrzymałem go na wysokich obrotach?
Z tego co się orientuje to z IBIZY podejdzie więc jak działa prędkościomierz to powinien i obrotomierz (to nie wina zegarów chyba) sprawdź czujnik obrotów
Tak ma być.
sterownik wymieniony immo ok zrobiony, obroty faluja - rozumiem ze adaptacja przepustnicy? pytam bo w golfie podmienialem przepustnice i samo sie zaadaptowało, wystarczy ze pochodził na roznych obrotach.
witam sprawdzić silniczek krokowy lub jak kto woli nastawnik wolnych obrotów pozdro
ALIBABA I wyżej opisałem jak "skacze" mi obrotomierz nie obroty silnika :).
Zdiagnozuj analizatorem spalin, zobacz rozrząd
Witam. Auto posiada czujnik obrotów wału korbowego zamontowany przy kole zamachowym, ale skoro silnik zapala to jest on sprawny.
ładowanie akumulatora w pożądku
I co udało Ci się rozwiązać problem? Bo ja jak użyłem do testu oleju opałowego drgania ustał, gdy powróciłem do diesla z powrotem trzęsie na wolnych obrotach.
rok temu wymieniona była 1 cewka ale na markowa firmy BERU, wtedy auto szarpało gdy ta cewka była spalona i pojawił się błąd o uszkodzeniu tej cewki, a teraz szarpanie jest duzo mniejsze i tylko przy niskich obrotach,
Naładuj akumulator ale na początku to trzeba zmierzyć napięcie na nim na postoju i po przekręceniu kluczyka i próbie włączenia rozruchu.
Na wolnych obrotach masz dobrze więc nic to nie daje, że zaobserwowałeś wahania ciśnienia. Chodzi o sprawdzenie co dzieję się z ciśnieniem przy bucie w podłogę i powyżej 4,5tys obrotów.
wyczyśc sobie przepustnicę
Panie Jacek79 to nie krokowy, trzeba adaptację czujnika temperatury zrobić. A do autora: te 10.000 obrotów to za mało przy odpiętym aku musi być ponad 25.000 obrotów.
Raczej nie, ja bym się przyjrzał czujnikowi obrotów wału.
Najlepiej jak wymienisz sterownik na taki jaki obecnie masz w samochodzie tj. z takim samym numerem.
gaz jest klima była sprawdzana Dodano po 1 klima manualna, wiatrak takze sie nie załacza po próbie na krótko spręzarka sie załaczyła Dodano po 12 oznaka przy właczeniu AC to tylko rosnace obroty
obroty szlifierka spadają obroty obroty betoniarki thermomix obroty
siłownik siłownik elektryczny piekarnik bezpiecznik miniaturowe diody
Podłączenie pływaka alarmowego w sterowniku Preskpol Brak dźwięku w nawigacji Mazda CX-5: przyczyny i rozwiązania