Witam obroty silnika dochodzą tylko do 2.5 tysiąca Na postoju czy podczas jazdy?
nie wiem od czego bu tu zacząć Od poprawienia postu. Dziwna maniera używania wielokropków. A potem od wymiany sprzęgła.
VW Passat B7 2.0 TDI 2013 – silnik na postoju nie przekracza 2500 obr./min, podczas jazdy obroty rosną normalnie. Czy to normalne działanie ECU czy objaw usterki?
Silniki diesla na wolnych obrotach to się raczej chłodzą
Numery błędów podaj. Czy na skanerze/komputerze diagnostycznym ECU widzi obroty silnika?
Problm w nastawniku, nie poradzisz sobie sam.
Nie zapłon, tylko aparat - czujnik w nim określa ZZ pierwszego cylindra. Przy braku synchronizacji, jednym z objawów jest właśnie ograniczenie obrotów silnika.
Sprawdzałeś wielokrotnie ? To jakim cudem turbo zaczęło przeładowywać dopiero przy podaniu na nie podciśnienia na "krótko" - zadałeś sobie to pytanie ? Zabierz się w końcu solidnie do tego i jak wyeliminujesz nieszczelność to zloguj ponownie 011 dynamicznie a wtedy zobaczymy czy sztanga nie jest zbyt wydłużona. Czy ja co chwilę muszę się powtarzać ?...
Passerati z turbo czy bez? Czemu nie podajesz typu silnika? Pewnie powymieniał bym trochę oringów na start, i trochę węży... :lol:
Witam mam podobny problem z obrotami . zapalam po 3 godz. i vw pracuje na ssaniu przez parę min do 60 stopni i ssanie opada na 800 obrotów póżniej jest wszystko ok. Wszystko jest sprawdzone i wymieniłem czujnik cieczy , przepustnicę przepływkę i jest cały czas zle . Obroty opadają jak zrobię przygazówkę lub odpalę klimę . Silnik dostaje wtedy obciązenie...
W "TD" nie ma czujnika wału, to silnik bez EDC.
Masz jakieś błędy zapisane w sterowniku silnika ? Przyczyn może być kilka. Uszkodzona przeplywka, nieszczelność układu ssacego...... Zacznij od diagnostyki komputerem. Sam układ wysokiego napięcia nie jest przyczyną falowania obrotów silnika
Między 1 i 2 pin 1000-15000 ohm (wartość orientacyjna). Służy również do rejestracji obrotów silnika.
sprawdzalem silnik krokowy i dziala dobrze nie jest zabrudzony. jezeli to nie silniczek krokowy to co innego moze brzyc przyczyna falowania wolnych obrotow czujnik temperatury terz jest dobry. falowanie zaczyna sie gdy silnik nagrzeje sie gdzies do 75 stopni celcjusza. prosze o rady z gory wszystkim dziekuje. pozdrawiam
kolego tam się nic nie zmienia a same sie obroty nie mogły podnieść ,masz jakiś problem musisz odczytać pamieci sterownika silnika lub skrzyni ,albo wykonaj adaptacje skrzyni do sterownika silnika to jest adaptacja kick down Dodano po 2 sprubój w podstawowych nastawach kanał 60 to adaptacja przepustnicy a 61 kick down ,w sterowniku silnika o ile nie...
Jestem posiadaczem VW Passat B5 Lift silnik 1.6 benzyna świece przewody cewka wymieniona a silnik poszarpuje na wolnych obrotach jest wypadnie zapłonu
Podłącza się pod temat ciśnienie 1bar nie opada ani się nie podnosi kontrolka zapala się kiedy obroty silnika zejdą po niżej 2tyś obrotów olej w silniku jest passat b5 97R silnik 1.6 b+g
Mam problem z silnikiem VW Passata 2.0 16V z 1990r i instalacją gazową. Zmieniają się obroty silnika, poszukuję czujnika temperatury silnika.
Witam ! sprawdź najpierw czy masz szczelną rurę elastyczną pomiedzy przepływomierzem a kolektorem ssącym (opaski i ewentualne pęknięcia oraz te podłączone od odmy i zaworu obejściowego). pozdro
Witam. Passat b7 2.0tdi 177km.na biegu jałowym obroty silnika nie przekraczają 2.5tys obrotów czy to normalne czy coś się dzieje z autem?
Jeśli wykluczyć nieszczelności w układzie dolotowym to ja bym TPS podstawił, a silniczka krokowego to tak naprawdę nie ma w tym samochodzie
ale czujnik by podnosił obroty ?? po wymianie silnika krokowego
W swoim doświadczeniu zawodowym pracowałem w serwisie vw i powiem tak : nowy passat B6 2.0 tdi przebieg 40 tyś nie wiem miał może pół roku i zdejmuje rure z intercoolera a tam co? -- olej i to sporo tak więc normalka Tak jak pisze Sztomel odma robi swoje i w tych silnikach lubi ubywac oleju szczególnie przy ciężkiej nodze(wysokie obroty silnika).
do mojej pompy dochodza trzy wtyczki z kablami Na powyższe, mógłbym prosić foto - bo jakoś nie kojarzę... Co do samego problemu, to stawiam na czujnik temperatury silnika (ten za pompą tandemową)... On szwankuje :D
Jak nie posiadasz ciśnieniomierza to nic nie zdziałasz.
moze być silniczek krokowy, ale i podstawa pod głowiczką wtryskową, czujnik temperatury lub poptenciometr przepustnicy
w tym silniku(i nie tylko) jest zastosowany przestawny kolektor dolotowy.On zmienia przeplyw powietrza do cylindrow w zaleznosci od obrotow silnika i wlasnie ta 9 i ta 2 tym steruje(pneumatycznie),a daje to tyle ze przy malej predkosci obrotowej jest dluga droga przeplywu powietrza i wytwarza sie rezonans i jest wtedy dobre napelnianie cylindrow i duzy...
01314 elektroniczny moduł sterowania silnika błąd stały P0321 czujnik obrotów silnika błąd stały Dodano po 9 witam czy obrotomierz mierzy obroty z czujnika obrotów czy z czujnika wałka rozrządu,dodam że jeżeli odepne czujnik obrotów wałka rozrządu to silnik natychmiast gaśnie,a jeżeli odepne czujnik obrotów to silnik dalej chodzi
Pisk głośniejszy od samego silnika i co nie słyszysz skąd ?
dodam że jak zaświeci się EPC to samochód ma podwyższone obroty około 1100
No właśnie ubija sygnał prędkości który w fabrycznym radiu wykorzystywany był do automatycznego podgłasniania. Nawet zwarty do plusa czy do masy nie powoduje żadnych anomalii związanych z obrotami silnika.
Tak, zdecydowanie bedzie biały dym, turbina może nie hałasować! Widzę,że robisz kosztowny test, uprzedzam,że będziesz szukał nowego silnika.
no to kolejną rzeczą którą należałoby wykonać, aby się dowiedzieć czy usterka nie leży po stronie zasilania paliwem pompowtryskiwaczy jest pomiar paliwa... pomiar ten wykonuje się na pompie umieszczonej z tyłu głowicy silnika... tzw. "tandem pompa" ciśnienie to jest potrzebne do zasilania paliwem pomowtryskiwaczy jak również do Ich chłodzenia... samego...
Wczoraj jak robiłem ten test ze słoikiem , nie zrobiłem jednej rzeczy. A mianowicie nie wcisłem w pedał gazu na wysokie obroty i dalej mi odcina wysokie obroty silnika powyżej 2.2tys . Na wolnych obrotach, biegu jałowym silnik chodzi równo nie falą obroty. Już jestem bezradny.
VW PASSAT 1/9TDI lf; ROCZNIK 2004 104 KM.do tej pory rano odpalał na dotyk,a od kilku dni uruchamia się po kilku obrotach silnika.
śniedzieje wtyczka(wtyk diodowy 6cio czy ośmio pinowy nie pamietam dokładnie)przez nią idzie kilka inforacji do komputera.wtyczka znajduje sie na skrzyni od góry,okrągła czarna wtyczka i kabelek.
Hej, nie dawno kupiłam passata B5 2001r. 1.8 t benzyna. Dziś pojawił się problem ze przerywa pracę silnika powyżej 2 tysięcy obrotów. Czy ktoś spotkał się z takim czymś?
A na wolnych obrotach silnik równo pracuje??
Falują Ci obroty? silnik nierówno chodzi?
I autko dobrze już jeździ?
ale nie wiem gdzie podłączyć pin 2 2 to masa, kluczowa dla działania modułu, więc dość gruby kabel (2,5²) najlepiej bezpośrednio do klemy - akumulatora
No właśnie grupa 004 wartość 4 I jak teraz silnik chodzi na - 1?
Prawdopodobnie na parowniku jest śrubka na imbusa trzeba zostawić samochód na luzie odpalić go odkręcić śrubkę w lewo i zaraz w prawo bo chodzi o mieszankę zaraz jadę to na wieś zrobić zobaczymy czy to to Po tym to zaraz całkiem przestanie chodzić na gazie.
możesz miec nieszczelnosc w układzie doładowania silnika na poczatek dokładna kontrola wszystkich węży i ich połaczen
możne przewodyWN coś nie tak lub z zapłonem albo za niskie obroty i trzęsie silnikiem posiada autko gaz
na ciepłym silniku ma 4 stopnie i zapłon ma w porządku tylko jak dłużej pokręci to wyskakuje ze nie czyta prędkości obrotów silnika czy cos takiego
Kod czujnika obrotów jest kodem alternatywnym, więc nie zwracaj na niego uwagi, jeżeli silnik nie pracuje.
Witam, mam Passata B7 2.0 TDI 2011 i mój problem polega na tym, że szarpie silnikiem podczas jazdy w różnym zakresie obrotów, np. 1800, 2100, 1900. Po dodaniu gazu szarpanie ustaje. Nie ma żadnych błędów. Filtr paliwa wymieniony.
czujnik położenia wału korbowego ? --------------------- sterownik LPG nie przełączy wtryskiwaczy Pb/LPG bez odpalenia silnika - kiedy nie wykrywa obrotów
Sprawny TDI powinien odpalić przy takiej temp bez świec. To nie klekot z komorą wstępną. Nie masz bąbli powietrza w przewodach paliwowych? Pisk może być z licznika z powodu braku smarowania przy wykrytych obrotach silnika.
Mam kłopot z obrotami silnika w passacie b5 1,8 bez turba,falujace obroty 600-840,a przy gwaltownym puszczeniu gazu np.przed skrzyżowaniem mniejsze i gaśnie,przy ostrym rozpędzaniu przerywa,czyszczona i wielokrotnie kodowana przepustnica,wym.czujnik temperatury,sonda działa,kolektor ssący i przewody podciśnieniowe sprawdzone,filtry,swiece ok.Na zimnym...
Błagam - pomocy! Co mogę jeszcze zrobić?! Zezłomować? Zrób dokładne foto silnika i osprzętu - mam brzydkie podejrzenia, będziemy powoli tłumaczyć jak go reanimować. Digifant to prosty system, ale ma "zagrywy". Skoro rozsadziło klapę antystrzałową i uszkodziło przepływomierz, to od razu rozejrzyj się za nowym boxem filtra - cudów nie ma, musi być pęknięty....
witam. Wiecej danych na temat silnika seria i typ (benz/diesel?) po tym co napisałeś niewiele można się zorientować o jakim silniku mówimy. pozd
W warsztacie masz na pewno żurawia do wyciągania silników-unieś lekko silnik i słuchaj.(wyeliminujesz poduszki)
Pracowałem w serwisie Fiata. Zakładaliśmy gaz. Rzeczywiście chodzi tu o emulator. Co jakiś czas przyjeżdżał samochód z nierówno pracującym silnikiem. Wykasowanie błędów pomagało, ale nie pojawiały się one od razu po przełączeniu na gaz. To była kwestia kasy, jaką klient dysponował i to mu sie montowało. Oczywiście klient miał świadomość tego, co kupuje....
ktoryś pompowtrysk siada napisz dokładnie jaki silnik
Witam. Jeżeli masz silnik 1,9TDI (taki jak w niektórych Golfach) i masz przebieg cirka 200 -220 tysięcy to wiem jak wyleczyć Twojego passata, gdyz zrobiłem w ten sposób Golfa 1,9. W układzie doładowania jest mały elektrozawór sterujący przepływem powietrza. W Golfie jest on po lewej stronie (patrząc od przodu), dochodzą do niego 3 cienkie wężyki w oplocie...
Przy wypalaniu dpf są podwyższone obroty biegu jałowego.
1- klapa gaszaca 2- przewód idzie do N75, ściągnij ten wężyk i zobacz jaki ruch ma to cięgno przy turbo
Pryskałes plakiem po silniku żeby sprawdzić czy nie ciągnie lewego powietrza? Blad może pochodzi od wariatora?
Przepraszam, mój błąd. Miałem na myśli 1,2 tys obrotów i 2,5 tys obrotów.
silnik sam dodaje sobie obrotów przy pierwszym zapaleniu gaśnie i jest słaby.
Zakładam, że jeśli Passat to AZX. Co pokazuje VCDS w blokach 208-209 (powinno być od +8 do -8)? Trochę czasu temu reanimowałem takiego bliźniaka z Golfa (AQN), też nierówne obroty, sporadyczne wypadanie zapłonu ale bez falowania. Po wymianie rozrządu jak ręką odjął, silnik chodzi równiutko.
A nie trzeba czasem zaadoptować nowego sterownika silnika do zegarów, żeby było z czego odczytywać te obroty?
Jeśli krzywe tarcze to drżenie będzie przy hamowaniu. Obejrzyj dokładnie opony. Mimo prawidłowego wyważenia mogą mieć boczne wybrzuszenia. Czy drgania pojawiają się też na luzie przy podobnych obrotach silnika (na postoju) ?
Nie działa odpowietrzenie zbiornika paliwa.
Jaki kod silnika ?
Turbina staje i łopatki wirnika przysłaniają wylot powietrza, innego wytłumaczenia nie widzę. Ciekawie musi wyglądać log z 010 w takim przypadku, map powinien pokazywać podciśnienie, jak w przypadku silnika benzynowego
ale powiedzieli ci jak bije turbina czy z dolnych obrotów dobrze dmucha?
ja miałem podobny przypadek jak się kończyła uszczelka pod głowicą i minimalnie dmuchało do kanału wodnego co zakłócało prace układu chłodzenia i tylko letnie powietrze leciało z nawiewu przy wyższych obrotach silnika a na wolnych obrotach zimne powietrze .
Zajrzyj jeszcze do kolektora ssącego czy nie jest zaklejony są tam też klapki i sprawdź stan DPF. Jeśli tak gaśnie możliwe że EGR jest stale otwarty i silnik dusi się spalinami
pompa bosha regulacja wolnych obrotów mechaniczna, silnik 1.6
Miałem do czynienia z podobnym modelem i identycznym problemem. Problem ustąpił po wymianie czujników temperatury cieczy chłodzącej (prawdopodobnie jest ich 2).
Witam. Mam problem z Passatem b4, silnik ABF 2.0 16V GAZ. Problem taki sam na gazie i benzynie. Jak jest zimny pali na strzała, pochodzi z 15 minut i gaśnie. Na postoju i w czasie jazdy tak samo. Zazwyczaj jak MFA pokazuje ok. 70 C temp. oleju. Ciepły potrafi odpalić i zaraz zgasnąć. Musi ostygnąć. Czasami zdarza się że ciepłego przegazuję porządnie...
chociażby to zdaża mu się że dymi po odpaleniu no i obroty chodzą nierówno skaczą tak a jak się siedzi za kierownicą to naprawdę odczuwa się te drgania spowodowane nierównymi obrotami silnika
Cytat:"Byłem u paru mechaników ale nie bardzo się orientują ".Odnośnie czego się nie orientują?ABS-u (przecież działa) czy obrotów silnika?A kody błędów chociaż migowe odczytane?
Proszę o pomoc w sprawie jak w temacie. Normalnie w każdym aucie jak załącza się klimę silnik podwyższa obroty i dopiero włączany jest kompresor. U mnie w VW Passacie 98r. klimatronik przy włączaniu się kompresora obroty silnika nie wzrastaja i silnik gaśnie. Oczywiście gdy obroty sam podwyższę pedałem gazu wszystko jest ok. Proszę o poradę i jakieś...
Pali na dyga nie ma z tym problemu tylko gdy odpale obroty skaczą i lekko szarpie silnikiem
Znajomy w Zafirze A miał podobny odgłos jak wjechał na jakiś pniak i uszkodziła się poduszka silnika, całość opadła i na niskich obrotach było słychać coś takiego. Przynajmniej mam takie wrażenie.
Jest to passat z silnikiem ABS ,jednopunktowy wtrysk .moje pytanie jest następujące: czy w nim jest przepływomierz powietrza a jeżeli tak to gdzie go szukać i jak on wygląda, gdyż mam problem z falującymi obrotami na zimnym silniku.
Witam Czy to prawda że przed wyłączeniem silnika trzeba chwile poczekać aby turbosprężarka mogła zejść z obrotów ?
Masz chyba z niskie ustawione obroty silnika na biegu jałowym. Jeżeli są prawidłowo ustawione to tylko i wyłącznie poduszki pod silnikiem do wymiany.
Kup wyłącznik trójfazowy Lewo - zero - prawo. Kosztuje 50 zł. A ten "pstryczek" to sobie zostaw jak będziesz robił lampki na choinkę, albo jak ci przyjdzie zrobić przełącznik do Passata LPG/Gasoline... ;) Do tego silnika... Zdecydowanie nie polecam.
Przyłóż do niej dłoń i wkręć na moment silnik na wysokie obroty - przy jej nieszczelności poczujesz dmuchanie powietrza, jeśli nie poczujesz to jest szczelna czyli sprawna.
Na skrzyni 18265 Sygnał obciążenia ze sterownika silnika - sygnał nieprawidłowy sterownik silnika zawiesza wysyłanie sygnału o momencie obrotowym .Winą moze być silniku 16705 Czujnik obrotów silnika
Silnik krokowy swoją drogą ale sprawdz czy masz szczelny wąż podciśnieniowy od wspomagania hamulca bo przez to możesz mieć kiepski hamulec i mogą głupieć obroty.
Mam problem i proszę o pomoc, mam pasata z silnikiem VR6 kod AAA, jak silnik jest zimny np rano to po uruchomieniu natychmiast spadaja obroty, zaczyna całym silnikiem "rzucać" i zaraz gaśnie, aby podtrzymać obroty muszę dodawać gazu. W czym może być problem?
Brak styku biegu jałowego.Prawdopodobnie trzeba całość wymienić /silnik krokowy/.
Autko skażone gazem? Zakup sobie 4 nowe oryginalne cewki (w moich okolicach to koszt ok 170zl/szt) a te "drgania" ustaną. Jeśli masz tam jeszcze jakąś nieszczelność to beda troche falowaly wolne obroty ale nie będzie to az tak uciążliwe jak to drganie. Twoje cewki działaja ale sa już zuzyte. Często klienci twierdzą że podczas jazdy nie zauważaja nic...
Na początek ładowanie do sprawdzenia .
Jest manual czy climatronc ?
Hey grala1, Napiecie to 4.5v. Jak krecimy rozrusznikiem to na kompie pokazuja sie poprawne obroty silnika. Dzieki za odpowiedz Pozdrawiam
Witam! Mam problem, jechałem swoim passatem 1,9 tdi i nagle zaczęło rzucać silnikiem i trzęśc autem, ujechałem kawałek silnik spadł z obrotów i zgasł, nie mogę teraz odpalić.
Nie, nie robiłem adaptacji. Przepustnica też nie była czyszczona ale nie podejrzewam przepustnicy ponieważ silnik na wolnych obrotach po wyłączeniu ssania pracuje ok, dopiero falują obroty po odpięciu przepływki.
Jaki silnik?
Problem z passatem 1,8AWT pod obciążeniem i gazem do dechy się dławi na około 3000 tys obr jak powoli odpuszczamy gaz to zaczyna jechać. - zawór regulacyjny ciśnienia doładowania (wymieniony gruszka dziurawa) - podciśnienia sprawdzone i powymieniane - Przepływka sprawdzona 1,3V i 5V - parametry VCDS w normie Dławi się przy 3 milionach obrotów? Niezly...
Witam Nie dalej jak kilka dni temu kupiłem Passata TDI 110KM. Zauważyłem 2 usterki: - Drganie silnika na wolnych obrotach (jakby wypadanie zapłonu). - Oraz płynne szarpanie podczas jazdy na wyższych obrotach, przy 3000 samochód traci przyśpieszenie i zachowuje się jak kangur. Proszę o wasze sugestie.
Próbowałeś w ogóle regulować dawkę - nie na klawiaturze tylko przesuwając nastawnik , nic o tym nie piszesz . Dawka jest zero bo tak chce sterownik ,a w rzeczywistości jest za duża i stąd wysokie obroty które w miarę rozgrzewania się silnika jeszcze wzrastają.
Zdajesz sobie sprawę , że krótkoterminowy sukces może mieć opłakane skutki dla żywotności silnika?
A jaki olej w silniku zalany?
Spr. dolot powietrza do silnika.
falujące obroty silnika passat wysokie obroty silnika passat passat obroty
niedrożne wężyki aktualne klucze windows kalibracja belki tensometrycznej
przedwzmacniacz lampowy gitarowy przedwzmacniacz gitarowy
Wymiana pompy paliwa w Ford Puma 1.7 2000 Wymiana bezpiecznika w płycie indukcyjnej krok po kroku