w silniku krokowym jest wylącznik biegu jalowego on odpowiada za wlączenie wolnych obrotów po puszczeniu pedalu gazu najprawdopodobniej a wręzc na 100 procent jak wymienisz silnik krokowy na sprawny to usterka minie
do mojej pompy dochodza trzy wtyczki z kablami Na powyższe, mógłbym prosić foto - bo jakoś nie kojarzę... Co do samego problemu, to stawiam na czujnik temperatury silnika (ten za pompą tandemową)... On szwankuje :D
Przy spokojnej jeżdzie na odcinkach ok30 km ten silnik (sprawny) powinien zużywać ok 10-11 l gazu na 100 km możliwe przyczyny nadmiernego zużycia gazu to : ciężka noga i jazda na krótkich odcinkach w mieście.Zatarty silnik krokowy. Zabrudzony filtr gazu,lub mazut w reduktorze.Utwardzona przepona w reduktorze. Rozregulowana instalacja lub źle zamontowana....
Jaki kod silnika ?
Mam problemiki 2 małe. 1). Jak silnik sie troche nagrzeje to przy ruszaniu jest strasznie mulasty, trzeba szybko wrzucic 2 bieg aby autko zaczęło sie zbierać lub przed ruszeniem podnieśc mu na chwilke obroty (do ok 2000-2500 tys.), a zimnym silniku nic takiego się nie dzieje. 2.) Równiez po nagrzaniu się motorka obroty na biegu jałowym wzrastaja do...
Witam ponownie. przepraszam ze tak dlugo nie odpisywalem ale nie mialem internetu poprzednia ustarka juz ok ale pojawila sie po krótkim czasie nowa...:/ mianowicie bardzo wysokie obroty silnika ok 3000obr/min i co najdziwniejsze czasem blokuje sie pedal gazu:| zauwazylem ze taki przezroczysty przewód(przepraszam za brak fachowej nazwy) wychadzacy z...
ad1.uszkodzony czujnik,przerwa,brak styku ad2.brak styku biegu jałowego /na przepustnicy/.
moze być silniczek krokowy, ale i podstawa pod głowiczką wtryskową, czujnik temperatury lub poptenciometr przepustnicy
Wczoraj jak robiłem ten test ze słoikiem , nie zrobiłem jednej rzeczy. A mianowicie nie wcisłem w pedał gazu na wysokie obroty i dalej mi odcina wysokie obroty silnika powyżej 2.2tys . Na wolnych obrotach, biegu jałowym silnik chodzi równo nie falą obroty. Już jestem bezradny.
Poczytałem no i doczytałem, że błąd 00533 - Idle Speed Regulation między innymi odpowiada za lewe powietrze i/lub brak adaptacji przepustnicy po jej wcześniejszym odłączeniu (gdy wymieniałem cewkę zapłonową i kable do świec, odłączyłem przepustnicę). Tutaj PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ LINKĄ GAZU (ale bez zaworu regulacji...
Ten "grzybek" to regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej. Jeśli jest uszkodzony to zazwyczaj filtr powietrza nad regulatorem temperatury powietrza w airboxie jest rozmoczony od benzyny którą podciśnienie zasysa przez nieszczelną membranę. Poza tym przy uszkodzonym regulatorze zazwyczaj odczuwa się różne wahania, spadki mocy przy różnych prędkościach...
Próbowałeś w ogóle regulować dawkę - nie na klawiaturze tylko przesuwając nastawnik , nic o tym nie piszesz . Dawka jest zero bo tak chce sterownik ,a w rzeczywistości jest za duża i stąd wysokie obroty które w miarę rozgrzewania się silnika jeszcze wzrastają.
Witam, mam problem z passatem '94 silnik tdi. Problem, polega na tym,że silnik czasami nie reaguje na pedał gazu. Czasem po wciśnięciu gazu obroty rosną po chwili, a czasem po zwolnieniu pedału obrotu nadal są wysokie i spadają powoli do obrotów jałowych. Nastawnik wyczyszczony, pedał sprawdzony, VAG nie wykazuje żadnych błędów. Czy jest możliwe, że...
zerkne w te kable ale mowie wam panowie ze dopiero jak odlacze kostke od przeplywomierza to wszystko jest ok tylko jak jest podlaczony to tak swiruje zaraz zrobie zdjecia silnika to zobaczycie czy to na pewno jest 2E
Bardzo proszę kolego może to się przydać i jak się trochę postarasz to sam zrobisz pełną diagnostykę Pasują do wszystkich aut wyprodukowanych przez VAG tj. Volkwagen Golf MK3/MK4/MK5, Passat B4/B5/B6, Skoda Octavia/Fabia/SuperB, Audi A4/A6/A8/TT itp… spisane, wyszukane, testowane by ygd. Volkswagen Passat B5/B6: 1. Wciśnij Fan Down, Temperature...
Dziękuję za odpowiedź mi to też wygląda na hydropopychacz ale wolę poznać opinie innych. Ewidentnie wysokie obroty mocno rozgrzany silnik i wtedy uruchomiony po kilku minutach zastukał przy rozruchu. Albo jaki wpływ może mieć czas, czyli rozgrzany mocno silnik wyłączam i włączam i jest OK, ale jak odczekam 10 czy 15 minut i wtedy próba odpalenia i zastuka...
Jak auto ma podłączony czujnik temp. ten wciskany od wskaznika to dioda od świec żarowych gaśnie normalnie ale gdy odpalam auto łapie dziwne obroty raz wysokie 3.000 póżniej niższe 2.500 zatrzymóje sie na tych obrotach przez jakieś 4s słychac jakieś puknięcie jak by sie coś przełanczało po którym silnik pracuj normalnie 1000. Gdy jade auto nie ma mocy...
Nastawnik do wymiany albo regeneracji,z tym nabieraniem obrotów to uważaj bo ci korby bokiem wyjdą Na jakiej podstawie twierdzisz, że nastawnik do wymiany skoro z tego co ja wiem to wystarczy wykręcić elektrozawór N109 z głowiczki tłokorozdzielacza pompy wtryskowej i go wypłukać, wyczyścić bo jest z pewnością wewnątrz zabrudzony - usterka mechaniczna,...
Wiatam.Mam Passata 91' 2.0 benzyna + gaz.A problem polega na tym ,że podczas okresu jessienno-zimowego po odpaleniu zimnego auta i to niezależnie czy to na gazie czy benzynie obroty na jałowym biegu wzrastają do 3000 i utrzymują się dopóki silnik się niezagrzeje.A jak już jest ciepły to albo chodzi ładnie albo obroty falują miedzy 1000-2000.
Prosze pomózcie co moze byc przyczyna .Wymieniłem przewody swiece czujniki.Jedno co zauwazylem po wypieciu wtyczki z prawej strony patrzac od przodu monowtrysku obroty spadaja .Prosze o rade dziekuje.
witam i pozdrawiam moj tesc ma problem z wysokimi obrotami w posacie 1.6 1989r podczas zapalnia zimnego silnika obroty sa w porzadku natomiast jak sie troche rozgrzeje i zapali ponownie obroty skacza odrazu na 1200 pomozcie z gory dziekuje
dokładnie obroty były za wysokie na potencjometrze teraz gra muzyczka i w ogóle wsio pięknie pozdro
Witam wszystkich posiadam samochod vw passat b4 2.0 benzyna 115 koni moc ma jakby mial 50 koni przyspiesza jak 1.4 benzyna strzela przez tlumik (kicha) pomocy bo juz sil nie mam wymienilem nastepujace zeczy: filtr paliwa filtr powietrza czujnik temperatury swiece przeplywomiez wszystkie wezyki brak jakiegokolwiek lewego powietrza kopulka ,palec hamulce...
Jadąc samochodem, w pewnym momencie wyskakuje 1500 obrotów i nie można za nic w świecie ich zmniejszyć. Ba! Dodając odrobinę gazu wskakuje na 4000. Czyściłem przepustnicę, linkę i inne styczne mechanizmy. Nic to jednak nie dało. Samochód w razie wystąpienia usterki zachowuje się jakbym był na luzie i dodawał gazu. Wada na pewien czas ustępuje gdy odłączę...
Witam. Mam problem z Pasatem 92r 2.0 kod silnika 2E. Na zimnym silniku po odpaleniu obroty sa ok. 900, ale po przygazowaniu jakby sie zacinaly i zostawaly na 2000 i tak sa utrzymywane przez ok 1 min. pozniej obroty schodza spowrotem do ok. 900 i kolejne przygazowki nie nie powoduja zacinania sie obr. silnik normalnie pracuje. Jesli ktos spotkal sie...
Rozumiem, ale Koleś co naprawiał 5 biegowego tiptronica w tym aucie stwierdził że ma za wysokie obroty. Przejazd z kick down był wykonany. Wywaliło wcześniej simmering na wałku i pompa olejowa się przytarła! Teraz po naprawie i montażu skrzyni u mnie jest ok ale i tak przy wrzuceniu na D szarpnie a potem jest spoko,wszycho tak jak trzeba. ten od automatów...
jesli mechanik tak mowi to pewnie tak jest ale nie potrafie okreslic na ile sie róznia najlepiej byłoby zamontowac taki aparat jaki powinien tam sie znajdowac . jesli sie różnia przyszpieszaczem zapłonu to moze byc własnie przyczyna szybszego sie nagrzewania silnika (za wcześny zapłon) radze sie skonsultowac z tym mechanikiem i kupic odpowiedni element
witam mam takie pytanie czy spotkał się ktoś z was z takimi objawami (passat b3 2.0 16v 9A) po odpaleniu samochodu nie mam wolnych obrotów ale gdy tylko go przegazuje do ok 4000 obr. jest wszystko w porządku , dopóki go nie zgaszę mam wolne obroty ale bez przekroczenia tego progu mogę zapomnieć o nich. Oczywiście chodzi mi o jazdę na benzynie proszę...
Poszedłem sprawdzić miernikiem i już wiem który plus masa i sygnał ,masa ok,napięcie 5 volt sygnał na zapłonie i strzykawka bez zegara na maxa wciągnięta 3.7 volt,jak puszczę strzykawkę to 2.8 volt , a to pomiary skanerem 247 Nastawnik turbosprężarki - wysokie ciśnienie; wart.rzecz.nap.nieprzetw. 2785.6 mV-motor pracuje 247 Nastawnik turbosprężarki...
Jeżeli VAG pokazuje złą temperaturę zimnego silnika komputer wzbogaca dawkę paliwa dlatego obroty są podwyższone po korekcie wraca do normy sprawdzić co będzie jak odłączysz kostkę od czujnika
Witam, mam Passata vr6 mam problem z obrotami na biegu jałowym jest wszytko dobrze ale w czasie jazdy to obroty rosną bardzo powoli jak w dieslu i największe obroty to 4500, nie wiem co jest z nim. Mam przerobiony wlot powietrza, nie myślę ze to może być problem.
Czy uszkodzony pompo wtrysk może być przyczyną zwiększenia wolnych obrotów?
Witam pisze juz drugi raz bo kolega moderator nie wytrzymal i wywalil 1,8 bosch mono silnik RP ta czesc dotyczy i gazu i benzyny mam problem z moim "paszczatem" mianowice jak jest zimny to gasnie jak sie rozgrzeje trzyma skubany wysokie obroty (jak ma dobry humor to po okolo 30 min jazdy i zgaszeniu i ponownym zapaleniu jest ok objaw zalewania <chyba...
Witam. Panowie niedawno zakupilem paska 1,9 TDI, AFN 110 km, 1998r. Co się dzieje? Auto osiaga co najwyzej 2200 obrotów i to tylko na niższych biegach przez to jest mułowate, choć rozbujałem go do 170 (wiecej nie próbowałem). Sprawdzane na Vagu turbo sprawne w 90%, założony nowy przepływomierz( przed wymianą było jeszcze gorzej). Z góry dziękuję za...
To znaczy że będą wysokie obroty silnika a mała prędkość??? Sam nie wyliczę bo nie znam przełożeń obu skrzyń
Poszła uszczelka pod głowicą, więc ją wymieniłem, splanowałem też głowicę. Wszystko ładnie złożone niby, odpala ale od razu wchodzi na wysokie obroty, samoczynnie i w dodatku wali coś konkretnie. Rozrząd jest ustawiony wg. cech jak być powinien i nie wiem co dalej?
witam! w najblizszych dniach wybieram sie do niemiec po auto volkswagen passat 1,6 z 2000roku autko ma przejechane 70tys i z tego co wiem ma lekki uraz przegłuba co czasem słychać przy skręcaniu. Poza tym jest bez wypadkowy ale moje pytanie dotyczy rzeczy na jakie musze zwrócić uwagę w tym roczniku jakie sa najczęstsze usterki i jak to wypatrzeć aby...
Witam! Posiadam passata B3 1,8 benzyna + gaz i mam problemy z niskimi obrotami gdy silnik jest nagrzany, na zimnym silniku obroty są w porządku. Wymieniłem czujnik temp (doradzili mi panowie w sklepie) ale dalej nic, co może być tego przyczyną silnik krokowy? czy coś innego jeszcze? Dodam że obroty szwankują na gazie i na benzynie.
Tak jak w temacie. Posiadam Passata XI 1999r. silnik AJM 115KM PD. Problem polega na ty, że gdy silnik jest zagrzany do temperatury pracy, czyli 90st, to zaczynają się kłopoty typu trzęsienie całym samochodem podczas przyspieszania na 3, 4 i 5 biegu. Trzęsie tak, że trudno jest jechać.Na wolnych obrotach momentami delikatne falowanie obrotami od 780...
Dziwne zjawisko sie dzieje bo odpala jak złoto chodzi równo ale jak dodaje gazu to jak sie zbliży do granicy 2700-3000 obrotow to koniec nie idzie dalej i gaśnie tak jak by go zalalo bo bozniej ciężej go pdpalic nie ma katalizatora bo ktoś wyciął i sonda wisi w powietrzu jak chodzi na wolnych obrotach po odpaleniu check sie nie święci tylko dotkne gazu...
Witam serdecznie! Mam problem z wolnymi obrotami na ciepłym silniku (wymieniłem czujniki temperatur,wszystkie wężyki podciśnienia,sondę,świece,kopułkę,silnic... krokowy,gumę pod wtryskiem). Objawy to: na zimnym silniku,silnik pracuje super,jak się zagrzeje do normalnej temperatury pracy silnik traci obroty.Gdy podkręcę obroty silnik chodzi równo,po...
Tak auto ze start-stop , akumulator jeszcze oryginał od początku . Nie wiem jaki jest tam regulator napiecia na alternatorze , ale pracuje nad tym :D:P. Info wkrótce Dodano po 5 Hm , dziś już rano było inaczej , na zimnym ładowanie ładnie pokazywało 14,5 a jak temperatura silnika doszła do 90 pokazywało 14,7 , zaznaczę że za nim temperatura doszła do...
mam te same problemy z passatem 93 rok 1.8 benzyna +lpg po uruchomieniu silnika po 5 min wchodzi sam na obroty i spada i tak przez 20 min aż sie nie nagrzejei w między czasie szaleje przekażnik oznaczony symbolem 1 po wymianie silnika krokowego od monowtrysku czujnika temperatury i świec nic sie nie zmieniło i po upływie 20 min sie wszystko uspokaja...
Witam serdecznie. Jestem posiadaczem VW passat, 1992r.,2.0l z instalacją gazową. Od pewnego czasu silnik po rozgrzaniu (przejechaniu od 5 do 60 km) zaczyna "wariować" - tzn. wchodzić na wysokie obroty. Nic nie dała wymiana czujnik temperatury na nowy (tego głównego). Gdy już jest na wysokich obrotach i wyłączę motor - to odpalenie go sprawia wiele trudności....
O ile dymienie na biało może być powodowane przedostawaniem się płynu do cylindra ale wtedy płynu by ubywało i objaw taki nie występowałby na zimnym silniku. Poza tym żeby silnik wszedł na wysokie obroty musi mieć dodatkową dawkę paliwa. Myślę że niekontrolowane obroty silnika i dymienie na biało należy połączyć jako spowodowane jedną usterką.Może to...
witam mam pasata z1990 r 1,8 założyłem gaz i samochód pracuie nierówno wchodzi na wysokie obroty i spada i td czy iest to wina zle wyregulowanej istalaci czy coś z silnikiem nie tak. na bezynie iest ok
Mam taki problem... Auto po wielu przejściach. Silnik był AWX, włożony AVF. Sterownik został taki jak był tylko mapy wgrane z AVF (choć są praktycznie takie same). Usterka polega na tym, iż na gorącym silniku auto odpala i gaśnie, lub obroty na chwilę spadną i za chwilę wszystko jest ok. Nie mam sczytanych logów ale: dawka na wolnych 11-12mg (80-90stopni),...
Witam, mam paska 1,8 benzyna typ silnika RP(monowtrysk) i mam problem...na wolnych obrotach ma nieregularne obroty..raz ma za wysokie (nierazponad 2200obrotów) a raz zamałe...jaka może być przyczyna że skaczą same obroty???
Dzisiaj kombinowałem przy silniczku krokowym. Czy jeśli silniczek jest sprawny to po odpięciu wtyczki z niego obroty powinny spaść? Czy pozostać bez zmian. Podłączyłem do niego 12 v wysuwa się i wsuwa czyli jest sprawny? Z czego silniczek krokowy ma czytać sobie czy ma zwiększyć obroty czy zmniejszyć. Przy odpalaniu ciągle są wysokie obroty, zdjęcie...
Na 5 biegu przy 120km/h to ja mam 2.5 tys. obrotów. Brak mocy jest od początkowych obrotów (jeśli ten brak mocy nastąpi) dla przykładu jadę sobie ekonomicznie dłuższą trasę na 3 albo 4,5 za chwile wciskam gaz w podłoge, auto przyśpiesza normalnie, wchodzi na wyższe obroty (może 3 tys.) i silnik zaczyna w tym momencie niedomagać, tak jakby przerywać...
Grupę 004 robiłeś na rozgrzanym silniku? Jeżeli tak to: synchronizacja wałka rozrządu do delikatnej korekty i obroty silnika za wysokie na jałowym. Jeżeli robiłeś na niedogrzanym silniku to zrób raz jeszcze i wrzuć. Temp najlepiej około 90 st. Co do oleju to do tego silnika 5w40 jak kolega wyżej zauważył. Filtry polecam MANN albo KNECHT.
Witam, mianowicie posiadam passata B3 91r. 2.0B-LPG 8v kod silnika 2E, auto od jakiegoś czasu zaczyna sprawiać wiele kłopotów tj. zimny szarpie nie chce wejść powyżej 1000obr/min lub powyżej 4000obr/min na rozgrzanym objawy dotyczą jazdy na benzynie na gazie auto zimne chodzi ok poza tym, że od czasu do czasu zawiesza sie na obrotach lub "sam dodaje...
Witam posiadam passata b5 1.9 110KM automat. Mam mały problem ze skrzynią biegów , po odpaleniu auta 1 raz skrzynia biegów reaguje tak jak by ciągnęła z wyższego biegu i niechce wskoczyć na ostatni bieg tylko są wysokie obroty silnika , jeżeli odpale samochód 2 razy (odpale, zgasze i znów odpale) skrzynia działa normalnie aczkolwiek przy zmianie biegów...
Witam mam Passata z 91r,1.8 66kW[90km]symbol silnika RP.Mam problem ze spalaniem ponieważ na przejechanie 100km potrzebuje ok 25l paliwa lub gazu.Sprawdzałem kodami błyskowymi usterki nie pokazało ani jednej,poza tym podczas odpalania[silnik zimny]wkręca się na bardzo wysokie obroty po ok 10min [wycia]spadają coraz niżej po czym uspokajają się.Silnik...
...szczerze nic mi to nie pomoglo mozesz napisac troche jasniej o co chdzi dzieki Chodzi o podgląd wskazań działania czujnika F36 pedału sprzęgła w grupie 006 czyli przy prawidłowo działającym czujniku wskazanie w drugim polu od lewej (bez wciśniętego pedału sprzęgła i pedału hamulca) powinno wskazywać "000" : http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?i...
Podczas uruchamiania auta zaśmierdziało z pod maski okazało się że spalił się czarno żółty kabel od pompy od początku wtrysku i miał 1100 obrotów i stukot w silniku. Postanowiłem wymienić kabel i wyczyścić nastawnik, po czyszczeniu dalej 1100 tylko nie stukało obroty zostały więc udałem się do pompiarza który po podłączeniu auta do komputera powiedział...
Witam, Mam problem z diagnostyką tego właśnie auta z 97 roku jak w tytule. Próbowałem już na kilku programach - VAG 409.1 , VAG 311.2 , VW Tool , VCDS-Lite... W zasadzie za każdym razem komunikat jest podobny czyli : "Interface Status = 3 Interface Not Ready ! Possible reasons: -Incorrect COM port selected -Interface not plugged in -Ignition not turned...
Jeszcze nie spotkałem silnika Diesla z turbo w którym by nie ubywało oleju od wymiany do wymiany. Moim zdaniem zdrowa norma to od max do min przez 10kkm czyli około 1l, spalanie oleju przez silnik zależy od tego jak jeździmy samochodem, niskie czy wysokie obroty oraz krótkie odcinki czy długie trasy, jeżdżąc autkiem z nowym Turbo Dieslem na zimnym silniku...
Witam wszystkich.Silnik to 2.0l typ 2e 8 zaworowy, wielopunktowy wtrysk, sterownik digifant pierwszej generacji. Temat przerywającej pracy silnika było wiele i skorzystałem bardzo. Lewego powietrza nie bierze, wysokie ok, przepływomierz na 80%ok, został mi ten czujnik jak w temacie i sonda lambda. Silnik jak jest zimny to działa super jak temp. wzrasta...
witam. Zauważyłem dziś dziwne zjawisko.... Podczas wkręcania silnika na wysokie obroty ponad 4500 obr/min (może i więcej - pedał był w podłodze) następuje wypływ paliwa z pompy wtryskowej (takie małe psiknięcie paliwem). Robiłem dziś próbę zadymienia spalin i podczas tej próby kolega zauważył, że z pompy następuje wypływ paliwa. Do badania wykorzystany...
Na początek możemy wszyscy pogratulować właścicielowi, który na akumulatorze z najprawdopodobniej zerwaną celą próbował prostownikiem pamiętającym czasy Gierka odpalać passata na rozruchu. Wiadomo taki akumulator nie stanowi żadnego obciążenia więc zbyt wysokie napięcie poszło na instalację. Uwalił się mpdół komfortu, sterownik skrzyni automatycznej...
A wiec sprawa wyglada nastepujaco. Dzialanie: Po zapaleniu silnika zimnego nie moze wejsc na obroty. Jak nacisne gaz to sie zadusi i zgasnie. Musze pulsacyjnie naciskac, przy czym skacze na obroty jak zdejmuje noge z gazu i tak dalej. Pulsuje coraz czybciej i wchodzi na coraz to wyzsze obroty i po ok 4-5 minutach udaje mi sie go wbic na 6500 obrotow...
Zgadzam się sprawdź kąt wtrysku. Spalanie może być wieksze jak turbo nie dmuchnie tyle co powinno. A z rozruchem na mrozie masz jakiś problem?? Dodano po 12 Sprawdź jeszcze ewentualnie rury dolotowe do turbiny i kolektora ssącego. Mogą być gdzieś dziurawe albo łapac lewe powietrze. Możesz wyczyścić turbine z kolektorem ssącym specjalnym preparatem kolega...
I autko dobrze już jeździ?
Turbina staje i łopatki wirnika przysłaniają wylot powietrza, innego wytłumaczenia nie widzę. Ciekawie musi wyglądać log z 010 w takim przypadku, map powinien pokazywać podciśnienie, jak w przypadku silnika benzynowego
passat wysokie obroty wysokie obroty passat obroty silnika passat
briggs falowanie obrotów kontrolka przepływ prąd obsługa magnetowid
sprzedam magazyn energii sprzedam magazyn energii
Automat do bramy Tousek - jedno skrzydło nie domyka się Sprężarka wyłącza się po minucie - przyczyny i rozwiązania