Odczytać błędy to po pierwsze. Auto z LPG czy czysta benzyna? Zresetować korekty na sterowniku. Można to zrobić np. przy użyciu Autela, ale MES pewnie też potrafi. Sprawdzić szczelność dolotu, może lewe powietrze łapie. W ostateczności podmienić przepustnicę.
Zapali, miga lampka silnika, 5 razy dodajesz gazu tak aby silnik miał więcej niż 4000 obrotów.
To jest ok. Wszystko rozbija się o to, że sterownik nie widzi Ci obrotów silnika.
Raczej pompa. Czyli nie problem z silnikiem tylko hamulce ci obroty zbijają :D
Tak zapala się lampka akumulator. Po podłączeniu miernikaka jest stale 12,2 v niezależnie od obrotów silnika.
A jest możliwość, aby za to odpowiadał czujnik biegu jałowego, sterownik silnika? Mechanik zaproponował jeszcze odłączenie gazu od silnika 🤔
Powinien działać dobrze bez przeróbek. W Punto na każdej z podwójnych cewek występuje jeden impuls na obrót silnika, podobnie jak w Maluchu z podwójną cewką.
Potrzebne są duże obroty? Ja bym wykorzystał silnik od hoverboarda jeśli wyższe obroty silnik np ze wspomagania kierownicy od punto np. Sterowniki do kupienia w dobrych pieniądzach silniki raczej też bez problemu dostępne.
Sprawdź ciśnienie paliwa powinno być ok. 3,5 bar.
Tak
Witam.Sprawdz dokladnie cały dolot w poszukiwaniu nieszczelności,Sprawdz czy pęd powietrza podczas jazdy nie powoduje zdmuchiwania przez co auto będzie tracilo obroty i gasło.Pozdrawiam
Z przekazu żony, która pojechała do diagnosty wychodzi na to, że wyskakuje błąd 3 wtrysku. Po usunięciu usterki dam znać czy to wystarczyło. Jeżeli masz żelowy sterownik (IAW 59F) wtrysku może to być jego wewnętrzne uszkodzenie programu
witam.. problem polega na nierównej pracy silnika na lpg na zimnym silniku (jednak gdy przytrzymam pedał gazu silnik pracuje normalnie). problem pojawia się gdy np w takcie jazdy dojeżdżam do skrzyżowania i trzeba puścić pedał gazu nacisnąć sprzęgło i hamulec- wtedy gdy silnik jest zimny czasem "zdechnie", czasem później ma problem z odpaleniem... nadmieniam...
Czynnika było 440 g po wypompowaniu, niestety nie zapisałem jak wyglądało ciśnienie przy zwiększonych obrotach silnika.
Mimo wszystko sprawdź ręką przy przepustnicy, nie pedałem gazu, czy zjawisko jest takie samo i napisz!?
Witam.Mam Fiata punto na monowtrysku mam z nim następujący problem gdy jest auto zimne to pali dobrze i ma dobre obroty ale gdy się zagrzeje to niema wolnych obrotów i gaśnie.Sprawdzone zostały: -silniczek krokowy,cały zespół wtryskowy,map sensor,rozrusznik wszystko jest ok. Ale gdy miałem zepsuty termostat to auto chodziło dobrze,a gdy zmieniłem termostat...
To jest nawet możliwe, bo przepustnicę z czujnikiem i silniczkiem krokowym kupiłem osobno, w związku z tym jeszcze jedno pytanie czy da się wymienić sam silnik krokowy? Sprawdziłem że jest jakoś wciśnięty na stałe.
Witam Wiem ze to juz kolejny temat z serii (falowanie obrotów) lecz moje auto posiada troszkę inne objawy tzn. na bardzo zimnym silniku odpalam i przez kilka minut jest ok gdy silnik sie nagrzeje obroty falują od 700 do 1300, czasami ale bardzo rzadko pojawia się bład wtrysku . wymieniłem: Przewody WN Filtr Paliwa Czyściłem Krokowca Czyściłem pocentiometr...
Szast, powiedz mi co ma silniczek krokowy, do spadku obrotów przy obciążeniu silnika? Tym bardziej jeśli obroty nie skaczą, nie falują, samochód nie gaśnie?
Czy obroty biegu jałowego nie są podniesione, czy "pompowanie" pedałem hamulca powoduje wahania obrotów silnika na biegu jałowym?
Witam! Miałem taki sam problem w Fiacie Punto, gasł na wolnych obrotach po nagrzaniu silnika lub spadały obroty, serwisant w trzecim serwisie wymienił zawór z silniczkiem krokowym na zasilaniu gazem tuż przed mikserem na zawór z śrubą regulacyjną. Ustało, chodzi super. Prawdopodobnie silnik krokowy zacinał się po rozgrzaniu.
Witam. Auto Fiat Punto 2 1.8 16V HGT. ... Błędów brak. Przepustnica podmieniana 4 krotnie. Bez zmian. Świece nowe. Cewki podmieniane. Czujnik temperatury na termostacie sprawny. Wszystkie 3 sondy lambda dają prawidłowe odczyty. Lewego powietrza nie widać, psikałem dookoła zmywaczem do hamulców i brak reakcji silnika. ... Pozdrawiam Wariator nie blokuje...
Warto sprawdzić czy działa silniczek krokowy, czy nie zacina się itp. Sprawdził bym też TPS, linkę gazu itp elementy które mają wpływ na obroty silnika - komputer na końcu
Ogólnie... Gorszego gówna nie dało się założyć jeśli chodzi o reduktor, bo nie ma w polsce gorszych gówien. Komputer jeśli pracuje dobrze (pewnie chodziło o nazwę VOILA a nie VIOLA) to nie powinno dochodzić do załamania obrotów, chyba że coś te majstry źle podłączyły, albo mieszanka się nie doregulowuje prawidłowo. (Po klasie wszystkich montowanych...
Tak. Pierwsze co zrobiłem to pojechałem zatankować. Na wolnych obrotach chodzi znakomicie
Bardzo krótko, gdyż wałki zaczynają momentalnie pracować na sucho, lepiej byłoby podnieść obroty silnika, ale to i tak zarzynanie silnika.
Proszę dokładnie sprawdzić alternator, gdyż w tych autach montowano awaryjne alternatory - przeważnie pękały ich obudowy, w wyniku czego dochodziło do blokowania obracania się wirnika, a nawet rozsypania się alternatora. Myślę, że w Twoim przypadku również może tak być tj. podczas zwiększonego obciążenia (dodatkowo włączone odbiorniki) alternator "wykrzywia"...
witam , mam problem z fiatem punto , wchodzi na wysokie obroty prawie na maksa ale nie zawsze, co może być przyczyną?
Mam Punto niedawno chodził na nierównych obrotach (przerywał) i wyjąłem silnik krokowi był cały czarny ten bolec wyczyściłem gniazdo i silniczek po założeniu gdy go odpaliłem. Sam wskoczył kilka razy na 5 tys obr. stopniowo spadały i spadły do 1000 obr. na ssaniu wchodziło 1500 obr., a teraz w jeździe gdy przeciągnie sie do 3000 obr. spadały na 1500...
W pierwszej kolejności do sprawdzenia czujnik temperatury silnika (są 2) i regulator wolnych obrotów.
A gdy zwiększysz obrotu silnika kontrolka gaśnie? I powraca do stanu "przygaszonego" gdy silnik pracuje na wolnych obrotach?
Ecu widzi obroty? Może to te nowe czujniki...
Manometr wkręcasz tam gdzie czujnik oleju , ciśnienie na ciepłym silniku na wolnych obrotach około 2 bar.
Witam, mam Punto 1,2 8v. Obroty silnika falują na ciepłym silniku. Silnik krokowy wymieniony, gniazdo silniczka krokowego czyste, nowy termostat. Na zimnym silniku jest wszystko ok. obroty 1100, ale tylko jak sie rozgrzeje dostaje kopa na 2000 obr., i zaczyna bujać go pomiędzy 1500 a 2000. Może czujnik temperatury? Z góry dziękuje za pomoc.
Na pewno błędny odczyt temperatury ani czujnika położenia przepustnicy nie spowoduje wkręcenia na maksymalne obroty. Raczej duża nieszczelność, może zwarcie w układzie silnika krokowego.
Odkręcić korek i napełnić zbiornik płynem na zgaszonym silniku, zsunąć wąż z parownika aż do chwili pojawienia się cieczy w obu końcach (koniec pierwszy napełniony przytkać palcem) zakręcić opaskę .Uzupełnić płyn do max .Zakręcić korek wlewu płynu. Jeżeli parownik zamontowany jest na wysokości wlewu płynu chłodniczego ,odpowietrzenie dokonać na podwyższonych...
Witam. Z gory przepraszam jezeli cos blednie zamiescilem. Mam dziwny problem z przerywaniem silnika na wyzszych obrotach. dzis sprawdzalem sonde lambda. na wlaczonym zaplonie pokazuje 0.42 a na odpalonym i cieplym silniku skacze z 0.10-0.72 nie wiem czy sonda jest ok? wymienilem przewody wysokiego napiecia, swiece. mam tez problem po zalaczeniu zaplonu...
Trochę to faktyczne dziwne z rezystorem w tym miejscu. Zwyczajowo to CAN jest bocznikowany rezystorem na końcu magistrali. Może to ten rezystorek ci swankuje co wpływa na sterownik silnika? A sprawdź jeszczeczy auto niema założonego alarmu na CAN-e miałe dziwny przypadek w grane punto a sprawcą był alarm.
Witam, Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu nastepujacego problemu. Od pewnego czasu zdarza się zarówno przy zimnym jak rownież rozgrzanym silniku, że obroty spadają poniżej 1000 i silnik zaczyna dziwnie pracować, słychac jak by świst w silniku, przy dodawaniu gazu i zwiekszeniu obrotów świst jest coraz głośniejszy, po chwili silnik wraca do norlmalnej pracy....
Silnik krokowy po zalaczeniu zasilania do ECU wykonuje pelny cykl otwarcia/zamkniecia. Wiec odlacz akumulator na kilka min, podlacz go, uruchom silnik i czekaj. Obroty powinny sie ustalic na odp. poziomie. Pozdr Witek
Witam. Co może być jak Punto na wolnych obrotach przebiera? Gościu mówił, od którego kupiłem, że trzeba przepalić silnik bo niby stał 2 miesiące nie użytkowany.
Witam, problem polega na tym, że silnik faluje na wolnych obrotach. W sterowniku brak błędów. Przepustnica sprawdzona.
Sądy przed i po katalizatorze zostały wymienione, nic to nie pomogło. Samochód został zezłomowany. Zamykam temat. Nie poznałem przyczyny złej pracy silnika.
W takim razie druga część mojego pytania/sugestii - popatrz czy są impulsy na wtryski jak kręci i nie chce zapalić, jeśli nie ma to jest problem z czujnikiem obrotów (położenia wału) - jak się zagrzeje na stojącym silniku przy niskich obrotach daje za słaby sygnał.
Witam dokładnie miałem taki same objawy w Nexii, no i wymieniłem silnik krokowy, który właśnie utrzymuje wolne obroty.
Witam Na gazie jest wszystko ok. Natomiast na benzynie imo obroty około 1600.
odpal auto, nagrzej do temperatury pracy ok 80 Celc, trzykrotnie zwiększ obroty silnika do ok. 5500.
Jakieś błędy w sterowniku silnika są ?? Diagnostyka komputerowa mogła by coś podpowiedzieć . Spróbuj odpiąć czujnik temperatury płynu chłodniczego .
Przejedź chociaż z 20km na benzynie i zobaczy czy problem będzie występował, spróbuj ustalić jaki masz silnik SPI (60KM) czy MPI (75KM) i jaką instalację LPG.
Przy uruchomionym silniku jak odepniesz wtyczkę sondy silnik zmienia obroty(podwyższa). Sonda 2 czy 4 przewodowa? Najlepiej podłączyć się do kompa i dopiero analizować błędy i sondę.
Mam problem ze skokami obrotów silnika we fiacie punto 1 1.2. Problem jest taki że kiedyś zapaliła mi się benzyna ponieważ jedna uszczelka z przepustnicy została wciągnięta. nic się nie zapaliło prócz tej benzyny. Uszczelkę założyłem nową wymieniłem silnik krokowy oraz czujnik położenia przepustnicy. Obroty silnika skaczą czasami się zatrzymują na 2...
Kąt wyprzedzenia zapłonu. U mnie przy problemie z przepustnicą/TPS wskakiwał na 30 stopni zamiast cirka 5-8 wg serwisówki na wolnych obrotach, to wystarczało by silnik bez pomocy krokowego łapał 2-2,5 tys obr/min. Falowania nie badałem, dość późno kupiłem fejs do samochodu. W każdym razie nie tylko ja miałem 30 stopni, tylko trochę ciężko było to wyszukać...
Witam. Samochód jak w temacie. Po uruchomieniu zimnego silnika brak wolnych obrotów i silnik gaśnie jeżeli nie trzymam pedału gazu. Zainstalowana instalacja gazowa, w tej chwili nie pamiętam marki, ale zapala na benzynie więc wpływu nie powinno być. Nagrzany silnik pracuje bez zarzutu na benzynie jak i na gazie, wolne obroty stabilne. Czy to wina sondy...
Sprawdz czujnik temp. wody na 99% walnięty,częsty objaw w tym modelu,miałem kilka takich przepadków,obserwując temp. wody na kompie widać jak skacze temp. ostatnio na ciepłym silniku temperatys "spadła do -30stopni"ciekawe co? a tym czasie komp załącza ssania o obroty w góre.
Nie bawcie się w archeologów!
Idąc za kablem to wychodzi ona z wiązki kabli od silnika. ABS raczej bym wykluczyła, ale nie mówię nie. Silnik pali, obroty stabilne, żadna kontrolka się nie pali.
Jest założony silnik krokowy.
Pompa paliwa albo silnik krokowy od wolnych obrotów
Silnik krokowy :)
usterka usunięta, przyczyną był pedał gazu a nie sterownik jak to serwisy mówiły
Zobacz jakie ciśnienie widzi na mapsensor. Przy zerowym ciśnieniu ten Stag zapali kontrolkę na awaryjnym odpaleniu a silnik będzie będzie pracował na benzynie. Do sprawdzenia instalacja - jak przekręcisz na zapłon to pamięta ustawienie z ostatniego gaszenia silnika. Warunki które ma na pewno to temperatura, obroty i ciśnienie gazu (tylko tu wywali błąd...
Przestańcie z tymi krokowymi, dlaczego każdy od razu jak falują obroty, myśli o krokowym, w tym silniku go nie ma.
Jeśli jest takie samo rozwiązanie w tej przepustnicy jak w silniki SPI to zobacz czy nie masz zamienionych przewodów na króćcach przepustnicy - cienkiego od od odmy i od pochłaniacza oparów paliwa. Jeśli są zamienione to obroty jałowe silnika będą podwyższone.
Jak leją wtryskiwacze, to nienaturalnie gorący będzie kolektor wydechowy. Będzie też nierówna praca silnika na jałowych obrotach.
Jaki to silnik? Benzyna czy gaz to samo się dzieje?
jakimś cudem wyresetowało ci sie koło foniczne z pamieci ECU. rozgrzej silnik do 80 stopni a nastepnie wprowadz go na 5000 rpm potrzymaj 2 sekundy i puść pedał gazu zeby obrotu spadły do obrotów biegu jałowego. czynność powtórz 3 razy a kontrolka powinna sama zgasnąć
Witam! A więc mam następujący problem: silnik na wolnych obrotach często nie równo pracuje, a przy przyspieszaniu podczas jazdy "szarpie", a gdy osiągnie określone obroty to pracuje równo. Proszę o odpowiedz na mój temat!
IACV nigdy nie będzie przyczyną przerywania silnika.W tych modelach -zazwyczaj jeżeli był z czymś problem w elelktronice sterującej silnikiem-to najczęściej MAP.Co ciekawe tester nie zygnalizował jego awarii,wykrywało się analizą danych rzeczywistych.
witam w moim punto na gazie zawsze lekko pływały obroty a to dlatego że komputer gazowy reguluje attuatorem który jest na wężu zasilającym i gaz ma jeszcze długą drogę do pokonania aż do kolektora więc zmiany położenia attuatora są widoczne z małym opuźnieniem co powoduje lekkie wachania wolnych obrotów. w twoim przypadku napewno będą to przewody, gdzieś...
Po pierwsze po co zakładałeś LPG do niesprawnego samochodu? Po drugie - po co wymieniasz w ciemno rzeczy? Pierwsze co bym sprawdził to klin na kole pasowym. Druga rzecz to temperatura cieczy i powietrza jaką widzi sterownik silnika. Na koniec kompresję i płyn chłodzący na obecność spalin.
Witam.Prosta diagnoza wez sobie samostart i w czasie pracy silnika na benzynie popsikaj w okolicach calego ukladu zasycajacego powietrze obroty powinny podskoczyc i tak dojdziesz gdzie jest nieszczelnosc.Pozdrawiam
pasowało by sprawdzic czego nie ma jak nie chce palic? obrotów, zasilania, cisnienia sterowniki tez tam leciały
Jaki silnik masz w tym punto ?
Obejrzyj świece... ten silnik na wolnych obrotach to nawet bez 2 cylindrów ładnie pracuje.
Według mnie to jest możliwe że pasek się przesunął. Gdyby to się stało w innym samochodzie to napewno wygięło by zawory i rozwaliło głowicę przy takich obrotach. Ale Fiatowski silnik 1.1 to taki wyjątek, że jak się pasek przesunie to nic złego mu się nie stanie. Wystarczy wymienić pasek.
Jak zaciągniesz hamulec, dasz 4 bieg i delikatnie będziesz puszczał sprzęgło silnik będzie utrzymywał wolne obroty?
Faluja obroty : -sprawdza czujnik przepływu powietrza
Mam problem z akumulatorem rozładowuje się po kilku godzinach. Instalacja samochodowa na postoju pobiera 0,02mA jak jest naładowany to niema problemu z odpaleniem po nocy jak chcę odpalić samochód to gasną wszystkie kontrolki i niema siły żeby zagadał .Ładowanie jest w górnej granicy czyli 14,18V przy zapalonych światłach i przy obrotach silnika 900...
ciekawie to opisujesz na zimnym silniku 5000 obrotów coś tu nie tak
Użyj opalarki do osuszenia.
Jak masz oscyloskop to podepnij się pod czujnik położenia wału i obserwuj przebieg... Po przekroczeniu 3500rpm silnik gaśnie czy obroty oscylują wokół 3500rpm? Odcina zapłon czy wtrysk, czy jedno i drugie? Skoro zaświeca się kontrolka awarii silnika to jakieś błędy muszą być...
O jakiej wersji piszesz? Ogólnie najważniejszy jest silnik. Ma palić na dotyk oraz nie trzepać na wolnych obrotach. Generalnie silniki są dobre i się nie psują.
Najlepszy do tego celu jest " Plak ". Spryskaj dobrze jak wzrosną obroty to jest to.
...do tego przy wciskaniu pedału hamulca na wolnych obrotach, obroty silnika nie powinny się zmieniać w sposób zauważalny.
Jeśli swiatła przygasają na jałowych obrotach to akumulator może być nie pierwszej młodości. Miałem tak u siebie i po wymianie akumulatora jest ok. Ja bym podmienił sterownik . Pisałeś o czujniku MAP że jak go odepniesz to jest w miarę dobrze a ten czujnik ma wpływ na ustalenie kąta wyprzedzenia zapłonu obliczonego przez sterownik. Masz jakieś logi...
Witam! Nie wiem jak u Ciebie jest ze wspomaganie układu hamulcowego. Ale w przypadku pompy hamulcowej podłączonej do podciśnienia tak jak parownik mogą wystąpić problemy przy nieszczelności przewodu łączącego pompę jak również nieszczelności samej pompy. Wtedy podobno zasysane jest lewe powietrze i występuja wymienione objawy czyli nierówna praca na...
Witam mam nastepujacy problem moje Punto mk1 z silnikiem 1.2 Mpi od pewnego czasu nie równo pracuje. Dzis zajrzałem pod maske i zobaczyłem nieszczelny weżyk od podcisnienia Idacy od kolektora ssacego do małego czarnego pudełeczka umieszczonym na podszybiu przy którym jest kosta (3pin)(czunik MAP) po zmianie węzyka auto przestało pracowac na jałowych...
No a jakieś błędy? Diagnostyka była robiona?
Błąd komunikacji NCM - NBC czyli na linii sterownik silnika-sterownik nadwozia (body komputer). Nie szarp wiązkami - polej je wodą... zwłaszcza tą w podszybiu. To samo mi się czasem robi w Grande Punto po deszczu, tyle że są tylko błędy CAN i auto jeździ normalnie, tylko zegary i radio "umierają".
sprawdzić czujnik temperatury jaki silnik dokładnie i rok
Podejrzewam zacinanie się silnika krokowego przepustnicy.
Odpal, rozgrzej i przytrzymaj 20 sek na obrotach >2500rpm
Wtryski są sterowane bezpośrednio przez ECU i wszystkie są sterowane równolegle, z jednego wyjścia ECU. Z moich obserwacji wynika, że odłączenie jednego z wtryskiwaczy nie powoduje zauważalnej zmiany w pracy silnika na wolnych obrotach.
Podepnij diagnoskop i sprawdz czy ecu widzi obroty silnika to podstawa , jesli jest ok to sprawdz iskre
Punto z silnikiem 1,1 a nie jak błędnie napisałem 1.0 :)
Przy jakich obrotach były te wartości? Przedział który podałeś jest dla rozgrzanego silnika. Wydech nie jest czasem zapchany?
Czy ja twierdzę, że to jest normalny objaw? Wyrażam tylko swoje spostrzeżenie, że wszystko wymieniłem, a ładowanie jakie było takie jest i akumulator padł po 2 latach, co więcej w/g procedury testowej opisanej w książce wszystko z ładowaniem jest ok. http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/lado... <- sprawdź to łączenie przewodu "+" przy elektrowłączniku...
Użyj opcji szukaj " silnik krokowy" Pozdrawiam
NGK Takie zachowanie zaczęło się jakieś miesiąc temu . Teraz jak programami patrzyłem na obroty silnika to ładnie utrzymuje w okolicy 750 rpm +-20 rpm ale czuć szarpanie
świeci kontrolka od elektroniki silnika
punto falują obroty punto nierówne obroty wysokie obroty punto
wyłącznik podwójny jedna żarówka power acoustik szlifierka kątowa kondensator schemat
Ładowarka do akumulatora VIP-ów BAT 1134 Intercept: Jaką wybrać? Nierówna praca silnika na zimnym Mazda 323p