miałem taką sytuacje podobną do twojej stałem na skrzyżowaniu i obroty mi spadały albo gasł silnik okazało się że membrana w parowniku. Wymieniłem parownik i teraz chodzi bez zarzutu . najpierw to zobacz filtr od gazu w jakim jest stanie zanim będziesz się brał za parownik
Witam.A co znaczy że przebiera?
Odczytać błędy to po pierwsze. Auto z LPG czy czysta benzyna? Zresetować korekty na sterowniku. Można to zrobić np. przy użyciu Autela, ale MES pewnie też potrafi. Sprawdzić szczelność dolotu, może lewe powietrze łapie. W ostateczności podmienić przepustnicę.
witam w moim punto na gazie zawsze lekko pływały obroty a to dlatego że komputer gazowy reguluje attuatorem który jest na wężu zasilającym i gaz ma jeszcze długą drogę do pokonania aż do kolektora więc zmiany położenia attuatora są widoczne z małym opuźnieniem co powoduje lekkie wachania wolnych obrotów. w twoim przypadku napewno będą to przewody, gdzieś...
Do sprawdzenia: - pompa paliwa, - regulator ciśnienia paliwa, - wtryskiwacze.
Raczej pompa. Czyli nie problem z silnikiem tylko hamulce ci obroty zbijają :D
Tak głupio spytam - filtr powietrza czysty?
To samo co w ŁOPLU MPI GM , sprawdzony potencjometr przepustnicy ?
Zapali, miga lampka silnika, 5 razy dodajesz gazu tak aby silnik miał więcej niż 4000 obrotów.
Z przekazu żony, która pojechała do diagnosty wychodzi na to, że wyskakuje błąd 3 wtrysku. Po usunięciu usterki dam znać czy to wystarczyło. Jeżeli masz żelowy sterownik (IAW 59F) wtrysku może to być jego wewnętrzne uszkodzenie programu
Silnik krokowy po zalaczeniu zasilania do ECU wykonuje pelny cykl otwarcia/zamkniecia. Wiec odlacz akumulator na kilka min, podlacz go, uruchom silnik i czekaj. Obroty powinny sie ustalic na odp. poziomie. Pozdr Witek
Sprawdz czujnik temp. wody na 99% walnięty,częsty objaw w tym modelu,miałem kilka takich przepadków,obserwując temp. wody na kompie widać jak skacze temp. ostatnio na ciepłym silniku temperatys "spadła do -30stopni"ciekawe co? a tym czasie komp załącza ssania o obroty w góre.
Ty masz mechaniczną przepustnicę i klasyczny regulator (silnik z "grzybkiem" który się wysuwa lub chowa, zamykając lub otwierając dodatkowy kanał powietrzny - doprowadzenie powietrza pod przepustnicę). W twoim przypadku należało by zacząć od podpięcia się do Euroscana, wymontowania regulatora biegu jałowego (2 wkręty) i wykonaniu jego testu. Co do IMMO...
Oczywiście, że się stanie... pomyśl trochę. No chyba, że przepniesz też sterowanie cewkami. Nie ma natomiast znaczenia kolejność przewodów na jednej cewce, czy 1 i 4 czy 4 i 1.
witam, membrana w parowniku starzeje sie pod wpływem czasu, zmian temperatury. Jeżeli jest sztywna to nie reaguje na zmiany podciśnienia w kolektorze ssącym i nie daje precyzyjnej mieszanki. Koszt zestawu naprawczego to około 90PLN, koszt regeneracji w warsztacie około 250PLN, a więc jeżeli nie potrafisz sam zregenerować parownika to w sumie lepiej...
Wtryski wchodzą jeśli kupisz barracudy. Nawet połączyć się je da bezpośrednio wężem 12mm. Podciśnienie w tym silniku jest zbędne, można popędzić bez lub z jak kto woli. Sonda lambda może być nie podłączona ale tak jak piszesz należy połączyć rozcięty przewód przy II generacji i ewentualnie podłączyć tam przewód fioletowy od staga. Zasilanie możesz wziąć...
o ile pamietam po wyczyszczeniu przepustnicy trzeba ja jeszcze adaptowac. samo czyszczenie nie wystarcza. tak jak pisalem nie jestem juz pewien. majac dostep do examinera - sprawdz to. pozdrowienia i sukcesow. Dodano po 6 pomylilem sie . problem dot. brava lub bravo.
Co było powodem zaślepienia odmy.
Witam dokładnie miałem taki same objawy w Nexii, no i wymieniłem silnik krokowy, który właśnie utrzymuje wolne obroty.
Czy za wyjątkiem cieżkiego rozruchu występuje problem z mocą, szarpaniem czy falującymi obrotami?
cut off i po problemie fiaty tak maja
Ale niekoniecznie wszyscy maja od punto może akurat od punto wymaga większych obrotów.
Witam.Sprawdz dokladnie cały dolot w poszukiwaniu nieszczelności,Sprawdz czy pęd powietrza podczas jazdy nie powoduje zdmuchiwania przez co auto będzie tracilo obroty i gasło.Pozdrawiam
Jaki silnik masz w tym punto ?
Jaki to silnik? Benzyna czy gaz to samo się dzieje?
Witam! Miałem taki sam problem w Fiacie Punto, gasł na wolnych obrotach po nagrzaniu silnika lub spadały obroty, serwisant w trzecim serwisie wymienił zawór z silniczkiem krokowym na zasilaniu gazem tuż przed mikserem na zawór z śrubą regulacyjną. Ustało, chodzi super. Prawdopodobnie silnik krokowy zacinał się po rozgrzaniu.
Sprawdź ciśnienie paliwa powinno być ok. 3,5 bar.
Powinien działać dobrze bez przeróbek. W Punto na każdej z podwójnych cewek występuje jeden impuls na obrót silnika, podobnie jak w Maluchu z podwójną cewką.
tak zostaje na obrotach po zmianie biegów
Tak
mysle ze wykasowanie nic nie pomorze ja mam taki sam problem z fiatem seicento 1.1 gasnie mi na wolnych obrotach na bezynie a na gazie brc sequent 24 szarpie nie da sie jechac.w seswisie na komp.wskazuje uszkodzenie woln,obr.wymienilem przepustnice wraz z silnikiem krokowym i po skasowaniu bledow w serwisie kontrolka czek dalej swieci.u szpecow ktorzy...
Mimo wszystko sprawdź ręką przy przepustnicy, nie pedałem gazu, czy zjawisko jest takie samo i napisz!?
witam , mam problem z fiatem punto , wchodzi na wysokie obroty prawie na maksa ale nie zawsze, co może być przyczyną?
Ciśnienie ssania czyli ciśnienie w kolektorze dolotowym, im wyższa wartość tym mniejsze podciśnienie. Poza wymienionymi powodami dochodzi też rozszczelnienie układu podciśnienia, np. usterka serwomechanizmu wspomagania hamulców.
znajdz opornice do silnika .Tam są trzy oporniki i dioda . Zmostkuj diode i po problemie . Dodano po 1 A przy okazji powiedz wymieniales filtr pyłkowy ? Bo czesto jak nie wymieniany to brak przedmuchu i pali sie dioda lub opornica .
Musiałby być przełącznik na 2taktowy lub 4taktowy bo inaczej pokaże o połowę mniejsze obroty
Ale jak to sprawdzałeś?Są jeszcze inne przyczyny falowania obrotów.
a jezeli puscisz go np1 lub 2 bez gazu to obroty wracaja do 1000?
Sprawdź sondę lambda, i silniczek krokowy:)
Również ten sam problem, rozwiązał ktoś?
Bo podczas jazdy krokowiec benzyny zawiesza obroty żeby podczas zmiany biegu nie szarpało.
wysokie obroty ale stałe czy falujące?
Sam rozwiązałem problem. Usterką był uszczelniacz na wtrysku przez który silnik dostawał dodatkowe paliwo i miał ciągle wysokie obroty. Pozdrawiam
Witam. Sprawdz szczotki w alternatorze mogą być wytarte. I dlatego na małych obrotach ci nie ładuje.
Wymontować i _porządnie_ wyczyścić z obu stron... jaki ECU widzi kąt otwarcia przepustnicy?
Po długich poszukiwaniach został znaleziony winowajca falujących obrotów. Był nim wariator.
W moim punto z tego samego roku obroty tez robily co chciały. Pomogła wymiana czujnika temperatury cieczy chłodzącej
Witam, mam Punto 1,2 8v. Obroty silnika falują na ciepłym silniku. Silnik krokowy wymieniony, gniazdo silniczka krokowego czyste, nowy termostat. Na zimnym silniku jest wszystko ok. obroty 1100, ale tylko jak sie rozgrzeje dostaje kopa na 2000 obr., i zaczyna bujać go pomiędzy 1500 a 2000. Może czujnik temperatury? Z góry dziękuje za pomoc.
A jaki obrotomierz do mojego punto potrzebuj, do ilu tys obrotów? Mam Punto 1995r 1.1 55kM
Kąt wyprzedzenia zapłonu. U mnie przy problemie z przepustnicą/TPS wskakiwał na 30 stopni zamiast cirka 5-8 wg serwisówki na wolnych obrotach, to wystarczało by silnik bez pomocy krokowego łapał 2-2,5 tys obr/min. Falowania nie badałem, dość późno kupiłem fejs do samochodu. W każdym razie nie tylko ja miałem 30 stopni, tylko trochę ciężko było to wyszukać...
Tak. Pierwsze co zrobiłem to pojechałem zatankować. Na wolnych obrotach chodzi znakomicie
map sensor do sprawdzenia, lub jego połączenie z podciśnieniem
usterka usunięta, przyczyną był pedał gazu a nie sterownik jak to serwisy mówiły
Witam Na gazie jest wszystko ok. Natomiast na benzynie imo obroty około 1600.
Pompa Lucas epic? Czy JTD?
Witam, Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu nastepujacego problemu. Od pewnego czasu zdarza się zarówno przy zimnym jak rownież rozgrzanym silniku, że obroty spadają poniżej 1000 i silnik zaczyna dziwnie pracować, słychac jak by świst w silniku, przy dodawaniu gazu i zwiekszeniu obrotów świst jest coraz głośniejszy, po chwili silnik wraca do norlmalnej pracy....
W Pandzie montowałem wspomaganie i maglownica zostawała stara. Miała jeden obrót więcej, ale w normalnym użytkowaniu nie miało to znaczenia.
Mam Punto niedawno chodził na nierównych obrotach (przerywał) i wyjąłem silnik krokowi był cały czarny ten bolec wyczyściłem gniazdo i silniczek po założeniu gdy go odpaliłem. Sam wskoczył kilka razy na 5 tys obr. stopniowo spadały i spadły do 1000 obr. na ssaniu wchodziło 1500 obr., a teraz w jeździe gdy przeciągnie sie do 3000 obr. spadały na 1500...
Nieszczelność np na czujniku położenia przepustnicy lub silniku krokowym może powodować takie losowe skoki obrotów czy to nie byłoby ciągłe ...
dość to ciekawe co stwierdził. po pierwsze czy świeci się check? jeśli wiesz jak się sprawdza czujniki to proponuję sprawdzić czujnik temperatury i położenia wału. A ciepły trzyma obroty?
Witam Fiat ma problemy z odpalaniem, gdy kreci rozrusznikiem w pewnym momencie przestaje widzieć obroty silnik oraz pompka paliwa przestaje pompować paliwo z baku tak jakby znikało napięcie, dodam ze pompka w baku chodzi cały czas po włączeniu zapłonu. Sprawdziłem zasilanie ecu i przekaźniki ale wszystko jest w porządku, gdy samochód odpali jeździ normalnie.
Po pierwsze po co zakładałeś LPG do niesprawnego samochodu? Po drugie - po co wymieniasz w ciemno rzeczy? Pierwsze co bym sprawdził to klin na kole pasowym. Druga rzecz to temperatura cieczy i powietrza jaką widzi sterownik silnika. Na koniec kompresję i płyn chłodzący na obecność spalin.
damian2008 Zrobiłeś regulację obrotów na jałowym? Jeśli nie to trać więcej czasu, powodzenia.
Ecu widzi obroty? Może to te nowe czujniki...
Bardzo krótko, gdyż wałki zaczynają momentalnie pracować na sucho, lepiej byłoby podnieść obroty silnika, ale to i tak zarzynanie silnika.
Witam. Moje punto dziś nie chciało wkręcić się na obroty gdy jechałem na gazie Nwm jaka może być przyczyna tego przypatku Czy nie mam gazu Ale wątpię w to. Dzięki wielkie za pomoc i jakie kolwiek informacje
Punto 1,2 60KM 2000rok (pierwsza seria)
Wszystkie usterki zostały usunięte. Teraz już nie szarpie i nie gaśnie. Obroty ładnie schodzą do ok 900 tak jak powinny. Jak już pisałem, podczas podpinania samochodu pod komputer wychodziły najróżniejsze błędy: od uszkodzonego czujnika podciśnienia po sondy lambda i wypadanie zapłonu. Zacząłem od kupna nowego oryginalnego (nie żaden zamiennik) czujnika...
może uszkodzona instalacja od sondy.........
No a jakieś błędy? Diagnostyka była robiona?
Dzięki, przynajmniej jedno mogę wykluczyć, jutro jadę na komputer może coś konkretnego wykaże, albo zelżeje mróz a punto samo się naprawi. :)
Witam Wiem ze to juz kolejny temat z serii (falowanie obrotów) lecz moje auto posiada troszkę inne objawy tzn. na bardzo zimnym silniku odpalam i przez kilka minut jest ok gdy silnik sie nagrzeje obroty falują od 700 do 1300, czasami ale bardzo rzadko pojawia się bład wtrysku . wymieniłem: Przewody WN Filtr Paliwa Czyściłem Krokowca Czyściłem pocentiometr...
Tak zapala się lampka akumulator. Po podłączeniu miernikaka jest stale 12,2 v niezależnie od obrotów silnika.
Nie, to normalne zużycie alternatora do wymiany najpewniej szczotki oraz wirnik. Typowa usterka, alternator Magnetti Marelli, części poza regulatorem pasują od alternatora Fiat Punto 65A.
Być może na obrotach jałowych to normalne w tym modelu aczkolwiek dziwne. Jak to wygląda po dodaniu gazy, ładowanie wraca?
jak masz zwykły tec 99 to miedzy główną wiaską a wtyczka do interfejsu jest potencjometr do regulacji.trzeba nim doświadczalnie pokręcić i dobrać obroty przy jakich się ma przełączyć
Problem pojawił się dużo, dużo wcześniej. Kolega jeździł na niskich obrotach 1200-1400 obr na krótkich trasach?
Szast, powiedz mi co ma silniczek krokowy, do spadku obrotów przy obciążeniu silnika? Tym bardziej jeśli obroty nie skaczą, nie falują, samochód nie gaśnie?
Sprawdź map sensor. Miałem tak w uniaku: była iskra, było paliwo a palić na ciepłym nie chciał, do tego trzymał wysokie i nierówne wolne obroty.
Tak wymieniłem potencjometr na korpusie przepustnicy i nie było problemów z obrotami oraz wyczyściłem dokładnie przepustnicę z nagarów.
Witam. Mam takiego samego kropka i miałem takie objawy jak piszesz. Co jakiś czas zapalała się kontrolka wtrysku i wariowały obroty 2,5- 3 tys. Ale u mnie najpierw pojawiały się tylko przy pewnym przedziale temp. silnika. Później ten przedział się poszerzył. Wymieniłem czujnik temp. silnika wkręcony przy termostacie, który jest podłączony do ECU - koszt...
W pierwszej kolejności do sprawdzenia czujnik temperatury silnika (są 2) i regulator wolnych obrotów.
Swiece, sonda. (nawet na wolnych ma oscylować w całym zakresie tylko wolniej niż na wyższych obrotach)
jakie maż ciśnienie na cylindrach, nie bierze czasem oleju
To jest ok. Wszystko rozbija się o to, że sterownik nie widzi Ci obrotów silnika.
Sprawdź szczelinomierzem odstęp czujnika od zębów koła fonicznego, jak jest >1mm to podpiłuj uchwyt. Pomiar zrób w kilku miejscach żeby wykluczyć owalizację koła
pasowało by sprawdzic czego nie ma jak nie chce palic? obrotów, zasilania, cisnienia sterowniki tez tam leciały
Przecież nie mam termostatu to jest II generacja więc sam decyduje kiedy się przełącza na gaz czyli po osiągnięciu odpowiedniej temperatury i po przekroczeniu odpowiednich obrotów...
Instalacja gazowa jest?
Zmierz napięcie na TPS - ma być 5V . Na sygnałowym około 0,65V - w stanie spoczynku przepustnicy. Z MAP-u odepnij wtyczkę , jakie będą wolne obroty?
Jeśli to druga od góry w drugiej kolumnie na pierwszym obrazku to wychodzi na to że jest problem z wtryskiwaczem, bądź elektroniką sterowania wtrysków. Sterownik ustawia wtedy stan awaryjny i dlatego obroty falują.
Odpal, rozgrzej i przytrzymaj 20 sek na obrotach >2500rpm
Punto II na niskich obrotach nie wydala. Jest tam chyba 60A. W bezklimowcu.
Witam. Z gory przepraszam jezeli cos blednie zamiescilem. Mam dziwny problem z przerywaniem silnika na wyzszych obrotach. dzis sprawdzalem sonde lambda. na wlaczonym zaplonie pokazuje 0.42 a na odpalonym i cieplym silniku skacze z 0.10-0.72 nie wiem czy sonda jest ok? wymienilem przewody wysokiego napiecia, swiece. mam tez problem po zalaczeniu zaplonu...
Czy problem został rozwiązany ??
Miałem podobnie w Punto II z 2001 roku i u mnie działo się nieraz coś podobnego. Podczas jazdy autostradą w pewnych chwilach (przy większych prędkościach) mrugał check ale nie spadały obroty. Wystarczyło zwolnić i check gasł. Ale ja wiedziałem, że miałem coś z grzałką sondy przed katalizatorem. Nie wiem czy to miało wpływ na check ale nic nie robiłem...
Pompa paliwa albo silnik krokowy od wolnych obrotów
Użyj opcji szukaj " silnik krokowy" Pozdrawiam
Użyj opalarki do osuszenia.
Ja obstawiam pompę wodną .Uszkodzony wirnik na niej lub duży luz między wirnikiem a obudową i stąd brak obiegu na wolnych obrotach.
punto falują obroty punto nierówne obroty obroty silnika punto
lotnicze słuchawki mikrotik firewall filter sekretarka sprzedać
philips senseo licznik geigera
Kasowanie monitu o wymianie akumulatora w pompie Medima S300 Menu serwisowe pompy Medima S300 - jak uzyskać dostęp?