Nie chodzi mi o obroty tempomatu, to kazdy wie ze mozna zmienic. Po odpaleniu auta na biegu jalowym ma 500 obr/min a powinien miec 600. Po kazdym odpaleniu silnika podnosil bys sobie tempomatem? ciekawe jak szybko by ci sie znudzilo. Po prostu nie czytasz ze zrozumieniem, za pomocą tempomatu da się zmienić na 600 obr i zapisać, ale szukaj dalej w parametrach...
Czego nie ma jak nie odpala? Iskry, paliwa, sterownik widzi obroty silnika?
Podglądałeś odczyt obrotów silnika podczas diagnozy?
Zrób regulację zaworów!!!!!!!!!!!
Nie jestem pewien ale chyba lucas.
Sprawdź kompresję i zawory.
wyje nie zależnie od obrotów w Nie zmienia się zależnie od obrotów silnika?
Z jakiejś przyczyny to podciśnienie jest niewłaściwe , nieszczelność , rozregulowana (uchylona )przepustnica , czy też stan silnika = pomiar ciśnienia sprężania .
Może trzeba zmienić bieg na wyższy?:) A tak na poważnie to o co ci chodzi?
Sorki nie czujnik tylko regulator ciśnienia paliwa na pompie. Sprawdź obroty silnika przy starcie. Pozdrowienia.
Silniki benzynowe renówek lubią się trząść na wolnych obrotach. Sprawdziłbym świece, podmienił cewki zapłonowe.
Podnieś obroty na gazie.
Proponuje sprawdzić przepustnice czy niema nagaru może być przyczyną falowania obrotów silnika .
Nie przepustnicva to to w niebieskim kółku pozdro i daj znać oc i jak. ----------------------------------------... no więc ja to już dzisiaj poczyściłem i dalej nic...jak gasł tak gaśnie... Sprawdziłem że jak mi gaśnie to czujnik temperatury pokazuje ok 3kohm czyli jakieś 20 oC może za wcześnie pokazuje ze sie ciepło robi?
Są jakieś błędy na komputerze? Trzeba sprawdzić w danych na komputerze ciśnienie paliwa i obroty silnika.
Sporo jeszcze pracy przed Tobą jak widać. Oznaczenie silnika jest obok czujnika ciśnienia oleju. Zawory do regulacji.
Z tego co widziałem w podobnym ciągniku obroty miał ustawione na 680.
I cała racja, jak pisze milejow. Czujnik obrotów silnika do wymiany, dostaje rozwarcia.
Powietrza nie ma, gdyż sprawdzałem, filtr paliwa jest nowy, przebieg 300tyś. Powtarzam moje pytanie jak można zwiększyć obroty silnika?
Jak już miałeś podpiętego kompa to było trzeba odczytać parametry temperatury silnika i parametry sondy
Generalnie nie widać żeby światła pulsowały, przygasają tylko lekko przy spadku obrotów silnika.
Podglądnij ciś. paliwa przy rozruchu oraz obroty silnika.
A wartości rzeczywiste ciśnie na szynie obroty silnika?
czujnik położenia wału. podepnij pod komputer i sprawdź czy sterownik widzi obroty silnika.
witam sprawdź jeszcze i popraw po gazowniku przewody przy wtryskiwaczach benzyny. najczęstsza przyczyna i najczęstsze błędy to właśnie wypadanie zapłonów i nierówna praca silnika
Jak bym pokręcił dłużej to na pewno by miała więcej. Wynik po 3 obrotach silnika.
Na silniku jest ok 100'C jak wentylator zaczyna działac na wolnych obrotach silnika.
kolego sprawdz czujnik cieczy chłodzącej
Może odłączył się kabelek od cewki zapłonowej. Podłącz się do centralki LPG i sprawdź czy widzi obroty silnika.
A jak myślisz? Iskra jest dopasowana do prędkości auta czy obrotów silnika?
Witam, uporałeś się z tym problemem? Mam taki sam problem w Mégane 3. Ilość obrotów silnika pokazuje zero.
Ja obstawiałem, że to benzyna :-) Gdyby padł Ci czujnik położenia wału to nie odpaliłbyś auta wcale lub w najlepszym wypadku paliłoby za 15 razem hehe. Opisz co zrobiłeś z silnikiem krokowym. Aha...mało kto pamięta, aby ustawiać zawory w swojej ukochanej Reni.
Wymień impulsator w skrzyni A gdzie to to jest? A jeśli jest, to co ma do obrotów silnika?
Problemy z czujnikiem są zapisywane w pamięci usterek. Jeśli chcesz sprawdzić go, do podepnij komputer wtedy gdy zapalić nie chce, sprawdzisz w parametrach czy widzi obroty silnika.
Regulator kanału obejściowego przepustnicy może być.
Czy samochód wcześniej dziwnie się nie zachowywał? Nie szarpało podczas jazdy? Nie miałeś Falowania obrotów silnika?
A czy masz możliwość podłączenia auta pod komputer? Bo jak tak, to ja bym najpierw sprawdził, czy nie ma błędów w obliczaniu otwarcia przepustnicy. Miałem kiedyś problem z moim parnerm HDI 2.0 i było to użądzenie odpowiedzialne za obliczanie nacisku na pedał, tzn. jak linka naciągała kółko, to sygnał ektryczny otwierał przepustnice. Po prostu spadło...
Mnie kiedyś w Clio padł czujnik cisnienia oleju, komputer dostawał sygnał o za niskim ciśnieniu i podwyższał obroty silnika żeby "podpompować". Wymiana czujnika i z bani.
Czy w tym czasie pali się pomarańczowa kontrola od silnika? Jeżeli problem występuje na PB proponuję skasować wszystkie błędy w ECU PB przełączyć na zasilanie benzynowe i zrobić z 500km w celu zaobserwowania czy problem jest po stronie auta czy instalacji gazowej
Cewki są cztery więc raczej nie wszystkie naraz szwankują. Objawy typowe dla uszkodzonego czujnika położenia wału. Należało by sprawdzić czy wtedy gdy nie chce palić widzi obroty silnika.
Co do przepustnicy wszystko ok brak luzów czyściutka. Do objawów doszło gąśniecie. 1 obroty falują dalej miedzy 500-800 na wolnym. 2 dojeżdżam do skrzyżowania wciskam sprzęgło obroty całkiem spadają silnik gasnie
Może kanały powietrzne zabrudzone ,dlatego nie pracuje jak powinien .Miałem ostatnio ten sam problem wymiana krokowca nie pomogła,mimo,że wykazało jego błąd ,dopiero czyszczenie dało efekt i na starym krokowcu obroty wróciły do normy.
Trochę bym się tu kłócil bo można by było zobaczyć wtyczkę i zrobic staranne mycie przepustnicy przed wymiana przepustnicy. Adaptacji jako takiej nie ma. Można wskazywać adaptacje wszystkie z ecu i wtedy sam sobie zrobi adaptacje.
sprawa jest dość prosta, wystarczy wyciągnąć kompletny układ regulacji obrotów ze starej wkrętarki. ale jeśli kolega jest bardziej dociekliwy to pozostaje wykorzystać układzik NE555 i odpowiedni tranzystor
Sprawdź silnik krokowy (wyczyść), cewki (jak sagem to zobacz czy nie mają przebić), świece (stan oraz czy są odpowiednie do tego silnika) i szczelność dolotu powietrza.
Pisząc o sprawdzeniu luzów wiedziałem dokładnie o co chodzi.Kiedyś dwa dni walczyłem z takim samochodem i w tym wypadku czułem że własnie tu leży problem.Laguna pomimo ośmiu zaworów niezbyt toleruje gaz a jeszcze jak ktoś chce żeby tego gazu palił mało to już wiadomo co będzie dalej.Jak znam życie to nie znajdziesz cieńszych płytek więc pozostaje zebrać...
Chyba jedyne wyjście to konwersja na mechaniczną, ćwiczyłem to u siebie w samuraju z oryginalnym silnikiem renaulta. Problemem może być automatyka podnoszenia obrotów przy zmiennym obciążeniu silnika (szczególnie przy klimatyzacji). Luknij sobie: http://jarekstryszawa14.w.interiowo.pl/s...
Witam. Mam pytanie odnośnie renault midlium otóż gdy złapie temp. zwiększają się obroty silnika miał ktoś taki przypadek?
Świece żarowe przestały się palić ale dalej temperatura silnika max, wentylator się włącza, temperatura spada na chwile, ruszam 1,5 tyś obrotów, blokuje się i się podnosi wskaźnik temperatury. Do tego bardzo delikatnie falują obroty silnika.
Odpowiadajac na pierwsze pytanie upewnij sie ze płynu w zbiorniczku wyrównawczym masz do poziomu max jak jest malo plynu lub uklad zapowietrzony w nagrzewnicy znajduje sie powietrze i nie ogrzewa auta. Mozesz odpowietrzyc uklad odkrecajac korek zbiorniczka wyrównawczego, silnik włączony dmuchawa na maxa (4) i ciepły nawiew. Co do "zamulania" nagrzewnicy...
2.5 V AC przy prędkości obrotowej rozrusznika. To cewka czujnika wytwarza napięcie przemienne poprzez zmianę pola magnetycznego. Na tej podstawie sterownik ustala prędkość obrotów silnika.
W tym silniku zasilanie Sensor supply 3 najczęściej obejmuje: • Czujnik położenia wału korbowego (CKP) – główny podejrzany • Czujnik MAP • Czujnik temperatury powietrza Wysłałem link na schematy w PM. Elektronika silnika od strony 524. Uważaj, że z góry jest podpisane, do którego silnika pasuje schemat. Sprawdź napięcie najpierw na czujniku sensora...
Silnik krokowy do czyszczenia (a zapewne już do wymiany). Ładowanie też wypada sprawdzić miernikiem. Winno zawierać się w przedziale 14-14,4V mierzone pod obciążeniem czyli na włączonych światłach a wartości winny być w miarę stabilne. Jeżeli będą skokowe (np. 14,1-14,4-14,0-14,3 itp) regulator altek do speca bo albo regulator zdechł albo diody prostownicze....
Podbijam, potrzebny schemat do dokładnie tego licznika, brak prędkości i obrotomierza (gdzieś przerwa w instalacji, przy szarpięciu silnikiem obroty się pojawiły)
Ja potrzebuję schemat podłączenia silnika dmuchawy oraz schemat przełącznika szybkości obrotów silnika dmuchawy.
dokładnie nie pamiętam ale chyba amortyzatory były już wymienione a na pewno gumy drążka stabilizatora. Stuki są takie same czy auto jedzie na luzie jak i na wysokich obrotach silnika
(at)mecenas71 Witam, już wiesz, co jest przyczyną tych wibracji w tym zakresie obrotów?
Ciągnie z serwa albo pomiędzy kolektorem ssącym z wydechowym (uszczelka). Pozdrawiam.
Czy ten samochód ma jakieś odcięcie paliwa powyżej niebezpiecznych obrotów ? Dzięki za odpowiedzi . Pozdrawiam . Tak Nie ma sensu kręcić do takich obrotów
Witam. Co na to podłączenie do kompa? Sprawdzenie wszystkich wężyków podciśnienia i dolotu do silnika.
Tłumacząc jak przysłowiowej krowie na rowie heheh Zacznij pod diagnostyki i testu poszczególnych komponentów co do sprzętu diagnostycznego najlepszy moim zdaniem byl by clip ale innymi wynalazkami tez coś zdziałasz! kolejnym krokiem powinno być sprawdzenie ciśnienia w cylindrach jak masz na którymś niskie tak sie będzie działo Majac dane z komputera...
Witam! Mam problem z Laguną II 1.8/16v (F4P), silnik nie schodzi z obrotów, po odpaleniu wchodzi na 1400obr z czasem gdy się nagrzeje schodzi do 1000obr, gdy dodam gazu do 4000obrotów i puszę pedał gazu to schodzi do 1500obr. Pod czas jazdy wchodzi dobrze na obroty silnik jest dynamiczny dobrze ciągnie, przy zmianie biegów obroty spadają do 1500. Oczywiście...
Witam serdecznie ma problem z Renault Trafic 2.0 dCi po rorgzaniu silnika i wkręceniu go na obroty 2500-3500 dochodzą z dołu silnia stuki Na jałowym jest ok nie słychać niczego niepokojącego dodam że silnik został wymieniony na nowy .Dodaje filmik dla lepszego rozeznania
Zawory czasem nie są regulowane samoczynnie tzn hydrauliczne? Jeśli tak to sie ich nie ustawia , pomijając możliwość błędnego montażu czy zatkania układu paliwowego pozostaje wykasowanie pamięci usterek ze sterownika i ponowne ich odczytanie. Zdarzało mi się że trzeba było na chwilę zdjąć klemę , wtedy silnik odzyskiwał wolne obroty i równą pracę .
co do benzyny to sonda lambda steruje mieszanka paliwa i w przypadku gdy jest uszkodzona może podnieść obroty silnika. A co do gazu jeśli nie trzyma obrotów to najprawdopodobniej padł parownik i zalecał bym jego wymianę
90% usterek powodujących taki objaw w lagach to czujnik temp. silnika, zielony, 4-ro pinowy
Czujnik wału. Sprawdź czy widzi obroty na ciepłym gdy nie może odpalić.
Tam alternator jest sterowany sygnałem LIN, jeśli sterownik uzna, że nie potrzeba obciążać alternatora to zmniejsza napięcie ładowania. W silnikach zasilanych wtryskiem nie ma żadnego ssania, sterownik silnika dobiera parametry pracy odpowiednie to temperatury silnika, zewnętrznej, ciśnienia atm. itd,itd Jeśli sterownik uzna, że potrzeba więcej prądu,...
No lekko za wysokie ale ja bym nie panikował, obrotomierz to nie sprzęt pomiarowy ;) jakkolwiek by to nie brzmiało, trzeba by podpiąć kompa i sprawdzić co widzą czujniki. (temp, obroty, silnik krokowy).
Witam, mam problem po założeniu gazu auto lekko przygasa zapalają się wszystkie kontrolki oraz traci kilometry na dziennym przebiegu itp. Wymieniłem już czytnik kart auto było sprawdzane u elektronika wszystkie plusy i minusy i dzieje się tak samo, o wiele częściej na gazie chociaż na benzynie też rzadko. Problem pojawia się przy niskich obrotach silnika
Szanowni koledzy od jakiegoś czasu moja renówka długo po odpaleniu zimnego silnika chodzi na wysokich obrotach(ok.1500obr/min).
Powiedzmy na 10 uruchomien 3 że spadkiem obrotów, nie ma znaczenia zimny czy ciepły.
Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu wchodzenia na wyższe obroty silnika w samochodzie Renault Master 2.5 DCI . Po zapaleniu silnik pracuje równo bez problemu , gdy chcę dodać gazu nie ma reakcji , dopiero po upływie około 4 minut silnik zaczyna reagować na pedał gazu , nie ma żadnych błędów w układzie sterownika a wszystkie elementy systemu paliwowego...
Dla wszystkich podanie masy na przewód 89 w aucie podnosi obroty do ok 1250
Witam! Jestem posiadaczem reno od pewnego czasu po uruchomieniu obroty szaleją .Wzrastają i maleją prawie do zera.Po nagrzaniu silnika obroty się stabilizują.proszę o radę .
Ja używam ESD5550 jako regulator obrotów do silnika F8QT 1.9 z Renault. Daje radę, po ustawieniu kilku potencjometrów jest bardzo stabilny.
mam problem Renault Scenic 98 silnik 1.6 , silnik wchodzi na wysokie obroty , wymieniony silnik krokowy , przepustnica, wszystkie wężyki powietrza i jest bez zmian dalej chodzi na wysokich obrotach macie jakieś pomysły ?
No ciężko tak coś stwierdzić, musiał byś sprawdzić czego brakuje podczas kręcenia, najpierw czy sterownik widzi obroty silnika, czy pompa paliwa podaje itd.
Procentowe obciążenie które widzisz zależy od rzeczywistego obciążenia skorelowanego z aktualną wydajnością alternatora. Czyli na wolnych obrotach 30A to może być 100%, ale jeśli obroty wzrosną to przy 30A pokaże np. 40%.
Przepływomierz, silniczek krokowy? Nie zapędziłeś się trochę?? :D
Jakie obroty widzi sterownik silnika?
Nic nie piszesz o zasilaniu cewki zapłonowej? Zasilanie sterownika pin 32 i 24 po kluczyku sprawdzone? Sterownik obroty silnika widzi?
Może też zacierać się łożysko w sprężarce. Opór się zwiększa (ale nie przy każdym obrocie) i silnik próbuje to zrekompensować za mocno otwierając regulator biegu jałowego
Jeżeli na wolnych obrotach przerywa to może to być silnik krokowy.
Wygląda jakby ktoś wstawił skrzynie od silnika benzynowego .
Tylna sonda to diagnostyka katalizatora i praktycznie nie oscyluje, trzyma napięcie w okolicy 420mV(przy sprawnym kacie), przednia ma pracować w zakresie 0,2-0,8V. Thalia z silnikiem 1.4 Który silnik, k4j czy k7j? Pierwszy to 16V, drugi 8V, jak drugi to do sprawdzenia luz zaworowy
Odłączyłem zasilanie emulatora kilka sekund po włączeniu zapłonu a przed uruchomieniem silnika . Silnik odpalił . Błędy te same licznik i ABS nie działają . Podmiana UCH nic nie dała . Tak jak poprzednio dało się podejrzeć parametry silnika po OBD2. Jeszcze raz sprawdzę linie CAN do ECU , choć jak by była walnięta to nie dało by się odczytać obrotów...
… czy to KLEKOTANIE MOŻE BYĆ SPOWODOWANE ALTERNATOREM? Ponieważ już od pewnego czasu mam niskie obroty i kontrolka AKUMULATORA miga mi podczas jazdy dosyć nieregularnie, Czy alternator to możesz sprawdzić sam. Zdejmij napęd alternatora /pasek/ i sprawdzisz po uruchomieniu silnika. … natomiast klekot jest regularny więc czy to może być powiązane?...
Proszę o informację czy usterkę usunięto . Mam podobny problem ale z zimnym silnikiem.
a jaki masz silnik?
proszę o pomoc renault laguna III 2.0 TDI 2012r. przy zimnym silniku skaczą obroty czyli spadną do około 500 i znowu są normalne spadek ten jest chwilowy czyli krótko trwały a po pełnym nagrzaniu silnika praca jest prawidłowa.
A czy przyczyną spadku obrotów (chwilowe przyduszenie silnika, zatrzęsienie nim, a nawet zgaśnięcie) przy skręcie kołami na postoju może być czujnik obrotów (tzw. motylek) - Laguna II 1,8 16V
Problem rozwiązany.
-jedna z cewek,przykręcone na pokrywie zaworów -ciasne zawory
Jest też taka możliwość że masz coś z układem zapłonowym typu moduł ma przebicie albo coś nie teges z rozrządem
Kolego nie domyślasz się chodzi o obroty, myślę że lekko za duże
wydech trzyma czyli trafiłem :)
Co zrobiles pewnie wymieniles uszczelki miedzy kolektorami lub pod kolektorem. W tych silmikach czesto padaja uszczelki i silnik ma przez to zbyt wysokie obroty. Pozdrawiam.
Opisałeś się ,jak na maturze na dowolny temat. Z tego nic nie wynika , w czym można Ci pomóc. Nie piszesz , jak pali na zimnym i ciepłym ,jak pracuje na wolnych obrotach, czy ma przyśpieszenie , ile na tym silniku przejechane kilometrów.
Witam ja na twoim miejscu sprawdził bym szczelność kolektora ssącego psiuknij plakiem jak wyrówna to będziesz wiedział gdzie podsysa obce powietrze
renault obroty silnika renault laguna obroty silnika obroty silnika renault magnum
naprawa krzyżaka pralki ubytek czynnika reset czipa epson
instrukcja cz340 instrukcja cz340
Dane techniczne sprężarki WD-53: szczegóły i zastosowanie Regulacja gaźnika w pile Makita EA3500S: krok po kroku