Miałem podobny problem z tym samym silnikiem. Auto nie chciało startować na benzynie.Proponuję szybkie i proste sprawdzenie. Zakładajac że masz sprawne wtryski, zapłon, to sprawdz regulator ciśnienia na szynie zasilającej wtryskiwacze. Uruchom silnik na lpg, włącz pompę paliwa jeżeli instalacja na to pozwala i odłącz przewód podciśnienia z regulatora...
Witam mam volvo s90 t5 2017r 2.0 250 koni Na zimnym silniku gdy obroty wskakują na 1200 aby nagrzać silnik wystepuje metaliczny dźwięk mniej więcej przez 30 sekund gdy obroty opadną problem zanika całkowicie i tak mam za każdym razem gdy rano odpalam samochód. Proszę o pomoc dzięki
Może ciśnienie oleju w silniku
Witam posiadam Volvo S40 2005 rok 1.8 benzyna po wymianie paska i napinacza od alternatora obroty silnika wirują występuje szarpanie przy jeździe i słychać rechotanie jaka przyczyna
Witam serdecznie, Zastanawiam sie czy w tym temacie cos sie rozwiazalo? Jak skonczyla sie sprawa z falujacymi obrotami na zimnym silniku?
Tak, takie obroty szkodzą silnikowi.
No niestety na to niema lekarstwa, ta sonda może się pojawiać bo termostat może nie dogrzewać silnika(ale nie powiedziane) normalnie trzyma temp. 90stopni? są jakieś jeszcze objawy? falowanie? wysokie wolne obroty, szarpanie? cokolwiek?
WPisz na alledrogo - regulator obrotów silnika-- wyskoczy ci to czego szukasz, twój bierze ok 30A przy twardym rozruchu.
moim zdaniem ma to znaczenie z silnikiem krokowym te nie regularne obroty i gaśniecie silnika pozdr
Czyszczenie całego dolotu powietrza wraz z przepustnicą powinno pomóc.
Jakie to Volvo? Jaki silnik? Instalacja gazowa której generacji? Jakie podzespoły instalacji gazowej?
Jak tak podryguje tak jak byś szybko dodawał gazu to wina pompowtrysków, któryś daje za dużą dawke paliwa i skaczą obroty.
Spręrzanie sprawdzone na goracym silniku / na wysokich obrotach chodzi/?
Witam. Mam problem z Volvo Xc90 Po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu nie zawsze odpala. To znaczy muszę czasami chwilę odczekać i dopiero wtedy odpalić. Nie ma to napewno nic wspólnego z grzaniem świec żarowych. Kolejna sprawa to po odpaleniu nie zawsze działa obrotomierz i wskaźnik temperatury. Dodatkowo świeci kontrolka ABS i czerwona kontrolka...
1 czy jest iskra 2 czypracuje wtryskiwacz , jeżeli nie sprawdz czujnik obrotów wału silnika
Witam. Wyciągnij wtyczkę od dmuchawy i sprawdź czy wybija. Jeżeli nie to problem tkwi w regulatorze obrotów lub w samym silniku dmuchawy. Silnik możesz sprawdzić "na krótko".
Witam najpierw diagnostyka,potem pomoc jak wygląda kąt wtrysku i czy się zmienia zależnie od obrotów silnika,i jaka dawka paliwa,
Tak tylko trzeba na uruchomionym silniku obroty Ok 1500 itp nie pamiętam Dokladnie
moze ktos mialby jakas dobra rade dla mnie, lub sam mial taki problem? Slyszalem ze w tych silnikach to dosc powszechny problem.
W dieslu przepustnica,na jakie obroty się wtedy wkręca,dymi wtedy jak tak to na jaki kolor.
Kolego, czy wykonana została diagnostyka? Jak wygląda stan EGR? Jest zamknięty? Czy palą się jakieś kontrolki błędu na desce ?
Normalne, chyba, że jak spadają mu obroty to się przydusza silnik na chwile to wtedy można szukać problemu w regulacją biegu jałowego.
szukając informacji na temat 3.2FSI , w zeszycie ćwiczeń wynikało, że zmienna faza układu wydechowego jest w zamian zaworu egr, do niczego więcej nie używana, co by oznaczało, że pracuje do 2500 obrotów, idea chyba dotyczy innych silników, to takie sobotnie, luźne przemyślenia...
Nie ma czegoś takiego jak zamulenie silnika. To bzdurne gadanie. Jazda na zbyt niskich obrotach to faktycznie mordęga dla silnika więc sprawdź sobie w jakim jest stanie (kompresja)
Nie z 6 do 10tyś, tylko z 600 do 1000 obr/min. Dogrzewanie silnika. Tak ma być. Ewentuajnie termostat do wymiany.
najlatwiej byloby podlozyc druga kasete i wtedy sprawdzic czy sterownik widzi obroty walu
Świece żarowe były sprawdzane we wrześniu 2020 r. ale i tak je jeszcze raz sprawdzę w ten piątek. Co do obrotów to po odpaleniu i utrzymywaniu 2000 obr. nierówna praca silnika nie jest wyczuwalna dopiero jak zejdzie silnik do nominalnych obrotów na biegu jałowym. Dzisiaj przy 1 stopniu temperatury zewnętrznej odpaliłem silnik, obrotomierz wskazał 700...
Witam Volvo FMX 2018r hakowiec. Dzisiaj pod koniec pracy wyskoczył komunikat na czerwono " Silnik, awaria ukladu" Co może być przyczyną? Auto odpala bez problemu, nie faluje na obrotach, wszystko działa poprawnie tylko komunikat cały czas się odzywa
volvo v50 1,6diesel 2005r 185000 km po rozgrzaniu silnika zapala sie kontrolka cisnienia oleju na wolnych obrotach czy to koniec silnika czy wada volvo
Akumulator jest w porządku, Spadają tak o 100/200 obr/ min. a czasem i więcej. Nie podnoszą się. Po zapaleniu obroty są w normie 800-900 obr/min. Jednak jak się zagrzeje trochę to potrafią wskoczyć nawet na 1300. Tak jag by linka się zacinała, ale to nie to.
W Volvo 850 T5 po rozgrzaniu silnika na wolnych obrotach pali sie lampka cisnienia oleju. Panewki sa ok, Czy zdarzało się, że przyczyna może być pompa oleju.?? Czy jest w pompie zawór, który można regulować? I na koniec czy prawda jest, że do mojego Volvo pasuje kazda pompa oleju od 5-cylindrowego silnika Volvo. Wdzięczny za informację z pomocą, Wiesiek
Witam, mam pytanie odnośnie prędkości obrotowej przystawki skrzyni, czy na dolnej skrzyni jest mniejsza prędkość a na górnej większą? Moje Volvo to szambonurek i moje pytanie wiąże się z zejściem z obrotów silnika w celu większych obrotów na pompie asenizacyjnej
W takim razie sugerujac sie P0642 sprawdż, pod katem zwarcia do masy, zasilanie 5V wszystkich czujników odpowiedzialnych za "emission", czujnika wału i pedału przyspieszenia tez. Błąd zniknie sam gdy wróci prawidłowy sygnał.
A nie masz dostępu do lampy stroboskopowej ? Ona służy do ustawiania zapłonu ;) Trochę niejasno napisałem. Nie miałem zamiaru ustawiać kąta zapłonu za pomocą obrotomierza/multimetru, tylko chciałem ustawić obroty silnika aby potem za pomocą lampy stroboskopowej ustawić kąt. Niestety multimetr podaje mi dziwne wartości obrotów.
To jest kompresor. Podobny schemat działania jak w 1.4 tsi. Kompresor podnosi moment na wolnych obrotach a turbina na większych. Taki patent na turbodziurę
witam, to jest rocznik 1999 model z 2000-2004, kody błędów 261A,928C EODB P1171, był wymieniony filtr powietrza ale niestety pomogło tylko na jeden dzień i znów się zapaliła (błedy były wykasowane 2 razy), zauważyłem jedno w momencie jak kontrolka się świeci to komputer pokazuje większe zurzycie paliwa, natomiast nie zauważyłem aby silnik pracował nierównomiernie...
Dwa błędy mamy od reflektorów i jeszcze jakiś od komunikacji. Zasadniczo nic, co by miało wpływ na rozruch silnika. Podaj co tam w ECU silnika, jak błędów nie będzie, to parametry, obroty, temperatury, ciśnienie raila.
Wężyk ten był wypięty z zaworu pompy Lucasa i wpięty w wieżyczkę LDA Boscha. Ale teraz nie pamiętam dokładnie gdzie idzie dalej. Nie chcę wprowadzić was w błąd ale wydaje mi się że w kolektor. Bo gdy ściągnąłem wężyk na pompie to ze wzrostem obrotów silnika wzrastało ciśnienie w wężyku
Niestety problem nie rozwiazany
A więc trzeba się zająć układem paliwowym.Kontrola filtra,przewodów ,czujnika ciśnienia,parametrów na kompie. Ogółem odpialem kostkę przepływomierza i silnik działa bez zmian myślisz ze zepsuty jest? I dlatego tak obroty wariują sobie?
po dłuższej jeżdzie , po zatrzymaniu się, silnik wchodzi na wysokie obroty i po ok. 30 sek obroty wracają do normy lub jak zauważyłem po naciśnięciu przycisków od elektrycznych szyb co może być przyczyna takiej pracy silnika. Proszę o pomoc
Po bloku silnika grubym peszlem(rurą plastykową karbowaną)idą kable do sterownika umocowanego na silniku.Między innymi kable sygnałowe od pedału gazu i wystarczy,że wewnątrz peszla na skutek drgań zostanie ponadcierana izolacja kabli(nie muszą wcale się stykać w tych miejscach ze sobą) co powoduje zakłócanie sygnału i takie cuda.Sprawdz czy jak jedziesz...
V volvo przy zaciagniety hamulcu na luzie powinien się zamykać (to chyba dogrzewanie silnika), natomiast po zwolnieniu recznego musi sie otworzyć. Na ogół dobrze to słychać po pracy wydechu. Dokładnie. Tak samo jest w Renault serii DXi ( na podzespołach Volvo ). Uruchom silnik po nocy, popracuje trochę na obrotach jałowych, jak napompuje powietrze...
Hej Podepne się pod temat, u mnie szwankuje wskaźnik obrotów silinika( Volvo FH 2008 r), nie zawsze ale zdaża mu się przywiesić, za chwilę się odwiesi,zazwyczaj po zgaszeniu silnika mu przechodzi,czasami zacznie zawyżać obroty silnika o jakies 200-500 obr/min Ktoś przerabiał? podpowie coś ? Dzięki z góry
Głupie i totalnie bezmyslne dzialanie z mojej strony, przyznaje. Tak wlasnie chodzi o 14 na schemacie
Witam, wyczyściłem przepustnice,nastawnik wolnych obrotów, oraz wszystkie styki i złącza sterowania silnikiem. Działa nie gaśnie :) ,ustąpiło również falowanie obrotów biegu jałowego. Mam nadzieje że na zawsze. Pozdrawiam
Mam starą lancię 1.9TDS, świece zaraz po odpaleniu grzeją nawet 4-5 minut, do osiągnięcia ok 50°C. W czasie jazdy, wiadomo, szybciej wyłącza grzanie. A świece pobierają u mnie ok 60A, na wolnych obrotach bieda z ładowaniem ±13.5V
Moc zwiększyłem przez obróbkę map sterujących EMS. Ciężki temat trzeba się mocno wgryźć w problem. Wyskakują jakieś błędy EDC lub VECU ? po tym jak jest dobrze i zaczyna być słaby ? Zobacz jeszcze jakie jest spalanie na postoju ciepły silnik, normalnie powinno być 1/2 l na h. Przegazuj go mocno i zobacz czy po zdjęciu nogi z gazu spalanie spada przez...
Możesz zacząć od bezpieczników. Wycieraczki działają? Zgasł nagle czy powoli schodził z obrotów
Witam. Silnik nie wchodzi na wyższe obroty. Czy interfejsem ELM327 jest możliwe odczytanie błędów ze sterownika silnika?
to mam taką propozycję: zdemontuj czujnik wału i przez otwór czujnika obejrzyj koło zamachowe czy są równe odstępy na kratkach spotkałem się już z tematem że jeden wypust na kole był zakrzywiony i ECM traktował go jako przerwę na kole i gubił przez to poprawne położenie wału i wypadał przez to zapłon na jednym z cylindrów.( na kole ma być w jednym miejscu...
Kontrolka sterowania praca silnika trójkąt pomarańczowy pomiędzy kontrolka świec a immo
lewy luft
Volvo v50 benzyna 1.8 2008 mam pytanie czy ktoś zna w Białymstoku jakiegoś dobrego mechanika do Volvo. Mam problem z silnikiem , pracuje na 3 cylindrach, na czwartym nie ma w ogóle ciśnienia, na wolnych obrotach trzęsie, miga check engine.
Zamieść tabliczkę aby można zidentyfikować system silnika. Jeśli występują bł również je podaj.
Dzięki za podpowiedź. Proszę jeszcze tylko napisać czy jest to ten czujnik pod silnikiem krokowym, czy może ten pod kopułą rozdzielnika?
cd.. Styk Typ sygnau Funkcja Typ silnika A7 Wejcie analogowe Obroty silnika, czujnik waka rozrzdu D12C, DH12C, DH12D A18 Wejcie analogowe Obroty silnika, czujnik waka rozrzdu D12C, DH12C, DH12D
Sprawdź sondę indukcyjną położenia wału ,szczególnie kabel i wtyk! Dodano po 30 System zapłonu silników Volvo B200 oraz B230, aby wygenerować impulsy zapłonu moduł ECU musi bezwarunkowo otrzymać impulsy z sondy indukcyjnej. Jeśli ich nie otrzyma to nie wygeneruje impulsów do modułu wzmacniacza silnik nie zapali. Natomiast jak silnik już ruszył , to...
Sprawdz tę pod kołem pasowym i dolną pod skrzynią.
Nie zamieniałem. Odłączyłem go tylko i tak samo się zachowywał. Z niskimi obrotami słabo ale na większych obrotach też falował i kopało go. Założyłem że jako silnik krokowy jest od niskich obrotów. Myślisz że należało by sprawdzić wymieniając na inny?
Tak sobie gdybam, ale może jest źle zaprogramowany - może tylko wystarczy skorygować któryś z parametrów. Jak masz możliwość, to porównaj oba sterowniki ze sobą.
Dlaczego programowanie l?
Panowie problem ze spalaniem został rozwiązany problem leżał w lejących wtryskiwaczach a z obrotami mechanik coś przykombinował i zbił obroty silniczkiem krokowym wkręcił jakąś śrubkę i pomogło choć czasami zawiesi się jeszcze na 2 tys. ale to jest rzadkość a jak ma normalne obroty to silnik lekko faluje o ok 50 obrotów.i co wy na to powiecie???Pozdrawiam
Witam, mam pytanie, gdzie w Volvo XC70 2012 r. 2.0 D 163 KM znajduje się czujnik temperatury zewnętrznej dolotowej, podczas testu komputerem temperatura wynosi -40°C. AI: Czy chodzi Panu o czujnik temperatury powietrza zasysanego do silnika (IAT), czy o czujnik temperatury zewnętrznej pokazywanej na desce rozdzielczej? Czujnik IAT AI: Czy oprócz odczytu...
Witam. W mojej srebrnej strzale volvo v70 z 99 obroty silnika na biehu jalowym lubia czasem podniesc sie do 1300 obr na min. Wtedy albo trzeba przydusic go na biegu lub po prostu wylaczyc nawiew...... Gdzie tkwi problem?
Witam. Okazało się że problem polegał na nieprawidłowym ustawieniu rozrządu. Potrzebne są oryginalne blokady. Powyżej 3500 obrotów czujniki traciły sygnał i wywalały silnik w tryb awaryjny.
Bawiłem się ostatnio takim rozrządem z kolegom ustawienie według procedury silnik nie odpala diagnoza do wymiany wariator, klient się nie godzi, metodą prób i błędów udało się silnik odpalić i chodzi do dzisiaj. Więc widać że jednak wam coś według instukcji nie poszło :p Tak jak pisałem wyżej wariatory mają blokować się w kierunku obrotu silnika i...
Ecu master to tzw. świnka. Wpinasz ją w wiązkę przed zamontowanym oryginalnym komputerem, świnką dostrajasz tylko ecu do silnika. Nie jest to rozwiązanie plug and Play... Cena ok 600-700zł. Komputer typu stand alone czyli 100% samodzielna jednostka od ok 1100zł. I ktoś kto Ci to podłączy i zaprogramuje...
Ogólnie to z autem są takie problemy , nagle gaśnie i dopiero po odłączeniu akumulatora zaczyna odpalać . Albo obroty max 1100obr. Jutro sprawdzę autocomem .
Z przelewów paliwo jest, te obroty sprawdzałem pod katem czytania obrotów walka korbowego czy odczytuje poprawnie.
Jeszcze nie sprawdzona. Nie skłaniałem się ku wiązce elektrycznej, bo po odpaleniu i ruszeniu auto ma moc do czasu zostawienia ok 20s na wolnych obrotach. Dlaczego sterownik na wolnych steruje zawór turbo na 99%? Czy tak powinno być? Ma ktoś może schemat wiązki silnika, sterownika do tego silnika?
Witam. Mam Volvo FE 320 ze skrzynią Allison. Stara zabudowa sterowała przez CAN modułem BBM - podejrzewam że było gaszenie auta, blokada wstecznego, kaganiec do 30km/H, włączenie przystawki PTO i odbierała sygnały umożliwiające włączenie pracy zabudowy - zaciągnięty ręczny, bieg neutralny. Niestety, sterownik zabudowy spalił się uszkadzając przy okazji...
mam problem z volvo 850 tdi,cieżko uruchomić silnik,trzeba długo trzymac na rozruszniku,max obroty to 1300,wiecej nie ma możliwości wydusic,wymieniłem świece żarowe,filtr paliwa ,ale to nie pomaga,prosze o jakies info,może ktoś wie co to za usterka,pozdrawiam.
Silnik 2.4 benzyna gaz. Przed odkręceniem korka obroty skaczą
Kod usterek: MID 128- PID 100 - FMI1 Informacje ogólne o kodzie usterki: MID128 G002 - Blok elektroniczny silnika PID100 Ciśnienie oleju silnikowego FMI-1 Dane istniejące, lecz poniżej zakresu normalnego działania Urządzenie(a) objęte kontrolą: G002 Blok elektroniczny silnika C023 Czujnik ciśnienia oleju silnikowego Tak jak kolega wyżej pisał, uszkodzony...
OK, dzięki Panowie. Dam znać jak się sprawa zakończy.
Czy powietrze zmierzone z oczekiwanym na gorącym silniku i obrotach jałowych się zgadza? Co do sumy kontrolnej po usunięciu DPF się nie przejmuj, jeśli była by źle policzona to ten sid by nie wstał, a błąd sumy jest poprostu problemem ecu-cem i ona akurat nie ma wpływu na poprawną pracę silnika.
Po wymianie przekaźnika 3066 ożyła skrzynia kontrolki obroty silnika prędkościomierz. Został jeszcze do wymiany komputer od abs i auto będzie raczej naprawione.
Trop był dobry, ale w tym silniku (D3) nie widzę tej rurki. Znalazłem jeszcze, taki objaw, że jak ścisnę rurę łączącą intercooler z silnikiem i podniosę obroty silnika na ok. 3tys, to bez problemu mogę ją utrzymać ściśniętą. Porównałem z drugim takim samym silnikiem i tam już nie mogę jej utrzymać.
Witam mam problem z Volvo XC90 2 5 t 2004 przepustnica wymieniona pedał gazu wymieniony a dalej jest problem powyżej 4 tys obrotów wyskakuje komunikat ograniczenia mocy silnika i szereg błędów z OBD p2111,p0638,p0223,p0123,p2135,p1293.
Brak obrotów wału korbowego
Ale nie bardzo rozumiem jak odma moge tracic tyle oleju ,po przejechaniu 1000km prawie mam sucho w silniku
Witajcie! Jeszcze jedno zapytanko: na biegu jałowym lub jak hamuje i dojeżdźam do skrzyżowania to spadają na chwilkę obroty lub bardzo rzadko ale silnik zgaśnie. Co to może być ? Jest z VOLVO jakiś silnik krokowy ? Mam 2.4 bez turbiny. Samochód mój 11 ale pierwsze VOLVO. pozdrawiam Tomek
Witam. W turbosprężarce jest zawór upustowy west gate,reguluje się za pomocą siłownika pneumatycznego połączonego z kolektorem dolotowym. Możliwe,że zawór jest nieszczelny i puszcza spaliny do wydechu.Sprawdzałem doładowanie na odkręconym wydechu jest tak samo.Bardziej skupił bym się na błędach.Opis z testera mid 128 sid 78 fmi 4, siłownik pompy doprowadzania...
Temat rozwiązany. Okazało się całkiem przypadkiem przy zmianie poduszek pod silnikiem, że silnik ma dodatkowy czujnik obrotów tylko na obrotomierz. Domyślam się, że tylko w autobusach bo przy tym samym silniku w ciężarówce nie ma takiego czujnika.
Witam serdecznie, mam problem z volvo s60 z 2001 roku silnik 2,4 benzyna, przy sprawdzeniu do programu pokazuje się błąd 2110 i 640F. Po wymianie koła zmiennych faz i zmianie rozrządu dojeżdżając do skrzyżowania obroty silnika spadają poniżej 850 do 450 a niekiedy nawet gaśnie. proszę o pomoc.
Z boku silnika masz tabliczkę model silnika podaj treść jej lub zdjęcie..
Proponuje sprawdzić najpierw ciśnienie paliwa na wolnych obrotach, sprawdź jak narasta ciśnienie podczas odpalania i te same operacje na rozgrzanym silniku .
Do silnika który ma któtkie czasu wtrysków i duże zapotrzebowanie na paliwo 'tani' gaz się nie nadaje.
a mocowanie silnika czy naped moze miec cos wspolnego z obrotami ?? pozdrawiam
Witam. Jak uruchomię silnik na biegu jałowym obroty są w normie (10-15 obr). Jednak jak ruszam i zmieniam biegi np z 2 na 3 obroty nie spadają do końca utrzymują się na poziomie 20obr dzieje się tak tylko przez pierwsze 5min jazdy. Późnej jest już ok. Nawet jak zostawię auto na 2-3h ( jak nie mam mrozu nie ma tego problemu) ten problem nie występuje....
Wkręcić w miejscu czujnika? W jaki manometr się zaopatrzyć? Dodano po 9 Ok, manometr zakupiony. Czekam na kuriera. Teraz info na rozgrzanym silniku w tym Volvo komputer wyświetla temperaturę oleju. Jakie ciśnienie przy jakiej temperaturze powinien trzymać na wolnych obrotach? Jakie przy dodaniu gazu? Proszę o informację.
Witam tak jak w temacie mam problem z silnikiem volvo fm9 d9A mianowicie po nagrzaniu się silnika do odpowiedniej temperatury silnik zaczyn na wolnych obrotach przerywać nie równo pracować na zimny jest ok i gdy sprężarka stawia opór to tak jak by równiej chodzi czy pod przystawką odbioru mocy ogólnie był problem wcześniej że samochód na po dodaniu...
Jak to się spisuje, bo regulatory PWM do silników komutatorowych miały f ok 50 - 100 Hz. W przytoczonym przeze mnie artykule, na zrzutach z oscyloskopu widać ~25 kHz. Ja w praktyce staram się nie przekraczać kilku kHz. Tego chińczyka nie przerabiałem, z silnikiem od wycieraczek z Volvo FH daje radę. Co prawda, po około godzinie, silnika nie da się...
Czy silnik chodzi w takim momencie na takich samych obrotach jak na postoju?
Mały offtopic. Wydaje mi się, że przed założeniem tematu powinien być mały test z wiedzy technicznej. Przecież doradzanie komuś w takich tematach jest kompletnie bez sensu... To jak jakbym zalogowal się na forum gastronomicznym i napisał posta: "po 2h pieczenia wyjąłem surowe mięso, w czym tkwi problem? Sprawdziłem, że prąd w domu mam, ale nie sprawdzałem...
Mam problem z silnikiem volvo s40 2.0d z roku 2005r., silnik został zalany woda.Silnk został osuszony olej zmieniony itp.Ciężko odpala , po odpaleniu nie wchodzi na obroty, silnik pracuje tak jakby na trzy cylindry.Czy ktoś możne mi pomoc w tym temacie. Dzięki za wszelki informacje w tym temacie .
Proszę o pomoc posiadam Volvo 2,4 D5 163km i na wolnych obrotach nie zawsze ale wpada w nierówną pracę silnik, a mianowicie przez chwilę coś wibruję i jakby spowalnia silnik, lekkie dławienie lecz wskazówka obrotów stoi w miejscu. Jestem od niedawna posiadaczem tego auta, wymieniłem rozrząd z pompą, pasek klinowy i rolki,oraz świece żarowe komplet,pompę...
No ja nie wiem, gość wyciąga wnioski z badania, którego nie przeprowadził. Ja bym to olał, silnik odpala, jeździ, nie dymi, ma moc i nie trzęsie się na wolnych obrotach, nie zawracaj sobie głowy jakimiś numerkami. Po co w ogóle sprawdzano to sprężanie?
Powinno zapamiętać jakiś błąd jak np. jest przerwa w którymś z czujników. Podepnij komputer i zobacz.
volvo obroty silnika volvo obroty silnika klimatyzacja obroty volvo
magneśnic wirnik kontrolka ładowania matiz tarcie paska
kluczyk kodowanie kluczyk kodowanie
Za mało wody w pralce Amica WAS610ELT - przyczyny Peugeot 106 1.5 Diesel - Opis pinów ECU i podłączenie przekaźnika pompy paliwa