jesli dobrze zrozumiałem to twoje volvo nie wkręca się na obroty volvo ma bardzo czuły układ paliwowy w pierwszej kolejności wymień filtr palwa sprawdź czy w pompie paliwa - zasilającej - nie wyrobił się plastikowy grzybk sprawdź smok w zbiorniku paliwa powinien mieć w rurce ssącej włożoną siatkę na koniec odpowietrz układ paliwowy powyżej opisane usterki...
a mechanik mówił że na wolnych ma mieć między 2.5 a 2.9 a na ful gazie od 4.5 do 4.9. Z jakiej firmy ten mechanik specyfikacja mówi całkiem cos innego. Jeśli nie ma tam pompy mechanicznej tylko elektryczna to w jaki sposób ciśnienie ma wzrastać na wyższych obrotach?
PTO - przystawka, jest napędzane z wałka pośredniego skrzyni, wysoka/niska grupa (1-3/4-6), nie ma znaczenia ale połówki tak. Górna połówka, to wyższe obroty PTO.
na 100% masz do regulacji luz zaworow w szczegolnosci wydechowych
Sprawdź sondę indukcyjną położenia wału ,szczególnie kabel i wtyk! Dodano po 30 System zapłonu silników Volvo B200 oraz B230, aby wygenerować impulsy zapłonu moduł ECU musi bezwarunkowo otrzymać impulsy z sondy indukcyjnej. Jeśli ich nie otrzyma to nie wygeneruje impulsów do modułu wzmacniacza silnik nie zapali. Natomiast jak silnik już ruszył , to...
Volvo v 60 gaśnie na wolnych obrotach
Jaka masz skrzynie biegów manual czy automat
To nie problem vovlvo ma takie wolne obroty.
Wymieniłeś i nadal miałeś full obroty?
Temat stary jak świat, a odpowiedzi brak. Panowie, ratunku, mam taki sam problem. Wszystko, co możliwe, podmienione z drugiego Volvo, również 1.8 100% sprawnego, a obroty falują. Czy ktoś znalazł przyczynę?
No niestety na to niema lekarstwa, ta sonda może się pojawiać bo termostat może nie dogrzewać silnika(ale nie powiedziane) normalnie trzyma temp. 90stopni? są jakieś jeszcze objawy? falowanie? wysokie wolne obroty, szarpanie? cokolwiek?
Obroty robocze 300-500KPa Obroty biegu jałowego min 150KPa
Jak tak podryguje tak jak byś szybko dodawał gazu to wina pompowtrysków, któryś daje za dużą dawke paliwa i skaczą obroty.
Pobawie sie tym. Dziekuje:)
Witam, w moim volvo s40 98r. nie działa prędkosciomierz. Sprawdziłem multimetrem wszystkie cztery czujniki. Wszystkie mają opór około 1.7ohma (pomiar na wtyczce czujników bez obracania piastą) ale tylko w tylnych podczas obracania piastą pojawiają się Volty. Na przednich nie pokazywały się Volty więc wymieniłem narazie prawy i okazuje się że nowy też...
700 800 obrotów
Możesz zacząć od bezpieczników. Wycieraczki działają? Zgasł nagle czy powoli schodził z obrotów
Tak, na takich samych obrotach.
Jeżeli jest zdjęte zasilanie to zawór przyjmuje pewną określoną pozycję, przy której następuje mały; ale zawsze przelot. To praca awaryjna. W zależności od potrzeb może się on domknąć całkiem.
Po pierwsze gdzie masz mikser, czy czasem nie za rurą wlotu nastawnika wolnych obrotów.
Wiem o czym mówisz. Ogrzewanie wraca ale nie takie jak było. Raz wieje ciepłej przy większych obrotach raz slabiej
podłączyć pewnie trzeba komputer diagnostyczny i w pamięci będzie dlaczego ograniczone były obroty
ten element jest sterowany elektrycznie ? odłacz go w jakieś pozycji i zobacz czy będą falować obroty
Popieram Daro122. Ja bym zaczął od wydłużenia gruchy ale tylko 1-1.5 mm czyli jeden obrót śrubą.
Wymienione kable, cewki, świece. Dzisiaj wizyta u kolejnego gaziarza bo poprzedni zalecił wymianę listwy wtryskowej a nie sprawdził np czy reduktor do gazu przepuszcza na podciśnienie. Na benzynie działa już bardzo dobrze wkręca się normalnie na obroty.
Czy ktoś pomoże? Mam Volvo 420km 1999r. Po odpaleniu pracuje normalnie na wolnych obrotach, po dotknięciu pedału gazu wchodzi na maksymalne obroty.
Filtr paliwa wymieniony. Pomogło na Jakiś czas chodziło na wolnych obrotach nie zdążyłem się przejechać. Mechanik nie ma komputera. Sprawdzalismy kontrolką elektrozawor jest otwarty jak gaśnie. Zastanawiamy się czy to czasem nie jest woda w paliwie czy coś podobnego powietrza w wezykach nie widać.
Niech ci ktoś w końcu podepnie vide i zobaczy jakie są żądane obroty biegu jałowego bo możliwe że wszystko jest ok tylko sterownik zadaje takie obroty.
Witam mam problem z koparką volvo ew160c po rozgrzaniu spada z obrotów A na wyświetlaczu wyswietla się czerwony wykrzyknik i pisze, błąd silnika
Pokazuje 0.5 bara na wolnych obrotach ,a tak przy 1600-1700 obrotach 3,5 bara
Może być problem ze sterowanie zmienna geometrą turbiny lub samą geometrią (zapieczona)- "zamulenie" pojawia się około 2000-2200 obrotów. ?.
Czyli jak pobiera prąd z akumulatora podczas pracy silnika to psuje sie alternator? Tak zawsze jest jak jest max obciążenie i jałowe obroty.
A nie masz dostępu do lampy stroboskopowej ? Ona służy do ustawiania zapłonu ;) Trochę niejasno napisałem. Nie miałem zamiaru ustawiać kąta zapłonu za pomocą obrotomierza/multimetru, tylko chciałem ustawić obroty silnika aby potem za pomocą lampy stroboskopowej ustawić kąt. Niestety multimetr podaje mi dziwne wartości obrotów.
Witam mam volvo s90 t5 2017r 2.0 250 koni Na zimnym silniku gdy obroty wskakują na 1200 aby nagrzać silnik wystepuje metaliczny dźwięk mniej więcej przez 30 sekund gdy obroty opadną problem zanika całkowicie i tak mam za każdym razem gdy rano odpalam samochód. Proszę o pomoc dzięki
Dmuchnij dymem z papierosa do układu dolotowego i będzie odpowiedź. Najczęściej odma.
Ale kurcze wytłumacz mi jak inne wywrotki (oryginalne) ganiaja pod samym odcięciem i kurde nie trzeba ich tak żyłować z obrotami ...
Oleju sam nie wymienisz. Olej w automacie wymienia się metoda dynamiczną, przy pomocy specjalnej pompy. Do wymiany potrzeba około 8-10 litrów oleju. Można wymienić statycznie ale nie ma gwarancji, że stary olej zostanie całkowicie usunięty ze skrzyni. Koszt wymiany oleju około 400 zł.
Hej Podepne się pod temat, u mnie szwankuje wskaźnik obrotów silinika( Volvo FH 2008 r), nie zawsze ale zdaża mu się przywiesić, za chwilę się odwiesi,zazwyczaj po zgaszeniu silnika mu przechodzi,czasami zacznie zawyżać obroty silnika o jakies 200-500 obr/min Ktoś przerabiał? podpowie coś ? Dzięki z góry
Nie wiem czy to Ci pomoże, mam nadzieje że chociaż częściowo zinterpretujesz gdzie szukać błędu... http://pages.infinit.net/mvlr/fich/LISTE...
Przespustnica jak się kończy to albo naprawa albo wymiana, nie ma żadnego silniczka krokowego!!!!!!! KOszt nie mały zresztą jak wszystko w tym aucie.
A co było przyczyną nagłego zainteresowania się turbiną? Szukaj dziury, która powietrze ucieka. I nie stukaj w nic więcej. Nie ma tam żadnej elektronicznej regulacji ciśnienia, jeśli to silnik Renault - gruszka zasilana jest kawałkiem gumowego przewodu zapiętym bezpośrednio do muszli turbiny. Albo otwarty EGR, co nie jest znowuż takie dziwne, albo przetarty...
Miałem taki problem i nie rozwiązałem go komputerem serwisowym nie znalazłem pozycji do ustawiania obrotów biegu jałowego. Raczej procedura ręczna a nie komputerem, volvo i scania też ma procedurę ręczną ustawiania biegu jałowego.
Jakie to Volvo? Jaki silnik? Instalacja gazowa której generacji? Jakie podzespoły instalacji gazowej?
A może pedał gazu się po prostu zacina? Dodano po 1 Poruszaj tą taką dźwignią przy przepustnicy i sprawdź czy da się porusząjąc nią zmniejszyć obroty.
czujnik obrotu wałem, albo przepływomierz
Witam posiadam Volvo S40 2005 rok 1.8 benzyna po wymianie paska i napinacza od alternatora obroty silnika wirują występuje szarpanie przy jeździe i słychać rechotanie jaka przyczyna
niemożliwe że lambda się zapala, jest przecież z metalu, a metal w środowisku atmosferycznym się nie pali. Toć przecież i kolektor wydechowy by się zapalał, i dwururka....
Emulator kosztuje 40 - 45 zł, popytaj w jakiejś hurtowni instalacji gazowych. Sam podłączysz bez problemu, w zestawie powinna być instrukcja.
Całkowity brak napięcia na 4 spowoduje zupełny brak ładowania lub ładowanie około 26V. Inaczej sprawy wyglądają jak na 4 jest np 20V bo gdzieś styku jak trzeba nie ma, albo przewód przegnił. Regulator "myśląc" że to napięcie na bateriach chce za wszelką cenę je podciągnąć i ładuje na max. POWIEDZ KIEROWCY ŻEBY ZAKUPIŁ SPORĄ ILOŚĆ WODY DESTYLOWANEJ I...
Witam. LPG i dziurawa membrana w parowniku. Szukaj tu na forum sporo opisanych przypadków. Wszystko sprowadza się do wymiany albo regeneracji parownika. Poszukaj w moich postach jest opisane jak i i gdzie diagnozować. Pozdrawiam.
witam, to jest rocznik 1999 model z 2000-2004, kody błędów 261A,928C EODB P1171, był wymieniony filtr powietrza ale niestety pomogło tylko na jeden dzień i znów się zapaliła (błedy były wykasowane 2 razy), zauważyłem jedno w momencie jak kontrolka się świeci to komputer pokazuje większe zurzycie paliwa, natomiast nie zauważyłem aby silnik pracował nierównomiernie...
Zobacz jakie ma żądane a jakie rzeczywiste obroty, tutaj widze że albo nieszczelność albo jakiś fałszywy sygnał.
Po pierwsze solidna diagnostyka komputerowa potrzebna, jakie są kody błędów, jakie jest ciśnienie doładowania i co robi egr.
Ja mam podobny problem na zimnym odpala od strzala i zaczynaja falowac obroty (jak by chodzil na 3 gary) i do tego dymi na biala szaro, elektro zawor kata wtrysku wymieniony na nowy na gwarancji i nic to nie dalo, wyjety z innego auta ktore chodzi idealnie tez nic nie dalo, co to moze byc ???????
Nie może ten silnik pracować poprawnie na komputerze od Turbo. Silnik turbo, nawet jeśli ma takie same wtryski, przepływkę itd to musi mieć inną mapę wtrysku i zapłonu. Hardware może być taki sam ale soft na pewno jest inny.
Ja bym zaczął od odmy.
Krzyżak wylatany, zatarty zachowuje się tak, że na postoju np. opór pojawia się co 90° Dodatkowo widać rdzawe wybroczyny na krzyżaku. Rolę może też grać słabe ciśnienie, wspomagania, na wolnych obrotach.
Silnik 2.4 benzyna gaz. Przed odkręceniem korka obroty skaczą
Tak, takie obroty szkodzą silnikowi.
najlatwiej byloby podlozyc druga kasete i wtedy sprawdzic czy sterownik widzi obroty walu
Witam, zakupiłem volvo Fl10, przy próbie odpalenia upaliła się klema plusowa. Po naprawie klemy auto nie ma mocy, kopci osiąga maks 1800 obrotów. Podczas awarii uszkodził się woltomierz, wskaźnik ciśnienia oleju, kontrolka ładowania świeci nonstop- auto ładuje. i popaliło się kilka żarówek . Najprawdopodobniej alternator naładował za dużo. Gdzie szukać...
Możliwe, że wadliwy jest czujnik ciśnienia. Z tego co pamiętam w niektórych modelach był z tym problem.
a mocowanie silnika czy naped moze miec cos wspolnego z obrotami ?? pozdrawiam
A nie jest to zwyczajnie pompa wody ? U nas od pewnego czasu grzeje na obrotach od 900+
Dwa błędy mamy od reflektorów i jeszcze jakiś od komunikacji. Zasadniczo nic, co by miało wpływ na rozruch silnika. Podaj co tam w ECU silnika, jak błędów nie będzie, to parametry, obroty, temperatury, ciśnienie raila.
Miałem podobny problem z tym samym silnikiem. Auto nie chciało startować na benzynie.Proponuję szybkie i proste sprawdzenie. Zakładajac że masz sprawne wtryski, zapłon, to sprawdz regulator ciśnienia na szynie zasilającej wtryskiwacze. Uruchom silnik na lpg, włącz pompę paliwa jeżeli instalacja na to pozwala i odłącz przewód podciśnienia z regulatora...
Tak tylko trzeba na uruchomionym silniku obroty Ok 1500 itp nie pamiętam Dokladnie
Witajcie . Ja bym był skłonny przewietrzyć pompowtryski
Mam starą lancię 1.9TDS, świece zaraz po odpaleniu grzeją nawet 4-5 minut, do osiągnięcia ok 50°C. W czasie jazdy, wiadomo, szybciej wyłącza grzanie. A świece pobierają u mnie ok 60A, na wolnych obrotach bieda z ładowaniem ±13.5V
Witam serdecznie, Zastanawiam sie czy w tym temacie cos sie rozwiazalo? Jak skonczyla sie sprawa z falujacymi obrotami na zimnym silniku?
Spręrzanie sprawdzone na goracym silniku / na wysokich obrotach chodzi/?
A więc trzeba się zająć układem paliwowym.Kontrola filtra,przewodów ,czujnika ciśnienia,parametrów na kompie. Ogółem odpialem kostkę przepływomierza i silnik działa bez zmian myślisz ze zepsuty jest? I dlatego tak obroty wariują sobie?
To jest kompresor. Podobny schemat działania jak w 1.4 tsi. Kompresor podnosi moment na wolnych obrotach a turbina na większych. Taki patent na turbodziurę
Jeszcze sensor obrotów wentylatora visco jest na tym zasilaniu.
Witam. Mam problem z Volvo Xc90 Po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu nie zawsze odpala. To znaczy muszę czasami chwilę odczekać i dopiero wtedy odpalić. Nie ma to napewno nic wspólnego z grzaniem świec żarowych. Kolejna sprawa to po odpaleniu nie zawsze działa obrotomierz i wskaźnik temperatury. Dodatkowo świeci kontrolka ABS i czerwona kontrolka...
Na troche wyzszych obrotach tez przerywa?
Nie wiem co tam powinno być podłączone. Generalnie jeśli chodzi o pedał to są trzy opcje: -Nie szczelny układ podciśnienia. -Kończąca się pompa vacum. -Uszkodzone serwo. Sprawdź jakie masz podciśnienie w układzie z odbiornikami podciśnienia i bez. Przy krućcu pompu vacum to - 0,75 bara po maksymalnie 5 sekundach od odpalenia auta.
Było kompletnie pusto Jak układ jest zapowietrzony, jak ma grzać? Trzeba odpowietrzyć! Dowolny warsztat powinien zrobić to za darmo, w ramach reklamy! Zawór nagrzewnicy otworzyć na full. Korek wlewu odkręcić. Trzymać na średnich obrotach, aż przestaną wydobywać się bomble. Uzupełnić płyn.
Rozrząd do sprawdzenia i ogólnie diagnostyka, widzi obroty podczas kręcenia?
Dzień dobry, wiem, ze temat stary i pewnie nieaktualny, ale czy udało sie Panu z tymi obrotami? Mam podobny problem tylko ze przedział obrotów jest mniejszy
A jak wygladaly cisnienia na wolnych obrotach,hp oraz lp na zegarach?
Na początek sprawdź ciśnienie oleju.
Czyszczenie całego dolotu powietrza wraz z przepustnicą powinno pomóc.
Wchodzi na wysokie obroty a na małych gaśnie?
W dieslu przepustnica,na jakie obroty się wtedy wkręca,dymi wtedy jak tak to na jaki kolor.
Pompa wisi na trzech śrubach i bardzo łatwo ją odsunąć zęby dostać się do tego zabieraka,a wtedy i wałek można będzie ocenić. Co do spalin to z tyłu masz również egr,tak czy inaczej musisz się pobrudzić żeby ocenić skąd kopci.
Mnie się wydaje ze mieszanka powinna dążyć do optymalnego poziomy czyli lambda powinna wskazywać ok 0.5 V a skoro zatrzymuje się to cos jest nei tak, . Rzeczywiście ok. 0,5V to mieszanka stechiometryczna, ale charakterystyka w okolicy λ=1 (0,5V) jest tak stroma, że napięcie długo się nie utrzyma. http://us1.webpublications.com.au/static...
lewy luft
Po bloku silnika grubym peszlem(rurą plastykową karbowaną)idą kable do sterownika umocowanego na silniku.Między innymi kable sygnałowe od pedału gazu i wystarczy,że wewnątrz peszla na skutek drgań zostanie ponadcierana izolacja kabli(nie muszą wcale się stykać w tych miejscach ze sobą) co powoduje zakłócanie sygnału i takie cuda.Sprawdz czy jak jedziesz...
Na przypadłość braku odczytów z czujników obrotów wymieniałem ECU.
Witam Brak możliwości regulacji dawki paliwa w granicach tolerancji dawek. Pompowtrysk daje za dużą dawkę niż obliczona i zasterowana. Lub za małą ilość paliwa i zwiększa aż obroty nagle zaczną wzrastać. Cała przyczyna...
Witaj kolego, czy rozwiązałeś problem z brakiem mocy twojego volvo?
Brak obrotów wału korbowego
Witam najpierw diagnostyka,potem pomoc jak wygląda kąt wtrysku i czy się zmienia zależnie od obrotów silnika,i jaka dawka paliwa,
Przekażnk jest zasilany z 4-go biegu sterwania(pełna moc /biały kabel). Zwarcie 3 i 4 biegu panelu sterowania .
stanisławpiotr: nie, w masterze mam Boscha VE taka jak w DI, ale utryndolił się właśnie kabelek od gaszenia i napięcia nie było, o dziwo Master odpalał, ale nie wkręcał się na obroty powyżej 1500
Witam. Wyciągnij wtyczkę od dmuchawy i sprawdź czy wybija. Jeżeli nie to problem tkwi w regulatorze obrotów lub w samym silniku dmuchawy. Silnik możesz sprawdzić "na krótko".
zasilania na czujniki obrotów? reszta parametrów? błędy w innych modułach?
Problem rozwiazany
Tak na początek skąd weźniesz sygnał obrotów i pewnie jeszcze can.
volvo obroty volvo małe obroty volvo falujace obroty
odpowietrzenie pompki cyfra moduł iskrownik ustawić
Bezpieczniki w motocyklu Romet R125 - lokalizacja i rodzaje Stabilizatory w ładowarce Merlo nie działają - przyczyny i diagnostyka