Sprawdż czujnikiem jakie masz ciśnienie oleju na niskich i wysokich obrotach.
Witam, mam taką samą sytuację w Rapidzie. Alternator wymieniony, Aku sprawne a obroty podwyższone.
Stawiam na jakiś problem z silniczkiem krokowym, widać wahania obrotów na obrotomierzu ?
Właśnie sam teraz tego nie wiem. I dodam, że po przejechaniu, dajmy na to, 40 km, to zaczyna falować na obrotach.
Witam Forumowiczów! Od pewnego czasu mam pewne problemy ze swoją Fabią 2001r 1,4 MPI. Zdążyłem się przyzwyczaić do regularnie pojawiającego się zapachu benzyny w kabinie, problemów z elektroniką ( zanik napięcia - wygasza wzmacniacz kiedy odpalone jest np. podgrzewanie szyby tylnej. Po dodaniu gazu problem znika ) Jednakże dzisiaj stało się coś co mnie...
Może zacznij od podania jaki masz aktualnie alternator (model marka) i na podstawie jego mocowań i wymiarów może ktoś dobierze podobny. ps tak duża modyfikacja prawdopodobnie uruchomi szereg problemów typu nierówna praca silnika przygasanie auta na jałowych obrotach...
wymień czujnik obrotów silnika
No wiec wpiąłem manometr w miejsce czujnika oleju jak na powyższym zdjęciu, silnik na zimnym rozkręcił mi się do 2300 rpm i pokazuje ciśnienie 0.9 bara, filtr oleju rozciąłem, czysty brak opiłków metalu. To jest pompa typu duocentric, czyli jakie nominalne cisnienie powinno być na jalowych obrotach?
Trwale tylko remap ECU czyli grzebanie we wsadzie. Po co chcesz podnieść obroty?
Dziękuje na razie zrobiłem że 150 km i są na 900 obrotów.
Tak tylko ze na nowej falują obroty
Zawór odmy miałem podobny przypadek
Laweta i na warsztat. Chyba że dysponujesz minm testerem aby sprawdzić parametry jak obroty i temperatura.
To teraz podaj kod błędu.Parametry typu korekty ,odczyty z sond ,MAP itp.A czy to wypadanie jest na wolnych czy w całym zakresie obrotów?
Obrotomierz w trakcie kręcenia pokazuje około 200 obrotów?
Pewnie autokalibracje zrobił i tyle.A ona leci po jałowych i 3 tys obrotów
Ostatnio miałem dokładnie taki przypadek, też na początku postawiono na zawory, jednak okazało się, że przyczyna była inna, elektroniczna i wymiana naprawa głowicy nic nie dała, teraz auto śmiga. Zwłaszcza, że masz objaw na wolnych obrotach.
Zasilania i masy na potencjometr do sprawdzenia. Cisnienie paliwa raczej wykluczam bo odpala od strzała Na zbyt niskim odpali ale nie wkręci się na obroty, to tak na przyszłość.
nadal bez zmian gaśnie na lpg a na benzynie taki lekko ospały z obrotami...
Witam. Czy taka reakcja czujnika na wzrost obrotów jest prawidłowa? Nie powinna wartość rosnąć wraz z obrotami?
Witam a czy faluje silnik na wolnych obrotach?
Problem został rozwiązany. Przyczyną dziwnego zachowania się wentylatora była usterka obwodu pierwszego/wolnego biegu silnika. Koszt naprawy niestety nie był mały. Orientacyjne ceny wiatraka 6Q0959455AE w sieci ASO oscylują w granicach 950 zł (sama część, bez kosztów wymiany), do tego jest duży problem z dostępnością (okres oczekiwania na część: ~14...
Problemu szukałbym w okolicach turbiny. Moim zdaniem przeładowuje - za dużo powietrza dostarcza do silnika przy dużych obrotach. Nie pamiętam czy w Fabiach jest zmienna geometria czy nie. Jeżeli tak to po prostu łopatki mogą się nie 'cofać' przy wyższych obrotach.
Problem rozwiązany.
Witam, zaczęło się od tego że podczas jazdy puściła chmurę i zdechła. Po wymianie rozciągniętego łańcucha dalej nie pali. Rozrząd ustawiony na blokady. Jest paliwo, jest iskra. Kompresja kolejno 12-12-13bar. Czujnik położenia wału pokazuje obroty.
Sterownik silnika, adaptacja, kanał chyba 00.
komputer podłączony wyświetla ,,kod 17953 układ kontroli przepustnicy usterka". silnik pracuje nierówno i tylko na wolnych obrotach.
Wydaje mi się że może to być silniczek krokowy. Działa on jak automatyczne ssanie, może źle dysponować dawką paliwa i dlatego mogą wystąpić takie problemy. U mojego samochodu czasami jest tak że jak zapale przez minutę, dwie silnik chodzi na ponad 1,5k obrotów potem spada na prawidłowe obroty.
Skoro na benzynie jest tak samo to na chwile obecną nie masz czego szukać w instalacji lpg. Co do stacyjki to może kostka lub główny przekaźnik jest kilka opcji. Przepustnica też może być winna co do obrotów.
A to nie zrozumieliśmy się, chodziło mi o pompę paliwa ale ta z plywakiem vo jest w zbiorniku. Ale wydaje mi się że to nie jest wina pompy paliwa ani nic związanego z nią ponieważ raz odpala dobrze a raz nie i to jest problem ponieważ silnik chodzi równo. Tylko ciężko się wkreca na obroty
Zostaw, mówię Ci, że to normalne. Poczytaj na forum.
Wymiana pompy paliwa pomogła.
Jestem wieloletnim użytkownikiem takowego pojazdu (nawet rok starsza). To nie jest odgłos z silnika. Najlepszym "dzwonkiem" w tym samochodzie jest układ wydechowy. Odgłos pojawiający się przy dodawaniu obrotów by świadczył, że jest jakaś luźna np.wtyczka, która dzwoni np. o kolektor. Kolektor od strony grodzi to odgłos jak z silnika. Część wydechu z...
Jak najbardziej z opisanego problemu można wywnioskować, że uszkodzony jest reduktor. Aczkolwiek na 100% nie mogę tego stwierdzić, bo nie mam przed sobą auta. Za strzelanie może odpowiadać także wadliwy układ zapłonowy jak i błędna regulacja, to samo się tyczy podtrzymywania obrotów.
Mówiłem użyj plaka jak jest nieszczelność to obroty wzrosną.
A tak z ciekawości, po co pojechałeś wymieniać te pasy? Pas kierowcy nie wciągał się wcale, a pasażera też zbyt wolno się chował. Chodzi jednak o to czy podczas jazdy ten zużyty pasek daje jakieś oznaki o swoim zużyciu np. silinik gaśnie i wymaga wyższych obrotów?
Mierzone w ogóle ciśnienie? Wartość to standardowo minimum 2 bary przy 2k obrotów i gorącym silniku.
może być cewka, wtedy będzie przerywać i chodzić na 3 a nawet 2 cylindry, cewka od Felicji 1.3 powinna być taka sama i będzie kosztować z połowę taniej - pojedź na jakiś szrot i spróbuj. PS: jakie świece założył mechanik? mam nadzieje, że nie NGK? jak ngk to najpierw wymień świece... orginalnie są Champion i są to najlepsze świece, które wytrzymują...
17573 regulacja długoterminowa 1, poza granicą, za uboga mieszanka, błąd sporadyczny, nie związany ze sprzętem
Wymiana czujnika nic nie dało. Zauważyłem że przekaźnik pod zegarkami cyka podczas spadku obrotów. Nie wiem który. Na jalowych obrotach silnik potrafi zgasnac
Pisze ci 'Obwód czujnika O2 – nie wykryto aktywności (bank 1 czujnik 1) ' więc musisz sprawdzic kable do sondy, ewentualnie wtyczka, lub padnięta sonda, ta reszta błędów może byc że kiedyś akumulator się rozłaadował. Najlepiej wykasuj je i pojeżdzij troche i poczytaj go jeszcze raz co ci wypluje. A jak chodzi na wolnych obrotach ?
Witam Sprawdź czy dochodzi napięcie do sprzęgła sprężarki ,czy słychać wyraźne kliknięcie jak włączysz klimę.Koło pasowe będzie się oczywiście kręcić ,tylko zobacz czy płytka sprzęgła też się kręci.Oczywiście powinny zmienić się minimalnie obroty silnika.
do sprawdzenia wszystkie połączenia wkładu dolotowego powietrza oraz wężyki podciśnienia jeśli to nie pomoże to sprawdzić należy przepustnicę oraz przepływomierz powietrza sprawdzałeś błędy silnika? ewentualnie logi przepływki.
Czy istnieje możliwość na krótko podania zasilania na któreś piny żeby odblokować zamek. Pin 1 i 2 są chyba odpowiedzialne za silniczek zamka, kierunek obrotów silniczka poprzez zmianę polaryzacji czytaj( otwórz, zamknij).
Jakie powinny być obroty biegu jałowego w obr/min w silniku 1,4 16V 75 km, rok 2004? Od pewnego czasu po uruchomieniu silnika obroty są na poziomie 1000 obr/min, jednak czasami są na poziomie ok. 600 obr/min. Problem jednak polega na tym, iż silnik czasami gaśnie (np.: podczas manewrowania na parkingu, podczas hamowania po wciśnięciu sprzęgła). Dodam,...
Sprawdzalem
Wymień kolego świece i ewentualnie cewki. Wszystkie.
Przepływomierz lub okablowanie, zobacz blok 010 masa powietrza 0 i w bloku 008 IQ via MAF(Mass Air Flow) po przekroczeniu "magicznych" 2500obr wskakuje ustalona masa powietrza i sterownik rejestruję błąd, potem jeździ jak z odpiętą przepływką prawda? Jak ją zrobisz, zobaczysz jak te auto powinno jeździć. Jak wymienisz przepływomierz, wymień filtr powietrza...
Jest ok już Check silnika nie wyskakuje. Przy 120 km/s to chyba bliżej 4000 obrotów jest ok .
Witam W moim przypadku czyszczenie przepustnicy pomogło. Objaw falowania obrotów zniknął całkowicie. pozdrawiam
Sprawdz odpowietrzenie silnika tz odmę. Sprawdz czy lpg nie chodzi razem z paliwem Dodano po 1 http://obrazki.elektroda.pl/1082957100_1...
Kod silnika z tego co pamiętam to faktycznie AME. Co do zeszytu serwisowego to posiadasz taki ? Gdzieś na którymś forum fabiany było po naszemu. Zajrzyj na PW.
Tak, tylko co to ma do np. do kierunków? To bardziej problem elektryczny. Sprawdź jeszcze ładowanie, może błędy odczytaj itd. A wolne obroty jak? NIe gaśnie równo chodzi?
Na wolnych obrotach nic nie faluje.
Na moje oko wygląda OK ten wykres tzn. wydajność reduktora patrząc po ciśnieniu jest stabilna - nie ma spadków jakiś znacznych ale to by ci też przelączyło na benzyne zgodnie z ustawieniami w programie. MAP sensor też wychodzi poprawnie. FIltr gazu fazy lotnej i ciekłej masz wymienione ostatnimi czasy? I filtr powietrza też myśle ogarnięty? W MAPie...
Szarpanie wystąpiło po wymianie świec?
Witam posiadam Skodę Fabię 1.4 101km pb+lpg samochód nie ma Mocy strasznie zamulony jedzie ale jak by go coś dławiło i falują mu obroty. Co jest grane?
Witam kupilem skodę fabie 1.2 beznyne 2005 rok i problem jest taki że jak jadę rozpędzam się to tak jakby ślizga się na obrotach że jadę przyspieszam i nagle słychać taki ślizg że obroty do 3 tysięcy idą i później spada
1) Rozumiem że, te zapylone powietrze poszło do skrzyni korbowej, czy dalej też i może rysować tłoki, i powodować nieszczelności na pierścieniach, etc? Płukać to jakoś, czy nie ma takiej potrzeby? 2) Od właśnie około kilku ostatnich miesięcy czuje też spaliny podczas jazdy oraz silnik jakby stracił na mocy, czasem delikatnie faluje na jałowym. Czy...
Diagnoza interfejsem i analiza błędów. Silnik odczyta byle gówienko za kilkanaście/kilkadziesiąt zł.
https://obrazki.elektroda.pl/5033190700_... Jest to kabelek pod podluznica. Jak odkleilem je z izolacji bo byly mokre to jeden okazal sie przetarty i mocno zazielenialy ale napiecie od strony akumulatora caly czas bylo. Zaczalem szukac bo mam problem ze wspomaganiem ale ten kabelek nie jest od wspomagania. Jak przeciety kabel stykalem...
Panowie powiedzcie mi czy elektronika pompy powinna być mokra od oleju hydraulicznego? Rozebrałem pompę i właśnie tak mam. Objawy -buczenie pompy -przygasanie świateł
Na temat złej pracy silników w samochodach skoda napisano na tym forum wiele.
naprawa tej usterki przy pomocy vag zajmuje 2min. pozdro.
Sprawdź korekty sondy lambda, porównaj sygnał przedniej i tylnej sondy. A najważniejsze, porównaj sygnał sondy lambda z dobrym analizatorem spalin, na rozgrzanym silniku. Sprawdź jakie widzi podciśnienie w kolektorze ssącym na wolnych obrotach. Jakie odcinki przejeżdżasz?
Sprawdź czy gdy pedał hamulca nie jest wciskany wciśnięty jest w tym momencie czujnik stopu. Możliwe że masz uszkodzony czujnik stopu przy pedale wtedy też pojawia się kontrolka świec sygnalizując wykrytą usterkę przez sterownik silnika. Zrob diagnostykę (odczyt bloków pomiarowych silnika) to będzie widać jaka jest temperatura silnika i czy czasem nie...
ale tylko obrotomierz skacze czy obroty silnika tak falują jak piszesz od 500 do 900?
brak kontrolki ładowania. Po wejściu na wyższe obroty ładowanie się pojawia, ale kontrolki dalej nie ma. Może ktoś coś wie?
Przesyłam zdjęcia. Coś jeszcze jest nie tak bez problemu przechodzi kalibracje ale jak gazu dam to trochę jak by się dławił. Wczoraj po kalibracji ładnie chodzi i robiłem jazdę testową na drugim biegu bez problemu szedł ale już na trzecim biegu nie chciał na obroty iść szarpał.
Teraz patrz-438 mbar i czas wtrysku 5,15ms. Podciśnienie spadło do 377mbar i czas wtrysku się skrócił do 4,12ms, jak sądze silnik już wyrównał obroty, ale dalej jest źle. Czas wtrysku nieobciązonego silnika powinien wynościc góra 3 ms, zazwyczaj 2,7.
Spróbuj zaślepić EGR,zobacz czy coś się zmieni
Niekiedy przyczyną może być prozaiczna. Warto zmierzyć obroty rozrusznika na zimnym i ciepłym silniku.
Witam Skoda Fabia 1,4 MPI 68 KM proszę o pomoc co za elementy są odpowiedzialne za wolne obroty (praca silnika na luzie - postój) silnik podczas pracy na postoju bardzo nierówno pracuje tzn czuc wyraźne drgania. Czyściłem przepustnicę adaptacja równiez była przeprowadzona co jeszcze może być powodem
Silnik?b kod k silnika?
Wtryskiwacze wymienione na ALAX FLIPPER Zmieniono filtr na ALEX 360 Zmienione wtyczki do wtryskiwaczy. Wymieniono wkład filtra fazy ciekłej Zmieniono przewody gazowe, od filtra fazy ciekłej, do wtryskiwaczy. Wszystko zostało odpowiednio zestrojone i wyregulowane. Auto jeżdzi bardzo dobrze i wreszcie nie przerywa na wolnych obrotach.
moze ktos moze pomoc , w moim aucie gdy podczas jazdy dodaje gazu to silnik wchodzi mi na wyzsze obroty ale nie przyspiesza jak powinien .
Witam dołączam się do tematu. Dodam, że wymieniłem dodatkowo cały wydech na nowy. Mechanik stwierdził bez patrzenia, że rozrząd do wymiany koszt coś około 1100 zł. Pomocy
Odkręć drugi. Jak poczujesz że jest poza gwintem to złap na pół obrotu. Czasem aluminium puchnie i wkładka na tym trzyma. Odrdzewiacz i możesz też jakimś płaskim przez te dziurki pomóc wypchać.
Po co jest te forum skoro nikt nie potrafi odpowiedzieć? Reg. 3.1.17. Nie prezentuj postawy, że mi się należy. Dbaj o poziom pytań i dyskusji. Dziękujemy.
Na razie nic nie rób, obserwuj czy się powtórzy. Może zatankowałeś wojskowe zapasy kiepskiej jakości paliwa.
Na falujące obroty przepustnica do czyszczenia i adaptacji. Zawieszenie falowało - do sprawdzenia większe tuleje przednich wahaczy, można zastosować wzmocnioną wersję czteroramienną.
Witam, dziś zauważyłem że klimatyzacja zaczyna mi działać dopiero jeśli osiągnę 5 tys obrotów. Auto Skoda Fabia 1.4 MPI 2003 Wygląda to tak: Uruchamiam silnik, mogę przejechać nawet kilkadziesiąt km włączam klimatyzację, załącza się sprężarka ale klimatyzacja nie chłodzi. Dopiero jeśli np na postoju przygazuję do 5 tys obrotów, wtedy zaczyna chłodzić....
Auto mam raz na jakiś czas. Tak jak piszę nadal delikatnie drga silnik. Obroty biegu jałowego cały czas ok. 950. Gdzie szukać przyczyny? Co wymienić: czujnik temperatury płynu czy sondę? Byłem na komputerze i nic nie znalazł, bo mechanik zagoniony. Czy te obroty nie są za wysokie?
tylko nie działający poprawnie czujnik temperatury cieczy wariował( nie działa od 4 lat) No i tym ja bym się zajął najpierw. Jeśli masz możliwość sprawdź czy sterownik widzi obroty podczas kręcenia na ciepło.
(siedząc w samochodzie czuć jak cały samochód drga) Kolego tak to się nie da. Bo drgania to nie falowania. Albo to wypadanie zapłonu, albo falowanie. Więc musisz wiedzieć o co kaman. Pomiar z MAP i odczyt błędów.
Witam to szarpanie ustało po wymianie wtryskiwacza. al mam problem z wolnymi obrotami - trochę skacza nierówna praca silnika
a masz jakiś sprzęt?
Witam, jak wymieniałem filtr u siebie to wyjście z filtra dawałem do butelki, następnie kilka razy przekręcenie kluczykiem aż paliwo przeleje się z filtra, poskładanie wszystkiego i jeszcze ze dwa, trzy razy przekręcenie kluczykiem beż uruchamiania silnika. Następnie uruchomienie, zawsze odpala od razu i z trzy minuty na wolnych obrotach-powinno wystarczyć....
Zawory raczej nie stukaja tylko klekoczą, słychać wyraźnie na wolnych obrotach.
Witam posiadam fabie 1 1.4MPi gdy włączę silnik chodzi na wolnych obrotach ale gdy wczącze nawiew to obroty silnika zaczynaja falowac I po 30 sekundach gaśnie silnik.
90 stopni na zegarach, ciepło w kabinie i zimna chłodnica w SDI to jest w porządku. Ja osobiście zawsze trzymam na obrotach po wymianie termostatu aż do momentu załączenia się wentylatora.
Witam. Zamieszczam wyniki analizy spalin. Podobno na niskich i wysokich obrotach wyniki idealne. Brak pomysłów?
Przebieg 340 000. Praca na zimnym silniku na trzech cylindrach, a po rozgrzaniu praca również na trzech cylindrach (na małych obrotach) a na czterech cylindrach na dużych obrotach. Jaka może być przyczyna?
Sprzedałem auto ;l
Witam Sam możesz sprawdzić. Jeżeli po odpaleniu wąż od chłodnicy robi się twardy to mechanik ma rację. Zepsuta uszczelka może puszczać płyn chłodzący do komory spalania, dlatego nie przybywa oleju. Jeżeli to nie uszczelka przyczyną falowania obrotów może być silniczek krokowy biegu jałowego.
...................,......
To podciśnienie niskie (wysoki MAP) masz na wolnych obrotach. Zawory regulowane były? Niby sa hydroszklanki ale może brakuje już regulacji?
Na pewno bez prawidłowego sygnału czujnika wałka zawsze będzie odpalał po 4-5 obrotach. Pytanie czy to czujnik (często padają tak co 5 lat) czy kabelki do niego. Wymiana czujnika łatwa jest okienko z zaślepką do wyjęcia czujnika z obudowy rozrządu.
Przy tego typu usterkach czasem występują błędy chwilowe czyli odchyłki od mapy zapłonu które nie są zapisywane jeśli nie wystąpią kolejno w dwóch cyklach tzeba podłączyć VAG i podpatrywać parametry podczas jazdy tam jest wszystko trudno gdybać, ale to bym radził. Ponadto jest jeszcze czujnik MAF za przepustnicą może to jego wina zawsze można go lekko...
Wymiana sterownika załatwiła temat
skoda fabia obroty falujące obroty skoda fabia wolne obroty skoda fabia
zakodować kanał schemat prasa hydrauliczna układ scalić zegarowy
hulajnoga odblokowanie prędkości hulajnoga odblokowanie prędkości
Odblokowanie nawigacji MEDION GoPal PNA205 bez WinXP Wzmacniacz Sony TA-E690 ES - 120V na wyjściu głośnikowym