Problem został rozwiązany. Przyczyną dziwnego zachowania się wentylatora była usterka obwodu pierwszego/wolnego biegu silnika. Koszt naprawy niestety nie był mały. Orientacyjne ceny wiatraka 6Q0959455AE w sieci ASO oscylują w granicach 950 zł (sama część, bez kosztów wymiany), do tego jest duży problem z dostępnością (okres oczekiwania na część: ~14...
Zawór odmy miałem podobny przypadek
Witam, mam taką samą sytuację w Rapidzie. Alternator wymieniony, Aku sprawne a obroty podwyższone.
Sprawdż czujnikiem jakie masz ciśnienie oleju na niskich i wysokich obrotach.
Problem rozwiązany.
Stawiam na jakiś problem z silniczkiem krokowym, widać wahania obrotów na obrotomierzu ?
wymień czujnik obrotów silnika
Sterownik silnika, adaptacja, kanał chyba 00.
może być cewka, wtedy będzie przerywać i chodzić na 3 a nawet 2 cylindry, cewka od Felicji 1.3 powinna być taka sama i będzie kosztować z połowę taniej - pojedź na jakiś szrot i spróbuj. PS: jakie świece założył mechanik? mam nadzieje, że nie NGK? jak ngk to najpierw wymień świece... orginalnie są Champion i są to najlepsze świece, które wytrzymują...
Jestem wieloletnim użytkownikiem takowego pojazdu (nawet rok starsza). To nie jest odgłos z silnika. Najlepszym "dzwonkiem" w tym samochodzie jest układ wydechowy. Odgłos pojawiający się przy dodawaniu obrotów by świadczył, że jest jakaś luźna np.wtyczka, która dzwoni np. o kolektor. Kolektor od strony grodzi to odgłos jak z silnika. Część wydechu z...
Zostaw, mówię Ci, że to normalne. Poczytaj na forum.
do sprawdzenia wszystkie połączenia wkładu dolotowego powietrza oraz wężyki podciśnienia jeśli to nie pomoże to sprawdzić należy przepustnicę oraz przepływomierz powietrza sprawdzałeś błędy silnika? ewentualnie logi przepływki.
Wymień kolego świece i ewentualnie cewki. Wszystkie.
17573 regulacja długoterminowa 1, poza granicą, za uboga mieszanka, błąd sporadyczny, nie związany ze sprzętem
Kod silnika z tego co pamiętam to faktycznie AME. Co do zeszytu serwisowego to posiadasz taki ? Gdzieś na którymś forum fabiany było po naszemu. Zajrzyj na PW.
Zasilania i masy na potencjometr do sprawdzenia. Cisnienie paliwa raczej wykluczam bo odpala od strzała Na zbyt niskim odpali ale nie wkręci się na obroty, to tak na przyszłość.
Przepływomierz lub okablowanie, zobacz blok 010 masa powietrza 0 i w bloku 008 IQ via MAF(Mass Air Flow) po przekroczeniu "magicznych" 2500obr wskakuje ustalona masa powietrza i sterownik rejestruję błąd, potem jeździ jak z odpiętą przepływką prawda? Jak ją zrobisz, zobaczysz jak te auto powinno jeździć. Jak wymienisz przepływomierz, wymień filtr powietrza...
Trwale tylko remap ECU czyli grzebanie we wsadzie. Po co chcesz podnieść obroty?
Panowie powiedzcie mi czy elektronika pompy powinna być mokra od oleju hydraulicznego? Rozebrałem pompę i właśnie tak mam. Objawy -buczenie pompy -przygasanie świateł
Właśnie sam teraz tego nie wiem. I dodam, że po przejechaniu, dajmy na to, 40 km, to zaczyna falować na obrotach.
Laweta i na warsztat. Chyba że dysponujesz minm testerem aby sprawdzić parametry jak obroty i temperatura.
Najlepiej poprzez odczyt interfejsem.
Dziękuje na razie zrobiłem że 150 km i są na 900 obrotów.
Diagnoza interfejsem i analiza błędów. Silnik odczyta byle gówienko za kilkanaście/kilkadziesiąt zł.
Sprawdz odpowietrzenie silnika tz odmę. Sprawdz czy lpg nie chodzi razem z paliwem Dodano po 1 http://obrazki.elektroda.pl/1082957100_1...
naprawa tej usterki przy pomocy vag zajmuje 2min. pozdro.
Na temat złej pracy silników w samochodach skoda napisano na tym forum wiele.
Szarpanie wystąpiło po wymianie świec?
Witam, Mam takie dwa małe problemy. 1. Zbyt małe obroty w momencie postoju np. czekając na światło zielone. Wskazówka od obrotomierza faluje. Wspomnę, że właśnie wymieniłem świece na Boschowskie i dodatkowo na komputerze wyszedł czujnik lambda więc jego też wymieniłem. 2. Wspomaganie - został wymieniony czujnik skrętu i pompa wspomagania. Jakieś 2 tyg....
Obrotomierz w trakcie kręcenia pokazuje około 200 obrotów?
Silnik?b kod k silnika?
Po co jest te forum skoro nikt nie potrafi odpowiedzieć? Reg. 3.1.17. Nie prezentuj postawy, że mi się należy. Dbaj o poziom pytań i dyskusji. Dziękujemy.
Wymiana pompy paliwa pomogła.
Witam dołączam się do tematu. Dodam, że wymieniłem dodatkowo cały wydech na nowy. Mechanik stwierdził bez patrzenia, że rozrząd do wymiany koszt coś około 1100 zł. Pomocy
(siedząc w samochodzie czuć jak cały samochód drga) Kolego tak to się nie da. Bo drgania to nie falowania. Albo to wypadanie zapłonu, albo falowanie. Więc musisz wiedzieć o co kaman. Pomiar z MAP i odczyt błędów.
Nie powinna wartość rosnąć wraz z obrotami? Oczywiście że nie. Rośnie wraz z obciążeniem.
Witam W moim przypadku czyszczenie przepustnicy pomogło. Objaw falowania obrotów zniknął całkowicie. pozdrawiam
Spróbuj zaślepić EGR,zobacz czy coś się zmieni
Tak, tylko co to ma do np. do kierunków? To bardziej problem elektryczny. Sprawdź jeszcze ładowanie, może błędy odczytaj itd. A wolne obroty jak? NIe gaśnie równo chodzi?
Tak tylko ze na nowej falują obroty
Nie jedzie normalnie ale tylko na obroty wchodzi wyżej Dodano po 44 I nie zawsze tak jest
Przy tego typu usterkach czasem występują błędy chwilowe czyli odchyłki od mapy zapłonu które nie są zapisywane jeśli nie wystąpią kolejno w dwóch cyklach tzeba podłączyć VAG i podpatrywać parametry podczas jazdy tam jest wszystko trudno gdybać, ale to bym radził. Ponadto jest jeszcze czujnik MAF za przepustnicą może to jego wina zawsze można go lekko...
Witam Forumowiczów! Od pewnego czasu mam pewne problemy ze swoją Fabią 2001r 1,4 MPI. Zdążyłem się przyzwyczaić do regularnie pojawiającego się zapachu benzyny w kabinie, problemów z elektroniką ( zanik napięcia - wygasza wzmacniacz kiedy odpalone jest np. podgrzewanie szyby tylnej. Po dodaniu gazu problem znika ) Jednakże dzisiaj stało się coś co mnie...
Może zacznij od podania jaki masz aktualnie alternator (model marka) i na podstawie jego mocowań i wymiarów może ktoś dobierze podobny. ps tak duża modyfikacja prawdopodobnie uruchomi szereg problemów typu nierówna praca silnika przygasanie auta na jałowych obrotach...
Czy istnieje możliwość na krótko podania zasilania na któreś piny żeby odblokować zamek. Pin 1 i 2 są chyba odpowiedzialne za silniczek zamka, kierunek obrotów silniczka poprzez zmianę polaryzacji czytaj( otwórz, zamknij).
a masz jakiś sprzęt?
Wiązki od altenatora to licznika lub problemu z B+.
ale tylko obrotomierz skacze czy obroty silnika tak falują jak piszesz od 500 do 900?
No wiec wpiąłem manometr w miejsce czujnika oleju jak na powyższym zdjęciu, silnik na zimnym rozkręcił mi się do 2300 rpm i pokazuje ciśnienie 0.9 bara, filtr oleju rozciąłem, czysty brak opiłków metalu. To jest pompa typu duocentric, czyli jakie nominalne cisnienie powinno być na jalowych obrotach?
Mierzone w ogóle ciśnienie? Wartość to standardowo minimum 2 bary przy 2k obrotów i gorącym silniku.
Sprawdzalem
To teraz podaj kod błędu.Parametry typu korekty ,odczyty z sond ,MAP itp.A czy to wypadanie jest na wolnych czy w całym zakresie obrotów?
Na razie nic nie rób, obserwuj czy się powtórzy. Może zatankowałeś wojskowe zapasy kiepskiej jakości paliwa.
moja rada podczas pracy silnika na benzynie odepnij jeden ftryskiwacz na rozgrzanym silniku na około 30 sek po czym podepnij go z powrotym cała operacja na pracującym silniku pomoże na 90%
Pewnie autokalibracje zrobił i tyle.A ona leci po jałowych i 3 tys obrotów
nadal bez zmian gaśnie na lpg a na benzynie taki lekko ospały z obrotami...
Mówiłem użyj plaka jak jest nieszczelność to obroty wzrosną.
Witam a czy faluje silnik na wolnych obrotach?
Chodziło mi bardziej o to że zaświeciła się kontrolka silnika że ma jakąś awarie błąd czy coś takiego
Sprzedałem auto ;l
Witam wszystkich i proszę o pomoc. Mam skodę fabie 1.4 MPI z 2002 roku. Męczy mnie kilka rzeczy w niej pierwsza to komputer na diagnostyce wyrzuca błąd 16719 czujnik obrotów CKP - obwód przerwany a druga rzecz to wachlujące obroty na biegu jałowym, jak zaczną pływać obroty lubi dojść do zgaśnięcia silnika czasem pomaga prze-gazowanie. Od czasu do czasu...
Problemu szukałbym w okolicach turbiny. Moim zdaniem przeładowuje - za dużo powietrza dostarcza do silnika przy dużych obrotach. Nie pamiętam czy w Fabiach jest zmienna geometria czy nie. Jeżeli tak to po prostu łopatki mogą się nie 'cofać' przy wyższych obrotach.
...................,......
bardzo duże ciśnienie w układzie chłodzenia nie musi być spowodowane uszkodzoną uszczelką... czy objawy są takie same na benzynie i gazie? ps. a co do uszczelkimoze na kilka sposobów się wydmuchać w niej są kanały w którycch jest: olej -ciecz chłodząca - ciśnienie z cylindrów. kwestia tylko które kanały sie połączą
Teraz patrz-438 mbar i czas wtrysku 5,15ms. Podciśnienie spadło do 377mbar i czas wtrysku się skrócił do 4,12ms, jak sądze silnik już wyrównał obroty, ale dalej jest źle. Czas wtrysku nieobciązonego silnika powinien wynościc góra 3 ms, zazwyczaj 2,7.
moze ktos moze pomoc , w moim aucie gdy podczas jazdy dodaje gazu to silnik wchodzi mi na wyzsze obroty ale nie przyspiesza jak powinien .
Ostatnio miałem dokładnie taki przypadek, też na początku postawiono na zawory, jednak okazało się, że przyczyna była inna, elektroniczna i wymiana naprawa głowicy nic nie dała, teraz auto śmiga. Zwłaszcza, że masz objaw na wolnych obrotach.
Zmierz kompresję.
To jakie świece w takim razie polecasz do tego silnika i gazu?
Mówisz o skodzie fabia...
komputer podłączony wyświetla ,,kod 17953 układ kontroli przepustnicy usterka". silnik pracuje nierówno i tylko na wolnych obrotach.
Sprawdź czy gdy pedał hamulca nie jest wciskany wciśnięty jest w tym momencie czujnik stopu. Możliwe że masz uszkodzony czujnik stopu przy pedale wtedy też pojawia się kontrolka świec sygnalizując wykrytą usterkę przez sterownik silnika. Zrob diagnostykę (odczyt bloków pomiarowych silnika) to będzie widać jaka jest temperatura silnika i czy czasem nie...
Wymiana sterownika załatwiła temat
Witam. Możesz spróbować zrobić analizę spalin....Coś takiego przerabiałem parę lat temu ...winna była uszczelka pomiędzy kolektorem dolotowym a głowicą.....
Dzisiaj po odpaleniu silnika obroty na ciepłym 800 po prze gazowaniu już pozostają 950 .Gdzie szukać przyczyny tego.
Odkręć drugi. Jak poczujesz że jest poza gwintem to złap na pół obrotu. Czasem aluminium puchnie i wkładka na tym trzyma. Odrdzewiacz i możesz też jakimś płaskim przez te dziurki pomóc wypchać.
Witam to szarpanie ustało po wymianie wtryskiwacza. al mam problem z wolnymi obrotami - trochę skacza nierówna praca silnika
Witam, zaczęło się od tego że podczas jazdy puściła chmurę i zdechła. Po wymianie rozciągniętego łańcucha dalej nie pali. Rozrząd ustawiony na blokady. Jest paliwo, jest iskra. Kompresja kolejno 12-12-13bar. Czujnik położenia wału pokazuje obroty.
Witam posiadam fabie 1 1.4MPi gdy włączę silnik chodzi na wolnych obrotach ale gdy wczącze nawiew to obroty silnika zaczynaja falowac I po 30 sekundach gaśnie silnik.
Wydaje mi się że może to być silniczek krokowy. Działa on jak automatyczne ssanie, może źle dysponować dawką paliwa i dlatego mogą wystąpić takie problemy. U mojego samochodu czasami jest tak że jak zapale przez minutę, dwie silnik chodzi na ponad 1,5k obrotów potem spada na prawidłowe obroty.
Na wolnych obrotach nic nie faluje.
A to kręcisz ponad 4700 obrotów jak dobrze widzę?
Witam posiadam Skodę Fabię 1.4 101km pb+lpg samochód nie ma Mocy strasznie zamulony jedzie ale jak by go coś dławiło i falują mu obroty. Co jest grane?
A to nie zrozumieliśmy się, chodziło mi o pompę paliwa ale ta z plywakiem vo jest w zbiorniku. Ale wydaje mi się że to nie jest wina pompy paliwa ani nic związanego z nią ponieważ raz odpala dobrze a raz nie i to jest problem ponieważ silnik chodzi równo. Tylko ciężko się wkreca na obroty
Niekiedy przyczyną może być prozaiczna. Warto zmierzyć obroty rozrusznika na zimnym i ciepłym silniku.
Skoro na benzynie jest tak samo to na chwile obecną nie masz czego szukać w instalacji lpg. Co do stacyjki to może kostka lub główny przekaźnik jest kilka opcji. Przepustnica też może być winna co do obrotów.
Diagnostyka na komputerze powinna wyjaśnić .
Witam Sprawdź czy dochodzi napięcie do sprzęgła sprężarki ,czy słychać wyraźne kliknięcie jak włączysz klimę.Koło pasowe będzie się oczywiście kręcić ,tylko zobacz czy płytka sprzęgła też się kręci.Oczywiście powinny zmienić się minimalnie obroty silnika.
Witam, mam Skode Fabie 1.4 MPI z Gazem rok 2001 wersja Comfort. Ostatnio byłem na przegladzie gazu, koleś zrobił co miał zrobić ale kiedy odpaliłem samochód obroty zaczęły się wachać i to do tego stopnia, że auto potrafiło zgasnąć (około 400-1200). Powiedziałem mu o tym a on odpowiedział, że podłączył mi jakiś wężyk do powietrza bo miałem odpięty i,...
Witam Skoda Fabia 1,4 MPI 68 KM proszę o pomoc co za elementy są odpowiedzialne za wolne obroty (praca silnika na luzie - postój) silnik podczas pracy na postoju bardzo nierówno pracuje tzn czuc wyraźne drgania. Czyściłem przepustnicę adaptacja równiez była przeprowadzona co jeszcze może być powodem
Temat juz jakiś czas leży a usterka pewnie namierzona i usunięta wiec co był przyczyna takiego zachowania??
Inny motor ale ten sam błąd - https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Witam. Mam taki problem ze Skodą Fabia 1.9 SDI, mianowicie gdy dostanie dużych obrotów to strasznie dymi na czarno a na śniegu zostaje czarny ślad, tak jakby jakiejś sadzy. Będę wdzięczny jak pomożecie.
musisz posiadać nanometr to sprawdzenia ciśnień czy jak auto odpali to musisz pompować pedałem gazy???by nie zgaslo
Na pewno bez prawidłowego sygnału czujnika wałka zawsze będzie odpalał po 4-5 obrotach. Pytanie czy to czujnik (często padają tak co 5 lat) czy kabelki do niego. Wymiana czujnika łatwa jest okienko z zaślepką do wyjęcia czujnika z obudowy rozrządu.
Wtryskiwacze wymienione na ALAX FLIPPER Zmieniono filtr na ALEX 360 Zmienione wtyczki do wtryskiwaczy. Wymieniono wkład filtra fazy ciekłej Zmieniono przewody gazowe, od filtra fazy ciekłej, do wtryskiwaczy. Wszystko zostało odpowiednio zestrojone i wyregulowane. Auto jeżdzi bardzo dobrze i wreszcie nie przerywa na wolnych obrotach.
Słychać w środku samochodu hałas łańcucha.
90 stopni na zegarach, ciepło w kabinie i zimna chłodnica w SDI to jest w porządku. Ja osobiście zawsze trzymam na obrotach po wymianie termostatu aż do momentu załączenia się wentylatora.
jeśli falujące obroty, to może przepustnica do czyszczenia, oczywiście po czyszczeniu adaptacja. a który to rok pr. i ile przejechane km i czy kiedykolwiek była taka operacja robiona?
To podciśnienie niskie (wysoki MAP) masz na wolnych obrotach. Zawory regulowane były? Niby sa hydroszklanki ale może brakuje już regulacji?
obroty skoda fabia falujące obroty skoda fabia wolne obroty skoda fabia
napełniania syfony honda civic termostat rozdzielczość kamery internetowej
aktualizacja chińskiego radia najlepsza spawarka
Parametry anteny satelitarnej Polsat w Niemczech: Hot Bird 13°E Odpowietrzanie pompy w Beretta Mynute Green E 20 R.S.I