Witam! Kupiłem ostatnio Lagunę 1.9 dCi o mocy 120KM. Mój problem polega na tym, że turbina nie włącza się na 1 biegu, czasem startuje od 2-go biegu a przeważnie od 3-go i idzie jak szalona (słychać jak gwiżdże). Najpierw pojawiał mi się błąd przeładowania turbiny więc zmieniłem elektrozawór. Pomogło tylko tyle, że nie wyświetla się akurat ten błąd......
Przewód turbiny wymieniony, jest mocna poprawa, ale nadal obroty lekko falują na wolnych obrotach, a podczas przyspieszania ma takie przerwy w przyspieszeniu. Nie rozwija mocy liniowo. No i nadal pozostaje problem z obrotami, które na pierwszych dwóch biegach podskakują samoczynnie do 2500 obr. przy zmianie biegu. Przepustnice warsztat podobno wyczyścił.
powiedz czy zostało wszystko wyczyszczone katalizator mógł zakleić się od oleju i turbina nie dala rady przepchnąć wiec eis ukręciła intercooler zawsze w nim jest pełno oleju po czymś takim robiłem jakieś pól roku temu taki sam samochód właściciel przywiózł używana turbinę która po przejechaniu 2 km rozsypała się i zaczęło dziać się to samo co u Ciebie...
podepnę się pod temat choć jak widzę mocno przedawniony. Mam podobne objawy jak kolega. Samochód pod obciążeniem wydaje (z okolic turbiny- tak się wydaje) bardzo dziwne dźwięki. Samochód posiadam od 2 miesięcy przejechałem 3tyś km i od samego początku z turbiny wydobywał się bardzo głośny gwizd (głośniejszy niż w innych dci które miałem) jednak wczoraj...
Witam mam lagune 2 1.9dci padla turbina zassalo olej z silnika po wymianie turbiny auto zapalilo ale po chwili wskoczyl na wysokie obroty zdusilem go na biegu wyczyscilem dolot weze i interculer ale auto nie chce odpalic juz kreci ale nie odpala rosze o pomoc z góry dziekuje
Witam , po kapitalnym remoncie silnika w lagunie II 1.9dci , pojawił się problem z mocą silnika , auto na wolnych obrotach ładnie pracuje i normalnie się wkręca w obroty natomiast podczas jazdy jedzie się jak bez turbiny ( słychać jak pracuję ) , dodam że sprawdzaliśmy cisnienie doładowania i wynosi 1.5bara , spalanie auta wzrosło do 15.6l na 100km...
Witam Jest wiele tematów na temat swiecacej kontrolki świec żarowych w Reni, jednak mój przypadek nie pasuje do żadnych, a może nie udało mi się go odnaleźć. Mianowicie problem polega na tym, iż jak jadę w sposób "agresywny " tj samochód jest wprowadzany na wyższe obroty wszystko jest ok, ale kiedy tylko zwolnie np do 60 km\h i dodam gaz do tzw. "dechy"...
Witam wszystkich.Mam problem z laguną 2. Podczas jazdy i na postoju gdy obroty dochodzą do około 2000-25000,zaczyna poszarpywać obrotami i słychać wydmuchiwanie powietrza.Turbina świeżo po regeneracji,uszkodzony był elektrozawór turbiny,wymieniłem na nowy,dwa dni było spokoju,teraz od nowa ten sam problem sie pojawił,obawiam się że może przepalił się...
Witam mam problem z samochodem, od czasu kupna wyskakuję błąd ''einspritzung defekt'', wyskakuje on albo rano albo podczas gdy obroty wskoczą powyżej 3 tyś i uruchomi się turbina. Cały czas auto gasiłem na kilka sekund i po ponownym uruchomieniu błąd zniknął, i podczas spokojnej jazdy on nie wyskakuje. Czego to może być wina ? jak naprawić tą usterkę...
Silnik f9q716 1,9 dTi. LIPHII kombi. Miesiąc temu siadła turbina. Jeździłem na półsyntetyku (chyba Platinum 10W40 Lotos). Rozklekotana turbina wyssała olej. Na trasie ktoś mi pomógł, zakupił jakiś mineralny olej Orlen 15W40, wlałem 1litr, dojechałem do domku na małych obrotach (bez turbiny - <2000rpm). Wymieniłem turbinę na inną, wszystko było w...
Witam.Mam następujący problem, z dnia na dzień samochód stracił moc, wywnioskowałem ze to coś z turbina bo nie było jej słychać przy wkręcaniu na obroty i okazało się to prawdą, zacząłem szukać problemu i przy odpaleniu zawór podciśnienia turbiny nie brzęczy, lecz gdy się ja wkręci powyżej tych 1800 zaczyna brzęczeć i tak za każdym razem po wyłączeniu...
I tak wymyty cały dolot rury intercooler, odpaliłem auto bez podpinania dolotu i rozpiety wąż zaraz przy turbosprężarce tylko takie krótkie kolanko gumowe zostawiłem przy turbinie.Chodził tak około 15 min zagrzał sie do normalnej temp. silnik w tym czasie dodawałem ujmowałem gazu trzymałem go troszkę na obrotach tak 2,5tys i wąż zrobił sie wilgotny...
Witam. Od niedawna jestem posiadaczem Laguny 2 FL 1.9dCi. Kilka dni temu stojąc z włączonym silnikiem na przejeździe kolejowym pojawił się komunikat o błędzie "check injection". Auto straciło moc, ale kręciło do 4000 obr. Pojechałem na komputer - błąd czujnika doładowania turbo. Kupiłem czujnik od takiego samego silnika, jednakże mój stary czujnik był...
Ostatnio założyłem temat, ale niestety został zamknięty podobno z mojego lenistwa: "Maskę chociaż otwarłeś?? Regulamin 3.1.17. (10.9, 16) Zabronione jest publikowanie wpisów obniżających ogólny poziom dyskusji, wynikających z lenistwa lub zawierających roszczeniowy charakter wypowiedzi. Na tym forum wymagamy minimum wiedzy na temat aut oraz minimum...
Turbina gdy sie kończy jest to objaw znikania oleju z silnika to ze jest sucha to znaczy że jest sprawna , w twoim przypadku stawiał bym na nieszczelny układ IC wystarczy mala dziurka w układzie i będziesz słyszeć turbinę jakbyś jechał jakimś samolotem gwizd i świst przy obrotach od 1500-1800 sprawdził bym dokładnie węże od IC dziurka wielkości zapałki...
ale turbina aż gwiżdże wchodzi bez problemu na obrotu
Zdjąłeś rurę miedzy filtrem i przepływką i zaglądałeś do turbiny a ktoś gazował i widać jak przyspiesza?
Witam. Mam problem z Laguną 2 1.9 dCi. Auto kopci na czarno i cały czas wywala dwa błędy: przepływ powietrza oraz ciśnienie paliwa. Uszkodzona była rura od turbiny do przepływomierza. Auto nie chce wkręcać się na obroty. Gdzie dalej szukać przyczyny? EGR sprawdzony, czujnik na rurze na opaski, ale za ciasno wciśnięty z nowym oringiem.
Regenerowałeś turbinę czy kupowałeś nową ? Jak Ci świszczała ? cały czas czy w określonym przedziale obrotów ?
(at)ddd12345 Jak kolega powyżej napisał, najpierw CLIP, ale warto też sprawdzić dolot powietrza. Cały, poczynając od filtru powietrza, poprzez turbinę. Żadna rura nie spadła, nie poluzowała się?
Kolego czy turbina byla regenerowana czy nowa ? jak nowa to jakiej produkci
Ta kontrolka to kontrolka ogólna usterki sterowania silnika, trzeba podłączyć stosowny sprzęt i zrobić diagnostykę...to nie jest kontrolka tylko turbiny...
Turbina założona nowa , regenerowana czy używana ?
Turbina nie pompuje.
tzn tak jakby turbo sie wylaczalo na sekundę Niewiem jakie to uczucie wyłaczenia turbiny na 1 sek, ale raczej wtryski ci szwankują lub czujnik obrotów.
Może w tym wypadku w układzie dolotowym za turbiną powinien być olej i przy wyższych obrotach silnika powinno dymić.
Wężyki podciśnienia szczelne, nowe, wymienione? Turbina czyszczona? Sterownik N75 nie jest przypadkiem pęknięty?
Chhyba działa zbiera sie b dobrze.Wczesniej przy nagłym dawaniu gazu jak zrzucał bieg (automat) potrafiła zakkopcić ,teraz wogóle nie kopci,wyglada nnato że całyy czas jeżdziła z właczonym turbo kanał obejscia był zamkniety ,teraz przy naprawie sterowaniaa gruszki znaczie sie poprawiło Rozumienn ze przy małym obciążeniu i wzgl niskichh obrotachh turbo...
sa zamienniki , koszty w zaleznosci od modelu 350-500 pln popytaj w sklepach i na alegro, ale zani wydasz CASH pojechalbym na diagnostyke silnika i powinien pokazac bledy, w silniku DCI (nastepca DTI) masz w sumie ok 25 roznych czujnikow ktore przesylaja dane do kompuera ktory na tej podstawie dozuje mieszanke itd wiec przyczyn moze byc duzo, nie napisales...
Hej. Dużo może być przyczyn. Podłącz pod kompa to podstawa . Daj znać jakie błędy. Takie podstawy co mogło się podziać to : przepływomierz, czujnik ciśnienia doładowania, EGR, wtryski, turbina. Wróżyć można bez końca XD
Myślisz że wyważanie i uszczelniacze to taka prosta sprawa? W Polsce jest z 20 firm co mają naprawdę pojęcie o turbinach już robiłem wysyłałem zwroty...
tak sprawdzałem zresztą zabardzo to nie idzie ich pomylic , co jeszcze moge dodac to to ze w jednym z elektro zaworów brakuje weżyka ( chodzi o elektro zawór który jest przykrecony z tyłu kolektora ssącego ) tyle ze sprawdzałem w sprawnej lagunie i też go nie było Dodano po 7 jeszcze jedno po zapeleniu silnika zawór w turbinie sie podnosi i stoi w miejscu...
Witam, wracając z trasy auto straciło całkiem na mocy, nie może przekroczyć 3000 obrotów, do tego kontrolka świec żarowych świeci się jednostajnie. Zaworek N75 strasznie głośno bzyczy, przypomina to jakby spięcie. Podczas jazdy słychać, że turbina chodzi. Odpinając przepływomierz, nie widać było żadnej różnicy. Napięcie na zasilaniu świec prawidłowe....
Witam. Mam problem ze swoją laguną,mam spory wyciek oleju do korektora, intercoolera,jechałem samochodem gdy w pewnym momencie silnik wskoczył na maksymalne obroty,oczywiście wrzuciłem piątkę i zgasiłem motor.Wszyscy mechanicy mówili że na pewno wyciek idzie przez uszkodzone turbo,więc wyciągnąłem turbinkę,cały intercooler,kolektor oraz wszystkie węże,wymyłem...
Witam. w mojej Lagunie II 1.9 DCI brakuje mocy jest slaba, powoli sie rozpedza, tak jak by sie dlawila jakby kulawo chodzila jak sie rozpedzam na wolnych obrotach jak stoi jest dobrze rowno silnik pracuje, jak na postoju dodaje nagle gazu do dechy to ten wskaznik od obrotow jakos pomalu sie podnosi, wyczyscilem kolektor i zawor egr i nic to nie daje...
Wykręć i sprawdź zawór EGR, czy nie zasyfiony. Kopcenie na czarno świadczy o złym spalaniu mieszanki. Mogą już wtryski siadać i leją. Zarypany filtr powietrza. Turbina niedomaga. Nieszczelności w układzie doładowania. Przyczyn może być dużo.
Nie turbina bym się martwił tylko stanem silnika. Zanim kupisz turbine to porządnie go sprawdź bo może remont nie będzie opłacalny
Mam problem z moją laguną tego typu, że ostatnio do kolektora ssącego dostawał się olej i dostała samozapłonu (silnik wchodził na wysokie obroty) przy czm nie mogłem zgasić auta stacyjką tylko przydusić na biegu i w tym momencie został wysadzony olej miarką oleju. Stwierdzono uszkodzenie turbiny, choć nie było luzów i uszkodzeń mechanicznych turbiny,...
Zasada nr jeden jak wymieniasz turbo to czyść dopływ i spływ oleju. Są auta w których są filterki na dopływie i należy je czyścić przy wymianie oleju nie pamiętam czy nie przypadkiem w fordzie diesel 1,4. Moja propozycja zmierz ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach!!!, oraz w pozostałych warunkach. A co do regenerowanych turbin,...
witam, mam tak samo. Auto po nabraniu obrotów zachowuje się jakby ktoś lejce ściągnął. Muł straszny. Wymieniłem na nowy zawór EGR, czujnik doładowania turbiny też. Nic nie pomogło. Oleju nie bierze, nie ma nigdzie nieszczelności. Wężyki szczelne. Wczoraj dałem turbinę do regeneracji, ciekawe czy to pomoże. Mechanik powiedział, że zajechana nie jest...
usterka dotyczy laguny 1,9dci 120km 2002r podczas jazdy auto nie ma mocy po przekroczeniu 2700 obrotów auto dostaje mocy turbina ciągnie kilka sekund i wchodzi w tryb awaryjny i pojawia sie blad p1125 zawór elektromagnetyczny cisnienia doladowania za duża ilosc
Witam, mam pytanie. Z uwagi na to, że jestem młodym kierowcą mam prośbę. Otóż posiadam renault laguna ii ph2 1.9dci 120km i ciekawi mnie czy ma kierowniczki turbiny(te co się zapiekają), czy zmienna geometrię. Po prostu usłyszałem, ze TDI ma coś takiego a czy DCI również? Jeszcze jedno jak zakupiłem te lagunę to chwilowo przerywała raz na jakiś czas...
Witam. chodzi o pojazd Renault Laguna I PH II rocznik 2000 silnik 1.9 dTi (f9q 718) Ostatnio moja lafirynda cienko kręciła jak była zimna. Rozrusznik robił 2 obroty po czym się blokował (zwalniał,zamulał) tak jakby akumulator umierał. Wiec Kupiłem nowy aku...nie pomogło, w rezultacie zjarałem rozrusznik... Kupiłem więc rozrusznik (używany). Oczywiście...
A to ja tez mam taki dzwiek po wymianie turbiny :P to jest chyba ok. Ogolnie laguny sa awaryjne i tu nie ma co sie dziwić. Trzeba brac ze soba kase w razie co na holowanie do domku. To jest fakt...Bez kasy nie wyruszaj :P EGR faktycznie jest najczestszym powodem kopcenia samochodu, jak i zamulania. Ja np wymienilem turbine i patrze o choinka samochod...
Hejka Powoli opadają mi już ręce i zaczyna brakować pomysłów, ale od początku: Auto jak w temacie,kupione ze stukami(luz na sworzniu korby),silnik zrobiony. Turbina miała być po regeneracji ale tylna lampa od wydechu całą czarna wiec nie wiem co wcześniej było nie tak. Objawy na chwilę obecną.Mówimy o postoju bo podczas jazdy ciężko osiągnąć 50km/h....
Witam. Mam chyba taki sam problem, laguna 2 2001 dci 120km. Teraz juz nawet jak stoi na jałowym po dodaniu gazu tak dziwnie strzela, najgłośniej słychać w okolicach filtra powietrza. Wymieniałem już EGR i czujnik podciśnienia turbiny, pomogło na kilkaset kilometrów. Dodam, że jak wyłącze EGR problem ten nie występuje. Nie wiem już co robić :(
Witam! Z rury łączącej turbinę z intercoolerem przecieka olej. Rura jest cała, a wycieki są na złączach. Są jednak na tyle duże, że zaolejony jest cały rozrusznik. Mechanik stawia na: - brudna odma (odolejacz) - może tam coś jest co powoduje, że olej nie spływa - zabity filtr powietrza - wkład był naprawdę zajechany Turbina chodzi "na oko" normalnie...
wyczyściłem egr. i niby miało być lepiej ale nadal przy wysokich obrotach załacza sie kontrolka świec żarowych(podczas jazdy dynamicznej) i kłopotliwie cięzko czuc turbo. czasem sie włącza a czasem jakby go nie było. mechanik sprawził i turbina sie otwiera i zamyka. co może byc nie tak??
Witam wszystkich, mam problem z autem klienta a mianowicie z Renault Laguna II 2.2 dci. Auto potrafi w czasie jazdy zatrzymać się na obrotach np 3tyś. i po 3-4 sekundach spaść na obroty biegu jałowego. Jestem już trzecim mechanikiem który podejmuje temat tego auta. Moi poprzednicy wymienili już turbinę, potencjometr pedału gazu, czujnik wału. Po podłączeniu...
No to się trochę wyjaśniło. Dzisiaj padła turbina, zasłona dymna już od 1300obr. Dym szaro niebieski z posmakiem oleju. Pracował krótko więc na bagnecie nie widać aby dużo ubyło. Co dziwne to całkowicie przestał kopcić na czarno nawet przy 4k obrotów. Czy to kopcenie na czarno mogło być spowodowane agonią turbiny? Czy turbina w tym modelu jest chłodzona...
Egr wyczyszczony nie dawno byłem u znajomego mechanika żeby mi sprawdził auto przed przeglądem wspominał że z turbiny leje czy to może mieć coś z tym wspólnego. Po zdjęciu węża z kolektora zauważyłem spory nagar solista konsystencja sporo tego tam jest.
Sprawdź sobie szczelność układu dolotowego i stan turbiny łącznie z intercoolerem. Ja brak mocy i dymienie miałem przez to,że ktoś zamiast zmienić rurkę powrotną od IC wstawił kawał rury i map sensor juz wyłapywał nieszczelność (ubytek cisnienia). Wymieniłem rurke i nie to auto :)
Witam. Mam problem z laguną 2. Na początku tylko przy szybkiej jedzie samoczynnie mi gasła a teraz dzieje się to nie zależnie od obrotów i prędkości. Wcześniej zdarzało się to zadko lecz ostatnio na odcinku 2 kilometrów zgasłą mi ponad 10 razy oraz traci moc tak jakby turbina została dołączona lecz po ponownym odpaleniu jest wszystko dobrze ale nie...
Witam!!! Posiadam samochód Renault Laguna II 1.9dci 120KM 2002 rok. Mam następujący problem od jakiegoś czasu turbina w samochodzie nie zawsze ciągnie od 1 biegu. Czasem na 1 i 2 biegu dociągam do 3 tys. obrotów i nic dopiero po wrzuceniu 3 turbo zaczyna ciągnąć i działa jakiś czas, następnie problem się powtarza. Raz na jakiś czas zaświeci się kontrolka...
No żeby się rozpędzić musisz bardziej mu przycisnąć będą wyższe obroty. Możesz spróbować na pustym dać mu wyższe obroty to zobaczysz czy będzie taki sam efekt. Jak robiłem logi w moim aucie turbina była odłączała się na ok 3200 obr/ min na 3 biegu. Możesz sprawdzić czy u ciebie będzie podobnie, wrzucasz 3 i gaz do podłogi i sam zobaczysz. Ja docelowo...
Witam.Mam Renaulta Lagune II z 2002r. 1.9 dCI 120 KM z samochodem jest problem ponieważ jest słaby na niskich obrotach ożywać zaczyna przy 3 tyś. obrotach ale i tak nie ma takiej mocy jak powinna , gdy się ją gniecie to w miarę przyspiesza ale kiedy się wrzuci 4,5,6 bieg przy niskich obrotach i chce się przyspieszyć to wyrzuca błąd DF301(nieszczelność...
teraz ja opowiem Wam swoją historje- laguna dti '99. głowica po naprawie, luz na zaworach prawidłowy, ciśnienie na cylindrach oki, czujnik położenia wału- nowy, przepływomierz- nowy, paliwo nie schodzi, świece grzeją, pompa paliwa oki, zapala po nocy normalnie, turbina bez luzów- znaczy ok., NIESTETY nikt nie wie i nie potrafi stwierdziś dlaczego brakuje...
Niestety świece żarowe nie mają nic wspólnego z wyciekiem oleju ponieważ są wkręcone do głowicy, gdzie otwór do którego są wkręcone kończy się w komorze spalania. Po drugie to twoja turbina z całą pewnością pracuje w całym zakresie obrotów gdyż jest napędzana przepływem spalin. Jednak w pewnym zakresie obrotów jest to bardziej odczuwalne niż w innym....
Silnik dostał samozapłonu bo spalał olej który puszczała turbina, wiec pewnie wkręcił się w takie obroty ze zabrakło obrotomierza :D Aż dziw ze korbowód bokiem nie wyszedł.Proponuje dobrego fachowca żeby silnik przejrzał może coś z niego jeszcze będzie.
Na odpalonym zadane ciśnienie doładowania idzie w górę zależnie od obrotów silnika a ciśnienie występujące (w danej chwili) stoi jak byk w miejscu. Jesli sztanga po odpaleniu zaciąga to sterownie działa dobrze i turbo powinno dmuchać . Nie została jakas szmata w dolotach :?: Zrzucić rurę na dolocie powietrz do turbiny i sprawdzić czy wirnik luźno sie...
Dzięki za sugestie.Własnie dziś wróciłem z trasy i okazuje się że nawet przy obecnej temperaturze też się muli więc najwyraźniej coś jeszcze broi jak odpiąłem przepływomierz to było czuć że silnik od razu reaguje na pedał gazu ale tylko do około 2,5 tys obrotów bo powyżej już wcale nie chciał iść ale do tej wartości to normalnie zrywny jak nic. Dodam...
Chłopaki, wielkie dzięki za pomoc, ale winny chyba był ten elektrozawór. Przepuszczał powietrze, po regulacji udało się osiągnąć taki cel iż już nie wywala trybu awaryjnego, przyspieszenie też jest dużo lepsze, chociaż to nadal nie to co było. Ale da się już tym samochodem jeździć normalnie :) Z różnicą ciśnień udało mi się zejść do maksymalnego poziomu...
Witam. Panowie mam problem i proszę specjalistów o porady i podpowiedzi , gdyż już sam nie daję rady. Otóż mój samochód Laguna ii 2003 1,9dci 120km i nie ma mocy. Turbina wymieniona ok. 1000km temu , gdyż padła , odma wyczyszczona , czujnik podciśnienia reaguję i napięcie na 2 i 3 przewodzie na zapłonie 1,8950v po odpaleniu przy 2000 obrotów ok. 2,4v...
Witam. Czy ktoś może wie czemu turbina przy obrotach 2000obr/min daje doładowanie prawie 1,4bara gdy u kolegi prawie się nic nie zwiększa z 1,0 bara ? oczywiście bez obciążenia na postoju. Porównuje z silnikiem kolegi gdyż u niego wszystko ok a u mnie dużo pali coś diesel. pozdrawiam
Po wymianie turbiny kupiłem nową odmę, i niedawno ja czyściłem jeszcze benzyną. Filtr powietrza 2 miesiące temu też kupiłem. A filtr paliwa 2 lata temu kupowałem. Jeśli chodzi i parametry to mechanik mówił ze turbina ma dobre paramety pracy. Jaki test przelewowy ? Dodano po 4 Dodam ze po "wścieknięciu" silnika i wymianie turba zostały wyczyszczone wszystkie...
Witam wszystkich. Posiadam lagune z 2002 roku 1.9 dci Pare miesiecy temu zaczela dymic na niebiesko wiec zaprowadzilem ja do mechanika. Diagnoze postawiono bardzo szybko (musze wymienic pierscienie)odrazu wymieniono uszczelke pod glowica. po wymianie okazalo sie ze nadal dymi wiec kolejna diagnoza to turbina. Wimieniona tez turbine ale nadal dymila....
Witam.Mam takie dziwne uszkodzenie,silnik nie chce się wkręcać na pełne obroty a wygląda to mniejwięcej tak jakby nie działała turbina,bo do 2500obr/min. działa normalnie.Przy tym silniku nie ma dużo elektroniki,bo z tego co zauważyłem jest tylko do sterowania zaworem recyrkulacji spalin.Najgorsze jest to że już raz coś takiego było(3 miesiące temu)...
Witam, szukam na forach ale ciężko znaleźć odpowiedź na mój problem. Mam lagune 2 1.9 dci 120km silnik po remoncie jakieś pół roku temu obróciło panewkę, nowa turbina i nowy elektrozawór sterujący turbiną i IC. Od pewnego momentu mam problem z błędem który męczy wiele osób otóż jest to jak komputer twierdzi błąd wtrysku, czyli zapala mi się na pomarańczowo...
Witajcie ponownie. Znów wracam z moją laguną II , 2002, 1.9 DCI W czym rzecz... Została wymieniona turbina, po wymianie jeździł słabo, ale dopatrzyłem się, że jest zapchany EGR. Po przeczyszczeniu leci jak strzała, lecz nie do końca Rozpędzanie ma bardzo fajne, ale np : chcę go trzymać cały czas na tym samym gazie to samochód rzuca w tył. Tzn, że nie...
Witam serdecznie, mam mały problem mianowicie jestem jednym z nieszczęśników którzy kupili Lagune II 1.9 dci 120 KM, 2002 rok przebieg 92 tys Km, po serii usterek które już wystąpiły mianowicie: brak mocy na każdym biegu gdy przycisnąłem gaz i przekroczyłem ok 2500 obrotów i pojawienie sie żółtej kontrolki ze świecą żarową - diagnoza w serwisie: problem...
Witam kolegów. Mam kolejny problem z Moją Laguna. Otóż wyświetla mi żółtą kontrolke i blad ukladu powietrza . Po podłączeniu pod kompa zauważyłem że dużo wartości jest na minusie jeżeli chodzi np o turbo czy przepływomierz no i nie zgadza się liczba obrotów silnika. Co innego wskazuje obrotomierz a co innego komputer. Różnica wacha się w przedziale...
Miałem troche podobną ale i inną sytuację. Na średnich obrotach też było KO ale po dodaniu gazu nagle zaczęło się dymienie,stuki. Objaw jakby zawiodła turbina. W serwisie stacjonarnie nic nie znaleźli, dopierow czasie jazdy i po przyspieszeniu okazało się że zawodził jeden z wtrysków.W pewnym momencie otwierał się na MAX ... i nie zamykał. Po regeneracji...
stan przycisku widzi,wtryski są po regeneracji,przy okazji naprawy była regenerowana turbina bo miała duży luz osiowy trzymanie przycisku nic nie daje immo w trakcie kręcenia jest nieaktywne ciśnienie na listwie w trakcie kręcenia pokazuje około 300-340 bar po pół godziny męczenia udało mi się odpalić na plaka ale chodził tylko na wyższych obrotach...
W twojej lagunie nie chodzi o rozgrzewanie silnika tylko o rozgrzanie turbiny i potem schłodzenie... Radzę poczytać dziesięć przykazań jazdy dieslem które de facto bardziej tyczą się do silników z turbo dosyć często spotykane na forach internetowych... Ja swojego turbo klekota zawsze jak odpalę to daje mu minutkę dwie kiedy to usadawiam się zapinam...
Witam. Posiadam Lagune z roku 2000 po lifcie. Silnik 1.9 dTi. Problem który chciałbym opisać objawia się następująco: Odpalam autko (pali od strzała nawet w niskich temperaturach). Rozpoczynam jazdę. Do puki nie włączy się turbina wszystko jest ok,auto jedzie,czuć doładowanie. W momencie w którym przerwę ciąg,puszcze gaz zapala się kontrolka układu...
Witam Od dłuższego czasu mam problem z Laguną II 1.9DCI. Ciężko odpala w czasie mrozów, wchodzi na obroty dopiero po upływie 30-40sekund od uruchomienia, nie reagując na pedał gazu, ogólnie brak mocy. Kupiłem wtryski używane od samochodu prawdopodobnie sprawnego, zapłaciłem 1000zł za 4 sztuki, nic nie pomogło. Świece żarowe nowe, sprawdzone, grzeją....
Witam. Niedawno zakupiłem nowy samochód jak w tytule Renault Laguna 2 FL silnik 1.9 DCI. Jaki mam z nim problem. Otóż silnik do ok 2000 obrotów jest słaby, wyraźnie brakuje mu mocy, powyżej zaczyna przyśpieszać, ale żadna rewelacja. Spalanie po mieście oscyluje się w granicach 9 litrów. Po podpięciu obecnie jeszcze ELM 327 kalkulowane obciążenie silnika...
Co do RCO może źle sie wyraziłem. W analizie usterki jest poróbnanie Oczekiwane RCO (dla danego stanu: obciążenie, obroty, ilośc powietrza, spali itd) np 60% i porównanie z wartością w jakiej akurat jest np 45%. Jakieś głupoty wypisujesz . Nie ma takiego parametru jak " oczekiwane RCO" . W "analizie " usterki jest wartość RCO jaka była podczas wystąpienia...
Ciąg dalszy przygód z autem. Coraz częściej zdarza mi się, że auto nie wchodzi na obroty ponad 3,5k. Po ponownym rozruchu jest 5k bez większych problemów. Turbina jest mechaniczna i nie wiem w jaki sposób miałaby się niby zawieszać. Zwłaszcza, że wymieniałem ją jakiś rok temu. Idąc dalej, zauważyłem dzisiaj jakieś wycieki paliwa z pompy. Dokładnie nad...
Witam wszystkich jestem tu nowy, ale mam podobny problem jak kolega, więc nie zakładam nowego tematu. Mianowicie mam lagunę II 1,9 dci 120 KM, którą 13 odebrałem z warsztatu, gdyż stała tam z powodu zapalającej się kontrolki świec żarowych, jednakże błędu nie udało się naprawić, choć elektronicznie już jest wszystko w porządku, nie ma żadnych błędów....
Turbina działa na łożyskach ślizgowych smarowanych ciśnieniem oleju z silnika. Tam jest ponad 100 000 rpm, więc musi dobrze smarować. Kiedy gasisz auto z dużych obrotów te łożyska tracą w ułamku sekundy smarowanie, a przez kilka kolejnych sekund turbina się kręci. Wtedy metal trze o metal. Rozleciała Ci się turbina. Silnik podaje teraz olej, ale nieszczelność...
Witam! Auto Espace IV 2003r. 120KM sterownik 0 281 011 101 nie ma wysterowania turbiny. Najpierw opisze łopatologicznie jak sprawa wygląda: w warunkach stacjonarnych wciskając gaz z wolnych obrotów silnik pięknie się wkręca, jeżeli nie zejdzie na wolne obroty i damy w pedał muli. Podczas jazdy jest gorzej niż tragicznie, osiągi zerowe ale nie zawsze,...
Witam, Auto jak w temacie, właściciel jeździł na lejącej turbinie(po wykręceniu turbiny wirnik miał 1cm luzy w każdą stronę.), było tak dużo że auto kopciło i samo podnosiło obroty(spalający sie olej), w końcu doszło do takiego samo zapłonu ze silnik wkrecił się dwa razy na 5-6k rpm i po prostu zgasł. Turbina już wymieniona, wszytko wyczyszczone z zalanego...
Witam!! Przejde odrazu do konkretów. Mianowicie od roku posiadam Lagune II 1.9 dci 2003r. i od jakiegos czasu podczas jazdy a dokladnie podczs przyspieszania pow. 2000 obrotow pojawiaja sie dziwne drgania z komory silnika ktore przenosza sie na pulpit wewnatrz auta. Dziwna i irytujaca sprawa. Dodam ze dwumas i sprzeglo bylo wymienione niespelna miesiac...
Mierzejewski46 - jeżeli już to pojemność walca między najwyższym a najniższym punktem tłoka. No tak , w sumie na to samo wychodzi,....ale jak brzmi. :D 747 - zawsze nad tłokiem musi zostać trochę "wolnej" przestrzeni, a czy to dziura w tłoku czy miejsce nad tłokiem, to już mało istotne w tej dyskusji. Tak poza tematem. Raz przyjechał taki mały znajomy...
Witam Silnik 2,5 dci rok 2001 przebieg 200tys km z groszami Problem polega na nadmiernym wyrzucaniu oleju po przez odmę. sprawdzając ilość oleju jaka jest wyrzucana z silnika, przewód odmy włożyłem do bańki 4l po jakimś płynie. Wygląda to tak. Kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach i dodając gazu, przez co zwiększamy mu obroty, nic się nie dzieje,...
Witam. Szukałem na Forum podobnych objawów , ale nie znalazłem nic co pomogłoby mojej Lagunie . A mianowicie od niedawna jestem posiadaczem Laguny II po lifcie,z rzekomo jednym z najlepszych silników Diesla w nich montowanych. Mój problem polega na tym , że świecą się kontrolki- serwisowa i od silnika, oraz wyświetlają się 2 komunikaty check injection...
Witam.Problem rozwiązany. Turbinę wysłałem na reklamację- po kilku dniach odesłano mi nową,choć w karcie gwarancyjnej jest adnotacja - " podczas 30min. testu nie stwierdzono uszkodzeń".... Jeśli nie uszkodzona to po co odesłano nową ? .......odp.pozostawiam dla was. Sprawdziłem ustawienie turbiny i zrobiłem korektę by "wstawała" wcześniej. Wszystko...
Witam szukałem trochę o tym ale nigdzie nie mogłem nic znaleźć dzisiaj przy próbie wyłączenia auta zapalił mi się komunikat service a auto nie gasło tak kilka razy i nic dopiero po zaduszeniu go na biegu samochód zgasł. Kolejna próba odpalenia autko pali na "dotyk" ale znów nie gaśnie. Brak dymienia z rury obroty stabilne na luzie tak więc wykluczyłem...
Witam Mam samochód Renault Laguna 1.9dci 130KM, 2006 rok. Przeważnie przy szybkim przyśpieszaniu włączała się kontrolka "CHECK INJECTION" i klucz. Podłączyłem do komputera (Solus Snap On) Pokazał 3 błędy: DF253 - EGR Solenoid valve servo control DF163 - Vechicle speed sensor circut P2002 - Undocumented code Wyciągnąłem EGR. Okazało się że te plastikowe...
Witam. Stałem sie posiadaczem laguny 2 1,9 dci z 2000r (tak pisze w dow. rej.). Auto miało zrobiony rozrząd, zregenerowaną turbinę, wymieniony 1 wtrysk. Stało około roku. Ciężko odpalało, nie miało mocy na niskich obrotach, lekko kopciło na niebiesko. Zgasło i nie chce odpalić, rozrusznik zaczyna kręcić, silnik zaskakuje i koniec, rozrusznik dalej kreci,...
Piszę w tym dziale, bo tak wydaje mi się, że mój problem leży po stronie elektroniki auta. Samochód: Renault Laguna 1.9 DCI 120 KM, 2001 rok, sterownik wtrysku: EDC15C3. Objawy: Samochód generalnie traci moc, trudno mu przekroczyć 3000 tys./obrotów na liczniku, na niskich obrotach raczej dobrze się zbiera, czasem moc odzyskuje, ale trudno określić z...
pytam, bo mam problem z bledem wtrysku. zawsze jak jest blad to cisnienie doladowania jest nizsze od wymaganego, a blad pojawia sie czesto przy srednim obciazeniu ok 2000 obr. po mocniejszym wcisnieciu gazu podczas np. przyspieszania. Ostatnio na postoju logowalem i zauwazylem, ze jak wcisne gwaltowniej gaz do ok 3500 obr i odpuszcze do 2000, to przez...
Witam Problem jest taki że po odpaleniu samochodu zapala się żółta kontrolka diagnostyki i nie załącza turbiny. Podłączony CLIP pokazuje ciśnienie atmosferyczne 997 hpa a doładowania 1100, błąd jest trwały i niekasowalny (błąd niezgodności ciśnien) Jeśli się auto odpali a potem da mu w pipe to można przejechać i 100 km byle nie odpuścić gazu do zera...
Np. silnik F4RT jest dobry tylko jako legenda w internecie. Ciężki i paliwożerny kloc, z łatwym do uszkodzenia rozrządem skutkującym wymiana silnika i ciągłymi problemami z elektroniką. Co jest w nim takiego wyróżniającego? Ma lagunę IIFL od 1,5 roku, 20 tys przejechane, 245 na blacie z silnikiem F4RT 170KM +LPG. auto pali w cyklu miesznym 11-12 l...
Witam wszystkim. Jestem jak na razie szczęśliwym posiadzaczem Renaul Laguna II z 2001r. Silnik 1.9 dCI 120km. Od pewnego czasu zauważyłem dziwną przypadłość, mianowcie gdy odpalę samochód, a silnik jest zimny to po przegazowaniu lekko dymi na niebiesko, jeśli silnik spokojnie chodzi na wolnych obrotach dymienie nie występuje.. Ustaje w momencie, gdy...
Witam, Od razu powiem że jeśli nie ten dział to przepraszam, po prostu tak mi do tego pasowało. Mam problem ze swoją laguną. Problem pojawił się "z dnia na dzień", wcześniej nie było żadnych objawów. Mianowicie po włączeniu zapłonu wszystkie kontrolki się zapalają i po chwili gasną i powinny świecić tylko Ładowanie i STOP, ale od czasu problemu świecą...
Silnik f9q716 1,9 dTi. LIPHII kombi. Auto kupiłem zimą. Nie było gdzie go za bardzo sprawdzić pod względem prędkości. Było żwawe i ok. Wczoraj wyjechałem na trasę. Przy 160km/h coś szarpnęło i wydawałoby się, że słyszę jakieś szuranie w silniku. Po kilku kilometrach auto straciło dynamikę i na 3 i 4 biegu obroty nie wzrastały powyżej 2500 i 100km/h....
nie wiem mechanik teraz probuje przestawic o jeden zabek pasek rozrzadu .. nie wiem czemu to ma słuzyć ... objawy sa nastepujace: silnik nie ma nadal mocy i podczas przyspieszania w pewnym momencie jak by była ale pozniej jak sie przyspieszy lub zwolni to jest to samo. wina turbiny tez została wykluczona wtrysków również bo przełożyli z laguny II i...
Mateo ma rację,aby zmienić kierunek obrotów trzeba zmienić kolejnośc komutacji uzwojeń,ale przyglądnij się jeszcze raz obu turbinkom,czy są identyczne,czy jednak łopatki maja odmiennie
obroty turbiny obroty turbiny iveco laguna obroty
passat antena separator piekarnik katalityczny czyścić amica indukcyjny płyta
iRobot Roomba 880: zwalnianie zacisków latarni 81002-Lighthouse – instrukcja demontażu Grzałka Selfa 3 kW z termostatem do PV 2,94 kWp i inwertera Eko Solar Boat 3000 Pro – czy wytrzyma 13A?