turbina po regeneracji nie działała poprawnie, nowa turbosprężarka załatwiła sprawę .
http://obrazki.elektroda.net/8_127693721... Jest to zawór upustowy spalin (wypuszcza spaliny omijając wirnik turbiny). Służy do ograniczania maksymalnego ciśnienia doładowania i nim jest sterowany. Otwiera się np. przy ciśnieniu 0.8 bar. Skoro twierdzisz że dźwignia porusza się bez żadnych oporów to objaw jest taki że zawór ten jest stale otwarty...
Postaram się odpisać na pytanie trochę szerzej aby inni również mieli możliwość dowiedzieć sie co to jest "sztanga", "grucha" itd. i na jakiej zasadzie to działa : jeśli sztanga jest masymalnie zassana do gruchy tak, że dźwignia zmiennej geometrii (na którą założona jest sztanga i zabezpieczona klipem) oprze się o śrubkę ogranicznika ruchu dźwigni to...
Ta kontrolka to kontrolka ogólna usterki sterowania silnika, trzeba podłączyć stosowny sprzęt i zrobić diagnostykę...to nie jest kontrolka tylko turbiny...
Co do GTD, to obroty sprężarki to max 45000, a turbiny napędowej, czyli na wale wyjściowym, 24000 obr/min.
Pewne jest stopienie tłoków i popekanie żeliwnych cylindrów. A + to samooczyszczanie poprzez spalenie brudu. Jakie zamierzasz obroty uzyskiwać? 8tys silnik nie wytrzyma. 6 tys to i bez turbiny osiąga.
z doświadczenia wiem, że przy regeneracji turbiny ze zmienną geometrią, czy potrzeba czy nie szlifuje się lekko kierownice tej turbiny (aby się nie zatarły z powodu nadmiaru nagaru), niestety często zdarza się, że osoba regenerująca zeszlifuje o kilka setek za dużo i powstaje luz pomiędzy tymi kierownicami, a podstawą po której się poruszają, efekt...
Pomyliłeś zupełnie pojęcia. Na rysunku miejsce przez Ciebie zaznaczone to nie żadna śrubka tylko metalowy króciec na który wsunięty jest wężyk gumowy i to nie ten króciec się ma poruszać tylko sztanga wychodząca z lewej strony gruchy czyli "bączka" w zależności od tego jakie podciśnienie jest podawane wężykiem do tej gruchy. Na rysunku masz schemat...
Jak jeździć? Normalnie jak benzyna używając całego zakresu obrotomierza. W żadnym wypadku nie mulić silnika na wysokim biegu i niskich obrotach bo uszkodzisz silnik i zablokujesz kierownice w turbo nagarem. Jedynie z tym się nie zgodzę. Diesel nie lubi wysokich obrotów. Najekonomiczniejszy jest do 3500obr/min. Najlepiej jeździć dociskając go do tej...
Moim zdaniem jest to nieopłacalna ingerencja w strukturę silnika, zważywszy na to, że nie zmniejszy to spalania. Tak, turbosprężarki przyczyniają się jedynie do spalania większej dawki paliwa w danej pojemności silnika (silnik mniej dymi pod obciążeniem, bo następuje spalanie zupełne całej dawki paliwa podanej przez pompę) przez co można uzyskać wzrost...
... Co prawda nie jest podany precyzyjnie czas ... Za to precyzyjnie określony jest powód: .. w celu umożliwienia turbosprężarce zmniejszenia obrotów... Niewiele ma to wspólnego z chłodzeniem turbiny. Mnie jednak przekonał wcześniejszy argument z naklejką.
Czy problem pojawił się po regeneracji turbiny?ewidentnie przeładowuje albo turbina w takim razie jest źle ustawiona chodzi o gruszkę albo zawór pompy jest źle wysterowany.Super by było jakbyś mógł wrzucić wartości turbiny i zaworu sterującego oraz obrotów.
A silnik wentylatora chłodnicy?? Jak potrafi uciągnąć duże śmigło to i z wirnikiem turbiny powinien dać sobie rade... i najbardziej chodzi mi o obroty jakie wyciągają takie silniki??
O ile problem pojawił się tylko raz i to na np. najwyższym biegu to staraj się co jakiś czas pogonić auto na niższych biegach do wysokich obrotów silnika - wypali nagar z turbosprężarki lub nie ale zawsze lepsze to niż potem konieczność demontażu i czyszczenia zmiennej geometrii, chodź w A4 to i tak nie jest wielki problem bo i turbo dzielone i sztanga...
Niewiem, małe silniki i stare miały wyższe obroty do jazdy. Było tak wcześniej? Może już turbosprężarka ma najlepsze lata za sobą, albo jeśli ma zawór sterujący geometria.
Pytanie zasadnicze - ile można pojeździć na takich objawach? Oczywiście odpowiedź to - wcale bo może paść w każdej chwili.. Ale zasadniczo nie pałując turbiny czy jest szansa na dłuższą jazdę?
Intercooler (+przewody) był dokładnie czyszczony? Może zaciągać stary olej z IC na wyższych obrotach i później trafia niespalony do turbiny i tam się dopala.
Samochód już nie kopci i wchodzi dobrze, winą był zapchany FAP. Ale to nie koniec problemu, bo pojawił się nowy problem. A więc jak silnik wchodzi na obroty to przewody od turbosprężarki się płaszczą, tak jakby była w nich próżnia. A gdy silnik spada z obrotów to słychać grzechotanie, które dochodzi z turbiny. Co mogło się w niej zepsuć? Czy da się...
Może sprawdź układ podciśnienia sterujący VNT (zmienną geometrią) turbosprężarki - czyli gruchę turbiny ze sztangą i dźwignią, elektrozawór i wężyki (szczelność). Układ VNT może się przycierać, sprawdź czy prawidłowo działa w następujący sposób: na wolnych obrotach zdejmij wężyk podciśnieniowy z króćca gruchy na turbinie, sztanga ma się natychmiast...
Witam,jestem posiadaczem Audi A6 C6 2006r 2.0 Tdi 140 Km i mam problem (i dość tego auta) już od ponad roku mam problem z moim autem. Na początku świecił się check egru i auto nie jeździło jak powinno. Kupiłem drugi używany. Auto dostało mocy ale nadal palił się check nic z tym nie zrobiłem teraz stwierdziłem że należy zrobić z tym porządek. Okazało...
Większość ciepła z okolic denka tłoka odprowadzanie jest właśnie przez pierścienie. Chłodzenie tłoka przez konwekcję i odparowywanie mieszanki ma mniejsze znaczenie, szczególnie w dwusuwie z cyklem pracy co każdy obrót wału. Jeśli chodzi o przedmuch przez rowek pierścienia, to przy prawidłowym pasowaniu jest naprawdę nieznaczny. Pierścień w rowku działa...
Ja słyszałem coś o 0,85 Bara, ale to nie sprawdzone informacje. Jeszcze gdybyś mógł napisać przy jakich obrotach ma osiągnąc 0,65 bara i czy patent z wolnostojącą sprężarką i podłączoną do niej turbosprężarką (tzn. gruszką turbiny) przy ustawieniu na wyjściu reduktora tych 0,65 lub 0,85 bar zda egzamin? Należy tak ustawić sztangę, żeby zawór upustowy...
Dlaczego mówi się, że turbo "włącza" się od jakichś obrotów? Tam chyba nie ma żadnego układu sterującego, tylko czysta mechanika zależna od ciśnienia spalin? Tak, pracuje cały czas. Ale układ sterujący jej pracą też jest. Typowa turbosprężarka w samochodzie europejskim o pojemności 1,0 - 2,5l na wolnych obrotach silnika osiąga ok. 15 tys. obrotów,...
6. Zalać turbosprężarkę niewielką ilością czystego oleju i obrócić wałkiem turbosprężarki kilkukrotnie – obrót powinien być swobodny. Zalać należy łożysa ślizgowe a nie nie łopatki, jak co niektórzy.
witam, kolego sztomel, po pierwsze wiesz jaką ma temp wirnik turbiny? około 400st, olej nawet najlepszy przy 280 smazy sie i łózyskowanie które jest slizgowe po paru takich zatrzymaniach jest do wymiany( spiecze się lub przypiecze i nie osiagnie swojej wydajności turbina), po jezdzie trzeba dać od 1-kilku min w zależności od tem zewnetrznej i czasu...
1. Ciśnienie w katalizatorze (DPF) Ciśnienie 3-4 mbar na wolnych obrotach jest w normie, ale wzrost do 10-20 mbar podczas przyspieszania może być nieco zbyt wysoki. Może to sugerować, że przepływ spalin jest częściowo zablokowany. Wypalenie filtra DPF może nie usunąć twardszych osadów, które mogłyby blokować przepływ spalin w katalizatorze. Rozwiązanie:...
Turbine również. Nastawniki zamyka ją całkowicie. Nie, turbina nie może być zamknięta całkowicie, to jest po prostu technicznie niemożliwe. Turbosprężarka pracuje zawsze, kiedy pracuje silnik. Nawet na wolnych obrotach silnika turbina nadal obraca się z prędkością rzędu 15 - 20.000 rpm, ale są to obroty praktycznie nie dające przyrostu ciśnienia w...
Witam, Temat bardzo dobrze znany. Wiem że jest dużo tematów na ten temat, ale postanowiłem zamieścić swój. Jestem użytkownikiem samochodu Audi A3 1.9 TDI 110 KM. Oczywiście jak większość osób tutaj piszących na ten temat miałem problemy z turbiną. Powodem utraty mocy były zapieczone kierownice turbiny. Po rozkręceniu turbosprężarki okazało się że ruch...
A co do takiego generatora wysoko obrotowego, to masz kolego jakiś pomysł? No niestety tutaj kończy się mój pomysł gdyż z silnikami elektrycznymi moja przygoda się dopiero zaczyna. Nie wiem czy są takie które potrafią generować prąd przy tak wysokich obrotach. Dla tego tez chciałem usłyszeć waszą opinię :) W każdym razie może jakaś przekładnia zębata...
Witam:) Zwracam się do kolegów i koleżanek:) z takim małym problemikiem:) Otóż potrzebuję do zaliczenia przedmiotu na studiach wykres mocy dowolnej turbosprężarki. Sęk w tym że z tego co widzę (bo już trochę sam szukałem;)) w internecie tego nigdzie nie ma:( Jest cała masa wykresów z hamowni niestety ja potrzebuję wykresu samej turbiny (wykres mocy...
1. Uszkodzenie pompy wtryskowej Bosch VP44 Jest to częsty problem w silnikach z pompą VP44, zwłaszcza przy wyższych przebiegach. Z czasem pompa może tracić swoje właściwości, co skutkuje niestabilnym ciśnieniem paliwa, a w efekcie – przerywaniem pracy silnika. Może to wyjaśniać, dlaczego po kilku kilometrach, gdy silnik się rozgrzeje, pojawia się problem...
Witam Wszystkich Serdecznie. Mam problem ze swoim T5 FL z 2011 roku 2.0 Tdi 180KM silnik CFCA. Otóż chodzi o to że samochód nie ma mocy. Nie wkręca się w obroty, jedzie jakby był w trybie Awaryjnym. Po podłączeniu VCDSa błędy są takie. 11876 Sterowanie zaworu turbosprężarki na wejściu 11859 Zawór regulacji ciśnienia doładowania, zespół 2 Czy jest opcja...
Wracając do pytania o załączanie turbo- żadna turbosprężarka nie wyłacza się na wolnych obrotach a tak zwane włączenie turbiny to efekt nagłego wzrostu momentu obrotowego wynikający z sumy większego momentu związanego z wzrostem obrotów siłnika i efektu doładowania który też jest zauważalny przy wyższych obrotach poprostu wyższe ciśnienie ,a wzrost...
Jak dla mnie bomba... Zastanawiałeś się kiedyś nad użyciem jeszcze samochodowego ic przed komorą spalania aby powietrze tam wpadające było chłodniejsze i miało mniejszą objętość a co za tym idzie więcej by go było i więcej paliwa mugł byś podać-większa sprawność.... Jaką moc ma takie cudo? PS stosujesz się do zaleceń przy użytkowaniu turbiny jak w samochodzie...
Mam problem związany z turbo jakiś czas temu dochodziło do przejścia w tryb awaryjny, postanowiłem oddać turbinę do regeneracji i przy okazji wymieniłem kolektor ssący, dolotowy. Po włożeniu turbiny samochód nie wkręcał się na obroty 2500 obrotów dalej nie szło i coś buczało, okazało się ze katalizator był zabity i zabrudził cała turbinę przez co wirnik...
ponizej masz fotke jak to działa http://obrazki.elektroda.net/49_12640142... W tym graficznym przedstawieniu działania zmiennej geometrii turbiny jest błąd, ktoś kto dokonywał opisu przy rysunkach przedstawiających pozycję łopatek zmiennej geometrii pomylił miejscami ich opis, przy niskich obrotach silnika łopatki mają być przymknięte a przy...
Dziękuję za odzew. Specjalista od VAGa to on raczej nie jest. Pracuję w Szkocji i tu raczej ciężko o kogoś na prawdę kompetentnego. Dolot szczelny, drożny, wydech drożny, sterowanie turbiny działa, co do wydajności nie jestem w stanie odpowiedzieć. Podglądając parametry bieżące na postoju operując pedałem przyspieszenia widać dużą różnicę między oczekiwanym...
Co za spam? admin ban for all! Panowie poczytajcie o zmiennej geometrii VNT takie turbiny mogą wstawać już na wolnych obrotach tylko surge je zabije... Hehe, mistrzu żadne VNT tam nie jest potrzebne, tak samo jak biturbo itp. Wystarczy jedna turbosprężarka z upustem. Ale kwestia doboru nie leży w gestii użytkowników wypowiadających się w tym wątku....
Witam. Mam golfa 6 1.6 tdi CAY. Wymieniłem gruszkę turbiny gdyż stara była zgniecona (silnik oparł się o ścinę). Wymieniłem pod nr (792430-03). Na wolnych obrotach zaciąga sztangę ale wywala błąd P2563- niewiarygodny sygnał czujnika położenia turbosprężarki, sztanga opada. Odczyt VCDS NASTAWNIK TURBOSPRĘŻARKI WYSOKIE CIŚNIENIE w parametrach mam bez...
Na temat 3000GT wspominam z tego powodu żeby pokazać że możliwe jest dobranie tak turbin żebyś osiagnął założony cel, czyli doładowanie od niskich obrotów. Turbosprężarki z 3000GT oczywiście są za małe jak sam zauważyłeś. Wciąż nie wiadomo jakie chcesz ciśnienie i od jakich obrotów, więc raczej nikt nic konkretnego nie zaproponuje. Na twoim miejscu...
Okazało się że masy były w fatalnym stanie, oczyściłem i wszystko zaczęło normalnie działać. Niestety podczas jazdy kiedy auto jedzie do 5tys obrotów wpada w tryb awaryjny I pokazuje błąd P0299 https://obrazki.elektroda.pl/2276974800_... https://obrazki.elektroda.pl/1715425900_... (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot...
Zatkany DPF uniemożliwia wkręcanie turbosprężarki na wyższe obroty (wynika ze zbyt małej róznicy ciśnien przed i za zwężką) więc turbo nie jest wysilone. Przytkany DPF nie powoduje także przegrzewania turbiny - to mit. Ja bym się nie doszukiwał przyczyny w DPF. Radzę najpierw zrobić turbo, potem podjechać na diagnozę i wtedy sprawdzać kody błędów osprzętu...
To nie dioda tylko zaworek jednokierunkowy (czarnobiały) nr 5 na poniższym foto : http://obrazki.elektroda.net/58_12523103... , kolorem białym musi być zwrócony do N75 czyli elektrozaworu z białą główką, masz silnik ASV czyli turbo ze zmienną geometrią a nie z zaworem wastegate, to co nazywasz wastegate to jest właśnie gruszka ze sztangą a...
Jeżeli dobrze zrozumiałem to powinienem poszukać pękniętych przewodów rurek wychodzących z turbiny? Przepraszam że się tak dopytuję ale do tej pory miałem styczność jedynie z silnikami wolnossącymi, a temat turbosprężarek jest mi jeszcze obcy. Proszę o odpowiedź.
Wg mojej wiedzy to nie rozchodzi się o temperature turbosprężarki czy oleju którym jest chłodzona, tylko o brak smarowania (ciśnienia olej u po wyłączeniu silnika) Jeśli ktoś ma możliwośc niech zdejmie wąż z turba od stony ssącej powietrze wkręci auto na obroty np 3tys przez pół minuty, puści gaz i zagsi silnik po np 15-20sek (taki czas wystraczy np...
Czyli teoria z internetu jest nieprawdziwa, że tymi silnikami należy jeździć z dużymi obrotami a czasami nawet przegonić auto z maksymalnymi obrotami w celu przeczyszczenia turbiny?. Z tego co koledzy piszecie to wystarczą obroty przy których jest największe doładowanie i moment obrotowy bo wtedy łopatki mają już swoje maksymalne odchylenie (jakieś...
Mam vcdsa Super. Opalasz silnik, rozgrzany. Łączysz się z silnikiem, wybierasz "Basing Setings" (04) wybierasz- wpisujesz 011 i on. Silnik wchodzi na 1400 obr/min i co 30 sekund sztanga turbiny będzie wysterowana w skrajne położenia krańcowe. Dobra jest jutro tak zrobię Żeby było bardziej przejrzyście zrobiłem foto jak był ustawiony zawór w oryginale...
AHU czyli 90tka ten model nie mazatem turbiny z kierownicą lecz jest to turbo z zaworem obejściowym. jesli jestes pewien że przewody o których wcześniej pisałem ( wężyki) sa i obserwował wartości rzeczywiste cisnienia doładowania ok i jestes w stanie wysterować sztucznie zawór w turbo by słyszec jak "puka" to zaryzykował bym podmianke elektrycznego...
Cześć, Auto: Peugeot 508 kombi, 1.6 diesel BHZ, 2016r Problem to błędy w silniku P1496 i P2563, w aucie rozbierana góra w celu wymiany termostatu a więc również jakieś wężyki od podciśnienia były odpinane ale nie te od turbiny. Błąd P2563 był obecny przed rozbiórką natomiast P1496 zaczął pojawiać się już po montażu przez ten czas auto stało ponad tydzień,...
silnik ma ma zjawisko podobne do odmy przyczyną tego stany jest uszkodzona turbosprężarka lub uszkodzony, względnie uszczerbiony grzyb zaworu ssącego... Zobacz także czy na filtrze powietrza i przewodzie powietrza jest olej jeśli tak to usz. jest turbosprężarka może być też tak że z łożyska ślizgowego wirnika turbiny wycieka olej który dostaje się pod...
Powiem szczerze, że naprawdę rzadko spotykam się ze stwierdzeniem uszkodzenia turbiny wskutek nie używania, ale jest to możliwe w przypadku, kiedy silnik pracujacy zbyt długo na biegu jałowym może wytwarzać podciśnienie w turbinie, co prowadzi do uszkodzenia uszczelnień olejowych lub przyspieszając z niskich obrotów powodujemy, że olej zbyt krótko krąży...
P2562 Turbosprężarka Zwiększ sterowania czujnik położenia "" Obwód Wystepuje tylko taki błąd, sprawdzalem dolot do turbiny i wszystkie opaski dokladnie i nadl jest to samo.
Witam Mam problem z silnikiem 2.5TDI AEL (ten sam co w audi A6 C4, VW T4) tzn. objawia się tym że turbosprężarka nie pompuje równo tzn. przy wciśnięciu do dechy na wyższym biegu gdzie obroty narastają stosunkowo wolno słychać jak turbo pompuje i za chwile przestaje, wydaje mi się że powinno być słychać ciągły świst turbosprężarki. Drugą sprawą są silne...
Silnik na jałowym chodzi równiutenko (obroty na poziomie 800 i nie falują w żadną strone). Dziś go jeszcze raz oglądałem i zauważyłem, że wąż wychodzący od turbiny do intercoolera zamiast puchnąć, to jest miękii a nawet go zasysa. Co dziwne pod vagiem i pod obciążeniem vag pokazuje poprawne doładowanie. Ogólnie sytuacja patowa. A jeszcze jedno, przy...
Witam, problem dotyczy pojazdu seat leon 1M 1.9TDI 90KM z 2002r. Problem polega na odcinaniu turbiny, fajnie się napędza i w pewnym momencie odcina i samochód już strasznie wolno wkręca się na wyższe obroty. Po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu silnika turbo się załącza ale jak dalej się chce trochę przycisnąć to dalej odcina. Po oczytaniu błędów VAG...
(...) https://obrazki.elektroda.pl/2549012000_... https://obrazki.elektroda.pl/9684676700_... https://obrazki.elektroda.pl/4057418700_... https://obrazki.elektroda.pl/1291280400_... https://obrazki.elektroda.pl/6054843900_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Z przedstawionych...
Witam, Mam problem ze swoim focusem 1.8 tdci 115KM. Od ponad miesiąca dymi na czarno podczas przyspieszania oraz na biegu jałowym jak mu przygazuje. Słychać pracę turbiny jak wkręca się na obroty (przed problemami pracowała tak samo). Moc w normie, ale zwiększone spalanie o ok. 10%. Wyrzuca kontrolkę błędu przy ok. 1500-1600 obr. (czerwone koło zębate),...
Witam wszystkich gwizda w mojej reni turbina mam pytanie czy samemy można wymienić cały srodek spręzarki czy ten kompletnu zestaw dostepny na allegro jest już wyważony i czy są jakieś problemy przy wymianie .Znalazlem taki nowy środek do turbiny za 500zl a regeneracja kosztuje jakies 1000zl chyba że ktoś zna jakiś rozsadny serwis jestem z Nowej Soli...
Witam Serdecznie! Zabrałem się dziś wieczorem za wyjęcie turbo, odkręciłem 4 śruby od elastycznego odcinka rury wydechowej izdjąłem go. Mogłem zobaczyć wnętrze turbiny. To co zobaczyłem nie zdziwiło bp myślałem że zobaczę kierownice spalin sprzeżoneze sztangą. w mojej turbbinie ich nie ma a grucha podciśnieniowa steruje zaworem który pomija dla spalin...
.. na turbinie siedzi taka metalowa puszka która jest podłączona do elektrycznego zaworu przewodami ciśnieniowymi i tą metalową puchą staruje jeszcze czarna pucha z czarnego plastiku <pewnie ten siłownik pociśnieniowy o którym pisze kolega SZTOMEL>... JAKIEŚ POMYSŁY OD CZEGO ZACZĄĆ I jakie mogą być objawy uszkodzen elementów - żeby znaleźć który...
Muszę wam wyjaśnić że jet to silnik czterocylindrowy, testowałem go na razie na biegu jałowym i przy jezdzie bez żadnego obciążenia i nie zadowala mnie praca turbiny. Dopiero ma pełnych obrotach czuć że turbinka coś pomaga. Wlot turbiny ma średnice 37mm a wylot 46mm waszym zdaniem to odpowiednie wymiary? A jak najlepiej przespawać kolektor tak by energia...
Witam, Mam problem z moim pugiem 407 1.6 HDi , otóż turbosprężarka wpada w tak zwany "surge" podczas schodzenia obrotów silnika. Spowodowane jest to tym że kierownice turbo nie otwierają się po odpuszczeniu gazu, z tego co zaobserwowałem w sprawnym samochodzie po odpuszczeniu gazu cięgło gruszki wykonuje ruch w górę otwierając kierownice co powoduje...
Witaj. Dosyć sporo tłumaczenia, ale jeśli chodzi o budowę turbosprężarki to tzw cięgno sterowane gruszką, a wcześniej podciśnieniem regulowanym przez zawór elektryczny obraca takim wiankiem w którym są malutkie łopatki regulujące kierunek przepływu spalin na wirnik turbiny czyli jeśli kierunek jest bardziej na obrzeże wirnika prędkość obrotowa rośnie,...
Witam, Otóż powodów może być kilka. Po pierwsze wymieniałeś sam rdzeń turbosprężarki. O ile się nie mylę ta turbosprężarka jest o zmiennej geometrii. Jak zdjąłeś obudowę turbiny (ta żeliwna) powinna znajdować się kierownica - obejrzałeś jak to wygląda, czy porusza się gładko, nie przycina? To z tyłu silnika to nie czujnik ale zawór proporcjonalny odpowiedzialny...
Autorowi tematu chodzilo chyba o standardowe chlodzenie turbiny po jezdzie. Czyli dac jej odpoczac na wolnych obrotach ok 1minuty przed zgaszeniem silnika. Mozna poprostu poczekac, ew zamontowac TurboTimer jak juz wyzej koledzy powiedzieli. Minus TurboTimera jest taki ze nie mozna zostawic auta na biegu ;)
wczoraj dobrałem się do auta tam są 2 zaworki z wężykami ciśnieniowymi 1 przy filtrze paliwa i 2 po 2 stronie silnika przy turbosprężarce i są niby sprawne bo w momencie kiedy zdejmuję z turbosprężarki mały ciśnieniowy wężyk koloru niebiesko czarnego i zatykam go sśie mi lekko palec oczywiście przy małych obrotach silnika Dodano po 3 dalej pomysły mi...
Też bym chciał żeby jakakolwiek turbosprężarka dmuchała od wolnych obrotów. :)
Mam VW Golfa IV 1.9 TDI 110 KM, typ silnika ASV. Od pewnego czasu czasu zauważyłem, że z turbosprężarki na biegu jałowym przy spadających obrotach wydobywa się dźwięk tarcia i jakby syk z rury filtra powietrza. Auto nie ma objawów spadku mocy, dymienia ani brania oleju. Czy spotkał sie ktoś z podobnym problelmem? Z opinii znajomych mechaników wynika,...
Witam, proszę o poradę. Vivaro 115km silnik 2.0 DTi na łańcuchu przebieg 180tys km, naglę podczas jazdy stracił moc, błąd p0299 niskie ciśnienie doładowania. Czujnik ciśnienia doładowania sprawdzony, N75 sprawdzony, zawór WG zamknięty ręcznie z pompki podciśnienia a doładowania dalej brak, silnik wkręca się tylko do 3tyś obrotów, brak dymienia. Następnie...
czy bypass turbiny jest dobrym rozwiązaniem aby móc sterować kiedy chcę turbinę a kiedy nie Praktycznie każda turbosprężarka wyposażona jest w tego typu zawór, zwany wast gate. Służy on do upustu części spalin gdy turbosprężarka wytworzy żądane ciśnienie doładowania (ograniczanie ciśnienia). Nie istnieje konieczność dodatkowego sterowania turbosprężarki...
Trzeba ustalić skąd bierze się olej. Czy pierścienie nie trzymają szczelności można sprawdzić mierząc ciśnienie sprężania (nie wiem, ile powiano ono wynosić dla 1.7dtl). Jak będzie niskie, to można wpuścić kilka kropel oleju do cylindrów, jeśli ciśnienie wzrośnie to winna pierścieni, jeśli nie to ciśnienie ucieka głowicą. Jeśli to byłby mój samochód...
Do wyważania turbin w turbosprężarkach zakres obrotów sięga 140000-210000 obr/min. W ciężarowych 1500-3000. W osobówkach powyżej 100000 pojawia się małe niewyważenie, którego przy niskich obrotach nie wyłapie.
Witam ponownie! Zrobiłem chyba wszystko, na co pozwala moja wiedza oraz posiadany w dyspozycji sprzęt, a więc : - ciśnienie paliwa - sprawdzone, nie odbiega od żądanego (w pełnym zakresie obr/min) - podciśnienie z VAC "zamyka" mi manometr, - podciśnienie przed zaworem i za zaworem w normie. Wartości mierzone CLIP'em przez zaprzyjaźniony serwis RENAULT:...
Witam Przy wymianie oleju zauważyłem że mam przerdzewiałą małą dziurkę w rurze którą wychodzą spaliny z Turbosprężarki. Postukałem śrubokrętem ( aby obić z rdzy) no i zrobiła mi się większa dziura. Wygląda to tak: 843516 Więc postanowiłem wykręcić turbosprężarkę aby, to w miarę porządnie wyczyścić i naspawać jakąś łatę na to z blachy. Na szczęście udało...
Cześć TDI 1.9 AHU VP ( na zwykłej pompie rotacyjnej) Zapłon jest ustawiony na 49-54 Dawka paliwa na 4mg Wymieniłem turbosprężarkę ale auto nadal czasami lekko kopci na szaro-niebiesko gdy mocniej przyspieszę z niskich biegów. Czytałem o zasadach uszczelniania się turbiny , o tym, że katalizator powinien być zamontowany ponieważ jego brak powoduje niskie...
Witam. W czerwcu 2020r. Czyściłem kierownice turbosprężarki. W załączniku wrzucam zdjęcia z logów dynamicznych z czerwca. Na tych ustawieniach auto jeździło bez problemu do teraz. Od tygodnia czasu auto najczęściej na 3 biegu i powyżej 3000 obrotów wchodzi w tryb awaryjny. Znany wszystkim NOTLAUF. Vag wyświetla błąd 17965. Czy jest możliwe ze ponownie...
Witam wszystkich. Posiadam Mercedesa W203 2,2cdi, 2005r. Pomimo, że auto powinno mieć 150KM, na pewno nie posiada takiej mocy. Auto fabrycznie nie posiadało filtra cząstek stałych. Spala dosyć spore ilości paliwa. Było diagnozowanie nie przez jednego mechanika. Niestety nikt nie postawił poprawnej diagnozy. Większość wymieniłaby wtryskiwacze. Nie jestem...
Zobacz czy na wolnych obrotach dźwignia poruszająca kierownicami spalin opiera się o ogranicznik na korpusie turbosprężarki. Widać to będzie dobrze z kanału : http://obrazki.elektroda.pl/8919093800_1... "VNT Lever" ma się całkowicie oprzeć na "stop" bo jak jeszcze raz spojrzałem na log przy podłączonym podciśnieniu "na krótko" to nawet...
Skoda po odpaleniu nie ma mocy (pracuje w trybie awaryjnym, bez turbiny) stan taki utrzymuje się dopóki nie przekroczę pewnych obrotów dla różnych biegów innych Z całą pewnością mogę Ci podpowiedzieć, że sterownik silnika nie pracuje po odpaleniu w trybie awaryjnym. Gdyby tak było to auto nie odzyskiwałoby dynamiki przy wyższych obrotach silnika. W...
Witam mam problem z turbosprężarką, silnik na biegu jałowym pracuje ok, a podczas ruszaniu (przyspieszania) przy dodawaniu gazu jest uczucie szarpania i silnik nie może wejść w obroty tak jakby zacinała się turbina, notabene turbosprężarka była regenerowana i przez okres 7 dni dobrze pracowała. Proszę o poradę.
Myślałem o przerobieniu turbosprężarki, odcinając od niej część turbiny spalin, pozostawiając tylko sprężarkę i przystosowaniu tego na pasek. Co o tym sadzicie? Raczej nie bardzo, taka sprężarka żeby zaczęła dmuchać potrzebuje przynajmniej kilkadzesiąt tys. obrotów, więc koło pasowe z paskiem się nie sprawdzi. Już lepiej pójdź w stronę wykorzystania...
Witam, Zważywszy na zaniedbania poprzedniego użytkownika samochodu będę zmuszony wymienić turbosprężarkę. Jedni wychodzą z założenia że najlepiej kupić nową inni że dobrze wychodzi regenerowana lub zakup samego korpusu a jeszcze inna grupa że szukać używanej z gwarancją. Turbina która pracuje wadliwie tj. wyje + przepuszcza olej w wydech to Garrett...
Turbo jednak dławi przepływ spalin i w ten sposób też odbiera trochę mocy. Tak, jednakże nigdzie nie mogę znaleźć sensownej informacji ile. Jedyna "darmowa" energia ze spalin to energia cieplna. Bierz pod uwagę, że silnik w samochodzie to też silnik cieplny. Odbiera energię gorących spalin. Podobnie jak wszelkie turbiny gazowe i inne silniki odrzutowe....
Witam wszystkich mam problem z Dacią Sandero 1 z 2009 r. A mianowicie mam dwa błędy: 1 . Kod DF 263 osiągi turbosprężarki Na poziomie maksymalnym ... Szybka odpowiedź 1. DF115 („MAP – ciśnienie w kolektorze na poziomie minimum”) oznacza, że sterownik okresowo widzi _zbyt niskie_ ciśnienie w dolocie. 2. DF263 („Osiągi turbosprężarki na poziomie maksymalnym”)...
Witajcie, od pewnego czasu borykam się z problemami z FFIII 1.6 TDCi Econetic (77kW - 105KM), a przechodząc do sedna: problem pojawiał się raz na jakiś czas: błąd P2563:00 - skasowanie błędów pomagało (objaw raz do roku od ostatnich 3 lat). Ponad miesiąc temu podobny błąd kilkukrotnie się pojawił w ciągu 2-3 dni - wymiana zaworu N75, która pomogła na...
A więc tak, tankuję na BP Ultimate Diesel ;] to nie wina paliwka. 2 tygodnie wcześniej gdy wkładałem turbinę do auta była czysta lśniąca tak zasyfiło sie przez okres 2tygodniowych prób odpalania auta aż ciężko uwierzyć. Na początku paliło ale nie wkręcało się później odpalało ale spadały obroty na koniec odpalało i gasło, przez ten czas najdłuzej autko...
raczej zapieczenie kierownic zmiennej geometrii turbiny - ale to nie jest jej uszkodzenie a zwykłe nagromadzenie się nagaru i sadzy, które skutecznie ogranicza swobodny zakres ruchu łopatek turbiny, które w turbinach VNT pełnią role zaworu upustowego wastegate (czyli zaworu bezpieczeństwa zapobiegającemu nadmiernemu wzrostowi ciśnienia powietrza doładowanego...
dzięki wielkie za zainteresowanie tematem , mam jeszcze pytanie : spotkałem sie kilka razy z pojeciem stage 1, stage 2 itd . o co tu chodzi to jakies etapy?? a turbiny o których piszesz z zapasem na 500-600 km to jak bedzie z lagiem i wydajnoscią w całym zakresie obrotów , nie lepiej narazie dopasować coś mniejszego z punktu widzenia odpowiedniej wydajnosci??...
Po pierwsze to co podal kolega piotrek power nie jest prawda ze TDI pali wiecej niz TD na co wskazuja dane producenta przytoczone rozwniez przez kolege piotrek power. Jak sam stwierdziles to slyszales ze TDI pali wiecej od kogo to slyszales bo jesli jest to wypowiedz kolegi lub jakiegos posiadacza takiego autka to raczej ciezko obiektywnie stwierdzic...
tam nawet regenerowana turbina była tak ze spokojnie a nie leczenie objawów. No i co się działo po regeneracji turbo? Czy moc wróciła, czy nie? Bo jeśli nie wróciła, oznacza, że regeneracja była fikcją. Z tabel parametrów bieżących wyraźnie widać, że "cykliczny stosunek otwarcia elektrozaworu ciśnienia turbosprężarki" (tj. "mieszka" 2a - rys. poniżej),...
Witam ! To co opisujesz może sugerować o sterowaniu załączenia lub wyłączenia pracy sprężarki turbodoładowania. Najlepiej będzie jeżeli znajdziesz najlepiej na stronach forum VW opisy dla konkretnego silnika co sposobu sterowania turbosprężarki. Z tego co kiedyś czytałem z powodu marnej jakości paliwa brudzą się tzw. kierownice strumienia ( osadza się...
no i niestety, tak jak sie spodziewałem oględną teoretyczną wiedzą dysponuje sporo ludzi ale gdy przychodzi do konkretów to cisza... ale może jeszcze jakiś spec tu zajrzy... zajrzałem po roku, nie wiem czy cię jeszcze interesuje ten temat, ale może komuś się przyda.. ogólnie 2 sprężarki daje się do silników co najmniej 6-cio cylindrowych w 4 cylindrówkach...
Na początek jedno zastrzeżenie - to co opiszę dotyczy rozwiązania w innym samochodzie,ale podejrzewam że w mercu może być dokładnie tak samo. Przekaźnik sterujący ciśnieniem a właściwie podciśnieniem wysterowania wydajnością turbiny może po prostu się klei - i tu niestety tylko wymiana na nowy. W prosty sposób można to sprawdzić ( czy działa czy nie...
Witam, w skrócie opiszę problem z turbosprężarką i przeładowaniem. Po regeneracji turbosprężarki wymianie przewodu intercoolera i złożeniu całości "do kupy" pojawił się problem z przeładowaniem turbo. Po wejściu na około 1800 obrotów i/lub więcej zapala CHECK ENGINE, auto słabnie, przechodzi w tryb awaryjny. Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu...
Już wytrzeźwiałem więc odpisuję : olej w elektrozaworze N75 lub MAP sensorze to się zdarza, olej pochodzi z odmy silnika i będąc w dolocie dostaje się do ww. elektrozaworu jak i czujnika MAP czyli czujnika ciśnienia doładowania - olej owszem może być przyczyną złego pomiaru MAP sensora. Ten tani komputer w zupełności wystarczy by prawidłowo sprawdzić...
coś się tak uparł na wymianę N109, nie wymieniaj bo to nic Ci nie da, skoro wskakują te wysokie obroty przy odpalaniu a następnie schodzą do normalnych to wystarczy go wykręcić, rozebrać tak jak na pokazanej na pierwszej stronie fotce i dokładnie wypłukać w benzynie ekstrakcyjnej, przedmuchać i zamontować ponownie w pompie paliwa, to że komputer go...
Witam, Czy orientuje się ktoś co może być przyczyną spadku mocy w scenicu 1.9dTi z 2000roku. Od jakiegoś czasu nie zauważam wyraźnego załączania się turbiny w pewnym zakresie obrotów, samochód słabo teraz przyspiesza a na autostradzie przy wzniesieniach czasem brakuje mu 5 biegu. Nie zauważyłem jakiegoś znaczącego wzrostu zużycia paliwa oraz "kopcenia"...
I tak wymyty cały dolot rury intercooler, odpaliłem auto bez podpinania dolotu i rozpiety wąż zaraz przy turbosprężarce tylko takie krótkie kolanko gumowe zostawiłem przy turbinie.Chodził tak około 15 min zagrzał sie do normalnej temp. silnik w tym czasie dodawałem ujmowałem gazu trzymałem go troszkę na obrotach tak 2,5tys i wąż zrobił sie wilgotny...
Witam, mam problem z MB310 sprinter 2012, brakuje mu mocy, tzn. wolno wkręca się na obroty i strasznie słabo przyspiesza, na postoju dochodzi do 3000 tys obr i nic dalej ale tutaj sadze ze to jakies odciecie. Z kolej przy przyspieszaniu do momentu załączenia turbiny muł jak by ważył z 5 ton. Potem jak sie turbina załączy startuje jak z procy. I później...
Witam, Sytuacja przedstawia się w następujący sposób: Turbina jest po regeneracji z powodu braku mocy. Po zamontowaniu turbiny jest poprawa lecz nie jest tak jak powinno być tzn. samochód ma przyspieszenie lecz po osiągnięciu ok. 100 - 120 km/h lub 2100 - 2500 obrotów na czwartym biegu ma spadek mocy turbina przestaje pracować nie słychać jej. Zawór...
obroty turbiny obroty turbiny iveco obroty turbiny laguna
potencjometr klimatyzacji przekaźnik grzałki pralki whirlpool discman wyłącza
tomasz łysek schemat bezpieczników atego
Naprawa agregatów prądotwórczych Włocławek i okolice Fagor błąd E8 bF - problem z napełnianiem wody