Witam. Ja bym radził wyczyszczenie silniczka krokowego (ten co mowa o nim wyżej). Miałem kiedyś takie same problemy z obrotami (vectra B 1,8 silnik X18XE), gdyż obroty skakały w górę i w dół na postoju a nieraz było 500 a nawet i 2000. Wyczyściłem ten silniczek i się poprawiło. Znalazłem małą poradę jak wyczyścić ten silniczek (zdjęcia z opisem) dla...
Podnieś próg obrotów testerem.
Ćwiczyłem już różne zamienniki tych "otwieraczy" niektóre nie działają od razu niektóre podziałają 2 tyg i też sie zepsują, tylko oryginał!! Tak przy tej usterce silnik nie wkręca się powyżej 4 tys obrotów
Oczywiście chodziło o vakuometr.
Skoro tyle oleju pije to uszczelniacze zaworowe albo pierścienie. Dziura w tłoku też niewykluczona.
jak sie zagrzeje to jest poprawa?
Silniczek krokowy
Ok 750 obr/min
Może jakieś podciśnienie ?
MOże nastawnik biegu jałowego ci się podcina.Umyj go razem z przepustnicą.
Ech, problem stary i oklepany. Błędy jakie masz? Czujnik siada.
Zobacz czy masz dobrze ustawiony czujnik położenia przepustnicy i czy jest sprawny. Sprawdź zawór powietrza dodatkowego "silnik krokowy"
Auto poszło na złom
W Astrze sygnał prędkości idzie osobnym przewodem z modułu ABS/ESP/TC, a w przypadku braku tych układów — z modułu konwertującego sygnał z piasty lewego przedniego koła. Akurat mam schemat do Vectry 2000r i 2001r. Chyba nie było wersji bez ABS, sygnał z ABS to przewód BURD. Pamiętaj że sygnał prędkości połączony jest z licznikiem, wyświetlaczami, radiem,...
Problem został rozwiązany. utworzona została nowa mapa zapłonu i teraz pali bardzo ładnie
Czy to może być wina pompy wtryskowej, że nie wkręca się na obroty i przy dodaniu gazu kopci na biało tak przyczyna jest wadliwy kąt wtrysku . Masz dwie opcje sprawdzić i ustawiic poprawnie kąt. Przyczyna moze być w tkwic w pompie . np czujnk obrotów pompy , badz zawór sterujący kątem wtrysku, zatarcie elementów zmianiajacych kąt.
jakiej generacji masz założony gaz może wystarczy podkręcić obroty na parowniku
na biegu jałowym tz. na wolnych obrotach, płynnie pracuje? obroty nie falują?
Jak jest aktywny to obroty ECU widzi?
Znowu mam problem prawdopodobnie z przepustnicą, albo sondą lambda. Wchodzi w tryb awaryjny i muli, szarie,chodzi jak ciągnik. Jak pisałem miałem dwa razy takie problemy, w pierwszym przypadku pomogła wymiana przepustnicy (była czysta więc musiała paść elektronika) a drugi raz pomogła wymiana lambdy. Teraz mając starą przepustnicę chciałbym na jej przykładzie...
Przepustnica czyściutka ma być, zwolnij przepustnicę śrubą tak aby nie "haczyła" (pisałeś, że ktoś bawił się śrubą ). Możesz odpiąć stabilizator biegu jałowego i sam spróbuj czy przepustnicą dasz radę utrzymać niskie obroty w miarę stabilne....coś będziesz wiedział... W pokrywie masz dwa węże na odpowietrzanie, ten cienki ma "zasysać" sprawdź króciec...
Witam. Panowie mam problem z vectra c 1.8, chodzi nierówno, błędów brak,spaliny śmierdza i są gryzace tak jakby go zalewalo. Co zostało stwierdzone : Brak łapania lewego powietrza Egr Katalizator Świece są okopcone, jakby była za bogata mieszanka Czujnik temperatury Kompresja, wszędzie po 12 Jutro podmienie cewke chociaż wątpię żeby to pomogło. Proszę...
Czym ty to czytasz,coś dziwny ten błąd,powinno się zaczynać chyba P1... lub eobd P0...,P2... Czy podczas kręcenia rozrusznikiem widać w live data obroty pompy i silnika?
Wymiana kolektora ssącego
Witam. podczas postoju temp dochodzi do 90 stopni Ok. ( w menu ukrytym też pokazuje 90 stopni. ) Też ok. A jak na postoju zwiększysz mu obroty np do 4500 rpm i potrzymasz tak dajmy na to około dziesięć sekund, lub odrobinę dłużej to do ilu spada temperatura, właśnie w tym menu ukrytym? Oczywiście mówimy o silniku który jest nagrzany w górnych granicach,...
No, a moja interpretacja tych błysków jest następująca: 0230 - przekaźnik pompy paliwa 0340 - nieprawidłowy sygnał z czujnika wałka rozrządu i podobno jest tak jak piszesz przy uszkodzonym czujniku wałka: - zaniżona moc - obroty ograniczone do 4500 obr/min - problem z nabieraniem prędkości Powodzenia.
teraz mogę mu dawać do 3000 Możesz i do 4000 byle na krótko, potem możesz na coraz dłużej. Albo inaczej, jak chcesz się szybko włączyć do ruchu to możesz mu mocno depnąć i rozpędzić do powiedzmy 40km/h na jedynce ale nie rób jeszcze tego na 3-ce do 110km/h. W docieraniu obroty są ważne tylko na początku (żeby nie za duże) ważniejsze jest obciążenie...
Witam mój kumpel ma ten sam problem co Ty kolego jutro może w środę będę go robił więc dam znać co i jak, tylko on ma kilka błędów np. P1550, P1120.
Witam.Czujniki ABS-wytwarzaja napiecie tym wyzsze im obroty kola.Nalezy sie wpiac w koncowki i porownac wszystkie cztery,oczywiscie auto na podnosnik i krecimy kółkiem.To najpewniejsza metoda,te porównanie bo nie wytwworzymy takich obrotow jak podczas jazdy.Ja robiłem w taki sposób,tylko że u mnie padł modul ABS-u.Pozdrawiam
Sprawdź szczelność kolektora ssącego oraz połączenia przepływomierza z przepustnicą. To że check się nie świeci wcale nie oznacza że czujniki są w porządku zalecałbym porządną diagnostykę komputerową.
Klin na wale?Przepływomierza nie ma w tym aucie.
Po co miał to sprawdzać ? A po to że przy nieszczelności tych przewodów silnik procuje nierówno na wolnych obrotach i jest słabszy niż normalnie. A to dlatego że w oplach przewód podciśnieniowy kolektor ssący -serwo zaczyna się tuż przy samej głowicy na 4 cyl. i przy zasysaniu lewego powietrza w tym miejscu nie podnoszą się obroty jak w innych silnikach...
Ja zaczynam od zamknięcia pracy membranie i reguluje śrubą ( na śrubokręt ) dawkę gazu na wolnych obrotach tak by miał optymalny skład (usłyszysz po obrotach, będą rosły - wzbogacasz, potem spadały - zalewasz), jak już to działa to wtedy zaczynam się bawić napięciem membrany, wstępnie ze 2 obroty można odkręcić i patrzeć jak działa sterownik LPG i jak...
Witam uporałem się z błędami ale jeszcze został czasami błąd P0130 ale jak chodzi na benzynie a na gazie nie pokazuje błędu jeszcze jak odpalę na benzynie to jeszcze falują obroty a na gazie jest ok. Czyszczona przepustnica, krokowy i co z tym błędem
Jakby ci przeskoczył o jeden zabek to mocno by ci obroty zaczęły falowac, a jak o więcej to już raczej byś nic nie zrobił. Ale moim zdaniem jeżeli zaczęło ci cos stukać po czym auto zgasło i dopiero jak troche się ochłodzilo odpalilo to bedzie to na 99,99% uszczelka pod głowica. A dymienie spowodowane jest przepalaniem oleju
Co do wspomagania to już nie wypowiadam się.[moje sugestie opisałem] Posłuchaj mojej rady: Serwisy proponują zawsze wymianę na nowe. [W Twoim wypadku DPF- jest barrrdzo drogi o czym już wiesz. Skoro komp. serwisowy wykazał zapchany filtr, powiedzmy ok.80% zaproponuj im wypalenie komputerem. Podłączą CI laptopa, z programem, uruchomią silnik i zaczyna...
Witam jeżeli na kompie Ci wykazało błąd czujnika położenia wału togo wymień i tym sposobem wyeliminujesz usterka.Mój znajomy ma corse jak padł mu czujnik położenia walu to auto chodziła ale miało za niskie obroty też się zapalała kontrolka Check Engine i jak się nagrzał to auto nie chciało zapalić i szarpało wymienił czujnik i było jak ręką odjął.pozdrawiam
Ten zgrzyt to napewno rozrusznik. Musisz go wyjac i rozebrac. Nie mam pojecia jak Ci wytlumaczyc co zrobic. Jak sobie dasz rade to spox, ale jak nie to idz do elektryka. Naprawa nie jast droga. A ta kontrolka sygnalizuje przace silnika. W oplach czesto sie pojawia ten problem po zalozeniu LPG. Idz do gazownika zeby wyregulowal obroty. Jak obroty beda...
A co to za błędy?
Potrzebuję konkretnej diagnozy! Tu się zgadzam, a do tego potrzeba jeszcze wiedzy i doświadczenia, na odległość nikt tego nie zrobi.
Chyba tylko porządna diagnostyka pomoże. Podgląd w parametrach np. potencjometru gazu i czujnika obrotów pompy jak i błędów mogą zawęzić Twoje poszukiwania usterki. Najpierw musi normalnie jeździć aby zająć się dymieniem. "Od ręki" możesz sprawdzić wtyczkę potencjometru i okablowanie do ecu. Albo http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22...
Wszystkie wężyki i rurki cieńkie plastikowe od podciśnienia sprawdź.Idą od pompy vacum na głowicy do 3 elektrozaworów (dwa obok aku , jeden pod rurą filtr-turbina). Czujnik jest w bloku silnika ale sprawdź jego wtyczkę bo lubi gnić.
Przeczytaj odpowiedz na moim poście X16SZ od jarek_car.
Kolego prawdopodobnie masz zle ustawioną emulację sondy,jeśli wogle masz emulacje.
czy jest dobry?? dobre pytanie? ten co sprzedawał mówił że dobry , lecz jak on zapewni jak on rozkręca auta i sprzedaje mam jeszcze swój sterownik z takim samym błędem lecz tamten miał jeszcze problemy czasem z immo, gdyż potrafił zgasnąć sam nie wiem czy jest możliwość naprawy???sterownika z takiego uszkodzenia cewka pracuje ok
a czy wadliwe złożenie turbiny może powodować wyświetlanie błędu p0400? pisze recurtwator spalin - błędny przepływ.
Wyczyść przepustnice. Czy jak odłączysz zawór biegu luzem (silniczek krokowy) obroty spadają. jAK wyglada TPS
musisz koniecznie podłączyc komputer,moze to byc czujnik temperatury lub TPS.Woplach jest to typowa sytuacja z obrotami
Sprawdź czy się nie zsunęła guma łacząca korpus przepustnicy z kolektorem ssącym. Masz tam taki pierścień mocowany na dwie opaski. To typowa usterka w X16XE.
VB to szalenie trudne autko do regulacji, nieszczelność, egr , przepustnica wszystko ma wpływ na wolne obroty. Masz LPg czy sama PB?
vectra obroty obroty vectra z18xe vectra wchodzi obroty
awaria ekspresu philips częstotliwość stacja radiowy wspomaganie renault elektryczne
Jak wyłączyć automatyczną kompresję nowych folderów w Windows Beretta Exclusive – lokalizacja zaworu napełniania CO, instrukcja obsługi, ciśnienie 1,2–1,5 bar