Napięcie na czujniku jest ok, nawet trochę za wysokie jak na bieg jalowy. Sprawdź, czy spada czy maleje podczas wkrecenia na obroty.
Witam. Ja bym radził wyczyszczenie silniczka krokowego (ten co mowa o nim wyżej). Miałem kiedyś takie same problemy z obrotami (vectra B 1,8 silnik X18XE), gdyż obroty skakały w górę i w dół na postoju a nieraz było 500 a nawet i 2000. Wyczyściłem ten silniczek i się poprawiło. Znalazłem małą poradę jak wyczyścić ten silniczek (zdjęcia z opisem) dla...
Podnieś próg obrotów testerem.
Witam. Panowie mam problem z vectra c 1.8, chodzi nierówno, błędów brak,spaliny śmierdza i są gryzace tak jakby go zalewalo. Co zostało stwierdzone : Brak łapania lewego powietrza Egr Katalizator Świece są okopcone, jakby była za bogata mieszanka Czujnik temperatury Kompresja, wszędzie po 12 Jutro podmienie cewke chociaż wątpię żeby to pomogło. Proszę...
Masa przepływomierza,poszukaj naprawy na forum opla.
jakiej generacji masz założony gaz może wystarczy podkręcić obroty na parowniku
No to brak odczytu obrotów np.
Ćwiczyłem już różne zamienniki tych "otwieraczy" niektóre nie działają od razu niektóre podziałają 2 tyg i też sie zepsują, tylko oryginał!! Tak przy tej usterce silnik nie wkręca się powyżej 4 tys obrotów
witam auto mi zapalilo juz chodzi tylko jest mały problem kopci nie wchodzi na obroty Dochodzi do 1500, góra 2000 obrotów?
1. Zmierz napięcie w instalacji w całym zakresie obrotów, tak jak przedpiszcza pisał. 2. To jest vectra 1.8 16V? Jeżeli tak, to przypuszczalnie będzie do wymiany czujnik położenia wałka rozrządu. Są awaryjne, objawem jest palący sie czek, stosowny błąd i ograniczenie obrotów silnika.
Problem masz z brązowym przewodem. Centralka nie widzi obrotów silnika.
Jak jest aktywny to obroty ECU widzi?
na biegu jałowym tz. na wolnych obrotach, płynnie pracuje? obroty nie falują?
Oczywiście chodziło o vakuometr.
jak sie zagrzeje to jest poprawa?
Klin na wale?Przepływomierza nie ma w tym aucie.
Silniczek krokowy
Niższe napięcie pojawia się chwilowo przy schodzeniu z obrotów na zamkniętej przepustnicy. Widocznie większe podciśnienie powoduje takie ustawienie ośki, która w tej pozycji ma luz. Prawdopodobnie chodzi o wytartą klapę przepustnicy przy ośce i luz poosiowy.
W przeciwnym kierunku od wskazówek zegarka.
Zakładam że uszczelka była raz robiona, to ile mogli splanować głowicę, 0,2mm ? Taka wartość chyba nie będzie miała wpływu na pasek rozrządu? Nie wiem, ale dolicz rolkę, zużycie kół zębatych, i dokładnego ustawienia na znakach, może można już się nie spodziewać. Grubość UPG. Trzeba samemu zdecydować, z której strony znak bardziej pasuje, gdy nie bardzo...
Pochwal się co i jak zrobiłeś?
zimny diesel zawsze klekocze tak samo na wolnych obrotach klekotanie jest bardziej uciążliwe niż przy 2 tyś obrotów.
Sprawdz regulator obrotów.
Ok 750 obr/min
MOże nastawnik biegu jałowego ci się podcina.Umyj go razem z przepustnicą.
Sprawdź masę od wskaźnika obrotów.
Może jakieś podciśnienie ?
musisz koniecznie podłączyc komputer,moze to byc czujnik temperatury lub TPS.Woplach jest to typowa sytuacja z obrotami
Narobiłeś się jak chłop forwalczny i d... Co odpowiada w tym samochodzie za wolne obroty?
Skoro tyle oleju pije to uszczelniacze zaworowe albo pierścienie. Dziura w tłoku też niewykluczona.
Lewe powietrze.
Poszukaj w internecie, na elektrodzie też były tematy dotyczące vectry z falującymi obrotami.
Też mi się to wydaje dziwne. Autko jedzie powiedzmy normalnie nie szarpie przy zmianach biegów tylko te obroty :(
Zobacz czy masz dobrze ustawiony czujnik położenia przepustnicy i czy jest sprawny. Sprawdź zawór powietrza dodatkowego "silnik krokowy"
No to niestety nie pomogę w tym temacie :)
No jak nie ma iskry to szukaj w parametrach czy widzi obroty.
Zwarte tranzystory regulatora obrotów dmuchawy, typowe w tym modelu.
Przeczyszczenie krokowego powinno pomóc.
Przepustnica czyściutka ma być, zwolnij przepustnicę śrubą tak aby nie "haczyła" (pisałeś, że ktoś bawił się śrubą ). Możesz odpiąć stabilizator biegu jałowego i sam spróbuj czy przepustnicą dasz radę utrzymać niskie obroty w miarę stabilne....coś będziesz wiedział... W pokrywie masz dwa węże na odpowietrzanie, ten cienki ma "zasysać" sprawdź króciec...
Jak zgaśnie sprawdź czy widzi obroty.
jeśli ten objaw jest regularny to raczej sonda lub cz temp. albo jedno i drugie jeśli są momenty że jest dobrze to może trzeba przemyć regulator wolnych obrotów
Opornicę wyklucz zdecydowanie. Raczej odpowiedni bezpiecznik lub przełącznik obrotów.
Czym ty to czytasz,coś dziwny ten błąd,powinno się zaczynać chyba P1... lub eobd P0...,P2... Czy podczas kręcenia rozrusznikiem widać w live data obroty pompy i silnika?
Problem został rozwiązany. utworzona została nowa mapa zapłonu i teraz pali bardzo ładnie
idąc dalej tropem tego gaźnika-pewnie pływak się utopił. Albo dysze rozkalibrowały. Pewnie nie wiesz że łapiąc fałszywe powietrze, silnik wejdzie na wyższe obroty?
Jak nie odpala psiknij Plakiem jak odpali to niema paliwa Jak nie odpali to niema zapłonu i już połowę mniej do szukania. Grzebiąc przy silniku pewnie urwałeś jakiś kabel, może jakąś masę. Płukanka jeszcze nigdy mi nie zaszkodziła robię zwykle przed wymianą oleju i to zwykłą naftą (trzy szklanki) i przez pół godziny na wolnych obrotach.
sprawdź przewody od podciśnienia to one często sterują wolnymi obrotami
Co z immo? Błędy są? Czujnik wału podczas kręcenia jakie ma obroty w parametrach?
autor w sekwencji jest tak że zawsze palisz na bezynie i przełacza sie na gaz jak reduktor osiognie odpowiednią tęperature i obroty .
Pwa 164? to faktycznie moze byc problem a jakie parametry w czasie pracy na wolnych i wysokich obrotach?
Z racji tego, że jesteśmy na forum technicznym, musisz auto zdiagnozować, wrzucić tutaj log z błędami i z parametrami na gorącym silniku w momencie jak bujają obroty.
Ech, problem stary i oklepany. Błędy jakie masz? Czujnik siada.
Błąd tkwił w rozrządzie luźny pasek nie czytało obrotów
sprawdź czujnik obrotów wału korbowego być może on świruje. Ja tak miałem wczoraj w swoim x20xev na szczęście mu przeszło samo. Zczytaj błędy, jak błąd 0335 to czujnik wału korbowego. Sprawdź też czy przypadkiem teraz nie masz odcinki przy 4,5 tys obrotów
Być może winą nie jest pompa wtryskowa tylko czujnik wtrysku. Jeżeli czujnik daje sygnał o awari to włącza sie tryb awaryjny i ograniczane są obroty.
Prawdopodobnie padł czujnik obrotów wału korbowego Prawdopodobnie. Proszę o pomoc, gdzie on się konkretnie znajduje i czy można go w warunkach garażowych łatwo wymienić? Ten co ci nagadał takich teori niech ci pokaże , ps jest w dole silnika.
połozenie zaworu 40%-to widzi sterownik,bardzo krótki czas wtrysku 1ms na wolnych,moge zmienic napiecie na potencjometrze recznie,lecz pozycja stała,silnik tarachuje na wolnych obrotach
U mnie w daewoo leganzie z tym silnikiem, jak słyszałem stuki w silniku przy wolnych obrotach i strasznie kopcił potem. To Korbowód pokazał się na zewnątrz :-P. Mechanik może mieć racje i radził bym go nie odpalać ani nie przegazowywać dopóki da się coś zrobić. U mnie stało się to przy około 3tysiącach obrotów;-).
i tak zostanie i nic ztym niezrobisz bo jedziesz na lpg a nienapisałes czy na bezynie też ci sie tak dzieje jadac na bezynie i puszcząc noge z pedału gazu odcinacz automatycznie wtrysk paliwa i obroty szybciej spadną ale nie gwałtownie , a jadąc na lpg ten gaz musi się wypalić i stąd podwyższone obroty
witam kolegów mam problem taki że mechanik pozamieniał mi wężyki podciśnienia i auto faluje na obrotach
42-obwód pierwotny układu zapłonu rozdzielaczowego lub jego połączenia wysokie napięcie.
Jak to odczytać?Pod kompa?? Ale nawet jak się nie świeci to obroty są niskie;/
Jest plus na wtryskiwaczach, widzi obroty?
Zrób kalibrację czujnika kąta obrotu kierownicy.
Klapek to one nie mają, wymień chłodnice pow i sprawdż jakie maciśnienie doładowania w całym zakresie obrotów, a kierownica turbiny działa?. jak ma dziure niewielka to szarpnie sobie puki turbina niedoładuje właśnie od dołu do średnich obrotów.
a jak zapali wchodzi normalnie na obroty .?
Sam regenerowałeś parownik? Czy na PB też wiesza się na obrotach?
PRZEPŁYWOMIERZ-SILNIK KROKOWY-A JESLI TERMOSTAT JEST WALNIETY A KOMP STERUJE SILNIKIEM TO TEZ MOZE BYC NIE ZACIEKAWIE
Jak sytuacja z odmą? Nie zasysa lewuchy gdzieś? Zatkaj ręką przepustnicę i zobacz czy zgaśnie lub czy obroty spadną.
Zły czujnik
W tym temacie masz schemat [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t... Jak podasz na pin 40 albo 41 sterownika + to podniesie obroty
Kolego diagnostyka się kłania,możliwy błąd układu krytycznego 2 ,jak nie masz czym jedz do kogoś,a sam posprawdzaj dokładnie przewody podciśnienia.
Popieram kolege caras_2005 problem może tkwić w elektryce. Zapłon, świece, aparat zapłonowy.Wiem także że częstym problem przy niższych obrotach może być także silnik krokowy który jest odpowiedzialny za niskie obroty.
Dioda LED w szeregu z opornikiem 470 oHm podpiąć do plusa a drugi do pinu nr3 na zmianę z nr.4 cewkomodułu. W ten sposób sprawdzisz sterowanie modułem.
Witam, mam problem z autem. Mam opel vectra 1.8 16v benzyna+gaz i nie mam sekwencji. Problem polega na tym że na benzynie samochód ma falowanie obrotów na jałowym biegu i lekko samochodem buja a podczas jazdy jak puszczam gaz to szarpie. A na gazie ma ciężko zejść z obrotów. Nie mam pojęcia co to może być. Coś czytamelm na forum, że może to być przepustnicy,...
Podejrzewam wentylator lub sama opornica dmuchawy która steruje obrotami wentylatora.
To musi zasysac gdzies to powietrze, do takich obrotów musi byc go bardzo dużo nie jest to jakis cienki przewód podcisnienia ,spróbuj zatykać po kolei wszystkie dojścia a może silnik regulatora wolnych obrotów.
kąt wtrysku 19-21(sprawdzane op comem) Tu masz przyczynę. Możliwe powody: -pompa lub jej ustawienie -uszkodzenie czujnika obrotu pompy lub położenia wału korbowego.
Do sprawdzenia masz wiązkę od pompy plus czujnik obrotów pompy, jeśli była grzebana może latać wewnątrz.
no 248tys przebiegu ma.. widać spawy przed i za katem i to nie są raczej fabryczne spawy więc nie wiem czy w ogóle tam jest. A co do tłumika środkowego to jest mocno skorodowany na zewnątrz i ma małe dziurki i być może zapadł się w środku a auto przed remontem pierścieni i uszczelniaczy brało dużo oleju i może zakleiło go. Wiem że wydech nie tłumaczy...
Silniczek krokowy nie ma nic wspólnego z zapalaniem, utrzymuje tylko odpowiednie obroty. Pozdrawiam.
Normalnie - albo zamykają szczelnie przepływ, albo nie - wszystkie trzy są identyczne.
Jeżeli w tym silniku występują przewody zapłonowe to je wymień na nowe - ona dają właśnie takie objawy.
Więc bez pewności czy sprawny Co ciekawego w parametrach rzeczywistych ? I co z synchronizacją i sygnałami czujników obrotów?
witam męczę się z vectrą b rok 99 silnik 2.0 dth . miałem włożyć pompę wtryskową znajomemu co uczyniłem. rozrząd ustawiony według znaków. jak w autodacie. auto odpala elegancko ale nie chce wejść na obroty i do tego dymi na biało nieźle. Inni mówili mi że to wina rozrządu ale 3 dni ustawiania ciągle rozrządu nie dało efektu pompa była wkładana bez trzpienia...
Jeszcze coś jak wariuje obrotomierz to warto sprawdzić alternator tam jest czujnik obrotów , kamp dostaje złe dane i wszystko wariuje
Być może to wyjaśnia sprawe szarpania przy jeżdzie tuz po zapaleniu silnika,ale skąd te wysokie obroty biegu jałowego?
Czarny dym świadczy o tym ,że jest za mało powietrza w stosunku do paliwa.A turbinę słychać jak wkręcisz na obroty?
Bezkolizyjny. Wymień pasek i zawstydź pana "mechanika". :)
silniczek krokowy wolnych obrotów może się zawieszać...
ad.1 niezależnie czy benzyna czy gaz ad 2. nie ma wiekszego znaczenia czy rozgrzany czy zimny ad 3. jest to instalacja Levato ,rzekomo serwisowana. Dodatkowo napiszę,że kopci na biało choć nie wiem czy ma to związek,oraz,że przy kręceniu kierownica na postoju zauwazyłem falowanie obrotów.
Problem rozwiązany . Przetarta była masa w podszybiu . Silnik pracuje ale ciężko się wkręca na obroty .... pozdro
Nie masz kompletnie pojęcia z czym masz do czynienia - poczytaj o pompie VP44 Immobilizer nie ma tu nic, ale te dwa pierwsze błędy są poważne Nazbieraj pieniążków, popytaj tam w twojej miejscowości i znajdź dobry zakład od elektroniki pompy...sam nie dasz rady
Witam! sprawdź przewody zapłonowe do świec - u mnie tu był problem (ale u mnie szarpało nawet na niższych obrotach).
nie wiem czy co ci to pomoze ale u mnie w samsungu c550 w menu serwisowym da sie tak ustawic ze wszystko sie wyswietla do gory nogami.
Czy to może być wina pompy wtryskowej, że nie wkręca się na obroty i przy dodaniu gazu kopci na biało tak przyczyna jest wadliwy kąt wtrysku . Masz dwie opcje sprawdzić i ustawiic poprawnie kąt. Przyczyna moze być w tkwic w pompie . np czujnk obrotów pompy , badz zawór sterujący kątem wtrysku, zatarcie elementów zmianiajacych kąt.
nad kolektorem ssacym jest zlacze czujnika sprawdz jakie bledy sa w pamieci sterownika i czy czujnik ma prawidlowy sygnal na wolnych obrotach okolo 1v
Kupiłem na szrocie cały aprat z podzespołami i jest super.Okazało się że to co się rozsypało to czujnik obrotów.
Aż w końcu wróci z trasy na lawecie. Za to wtedy diagnoza usterki już będzie łatwa. :)
Nieszczelność w dolocie (lewe powietrze) może jeszcze nie domykać sie zawór EGR
vectra obroty obroty vectra z18xe vectra wchodzi obroty
limit polaczen czujnik biegu wstecznego iveco schemat instalacji elektrycznej
hulajnogi elektryczne problemy hulajnogi elektryczne problemy
eLicznik TAURON – inteligentny licznik LZO, aplikacja, eksport danych, port HAN, Apator SM-400 CH341A instrukcja obsługi – programowanie pamięci SPI, I²C, BIOS, AsProgrammer, NeoProgrammer