Podnieś próg obrotów testerem.
Witam. Ja bym radził wyczyszczenie silniczka krokowego (ten co mowa o nim wyżej). Miałem kiedyś takie same problemy z obrotami (vectra B 1,8 silnik X18XE), gdyż obroty skakały w górę i w dół na postoju a nieraz było 500 a nawet i 2000. Wyczyściłem ten silniczek i się poprawiło. Znalazłem małą poradę jak wyczyścić ten silniczek (zdjęcia z opisem) dla...
W przeciwnym kierunku od wskazówek zegarka.
Napięcie na czujniku jest ok, nawet trochę za wysokie jak na bieg jalowy. Sprawdź, czy spada czy maleje podczas wkrecenia na obroty.
jak sie zagrzeje to jest poprawa?
jakiej generacji masz założony gaz może wystarczy podkręcić obroty na parowniku
Niższe napięcie pojawia się chwilowo przy schodzeniu z obrotów na zamkniętej przepustnicy. Widocznie większe podciśnienie powoduje takie ustawienie ośki, która w tej pozycji ma luz. Prawdopodobnie chodzi o wytartą klapę przepustnicy przy ośce i luz poosiowy.
Silniczek krokowy
Witam. Panowie mam problem z vectra c 1.8, chodzi nierówno, błędów brak,spaliny śmierdza i są gryzace tak jakby go zalewalo. Co zostało stwierdzone : Brak łapania lewego powietrza Egr Katalizator Świece są okopcone, jakby była za bogata mieszanka Czujnik temperatury Kompresja, wszędzie po 12 Jutro podmienie cewke chociaż wątpię żeby to pomogło. Proszę...
Ćwiczyłem już różne zamienniki tych "otwieraczy" niektóre nie działają od razu niektóre podziałają 2 tyg i też sie zepsują, tylko oryginał!! Tak przy tej usterce silnik nie wkręca się powyżej 4 tys obrotów
nie wiem czy co ci to pomoze ale u mnie w samsungu c550 w menu serwisowym da sie tak ustawic ze wszystko sie wyswietla do gory nogami.
No to brak odczytu obrotów np.
Problem został rozwiązany. utworzona została nowa mapa zapłonu i teraz pali bardzo ładnie
MOże nastawnik biegu jałowego ci się podcina.Umyj go razem z przepustnicą.
Ok 750 obr/min
1. Zmierz napięcie w instalacji w całym zakresie obrotów, tak jak przedpiszcza pisał. 2. To jest vectra 1.8 16V? Jeżeli tak, to przypuszczalnie będzie do wymiany czujnik położenia wałka rozrządu. Są awaryjne, objawem jest palący sie czek, stosowny błąd i ograniczenie obrotów silnika.
Skoro tyle oleju pije to uszczelniacze zaworowe albo pierścienie. Dziura w tłoku też niewykluczona.
Zobacz czy masz dobrze ustawiony czujnik położenia przepustnicy i czy jest sprawny. Sprawdź zawór powietrza dodatkowego "silnik krokowy"
Problem masz z brązowym przewodem. Centralka nie widzi obrotów silnika.
Przeczyszczenie krokowego powinno pomóc.
Oczywiście chodziło o vakuometr.
Może jakieś podciśnienie ?
witam auto mi zapalilo juz chodzi tylko jest mały problem kopci nie wchodzi na obroty Dochodzi do 1500, góra 2000 obrotów?
Jak jest aktywny to obroty ECU widzi?
Lewe powietrze.
na biegu jałowym tz. na wolnych obrotach, płynnie pracuje? obroty nie falują?
Przepustnica czyściutka ma być, zwolnij przepustnicę śrubą tak aby nie "haczyła" (pisałeś, że ktoś bawił się śrubą ). Możesz odpiąć stabilizator biegu jałowego i sam spróbuj czy przepustnicą dasz radę utrzymać niskie obroty w miarę stabilne....coś będziesz wiedział... W pokrywie masz dwa węże na odpowietrzanie, ten cienki ma "zasysać" sprawdź króciec...
Zakładam że uszczelka była raz robiona, to ile mogli splanować głowicę, 0,2mm ? Taka wartość chyba nie będzie miała wpływu na pasek rozrządu? Nie wiem, ale dolicz rolkę, zużycie kół zębatych, i dokładnego ustawienia na znakach, może można już się nie spodziewać. Grubość UPG. Trzeba samemu zdecydować, z której strony znak bardziej pasuje, gdy nie bardzo...
No to niestety nie pomogę w tym temacie :)
Prawdopodobnie padł czujnik obrotów wału korbowego Prawdopodobnie. Proszę o pomoc, gdzie on się konkretnie znajduje i czy można go w warunkach garażowych łatwo wymienić? Ten co ci nagadał takich teori niech ci pokaże , ps jest w dole silnika.
Ech, problem stary i oklepany. Błędy jakie masz? Czujnik siada.
42-obwód pierwotny układu zapłonu rozdzielaczowego lub jego połączenia wysokie napięcie.
Masa przepływomierza,poszukaj naprawy na forum opla.
PRZEPŁYWOMIERZ-SILNIK KROKOWY-A JESLI TERMOSTAT JEST WALNIETY A KOMP STERUJE SILNIKIEM TO TEZ MOZE BYC NIE ZACIEKAWIE
Kolego diagnostyka się kłania,możliwy błąd układu krytycznego 2 ,jak nie masz czym jedz do kogoś,a sam posprawdzaj dokładnie przewody podciśnienia.
A jak tam sprawa podciśnień koło dolotu jak i dojście samego powietrza?Szczelna guma na przepustnicy sprawdzone?Jak tam parametry wyglądają?Bo co według ciebie miała dać wymiana silniczka krokowego?
Dioda LED w szeregu z opornikiem 470 oHm podpiąć do plusa a drugi do pinu nr3 na zmianę z nr.4 cewkomodułu. W ten sposób sprawdzisz sterowanie modułem.
Poszukaj w internecie, na elektrodzie też były tematy dotyczące vectry z falującymi obrotami.
1.8 benzyna i diagnostyka była robiona miesiąc temu i wszystko wypadło ok.
Znowu znawca z teorią o silniczku krokowym.To jakaś mania A jeżeli jego Vectra jest 1,8 (X18XE) albo 2,0 (X20XEV) to gdzie tam szukać silniczka krokowego?
Zły czujnik
Zwarte tranzystory regulatora obrotów dmuchawy, typowe w tym modelu.
Jeżeli w tym silniku występują przewody zapłonowe to je wymień na nowe - ona dają właśnie takie objawy.
Jak to odczytać?Pod kompa?? Ale nawet jak się nie świeci to obroty są niskie;/
Normalnie - albo zamykają szczelnie przepływ, albo nie - wszystkie trzy są identyczne.
Narobiłeś się jak chłop forwalczny i d... Co odpowiada w tym samochodzie za wolne obroty?
Czym ty to czytasz,coś dziwny ten błąd,powinno się zaczynać chyba P1... lub eobd P0...,P2... Czy podczas kręcenia rozrusznikiem widać w live data obroty pompy i silnika?
Pochwal się co i jak zrobiłeś?
Podaj normalnie błędy stałe z opisem, a nie numerki bez ładu i składu. Sztanga zaciąga do końca, czy nie?
sprawdź przewody od podciśnienia to one często sterują wolnymi obrotami
Bezkolizyjny. Wymień pasek i zawstydź pana "mechanika". :)
Sprawdź masę od wskaźnika obrotów.
musisz koniecznie podłączyc komputer,moze to byc czujnik temperatury lub TPS.Woplach jest to typowa sytuacja z obrotami
Aż w końcu wróci z trasy na lawecie. Za to wtedy diagnoza usterki już będzie łatwa. :)
Nieszczelność w dolocie (lewe powietrze) może jeszcze nie domykać sie zawór EGR
Sprawdz regulator obrotów.
Z racji tego, że jesteśmy na forum technicznym, musisz auto zdiagnozować, wrzucić tutaj log z błędami i z parametrami na gorącym silniku w momencie jak bujają obroty.
Nie masz kompletnie pojęcia z czym masz do czynienia - poczytaj o pompie VP44 Immobilizer nie ma tu nic, ale te dwa pierwsze błędy są poważne Nazbieraj pieniążków, popytaj tam w twojej miejscowości i znajdź dobry zakład od elektroniki pompy...sam nie dasz rady
Jak sytuacja z odmą? Nie zasysa lewuchy gdzieś? Zatkaj ręką przepustnicę i zobacz czy zgaśnie lub czy obroty spadną.
ten silnik nie ma przepływomierza i czujnika wału.Najrozsądniej podepnij jakiś tester ,przyczyn może być wiele ( czujnik temp, nieszczelność kolektora ssącego ,silnik krokowy; to bym sprawdził na początek)
mam podobny problem, czytaj temat "vectra A i sonda lambda"
nie evap. wtryski.
Może ale nie takie ilości ,co najwyżej wolne obroty byly by nierówne .
Klin na wale?Przepływomierza nie ma w tym aucie.
zimny diesel zawsze klekocze tak samo na wolnych obrotach klekotanie jest bardziej uciążliwe niż przy 2 tyś obrotów.
Też mi się to wydaje dziwne. Autko jedzie powiedzmy normalnie nie szarpie przy zmianach biegów tylko te obroty :(
Witam mój kumpel ma ten sam problem co Ty kolego jutro może w środę będę go robił więc dam znać co i jak, tylko on ma kilka błędów np. P1550, P1120.
Co z immo? Błędy są? Czujnik wału podczas kręcenia jakie ma obroty w parametrach?
A ja jednak bym podejrzewał moduł zapłonowy ten w aparacie, już miałem 2 takie przypadki w tym silniku. I zwykle było że szarpie, komputer nie rejestruje żadnego błędu tylko czasem mignie kontrolka silnika oraz na gazie i na benzynie ten sam objaw.
witam kolegów mam problem taki że mechanik pozamieniał mi wężyki podciśnienia i auto faluje na obrotach
Diagnostyki jak nie było tak nie ma...
To po co on ci wymieniał uszczelniacze pod wtryskami przecież jak by były złe to by się nie zapowietrzal tylko paliwo by ciekło po wtryskach. To raczej nieszczelnośc w przewodach idących od baku do pompy wtryskowej powodują że po dłuższym postoju paliwo wraca się do baku a w miejsce paliwa wpada powietrze i po odpaleniu pompa zasysa powietrze i się...
Witam!Mam problem z moja vectra.Silnik to 1.8 16V,zwykla instalacja LPG.Problem jest nastepujacy;auto powiedzmy po nocy ma problem z odpaleniem,ma ustawione odpalanie na benzynie.Gdy odpalam,silnik odrazu zalapuje ale nie chce wejsc na obroty zeby przerzucic na gaz,po dodaniu gazu dlawi sie i czesto gasnie.Czesto trzeba go krecic po 5-6razy zeby wkoncu...
Jak zgaśnie sprawdź czy widzi obroty.
było na forum .
silniczek krokowy wolnych obrotów może się zawieszać...
jeśli ten objaw jest regularny to raczej sonda lub cz temp. albo jedno i drugie jeśli są momenty że jest dobrze to może trzeba przemyć regulator wolnych obrotów
Do sprawdzenia masz wiązkę od pompy plus czujnik obrotów pompy, jeśli była grzebana może latać wewnątrz.
Wymiana kolektora ssącego
idąc dalej tropem tego gaźnika-pewnie pływak się utopił. Albo dysze rozkalibrowały. Pewnie nie wiesz że łapiąc fałszywe powietrze, silnik wejdzie na wyższe obroty?
Witam uporałem się z błędami ale jeszcze został czasami błąd P0130 ale jak chodzi na benzynie a na gazie nie pokazuje błędu jeszcze jak odpalę na benzynie to jeszcze falują obroty a na gazie jest ok. Czyszczona przepustnica, krokowy i co z tym błędem
Spróbowałbym jednak podmienić przepływomierz jeśli jest opcja gdzieś pożyczyć. Poza tym - z komputera zczytywana rezystancja pedału? Czy napięcie? Są dwa czujniki w pedale. Błędów oczywiście nie ma? Te sterowniki potrafią się psuć dość często - koło Gdańska jest kilka firm co je regenerują.
masz racje, adaptacje na benzynie prz rozgrzanym silniku wrócił do normy, zostaje tylko problem z zimnym, ale jak pisałem juz bardzo znikomy Mysle ze masz doswiadczenie z autami i wiesz, ze z simtecami nie jest tak łatwo, one tak łatwo nie wracają do prawidłowych ustawien miałem zafire z nieszczelnym kolektorem, która po naprawie Uszczelnieniu kolektora)...
Czujnik będzie albo przy kole pasowym (dostęp po zdjęciu koła i osłony nadkola od strony pasażera) albo w bloku z przodu silnika poniżej filtra oleju.
Czy to może być wina pompy wtryskowej, że nie wkręca się na obroty i przy dodaniu gazu kopci na biało tak przyczyna jest wadliwy kąt wtrysku . Masz dwie opcje sprawdzić i ustawiic poprawnie kąt. Przyczyna moze być w tkwic w pompie . np czujnk obrotów pompy , badz zawór sterujący kątem wtrysku, zatarcie elementów zmianiajacych kąt.
Witam. Kolego w tym silniku turbina kręci od {zera} jest możliwość że masz nieszczelny układ dolotowy pomiędzy turbiną a kolektorem, rzadkie węże gumowe ewentualnie opaska na wężu. niby jest doładowanie a go niema. miałem taki przypadek że guma rzadka była i puszczała cisnienie.
A co to za błędy?
kolego sprawdż rozrząd mógł pasek przeskoczyć...
Być może to wyjaśnia sprawe szarpania przy jeżdzie tuz po zapaleniu silnika,ale skąd te wysokie obroty biegu jałowego?
Jeszcze coś jak wariuje obrotomierz to warto sprawdzić alternator tam jest czujnik obrotów , kamp dostaje złe dane i wszystko wariuje
kąt wtrysku 19-21(sprawdzane op comem) Tu masz przyczynę. Możliwe powody: -pompa lub jej ustawienie -uszkodzenie czujnika obrotu pompy lub położenia wału korbowego.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11... http://forum.omegaklub.eu/showthread.php... http://forum.vectraklub.pl/index.php?sho...
A zwykłym miernikiem lub oscyloskopem sie nie da ??
Ni ema tam silniczka krokowego, jest zwykły silniczek komutatorowy (ze szczotkami). Ile lat wam dyletanci trzeba to tłumaczyć? No i problem nie w nim, problem jest w innym miejscu.
Wygląda jak problem z samym silnikiem dmuchawy: szczotki, stykologia..
Witam już to też sprawdziłem wszystko jest oki, jedynie jesynie co mi jeszcze zostało to wymiana komputera może tu jest pies pogzebany
Zaznacz w parametrach max wtrysk gazu,ale nie przesadzaj......zacznij może na początek od24m/s,i obserwuj sondę.
Błąd tkwił w rozrządzie luźny pasek nie czytało obrotów
Wyczyść przepustnice. Czy jak odłączysz zawór biegu luzem (silniczek krokowy) obroty spadają. jAK wyglada TPS
Zrób kalibrację czujnika kąta obrotu kierownicy.
obroty vectra obroty vectra z18xe vectra wchodzi obroty
ściemniacz oświetlenie schemat rozruch transformatora lotnicze słuchawki
manta spk5016 centrala wentylacyjna
Jak wyjąć rozrusznik w Renault Megane? Brak dźwięku w działającym radiu - przyczyny i rozwiązania