musisz wyjac calkiem gaznik bo nie dostaniesz sie do glownej dyszy zeby ja oczysciac,powodem tych obrotów moze byc stycznik(jest zaraz pod gorna pokrywa i lubi sie zardzewiec,zasniedziec itp.,pod nim jest okragla mala uszczelka ktora trzeba wymienic),mam ten sam gaznik,wyjmowalem go nieraz,nie jest skomplikowany,wyjmij,oczysc,jezeli obroty beda skakac...
Witam serdecznie. Clio z 99r więc jak dobrze pamiętam masz tam wszystko na podciśnieniu. Sprawdź prze de wszystkim i w pierwszej kolejności szczelność układu dolotowego, kolektora ssącego. Następnie na chwilkę zaślep serwo aby wyeliminować jego ewentualne uszkodzenie. Każda drobna nieszczelność w tym silniku będzie powodować podwyższone obroty lub ich...
Na ucho to raczej nie słyszę za dużych zmian obrotomierz też w miarę stoi w miarę rozgrzewania się i przechodzenia silnika przez kolejne fazy więc jakoś nic niezwykłego nie widzę. No może raz silna widzę szarpnięcie obrotomierza ale nie słuchać zmiany obrotów.
Napisałem wyżej. Najłatwiej to podejrzeć paramery live podczas tego jak obroty wariują i będzie wiadomo co jest nie tak. Tu nawet TPS może wariować i podawać błędny sygnał o otwarciu przepustnicy. Ale co by wróżyć to trzeba zrobić po prostu porządną diagnostyke i tyle.
koledzy odgrzeję kotleta, mam ten sam problem, na zimnym silniku jak włączę klimatyzację to zdarza się, że zgaśnie. Co może być przyczyną?
tak jest został wyciety zaden syf tylko jak czujnik położenia wału jest zalany to pali ile chce i sie grzeje a ja go gazowałem mysałem ze mu ustąpi niestety jak sie okazało nie ustapiło tylko rozgrzało katalizator do czerwonosci a co za tym idzie stopiło go w srodku
Niekoniecznie
Jakiej firmy sonda?
ECU na prawym słupku pod schowkiem, przeważnie przyczyną wariujących obrotów był zły kontakt we wtyku potencjometru przepustnicy lub słaba masa w tej wtyczce, sprawdź masy wiązki na silniku
Nie bez powodu zastosowano rezystor o mocy 2W - w zamkniętym dość szczelnie pudełku odtwarzacza to sporo ciepła jest - więc i po latach zejść farba mogła. przy takich wynikach należy szukać problemu gdzie indziej? Tak. Zacznij od samego silnika - w większosci wypadków był to albo kłopot z komutatorem (zabrudzone przerwy pomiędzy sekcjami robiły zwarcie...
Witam. Mam problem z moją Alfą Romeo 156 1.8 Twin Spark. Jakiś czas temu zaczęła się dziwnie zachowywać na benzynie jak i na gazie. Mianowicie jak dostaje wysokie obroty (5-7 tys) to wskazówka obrotomierza zaczyna latać w górę i w dół do tego zaświeca się kontrolka od wtryskiwacza. Mechanicy rozkładają ręce. Jako info zamieszczam: Sonda Lambda Była...
cześć! Wykręć z przepustki silnik krokowy od wolnych obrotów może się zacinać i będzie Tobie wariował na wolnych obrotach
Hej. Zakładam, że termostat i same czujniki sprawdzałeś i są ok... Sprawdź przy czujnikach temperatury czy któryś kabel nie jest luźny albo nie dotyka masy. Z podobnym przypadkiem spotkałem się w golfie z tym że obroty podskakiwały prawie na max...
nastawnik przepustnicy. Tutaj szukaj.
Jeszcze coś jak wariuje obrotomierz to warto sprawdzić alternator tam jest czujnik obrotów , kamp dostaje złe dane i wszystko wariuje
Cześć! Jestem ciekaw jak wariuje ten obrotomierz. Czy obroty bardzo rosną czy latają raczej w niskich zakresach. Jeśli to drugie to sprawdź sobie układ zasilania pompy paliwa, może tam leży problem nadinie że w Felicjach pompy paliwa to często spotykany problem i tłumaczyłoby niekontrolowane zatrzymanie pracy silnika::?:
Samo odłączenie akumulatora nie powinno wpłynąć w ten sposób na pracę silnika, źle zestawiony rozrząd owszem może, jeśli wywala check to diagnoskop i wszystko będzie wiadomo. pozdr
To wymiana? Czy naprawa? Kup używke i pomoże.
Jeśli był wyjęty aparat zapłonowy to włożyłeś go na "pałę" bez sprawdzenia ustawienia?
Bzdury. Powód jest prosty-szaleje wskazanie z czujnika kąta skrętu, w wyniku tego pompa również zaczyna szaleć-zwiększa obroty przez to bierze wiekszy prąd, a tym samym silnie waha się napięcie na instalacji. Wystarczy wypiąć wtyczkę z czujnika i wszystko się uspokoi. Roboty nie dużo, wystarcza odmontować lewy halogen i dostęp do wtyczek świetny.
Najlepiej myślę zacząć od właśnie od takich drobnostek jak sprawdzenie iskry na świecy( ewentualnie wybrać kilka,i wybrać najlepszą). Jeżeli rozkręcasz manetkę i gaśnie to możliwe że zapłon jest źle ustawiony, o ile dobrze pamiętam można platynki przeczyścić. No a jeżeli na wolnych obrotach tak wariuje i gaśnie to by należało wyregulować dyszę od wolnych...
Panowie, Czy mieliście podobne sytuacje dot. wysokich obrotów. Gdy samochód jest zimny, szczególnie teraz, po kilku dniach postoju obroty wariują, cały czas wysokie. Dodatkowo po wrzuceniu P z D zwiększają się i utrzymują. Problem ustaje po rozgrzaniu silnika, po przejechaniu Ok. 5-10 km. Następnie po wyłączeniu silnika, wszystko wraca do normy. Przepustnica...
a czy na zimnym i goracym tak samo adpala ? co do obrotó to moze byc ze tylko czujnik temperatury wariuje
Zgadza się, ale wentylator na karcie wariuje obrotami do 5k ;) A w obudowie dużo większy i 1800 obrotów, prawie nie słyszalny. Natomiast wentylator do karty jest trudno dostępny, a przede wszystkim - drogi. Ja go wymontowałem i wsadziłem do obudowy bo mi padł najzwyczajniej ten na karcie.
czy dawać do mechanika?? Tylko tak.
0. Czy jesteś pewien, że układ jest prawidłowo przylutowany? Może układ nie jest prawidłowo przylutowany i traci połączenie na jednej czy kilku nogach kiedy dotykasz sondą. Spróbuj lekko naciskać płytkę wokół układu, ale bez dotykania pól lutowniczych czy ścieżek. 1. Jaka jest różnica potencjałów masy laptopa i masy oscyloskopu? Może kiedy przykładasz...
Sprawdź przy wentylatorze regulator jest tam (nieraz 2) tranzystor który lubi nawalać pomierz napięcia czy sterujące wariuje czy ten tranzystor.
Lewe powietrze.
Przyjacielu z tego co mi wiadomo każdy disel świece grzeje nie zależnie od temperatury otoczenia z tym ze raz to trwa krócej raz dłużej więc tutaj objaw moim zdaniem jest prawidłowy, sam posiadam Passata b5 fl 1,9 tdi i za każdym razem świece grzeje, co do reszty to proponuję od skasowania wszystkich błędów jeżeli nie były kasowane, jeżeli nie pomoże...
Procedurę regulacji gaźnika opisał tutaj (at)krzysiek7108 . Opis jest na stronie nr 8 post nr 224. Ogólnie polecam lekturę całego tematu. Opisane przez Ciebie objawy świadczą wg mnie o zbyt ubogiej mieszance i jej nierównomiernym spalaniu. Powodów może być kilka, ale w mf-ce przede wszystkim należy bardzo dokładnie wyczyścić kranik paliwa, filtr paliwa...
Witam ma ten sam problem i bardzo mnie to meczy . Zalazłeś rozwiązanie tej przypadłości . Proszę o pomoc
gdy już przekroczymy bariere 4 tysięcy obrotów zapłon zaczyna wariować Jeśli mierzyłeś popularnym miernikiem cyfrowym, to te wszystkie pomiary możesz sobie w buty wsadzić. Tego typu miernik przekłamuje wynik jeśli będą to impulsy napięcia/prądu lub/i jeżeli częstotliwość przebiegu będzie większa niz 400Hz (dla większości mierników). W Twoim wypadku...
Szczotki szczotkami a jak wygląda komutator? Może ma jedno pole tak wytarte że jak się tam zatrzyma to ruszyć nie może. Bardzo częsta awaria w A4.
Zatulejowane i jest ok.
Witam wszystkich Opel Astra 1,6 rok 2005, problem po załączeniu zapłonu. Gdy tylko przekręci się kluczyk na włączony zapłon, wskazówka od obrotów zaczyna wariować i podskakiwać do 50 km/h czy nawet do 90 km/h. Podczas jazdy auto jedzie, a po chwili nie ma mocy. Wystarczy zjechać na pobocze, zgasić bydlaka, odpalić ponownie i już jest dobrze. Co może...
Cześć i czołem. Mam problem z obrotami w aucie, tzn. jak jadę powyżej 70 km/h, to po wrzuceniu na luz obroty idą na ok. 2100 i spadają na 1400 i znowu 2100 i 1400, ale im wolniej jadę, tym obroty mniej wariują, a gdy się zatrzymuje, to po ok. 2-3 sekundy obroty spadają tak jak być powinno, czyli poniżej 1000. Auto to Zafira z 1999 roku, 1.8 b 115 KM.
Sprawdż czujnik położenia przepustnicy jeśli slizgacze na potencjometrze są zużyte to układ wtryskowy dostaje błędne informacje i wariuje. Ja miałem tak w tipo. Pozdrawiam
Samochod to Golf 1.8 (RP) 90r. Zaczelo sie od tego ze podczas jazdy gdy zmienialem bieg i wcislem sprzeglo obroty spadaly do ok 1000 obr/min i nagle wzrastaly do 4-5 tys i zaraz spadaly do ok. 1000. Po krotkim postoju odpalam silnik a obroty skacza od 1000 do 4000 tak jak bym trzymal gaz wcisniety do polowy i co chwile wlanczal i wylanczal zaplon (oczywiscie...
:)
Bardzo ważny symptom : wskaźniki wariują. wszystkie. prędkość rośnie, obroty, wskaźnik paliwa też. potem spadają, rosną, itp. Na 99% rozładowany akumulator.
A więc trzeba się zająć układem paliwowym.Kontrola filtra,przewodów ,czujnika ciśnienia,parametrów na kompie. Ogółem odpialem kostkę przepływomierza i silnik działa bez zmian myślisz ze zepsuty jest? I dlatego tak obroty wariują sobie?
Próbowałeś może sprawdzić błędy w komputerze silnika ? Mierzyłeś napięcie na alternatorze ? Najlepiej w momencie występowania objawów, na niskich obrotach, na wysokich
nadal wymienić..... na nową
Na trasie jakby ubyło mocy i silnik dziwnie też nie równo zaczął pracować. Scholowałem i myślę co mogło się wydarzyć? Wtrysk padł, turbina czy jakiś czujnik? Miał ktoś może podobną sytuację? Odpala ale obroty wariują. Przebieg 220 000 km :(
Cze. U mnie w Asterce obroty wariowały jak diabli i dostawałem komunikat o niewłaściwej liczbie kroków. Pomogło czyszczenie silniczka.
Mam taki problem z autem BMW E36 2.0i M50 1991r. bez vanosa. Jak dojeżdżam do świateł i auto jest na małych obrotach to zaczyna się dusić i wariują obroty. Są między 500-1500 i tak na zmianę skaczą. Potem objawy się nasilają. Jak jadę autem to nagle następuje brak mocy obroty spadają do 200-400 i jak wciskam pedał gazu to się nic nie dzieje, po jakimś...
Witam Wszystkich, to mój pierwszy post tutaj i pierwszy problem... żona jeździ Peugeot'em 206 1.4i 8V, samochód ma problem z wariującymi obrotami: - odpala dobrze na zimno i ciepło, - po pewnej chwili 300-400m potrafi podkręcić, sobie obroty tak do 2 - 2,5k rpm, - traci moc i próba ruszenia w tym stanie kończy się zalaniem silnika, - kiedy już odpali...
Witam Ja natomiast mam inny choć podobny problem, mianowicie falujące obroty. Jeżdżę skodą octavią 1998r 1,6 AKL benzyna + gaz i od jakiegoś czasu samochód poprostu gaśnie najczęściej podczas hamowania i strasznie falują obroty na postoju. Wymieniłem tzw. odmę tj. rure łączącą filtr powietrza z wlewem oleju i od tego czasu jest troszkę lepiej obroty...
No wiec komputer wyświetlił błędy przepustnicy,(pozycja przepustnicy, brak komunikacji z pedałem) wymieniłem na używke i jest jeszcze gorzej. Obroty wariują i kontrolki sie świeca, i dymi na biało!! Co z tym zrobić?
A ja myślę, że pompka i wszystko w jej obwodzie jest sprawne. Nie wierzysz? Wstaw zamiast pompy żarówkę, pomiary będziesz miał takie same, winny jest mierzący, nie rozumiejący! Zanim zniszczysz auto, zastosuj się do rady Kolegi T5!
mercedes wariuj obroty programy wariuj kontrolki wariuj
oprogramować telewizor iskrzący silnik lista użytkowników integra
Amica EAW7123ED – gdzie znaleźć service manual, tryb serwisowy, kody błędów Schemat bezpieczników Volkswagen T5 1.9 TDI 2009 – lokalizacja i opis skrzynek SA–SF