Sprawdź przy wentylatorze regulator jest tam (nieraz 2) tranzystor który lubi nawalać pomierz napięcia czy sterujące wariuje czy ten tranzystor.
Co najmniej 460 W.
Czy wentylator nagrzewnicy wodnej powinien pracować nonstop po osiągnięciu temperatury w pomieszczeniu? Zależy to od systemu sterowania i ustawień użytkownika.
Witam, temat trochę odgrzewany, ale może ktoś miał taki przypadek. Pacjent to Scania R 420 z 2005 roku. Obroty silniczka nagrzewnicy działają tylko na 4. biegu. Silniczek wymieniony na nowy, na panelu od klimatyzacji nie ma żadnych błędów. Jest jeden błąd na desce rozdzielczej OCC 1789786, oznacza awarię klapy recyrkulacji powietrza, zatarty silniczek...
Ja stawiam na uszkodzenie opornika obrotów silnika nagrzewnicy. Pozdrawiam.
Kolego. Wygląda na to, że masz wszystko ok. Zorientuj się dokładnie jak jest podłączony reduktor. Wejście do nagrzewnicy ma prawie najwyższy poziom w samochodzie, co w przypadku złego podłączenia reduktora skutkuje tym że na wolnych obrotach płyn pędzi przez reduktor bo ma lżej a przy zwiększeniu obrotów dopiero zaczyna dawać przez nagrzewnicę. Sprawdź...
Witam. Sprawdź regulator obrotów w wentylatorze nagrzewnicy.
Na rysunku 241schemat jest silnik bocznikowy a na 232plan jest silnik szeregowo-bocznikowy a to jest różnica w regulacji obrotów.
Ja znam tańszy falownik Delta . http://www.delta.falowniki.com/
Objaw termostatu
Mój kolega ma to samo jak doda gazu to ogrzewanie jest dobre.Probowaliśmy wszystkiego odpowietrzanie itd. i nic dalej to samo więc nie chcę Cię martwic ale na 99% masz zabitą nagrzewnicę.Podjedż na myjkę samochodowa albo gdzieś żebys miał dostęp do węża z wodą,odkręć oba przewody do nagrzewnicy i spróbuj ją przepłukać (przy okazji zobaczysz jakie ciśnienie...
Potrzebuję regulatora obrotów wentylatora trzystopniowego. Czyli podaję jako przykład. W zakresie temperatur 30-50 stopni regulator podaje napięcie 230V na pin nr 1 wentylatora - brązowy kabel. W zakresie temperatur 51-75 stopni regulator podaje napięcie 230V na pin nr 2 wentylatora - zielony kabel. W zakresie temperatur 76-120 stopni regulator podaje...
Witam . Kable białe to najprawdopodobniej termiczne zabezpieczenie silnika . Niedawno montowałem całkiem nowe nagrzewnice co prawda wodne , ale też miały wyprowadzone 2 przewody z oznaczeniem T i z nich sterowałem stycznik załączający silnik . Pozdrawiam.
Ja bym spróbował zastosować rezystor na dużą moc wpięty szeregowo lub drut oporowy. drutem na przykład naprawiłem i wyregulowałem nawiew w moim oplu kadecie.
Tak ma być, podnosi obroty jak akumulator jest w słabej kondycji, lub włączona zostanie elektryczna nagrzewnica wnętrza.
Witam Moja znajoma jeździ Toyotą Yaris i ma problem taki że jeżeli auto pracuje na wolnych obrotach i włączy dmuchawę nagrzewnicy to wzrastają obroty silnika. Co to może być, miał ktoś taki problem? Z góry dzięki.
Czy przy wspomnianej nagrzewnicy (poszczególne stopnie załączane on/off) ma sens kaskada, powiedzmy PID-P regulowana w oparciu o temp. wywiewu. Ma sens. Wysterowanie grzania 0-100% możesz rozłorzyć na 6 stopni i działać "analogowo" z regulatora. Potrzebny do tego byłby jakiś moduł sterowania grzałkami który przyjmie 0-10V z regulatora i na wyjściach...
Problem znaleziony i rozwiązany. Okazało się że powyżej 1500 obrotów nagrzewnica zaczynała grzać. Pewnie zawór przy nagrzewnicy nie zamyka się do końca dlatego został założony zawór na przewód zasilający nagrzewnice i klima chłodzi aż miło :)
Witam. Polecam zakup falownika, używany już pewnie za mniej niż 300 zł. Regulator fazowy kiepsko nadaje się do sterowania silnikiem indukcyjnym, szczególnie z kondensatorem rozruchowym. Wczoraj widziałem na allegro nowy falownik LS 0,4 kW za 300 pln. Taki zakup odwdzięczy się długotrwałą i bezawaryjną pracą oraz płynną regulacją w pełnym zakresie, bez...
Jeżeli to kocioł na ekogroszek to bufor jest niepotrzebny. Potrzebny jest natomiast wymiennik płytowy odseparowujący podłogówkę od kotła. Po pierwsze po stronie podłogówki powinien być ukłąd zamknięty, bo wtedy podłogówką działa lepiej. Ponadto wymiennik płytowy zabezpieczy Ci podłogówkę przez zamuleniem szlamem, który powstaje w kotle. Zatem trzeba...
No ale jakby była zaszlamiona to by nie grzała, albo kiepsko. A nie raz tak raz nie. A co do teorii ze przy wiekszych obrotach nagrzewnica słabiej grzeje to tu sie raczej nie sprawdzi bo w nagrzewnicy są spirale które zmniejszają prędkość przepływu cieczy, ale też są przyczyna zapychania się.
Wykorzystaj elektroniczny regulator prędkości dmuchawy z poloneza(f.Hybryd).Ma płynną regulacje prędkości,kosztuje ok 25zł.Kupisz w każdym sklepie motoryzacyjnym.
E, tam bywał uruchamiany podciśnieniem zawór nagrzewnicy jak pamiętam?
Witam grono. Proszę o pomoc z podłączeniem silnika 3 fazowego z regulacją obrotów. Nagrzewnica dotarła do mnie z uciętym przewodem od silnika. Po rozebraniu puszki na silniku widzę podłączone przewody ale do końca nie iestem pewien czy silnik ma dwa czy trzy biegi. Wydawało mi się że jeśli silnik ma 9 przewodów to będą 3 prędkości, ale według tabliczki...
Już omijalem nagrzewnice w kabinie montujac w jej miejsce taka mała z samochodu osobowego ( w miejscu gdzie gumowe węże wchodzą do nagrzewnicy pod maską) i efekt ten sam czyli na wolnych obrotach nie grzeje a jak go trzymam na obrotach to aż nagrzewnica parzy.Tak jakby coś blokowało przepływ płyny.Wywale ten zawór czterodrozny pod maską i wstawię tam...
Pare dni temu był poruszany identyczny problem. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15...
Zadziała, dzieki temu możesz uzyskać moc na niższych parametrach zasilania. Wystarczy zobaczyć w karty charakterystyk nagrzewnic. Co do naczynia to zrezygnował bym z niego i zastosował uklad zamknięty, oczywiście z zabezpieczeniami. Dodatkowo prosta automatyka załaczy ci max obroty nagrzewnicy nie dopuszczając do przegrzania, oddając ciepło na hale
Warto sprawdzić dodatkową elektryczną pompkę cieczy, która właśnie wymusza obieg cieczy przez nagrzewnicę.
W końcu wyciągnąłem nagrzewnicę. Udało się ją wyjąć po zdjęciu pokrywki od strony pedału gazu, odkręceniu pokrywki plastikowej nagrzewnicy oraz jednej śrubki osłony rurek aluminiowych przy grodzi silnika. Moja nagrzewnica firmy Kamoka miała trochę pod innym kątem wyjście z dołu ale udało się nagiąć rurkę do podłączenia. Zdemontowana nagrzewnica po wylaniu...
Tranzystor jest w sterowaniu prędkości obrotów wentylatora nagrzewnicy w Volvie, zasilanie z 12V.
Ma ona za dużą mocy i wentylator głośno chodzi. Czy możliwe jest obniżenie obrotów silnika z jednoczesnym zmniejszeniem mocy palnika? Jeśli tak, jak to zrobić? Wymiana palnika na inny, mniejszy - skontaktuj się z serwisem producenta. Albo tą sprzedaj a kup mniejszą...
Najpierw musisz sprawdzić z jakim napięciem działa wentylator, jak jest na prąd stały to układ do regulacji jego obrotów jest zdecydowanie prostszy niż w przypadku silników prądu zmiennego. Pomocne będzie również podanie modelu nagrzewnicy.
Gdzie zamontowany jest przekaznik zmieniajacy obroty wetylatora nagrzewnicy wnetrza samochodu.
Samochód wrócił od blacharza z taka usterką . Muszę samodzielnie usunąć problem więc kilka pytań do fachowców : 1- podejrzewam uszkodzenie modułu 8070 , lecz nie wiem gdzie go szukać w aucie 2- Jakie napięcia na poszczególnych pozycjach przełącznika obrotów nagrzewnicy powinny być na kostce modułu : 1A,3A,2B 3 - co oprócz przełącznika obrotów załącza...
Konsultacja z najlepszym mechanikiem z okolicy który powiedział , że albo nagrzewnica albo wytrącone łopatki w pompie wody ( miał oba takie przypadki , że w jednym nagrzewnica w drugim aucie pompa ) Wymieniona nagrzewnica na nową i dalej brak ogrzewania.Po ustawieniu obrotów na 1500 z nagrzewnicy zaczyna lecieć gorące powietrze przy temperaturze silnika...
temperatura płynu w zbiorniczku ok. 70 C układ na 100% odpowietrzony co do termostatu też się zastanawiałem ale wtedy problem występował by przy obu nagrzewnicach a ta tylna grzeje ok i w miarę szybko po około 10 km leci już ciepło
Podsumowując: mały obieg działa bo ogrzewanie jest, a płyn z przewodu zwrotnego w zbiorniczku nie tryska, a powinien. Uruchom zimny silnik z otwartym korkiem zbiorniczka wyrównawczego, jeśli pompa wody jest sprawna i przewody drożne - to po dodaniu gazu woda powinna wypływać silnym strumieniem z przewodu zwrotnego (oczywiście do wnętrza zbiorniczka)....
Amerykański Ford Aerostar automat . Miał fabrycznie montowany rezystor świateł postojowych przednich . O ile pamiętam , po wyłączeniu zapłonu żarówki reflektorowe zamieniały się w pozycyjne . Żeby w ogóle zgasły należało zaciągnąć ręczny , sam postojowy bieg nie wystarczył . Mowa o stacyjce w pierwszym położeniu , wyłączonym zapłonie . Trochę dziwne...
Jeździsz trasy czy tylko po mieście (częste rozruchy)? Może akumulator niedoładowany i regulator podbija napięcie żeby go ładować czym obciąża silnik i ten wchodzi na wyższe obroty. Albo masz jakąś nagrzewnicę elektryczną (o której nie wiesz) i ogrzewanie ustawione na maksa - ona ciągnie sporo prądu więc ECU podkręca obroty silnika bo alternator go...
Cześć, mam problem z moim Oplem Corsa D 1.2 Z12EXP z LPG, mianowicie w aucie nagrzewnica zapowietrza się sama z siebie, gdy się ją manualnie odpowietrzy, wieje ciepłe powietrze, takie jakie powinno być. Problem zaczyna się, gdy samochód działa na wolnych obrotach, temperatura powietrza spada, nagrzewnica się zapowietrza i znowu ciepłe powietrze nie...
Jest wg mnie jakaś sprzeczność w informacjach autora w pierwszym poście, a mianowicie: Dodam tyle że na wolnych obrotach leci letnie powietrze, przy czym jak przygazuje go do 3tys obr i przytrzymam to zaczyna być cieplej, Ta info sugerowałoby, że słaby jest przepływ przez nagrzewnicę i dodanie gazu (zwiększenie obrotów) zwiększa przepływ przez nagrzewnicę...
Witam. Mam prośbę możesz wysłać zdjęcie jak to dokładnie podłączyłeś z tym regulatrem obrotów. Ma problem z podłączeniem Z góry dziękuję
Decha Będzie do zdjęcia Raczej Tak, na pewno, bo biorąc pod uwagę: przy wyższych obrotach jakaś ilość płynu przeleci przez nagrzewnice a na wolnych nie, co się objawia chwilowym nadmuchem ciepłego powietrza czy inny cytat: przy zdjętych przewodach z nagrzewnicy uruchomionym silniku na podwyższonych obrotach trochę chlapnie płyn , na wolnych prawie...
Może być zamulona nagrzewnica i na większych obrotach dmuchawy nie nadąża z nagrzaniem powietrza
jak się nie będzie chciał odpowietrzać to sprawdź ten cienki wężyk co idzie do zbiorniczka czy nie zapchany, a nagrzewnica się odpowietrzy dopiero jak przytrzymasz chwile na obrotach(2-3k) z zakręconym zbiorniczkiem
Witam. Mam pewien problem, potrzebuję regulować obroty w nagrzewnicy firmy FLOW AIR sterownik dedykowany uległ uszkodzeniu, i poszukuje alternatywy. Z silnika wychodzą 4 przewody żółto/zielony wiadomo brązowy czarny zielony rezystancja pomiędzy brązowy-czarny 100Ω rezystancja pomiędzy brązowy-zielony 50Ω rezystancja pomiędzy zielony-czarny...
Może to być rezystor regulacji obrotów wentylatora nagrzewnicy lub wentylatora na chłodnicy ,oczywiście przeróbka . Zainstaluj to tak by nie dotykało karoserii . Ten rezystor może się mocno nagrzewać -nie wieszaj go na opasce zaciskowej .
jesli na postoju dodam gazu do okolo 2tys obr./min to zaczyna leciec ciepłe powietrze. ale gdy puszcze gaz i samochod chodzi na wolnych obrotach to po chwili zaczyna leciec zimne powietrze mimo to ze silnik pracuje i jest temperatura okolo 85'C i pokretlo przekrecone jest na cieplo. Tu, ciśnie się takie pytanie - jaka jest temperatura węży do i z nagrzewnicy...
Z tego co widać do regulacji będziesz musiał użyć regulatora obrotów do silnika klatkowego. Musisz wziąć pod uwagę moc wydzielaną przez nagrzewnicę, ponieważ strumień powietrza chłodzi całe urządzenie. Zmniejszenie prędkości może skutkować przegrzaniem silnika a nawet w skrajnych przypadkach pożarem.
Identyczny przypadek miałem z zapchaną nagrzewnicą, zwiększone obroty wymuszał obieg i grzała. Ale wystarczyło się tylko zatrzymać i już nie bangla..
Czy to jest silnik nagrzewnicy wodnej?
Witam. Wyciągnij wtyczkę od dmuchawy i sprawdź czy wybija. Jeżeli nie to problem tkwi w regulatorze obrotów lub w samym silniku dmuchawy. Silnik możesz sprawdzić "na krótko".
Tak poradziłem sobie, tam wymagany jest inny potencjometr bo on wykonuje prawie cały obrót. 340stopni
Witam Mój problem dotyczy ciągnika zetor 7211 z 88r. a dokładniej obrotów wentylatorów w nagrzewnicy. Występują tam dwa zakresy obrotów, wolne i szybkie. Na szybkich działają dobrze, lecz na wolnych ledwo się kręcą, Co może być powodem? dodam że szczotki w silnikach ok i nasmarowałem ośki. Na jakiej zasadzie w tej instalacji silniki pracuja na wolnych...
Sprawdz na postoju na wysokich obrotach jak leci cieple to nagrzewnica. Układ przepłukasz po jej wymianie ;)
Dobrze jest gdy chłodniczka nawet jak jest z nagrzewnicy miała trochę rzadsze żebrowanie . O ile w nagrzewnicy przy dużych obrotach wentylatora i szczelnej obudowie mogła oddawać ciepło to na luzie jest z tym problem .Warto wybierać takie z większymi szczelinami co przy pracy bez szczelnej obudowy jest wydajniejszym rozwiązaniem niż chłodnica ze szczelinami...
Było kompletnie pusto Jak układ jest zapowietrzony, jak ma grzać? Trzeba odpowietrzyć! Dowolny warsztat powinien zrobić to za darmo, w ramach reklamy! Zawór nagrzewnicy otworzyć na full. Korek wlewu odkręcić. Trzymać na średnich obrotach, aż przestaną wydobywać się bomble. Uzupełnić płyn.
Witam mam problem z dmuchawa nagrzewnicy podczas włączenia zaczyna silnik trykać na wolnych obrotach wyczyściłem go ale to nie pomogło prosze o podpowieć
Sprawdź temperaturę pod maską rurek wchodzących do nagrzewnicy. Jeżeli gorące- sterowanie klimatronika. Może jest mało drożna nagrzewnica i większy przepływ (obroty) trochę podgrzewa.
Jeżeli chłodnica jest w dość dobrym stanie i termostat działa tak jak powinien to zasadniczo nie ma prawa się gotować, nagrzewnica raczej nie ma tu nic do tego. Miałem taki przypadek w seicento 900, termostat nie puszczał na duży obieg. Włączenie nagrzewnicy na maximum i wentylator nadmuchu też na maksymalne obroty i dojechałem krótki odcinek do domu...
Witam, usterka się pojawia nawet na najniższym stopniu obrotów wentylatora? Pozdrawiam
To się samo odpowietrza - zalać płynu do pełna, nagrzać silnik i przytrzymać ze 3 min na 4tys obrotów w celu odpowietrzenia właśnie nagrzewnicy. Ciekawostką jest że jeśli uszczelka minimalnie puszcza kompresję do płynu to i tak jest ogrzewanie i nie wyrzuca płynu bo bąbelki mają znakomitą drogę ujścia do zbiorniczka przez cienki wężyk z chłodnicy do...
Wymieniona pompa wody, uszczelka chłodnicy oleju, chłodniczka przepłukana (drożna), nagrzewnica przepłukana (drożna), wymieniony termostat, dalej słabo grzeje. Na obrotach jest ok na wolnych słabo.
witam. miałem podobny problem w swoim opelku. przyczyna: na wolnych obrotach płyn dużo lżej miał w obiegu przez parownik więc nagrzewnica pozostawała z maaaluutkim obiegiem. łatwo przetestować - na postoju na wolnych obrotach doprowadź do ochłodzenia nagrzewnicy potem trochę pogazuj - przy zwiększonym obiegu nagrzewnica się nagrzewa: antidotum nagrzewnica...
Na 90 procent wina termostatu jest ciągle otwarty i ciągły obrót powoduje że płyn jest mało ciepły.A 10 procent winna nagrzewnica ale nie trzeba ją zaraz wymieniać jak to polecił ci twój mechanik tylko można odłączyć wlew i wylew,podłączyć waż z ciśnieniem wody i przepchać zanieczyszczenia.
Witam, co się dzieje w czasie przełączenia na inne obroty ? ( buczy/cisza ). Może uszkodzony jest przełącznik obrotów ?
Witam Mam problem z ogrzewaniem w nissanie primera P12 1.8lpg 2006r nie grzeje na wolnych obrotach wymieniłem Pompę wody, nagrzewnice, termostat, korek chłodnicy i juz brak mi pomysłów
Sprawdź to co pisałem czy masz zimny powrotny przewód przy podwyższeniu obrotów silnika.
Do regulacji obrotów np. w nagrzewnicach stosuje się autotransformatory (napięcie do wentylatora jest wybierane przełącznikiem, jest to regulacja skokowa, typowo 5 pozycji przełącznika), napięcie zasilające wentylator nie jest odkształcone.
Witam wszystkich. Jestem tu całkowicie nowy więc jeśli coś gdzieś źle umieszczam to nie krzyczeć i nie być tylko tłumaczyć. :P Otóż moim problemem jest podłączenie mojej nagrzewnicy, dostałem ją od znajomego, lecz tak mi się wydaje, że jest ona nie kompletna. Ogólnie też nie orientuję się jaki to model itp. Pompka z elektromagnesem odzywa się tzn załącza...
Witam. Nowy nabytek. Nagrzewnica olejowa DEDRA9952 30kW. To sprzęt z pompą powietrzną. Miałem duży problem z odpaleniem po pierwszym zalaniu. Błąd E1. Masa dymu chwila pracy i stop. Jako, że to druga nagrzewnica w gospodasrwie, postanowiłem zajrzeć. Wewnątrz wszystko wydaje się OK. Czujka płomienia na miejscu i prawidłowo. Odpaliłem na zdjętej pokrywie....
Jeśli czuć płyn w samochodzie to prawdopodobnie nagrzewnica cieknie, przy zapowietrzonym układzie nawet podczas pracy silnika pompa na wolnych obrotach nie jest wstanie zrobić prawidłowego obiegu, bądź też masz zawaloną nagrzewnice i na wolnych obrotach ci płynu nie przepchnie. Poziom płynu powinien być widoczny w zbiorniku wyrównawczym.
Dziać się tak może dlatego że podczas jazdy sam pęd powietrza może wdmuchiwać w jednym miejscu cieplejsze a w innym zimne powietrze. Radze sprawdzić połączenie tunelu od nagrzewnicy do dmuchawy.
Witam Panowie, mam pytanie. Mam nagrzewnicę wodną z silnikiem jednofazowym z kondensatorem. Silnik ma moc 280W / 1.2A i jest jednobiegowy. Chciałbym regulować obroty tego silnika za pomocą potencjometru, ale powoduje to buczenie silnika. Jaki regulator obrotów powinienem kupić, aby silnik nie buczał i można było nim sterować obrotami wentylatora? Czy...
Może masz zabrudzony czujnik temperatury , czujnik WK i Wałka rozrządu , nie może być uszkodzony , bo w takiej przypadłości od razu zapaliłby sie Check. A jak stoisz z obiegami ? Sprawdziłeś oba węże gumowe (z termostatu i nagrzewnicy)? To może być powodem. Możliwe , że termostat jest uszkodzony i zaczyna chłodzić dopiero na 1300-1400 obrotów i auto...
Jeśli na rozgrzanym silniku i na wolnych obrotach oba przewody wchodzące do nagrzewnicy są gorące a powietrze leci letnie to nagrzewnica do wymiany.
Płukałem nagrzewnice i nic się nie poprawiło. Podłączyłem też dla pewności drugą nagrzewnice i stąd wiem, że na wolnych obrotach płyn nie krąży w nagrzewnicy. A co do webasto to jest w samochodzie zamontowane. Ale czy ta pompka obiegowa ma działać jak działa tylko webasto czy ma działać caly czas?
Witam! W ubiegłym roku, latem naprawiłem ten rezystor w Audi b4 w taki sposób jak na załączonych fotkach. Regulacja obrotów dmuchawy jest prawidłowa i do tej chwili spisuje się dobrze. Jeżeli Cię to zainteresuje napisz na adres mailowy. Pozdrawiam.
Zastanawiam się nad zrobieniem regulatora fazowego. Chciałbym regulować obroty wentylatora w nagrzewnicy i tu rodzi się moje pytanie, czy takie sterowanie jest bezpieczne dla silnika ? Jak z obrotami , zmniejszą się czy spadnie tylko moc silnika ? Nie chcę eksperymentować na żywym organiźmie. Silnik bezszczotkowy i bez kondensatora.
Gdy gazuję aż obrotomierz wchodzi na czerwone pole zaczyna grzać. Wygląda na to, że gdy dostanie duże ciśnienie to dopiero przepycha ciecz przez nagrzewnicę. Przy wolnych obrotach dochodzi ciepły płyn do nagrzewnicy lecz nie przepływa przez nią dopiero po mocnym gazowaniu. Już sam nie wiem czy blokowany przepływ jest przez jakiś śmieć, może zawór jest...
Witam, poszukuję sterownika/regulatora obrotów wentylatora z nagrzewnicy Renault Kangoo (2szt) https://omoto.pl/wentylator-dmuchawa-ren... Chodzi mi o to, żeby obroty były podwyższane wraz ze wzrostem temperatury, piec ma być bezobsługowy. Znalazłem na allegro takie coś ale ma za małą moc. https://archiwum.allegro.pl/oferta/regul...
-nagrzewnica nie jest zapchana (wiem bo cały poranek wyciągałem ją i sprawdzałem jej stan ) A jak to sprawdziłeś??? Według mnie są dwie możliwości. 1. Zapchana nagrzewnica. 2. Zapowietrzony układ. Dopiero a podwyższonych obrotach silnika gdy pompa wody ma większe obroty zaczyna krążyć płyn przez nagrzewnicę.
nie, nic sie nie spali - po prostu bedzie pracowal na pelnych obrotach dmuchawy odnosnie wezy, to jesli tak jest to moze być: - zapowietrzona nagrzewnica - zatkana nagrzewnica - jesli występuje w aucie, to może być uszkodzony zawór zamykający przepływ płynu przez nagrzewnicę Dodano po 1 ktoś coś może w aucie dokładał? jakąś instalację LPG? instalatorzy...
Posłuchałem kolegi roman 18 i jestem mile zaskoczony bo moje obawy okazały się bezpodstawne. Nagrzewnica LEO FB 20V doskonale sprawdza się nawet przy piecu ustawionym na 50st i wcale nie wyciąga mi całego ciepła z instalacji. Dogrzanie mojego warsztatu z 17 do 24st zajmuje nie więcej niż 5 min. Jedyne co przeszkadza to wentylator a raczej podmuch powietrza...
No i tak zrobiłem, odpowietrzałem, nalałem też bezpośrednio do nagrzewnicy płynu, żeby nie było w niej powietrza. Jest znaczna poprawa! Dmucha gorącym powietrzem pod warunkiem że go wkręcę na obroty tak około 1300 i więcej. Na biegu jałowym dmucha letnim i przewód od nagrzewnicy jeden jest gorący drugi letni. Jak daję wyższe obroty to oba są gorące...
Mam Omegę A i ten poprzedni post jej dotyczył. Przepraszam - nie doczytałem. Ale być może u Ciebie jest podobnie. Moja Omega też nie grzeje na wolnych obrotach. Wymieniona nagrzewnica i pompa. Bez efektu. Podejrzewam tylko uszczelkę na klapie zimno/ciepło- klapa chyba dokładnie nie uszczelnia i miesza ciepłe z zimnym. Układ sam się odpowietrzy, tylko...
ilość ofert kupna świadczy samo za siebie. był już kiedyś taki temat. poszukaj.
Regulator na triaku dość dobrze reguluje obroty silnika wentylatora nagrzewnicy - to i do wyciągu się nada. Jednak należy zaznaczyć, że dobrze byłoby skonstruować układ pod kątem specyfiki obciążenia. Na takim silniku regulator typu "ściemniacz do światła" zadziała następująco : startując od zera - najpierw silnik buczy i nie rusza ; potem rusza i reguluje...
Witam. Posiadam nagrzewnicę wodną Kampmann 3000 którą podłączyłem do pieca, obieg jest i tu zaczyna się mój problem. Nie wiem jak podłączyć przewody silnika do sieci, na obudowie jest włącznik główny i puszka z dużą ilością obciętych kabli. Moje pytanie - w jaki sposób podłączyć to wszystko na zasadzie włącz/wyłącz i zmianę obrotów silnika. Z tabelki,...
Uszkodzenie sterowania klapkami w obudowie nagrzewnicy. Sprawdź czy dwa węże od nagrzewnicy(przy wyłączonym silniku dmuchawy) mają jednakową temperaturę,jeśli nie-zapowietrzony układ chłodzenia.
Okazało się że jednak roczna nagrzewnice nie grzała, nowa grzeje, jest jeszcze problem ze na wolnych obrotach slabo grzeje.
Witam, mam problem z ogrzewaniem w Man tgx 2011r. Kierowca zgłaszał mi że leci chłodne powietrze z nagrzewnicy więc wymieniłem myśląc że była zapchana. Po wymianie na nową nagrzewnica rzeczywiście lepiej się nagrzewa, ale po 1-2 min. od włączenia wentylatora na średnie obroty bardzo szybko z gorącej robi się zimna. Zawór ciepło/zimno na pewno działa...
Witam ale to jednak i tak może wskazywać na uszczelkę pod głowicą szlam w oleju i ciężko wchodzi na obroty a wyciek z nagrzewnicy poprostu pojawił się po drodze ,najprawdopodobniej ciśnienie z cylindrów jest pompowane do ukladu chłodzącego i nagrzewnica się rozszczelniła więc możesz odłączyć przewody od nagrzewnicy spiąć na krótko i sprawdzić czy przewody...
Witam,przetnij wąż zasilania nagrzewnicy i tam wepnij pompke wspomagającą, polepszy się ogrzewanie. Zasilanie pod stacyjkę.
być może że po zimie kierownice od zmiennej geometrii zapiekły jeżeli jest to 110 ps,jeżeli tak to turbinka do wyciągnięcia,najlepiej podłączyć vcdsa i podejrzeć co go Dodano po 5 jeżeli chodzi o ogrzewanie to miałem taki przypadek wymieniano pompę wody,termostat,visco,a to była wina nagrzewnicy jest ona bardzo mała i musi być drożna żeby dogrzać wnętrze...
Witam. Mam podobny problem. Posiadam silnik prądu stałego na napięcie 24V pobierający prąd znamionowy 3A i o mocy 40 W (nie wiem czemu?). Obroty tego silnika to 3500 obr/min. Silnik ma napędzać nagrzewnice w autobusie a te znamionowe obroty powodują, że całe ciepło z nagrzewnicy zostaje przepędzone a nie "wypchane", dlatego tez potrzebuje zmniejszyć...
A..to w takie sprzęty się jeszcze nie bawiłem...z regulatorów obrotów to tylko takie do nagrzewnic znam...
Kup sobie na Alle lub Ali....jakiś ściemniacz na 230 V. Koszt do 10 pln. Wsadź go w obwód wentylatora i będziesz mógł regulować obroty. Moc silnika masz 310 W, więc taki kup ściemniacz (np. 500 W).
Czyli szukasz zasady działania termostatu itd zamiast napisać że masz zimno w środku. Jakie auto, jaki silnik żeby było wiadomo w czym grzebać bo nie wszystkie samochody są takie same. Co do "inne czary". Przy -8st, nadmuchu włączonym na max i jałowych obrotach może być tak że przepływ płynu przez nagrzewnicę jest mały a zimnego powietrza duży i to...
Sterownik obrotów padł da się go naprawić.
A co z częstotliwością? Wentylator nie będzie miał za niskich obrotów? Oraz niższe ciśnienie pompy = gorsze spalanie.
regulacja obrotów nagrzewnicy regulator obrotów nagrzewnicy płukanie nagrzewnicy
bd243 bd244 wzmacniacz volvo check pilot zmiennym kodem
pokrywa zaworuw wideodomofon zasilacz
Schemat sterowania wtrysku RE518176 w Claas Celtis 456 Migające diody w pralce Indesit WISL65 - przyczyny i rozwiązania