Dokładność wymiarów to jedno, a drugie to jakość obróbki. Wszak cylinder silnika musi być wygładzony jak lustro. Do tego celu służy maszyna zwana honownicą. O wcześniejszej obróbce cieplej cylindra nie wspomnę.
Te pionowe mogą być od pierścieni tłokowych, natomiast te na krzyż to ślady po honowaniu, czyli obróbce końcowej po wytaczaniu cylindrów.
W zwykłej zawory maja wystawać koło 2mm. Jeden z wydechowych jest już zagłębiony, więc zawor do wymiany, a i najpewniej gniazdo. Czyli głowica do obróbki
Przeczytaj mój post #12. Honowanie tylko pogorszy sprawę. Robi się go po obróbce cylindra wytaczarką, co powiększa jego średnicę. Poza tym trzeba mieć specjalny przyrząd do honowania, w domowych warunkach jakoś tego nie widzę. https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Honownic...
Producent nie przewiduje jakiejkolwiek naprawy. Nie pytam z przekąsem, tylko jako osobę z dużym doświadczeniem. Producent podaje w spisie części numer pierścieni nominalnych (795690) jak i nadwymiarowych .020" (795688). Dokładnie tak samo jest z zestawem całego tłoka z pierścieniami (795689 i 795691). W jaki celu dostępne są części nadwymiarowe, skoro...
Każdy producent agregatów sprężarkowych podają swoje wytyczne na temat luzów pary tłok - cylinder. Parametr 0,05 mm dotyczy standardowej obróbki cylindrów. Pozdrawiam
Ale po co kombinować i przerabiać uszczelnienia cylindrów z oringu na pierścienie o przekroju kwadratowym lub manszetę? U mnie podnośnik 5t po wymianie oringów stał miesiąc pod ciągnikiem i nie opadł. Ziemia pod podnośnikiem namokła i ciągnik spadł z podnośnika. Minimalny wyciek pojawia się w stanie opuszczonym w pełni schowanych cylindrach (zapewne...
Tłok jest też w nie najlepszym stanie teraz obróbka cylindra i dobieranie tłoka. Ja bym się grubo zastanowił czy nie lepiej by było kupić nowy cylinder tłok pierścienie sworzeń i zabezpieczenia sworznia ogólnie cały zestaw i wtedy go dobrze dotrzeć . I sprawdził bym też czy tam jest smarowanie?
Jest to pompa wielotłokowa regeneracja polega na nałożeniu chromu (chromowanie, są różne techniki) ponad wymiar i ponownej jej obróbce do prawidłowych rozmiarów. To znaczy cylindry się szlifuje na większy wymiar a tłoczki się powiększa.
Myślisz, że oni czekają aż łaskawie wpadnie panKrupa i będą robić - mają inne roboty. Tak, chciałbym. Przyjeżdża Pan kropa, a mechanicy bezzwłocznie zajmują się moim wehikułem. Coś takiego jak podczas wyścigów Formuły 1 przy zmienianie kół. A tak na poważnie. Nie podoba się, to sam naprawiaj - masz prawo. Tylko potem nie narzekaj, że głowicę planowałeś...
Czy ta rodzina silników nie miała czasem specjalnej obróbki powierzchni cylindra? I ewentualnie jak to się ma do tulejowania bloku?
Jakie pokrywy? Chyba kartery. Inżynier zadbał o to, aby nikt nie kombinował z wkładaniem większego cylka. Kartery 50 cm³ 60 km/h mają otwór 46 mm. Do cylindra 70 cm³ potrzebne są kartery z otworem 50 mm. W latach '90 było jeszcze jedno zabezpieczenie w postaci zwężenia otworu i podtoczenia w tulei cylindra, aby nie można było bez obróbki wstawić starego...
Polecam nie dziadować, silniki są bardzo dobre i dość wytrzymałe, do naprawy używać oryginalnych części, wbrew pozorom nie są z ceną zaporową. Jeżeli doszło do znacznego wypolerowania tulei cylindra, obróbka jest niezbędna w celu prawidłowego utrzymania filmu olejowego. Tłoki też bym wymienił. Dużo dubie przy V5009, ale kilka razy do roku się trafia...
Zanim zaczniesz rzeźbić układ paliwowy, sprawdź jak jest budowane ciśnienie na listwie cr w trakcie rozruchu, najlepiej komputerem diagnostycznym. Nie wiem którą wersje silnika masz, ale miałem podobny przypadek w 1.9 cdti 16v 150ps dłużej trzeba było kręcić na zimnym, a po odpaleniu jasny dymek z rury wydechowej, w tym przypadku silnik stracił kompresje,...
Witam Tu raczej nie ma się co zastanawiać, ponieważ nie wiem skąd się wzięła rysa ale pozostałe widoczne wskazania to wg mnie wady odlewu (rzadzizny)odkryte po obróbce mechanicznej. Jeśli cylinder nie był odpowiednio zabezpieczony (np. olejem) po szlifowaniu to są wżery korozyjne. Nie powinno być problemu z wymianą. Pozdrawiam
Po wczorajszym koszeniu wygląda to coraz gorzej z tych "plamek" zrobiły się wysokie szerokie na ok pół centymetra brązowe kreski(bez rys). w innym miejscu pojawiły się malutkie ryski ok 1mm długości. Nad oknem wydechowym cylinder jest jak lustro, a w innych miejscach widać jeszcze pręgi po obróbce cylindra. Więc może przedmówca piszący że jest to wada...
pierścienie Goetza panewki Glyco sprawdzić średnice czopów na wale czy trzymają wymiar sprawdzić średnicówką cylindry czy nie ma jaja poprawić honownicą głowica do obróbki tzn poprawienie gniazd, ewentualne szlifowanie zaworów i docieranie całości nie zapomnij o nowych uszczelniaczach na zaworach bedzie problem pisz
Ok, chyba rozumiem w czym rzecz... Wygląda to na jakiś wynalazek w oparciu o formy i rdzenie odlewnicze seryjnego cylindra. 8 kanałów czyli 8 okien w tulei, wszystkich okien. Podstawowe okna płuczące wyglądają jak w serii, kąt otwarcia pewnie taki sam, dodatkowe wyglądają jak wykonane w drodze obróbki skrawaniem (wiercenie?). Geometria kanałów wygląda...
Chyba żartujesz. Komplet pierścieni to co najmniej 4x 35 zł. Uszczelka pod głowicę 100 zł . Te dwie części to już 240 zł a gdzie reszta. Olej stary ? Rozrząd też? Uszczelki kolektora? Uszczelka pod pokrywę zaworów? Jak głowica krzywa to kolejne koszta za obróbkę.
Wracam z tematem, z którym dalej sobie nie poradziłem. W aucie tłoki nowe, pierścienie nowe, dopasowane według starych, w których były dziury. Głowica po obróbce, zawory szczelne a ten gruz wypluwa tylko 15bar na każdym cylindrze. Szklanki wyciskałem, rozrząd na znakach. Gdzie szukać dalej bo już powoli siwieje
po rozebraniu silnika "obmacaliśmy" cylindry i stwierdziliśmy brak progów, i dlatego poszła decyzja o remoncie silnika. blok poszedł do zakładu obróbki na osiowanie. i tam wymierzyli cylindry pod względem ów progów i stwierdzili że się mieści w granicach tolerancji, dlatego nie robili szlifu tulei.
Jakiekolwiek pomiary pasowania po obróbce były przeprowadzone, czy składanie na chybił-trafił? -średnica każdego cylindra w 3 punktach -średnica każdego tłoka -pasowanie tłok-cylinder jak podaje producent -przerwa na każdym pierścieniu i każdym cylindrze -pasowanie panewek głównych i korbowodowych?
Na allegro obecnie jest dostępny u złomiarzy — 30 zł za połówkę, ale należy wymieniać je parami (wspólna obróbka otworów łożysk i płaszczyzny cylindra). Pytanie tylko, po co. To jest już raczej pilarka kolekcjonerska a nie do dalszej normalnej eksploatacji. Swoją drogą to jest model do okazjonalnego cięcia (pompka oleju membranowa, pracująca ciągle...
Jeśli chodzi o stan techniczny to sprężarka nadaje się do gruntownego remontu łącznie z szlifem wału i cylindrów. Kwestia tego czy dostaniesz do niej nad wymiarowe części w przystępnej cenie. Tak myślałem :( Robiłem szacunkowy koszt regeneracji. Zakładając, że na aktualnie tłoki założę pierścienie nad wymiarowe to wyszło coś takiego: Pierścienie (I...
Naprawialne są i jedne i drugie - ale nie w domu. Pierwszy lepszy zakład obróbki silników również tego nie zrobi. Więc?
Oj specjaliści, oj fachowcy. Każdy silnik spalinowy wymaga dodarcia czy to samochodowy, motocyklowy, kosiarki, modelarski itd. Można sobie tu wymyślać, cudować, filozofować, ale jakość obróbki materiałów tłok, cylinder,sworzeń tłokowy,korbowód,wał korbowy,pierścienie, nie była nigdy idealna i nie będzie (chociaż jest coraz lepsza). I do tego właśnie...
- czujnik (cęgi ) to sonda pojemnościowa W.N. do identyfikacji iskry 1 cylindra. - takie metody sa juz stosowane za niezbyt duże pieniądze, pozwalaja zmierzyc wszytkie parametry dynamiczne silnika. - zwykły czujnik , przetwornik piezoelektryczny za 1 zł sztuka , włozony do rury wydechowej lub karteru pozwala określić kondycję zaworów wydechowych, stan...
Od Mito nie będzie pasowało? W końcu ta sama fabryka i dokładnie to samo rozwiązanie. Ewentualnie może się różnić kształt języka w stosunku do większej średnicy cylindra. Miałeś szczęście i nie wpadł do cylindra? Skontroluj czy w cylindrze po tulejowaniu zrobiono poprawnie obróbkę i język zaworu wchodzi do końca.
Silnik z14xep wypadanie zapłonu na 4 cylindrze sporadycznie zdarza się że na 1. Czasami po zgaszeniu i ponownym odpaleniu przez chwile chodzi normalnie. Co było sprawdzone to: Rozrząd prawidłowo ustawiony i łańcuch w dobrym stanie. Cewka i świece ok, podkładane dla pewności z innego. Wtryski sprawdzone i podkładane z innego. Ciśnienie sprężania na wszystkich...
Dzień doberek :) Od maja zeszłego roku stałem się nieszczęśliwym posiadaczem czerwonej Corsy C 1.2 Twinport z 2004 roku. Nie przyszło mi do głowy, żeby wpisać do wyszukiwarki numer telefonu sprzedającego. Zrobiłem tak niedawno i wyskoczyło mi archiwalne ogłoszenie z tym samochodem. Pisało w nim ,,pilnie sprzedam". No i się przekonałem, dlaczego pilnie......
Dobry spawacz metodą MMA zeliwna elektroda i jest to do zrobienia tylko kwestia dobrego dostępu w celu pospawania i obróbki
Najtaniej o to chyba swap na inny silnik lub sam dół. Jak dobrze trafisz to jeszcze trochę pojeździ. Bo jak rozbierzesz i okaże się pierścienie zero ale cylindry już jako plus tłoki przytarte to koszt samych części plus obróbka w zakładach spokojnie przekroczy 3-4 tyś zł a ktoś to musi złożyć i jeszcze mieć pojęcie co robi więc to nie będzie tani mechanik....
Słuchaj miałem tak po szlifie w cz 175. Leciała ładnie, nagle słabła i koło stawało w miejscu.. Po zatrzymaniu z kopa paliła i tak w kółko. Wyjąłem tłok w miejscach zatarć przeszlifowałem ręcznie papierem ściernym, kolejne jazdy, rozbiórka, poprawka i po tym upalałem na maxa i już nic nie słabła :) Zwyczajnie w pewnym miejscu odlew puchł i wyobraz sobie...
Chodzi mi tu o sterownik silnika,który pozwalał by dostrajać silnik (czas wtrysku,zapłon...itp) w prosty sposób bez specjalistycznych aparatur(nie widzi mi się odlutowywanie 10 razy kości z pamięcią mapy lub wydawania kroci na programy do edycji map i inne aparatury do tego potrzebne). Narazie wystarczyło by mi ECU do silnika wolnossącego 4 cylindry.
Wypiaskowanej głowicy nie maluje się. Zabezpiecz jedynie żeliwne elementy. Polecam wyszkiełkować elementy duraluminiowe ,jest to ta sama metoda obróbki jak piaskowanie ,ale z zastosowaniem odpowiedniego granulatu.
Przecież proces honowania nie ma na celu uzyskiwanie jakiegokolwiek wymiaru. Oczywiście że ma, honowanie to obróbka wykańczająca/wygładzająca, w praktyce zawsze po wytaczaniu zostawia się około ~0,02 mm na dojechanie do właściwego wymiaru jeśli mowa o cylindrach. W przypadku otworów (korbowody, siedliska pod wał itp.) honowanie jest częstą praktyką...
Jakiś fachowiec od obróbki materiału bez problemu dorobi jak mu pokażesz zdjęcie jak powinno wyglądać.
W porządku. Ale nawet jak się czegoś nie umie to się przynajmniej wie czego się nie umie. A tutaj póki co nawet nie wyjaśniliśmy czego konkretnie dotyczy ten temat. Czy chodzi o projekt mechaniczny (średnica cylindra, tłoka, materiał tłoka, obróbka cieplna, itp). Czy o projekt elektryczny (sterowanie elektrozaworem, dobór przewodów, dobór zasilacza,...
Mam dość nietypowe pytanie - ile kosztowało by wykonanie silnika dwusuwowego (pojedyncze części jak wałek, tłok, cylinder itp) do późniejszej obróbki wykańczającej (około 50 ccm)? Nie oczekuję odpowiedzi typu "Idź do Pana Janka i się zapytaj ile weźmie". Ciekawi mnie też cena materiału typowo "silnikowego" jak Siluminy itp.
witam do stefanka1 ciesze sie ze poprawiłem ci humor nie miałem zamiaru proponowac Koledze D1978 zdejmowania głowicy i zwiazanych z tym czynności podałem tylko mozliwe niesprawnosci i naprawy silnika który ma miec zakładaną instalacje lpg wiele razy spotkałem sie z silnikami ktore miały zakładane instalacje i nie spełniały oczekiwan nabywcy ale powodem...
Sama obróbka mechaniczna około 1000 zł.
Rozważ kupno nowego (używanego) bloku silnika, ewentualnie całego sprawnego silnika - sporo tego powinno być na złomowiskach czy serwisach aukcyjnych. Kompletna obróbka silnika, nowe tłoki i reszta przekroczy Ci wartość samochodu.
ile ma cylindrów ten silnik bo jak jeden tłok będzie się óżnił od innych tzn będzie wyższy i w jednym cylindrze będzie wyższa kompresja to pokrzywisz sobie wał korbowy
Pomału zabieram się do składania A50'tki i jest kilka pytań. Pierwsza sprawa tyczy się polskich pierścieni Primowskich. Nie miałem z nimi wcześniej przyjemności stąd niby mały dylemat. Po włożeniu nowego pierścienia 130 do cylindra luz wychodzi jakieś 0,25 (używany ma zaledwie 0,50), z czego książka do 4 cylindrówek z loko podaje luz montażowy od 0,45...
Witam wszystkich. Mam kilka pytań o silnik Z16XE. Moje auto to Opel Meriva A z 2003 roku z tym właśnie silnikiem. Jak to Opel, "chleje" niemiłosierne ilości oleju (pod 1,5l/1000km). Przy dodaniu gazu, niebieska chmura z wydechu. Wyraźne oznaki uszkodzenia na drugim cylindrze (świeca cala w oleju). Ciśnienia jeszcze nie mierzyłem na cylindrach. Silnik...
pęknięcie za popychaczami Czyli od strony cylindra? (tulei mokrej) Trzeba by to zobaczyć, ale skleić raczej się nie da. Spawanie też wątpliwe, chyba że firma da gwarancję. Wyciągnięcie tulei, spawanie od wewnątrz i obróbka mechaniczna spawu .
: - nie rozumiem o czym ty do mnie rozmawiasz. Niech wykona w zakładzie obróbki płytę grubości 35 mm z 4 otworami na każdy cylinder. Otwory o takiej średnicy, by można było je nagwintować. Jeżeli uważasz to za niewykonalne, no to cóż... Na rysunku przykładowe wykonanie, przekrój głowicy, odprowadzenie i doprowadzenie powietrza połówkami rurek przyspawanymi...
Silnik w złom. Na 1 cylindrze ciśnienie powiedzmy że może być - powyżej granicznego. Reszta martwa. Silnik do wymiany - sama pełna obróbka głowicy to koszt koło 350zł.
Zapomnij. W ten sposób może momenty zwiększysz, ale na bardzo, bardzo krótki czas. Jak już coś robić to kombinować z osprzętem (gaźnik, wydech itp.) i z obróbką silnika. Poszukaj. Ta jednostka jest popularna.
Tak 11 na każdym czyli raczej kiepsko NIe wiem co napisać , to silnik turbo i jest odprężony i ciśnienie 11 nie jest jakieś najgorsze, dolej oleju i zobacz czy wzrośnie. Dodano po 2 Jego nie obchodzi czy tuleje trzymaja wymiar czy nie. Nawet jak nic nie wymieni musi wziąść za godziny. JAk już rozbiórka to pomiar cylindrów i szlif jak potrzebny . Do...
średnica cylindra musi być większa niż średnica tłoka.Wyobraź sobie co się dzieje z aluminiowym tłokiem na którego denko uderzają rozprężające się gazy spalinowe.Musi mieć luz ponieważ spuchnie pod wpływem temperatury.Od uszczelnienia są pierścienie a po wyglądzie tłoka widzę że ciągną olej aż furczy.Ten pomiar szczelinomierzem powtórz przy tłoku uniesionym...
Zdejmij kolektor ssący i dokładnie go obejrzyj czy nie ma w nim pozostałości po obróbce. Sprawdź doleganie do bloku. Wszystko wskazuje na ubogą mieszankę, wypadanie zapłonów na tym cylindrze i dopalanie się paliwa w tłumiku. Stąd ta nierówna praca i strzały w tłumiku.
Czytałem "Konstrukcja grupy tłokowo-cylindrowej silników spalinowych" Wiesław Kozaczewski. Dużo informacji o materiałach cylindrów, warstwach pokryciowych, konstrukcji tłoków, wykresy temperatury tłoków, zależności pierścieni i ich materiały itp.
Głowica do wyrzucenia, cylinder też. Całość potężnie przegrzana. W dużych, normalnych silnikach, takie rzeczy sie naprawia; tutaj koszt obróbki przekroczy wartośc nowych elementów.
Najlepiej rozebrać sprawdzić pierścienie 150 zł pl panewki 100 obróbka głowicy z zaworami max 250 uszczelki 100 jak wał albo cylindry do szlifu to się nie opłaca robić , silnik z przekładką wyjdzie minimum 1000 zł z robocizną jak masz pewny silnik to zmieniaj bo jak się okaże że w podobnym stanie jak twój to za robociźnie nikt ci nie wróci i oleje itp.
W katalogach Proxxona i Dremela nie ma nic ciekawego z głowic łamanych na 90. W proxxonie jest za długa (nie zmieści się do cylindra) a z Dremela jest plastikowa, chyba do obróbki plasteliny. W katalogu Haspa są bardzo ciekawe głowice, ale nie ma ich wymiarów i sama głowica kosztuje 400 E + silnik 480 E + wałek giętki 140 E. Szału nie ma. A za poniższe...
Aluminium jest dość porowatym materiałem który lubi "nasiąkać". Własnie z tego powodu ryzykowne jest ponowne nakładanie powłoki nicasilowej na starym cylindrze gdyż zwyczajnie się on nie czepi i potrafi się potem łuszczyć. Zapewne stosowano chłodziwo w trakcie obróbki w postaci emulsji.
AutoŚwiat zrobił [url=http://www.auto-swiat.pl/1-fiat-gra... długodystansowy GP z tym właśnie silnikiem, po 100 tys. km rozmontowali silnik na czynniki pierwsze i orzekli, że nie nosi żadnych śladów zużycia i wciąż widoczne są ślady fabrycznej obróbki na gładziach cylindrów. Plusem tego silnika jest...
pierścieni w żadnym przypadku nie dotykaj. To żart, bo nie łapię? Silnik mocno przegrzany, na panewkach przypalony olej (mineralny), spod głowicy hula wiatr, więc pierścienie raczej stoją. Głowica zwalona, korbowody odkręcone, więc niewielki wysiłek wymagany do pełnej weryfikacji. Wyciągaj bo tłoki też oberwały. Gdyby to był przypalony olej, to raczej...
Zastanawiam się, czy nie dałoby się złożyć samemu takiego urządzenia. Aczkolwiek pewnie dostęp do obróbki skrawaniem byłby niezbędny. Chyba, żeby wykorzystać jakiś gotowy silnik spalinowy (dwusuw?) W głowie gdzieś zostały cienie obrazów z konstrukcji prostego silnika parowego. Nie wiem czy to było w jakiejś książce modelarskiej czy w Młodym Techniku...
witam to dość trudne do zrobienia ciekły azot paruje,czy z magnesem nic się nie stanie w tak niskiej temp.,zauważyłem że stojan silniczka z magnesami stałymi w środku nie przyciąga metalowych przedmiotów, kiedy wyjmiemy jeden z 2 magnesów, obudowa zaczyna przyciągać metal,czy masz jakiś pomysł, czy da się wykorzystać to zjawisko? ps czy obudowa stanowi...
Remont bez ponownego honowania cylindrów to proszenie się o kłopoty. A co tu da honowanie? Nic. Trzeba przywrócić kształt do okrągłego, czyli pełna obróbka. A że Ford rzadko przewiduje wymiar naprawczy tłoków i dostępne są tylko nominalne, to dochodzi koszt gilzowania bloku. A jak gilzowanie, to potem osiowanie wału i leci w koszta...
Nie piaskuje się denek tłoków (tu chyba cały tłok 'wyczyściłeś'), komór spalania - oblepią się nagarem, aż miło... Gniazda zaworowe później trudno dotrzeć, szczególnie z japońskiej stali. Podobnie cylinder z zewnątrz oblepi się brudem. Nie piaskuje się również powierzchni po obróbce mechanicznej czy po szlifowaniu - jak otwory na łożyska, czopy wałów,...
Fałszywe powietrze, uszkodzony kolektor, pękł w czasie obróbki... Raczej nie, bo świeca nie byłaby zakopcona tylko jasna. Kolor świecy sugeruje mieszankę na zbyt bogatą, cylinder ma za dużo paliwa a nie powietrza ( w tym fałszywego)
Za bogata mieszanka biegu jałowego, skoro odpala na zimno od kopa (bez ssania). W pewnych sytuacjach takie problemy może sprawiać za duża dysza główna. Biorąc pod uwagę rocznik, cylinder pewnie jest już tulejowany i zazwyczaj największe problemy z prawidłową pracą silnika i strojeniem gaźnika wynikają z niewłaściwej obróbki okien po tulejowaniu (za...
Witam, Posiadam jak w tytule skuter Piaggio Sfera 125 RST z 1996r, z silnikiem czterosuwowym chłodzonym powietrzem. Jestem jego posiadaczem od wielu lat, lecz nigdy za mojej "kadencji" nie jeździł. Zrobiłem remont silnika (nowy tłok, pierścienie, szlif cylinder, wymiana zaworów, obróbka głowicy), więc po wielu miesiącach przyszła pora na odpalenie i...
Oczywiście pierścienie na złom. Panowie, do ciężkiej cholery- te tłoki są do wyrzucenia tak naprawdę, przytarcie rys jeszcze bardziej je zniekształci i rozszczelni układ tłok/cylinder. Pierścienie do wyrzucenia? A skąd ten wniosek? Wżery w nich to wady odlewu, jak można się wypowiadać nie widząc jak pasują do cylindra? Jawa ma nędzne dość chłodzenie,...
Myślę, że jeżeli otwór nie jest w cylindrze tylko bloku to zwykły spokojnie wytrzyma (stosowałem na temperaturze ok 60-70 stopni trzyma do dzisiaj).
Odnośnie chińskiego silnika do roweru zamieszczam wypowiedź kolegi o pseudonimie Dowca którego wpis znalazłem na stronie rowerowe-porady.pl: "A teraz troche subiektywnej prawdy w sprawie chińskiego silnika rowerowego. Z racji tego ,że nie mogę się nazbyt przemęczać posiadam pięć takich silników ,cztery chińskie i jeden KO fabrycznie nowy. W roku 2011...
Mi znalezienie zakładu co zrobi prawidłowo obróbkę zajęło 15lat. Było wożone, a nawet wysyłane w Polskę. Było bliżej, dalej, taniej drożej. Ale nigdy dobrze A teraz mają robione jak trzeba. A u autora to typowy objaw braku kompresji, nieprawidłowego konta wtrysku. Zresztą sam napisał. Wymienił pierścienie ma cylinder z progiem.
Po przygodzie z tania pilarką z hipermarketu poradzono mi abym kupił McCulloch, tak uczyniłem i wielkie zaskoczenie, w sklepie dopiero trzecia odpalana chodziła jak należy ale w domu po dokładnych oględzinach okazało się że: -silnik na jałowych pracuje nierówno po jakim czasie gaśnie, -wokół wydechu pojawia się olej i nie daje się wyregulować bo gaśnie...
Rozpuszczalnik, policz sobie cenę: - szlif cylindrów, - kpl. tłoków + pierścienie, - obróbka głowicy, - kpl. uszczelek, liftery, robocizna. Jeśli ginął płyn, to na pewno silnik nie raz był zagotowany czy wręcz przytarty jako że tam nie ma wskaźnika temperatury, całego oleju nie wypija przecież tylko przez uszczelniacze na zaworach, zresztą w poziomym...
Obojętnie jaki to będzie czujnik będzie wymagał obróbki sygnału, można sobie zrobić próby, nagrać sygnał takiego czy innego czujnika, dowolnym sprzętem z wejściem audio (tylko z dzielnikiem żeby nie spalić), a później pobawić się na komputerze w cyfrową obróbkę sygnałów. Z CPS to interesujące, widać wylicza chwilowe zmiany prędkości kątowej ciekawe...
Nauczony życiowym doświadczeniem w temacie niezgodności uniwersalnych kodów OBD z kodami Mercedesa zajrzałem w SD i tak to wygląda: P1C6BFA Uniwersalny kod: System ponownej obróbki gazów spalinowych Xentry: AdBlue system warning stage 3: The exhaust aftertreatment system has a malfunction due to a detected manipulation P2BA792 U: Przekroczona wartość...
Oddaj głowice do specjalistów od obróbki, skoro zamierzasz jeżdzić. Koszt około 500PLN. Szklanki hydrauliczne. Dla pewności wyciśnij z nich olej, tak by były miękie. Sruby jednorazowe. To widać po procedurze dokręcania. Rysy na cylindrach nie przeskadzają. Widziałem większe i silnik działał bez zarzutu.
Coś kolega bajki opowiada - remont pompy wtryskowej, wtryskiwaczy, głowic i cylindrów po 1600mth ? Pompy w tych ciągnikach przeżywają 10 - 15 tys mth, przebiegi międzynaprawcze też sięgają 10 tys mth, co z tym traktorem ? Tym bardziej że gniazda zaworów wymagające obróbki świadczą o dużym "styraniu" silnika, trzeba było wymienić i zawory i prowadnice.
okazało się ze był kabelek w gałce i raz łączył raz nie Pisałem co zobacz stany przełączników comfort shift wejscia cs1 i cs2 (zmiana statusu manetką) sama manetkę można pomierzyć multimetrem. 3673 Moduł CAN 2 (Master-Slave-CAN) Stan wyłączenia magistrali przez moduł CAN 2 Reakcja systemu: Urządzenie sterujące Slave blokuje ilość wtryskiwanego paliwa,...
No raczej coś prostego czyli chyba rzędówkę. Rozrząd- moge spróbować tylko nie wiem czy ogarne to. Mam pare planów na V2, V4, i V8 ale z tego co oglądam to ciężko by było. Wymiary jakie bym chciał tego modelu to blok wielkości 7cmx5cmx5cm - coś takiego żeby nie było za małe ani za duze Prosty przykład podał HuBo92 - blok o wielkości 7cmx5cmx5cm w warunkach...
Kupiłem to auto uszkodzone, z brakiem kompresji na jednym cylindrze. Był wypalony zawór. We wrześniu 2017 roku była robiona głowica (3 zawory, wymiana uszczelniaczy i prowadnic, planowanie, obróbka gniazd zaworowych). I miał wtedy 14. Pierwszy mechanik, który sprawdzał kompresję miesiąc temu, gdy się przydażyła w. w. sytuacja sprawdził kompresję i wyszło...
Witam! Napiszę tu, ponieważ liczę na odpowiedź kolegi kkknc. Umiesz liczyć licz na siebie :) Mój silnik f3l912 bardzo dymi z odmy i tłumika. Odpowiedzi wyżej silnik do kapitalki, to, co dopiszę niżej wyciągając wnioski z twoich wypowiedzi kolego "marian7k" będzie świadczyło o tym dobitnie. ... po zdjęciu pierwszej głowicy i cylindra widać malutki próg...
To ratuje Ciebie "Ceramix" i olej 20 W 50. Taa, może lepiej od razu "Superolu" nalać? Próba olejowa wykazała nieszczelne pierścienie Te próby olejowe to sobie można.... Na przylgnie zaworów nie ma regeneratorów powierzchni Jedynie ponowna obróbka mechaniczna. silnika robić nie bede bo nie mam kasy. Więc pozostaje jeździć tak jak jest. Gdyby miało być...
do Serwis Gh , a mam pytanie ten pomiar ma być z pierscieniem ogniowym czy bez . Wyniku sie domyślam co prawda nie mierzyłem tego przyrządem tylko lineałem i listkami szczelinomierza i ostatni cylinder jest za nisko po jednej stronie właśnie po tej co wydmuchuje spaliny . Zastanawiam się jakie jest rozwiązanie bo rant tulei jest na dole bloku i z tego...
Proszę o składanie ofert oraz podanie komponentów które zostaną użyte, abym mógł podliczyć łączny koszt. A jak za pomocą kosztu części chcesz podliczyć całkowity koszt? Przykład: konwerter U/I do czujnika ciśnienia. Taki co konwertuje sygnał 0..5V na 4...20mA. Koszt jednego czujnika 20zł (MPX2100), innego (jakiś Honeywell) ponad 2000zł. A układowo...
Witam, Jestem posiadaczem pojazdu Opel Kadett E silnik C16NZ, skrzynia automatyczna 3-biegowa (pozycje na wybieraku: P, N, R, D, 2, 1). Borykam się z problemem nie równych obrotów na pozycji P/N. Najpierw napiszę co zostało zrobione do tej pory: 1. Przeprowadziłem remont silnika (nowe: pierścienie, zawory, prowadnice, popychacze hydrauliczne, dźwigienki,...
To że są rysy to pewnie efekt brudnego oleju. Mierzył, mierzył to wyrób turecki a im wszystko można zarzucić ale nie złą obróbkę (mam na myśli jajowatość nie pasowanie) a że był syf w oleju się zgadzamy i to załatwiło sprawę. Założyłem kilka i chodzą.
Głowica zdjęta. Sama uszczelka wytrzymała, nie przepaliło jej ale puściła w obrębie środkowego cylindra po stronie zaworów wydechowych. Widać to na zdjęciu, które zamieściłem. Sama głowica po stronie zaworów wydechowych "obsiadła" zrobił się rant na około 0,1mm na każdym z cylindrów (drugie zdjęcie). Byłem też w serwisie pytać o części. Na obecną chwilę...
Wystarczy poczytać tu na tym forum i w tym temacie uważnie wypowiedzi wszystkich wpisujących (być może wielokrotnie...ja tak zrobiłem do bólu głowy i sapiąc z przerażenia )a można dostrzec wyraźnie błędy i drogę jaką pokonali ludzie wydając masę kasy na wymianie sprawnych elementów silnika...a także dostrzec wpis Pana z Rybnika którego nagle olśniło...
Bo z konikiem wyniki powyżej. Konika ustawiać się nie da. Głowy nie dam jako, że nie znam maszyny. Ale przyjrzyj się dokładnie to może coś odkryjesz. Maszyna ma swoją historię więc może i prowadnice sfatygowane. A na to już trudno zaradzić w warunkach garażowych. I jeszcze skoro nie ufasz kłom obrotowym z natury mniej dokładnym to postaraj się o kieł...
Bez próby szczelności głowicy i obróbki gniazd zaworowych naprawa absolutnie bez sensu. Kup druga głowicę (około 50/100zł na kasacji), dotrzyj w niej zawory, wrzuć nowe uszczelniacze i składaj silnik. Potem porządnie wyreguluj instalację LPG bo to zapewne ona jest powodem wypalenia gniazda. Na pozostałych cylindrach wyraźnie widać ubogą mieszankę (białe,...
To są tzw "łamane" korbowody. Po obróbce otworu na panewkę robi się nacięcia na zewnątrz i uderzeniem odłamuje stopę korbowodu. Przełamane powierzchnie są idealnie do siebie dopasowane dlatego najmniejsze ich uszkodzenie po rozkręceniu stopy kwalifikują korbowód do wymiany
AK132 kartery bloki Coś nie tak cyfra po AK oznacza procentową zawartość krzemu w stopie, więc nie może być 132 Najwyzszą nadeutektyczną zawartość wykorzystywaną w odlewnictwie to 20% ze względu na kruchość stopów z krzemem i trudność obróbki skrawaniem Dodano po 6 obecnie simek rozwija predkosc od 70 do 75km/h na cylindrze 50ccm To zupełnie dobrze...
Nie popadajmy w skrajności z tym pełzaniem. Myślę, że po pierwsze, to model do celów demonstracyjnych, a nie urządzenie robocze. Po drugie, jeśli nie jest to podyktowane jakimiś szczególnymi wymaganiami, nikt raczej nie będzie konstruował pary tłok-cylinder pasowanej suwliwie, bez dodatkowych uszczelnień. W modelu może przecież zrobić luz roboczy na...
Głowica była oddana do specjalistycznego zakładu obróbki głowic gdzie obrobili gniazda i zawory, nie była planowana bo nie było potrzeby. Wg ich nie było także potrzeby wymiany zaworów na nowe, a co do prowadnic to nawet nie zaglądałem bo otrzymałem ją gotową do montażu. Przy hydro-regulatorach jeszcze bym się zastanawiał ale tu jest mechaniczna regulacja,...
Witam. Trochę mnie tu nie było, ponieważ walczyłem z mechaniką silnika. Przyczyną spadku kompresji było zassanie klapki na 3 cylindrze. Zamontowałem całkowicie nowe tłoki, splanowałem głowice, wymieniłem 4 zawory na trzecim cylindrze, uszczelniacze itd. Pełna obróbka. Uszczelka głowicy erlinga, w kolektorze usunięte pozostałe klapki, wszystko poskładane...
Sami znafcy i fachofcy. Pytanie było postawione jasno. Da się? Czy nie da się. Składanie gotowego silnika komuś z nowych/zregenerowanych podzespołów, a weryfikacja posiadanych części to chyba różnica? A o pierścienie pytam, bo stare szlak trafił przy zdejmowaniu... Do tej pory zdawało się - przynajmniej mi - że jesteś bardziej rozgarnięty i ogarnięty....
Każda wodoodporna, bo robisz to nacinając warstwy i gnąc "na parze". Najlepsza jest taka: http://www.sklejkaelastyczna.pl/ Teoria: Płaskie arkusze sklejki o grubości najwyżej 5mm można wyginać w ogrzewanych prasach profilowych (siedziska i oparcia krzeseł) lub na urządzeniach giętarskich pracujących formami w postaci ogrzewanych cylindrów. Płyta pilśniowa...
Nie chcę nabywać takiego silnika tylko zrobić dla przyjemności i nauki. Chcę zrobić pierw mały silniczek do "testów" takich jak sprawdzenie tolerancji luzów między tłokiem a cylindrem itp. Po jakimś czasie chciałbym wykonać silnik dwusuwowy rzędowy np. R4 do osiągów wyczynowych. Chciałbym uzyskać odpowiedzi na pytania gdzie mogę kupić odpowiednie stopy...
Jak 1000 za zrobienie głowicy, nowy rozrząd i złożenie to ok, jak za wymianę uszczelniaczy z przygotowaniem głowicy do posadzenia na bloku to o wiele za wiele. Jeżeli za 1000zł chcesz mieć nowy rozrząd, śruby głowicy, zestaw uszczelek na kolektory/pokrywy, uszczelniacze do tego robocizna czyli demontaż, mycie, naprawa/wymiana uszczelniaczy/płaszcyzna...
A nie lepiej kupic jakis maly zgrabny nowy samochod na raty? Wybor jest naprwde duzy. Przynajmniej przez 5 lat bedziesz miał spokuj z glowy Tylko że wtedy po tych 5 latach sprzedamy go w cenie złomu, pomijam kwestie obowiązkowych przeglądów za skromną sumę 1,5 tys zł chociaż to też zależy od marki i modelu. Co do samego tematu, to bardzo często robię...
Wymiana pierścieni to sztuka dla sztuki. Zużyły się pierścienie to i cylinder. Nie ma innej możliwości. Wymiana pomaga na chwilę. A potem jest jeszcze gorzej. Koszt z robocizną u kogoś to minimum 200zł a normalnie z myciem to ponad 300. Więc jak sens. Przecież same pierścienie to jakieś 50zł do tego uszczelki i uszczelniacze. Dochodzie wysyłka i części...
wtryskiwacz cylindra uszczelnienie cylindra cieknie cylindra
rezystor objętościowy lampowy przedwzmacniacz gramofon bremen samsung
simlock nokia konica minolta panel dotykowy
SEAT Alana radio – jak zatwierdzić kod, procedura SCAN, TP+RDS, SAFE, blokada Toshiba 55" TV Main Board Identification – Vestel 17IPS72, VES55OQNYL, Model Guidance