Witam, może pomogę ... Też niedawno zakupiłem moją felicię 1,6 1999 ... autko od dziadka 87 lat ... miał od nowości ... spód jak nowy ... silnik wygląda lepiej niż w moim i30 2009 opisana każda wymiana i szmatki w zagłębieniach ... Jednak pracował nierówno na wolnych obrotach, żeby dojechać do domu (400 km) poradziłem sobie podciągając linkę od gazu...
czujnik temperatury jest 2 obwodowy 1) ECU 2)wskażnik. Błąd czujnika to dla vag'u 00522 sam czujnik G62. cena od 19-30 zł.
Miałeś już wymieniany filtr powietrza? przejedz się bez niego czy będzie tak samo się zachowywał. To wygląda też po trochu jak nieszczelny kolektor dolotowy, ale też to mogą być świece lub coś około zapłonu, może kable przebicia mają, czy też nie przechodzi prąd do czubka świecy (raz przechodzi raz przebicie ma świeca). Sprawdź najpierw połączenia kabli...
Filtr powietrza masz czysty ? Auto jak zamula to na wysokich czy niskich obrotach ?
Samych nie kupisz tylko całość.
- dioda zenera Co????
Nie piszesz jaka to jest instalacja. Przy takim wieku i przebiegu reduktor ma chyba prawo domagać się jakichś pieszczot. Skontrolowałbym reduktor, prawdopodobnie trzeba będzie wyczyścić środek i wymienić membrany, a przy okazji jak to wyżej nadmieniono sprawdzić szczelność układu ssącego łącznie z instalacją miedzy reduktorem a silnikiem.
Masz po czesku
Sprawdż masy i przewód + alternatora.A może być mostek prostowniczy.Alternatory do sprawdzenia i jak są dobre to dopiero szukanie.
Regulator nie stabilizuje napięcia i pewnie jest za duże ładowanie na wysokich obrotach.
Na benzynie równe obroty
Jak termostat wymieniony i cały czas 70°, to może czujnik temperatury. To by tłumaczyło też wysokie spalanie.
sprawdż punkt w którym gazownicy wpieli się w obwód TPS-a pewnie tam będzie problem lub centralka gazu zakłuca ten sygnał wariuje dopiero na ciepłym bo na zimnym nastawnik przepustnicy podwyższa obroty
Ktoś pomoże? Mam podobny problem nierówna praca, strzela ciężko wchodzi na obroty. Po wykręceniu świece są czarne z sadzy
[syntax=delphi]Zwiększenie obrotów silnika powoduje spadek napięcia sięgający nawet 0,5V.[/syntax] A może szczotki się wyczerpują?
Dolot i podciśnienia posprawdzaj na początek. A te obroty miałeś wyższe, czy cały czas są takie niskie i po prostu chcesz je podwyższyć?
Tylko BRISK !!! Osobiscie polecam , testowałem różne , moge smiało polecic, silnik łatwo wchodzi z tymi swiecami na obroty
A kolego to skąd wie jaka jest moc grzałki? Wróżbita? Co do wentylatora, przyda się przekaźnik, żeby prąd z zasilacza nie zasilał linii KL15. Wyjmij przełącznik dmuchawy i znajdź pin odpowiadający za niskie obroty. Podłącz zasilacz i sprawdź czy sobie radzi.
Tylko 2 opcje mogą być żeby się przełączył, brak sygnału obrotów silnika lub zbyt niska temperatura reduktora. Obroty można sobie podglądać na oscyloskopie w programie, gorzej z temperaturą, trzeba by się cały czas gapić w monitor.
Mają rację uszkodzenie sondy powinno skutkować błędem. Sondę można sprawdzić choćby multimetrem. Pierwsza sonda na biegu jałowym powinna falować w zakresie 0,2-1V. Czerwony od miernika do przewodu sygnałowego sondy a czarny do masy i odpalić auto. Druga powinna oscylować w zakresie 0,4V. Dodatkowo sprawdzić zasilanie grzałki sondy.
dodam że auto pracuje na niskich obrotach 500 na jałowym biegu
Czy objawy występują na samej benzynie czy tylko w gazie Jak pisałem na początku: Mam taka sytuację odpalam zimny silnik ruszam z miejsca przejadę jakieś 100-500 metrów i gdzieś na krzyżówce obroty zmaleją jak to na krzyżówce, silnik zgaśnie i nie można odpalić. Czy zgaśnie (na gazie czy na benzynie) to nie można odpalić. Z tym że mam taką instalacje...
witam ponownie obroty ustawily się same i po kłopocie.
Dokładnie, przetarta wiązka.
Sprawdź czujnik temperatury silnika ten od komputera. Jak jest uszkodzony lub brudne styki to ten myśli ze silnik jest zimny i podaje więcej paliwa. Ja miałem tak. Po przeczyszczenie styków było ok. Do tego jest trochę mulowaty i jest jako tako na wysokich obrotach.
Mi panewki stukały przez rok na wolnych obrotach i auto jeździło
Jeśli pokazuje obroty i prędkość to wymiana linki nic nie da. Do uszkodzenia musiało dojść w liczniku.
odświeżę toszkę gdyby jeszcze ktos mial jakiekolwiek klopoty z obrotami w Felicji: 1.czyszczenie przepustnicy na błysk 2. odpalić auto po czyszczeniu,( nie dotykać pedału gazu!!), niech auto chodzi dotad az włączy się wentylator. 3. Zgasić po czym ponownie odpalić i można cieszyć się obrotami książkowymi 852obr/min. czasem przez pierwszych 500km mogą...
Witam a co to tps i gdzie to jest ,ja mam ten sam problem-wymienilem linkę gazu nic wymieniłem świece i nic wymieniem cewkę na świecach i nic,oczywiście Skoda Felicja 130Pomóżcie
sprawdz silniczek krokowy. czesem wystarczy go wyczyscic. Czasami zdarza sie tez ze przyczyna nierownej pracy na wolnych obrotach jest zabrudzona przepustnica. pozdro
Stawiam na pełny pobór prądu przy wyższych obrotach. Takie rupiecie jak naprzykład polonez był wiele razy mierzony i poniżej 1500 obr nigdy nie ładował co jest winą konstrukcji i jego parametrów. Nie mamy parametrów alternatora skody, więc podałem opis ogólny. Bez obciązenia żadnego, faktycznie alternator powinien mieścić się w tych wartościach. 13,8...
zrobić prawidłowo nastawy
Pasek klinowy OK Wg. mnie, gdyby uszkodził się regulator, to kontrolka przy wyższych obrotach świeciła by jaśniej. A jest odwrotnie.
Texa własnie jest marna pod tym wzgledem.
prawdopodobnie ktoryś z dwóch czujnikow temperatury kończy żywot ( cz. temp. płynu lub zassanego powietrza)
...a widzi VAG obroty podczas kręcenia rozrusznikiem?
Witam Jako iż znalazłem już rozwiązanie problemu, to postanowiłem napisać to w osobnym poście. Problemem była luźna linka gazu po wyczyszczeniu przepustnicy. Na końcu linki jest metalowy bloczek w kształcie zabawkowego "bączka". Otóż końcówka tego elementu haczyła mi o obudowę silnika, przez to się blokował gaz i nie mógł powracać do biegu jałowego....
Uszczelka była wymieniona na nową jeszcze przed wymianą przepustnicy, więc to raczej nie wina uszczelki. A może to nie przepustnica powoduje zawieszanie sie tych obrotów?
OK. Zostaje tylko to. Dziękuje.
Mi działał kabel od Viaken'a. Zwykły K-line chyba. Skąd jesteś bo w sumie mam i nie używam . Do adaptacji Vag Com 3.0 lub dodatkowo używałem Motordiag Simos Manager specjalnie do Felicii 1.3. Co do adaptacji jazdą to chyba cykle zimny/ciepły bardziej maja na to wpływ. U ojca w czasach " ciemnych" zajęło to ok 2kkm zanim przestały się obroty wieszać...
Witam. Miałem podobne objawy jak miałem uszkodzony czujnik halla.
Pierwsza rzecz to wyreguluj instalacje.
Podpiąć komputer, sprawdzić parametry, zrobić adaptację przepustnicy
Niestety chyba będzie mi to dane :cry:
"standard" ;) Najpierw porządnie zajmij się czyszczeniem układu wtryskowego. Sprawdź czujnik położenia przepustnicy. A jak to nie pomoże, to prawdopodobnie będziesz potrzebował nową przepustnicę. dzięki ale najpierw mechanik stwierdzil ze to wina silniczka krokowego,samochod gasł przy kazdym zwolnieniu np. na światłach a teraz non stop pracuje na bardzo...
Wygląda to na za niski przepływ płynu przy niskich obrotach. Trzeba dokładnie sprawdzić blok silnika.
Odgrzeje kotleta ten sam problem żadnych innych pomysłów? Nowa pompa wody, korek, płyn, chłodnica, termostat czujnik temp.... przy wyższych obrotach leci ciepło a na "wolnych" chłodne....
Najprawdopodobniej w pokrętle (za nim)regulatora obrotów.
Dzięki za wyczerpujące informacje. Pozdrawiam Danda
zrób jeszcze raz adaptacje przepustnicy
skoda felicia obrót wolne obrót felicia falować obrót felicia
panasonic świecić czerwona dioda mosfety działają analizator napięcia sieci
polonez kombi serwis harman kardon
Używane części do Mercedesa Actrosa - gdzie szukać? Rozdzielczość w grach ograniczona do 1080p na telewizorze 4K XIAOMI przy duplikowaniu obrazu z monitorem IIYAMA 2K