To sprawa może być trudna w tym sensie, że bedzie ci potrzebna pomoc dobrego gaźnikowca. Gaźnik w Hondach jest w znacznej mierze sterowany podciśnieniowo. Może pospadały ci wężyki, albo popękały. Są też zawory termiczne na przewodach podciśnieniowych, które sterują pracą silnika. A może poprostu potrzeba wyregulować skład mieszanki wolnych obrotów....
Do czyszczenia silnik krokowy ,przepustnica i potem programowanie wolnych obrotów
Mialem podobny problem, wina byl walniety stojan na alternatorze, napiecie spadalo ponizej 12V i takie podawalo na komputer. Miernik cegowy tez pokazal bardzo niski prad ladowania.
Dotyczy Honda Civic 2008 4D sedan 1.8. Mam takie uszkodzenie: nie chowa się jedno lusterko od strony kierowcy. Jest zasilanie z przekaźnika i accu. Jest sprawny: silnik wewnętrzny lusterka odpowiedzialny za obrót lusterka. Jest uszkodzony: moduł sterujący sinikiem obracający lusterkiem. Moduł znajduje się wewnątrz lusterka i udało mi się go wymontować....
cześć! Wykręć z przepustki silnik krokowy od wolnych obrotów może się zacinać i będzie Tobie wariował na wolnych obrotach
I co zrobiłeś reduktor? Ja w swoim monowtrysku podłączyłem TPS i auto odżyło. Wkręciłem śrubę o obrót i spadło spalanie. Wcześniej max 140km/h a teraz na autostradzie spokojnie można 160km/h a zmierzyłem max 182km/h No ale to stożek + wydech przelotowy oraz remont generalny silnika :)
Witam. Moja Honda niemiała w drzwiach kierowcy siłownika tylko styki reagujące na obrót kluczyka(zamykanie/otwieranie) a resztą sterowała centralka zabudowana w tychże drzwiach. Centralaka sterowana jest (-) tj. dwoma (-) jeden na otwieranie a drugi na zamykanie. Pozdrawiam
Mi też by nie przeszkadzało... ale założyłem sobie do mojego autka auto alarm porządny full opcja z funkcją zdalnego odpalania z pilota - dobra sprawa na zimę. Siedzę w domu odpalę sobie samochód na zazbrojonym alarmie...wsiadam już do rozgrzanego;-)super sprawa, tylko musi potrafić odpalać bez dotknięcia gazu...i odpala...ale gdy silnik jest wychłodzony...
Sygnał prędkości jest podawany z impulsatora który jest w skrzyni biegów lub jak w BMW w tylnym moście. Jest to czujnik, który posiada trzy wyprowadzenia, dwa to zasilanie, a jeden z nich to wygnał impulsów. Często na jeden obrót ma od 4-8 impulsów co daje np. jak u kolegi 7000imp. na km. Ja właśnie zacząłem budować sobie taki komputer, bo zdałem maturke...
Sprawdzić zasilanie. Sprawdzić impulsy z cewki/modułu. Sprawdzić obrotomierz na zewnętrznym generatorze (można zrobić nawet z transformatora - przy 50 Hz daje to 3 tysiące obrotów na minutę).
Szczelność układu ssącego sprawdzałeś? Kiedyś miałem podobny przypadek z falowaniem obrotów w hondzie, okazało się, że rozrząd był przestawiony.
Pewnie sobie już poradziłeś, ale napiszę. Na początek: 1. regulacja zaworów 2. wymiana świec zapłonowych i sprawdzenie cewek. a dopiero później zaczynamy szukać.
Falują bo walnięty jest silniczek krokowy.
Zrób proste doświadczenie podłącz wol. do sondy lambda i sprawdz napięcie w funkcji obrotów.Ciekawy jestem czy schodzi w jakiś obrotach poniżej 09V. Pozdrawiam
Jakie obroty rozrusznika ?
Czujnik obrotów
Dzisiaj sie cos pogorszylo bo nawet jeslij silnik byz zagrzany to nadal obroty falowaly... obroty sie wachaja tylko jesli auto stoi na niskich obrotach
hej! wymień silniczek wolnych obrotów
Zakładam, że jest to autko na wtrysku. Sprawdzałeś silnik krokowy wolnych obrotów?
No a jak kręci i nie odpala to ECU widzi obroty silnika?
Żarówka się nie rozbłyskuje na wyższych obrotach.
Hej. Zakładam, że termostat i same czujniki sprawdzałeś i są ok... Sprawdź przy czujnikach temperatury czy któryś kabel nie jest luźny albo nie dotyka masy. Z podobnym przypadkiem spotkałem się w golfie z tym że obroty podskakiwały prawie na max...
Witam. Mam taki problem kupiłem honde civic VI 1.4i 75km autko zanim kupiłem stało dobre 3msc bez ruchu dziś zaczęły skakać obroty od 1000 do prawie 2000 tyś i to tylko na biegu jałowym. Podczas jazdy ma moc i nie ma żadnego problemu dopóki oczywiście nie wciśniemy sprzęgła. Dopóki się nie rozgrzeje i jest na ssaniu wszystko jest dobrze.. Dodam że przewody...
subbler moim zdaniem to jest uszczelka pod glowica skoro tak sie dzieje.. moze sie myle ale sprawdz.. skoro ci dymi ale moze to tez byc inna przyczyna.. napewno jedz do mechanika i niech zajrzy i oceni i wyreguluje obroty
U mnie na benzynce sa delikatnie falujace obroty. a teraz jak wyregulowalem na gazie to mi mniej wiecej pali z 8/100. Denerwuje mnie to ze albo ma za niskie obroty albo wyje jak potluczony. co mozna zrobic zeby mial stale obroty??
Hondą trzeba się nauczyć jeździć. Jeśli jazda ma byc efektowna to biegi zmieniaj pomiedzy 4 a 6tyś obrotów.
Tu będzie problem z krokowym lub z takimi wężykami z płynem chłodniczym przy przepustnicy
W tym typie silnika zastosowany jest wtrysk paliwa PGM-FI,z układem obejściowym by-pas regulacji wolnych obrotów.
Turbo raczej nie raczej strona wtryskowa. Filtry paliwa?
Witam, Płukanka - kupujesz preparat np.Liqui moly lub TEC 2000 te są najbardziej popularne. Dolewasz płukankę do oleju proporcjonalnie do tego ile wchodzi w Twoim samochodzie. Zostawisz samochód na biegu jałowym na ok 10min chyba że producent zaleca inaczej. Potem spuszczasz stary olej razem z płukanką a zalewasz świeży i filtr oleju też wymieniasz...
zaznaczony na czerwono
odłącz rure ciepłego powietrza od filtra. Podaj mi jaki masz typ gźnika w tej hondzie, czy jest to wersja solidnie "orurowana" ze sterownikiem obok?
witam mam problem. nierówne obroty silnika honda civic 1.4i 97rok. jak jest zimny to ma równe obroty ,a jak złapie temperatury to zaczyna skakać w górę i w dół. jeśli ktoś by wiedział co to może być to był bym wdzięczny za pomoc.
ile mozna z tym jeszcze bezpiecznie jezdzic? Ja "obstawiam" trzy miesiące.
Witam sprawdzilem wezyk nr 3 oraz nr6 i wszystko jest ok wiec co jeszcze moze byc tylko chodzi o slabe ssanie ze jest niskie po czasie rosna obroty
Odłączenie kompa LPG od napięcia nie powoduje jego rozprogramowania. Wydaje mi się, że żle podłączyłeś przełącznik (opcja przełączania na LPG w zależności od obrotów).
masz uszkodzony czujnik obrotów. Pozrawiam
Jestem właścicielem hondy z tym samym silnikiem. ad. 1- Z obrotami na zimnym tak ma być, świadczy to że system podwyższania obrotów na zimnym silniku działa prawidłowo. Co do reszty,skoro te nędzne osiągi w twoim samochodzie oraz zużycie paliwa 6,5 l na 100 km przy spokojnej jeżdzie ci nie odpowiada to niestety musisz poszukać samochodu z większym silnikiem.
Auto zachowuje się tak od kupna tj. od pół roku. Paliwo pb. Zdaję sobie sprawę że samego ustawienia nie sprawdzę ale miałem na myśli sprawy typu kopułka, palec. Czy silnik krokowy nie odpowiada tylko za "trzymanie" jałowych obrotów?
Na początku sprawdził bym ciśnienie jakie podaje pompka( u pana powinno być ok 3,5 bara). Jeżeli jest dużo niższe - pompka do wymiany. Bedzie chodzić nierówno na wolnych i nie bedzie chciało wiejść na obroty.
Witam mam problem kilka dni temu ładowalem akumulator w Hondzie. Podłączyłem wszystko ok. odpaliłem i pojechałem. Następnego dnia rano wsiadam przekrecam kluczyk auto kręci ale nie chce zaskoczyć ponownie próbuje i odpalił i odrazuzgasł. Myślałem że wina akumulatora kupiłem nowy to samo przy opalania lekko kręci i gaśnie a kontrolki przygasaja. Tzn...
Tak przygadałem jeszcze z mechanikiem dzisiaj (tylko pogadałem bo najbliższy możliwy termin naprawy za 3 tygodnie) i wspominał ze możliwe że uszkodzona jest sonda lambda. O co dokładnie chodzi z tą sondą ? Dodano po 2 A co do gazu to chce dodać że czy jeżdze na gazie czy na benzynie to nie ma wpływu na skoki obrotów.
Kolego skoro to co zrobiłeś nie przyniosło pożądanego efektu najprawdopodobniej masz uszkodzony moduł ELD znajdujący się pod maską . Z tego co widzę na schemacie działa on jako amperomierz i podnosi napięcie ładowania względem poboru prądu w prawidłowo działającym układzie. Spróbuj odłączyć przewód WHT\GRN (biało-zielony) przy samym alternatorze najlepiej...
Wstrząsowy OK jak go wybiłem to nie podawał paliwa, zapomniałem dodać że podłączyłem tester i nie widzi obrotów silnika a czujnik ma tylko w aparacie, jeżeli byłby uszkodzony to nie byłoby iskry i dlatego myślę że przewody łączące aparat ze sterownikiem nie podają informacji o obrotach
Z tego, co wiem była prawidłowo konserwowana, a czy problem wystąpił nagle czy się pogłębiał nie wiem, bo odkąd jestem właścicielem istnieje. A z benzyną tak jak już pisałem, po włączeniu gazu obroty spadają.
Bez znaczenia co ustawisz czy stan początkowy czy zakres zmian byle by nie strzelał przy nagłym dodaniu gazu , silniczek krokowy ma dużą drogę do pokonania zuboża mieszankę przy ruszaniu i następuje wystrzał. Pozostawienie na bogatej mieszance na wolnych obrotach nie spowoduję jakiegoś dużego wzrostu spalania, także sprawdź sobie przy zatankowaniu na...
Drut oporowy i tak musisz znaleźć, więc znajdź. Potem do jednego końca przypnij przewód szeregowo podłączony do dmuchawy a drugim końcem jeździj po drucie aż do uzyskania pożądanych obrotów. Wynik doświadczenia zapisz w cm bierzących.
Czy twój Civic też ma instalację gazową?
co może być przyczyną gaśniecia samochodu na wolnych obrotach(nie za każdym razem) dotyczy: Hondy Civic 1992rok 16V gażnik model EG 3 Czy może to być np regulator obrotów? prosze o porade dziękuje
Poco się kłócicie... peter82 założył temat żeby użytkownicy mogli pisać tutaj swoje posty i żeby ktoś pomógł im rozwiązywać problemy. Jest to kontynuacja "tasiemca" którego założył wcześniej i który został zamknięty... Sorki za off topic :> Powracając do mojego pytania... No jeżeli jest taka blokada to trochę kiepsko bo nie da się zbyt sportowo jeździć......
Witam !!! Mam pytanko. Przy uruchomionym silniku na biegu jałowym mam około 800 obrotów po zapaleniu świateł mijania obroty spadają drastycznie w dół na 200. Po wyłączeniu świateł obroty wracają do normy. Co może być przyczyną takiego obciążenia. Posiadam zwykle żarówki navara h4. Samochód honda civic.
sprawdź szczelność serwo hamulcowego
jeśli uważasz ,że elektronika jest dobra to sprawdź czy podłaczenie pod sygnał obrotów pod cewkę zaplonową nie jest uszkodzone. bo jak nie czyta komp obrotow to nie przełączy na gaz.
Witam ja mam jakby podobny problem, u mnie działają dwa największe biegi wentylatora, pierwsze dwa nie chodzą, sprawdzałem przekaźnik, bezpieczniki i przełącznik, na biegi nie działające nie dochodzi napięcie. Czy to może być właśnie regulator obrotów wentylatora? Proszę o pomoc
honda civic 1 3 gaśnie gdy jest ćiepła
Witam kolego jeśli chodzi o to zdanie "jak obroty będą mieściły się w wymaganym zakresie trzeba je rozregulować i ustawić z komputerem ponowie" Mianowicie obroty mogą się aktualnie mieścić w wymaganym zakresie a pomimo tego trzeba je ustawić przy pomocy diaga by problem ustal
Bialy czy szary długo sie utrzymuje? ? 2 obroty nie faluja?
Taśmą sie nie zajmujmy . Pytałem czy przez przypadek nie obróciłeś czujnika kąta o jeden obrót. Ale jak nie oddzielałeś go to chyba nie tak?
witam, w mojej hondzie przy szarpaniu przy stałych obrotach pomogło zaślepienie czujnika egr. Pozdrawiam.
Silnik krokowy odpowiada za wolne obroty, w Twoim przypadku sprawdziłbym przepływomierz...
Witam kolegę... ja tez miałem problemy z moją Hanią i koledzy na forum elektrodki napisali ze może to być wina przekaźnika pompy paliwa... Doradzili mi prze lutowanie jego styków. Teraz czy zimno czy ciepło czy ciemno czy jasno czy silnik rozgrzany czy zimniuteńki pali bez problemu i nie ma żadnych problemów . Może to to ... ale te falujące obroty hmmm
posprawdzaj jeszcze czy na ukł. dolotowym powietrza nie masz jakiejś nieszczelności,najlepiej to zrobić tak że zapalasz auto i spryskujesz kolektor najlepiej jakims zmywaczem do hamulców albo czymś co zawiera alkochol,jerzeli będzie jakaś nieszczelnośc to wzrosną ci obroty silnika.
Jakie są korekty ?. Błędu EGR nie ma,ale może jest nieszczelny. Obroty nie falują? Wskazania temperatur są realne? Sprawdź rano czy pokazują mniej więcej to samo (odchyłka kilku stopni nie ma znaczenia) Przemyj na początek przepływkę jakimś zmywaczem (nie dmuchaj powietrzem). zbiornik jest wyraźnie „zasysany” Tak ma być.
No własnie ze chyba wszystkie hondy (nie wiem jak z najnowszymi modelami) mają zwykła regulacje na śrubę .Hydrauliki nie stosowano z tego powodu ze nie najlepiej sprawuje sie przy wysokich obrotach do których kręcą się hondowskie motorki. Luz na zaworach ssących 0.18 - 0.22 mm ,na wydechowych 0.22 - 0,27.
Witam mam Hondę Civic VI 1.4 d14a8 wie ktoś jak ustawić zapłon bez lampy.na kole pasowym są 3 kreski i jedna obok jak to ustawić co do pokrywy rozrządu i aparatu Honda odpala ale ma wysokie obroty czy zrobić zworke na kostce diagnostycznej
CZy wie ktoś może co oznaczają w hondzie civic 1.4 16v benzyna następujące kody. P0108 P0122 P0113 P0443
honda civic 93r. d15b2 [1.5]
Miałem wymieniany silniczek krokowy ale objawy wciąż są te same aż do momentu gdy silnik nie złapie temperatury wtedy trzyma obroty na benzynie na gazie i działa bez zarzutow
Witam Mam problem z niskimi obrotami w Hondzie Civic. Przy odpalaniu na zimnym silniku obroty falują i silnik gaśnie. Po rozgrzaniu silnika jest już ok, ale obroty i tak są bardzo niskie - przy włączonych światłach spadają poniżej 500obr/min. W warsztacie powiedzieli mi, że jest to wina regulatora niskich obrotów i nic z tym nie zrobią(muszę wymienić...
Witam, mam problem z z poprawnym działaniem dodatkowego wskaźnika obrotów w hondzie civic 1.6 VTI 92 rok. Zainstalowałem dodatkowy wskaźnik jak z poniższego linku: https://www.defi-shop.com/products/advan... Problem pojawia się z pikami, które na wskaźniku się pokazują. Film w załączniku. Podłączałem się do wskaźnika sygnałem z komputera...
Cześć, mam pytanie dotyczące Hondy Civic 6 Hatchback 1.4 1999r. Silnik seria, kolektor ssący od 1.6, wtryski i listwa od 1.4, zimny dolot. Przy przyspieszaniu wszystko ok, ale jak jedzie się przy 1500 obrotów, zaczyna szarpać. Wystarczy dodać gazu i jest ok, na luzie jak się dodaje, tak też jest. Nie trzyma równej pracy silnik.
problem zakończony ! wystarczyło podregulować obroty na gaźniku i auto śmiga jak nowe ! ;)
Witam, Postaram się opisać co mi się przytrafiło. Jadąc jakiś 1 msc temu autem zapaliła mi się kontrolka ładowania, zdziwiony dodałem lekko gazu i kontrolka zgasła. Niestety jakiś tydzień temu kontrolka znów się zapaliła. Zauważyłem, że po dodaniu gazu (obroty powyżej 5-6 000 rpm) kontrolka ładowania gaśnie. Odstawiłem auto na parking. Trochę popadało...
Powiedzcie mi jak to obejść aby nie odcinalo tych obrotów. Jak oszukać sterownik żeby widział ciśnienie oleju?
Pomorzcie bo niewiem co mam jeszcze wymienic.. Pomocne będzie skorzystanie z warsztatu,sprawdzenie przyczyny usterki będzie wiele tańsze niż walizka pełna zbytecznych części zamiennych. Ps. Przed dotychczasową wymianą części ,sprawdziłeś jak wygląda to co pod kopułką? Zakłócenia są na jednym cylindrze czy przypadkowe wypadanie zapłonów na wszystkich,jak...
Proponował bym Ci znależć dobrego gazownika ,który zna się na systemach BRC .zmiana Justa na Justa juniora ,chyba nie była dobrym pomysłem. Just ma więcej możliwości regulacji. pozycja wyjściowa silnika krokowego w granicach 100 przy 3000 tyś. obrotów jest najbardziej pożądana ,jeżeli na wolnych obrotach masz 50 -60 kroków to masz bardzo bogatą mieszankę....
Zaszkodzi i nie powiększy momentu obrotowego. Polecam pogłębić wiedzę na temat silników spalinowych.
Witam.Samochod to honda civic 98 1.4 wolne obroty faluja.Zmienilem map sensor nic nie dalo wymienile czujnik temperatury to samo.Dodam ze jak jest zimny to jest idealnie,po kilku minutach lipa.
u mnie w d16y8 civic dzieje się coś takiego http://www.youtube.com/watch?v=7aBU4kEQN... kiedy próbuję utrzymać obroty.. w innych zakresach spokojnie mogę utrzymać i nie skacze.. tylko ten przedział obrotów..
Witam Rozwiązałeś problem? Mam tak samo ale w accordzie :(
Kup sobie na Allegro moduł OBD2 bluetooth za 20zł, ściągnij na smartfona Torque i będziesz miał obroty i nie tylko.
Za wolne obroty odpowiada silniczek krokowy i zaczalbym od niego ogledziny twojego samochodu. Pozdrawiam.
Witam mam pytanie odnośnie hondy civic rok 92 nowy model 1300 poj gaźnik 16v na wolnych obrotach gaśnie mi ale jest to zjawisko które objawia sie co jakiś czas, nie wiem zabardzo dlaczego, niektórzy sie wypowiadają że jest to regulator obrotów dziękuje za cenne informacje na ten temat
juz z płynem jest ok wymieniłem uszczelke pod korkiem na chłodnicy. Ale gaśnie sam po ssaniu nie trzyma obrotów i na gazie nie jeździ.
Sprawdzałeś czujnik temperatury silnika.
Witam, dziekuje za sugestie bede szukal dalej. Jezeli prad by nie dochodzil ale dlaczego za pierwszym drugim razema potem dziala wszystko dobrze? Efekt moge porownac do stanu awarii ktora wymusila zmiane rozrusznika: - w chwili awarii bylo tak ze samochod zapalial moze 2-3 razy coraz gorzej, tzn. przekrecenie kluczyka powodowalo niestabilna prace rozrusznika...
Kolego polecam sprawdzić zapłon, może się spóźniać
Nie odpowiedziałeś na pytanie kolegi Blicek. Wyje, tzn. ma bardzo wysokie obroty (jakie?), czy coś w nim wyje?
Jeśli byłby problem z zasilaniem , instalacją komputer wyrzuci błąd. Jeśli synchronizacja z czujnikiem wałka rozrządu, raczej też. Jeżeli nie było nic robione z rozrządem to raczej wina czujnika najprościej sprawdzić na innym.
Witam. Mam pytanie. Kupiłem Civica IV gena 1.5 16v. Jeździł tym dziadek i kręci tylko do 6 tys. obrotów, przy czym nie ma odcinki i od 4 tys ma muła, tak jak by ją coś hamowało, jak by była jakaś blokada. Wie ktoś coś o tym?
silnik ten posiada niski skok tłoka...sprzyja to wysokim obrotom Tak samo jak każdy inny silnik o podobnej pojemności :lol: Maksymalna moc w tym silniku jest przy 6300rpm, koło 7000 było by pewnie odcięcie dopływu paliwa. Przekraczanie tych obrotów nie ma żadnego sensu.
Oszczędzę Tobie nerwów Elektrit. Zamykam
ok tylko nie wiem czy w trakcie jazdy tez tak ma byc ? bo na postoju na wolnych obrotach to faktycznie obrotomierz skacze
No na to wytłumaczenia nie mam niestety. A jak jest zimna i ja odpalasz i zostawiasz na wolnych obrotach to długo tak pochodzi "normalnie"?
Witam. Na wolnych obrotach skacza jej wolne obroty. Wymieniłem swiece i przewody wysokiego napiecia lecz to nic nie pomogło.
Witam, mam problem z jazdą na gazie powyżej 3 tyś obrotów w minusowych temperaturach. Na benzynie ten problem nie występuje. Instalacja jaką posiadam to Mistral Autronic sekwencja. Przy niższych obrotach jest wszystko ok, auto sie dobrze zbiera, a przy ok 3 tyś spada moc i nie wkręca się w wyższe obroty. Problem się pojawił jak zaczęły się mrozy. Wcześniej...
Witam serdecznie, piszę do was w sprawie Hondy Civic V generacji o oznaczeniu silnika d15b2. Mianowicie mam pewien problem. Samochód gdy jest rozgrzany lubi tracić obroty. Podczas dojeżdżania do skrzyżowania, bądź dojazdu do innego samochodu po wciśnięciu pedału sprzęgła obroty spadają do 0 (silnik pomyśli chwilkę) wskazówka dopiero się odbija na 900obrotów....
Jest jest jeszcze silnik krokowy który się czyści (jak jest sprawny)
Może ktoś spotkał się z takim przypadkiem, że auto stojąc (gdy się rozgrzeje) utrzymuje obroty silnika w granicach ok.800 obr/min, ale w przypadku rozpędzenia samochodu i jazdy na "luzie" obroty pozostają jak na ok. 1500 obr/min. Dodam jeszcze, że puszczając gaz, obroty falują. Za wszystkie sugestie wielkie dzięki.
dzieki
honda civic obrót honda civic wysoki obrót czujnik obrót honda civic
enkoder epson dht22 wilgotność odbieranie danych bluetooth
aceton mycia ekspres bosch ctl636
Demontaż nasadek z gaźnika Walbro w Oleo Mac 937 Kod błędu 0000001 w Oplu Zafira B - diagnostyka i rozwiązania