zapoznaj sie z budowa silnika 4T o 2T !!!! w silniku 1 cyl: 2t na 1 obrót wału jest 1 iskra 4t na 2 obroty jest 2 iskra A maluch ma DWA cylindry, przestawione względem siebie o 360', czyli JEDEN OWK. Ergo: iskra wypada raz na JEDEN OWK. W silnikach motorowerów i małych motocykli zwyczajowo NIE MA przekładni 1:2, gdzie następuje podział obrotów na 2,...
Zadaj pytanie sprzedającemu obrotomierz, czy ma on opcję ustawienia ilości impulsów, maluch ma 1 na obrót wału
Może mieć. Maluch to dwa silniki jednocylindrowe przestawione względem siebie o 360 stopni. I tu kłania się teoria: pełny cykl pracy silnika czterosuwowego, to 720 stopni, czyli dwa obroty. W maluchu zapłon wypada co obrót, bo cylindry są przesunięte w fazie o jeden obrót i pracują naprzemienie (mimo, że oba idą w górę równolegle, ale na jednym jest...
Witam. Z tego co pamiętam. to z tyłu odr. jest napisane dwa impulsy na obrót więc w przypadku maluch trzeba zmniejszyć ilość impulsów, czyli 1 impuls na obrót. ale jak to zrobić to naprawdę nie wiem. Pozdrawiam
nie nie wiem jak działa, tam chomiki pedałują ?? Ja napisałem tylko że w malczanie są dwa tłoki razem więc to w zasadzie tak samo jak jeden cylinder .Wiadomo że w czterotakcie iskra występuje 2 razy rzadziej niż w dwutakcie to logiczne.Wkładasz w moje usta słowa jakich nie wypowiedziałem.W silniku takim jak w maluchu iskra przypada na dwa obroty wału...
A potem dla dalszego uproszczenia prosze sobie wyobrazić ciężarówkę sprzegnięta linką z maluchem. I potem sobie prosze przedstawić siły na lince, w przypadku gdy ciężarówka ciągnie malucha jak i w przypadku gdy maluch ciągnie ciężarówkę. I udowdnić mi, że są one identyczne w obu przypadkch. Twój przykład jest z gruntu zły. Cały czas mówimy o silniku...
Do czego jest ten zapłon? Jak do malucha to są gotowe moduły elektroniczne. Żeby uzyskać 2 impulsy na jeden obrót można zrobić 2 przerwy na tarczy :) Pozbądź się JK, jest zbędny a to następny element który może zawieść. Jeśli mówisz że na wyjściu transoptora masz w wysokim 4.4 a w niskim kolo 1.2 to albo masz uszkodzoną bramkę albo coś żle podączyłeś...
Mr.K - mądrego, to aż miło poczytać... Chyba każdy wie, że maluch nie miał obrotomierza. Ale wystarczyło sie przejść do dowolnego sklepu motoryzacyjnego, by można było dobrać kilka modeli. Impulsów NIE BIERZE się z "plusa" cewki. Wręcz odwrotnie. Bo cewka ma zasilanie na STAŁE podczas pracy silnika, a przerywaną masę. Jedna iskra na jeden obrót występuje...
========== Odcinek 16 ============ CARPE DIEM Zwerg uniósł ręce w górę w patetycznym geście oddania się pod opiekę sił wyższych. - Oszukiwano nas przez setki lat! - Grzmiał donośnym głosem. - Najwyższy w końcu się temu postanowił sprzeciwić. Spójrzcie wokoło. Dane mi było dostąpić olśnienia podczas ostatniego aktu gniewu Najwyższego. Miałem wizję totalnej...
Witam panow. Widze ze ktos chce umrzec silnik...bo niechybnie taki go czeka los :D zdeklarujcie sie moze na poczatek czy ma to byc jednopunkt czy wielo. poźniej czy robicie ECU od podstaw czy gotowca chipujecie...opcja pierwsza- zalamiecie sie. Może propozycje: DIGIFANT II gotowy sterownik wielopunku RÓWNOLEGŁEGO co za tym idzie wszystkie wtryski pracuja...
Witam jeszcze prościej jest nabyć Uaz nawet z zepsutym silnikiem czy bez samego silnika, a co do silnika to wstawisz jaki chcesz, jaki masz albo, który mało pali. Tylko blachę wywalasz i dokładasz pompę i podnośnik. Tak samo z innym starym autkiem terenowym czy z dołączanym napędem jak Suzuki, Subaru, Jeep, itp. Powiem Ci tak mam SAM'a z przyczepką...
Witajcie. Mam problem z obrotomierzem analogowym. Jest to bardzo stary obrotomierz niewiadomo z czego, nie wiadomo nawet jaki to model. Producent VDO, powstał najprawdopodobniej na przełomie lat 70-80. Podejrzewam że mogły być takie w starych KADETTACH (na tarczy jest logo OPLA). W czym problem - obrotomierz działa ale jest przystosowany do pracy z...
Widzę, że nie patrzysz do podanych linków. Ten układ: http://obrazki.elektroda.net/100_1231062... tranzystor wykonawczy BUZ11 pracuje do 30A, wiec 5,5A dla niego to pryszcz ...
Sprawdź elektrozaworek przy gaźniku. :)
Poczytaj - to powinno pomóc: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
=> slawek87 Jeśli na zimnym silniku, bez ssania nie gaśnie, to obroty są za wysokie! Maluch ma to do siebie, ze nawet w lato ssanie przez chwilę trzeba mieć włączone, wówczas po nagrzaniu przyjemnie wolno pyrka.
Powinien działać dobrze bez przeróbek. W Punto na każdej z podwójnych cewek występuje jeden impuls na obrót silnika, podobnie jak w Maluchu z podwójną cewką.
sprawdz czy swieci sie swiatlo wstecznego biegu a nastepnie zasilanie zaworka gaznika , w pewnej serii Maluchow nad skrzynia byl polozony przewod zasilajacy te obwody i czasem przy szarpnieciu i udezeniu skrzyni w podloge przecinal sie i i takie byly tego objawy moze tez byc wydmuchane serduszko"" pod gaznikiem ,albo brak luzow na zaworach . nawet mialem...
Jeśli na wycieraczkach jest symbol klaksonu, to wyłacznik jest od Żuka/Nysy czyli samochodów, gdzie titek nie był w kierownicy. Co do malucha - czy można przełacznik użyć to już zależy od wersji samochodu. Czy masz wyłacznik do świateł dwupozycyjny (wyłaczony - właczony) czy trzypozycyjny (wyłaczony-pozycyjne-reflektory) oraz czy masz spryskiwacz na...
W czterosuwowym silniku dwucylindrowym wypada 1 zapłon na jeden obrót wału korbowego (jeden zapłon na dwa obroty * edwa cylindry, obrócone w fazie o 360 stopni - tak jak w maluchu). Czyli podłączony do dwusuwowego jednocylindrowca, gdzie też występuje jeden zapłon na jeden obrót powinien chodzić. Śmiało podłączaj ten obrotomierz w wersji na dwa cylindry...
Wg poisu: "2 cylindry 1 cewka - Maluch, Fiat Cingueczento" To jeden impuls na obrót tak jak w jednocylindrowym dwu-suwie. Nie widze przeciwwskazań.
A nie lepiej skorzystać z podciśnienia w dolocie? Będzie prościej. Podpatrz jak działa stabilizacja obrotów np w agregatach prądotwórczych. Tam nie ma elektroniki.
Witam U mnie powstała nawijarka i licznikiem obrotów. Zegary z malucha jako jedyne nadawały się po delikatnym przerobieniu, jeden obrót wałka równał się jednemu obrotowi korby ;) Trochę badźąg wyszedł ale chyba się nada. Pierwsza cewka wyszła za wąska. Na razie dopiero uczę się nawijać i układać cewki, a widzę ze nie jest to takie łatwe.... https://obrazki.elektroda.pl/1354347400_...
Pomógłbym ale nie wiem jak w Tico są sygnały. Jak widzisz we fiacie 126 p przy takiej samej liczbie sygnałów obroty są dwa razy wyższe i pojemność kondensatora również 2 krotnie wyższa niż w 125p. Wynika to z tego że w maluchu na jeden obrót jest jeden impuls na cewkę zapłonową. W 125p są dwa sygnały na jeden obrót. Musisz wiedzieć ile impulsów w Tico...
Sprawdż połączenia, popraw luty, zobacz w ustroju sprężynki (to cewka/wskazówka). Z jakim silnikiem poprzednio współpracował wskażnik obrotów (2 gary/4 gary)?.
Czy wie ktoś jak zwolnić trochę obroty silnika dmuchawy w maluchu njprostszym sposobem?
(widać minimalne kołysanie się wskazówki obrotomierza i słychać nierównomierność pracy silnika). Patrz w inną stronę. Puść głośniej muzykę. Chyba trochę się za bardzo czepiasz. Toż to tylko dwa cylindry. Niemalże położony silnik z malucha.
Są jeszcze silniki z toczącymi się wirnikami. To takie rozwojowe wersje "klejącego się" rozrusznika, np. z malucha. Niestety, też wymagają sterownika.
Regulacja jak w maluchu. Śrubką mieszanki ustawiasz najwyższe obroty (wykręcasz do osiągnięcia najwyższych obrotów, potem powoli wkręcasz, aż silnik zacznie przygasać i lekko wykręcasz), a śrubą obrotów (tą od przepustnicy ustawiasz obroty na 850. Przepustnicę rozruchową ustawiasz na znaki. Luzując trzy śrubki. Ważne jest, ąby siłownik pull-down pracował...
Jak podłączysz tak jak w viperze, to pokarze dwa razy mniej obrotów. Tyle wiem na pewno, bo usiłowałem. pozdro
musisz wyjac plastykowa zaslepke wkretu regulacji skladu mieszanki, o kilka obrotow wykrec wkret regulacji silownika predkosci obr.biegu jalowego,potem sruba do regulacji wolnych obrotow krecisz zebys uzyskal od 850-900obr/min(czyli obroty ciut wieksze niz w maluchu-jak ustawiales malucha to cienkusa na sluch i tez utrafisz),nastepnie wkretem skladu...
Tutaj zaczynają się schody- silnik ma 2x większe obroty jak wałek rozrządu i wał będzie mieć za duże obciążenie żeby zapalić.
Rozumiem, że trzeba trzymać kluczyk na zapłonie i dodać gazu. Na ile obrotów i na jak długo? To było w maluchu, rozrusznik był załączany dźwignią i równoznaczne byłoby to z dłuższym przytrzymaniem kluczyka w pozycji rozruch. Ile obrotów - w maluchu nie było obrotomierza, przypuszczam, że było to ok. 2000-2500 obrotów. Jak długo - to było już tak dawno,...
sputnik1 -> miałem dziś chwilę czasu i jeździłem maluchem na minimalnych obrotach. Maluch jeździł normalnie, gdy tylko dawałem więcej gazu od razu zaczynało nim szarpać i gasł. Może to wina pompki, albo trzeba ją wyregulować. Jak uporam się z problemem to wam dam znać Pozdrawiam diodamen
Opłaca się tak kombinować? Maluszek przy 2000 obrotów ma moc około 8kw czyli dość mało a zużycie paliwa dochodzi do 340g/kwh. Przy 3000 obrotów mamy zużycie najmniejsze czyli 310g/kwh a moc to już aż 12kw. Cena paliwa to około 4,5zł/dm3 a gęstość w przybliżeniu 0,75kg/dm3 więc wychodzi około 1,86zł/kwh. Cena energii elektrycznej to około 0,6zł/kwh....
Są to żarówki jak do podświetlania tablicy w maluchu (przy kupnie zwróć uwagę na prąd)
Skoro 6000 obrotów dla fiata 126p to po prostu tak jakby dla jednocylindrowego 4-suwa to były 12tyś. obrotów, ponieważ wartość zliczonych świec dzieli się przez 2, tak? W instrukcji urządzenia, o które pytasz napisano m.in.: http://obrazki.elektroda.net/77_12290304... Tak więc zakres pomiarowy mógłbyś zmienić poprzez wymianę kwarcu na 6MHz,...
Nie. Możesz go regulować przez zmianę napięcia zasilania (zasilacz regulowany), weź pod uwagę, że ten silniczek potrzebuje kilku amperów. Możesz też za pomocą regulatora PWM (kupa schematów na forum). Ja wykorzystuję tą dmuchawę do nawiewu w piecu CO, pracuje na 7V, obroty oczywiście niższe. V.
czy alternator przestanie ładować po odłączeniu wzbudzenia przy pracującym silniku Nie, nie przestanie ładować, chyba że znacznie spadną obroty silnika. Jest to mały, prosty 20A alternator Zrób mu zdjęcie, jest szansa, że taki maluch jest samowzbudny
sprwadzałem dzisiaj pływak i ten zaworek i wszystko jest dobrze, jest jeszcze jedna sprawa gdy chodzi sobie na wolnych obrotach to po minucie lub dwóch zaczynają spadać obroty i maluch gaśnie
Szkoda słów na tłumaczenie niektórych kwesti-np jesli chodzi o ilość iskr na 1 obrót wału w maluchu-spoójrzcie na konstrukcje silnika:http://img182.imageshack.us/my.p...
Ja juz zacząlem konstruowac tą dmuchawę, ale mam pytanko. Przy jakich obrotach silnika WOM ma 540 obrotów, bo biorąc pod uwagę obroty malucha to zakładałem obroty okolo 2000, czyli mniej wiecej połowa maxymalnych obrotów i wtedy obroty dmuchawy wynoszą okolo 300. Co do pasków, to niestety nie mogę nic wiecej wykombinowac bo technicznie w moim samie...
około 940 l/min na ssaniu z silnika 650 cm3 Przy obrotach na wale malucha około 1440 o/min
Witam. Jak podłączyć regulator obrotów silniczka od malucha, ma 4 przewody, nie moge dość z tym do ładu który przewód jest do czego, regulator miał uszkodzony terystor,został wymieniony,na urzywany nie jestem pewien czy jeszcze coś nie jest uszkodzne.załaczam zdjecie płytki, nigdzie nie mogę znaleść informacji podłaczenia tego regulatora. Z góry dziekuję...
witam kupujesz zwykły regulator elektroniczny od malucha i podłączasz wg schematu maluchoskiego sprawdzone na własnej skórze działa bez zarzutu.
Moim zdaniem to powinno być tak że: -zgaszony 12,8V -odpalony (wolne obroty) 14,5V -odpalony (przygazówka) 14,5V jak widać nie powinno się zmieniać w pkt 2 i 3
Maluch ma tłoki OBRÓCONE względem siebie o 360 stopni!!!! Wiadomo ze prz ycyklu czterosuwowym na jeden pełen cykl potrzeba DWÓCH obrotów wału. Tak więc zapłony w maluchu wypadają co jeden obrót. Naprzemiennie raz na jeden cylinder, raz na drugi
W aparacie zapłonowym masz odśrodkowy i podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu, jak zrobisz zęby na kole wału i podłączysz moduł z poloneza, to będziesz miał stały, niezależny od obrotów punkt zapłonu. Można by spróbować odwzorować koło foniczne z malucha/ cinuecento (3 zęby) i podłączyć nanoplexa, który ma w sobie mapę wyprzedzenia zapłonu
Kółko na alternatorze powinno mieć około 2x mniejszą średnicę jak pasowe na silniku. To przełożenie 1:2 było stosowane w większości "dorosłych" samochodów i obroty alternatora były prawidłowe. Jeśli jest przekładnia pośrednia, jak w przytoczonym wcześniej temacie - przełożenia się mnożą. Większość alternatorów wytrzymuje trwałe obroty od 12000 do 14000/min....
Samowzbudne był zasadniczo wszystkie alternatory montowane w Volkswagenach, aby "zaskoczyły" trzeba było przekroczyć około 3tys obrotów na silniku. Jednak praca bez akumulatora nie jest wskazana., regulator może mieć problemy ze stabilizacją napięcia. W maluchu, przy urwanym przewodzie B+, napięcie potrafiło przekroczyć 50 wolt. B+ to zacisk do podłączenia...
obrót silnik maluch obrót skrzynia maluch wolne obrót maluch
transformator przewód podłączyć pompa obiegowa termostat przenoszenie maili
hilti udaru zmywarka whirpool mruga start
Termostat i pokrętło temperatury w piekarniku Gotze & Jensen - diagnostyka i naprawa Hasło serwisowe do sterownika RT-16P - dostęp i bezpieczeństwo