Sprawdź elektrozaworek przy gaźniku. :)
sprawdz czy swieci sie swiatlo wstecznego biegu a nastepnie zasilanie zaworka gaznika , w pewnej serii Maluchow nad skrzynia byl polozony przewod zasilajacy te obwody i czasem przy szarpnieciu i udezeniu skrzyni w podloge przecinal sie i i takie byly tego objawy moze tez byc wydmuchane serduszko"" pod gaznikiem ,albo brak luzow na zaworach . nawet mialem...
dzisiaj wymieniłem uszczelkę pod głowicą i "oring" w dyszy od wolnych obrotów (elektryczna) i maluch chodzi jak nigdy .. wszystko ok :) dziękuję za wszystkie podpowiedzi
Ja odpalałem tak silnik, postawiłem na oponie i aż tak bardzo nie latał na wolnych obrotach :D
NA wolnych obrotach lampka zarzyy. Po dodaniu gazu ladowanie sie pojawia. Alternator zaczyna wyc. Stojan zaczyna sie grzac. Wymienione zostalo: Stojan na nowy (po wymianie sie grzeje) a stary byl spalony- czarne uzwojenia) Szczotkotrzymacz Wienik i jego uzwojenie zostal stary, bo ma opornosc 4 OHm, wiec powinien byc sprawny. Podstawiony nowy regulator,...
sprwadzałem dzisiaj pływak i ten zaworek i wszystko jest dobrze, jest jeszcze jedna sprawa gdy chodzi sobie na wolnych obrotach to po minucie lub dwóch zaczynają spadać obroty i maluch gaśnie
Dysza wolnych obrotów do sprawdzenia. Nie napisałeś jaki to maluch, ma elektrozawór na gaźniku?
Witam. W moim fiacie zauważyłem wyciek przedstawiony na zdjęciu. Co może być przyczyną. Dodam że maluch na wolnych obrotach "kicha"
Polecam Ci prawie nowy gażnik do malucha. Jakość gwarantowana.
On odcina dopływ paliwa na wolnych obrotach po wyłaczeniu zasilania. Tak z ciekawości, jaki to miałoby mieć sens, przecież po wyłączeniu zapłonu silnik i tak stanie. Miałem dwa maluchy, ale bez tego patentu. Bardziej widziałbym sens stosowania tego patentu, gdyby jego zadaniem, podczas hamowania silnikiem było odcinanie paliwa, a konkretnie zatykanie...
musisz wyjac plastykowa zaslepke wkretu regulacji skladu mieszanki, o kilka obrotow wykrec wkret regulacji silownika predkosci obr.biegu jalowego,potem sruba do regulacji wolnych obrotow krecisz zebys uzyskal od 850-900obr/min(czyli obroty ciut wieksze niz w maluchu-jak ustawiales malucha to cienkusa na sluch i tez utrafisz),nastepnie wkretem skladu...
Oś nie ma luzu, a gaźnik wcześniej był suchutki. Dopiero po kupieniu pomyślałem, że warto dać mu nowe uszczelki. Dałem nowe uszczelki i ciul, zaczęło cieknąć jak nie wiem, najbardziej cieknie pod jakąś górką. Dodano po 43 Również pojawiły się problemy z odpalaniem: raz zapali, raz nie, i nagle na wolnych obrotach silnik faluje obrotami.
Można przerobić samochodowy np. od "malucha", czy innego auta. Powinieneś też mieć kontrolkę ładowania taką jak w samochodach, by wiedzieć kiedy akumulator jest ładowany. Kontrolka powinna zgasnąć po uruchomieniu silnika i nie zapalić się nawet na wolnych obrotach.
Należy tak dobrać przełożenie pomiędzy silnikiem, a alternatorem aby obroty alternatora wynosiły 1300 do 1400obr/min przy wolnych obrotach silnika.
ale czy tak czy siak wskazuje źle nie ma 3000 na wolnych obrotach
No i wszystko w temacie. Ludzie myślą, że jak się już koło pasowe obraca to musi ładować. Maluch z alternatorem na wolnych obrotach też nie ładował. :lol:
Witam najczęściej w maluchach przerywanie to cewka wysokiego napięcia przewody i świece lub ustawienie przerwy między czujnikiem położenia wału a kołem powinna wynosić 0,8 mm albo zatkana dysza w gazniku. Gaznik przedmuchaj powietrzem żeby być pewnym że czysty dyszę od składu mieszanki wykręć około 1,5 obrotu
Miałem malucha i u mnie zasilanie tej dyszy było z cewki zapłonowej. W Polonezie też była podpięta pod zasilanie cewki, więc tak jest chyba normalnie. Niestety nie mam żadnego schematu pod ręką. W każdym razie napięcie ma zniknąć po wyłączeniu zapłonu, żeby odciąć paliwo na wolnych obrotach w celu wyeliminowania samozapłonu. :)
na tym przewodzie z pojedynczym konektorem żeńskim ns gaźniku to jest jakiś elektrozawór? To jest elektrozawór paliwa wolnych obrotów, który wyklucza podawanie paliwa po wyłączeniu zapłonu do zatrzymania obrotów .Miał zmniejszać zużycie paliwa, ale tylko teoretycznie. Najlepiej go wykręcić przeczyścić dyszę i sprawdzić czy iglica reaguje przy włączonym...
Witam. Jeżeli ci zalewa swiece na wolnych obrotach to jak chodzi maluch jest mułowaty lub żwawy (rwie do przodu) przy wyłączonym ssaniu. Napisz coś więcej to coś uradzimy. Przyczyn może być kilka. Nie sprawdza się prądu WN na karoseri samochodowej, prąd wychodzący z cewki zapłonowej jest bardzo duży (ma duże napiecie). Pozdrawiam
Dzękuję za odpowiedzi , jak tylko pogoda bedzie lepsza to spróbuje to samemu wyczyścić ( nie ma w tym doświadczenia , jedynie malucha miałem opanowanego i mechanizmy magnetowidów )
Miałem to szczęście jeździć maluchami składanymi w garażu od podwozia, żaden nigdy nie stanął w trasie a jeździły w poprzek polski nie raz. Zatkana dysza wolnych obrotów czy inne 5 minutówki to w zasadzie nie awarie ;) - to maluch.
Silnik na foto http://obrazki.elektroda.net/65_12154257... Jak zmieniałem filtr powietrza (przed wymianą był dosłownie czarny) to była tam podkładka na gaźniku zrobiona z dętki. Dziś kupię ją i zobaczę efekt. Dysza wolnych obrotów (myślałem że tylko w maluchach są) ... no dziś poszukam jej (podczas wymiany uszczelki). Tak, przed wymianą pasków,...
No witam po raz kolejny :) Słuchajcie jest coś w moim maluszku co mi spokoju nie daje. Ostatnio mechanik zmieniał mi gaźnik (miałem luzy na przepustnicy i gasł mi na wolnych obrotach). Mój maluch z 91 miał gaźnik z elektroniczną dyszą wolnych obrotów. Mechanik założył mi normalny gaźnik bez tej dyszy elektronicznej. No i teraz... 1. Podnoszę dźwignie...
W FL tam jest stały plus po stacyjce to jest od wolnych obrotów. W kapliczce nie było bankowo kontrolki ssania w FL jest natomiast wcale nie jestem pewny czy podłączona.
świece jak świece (też były wymieniane) po wyczyszczeniu jak nowe przed czyszczeniem po prostu brudne. Muszę najpierw jakoś sprawdzić czy nie mam wody w baku bo głupio by było kupować nie potrzebnie środek a zapomniałem dodać, że po odpaleniu silnika maluch chodząc na wolnych obrotach po dodaniu gazu także przygasa : /
Mam problem z falowaniem obrotów i małą mocą silnika. Falowanie jest na wolnych obrotach a pod górkę machają mi maluchy. Zmieniłem świece, kable WN, sondę, krokowy,termostat, czujnik prędkości, czujnik powietrza zasysanego. Oleju nie bierze. Ktoś pisał coś o pinie nr 1 oraz bezpieczniku 3A. Gdzie to jest? Pomóżcie
Podjedz na komputer - częstą przyczyną jest uszkodzenie czujnika ciśnienia w kolektorze dolotowym G71 , przynajmniej tak się nazywa a znajduje się w komputerze samochodu tam gdzie wchodzi ta gumowa rurka - szkopuł w tym że jest to prawie nie do naprawienia i trzeba nowy komputer , ale jak to jest ok to lepiej zamontuj szybko filterek powietrza na tą...
Mam Problem z maluszkiem mianowicie nie trzyma mi wolmych obrotów i gaśnie nawet na wyższych 1500 1/obr ale gdy lekko przytkam wlot powietrza do gaźnika to wszystko chodzi tak jak ma być,nie jest to maluch na GAZ.
naprawde gratulacje kolo zamoachowe jak wywazysz moglbys je jeszcze odelzyc ale wtedy bedzie gorzej ustawic wolne obroty, ale by sie szybciej na obroty wkrecal a gazniczek jaki masz??? seryjny??? sproboj cos innego wlozyc , moze cos z glowica zrobic ewentualnie jeszcze walek jakis inny jeszcze raz gratulacje pozdro
Miałem Maluchy. Ich naprawa to była codzienność właściciela. Gaźnik Malucha miał dwie - dysze główną i wolnych obrotów. Jeżeli chodzi na wolnych a gaśnie po dodaniu gazu to jedno z: - dysza główna jest przytkana, - niski poziom paliwa w gaźniku (utopiony, dziurawy pływak, źle ustawiona dźwigienka pływaka- ją się odpowiednio przygina), - słaba wydajność...
miałem kiedyś podobny problem w oplu omedze 2.0 ecotec po prawie ciągłej jeździe na lpg silnik stracił wolne obroty (albo gasł zupełnie albo trzymał wolne na poziomie 2,5 -3 tys obrotów), zrobił się strasznie mułowaty, wymieniłem przepływkę, silnik krokowy, w końcu mechanicy powiedzieli mi że nie mają pomysłu co dalej... po przełączeniu się na benzynę...
Jak maluch nie ma siły jechać a obroty dobre, to pomaga czesto zdjęcie filtra, zatykanie ręką wlotu powietrza, gazowanie tak aby złapał obroty a jak złapie to zatykac i ostykać reką wlot. Po kilku takich wszystko wraca do normy. Niepytajcie dlaczego i co sie tam dzieje bo nie wiem.
Przedstawione przez Was rozwiązania są niegodne marki takiej jak Polski Fiat 126p. :? Poniżej opiszę Wam prosty patent jaki sam obmyśliłem i zastosowałem 12 lat temu w swoim "maluchu". Rozwiązanie oparte jest na dwóch elementach (nie licząc kabli): samochodowym przekażniku 12V, wyłączniku oraz psychologicznym podejściu do tematu kradzieży auta. Wobraźcie...
Nie przesadziłem akumulator w samochodzie oddaje prąd tylko w czasie rozruchu . Po uruchomieniu silnika akumulator jest już tylko ładowany . Po prostu alternator w samochodzie jest tak policzony żeby pokrywał potrzeby całej elektryki nawet na wolnych obrotach , wyjątek stanowi maluch w którym maksymalne obciążenie instalacji elektrycznej na wolnych...
Hm ta dysza odpowiada za wolne obroty, w normalnym maluszku jak się ją odepnie na wolnych to silnik gaśnie, a tu jak jest to rozwiązane to nie wiem. W starszych maluchach nie było takiej dyszy. Sprawdź luz zaworowy. A zapłon to najłatwiej ustawić tak. Dajesz silnik na GMP, cofasz go o kilka stopni i powolutku obracasz aparatem zapłonowym, żeby przeskoczyła...
Akumulator w samochodzie oddaje prąd tylko w czasie rozruchu . Po uruchomieniu silnika akumulator jest już tylko ładowany . Po prostu alternator w samochodzie jest tak policzony żeby pokrywał potrzeby całej elektryki nawet na wolnych obrotach , wyjątek stanowi maluch w którym maksymalne obciążenie instalacji elektrycznej na wolnych obrotach nie powinno...
Ludzie, czy wy wszyscy naprawdę nie zastanawiacie się na jednym (najważniejszym) aspektem w tej kwestii: że każdy inny alternator w maluchu, który będzie doładowywał akumulator przy niższych obrotach ZADŁAWI silnik aż do zgaśnięcia na wolnych obr.? Niestety, gaźnik malucha nie posiada urządzenia podciśnieniowego które podnosi obroty w miarę zwiększenia...
moim skromnym zdaniem regulator napięcia do wymiany, to nie jest maluch z prądnicą że nie ładuje na wolnych obrotach. u mojego ojca w polówce '94 nawet przy pełnym obciążeniu na wolnych obrotach napiecie na akku utrzymuje się powyżej 14V, a bez obciążenia niezależnie od obrotów nie przekracza 14.4V, w ogóle obroty nie mają wpływu na napięcie ładowania,...
kolego na bank: albo w paliwie woda lub inaczej ochszczone :) albo przytkana dysza elektroniczna wolnych obrotów albo jak czyścił styki przerywacza zrobił zadużą przerwę i robi zwarcie naobudowe albo nie ma iskry
Witka. Zapala się kontrolka oleju!?No to smarowanko cienkie. A na wolnych szczególnie potrzebne, bo wydajność dmuchawy spada drastycznie do minimum(przecież wolne obroty dmuchawy). I mam jeszcze tylko jedno dodatkowe pytanko do właściciela postu. Czy szanowny użytkownik "malucha" założył gumowe uszczelniacze na fajki świec zapłonowych?Ich brak powoduje...
Takie zachowanie alternatora w maluchach to norma. Sprawdź napięcie ładowania, jeżeli jest ok to nie ma się czym martwić.
Czy to maluch z prądnicą? W 1996 już raczej tylko z alternatorem produkowano (w tych latach maluch otrzymał katalizator...) wolnych obrotach swiatla mrygaja sprawdź regulator napięcia przy alternatorze... gdy da sie duzo gazu głośniki piszczą Pewnie masz tam jakieś radio nowoczesne i pewnie sygnalizuje ono zbyt wysokie napięcie.
No to już trochę jaśniej, wcześniej pobieżnie oglądając układ zapłonowy wziąłem moduł cut off i cewkę za 1 zespól ale już wczoraj zauważyłem, że tylko są obok siebie zamocowane, wobec tego co napisałeś myślę, że dobrym eksperymentem by było stałe podpięcie elektrozaworka przepustnicy do plusa po stacyjce i obserwacja co będzie. Mam też pytanie odnośnie...
Kolego jeśli masz sprawny alternator to każdy regulator działa tak samo, gorzej jak masz usterkę . Druga sprawa to połączenie alternatora z instalacją musi być bez korozji i nie naderwane przewody. Trzecia sprawa to wolne obroty silnika , nie mogą być za wolne. Czwarta sprawa to nowy pasek bo na starym zmniejsza się przełożenie przekładni pasowej....
nikt nie napisał a sprawdz szczelnosc połączen pomiedzy gaznikiem a głowicą,uszczelki i stan dolnej powierzchni gaznika bo gaznik lubi sie poluzowywac z mocowania na głowicy,wtedy od drgan dolna jego powierzchnia staje sie chropowata i niemozliwe staje sie uszczelnienie dolotu - wtedy maluch ma problemy z wolnymi obrotami a po dodaniu gazu idzie niemal...
Posłuchaj porady inżyniera. Nie prawdą jest, że słaby akumulator musi być przyczyną przygasania świateł kiedy silnik jest włączony. Alternator (na wolnych obrotach ) normalnie (tzn w nowszych samochodach) daje przynajmniej kilkadziesiąt amperów i cała energia pochodzi z alternatora, więc akumulator nie uczestniczy w "sponsorowaniu" odbiorników prądem....
witam. Mój problem ma sie następująco. Posiadam ciągnik S-18, lecz nie ma w nim alternatora(kiedyś był, lecz co sie z nim stało to nie wiem). Przymierzam sie właśnie zrobić "ładowanie". Moje pytanie jest takie jaki alternator założyć do "esa", bo każdy wie ze esy maja swoja charakterystyczna wolna prace silnika(chodzi mi o obroty). Czy wystarczy alter....
Witam, kupiłem lagune 2.0 8v 2000r. Podczas jazdy próbnej (po mieście godziny szczytu ) nie ogarnąłem ze znacząco brakuje mocy. Samochód odpala tak jak powinien, na wolnych obrotach trzyma równe obroty. Gdy się jedzie rozpędza się jak maluch wogole nie czuć żeby ciągła przyspieszenie do 100 to jakieś 20 sekund. Na niższych obrotach przy dodawaniu gazu...
Zamiast oglądać filmiki na YouTubie Jak się reguluje to poczytaj Jak działa gaźnik. Najprostszy gaźnik ma 2 dysze biegu jałowego i pracy. Ty nie masz przejściu z biegu jałowego na pracę, jedna dysza główna rurka emulsyjna no i skład mieszanki jest jeszcze ważny. Do tego maluch nie ma pompki zrywu.
jezeli nie sa to duze dziury w strategicznych miejscach (pod fotelami, przy laczeniu z nadkolami) a tylko dziurki przez ktore leci zimno, to zalataj to mata szklana i zywica. na wolnych maluch ma (powinien miec przy poprawnej regulacji) ok 850rpm. Max obroty to 5500rpm.
Ponieważ alternator nie doładowuje akumulatora przy włączonych światłach na wolnych obrotach, ja w zimie podkręcałem trochę obroty jałowe, tak do ok. 1000. Poza tym jest, jak pisze Lecho. Reflektory do malucha były (mam nadzieję, że są dalej) bardzo tanie.
Maluch miał regulację kąta zapłonu odśrodkowo, w funkcji obrotów, Łady Fiaty 125p Polonezy w wersjach gaźnikowych miały regulację ciężarkami, odśrodkową i podciśnieniową w zależności od obciążenia ( dokładniej podciśnienia w kolektorze ssącym. W tym układzie regulacja wyprzedzenia kąta zapłonu odbywa się z udziałem modułu zapłonowego, w funkcji obrotów....
Kółko na alternatorze powinno mieć około 2x mniejszą średnicę jak pasowe na silniku. To przełożenie 1:2 było stosowane w większości "dorosłych" samochodów i obroty alternatora były prawidłowe. Jeśli jest przekładnia pośrednia, jak w przytoczonym wcześniej temacie - przełożenia się mnożą. Większość alternatorów wytrzymuje trwałe obroty od 12000 do 14000/min....
Spokojnie możesz go brać, i nie słuchaj FACHOWCÓW że będzie niedoładowany gdyż piszą bzdury. Niezupełnie. Ci fachowcy zatrzymali swoją wiedzę na prądnicy i słabym alternatorze z malucha, który na wolnych obrotach ma za mały wydatek prądowy, żeby jeszcze ładować akumulator z jakimś zapasem w szybkim czasie. Na szczęście pandy to nie dotyczy-stosowane...
Witam.Mam problem z silnikiem od malucha,zamontowałem go do buggy dodam że silnik jest jeszcze na zwykłym zapłonie.Na wolnych obrotach chodzi ładnie równiutko jest czuły na gaz i jest tak do połowy gazu a do połowy zaczyna strzelać w wydech przerywać i nie może się wkręcić na maksymalne obroty.Gaźnik czyszczony regulowany nawet zakładałem 2 na próbę...
Chyba najlepszy byłby silnik krokowy + sterownik do niego ( można kupić na allegro ). Na elektrodzie tez są schematy, mozna ładnie regulować prędkość obrotową :) Krokowy? Da się go podłączyć bez przekładni i łatwo włączyć na nieustanny powolny obrót w jedną stronę? A jeśli nie to może silnik od malucha od wycieraczek razem z przekładnią ślimakową ?...
elektrodysza nieraz nie zaskoczy bo nie słychać pstryknięcia, ale jak się w nią stuknie to działa ni i dysza czysta, więc to nie to, ale jak tą śrubką regulacyjną przy przepustnicy trochę zwiększe obroty to działa, ale chciałbym , żeby na wolnych działał jak maluch. Zaóważyłwm jeszcze coś dziwnego, jak silnik już gaśnie to gdy się zatrzymuje to jeszcze...
Natomiast na wolnych obrotach nierówno chodzi dymi z wydechu i osłony termostatu Nie spotkałem się w moich maluchach z z dymieniem spod osłony termostatu, i pierwsze co bym zrobił to sprawdził przyczynę tego dymienia, a przy okazji sprawdziłbym kompresję, czy przypadkiem nie jest dmuchnięta uszczelka pod głowicą.
No więc tak po tamtych ustawieniach zapłonu wszystko jest ok, nie jest idelanie w końcu to maluch :), autko wyremontowałem i pomalałem :), przyczym za bardzo niewielkie pieniądze :), a wygląda super. Przede wszystkim brak wolnych obrotów jest spowodowany dyszą elektromag. lub zapłonem, dzięki za pomoc raz jeszcze
Mam dziwny problem. Mój maluch po nagrzaniu się silnika ( po przejechaniu jakiś 5 km) zaczyna się dusić a na wolnych obrotach gaśnie. Na zimnym jest w porządku, co robić??? Będę wdzięczny za radę
Chodzi mi o zasadę na wzór "kupię Ferrari wstawię silnik od malucha" Akurat ta konstrukcja przypomina dwunastocylindrowy silnik Rolls Royce bez samochodu. Można go posłuchać na wolnych obrotach, można przygazować ale nie daje tej przyjemności którą daje jazda. :)
prosze o opinie na ten temat. Moja jest tylko jedna-na temat żarzącej się kontrolki ładowania w maluchy napisano na tym forum wiele. Wyszukiwarka. Temat zamykam.
Na świecach w moim maluchu zauważyłem że elektroda ma nalot koloru szaro białego końcówka izolatora jest miejscami szara a miejscami czarna , a tam gdzie jest gwint jest cała czarna . Czy to jest prawidłowo ? dodam że maluch tak jakby nie miał średnich obrotów bo na wolnych chodzi i jak powoli dodaję gazu to się wkręci na wysokie obroty , a jak dam...
Przy spełnionych parametrach ładowania nie ma konieczności doładowywania akumulatora nawet w czasie jazdy na światłach. To jest absurd. Wystarczy zadbać o poprawność ładowania, a zaręczam, że nawet w mieście na odcinkach kilkukilometrowych akumulator malucha będzie doładowany. Warunkiem powyżczego jest sprawny akumulator i właściwe ładowanie. Jeździłem...
Który rok tego malucha pewnie filtr paliwa dziurawy i puszcza syfy do gaznika i zapycha dysze wolnych obrotów i sprawdz pompke czy olej sie nie dostaje do paliwa tz czy membrana szczelna i czy to EL czy ELX bo tam jest cut off i jak moduł nie bedzie wiedział czy przepustnica zamknieta czy otwarta to bedzie sobie sam dodawał obrotów na ssaniu jak to...
No to i ja wtrącę swoje trzy grosze na ten temat, bo też mam Toyotę tyle że corollę. U mnie na zimnym alternatorze, uzyskuję napięcie ładowania 14,4 V, ale w miarę jak się alternator nagrzewa, to napięcie ładowania stopniowo spada do wartości 13,8-13,9 V (mierzone na biegunach akumulatora). Pomiar był robiony na wolnych obrotach, przy otwartej pokrywie...
Patent sprawdzil sie doskonale podczas wyprawy jednak mam z nim problem. Podczas pracy w trybie ladowania akumulatora napiecie ladowania oscylowalo wokol 14,7V na wolnych obrotach i 14,4-14,5 w czasie jazdy, wymienilem regulator na inny i teraz napiecie nie spada ponizej 14,8-14,7V niezaleznie czy silnik pracuje na wolnych obrotach czy w czasie jazdy....
Galaxy 1.9TDI 110PS. Do obrotów 2200 - 2500 jedzie normalnie ale po wyżej tych obrotów nie można nawet brać się za wyprzedzanie malucha. Sam sprawdziłem, że wąż wylotowy z turbiny robi się twardy już przy 3000 - 3500 obrotów. Wjechałem na kanał i na pracującym silniku...wolne obroty...ściągałem i zakładałem wężyk od podciśnienia na turbinie...sztanga...
Daj większy prąd wzbudzenia na odczep D+ Tylko przypomnę, że po wzbudzeniu lampka nie świeci, więc nie płynie przez nią prąd. Co ma dać zwiększenie mocy żarówki? Napięcie w pełni naładowanego akumulatora wynosi 12.8V więc jeśli ci daje 12.7 to nie ma obawy że padnie Daję gwarancję że padnie, jak popyrkocze tak za długo na wolnych obrotach. Reasumując...
Znajomy zawsze podmieniał akumulatory na pracującym silniku, ale na wolnych obrotach. Wszystko japończyki, wiele tego było bo handlował japończykami. Nieraz mu mówiłem, że coś ubije, nigdy się nie zdarzyło. Roczniki od 1995 do 2015 plus minus. Maluch faktycznie, jak urwała się taśma masowa po przegazowaniu napięcie było koło 50-60 wolt. Tylko tam nie...
moze pasuje ten zaworek z czego innego ?! slyszalem ze do fiesty pasuje z malucha wogole zobacze jutro jak pojade po czesci do mojego golfika czy nie ma w sklepie czegos takeigo
Witam, Mam instalację sekwencyjną Fortona (przejechane nie całe 10 tyś km) problemów z gazem nie mam, ale rano (i tylko rana po cało nocnym staniu) jak odpalam auto (i jest włączony gaz czyli diody migają do osiągnięcia temperatury zanim się przełączy) auto w momencie pyknięcia w zbiorniku gazu (jakiegoś tak zaworu) szarpie chodzi jak maluch na wolnych...
Witam mam pytanie czy maluszek tą usterkę ma podczas jazdy i czy ma na postoju na obrotach Maluch ma tą usterkę podczas jazdy. Generalnie jak trochę przejadę (10-15km) to usterka zaczyna się ujawniać, ale czasem i od poczatku. Wolne obroty chodzą idealnie i nic nie gaśnie, nawet jak ujawnia się usterka i wrzucę na luz to obroty chodzą. Przypuszczam,...
Sprawdz cisnienie na cylindrach, moze byc to zwiazane z popychaczami zaworów , miałem taki przypadek ze ktoś załozył stope wałka od malucha a ona jest krutsza o 4mm i auto jak sie nagrzeje traciło cisnienie na garku.
Gdy miałem malucha i coś w nim naprawiałem, to pozbyłem się kryzy! :cry: Od tej pory miałem problem z ustawieniem wolnych obrotów, a najgorszy był zawsze moment przyspieszania z jedynki! Na ułamek sekundy silnik jakby gasł, zanim wszedł na wyższe obroty. Tak jaby łykał za dużo powietrza. Nie polecam, no chyba że zachowanie kątów itd. coś da!
Kupilem malucha z 99roku jest w nim takie cos po lewej stronie jak sie otworzy klape od silnika i do tego urzadzenia ida przewody od gaźnika... Robie buggy troche mie przeszkadza to urzadzenie. mozna to wymontowac??
Mam podobny problem. Micra K12 1000cm3 benzyna. Zapala bez problemu za pierwszym razem, nawet w największe mrozy i chodzi na wolnych obrotach, jeżeli dodaje gazu to gaśnie i trzeba czekać aż coś pyknie z prawej strony pod kolumną kierownicy (stąd podejrzenie że może immobi) i wtedy znowu odpali. Problem ustaje jeżeli maluch się zagrzeje ale przedtem...
Macie jakieś złe doświadczenia z regulatorami firmy Jezpol (takie zaokrąglone RNa 12 zamontowany na alternatorze), ja trafiłem 3 razy pod rząd, że nie dziłały prosto ze sklepu. Ratowałem się starym Elmotem z malucha ojca, działa bezbłędnie do dziś (od jesieni 2003) w Polonezie Caro.
Jestes mechanikiem i nie jestes pewien co najlepsze?Jesli 1 gen to wg mnie LOVATO bedzie dobre, sam mialem w maluszku lovato i extra sie sprawowało. Mial ten parownik coprawda dużo większą wydajnośc niz maluch potrzebowal ale palił mało i dobrze spalał, zadnych problemów z obrotami wolnymi.
Z wałkiem rozrządu nigdy tam nie było kłopotów, głowica tez nie pękała. Gdzie ci dawni fachowcy, gdzie? miałem kiedyś malucha, głowica była wymieniana bo pękła pomiedzy zaworami wałek był też zmieniany bo był podtarty i przebierał przez to na wolnych obrotach
Mogła ci się zapchać dysza wolnych obrotów przestawić śruba regulacyjna składu mieszanki, urwać pływak w gaźniku lub się wyrobić. trachnąć zaworek nad pływakiem, wyrobić przepustnica, przestwić zapłon, walnąć kondensator, przestawić się przerwa na przerywaczu... Więcej typowych usterek malucha w tej chwili nie pamiętam. Ale lista jest na prawdę długa...
Chętnie bym to komuś oddał do regulacji , niestety nie wiem komu, z tym , że nie wiem jak działa gaźnik to się nie zgodzę ponieważ wyremontowałem 4 silniki motorowerowe i działają bez problemowo, chodzi o to że jak zapuszczam silnik na włączonym ssaniu to ma obroty takie jak powinien mieć maluch na ssaniu ale po odpuszczeniu ssania o kawałek silnik...
Witam. Orientuje się może ktoś, jakie powinno być spalanie malucha? A dokładniej silnika 126p na jałowym biegu? Bo złożyłem do kupy silnik po 25 latach przestoju w szopie i po regulacjach gaźnik też najlepszej kondycji nie jest, i dziś zalałem mu 0.5l benzyny i pracował około 25/30 minut na wolnych obrotach. Parę razy było tylko przygazowane. I jestem...
Ja go. Nie regenerowałem wysłałem go do pana Wiesława z Oświęcimia .Ale to jest maluch Elx to on ma elektroniczny zapłon . Dodano po 56 A dawke to na słuch
Witam Niedawno kupiłem Vitarę 1.6 8v. Silnik na wolnych obrotach nie pali na drugi cylinder. Po dodaniu gazu jest ok. Sprawdzałem ciśnienie i jest 13-14 bar na lekko ciepłym silniku, takie samo ciśnienie jest również na pierwszym cylindrze. Świeca nie jest zalana. Zamieniałem świecę z 1 na 2 i bez zmian, zamieniałem przewody WN i bez zmian, wymieniłem...
Witam ma problem z maluchem Jakies 2 tyg temu gasł na wolnych obrotach i nie wkręcał się na obroty. Postanowiłem go wymyć kupiłem uszczelki i nowy pływak po wyczyszczeniu wszystkiego wyregulował m gaźnik na 15 i 7 mm złożyłem wszystko i jak odpaliłem malucha to działało wszystko dobrze ale ciekła z niego benzyna. Rozkręciłem na nowo i się okazało że...
Kolego „Mirek71” jeździłem maluchem 9lat. Co najmniej kilku moich kolegów miało a kilku nadal ma malucha , byłem dla nich elektrykiem samochodowym. Alternator jest tak prostym urządzeniem że ciężko nie wiedzieć jak on działa. Żarówka w kontrolce ładowania ma prawo się żarzyć tylko na wolnych obrotach , niewielki wzrost obrotów musi spowodować...
Potrzebuje zasilic silniczek od wycieraczek od malucha. Jest on dosc mocno obciazony wiec z 12V ciagnie z aku samochodowego do 8A. Jako ze obroty sa za wolne i silnik sie zatrzymuje (nie daje rady) podlaczylem go do 24V (szeregowo dwa aku i chodzilo pieknie ale obroty troche za duze). Potrzebuje zmodzic jakis najtanszym kosztem zasilacz sieciowy. Ktory...
Otóż Panowie;) Maluch działa, wykonałem wszystko co mi pisaliście rezultaty te same tak jak i przed naprawą, okazało się, gdy sprawdziłem dysze wolnych obrotów iglica która otwierana jest elektrycznie była bardzo hymm obluzowana i nie otwierala sie do konca.. dlatego, też auto bez dodania kilkukrotnie gazu nie odpalało bo paliwo nie dochodziło;) Uciąłem...
Już sam nie wiem co robić. Naładowałem akumulator i poszedłem rozgrzać moją polską wersje Maybacha. Odpalił za którymś razem na ssaniu i się grzał. Potem jak już się zagrzał odpalał od kopa. I nagle przyjechał mój kumpel który kiedyś miał malczana. I odpaliłem maluch zapalił,chodził na ssaniu, kumpel mówi żebym wyłączył ssanie, maluszek sobie spokojnie...
sprawdziłem pompę manometrem poprzez wpięcie się trójnikiem między pompę i faktycznie nie było ciśnienia. Wymieniłem pompę na nową i faktycznie ciśnienie jest na poziomie 0,3 bara. Maluch zaczął lepiej chodzić ale nada trochę się dławi i prycha. Musze mieć lekko podciągnięte ssanie i wtedy pracuje jakby lepiej ale gdy je wyłączę to gaśnie na wolnych...
HEHEHEHE - następni nawiedzeni :wink: Ale jako ciekawostkę to tam gdzie jeżdżę co nieco wypocząć, w teren co nieco górzysty to jeździ gostek na kosiarce z malucha, silnik , przełożenia, koła ma raczej oryginalne z malucha, i na koszenie w górkach spokoje wystarczy, coś tylko namieszał z kołami pasowymi do alternatora, aby alternator miał większe obroty...
Proszę o pomoc w ustaleniu usterki , otóż mój maluch pali na jeden cylinder , kiedy dostaje wysokich obrotów załącza sie drugi i jest wszystko O.K. Zapłon ustawiony prawidłowo , wymieniłem świece i jest bez zmian. Będę wdzięczny za podpowiedź.
Witam, W swoim czasie poświęciłem trzy lata zajmując się tym paliwem. 5 lat ogrzewałem dwa domy tym olejem. Było super ciepło i super tanio. Najprostsza konstrukcja to płaska płyta o grubości ok 6mm z otworem na środku o średnicy około 10...15mm. od dołu przyspawana jest rurka doprowadzająca olej , który podawany jest pompką olejową od poloneza lub...
Wysokie stężenie HC jak najbardziej świadczy o niesprawności układu zapłonowego lub zbyt bogatej mieszance paliwowo-powietrznej. Auto bez problemu zapali na 3 cylindrach i będzie jechać, w przypadku tego silnika nawet nie zauważysz różnicy w pracy silnika na wolnych obrotach. Jak słychać prrrr to możesz mieć jeszcze zawory do regulacji. Zakręć gaz i...
SławekJ: czy my mówimy o tym samym elektrozaworze. W maluchu jest to wkręcone zamiast dyszy wolnych obrotów i jest pod napięciem cały czas podczas pracy silnika. Ma za zadanie zabezpieczyć silnik przed samozapłonami po wyłaczeniu stacyjki, do czego maluch ma skłonności, szczególnie w ciepłe dni. Ten elektrozawór jest chyba zamienny ze zwykłą dyszą....
Witam wszystkich Tak jak obiecałem wiec pisze co i jak. Niestety jestem po wymianie uszczelki pod głowica. Po wymianie tej uszczelki wygląda na to że jest ok. Płynu nie ubywa. Jeszcze mam do Was pytanie Na wolnych obrotach silnik nierówno pracuje minimalnie spadają obroty. wymieniłem filtr powietrza,świece.Dalej kończą mi się pomysły,chociaż nie za...
=> slawek87 Jeśli na zimnym silniku, bez ssania nie gaśnie, to obroty są za wysokie! Maluch ma to do siebie, ze nawet w lato ssanie przez chwilę trzeba mieć włączone, wówczas po nagrzaniu przyjemnie wolno pyrka.
w silniku VW 1.3 z wielopunktowym wtryskiem z roku 1991 podniosłem troszkę obroty knifem rodem z malucha.... wkręciłem troszkę wkręt na dźwigni przepustnicy i pomogło inaczej dało sie tam nic zamieszać- przestało trzepać silnikiem. Niestety nie wiem jak jest w silniku z jedn punktowym wtryskiem
wolne obroty maluch wolne obrót cordoba wolne obrót wysoki obrót wolne obrót
piecyk wybrać denon rezystor volvo silnika
Wyciek paliwa przez filtr powietrza w Stihl 028 - przyczyny i naprawa Pralka Bosch WOL247S - migająca dioda Aktiv i wyłączanie się podczas prania