W silniku komutatorowym wystarczy zamienić miejscami szczotki np.jak w wiertarce. W silniku indukcyjnym zamieniasz początek z końcem uzwojenia rozruchowego.
Witam ! W tym agregacie napięcie zależne jest od obrotów silnika. Kondensator służy do wzbudzenia i ustala napięcie na uzwojeniu głównym na odpowiednim poziomie. Napięcie reguluje się śrubą na cięgle gaźnika pod obciążeniem. Agregat nie nadaje się do zasilania elektroniki. Pozdrawiam.
Przełożyc przewod kondensatora z W2 na V2 i tyle. Blaszki / zworki pozostawić jak są, czyli ,,pionowo". To jest silnik jednofazowy z kondensatorem pracy o symetrycznych uzwojeniach (jak trójfazowy), i w pełni nawrotny.
Masz tam schemat. Jak zmienić, zamienić początek z końcem, miejscami przewody od uzwojenia rozruchowego. I wirnik kręci w przeciwna stronę co dotychczas.
Teraz podłączone w wersji VEER, podłącz do sieci i sprawdź kierunek obrotów, jeżeli nie pasuje, to zmień układ lamelek (blaszek) jak w wersji REVERSION.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/find.p...
To jest kondensator przeciwzakłóceniowy i obroty od niego nie zależą, więc albo łożyska się kończą lub problem ze szczotkami, może z wyłącznikiem.
Kolega nie miesza autorowi w głowie, przewody są cztery ale dwa z nich wychodzą z tego samego punktu uzwojenia. Ten układ jest tak powszechny, że nie ma tu nad czym dyskutować.
Pomierz oporności obydwu uzwojeń. Jeśli są jednakowe to znaczy że uzwojenie typowe dla tych silników. Są obydwa uzwojenia jednakowe. Jedne końce spięte razem tworzą koniec wspólny i są podłączone pod jeden przewód zasilający. Między pozostałe dwa końce jest wpięty kondensator. Zależnie od tego pod który koniec podpinasz drugi przewód zasilający masz...
Koniec jednego uzwojenia jest połączony poprzez kondensator do końca innego, które ma połączenie z siecią; ten koniec kondensatora, który ma połączenie z siecią, trzeba przepiąć na drugi przewód sieci, a silnik zmieni kierunek obrotów. Czyli U1 ma być połączone albo z W2, albo z V2, w zależności od potrzebnego kierunku (zakładam, że U2/V2/W2 to są końce...
Podłącz zasilanie 230V do przewodów: niebieski i czarny; kondensator do szary-czarny. Później spróbuj innej kombinacji: zasilanie do niebieski i szary; kondensator do szary-czarny. Powinieneś uzyskać zmianę kierunku obrotów...
A gdzie się podziały żółte?
A zmiana połączeń spowoduje zmanę kierunku wirowania pola magnetycznego. Na tabliczce widać tylko zaciski a ramki uzwojeń są w wewnątrz bez schematu uzwojeń można tylko się domyślać jaki jest układ.
Też mi się wydaje, że jest to jednofazowy z kondensatorem rozruchowym i pracy.
To silnik trój fazowy.
Witam. Jeżeli schemat który zamieściłeś jest prawidłowy. To nie będzie łatwo. Ten typ silnika niema puszki przyłączeniowej, przewody wychodzą bezpośrednio, więc bez prucia i szycia uzwojenia się nie obejdzie. Jest do ogarnięcia ale pracochłonne.
Prościej się już nie da :) Na podanych linkach masz opis i schemat. Masz w opisie specjalizację "budowa maszyn / cnc" więc to nie powinien być problem. Jest jeszcze jedna możliwość. Można obrócić silnik o 180 stopni i masz obroty w przeciwnym kierunku.
Według tego połączenia jest możliwa praca w lewo i prawo. http://obrazki.elektroda.pl/4848830900_1...
Witam! Czy widziałeś już Googla? Tam jest odpowiedź: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... . https://obrazki.elektroda.pl/9692915200_...
Tak jak napisałem. Będziesz musiał w tym celu rozwiercić nity.... pozdrawiam
Kolega Ci podpowiedział co trzeba i jak sprawdzić bo centrala odwraca za pomocą przekaźnika i kondensatora (przy silnikach 230V) kierunek obrotu silnika. Dlatego padł albo przekaźnik, albo kondensator (albo kabel się wypiął :) ), ale miernik i trzeba sprawdzić.
Tak, prąd stały, tylko tu są prawe i lewe obroty silnika.
A to zależy czy silnik indukcyjny z kondensatorem ( lub zwojem zwartym) czy komutatorowy (szeregowy bądź równoległy).
A to istotne czy Pasek klinowy do pralki Frania Światowit bedzie w rozmiarze 670 czy 710 ? Oczywiście, były różne wersje rozwiązań napędu musisz zmierzyć swój pasek.
Witam! To jest silnik indukcyjny z kondensatorem przesuwającym fazę. Obroty tego silnika (2900) możesz zmieniać tylko używając falownika - niestety, falownik to nie jest konstrukcja dla początkującego.
Czy ktoś sprawdził silnik?
Zmiana kierunku obrotów w silnikach jednofazowych polega na zamianie wyprowadzeń uzwojenia rozruchowego połączonego z kondensatorem lub wyłącznikiem odśrodkowym
Witam.Proponuję wyciągnąć i zmierzyć zamiast gdybać.Poz artur
Wygląda a to, że nie masz również obrotów rewersyjnych - sprawdź kondensator rozruchowy silnika
Różnica oporności będzie i to jest normalne w takich silnikach. Przełącz ten przewód od kondensatora.
Jeżeli wentylator ruszy przy 2µF, to może być. Jest to kondensator rozruchowy , czyli potrzebny do rozruchu silnika. Obroty nada mu częstotliwość prądu. Polaryzacja kondensatora tego typu nie ma znaczenia.
Witam, 1. Kolor przewodów nie ma znaczenia. 2. Neutralny pod złącze W, przewód fazowy pod V lub U (zmiana zasilania z V na U zmienia kierunek obrotów silnika). Pozdrawiam.
Kierunek obrotów silnika nie zmienił się ot tak sam z siebie, bezpiecznik też bez przyczyny nie zadziałał. Trzeba szukać właściwej przyczyny problemu. Silnik mógł zmienić kierunek tylko po zwarciu w uzwojeniach, innej przyczyny nie widzę. W takim przypadku powinien wzrosnąć prąd pobierany przez silnik.
Nic się nie stanie w silnikach jednofazowych, też nic się nie dzieje. Uzwojenie podłączone przez kondensator jest uzwojeniem pomocniczym/rozruchowym nadającym kierunek obrotów. Według mnie nie ma sensu grzebać w płycie, by zmienić kondensator, bo to niewiele zmieni. Szczególnie przy tak małym silniku.
Kontaktron wyglądałby tu sensownie, jeśli w pobliżu jest magnes (i odsuwa się po osiągnięciu obrotów). Termistor mniej - już raczej wyłącznik cieplny - ale sensowne byłoby raczej wyłączanie po nagrzaniu, a tu wygląda na to, że w temperaturze pokojowej jest wyłączony, więc byłby uszkodzony; a poza tym, co miałoby go podgrzewać przy rozruchu potem i utrzymywać...
Co to za cewka w opisie kolegi, to zapewne drugi kondensator . Na forach i w internecie jest dużo materiałów na ten temat .
Witam.Są to schematy pokazujące jak zmienić obroty silnika.Czyli zamiana miejscami przewodów uzwojenia pracy zmienia kierunek obrotów silnika. Capacitor Cr to kondensator konieczny do wytworzenia rozruchu i działania uzwojenia pomocniczego. Primary to uzwojenie pracy .
Ewidentnie problem jest z kondensatorem - jeśli w każdym urządzeniu na napięcie 230 V, w którym jest silnik (i kondensator) obroty działają dopiero w momencie wprowadzenia jakiegoś elementu sprzężonego z silnikiem w ruch, to zawsze kondensator jest do wymiany, czy to pralki, roboty kuchenne, odkurzacze, piły tarczowe, taśmowe, itp. Nasze porady muszą...
Witam. Z tego co piszesz to silnik wygląda na dobry. Ten silnik nie ma kondensatora. Regulacja obrotów jest w module. Możliwa usterka modułu.
Przełączając tylko samo zasilanie, uzwojenie pomocnicze pracowało jako robocze, a robocze jako pomocnicze. Sytuacja ta jest nieprawidłowa i po dłuższej pracy silnik może się uszkodzić.
To zależy jakim napięciem go zasilasz. Jeśli trójfazowym 3x400V to kolega już napisał ,jeśli jednofazowym to musisz przełączyć uzwojenia w trójkąt i włączyć odpowiednio kondensator.
to urządzenie przy wiatraku to wyłącznik odśrodkowy który odłącza kondensator rozruchowy po osiągnięciu określonych obrotów przez silnik.kondensator jest na pewno do wymiany ale sprawdź ten włącznik czy nie zawiesiły się styki bo może to być powodem uszkodzenia kondensatora albo uzwojenia rozruchowego w silniku.
Witam Silnik ma moc 1,1kW 1450 obrotów/min.
tak jak piszesz tak jest ,tylko nie piszesz czy obrót ręką powoduje pracę silnika ,czy po wymianie kondensatora (jeżeli taka nastąpiła)brak dalej pracy silnika-buczenie to oznaka braku momentu rozruchowego -uszkodzone uzwojenie rozruchowe ,kondensator ,przerwy itp. zastosuj się do rady kolegi wyżej,pisz precyzyjniej na postawione pytanie odpowiedż otrzymałeś...
Możesz wykorzystać te co są opisane jako"single-phase input 220V / single-phase output 220V" Ale najpierw sprawdź czy oby na pewno Twój falownik ma możliwość takiej pracy i jak go sparametryzować do takiej pracy. Inna kwestia co czemu chcesz sterować tymi wentylatorami z falownika? Jak bardzo obniżasz/podnosisz obroty? To są silniki jednofazowe z kondensatorem...
Mogę prosić o więcej szczegółów? - Jak te impulsy muszą wyglądać? Jak przebieg prostokątny? - Ile musi trwać impuls? Masz pod ręką ten silnik? Jak obracasz rękoma wirnik możesz wyczuć kroki, policz ile wychodzi tych kroków na obrót.
Po co w silniku z włącznikiem odśrodkowym kondensator rozruchowy?
Masz na myśli ten kondensator 47nF bocznikujący włącznik zasilania? On na pewno nie mógł mieć wpływu na obroty silnika i talerza. Może sam włącznik miał zanieczyszczone styki niejako przy okazji, odlutowując ten kondensator, zlikwidowałeś częściowo problem z włącznikiem. A kondensator swoją drogą powinien tam być bo zapobiega iskrzeniu styków przełącznika.
ta cewka z tyłu silnika to prosty indukcyjny czujnik obrotów heh wymień te kondensatory i ten od silnika na 275V 1.5 mikro Dodano po 2 Spokojnie silnik jest w najlepszym porządku ....
Im mniejsze C tym mniejsze napięcie na silniku. Tak wstawiaj kondensator rozruchowy.
Jeśli silnik bardzo się przegrzewa lub nagrzewa się nawet bez obciążenia przez krótki czas, może być kilka przyczyn. Łożyska mogą być zużyte lub luz między stojanem a wirnikiem został zmniejszony, w wyniku czego ocierają się o siebie. Ale najczęściej przyczyną może być wysoka pojemność kondensatora, nie jest trudno to sprawdzić-pozwól silnikowi pracować...
Z falownikiem też nic nie wyjdzie. z tego co się orientuje silnik również należy przepiąć w trójkąt? Ile razy mam pisać, że nic tam nie zmienisz. Zmiana trójkąt/podwójna gwiazda powoduje tylko zmianę prędkości obrotowej, a nie zmianę napięcia zasilania. Tą zmianę realizuje ten przełącznik przy silniku. Na "1"- masz trójkąt (niskie obroty), a na "2"-...
tam gdzie biały to podłącz fazę na czerwony zero a pomiędzy czerwony i niebieski włącz kondensator jeśli chcesz zmienić kierunek to zero podłącz pod niebieski jednak uprzedzam że większość silników klatkowych do pralek na wysokich obrotach moc podana na tabliczce odnosi się do jednego kierunku w drugim są bardzo słabe
Na dzień dobry kondensator do sprawdzenia.
Czyli 1a jest wspólny, a ten styk po lewej wychodzi z elektroniki. Nie zapomnij o kierunku obrotów dobrze połączyć.
Z tabliczki wynika że to silnik trójfazowy. Dołóż kondensator.
Wyłącznik 2 zasilanie (L) 1 i 3 na 1 i 3 silnika. 2 silnika zasilanie (N) Kondensator 1 i 3 silnika.
Opos regulatora. Regulator Obrotów Silników Jednofazowycyh z kondensatorem rozruchowym
Tu masz schematy regulatorów do silników indukcyjnych jednofazowych (od pralki Ardo i Dalia): http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18... Powodzenia.
Tak uszkodzony kondensator nie pozwoli wejść na obroty silnikowi.
Czy po tym można rozpoznać? Z czym to się wiąże, jeżeli jest szeregowy. To jest typowy silnik asynchroniczny z kondensatorem, doskonale widać to na schemacie, czy najtrudniejszy w regulacji obrotów. Ściemniacz czy inny regulator spali ten silnik nawet bez obciążenia. Tutaj tylko można zastosować dedykowany falownik dwufazowy i wyeliminować wówczas...
Zmiana obrotów silnika zasilanego jednofazowo z kondensatorem, podczas pracy, świadczy o zmianie przesunięcia fazowego prądu w obwodzie kondensatora. Zmianie z charakteru obciążenia czynno-pojemnościowgo, na czynno-indukcyjny. Uszkodzenie samego kondensatora może być powodem opisanej zmiany. Z teoretycznego punktu widzenia jest to zmiana dominującej...
Może podałbyś model tego silnika. Może na tym module elektronicznym jest jakieś oznaczenie. Byłoby o wiele łatwiej. Normalnie to ten większy kondensator służy do rozruchu i po rozpędzeniu silnika, powinien zostać odłączony. Dalej silnik powinien pracować tylko na tym mniejszym kondensatorze.
zobacz i zrób jak ci pisałem też mialem podobne jaja na początku później jest coraz gorzej tylko kwestia czasu a to że ci się kontrolka zapala może być z byt duży pobór prądu masz kondensator ?
jeśli brak przecieków na silinikiem to stawiam na programator. silnik można sprawdzić z kondensatorem.
Sprawdź silnik po wymontowaniu na krótko z kondensatorem,może ma przerwę uzwojenie.Pomierz przejścia i rezystancję.
Czy mogę użyć zamiennego silnika np takiego? https://a.aliexpress.com/_vqsL0w Gdybym chciał kupić ten co jest cena jest 100 zł większa więc nie kalkuluje się. Ten silnik rozni się mocą ma 50w i ma 5 kabli zamiast 6
Jak podłączysz kondensator to prąd spadnie.
Proszę sprawdzić kondensatory w zasilaczu.
Kondensator dodatkowy należy traktować jako rozruchowy podpinasz równolegle do 25uF na czas rozruchu w Twoim przypadku najprościej za pomocą przycisku lub przekażnika czasowego.Po osiągnięciu obrotów znamionowych kondensator 100uF zostaje odłączony,zostaje kondensator 25uF.Napięcia kondensatorów są identyczne.Pozdrawiam
Sprawdź kondensatory: rozruchowy i pracy.
Po 50 latach , smar w łożyskach stał się klejem , dlatego nie kręci (zwłaszcza przy mocy silnika równej 50W). Rozkręcić , wymyć łożyska w benzynie ekstrakcyjnej i posmarować świeżym smarem ew je wymienić jak są dostępne w sprzedaży
Witam. Posiadam silnik SED 110-4 z kondensatorem pralki wirnikowej chyba frani. Czy można do niego zastosować regulator obrotów? Jesli tak to jaki?
Kondensator w pralce służy do wytworzenia pola wirującego w stojanie silnika indukcyjnego. Bez tego kondensatora silnik nie ruszy chyba że go się samemu rozkręci w tym wypadku można mu nadać dowolny kierunek obrotów.
dodam że silnik ma lewe i prawe obroty oraz kondensator.
Przydałby się jakiś kondensator na zasilaniu do odfiltrowania śmieci
A nie lepiej włączyć przez tzw. kondensator rozruchowy. Włączony między dwie fazy i odłączany w momencie, kiedy silnik osiągnie już odpowiednie obroty. Najlepiej jakimś wyłącznikiem chwilowym Dla silnika 90 W będzie to kondensator 8-10 mikrofaradów /nie elektrolityczny/ na napięcie conajmniej 250 V. Zauważ tylko, że przy zasilaniu silnika 3-fazowego...
silnika z dwoma cewkami Tam nie ma żadnych cewek( są uzwojenia w silniku ), tylko kondensatory. A połączenia masz na tabliczce, odpowiednio dla prawych i lewych obrotów.
Z tego, co popatrzyłem na forach rosyjskich, silnik jest nawinięty jako 3-fazowy. W związku z tym podłączasz posiłkując się schematem na deklu (wyprowadzeniem przewodu -dławikiem do siebie): jeden przewód zasilania do lewego zacisku, drugi przewód do środkowego lub prawego zacisku. W zależności, do którego zacisku podłączysz, otrzymasz lewe lub prawe...
To jest na pewno silnik 1-fazowy a kondensator rozruchowym odłączanym po uzyskaniu przez silnik odpowiednich obrotów poprzez wyłącznik rozruchowy Dodano po 6 Sorka wyłącznik odśrodkowy
W silnikach jednofazowych z kondensatorem będziesz miał właśnie taką sytuację że silnik będzie niestety buczał, tego typu silniki nie nadają się do regulacji obrotów.
Mam podobny silnik 1-fazowy z dwoma kondensatorami, ale bez wyłącznika odśrodkowego. Silnik posiada dwa uzwojenia: robocze - nawinięte dwoma drutami i pomocnicze nawinięte jednym drutem. Druty w obydwóch uzwojeniach ma tą samą średnice, a więc uzwojenie pomocnicze ma dwukrotnie większą oporność, niż robocze, wartości tych oporności nie pamiętam, ale...
jak to ma być prawdziwy regulator obrotów do silnika indukcyjnego to musi być falownik ale to jest drogie - około 350 zł , przedstawiony wcześniej regulator jest dobry do obciążeń oporowych , spawarki - reguluje wypełnienie impulsu bez zmiany częstotliwości (czyli do obrotów silnika )
Musisz zamienić początek z końcem uzwojenia rozruchowego. Czyli uzwojenia z kondensatorem. Uzyskasz wtedy zmianę obrotów wirowania wirnika w silniku.
jakie uzyskam obroty ?. 2850. Wymagany kondensator posiadasz do niego ?
Dziękuje.Mam jeszcze pytanie czy obecną pompę można przydławić zaworem kulowym zamontowanym przez pompą lub za?Można to robić czy grozi to uszkodzeniem pompy? Choćbyś i zamknął przepływ pompie nic się nie stanie. Druga możliwość to obniżenie obrotów silnika poprzez włączenie w szereg kondensatora np. 2,2uF.
Urządzenie ma silnik indukcyjny i obroty zależą od częstotliwości napięcia zasilania. To co jest na zdjęciu to kondensator rozruchowy i nie ma wpływu na obroty silnika. Jak zmienisz ( zwiększysz ) ten kondensator to silnik szlag trafi.
Połącz w trójkąt. Zastosuj kondensator i po kłopocie.
Kondensator!!!!! Pozdr. J.
Można użyć mały silnik trójfazowy użyty na 230V , z tym że zmiana obrotów była by wtedy realizowana przez przyłączanie kondensatora do odpowiedniego uzwojenia , a moc silnika jest wtedy mniejsza od nominalnej. Na Elektrodzie jest kilka postów na ten temat.
Do sprawdzenia R3, poprawność wyprowadzeń LM317, kierunek D5 Brak kondensatora elektrolitycznego za mostkiem (sch. źle narysowany jest jako C4, kondensator ma być przed przekaźnikiem)
Witam. Mnie uczyli ze na 1KW silnika daje się około 20-22uF . Więc w Twoim wypadku celował bym w okolicach 40-45uF. Zwłaszcza ze myjka startuje pod pewnym obciążeniem i potrzebuje większego momentu rozruchowego. Jak 45uF się nie mieści w obudowie to możesz spróbować z 30uF, ale nie wiem czy ruszy pod obciążeniem, jeżeli nie to zwiększyć do 40-45uf....
Pomógłbym ale nie wiem jak w Tico są sygnały. Jak widzisz we fiacie 126 p przy takiej samej liczbie sygnałów obroty są dwa razy wyższe i pojemność kondensatora również 2 krotnie wyższa niż w 125p. Wynika to z tego że w maluchu na jeden obrót jest jeden impuls na cewkę zapłonową. W 125p są dwa sygnały na jeden obrót. Musisz wiedzieć ile impulsów w Tico...
Dobrze byłoby sprawdzić omomierzem (o ile da się zmierzyć opór uzwojeń), a przynajmniej połączenia: 4 przewody, to mogą być 3 uzwojenia w gwiazdę (mało prawdopodobne, raczej wyprowadza się 6 przewodów), a mogą być 2 niezależne uzwojenia - i raczej nie należy pomylić tych układów uzwojeń. Jakaś często stosowana konstrukcja z dwoma niezależnymi: jedno...
Zacznij od kondensatora rozruchowego
W mojej maszynie pedał (regulator obrotów) też wiele lat działał podobnie - nawet po lekkim nacisku silnik kręcił szybkimi obrotami. Parę lat temu, przy okazji wymiany wystrzelonego kondensatora, wyczyściłem też wszystkie styki i węglowe płytki. Od tego czasu regulator działa jak powinien, czyli płynnie i od minimalnych obrotów. Na forum widziałem parę...
Odkąd to kondensator pracy, bo taki tam jest, a nie rozruchowy (!), pracuje tylko w jedną stronę? Wypalone są styki w programatorze odpowiedzialne za zmianę kierunku obrotów. Możliwe też zwarcie międzyzwojowe w stojanie silnika. Widzę że ,,stado ekspertów" już w natarciu. Poza tym, ten olejowy kondensator pracy jest naprawdę z ,,najwyższej półki" i...
Ile masz pojemności kondensatorów w zasilaczu?
Taka regulacja obrotów na triakowym regulatorze powoduję, że silnik indukcyjny wentylatora buczy przy niskich obrotach. zastanawiam się czy nie lepszym rozwiązaniem będzie zastosowanie jakiegoś taniego falownika i podłączenie takiego silnika z kondensatorem jako silnik trójfazowy?
Ten silnik pracuje i wszystko jest ok. Potrzebuj w nim zmienić kierunek obrotów. Schemat jego obecnego połączenia narysowałem powyżej. Do jakich zacisków podłączyć zasilanie aby zmienić kierunek obrotów?
regulacja obrót kondensator dmuchawa kondensator obrót silnik obrót silnik wycieraczka
oring filtr radio samochodowy wymiana telewizor philips gniazdo antenowe
Kocioł Ogniwo Eko Pellet 18 kW w instalacji otwartej Rozmiar gwintu anteny Wi-Fi: RP-SMA i SMA