Niedawno kolego przerabiałem ten temat w Peugocie 307,najprawdopodobniej przegrzane są końcówki przewodów w kostce podłączonej do opornika regulacji obrotów silnika nawiewu,najprędzej dostać się do tego opornika to wymontuj schowek od strony pasażera,a następnie plastikową rurę którą wentylator ssie powietrze do kabiny, musisz przez kanał ssący włożyć...
https://obrazki.elektroda.pl/2474349300_... W samochodzie Skoda Octavia 1 uszkodzeniu uległ przełącznik prędkości silnika dmuchawy nawiewów. Wypadła blaszka/styk z plastykowego uchwytu na obrotowym ramieniu, łącząca ślizgacz z stykami. Szczęśliwie, udało się ją znależć na podłodze. Przełącznik znajduje się w panelu sterującym nawiewami,...
Za schowkiem nad nogami pasażera czarna płytka plastikowa przykręcana 2 śrubami (strzałki na zdjęciu) od góry wentylatora. Oporności: 1 opornik 0,5 Ohm, 2-gi 1Ohm, 3-ci 0,5 Ohm. Wykorzystać drut oporowy z prodiża lub suszarki. http://obrazki.elektroda.net/97_12283204...
Sprawa załatwiona. Temat zamykam.
Dzieje się to na zimnym czy ciepłym silniku? Wyłącz wiatrak nawiewu kabiny i zobacz czy objawy znikną. W silnikach diesla po włączeniu nawiewu ecu podnosi obroty żeby szybciej nagrzać silnik gdy jest zimny.
Odpowiadajac na pierwsze pytanie upewnij sie ze płynu w zbiorniczku wyrównawczym masz do poziomu max jak jest malo plynu lub uklad zapowietrzony w nagrzewnicy znajduje sie powietrze i nie ogrzewa auta. Mozesz odpowietrzyc uklad odkrecajac korek zbiorniczka wyrównawczego, silnik włączony dmuchawa na maxa (4) i ciepły nawiew. Co do "zamulania" nagrzewnicy...
PWm, to fajna, ekonomiczna metoda regulacji m.in obrotów silnika elektrycznego. Możesz uzyskać nawet płynną regulację obrotów.
mam takie przyciski: AUTO OFF ZWIĘKSZENIE I ZMNIEJSZENIE TEMPERATURY OBROTY SILNIKA NAWIEWU KIERUNEK NAWIEWU NA TWARZ NA SZYBĘ NA NOGI I CYRKULACJĘ WEWNĄTRZ innych nie mam
Tak coś mi się wydaje że źle trafiłem z fororum. Element przyniusł mi kolega-elektronik który naprawia telewizory a ten element wydobył z elektroniki sterującej obrotami silnika nawiewu w citroenie ZM. Ale może ktoś z kolegów wie co to jest.
Witam posiadam fabie 1 1.4MPi gdy włączę silnik chodzi na wolnych obrotach ale gdy wczącze nawiew to obroty silnika zaczynaja falowac I po 30 sekundach gaśnie silnik.
Czy silnik albo turbina nie od anglika? Porównaj kształt łopatek turbiny np ze zdjęciami na allegro i czy kierunek obrotów jest prawidłowy.
Nie.Posprawdzaj te BUK'i. Pewnie któryś zwarty na złaczu D-S. Ale jeszcze sprawdź czy zaraz koło silnika nawiewu nie ma modułu regulacji obrotów wiatraka.
A zastanawiałeś się nad tym, czy zmniejszenie obrotów silnika wentylatora nawiewu nie spowoduje szronienia parownika w przypadku włączonej funkcji chłodzenia?
Dźwięk pochodzi z zewnątrz czy ze środka? Na szybko: - wentylator nawiewu wewnątrz kabiny (pod deską rozdzielczą). W miarę częsty problem w grupie VAG - jeszcze raz padło łożysko z powodu napinacza lub źle napiętego paska (wydaje mi się, że tam jest automatyczny napinacz) - usunięto skutek a nie przyczynę - po wymianie łożyska klimy doszło uszkodzenie...
WPisz na alledrogo - regulator obrotów silnika-- wyskoczy ci to czego szukasz, twój bierze ok 30A przy twardym rozruchu.
Ma regulator obrotów nawiewu? Rezystor?
I jeszcze z innej beczki szybkie pytanie topi mi się bezpiecznik od nawiewu jak dam ponad połowę obroty tzn. prędkość nawiewu. Opornik dmuchawy do wymiany?) Nie. Dmuchawa do wymiany
Witam! Zauważyłem ostatnio, że przy uruchomionym silniku , gdy włączam klimatyzację to spadają na momoment obroty silnika. Gdy nawiewy klimatyzacji zaczną normalną pracę - obroty silnika wracają do normy. Podobna sytuacja ma miejsce , gdy przy uruchomionym silniku włącza i wyłącza się światła mijania. Proszę podpowiedzieć czy jest to normalna sytuacja...
Witam.Poszukuję schematu regulatora obrotów silnika nawiewu,na tranzystorach T1829.
Szukam regulatora nawiewu (jeża) modeli jak w temacie, może też być od Omegi B, bardzo pilne!
Może to się jakaś pompka włącza która odprowadza wodę. Tylko ten spadek obrotów wentylatora do tego nie pasuje. Druga hipotez to że masz ustawiony wentylator nawiewu na auto regulacja obrotów w starych klimach byla na zasadzie zmiany odczepów na silniku i po prostu słyszysz zmianę prędkości obrotowej. Jak masz ustawione obroty nawiewu?
Bo obracasz widocznie nie w tę stronę, ponadto to będzie tylko mały kawałek obrotu.
W tym roczniku nie w komorze silnika tylko za schowkiem(modul sterujacy)
postał na wolnych obrotach to temperatura zaczęła spadać Ale rozumiem ze jak stałeś na wolnych obrotach to nawiew ciepłego powietrza do auta był włączony?Próbowałeś zwiekszyć obroty silnika na postoju?Auto masz już którąś zimę z kolei czy to pierwsza zima?
Witam.Miałem podobny problem z ogrzewaniem w swojej b3. .Dodam że moje jest zasilane LPG i jeszcze ma Webasto. Na wolnych obrotach silnika z nawiewów leciało zimne powietrze, po zwiekszenu obrotów tj.ok.1500-2000 wracało wszystko do normy. Wcinki do gazu i do webasto były standardowe czyli cięty przewód do nagrzewnicy i montowany trójnik.Jesienią zacząłem...
Witam. Dziś szef przekazał mi sprintera 1 generacji. Poruszałem się transitem z 2002r. i nie byłem zadowolony. Niestety jest to auto które swoje przeżyło. Dziś zauważyłem kilka usterek a kilkanaście już naprawiłem. Wstawiłem dziś nową szybę czołową. Wymieniłem olej oraz świece żarowe. Silnik mam 2.3D taki sam stary dobry diesel jak w kaczce. Niestety...
Witam problem byl juz poruszany chyba przy Clio, nie dziala nawiew na 1,2 i 3 dopiero na 4 wlacza sie ,zauwazylem tez ze co jakis czas po zapaleniu kiedy nawiew ustawiony jest na 0,1,2,3 obroty silnika faluja od 700 do 1200 a gdy wlacze 4 czyli nawiew zaczyna wiac to obroty stabilizuja sie lub tez zmniejszaja od 300 do 600 obrotow co moze byc tego przyczyna...
Oddać elektronikowi do sprawdzenia panel i regulator obrotów. Silnik na "krótko" sprawdzony?
Hmmm dziwne:/ skoro silnik nawiewu działa, a jak dajesz większe obroty to on też reaguje????
z nawiewów nie leci nic Czyli wentylator nawiewu pomimo ustawienia na max, lub na wysokie obroty nie pracuje ? Jeśli tak, to problem leży (w sumie to wisi) pod samochodem, albo sam silnik wentylatora, albo jeden z dwóch elektronicznych regulatorów jego obrotów
Zasilacz ok. Typowy silnik od nawiewu w samochodzie ma koło 60W, ale obroty spore. Po zastosowaniu przekładni obroty się zmniejszą, ale znacząco wzrośnie moment. Da radę.
Kolego, w którym miejscu trzeba tego szukać? Przy silniku?
nie są w stanie w serwisie namierzyć, która jest zablokowana. To zmień serwis, w parametrach rzeczywistych widać jak klapy zmieniają położenie. Co do wentylatora, to jest tak, że silnik dmuchawy zmniejsza obroty podczas przestawiania klap nawiewu po to aby pęd powietrza ich nie blokował
Zbiorniczek-wyrównawczy ten gdzie wlewasz płyn chłodzący Węże znajdziesz na przegrodzie silnika to te co wchodzą do "kabiny" Ale możliwe że masz po prostu za mały poziom płynu i to jest cała przyczyna zapowietrzenia nagrzewnicy.I po uzupełnieniu i uruchomieniu silnika na obrotach sama się odpowietrzy.
A max nawiewu to nie włącza przypadkiem przekaźnik przy silniku?
Uszkodzony regulator obrotów, jest zaraz koło silnika nawiewu, poszły spać tranzystory. Temat był przerabiany na forum.
Radio wyjmuje sie narzedziami do tego przeznaczonymi. Jezeli sie nie myle, to polowa deski wychodzi do gory (wygooglaj sobie). Czy silnik nawiewu zwieksza obroty ze zmiana pokretla czy nie?
Więc wpina wyjście regulatora do silnika tak żeby silnik miał najwyższe obroty.
z tym nawiewem dzieją sie dziwne rzeczy dzisiaj jak odpaliłem silnik nawiew chodził prawie na najwyższych obrotach i nie dał sie wyłączyć przyciskiem off Dodano po 17 zdemontowałem przednia ramkę i wyjąłem cały panel odpinając wtyczki po odpaleniu silnika nawiew dalej chodzi na najwyższych obrotach Dodano po 1 z tym nawiewem dzieją sie dziwne rzeczy...
Witam mam taki dziwny problem z nawiewem, na postoju wszystko ok. sterowanie obrotami wentylatora itd wszystko działa. Jak zapale silnik to nawiew zaczyna przerywać w rytm silnika na wolnych obrotach, jak przygazuje nawiew dalej przerywa. Jak zapale silnik i nawiew przerywa, to panel klimatronica gaśnie lub miga albo co chwila się resetuje i wchodzi...
Witam, Ostatnio w aucie siadła mi regulacja obrotów silnika do nawiewu. Okazało się, że spalił się tranzystor T1829-1. Kupiłem zamiennik MJ15004. Po wlutowaniu nowego tranzystora poziom regulacji się zmienił - tzn. I stopień jest na drugim, itd. Poprzednio przy ostatnim stopniu załączał się przekaźnik, teraz brakuje tego stopnia. Czy tez zamiennik nie...
Witam, Ten sam problem w e12 d4d 2.0 klimatronik - silnik rozgrzany, nawiew zimny. Niezależnie, czy klima włączona, czy nie. Gdy obroty wzrosną powyżej 3tys. zaczyna lecieć ciepłe powietrze. Jak obroty spadną po ok. 10sek wraca zimny nawiew. Płyn chłodniczy idealnie pośrodku poziomu min/max. Pomożecie?
O ile dobre kojarzę to może rezystor nagrzewnicy padł . Jeżeli nie pomyliłem rocznika to znajduje się on w kanale nawiewu w pobliżu silnika . A na największych obrotach też nie ma nawiewu?
Masz tam opornik czyli rezystor dmuchawy ktory koryguje obroty silnika w chwili regulacji obrotow nawiewu i nie ma co kombinować w jakies inne rezystory tylko wymienic go na taki jaki jest o ile to jest przyczyna. Dmuchawa jest sterowana manualnie czyli zwykle pokretło czy klimatronic?
Widocznie przyczyną był słaby styk na kostce . Błędu brak , natomiast teraz dogrzewa tylko do 70 ° przyczyn włączę nawiew spada praktycznie temperatura do zera. Jak włączysz nawiew na full to nic dziwnego że spada, silnik w aucie na wolnych obrotach to nie pompa ciepła nagrzewnica poradzi sobie żeby wystudzić silnik
Odwrotne obroty silnika.
ja miałem podobny przypadek jak się kończyła uszczelka pod głowicą i minimalnie dmuchało do kanału wodnego co zakłócało prace układu chłodzenia i tylko letnie powietrze leciało z nawiewu przy wyższych obrotach silnika a na wolnych obrotach zimne powietrze .
Odnawiam temat,bo mam jeszcze problem z ogrzewaniem wew. samochodu. Po nagrzaniu silnika na wolnych obrotach z nawiewów wydostaje się zimne powietrze, lecz gdy obroty się podwyższą leci ciepłe powietrze. Dziękuję wszystkim za odpowiedź.
Ja nie napisałem, że napięcie zależy od obrotów tylko wydajność, a dokładnie prąd. Alternator musi osiągną minimalne obroty dla wzbudzenia, a przy obrotach biegu jałowego silnika jego wydajność jest niska, przy dużym obciążeniu regulator napięcia nie da rady utrzymać wymaganego napięcia. Włączone światła, nawiew, świece żarowe, dogrzewasz, podgrzewanie...
Problem może być z wtryskami i nieszczelność w dolocie. Włączenie nawiewu to obciążenie dla silnika i nie może utrzymać obrotów. Jeżeli to dzieje się także po włączeniu świateł. Najlepiej sprawdź jeszcze ładowanie i stan akumulatora bo wygląda na to że nie dostaje odpowiednią ilość prądu.
Kolo silnika
Witam. Ja od tego pechowego Toledo nie wiem, jak się ustawiają klapki. Nie byłem na komputerze teraz, ale wymieniłem nagrzewnicę i nic nie pomogło. Wszystkie węże są ciepłe, czyli termostat otwiera, nagrzewnica też. Nie wiem, co dalej. Ogólnie, jak trzymam obroty na silniku, to powieje ciepło z nawiewu, ale w czasie jazdy po mieście niestety przestaje...
Masz, zasilanie na tym bezpieczniku 40A? Powinno być po zapłonie albo po uruchomieniu silnika i iść bezpośrednio do silnika dmuchawy a sterowanie obrotami masą z przełącznika przez opornicę.
Nie udało mi się ustalić przyczyny. Prawdopodobnie komputer w ten sposób dogrzewa silnik
niesądzę ze to wina regulatora, w tej cytrynie są liche silniki nawiewu.
Zaczynając od najtańszych, zobacz, czy nie skorodował bezpiecznik Maxi pod BSM, sprawdź, czy na regulator obrotów silnika dmuchawy dochodzi napięcie po uruchomieniu silnika, lubi się wypalać złącze i płytka regulatora.
Na biegu jałowym wolne obroty spadają i dławi się silnik i tu ciekawostka po załączeniu nawiewu samochód powraca do normalnej pracy, po wyłączeniu nawiewu jeszcze pięc sekund jest ok i znów to samo. silnik 1,6 benzyna + gaz
Witam Mam problem z nawiewem z przodu wogule przestał działać a z tyłu działa . Przeszukałem wiele forów i nie znalazłem rozwiązania . Rozebrałem silnik nawiewu szczotki w porządku jak podpinam go do akumulatora bez rezystora regulującego obroty , za każdym razem działa. Na kostce zasilającej jest 12 V po włączeniu silnika 14 V . Jak podłączyłem pod...
Problem rozwiązany - okazało się, że był zepsuty silnik recyrkulacji obrotów.
Wracam do tematu z "wiatrakami". 500km wstecz wymieniłem silnik - stary rozkraczył się, około 100k km i niedopilnowany olej. Mniejsza o to. Spróbowałem takie cudo na innym silniku z gaźnikami mikuni. Działa, przy max obrotach nic wiatrakpm nie stało się. Chcę kupić obudowę filtra powietrza, przerobić ją trochę i zamontować 2 turbiny powietrzne. Przed...
Tym razem może być ten sam problem? może być a tam jest elektroniczny czy na opornikach? widzę na fotkach że tam jest bezp termiczny, czesto przyczyna to silnik wentylatora za wolne obroty lub zapchany filtr kabinowy.
Ten z mojego zdjęcia kręci się w lewo bo tak ma wylot w obudowie tzn w jednym miejscu prostopadle do osi obrotu. W webasto wylot byłby wokoło skierowany w stronę silnika (równolegle do osi obrotu) więc wtedy chyba lepszy byłby efekt gdyby kręcił się w prawo.
Napisz jeszcze jaki to silnik, w silniku brak błędów ?
Sprawdź rezystor. Mieści się on w przewodzie od nawiewu. A gdzie Ty tam widziałeś rezystor? To jest z climatronikiem i rezystora nie ma. Całe sterowanie obrotami jest realizowane elektronicznie i umieszczone jest wewnątrz podstawy silnika dmuchawy. Dlaczego nie sprawdzisz samego silnika czy działa? Czy do sprawdzenia zasilania na kostce wystarczy żarówka...
Można kupić: regulator PWM obrotów silnika DC 9-60V 20A 12V 24V, koszt z przesyłka 40 zł.
Wykorzystać regulator obrotów wentylatora nawiewu do Poloneza - to jest prosty regulator PWM właśnie.
Nie rozrządu nie robiłem , i nie widziałem ( w/g mojej oceny ) aby go robić , Chyba że jest to możliwa przyczyna . Zastanawia mnie zależność wolnych obrotów z pracą wentylatora nawiewu . Poza zaniżonymi obrotami silnik pracuje prawidłowo . Dynamika , spalanie brak jakichkolwiek błędów . Może to tylko moje urojenie że obroty są ,, ciut ,, za niskie ....
Mam podobny problem, temp silnika 70-90 a z nawiewu letnie. Pomaga trzymanie na wysokich obrotach. U siebie mam wrażenie że to problem braku obiegu wody - ta magiczna pompa z dziwnym napinaczem jak by nie pracuje poprawnie?
Witam, Jestem tutaj nowy i mam mały problem z moim samochodem a dokładniej z Fiatem Bravo 1.4 rocznik 96 założona instalacja gazowa. Otóż problem wygląda następująco: Samochód odpala normalnie i wszystko jest pięknie do momentu aż nie włączę czegokolwiek z elektryki. Włączam światła i w tym momencie obroty silnika spadają, włączę nawiew i znów spadek...
"...14v miedzy nimi sprawdzałem miernikiem." Ale bez obciążenia. Zapnij obciążenie i dopiero pomierz. Albo jest bardzo duży spadek napięcia na trasie sterownik - silnik (złącza po drodze, wsuwki, konektory, utlenione połączenia we wtykach) , albo sterownik był łaskaw wysiąść. Możesz prześledzić drogę przewodów od silnika i wszystko sprawdzić, pomierzyć...
Uszkodzony tranzystor w regulatorze obrotów silnika wentylatora,
u mnie natomiast obroty falują pod obciążeniem ,,światła stop nawiewy ,,doradzcie
20W przy napięciu 12v daje maksymalny pobór prądu mniej niż 2A. Dla takiego prądu można zaryzykować drutowy potencjometr dużej mocy, tak, jak to jest zrobione np. w pedale/regulatorze w maszynie do szycia. Albo regulacja skokowa za pomocą przełącznika i rezystorów szeregowych, tak jak to jest zrobione np. w regulatorach obrotów dmuchawy nawiewu w samochodzie.
Na ścianie grodziowej(węże wodne wchodzą do kabiny)masz 1 odpowietrznik,drugi jeżeli jest powinien znajdować siś przy lewym reflektorze.Utrzymujesz podwyższone obroty silnika(około 2000)odkręcasz odpowietrznik(najwyżej umiejscowiony)-nie wykręcasz-dolewasz płynu,póżniej 2.Po usunięciu powietrza z układu pojawi się ogrzewanie w kabinie-nawiew.
Tak, u mnie też tak jest, przysiada po obciązeniu na wolnych obrotach i wraca.
Witam. Jestem posiadaczem Citroena Xsary 2.0 HDI (2002,90KM). Od pewnego czasu zauważyłem, że na biegu jałowym po włączeniu nawiewu obroty silnika podnoszą się a silnik jakby jest bardziej obciążony. To samo jest z klimatyzacją. W tym przypadku jest to jeszcze bardziej zauważalne. Nie robiłbym z tego żadnego problemu ale coś jest chyba nie tak , skoro...
Obstawiam na przytkaną nagrzewnicę. Jak by była przytkana to by w ogóle nie grzało a nie tylko na zimnym i wolnych obrotach... Dodano po 57 A może to normalne że silnik na wolnych obrotach nie daje gorącego powietrza tylko letnie...
Witam! Posiadam silnik od wentylatora jak w tytule, Boscha. Proszę o informację o jakiej jest on mocy. Czy można połączyć ten silnik z np. włącznikiem nawiewu do Poloneza Caro (zdj.) lub regulatorem prędkości wycieraczek do Poloneza - jako reduktorami jego obrotów? Nie wiem o jakiej mocy są silnik nawiewu i silnik od wycieraczek w w/w autach i czy te...
Napięcie na alternatorze 11,4 V przy silniku 2 000 obrotów bez obciążenia ( radio - nawiewy itp - wszystko wyłączone) Ale dlaczego deska rozdzielcza nie trybi ?
Cewki Denso są bezawaryjne,chyba ,że ktoś przejedzie po nich walcem. Według producenta nie są dawane do silników 1.4 16V , choć bez żadnych skutków ubocznych mogą w nich pracować. Cewki Sagem są zamieniane przez producenta pojazdu na cewki Beru. Posiadaczom silników 16V z cewkami Sagem radzę mieć w zapasie 1szt. Jazda kilkadziesiąt km. z nawet jedną...
zacierający się wirnik silnika, ale najpierw do sprawdzenia bezpiecznik, regulator obrotów, włącznik nawiewu
Czy zdajesz sobie sprawę z niedorzeczności swojej porady? Piszę serio, bo silnik nadmuchu pobiera nawet i 15A.
Lecz problem jest taki że chciałbym żeby wentylator następne 16 h szedł na niskich obrotach tak np 20 % mocy . Wiem że dla niektórych temat jest banalny Temat nie jest banalny, choćby z tego względu że silnik ma długo pracować na zmniejszonej mocy( obrotach). Jeśli to 20% obrotów to silnik może się przegrzać bez dodatkowego chłodzenia( przy mniejszych...
Wszystko wcześniej sprawdzone ok ,silnik .sprawny .
Najprostszy manualny regulator obrotów masz w każdym samochodzie (chyba oprócz 126p :) ) - regulacja nawiewu. Wystarczy przełącznik obrotowy i drabinka rezystorowa.
W okolicach chłodnicy to znajduje się rezystor odpowiedzialny za wolne obroty wentylatora na chłodnicy, a nie nawiewu.
Witam serdecznie Pacjent passat b5 1.9 TDI kupiony miesiąc temu Zakupiony z zerwanym paskiem i zatartym kompresorem klimatyzacji . Wymieniłem kompresor na regenerowany nowy pasek rolka . Nabiałem układ do około 5,5 bara Kompresor po uruchomieniu klimy załącza się jednak nie ma charakterystycznego spadku obrotów silnika w momencie załączenia. Z nawiewu...
Takie zachowanie występuje również u mnie i wynika on ze wspomagania układu hamulcowego przez silnik. Nie jest to nieprawidłowe, więc nie powinieneś się przejmować. Spadek obrotów nawiewu związany jest ściśle z obrotami silnika, ponieważ niskie obroty silnika (500-600obr.) powodują niedoładowywanie akumulatora. Jeżeli na biegu jałowym masz obroty na...
Witam! Mam problem Z ASTRA:( a mianowicie taki ze jak mam ok. 2,5 tys obrotów zaczyna mi ja zrywać i silnik nie równo pracuje a temp silnika jest na 90. jak jest zimny do w miarę dobrze. Dodam również ze podczas włączania nawiewu czy świateł obroty silnika spadają do 0,5. Jaka może być tego przyczyna??? dodam ze był podpinany pod kompa ale nic tam nie...
Wymontuj silnik od nawiewu i tam będziesz miał regulator. Wykręć, wymień i będzie działać jak nowe :D . Nie zadawaj pytań, tylko idż do auta i wykręć silnik nawiewu i zobaczysz tą część.
Zwarcie/ przebicie tranzystorów w module regulatora obrotów, który znajduje się w silniku dmuchawy
filttry kabinowe 3 szt! czy były wymieniane? jak tak to padł regulator obrotów znajdujacu sie kolo silnika
Witam, mam kilka pytań: - czy to jest nowy sprzęt? (chodzi mi głównie o wzmacniacz, głośnik i kable) - czy to charczenie pojawiło się zaraz po zainstalowaniu sprzętu czy też może dopiero po pewnym czasie? - czy zakłócenia występują niezależnie od poziomu głośności? - czy charczenie występuje podczas jakichś konkretnych czynności? (np. włączenie nawiewu,...
Podsumowując: mały obieg działa bo ogrzewanie jest, a płyn z przewodu zwrotnego w zbiorniczku nie tryska, a powinien. Uruchom zimny silnik z otwartym korkiem zbiorniczka wyrównawczego, jeśli pompa wody jest sprawna i przewody drożne - to po dodaniu gazu woda powinna wypływać silnym strumieniem z przewodu zwrotnego (oczywiście do wnętrza zbiorniczka)....
To nie może być coś na Lm317 - tam są dość duże prądy. Najlepiej coś na zasadzie PWM. Na elektrodzie jest pełno schematów - szukaj jako "regulator obrotów silnika prądu stałego".
Miałem kiedyś przypadek, co prawda w innym samochodzie. Całkowity brak nawiewu pomimo, że silnik wentylatora pracuje, słychać że zmienia obroty po przełączeniu, okazało się, że klient miał w schowku takie jednorazowe rękawiczki jakie są na każdej stacji benzynowej, jak włączył obieg wewnętrzny to zassało je ze schowka i dokumentnie "zakleiły" filtr...
Jeśli dodać gazu ciśnienie wzrasta czasami do tych 4 atm. Pojeździłem trochę i gdy jadę to działa fajnie, ale gdy silnik pracuje na wolnych obrotach to cieniutko. Czy przyczyną tego może być przygięta rurka, czy raczej niedobór gazu? Czy w słabszych silnikach (40kW/55KM) na wolnych obrotach klima (tylko zimny nawiew) działa słabiej? Dzięki za wszystkie...
Witam. Poproszono mnie o pomoc, w nietypowej usterce. Mianowicie rekuperator, po podaniu zasilania, działa "własnym życiem". Silniki od nawiewu i wywiewu, wchodzą na pełne obroty i nic nie można z tym zrobić. Elektronika sprawdzona, przekaźniki także, oczyszczenie styków połączeniowych regulatora temperatury, oraz wymiana przewodu na nowy nic nie dało....
Pozostało sprawdzić silnik dmuchawy. Jak sprawdzałeś opornice skoro tam nie ma oporników tylko elektronika, to jest sterownik obrotów?
Chyba nie miałeś wcześniej auta na ropę- silniki diesla mają niska sprawność energetyczną wiec zimą na mrozie na wolnych obrotach i na włączonym nawiewie wątpię w to by się nagrzał do 90stopni C. A skoro bez nawiewu łapie 90 to termostat sprawny- aczkolwiek można sprawdzić czy węże od chłodnicy są zimne czy ciepłe - jak ciepłe to termostat puszcza....
obrót nawiew falować obrót silnik nawiew nawiew silnik
junkers cerapur podłączyć sterownik regulator solara przekaźnik skoda schemat
Strzelanie w gaźniku Kawasaki KLF 300 - przyczyny i rozwiązania HTTP GET Request for Power Consumption Data