[syntax=delphi]Zwiększenie obrotów silnika powoduje spadek napięcia sięgający nawet 0,5V.[/syntax] A może szczotki się wyczerpują?
Ograniczanie prądu zazwyczaj w jakiś sposób go mierzy, a to zwykle łączy się ze spadkiem napięcia na oporniku, przez który płynie prąd, aby można było zmierzyć ten spadek napięcia i określić prąd (są sposoby, żeby nie mieć spadku napięcia, ale to już nieco trudniejsze, np. czujnik pola magnetycznego wytwarzanego przez prąd). I ten spadek napięcia zmniejsza...
zastanawia mnie co wspólnego ma wzrost obrotów ze spadkiem ładowania? Przy niskim napięciu ładowania sterownik silnika podnosi jego obroty żeby np. zwiększyć wydajność alternatora która zależy od obrotów.
Do sprawdzenia regulatora wystarczy woltomierz:przy w pełni naładowanym akumulatorze napięcie na jego zaciskach podczas pracy silnika powinno mieć wartość 14 do 14,5V niezależnie od obrotów silnika i mocy obciązenia (światła). Możliwy jest spadek napięcia ładowania na wolnych obrotach przy włączonych światłach (lekko przygasają).
Po odłączeniu zasilania z dawcy całe obciążenie przejmuje alternator. Nagły wzrost obciążenia alternatora spowoduje dodatkowe obciążenie silnika i spadek obrotów. Spowoduje też chwilowy spadek napięcia na wzburzeniu alternatora. Zanim sterownik zdąży podbić obroty silnika, obroty alternatora spadną tak, że nie starczy prądu na samo jego wzbudzenie....
Mierzę się z następującą zagwozdką: spadki napięcia, którym towarzyszy spadek obrotów oraz drgania silnika (w charakterze ciągłym). Spadki obrotów silnika nawet o 350–400 obr./min, np. podczas dociągania szyb (tak na biegu jałowym, jak i na biegach jezdnych). Ładowanie na postoju 14,4 V, niezależnie od ilości włączonych odbiorników (spadek następuje...
Napisałeś coś takiego: Podłączenie wtyczki z trzema przewodami pod regulator powoduje wyczuwalny spadek obrotów silnika i napięcie rzędu 35V na zacisku U+ oraz nadmierne nagrzewanie się tego ustrojstwa. A więc skoro grzeje się bez jakiegokolwiek obciążenia zewnętrznego to zapewne przyczyna wewnątrz. Aż się boję, że stojan umyłeś jakimś rozpuszczalnikiem...
Kondensator przy silnik jest po to żeby silnik w ogóle działał jak należy - dodatkowa faza. Dodatkowy dławik lub kondensator da spadek napięcia docelowo "pogarszający" parametry silnika, jak moment obrotowy, prędkość obrotowa.
Wentylator na napięcie zmienne nigdy nie nalezy podłączać na stałe. Wentylator ruszy od napiecia ok 40-60V. Najprostszy sposób regulacji prądkości obrotowej to obniżyć napięcie. Najprościej zastosować zwykły ściemniacz do lapmy pokojowej. Nie ma obawy o przegrzanie silnika gdyż w wentylatorze moc na wale zależy od obrotów, a te ze spadkiem napięcia...
15 metrów to niewiele, ale może być za duży spadek napięcia na kablu. Iloma parami jest puszczone zasilanie? Zmierz napięcie przy kamerze w momencie działania silników od obrotu. Można też tymczasowo położyć grubszy kabel do zasilania.
A czy Kangoo nie można sprawdzić diagnoskopem? co myśli sterownik jak silnik kręci rozrusznikiem, ile ma obrotów, ile ciśnienia, jakie napięcie, jaki spadek? ale co ja tam wiem toć "wapniak jestem :D ".
Za kąt wyzwalania triaka jest odpowiedzialne napięcie na PIN5. Jednakże PIN3 - kontrola prądu - ma funkcję nadrzędną i blokuje kąt wyzwalania tak by nie przekroczyć prądu nominalnego. Ten prąd zależy od wartości rezystora włączonego w szereg z triakiem (spadek napięcia PIN8-3). Również napięcie z tachogeneratora ma wpływ. Powodzenia.
Spadek napięcia przy maksymalnym przełączeniu manetki przy silniku elektrycznym o napięciu 48v i silnik przerywa po zmniejszeniu obrotów silnik pracuje na nowo na połowie obrotów silnik pracuje i utrzymuje napięcie na poziomie 44v
A silniki elektryczne np przy pile tarczowej? Silnik komutatorowy przy mniejszym napięciu pracuje na mniejszych obrotach i oczywiście z mniejszym momentem obrotowym. Silnik indukcyjny działa trochę inaczej, i może się uszkodzić. Ale powinien on mieć odpowiednie zabezpieczenia.
Ten "komputer" można wywalić i dalej auto powinno jeździć po podaniu napięcia na zaworek biegu jałowego - zobacz czy instalacja się nie rozleciała do tego zaworka?!
Napisz co to za samochód i czy to nie czasem maluch z prądnicą. W takim pojeździe sytuacja jest możliwa- prądnica nie wzbudziła i obciążenie układów elektrycznych silnika powoduje spadek. Pozdr. J.
T. Zipp Vapor : Spadek mocy po zmianie uszczelki pod głowicą Witam, mam nastepujący problem w moim skuterze Zipp Vapor 50ccm... otóż padł mi cylinder i zastanawiam sie czy go naprawiać czy kupić nowy chiński z allegro... Pisałem już dzisiaj temat o chińskich cylindrach wiec nie będę się powtarzać, mój problem: Otóż odpaliłem silnik, pochodził sobie...
Przecież styk nazwany "50" jest na wierzchu!!! Rozruszniki dobrze kręci , zostaw go w spokoju. Podglądnij w czasie kręcenia rozrusznikiem , czy ECU widzi obroty silnika!! Spadek napięcia na instalacji przy rozruchu , jest w normie , elektronika będzie działać. Jak potrafisz , to sprawdź diodą LED czy masz sygnały na wtryskiwaczach i kluczowanie cewek...
Masz zrobić diagnostykę to najprostszy pomysł i nie ma innego. Do najprostszej od której przy takich objawach trzeba zacząć, wystarczy słoik i magnes. O Rozruszniku i spadku napięcia ci pisałem ale olałeś. Jest dobrym bo kręci ele nie pali, jak z górki masz lepsze obroty i nie ma spadku napięcia i silniki zapala to nieważne. Najważniejsze to pisać czy...
Witam Mam taki problem z silnikiem 2,2 16V. Wydmuchało UPG. Silnik raczej mocno przegrzany. Zrobiona płaszczyzna 0,350mm i osiowanie wałków. Po złożeniu silnik pali, pracuje równo nic się nie dzieje, chodził prawie godzinę na wolnych i wszystko normalnie lecz po dodaniu gazu powyżej 3000obr zapala się kontrolka oleju (czerwona). Ciśnienie zmierzone...
Witam Mam w swojej łodzi silnik zaburtowy Johnsona 60 KM , dwusuw . Problem polega na tym , że po kilku chwilach silnik traci moc i spada z obrotów. Po odpaleniu obroty sięgają nawet 6000, a później ledwo dochodzi do 4000. co może być powodem spadku mocy i dlaczego tak się dzieje, że na początku jest duży zapas mocy a po "kilkudziesięciu" sekundach...
Witam. Mam problem z kosą NAC BP540-V30B-P. A mianowicie nie mogłem jej zgasić przełącznikiem. Sprawdziłem okablowanie do cewki i przełącznik miernikiem czy jest przejście i tu wszystko jest OK. Obstawiam cewkę, ale zanim zamówię nową prosił bym o potwierdzenie. Czy pomiędzy złączką na cewce z której odchodzi czerwony przewód masowy do przełącznika...
Witam Posiadam w urządzeniu silnik 7,5kW 3-fazowy, mam wrażenie że silnik "stracił moc", urządzenie pod pełnym obciążeniem zdecydowanie ciężej pracuje. Mierzyłem oporność uzwojeń i ewentualnych przebić na obudowe / miernikiem/ jednak wszystko wydaje się OK,z silnika nie wydobywa się także żaden podejrzany zapach :). Co może być przyczyną obniżenia sprawności...
Witam, kolejnym problemem w moim sprzęcie jest odpalanie z rozrusznika, gdyż nie mam kopki. Przekaźnik rozrusznika sprawny, gdy odpiąłem kostkę 2 pinową od niego z włącznika rozrusznika napięcie po naciśnięciu hamulca V , guzik od rozrusznika i zabezpieczenie na hamulcu mają przejście, co jeszcze może być nie tak?
Przewod od krajzegi byl mocno zfatygowany i poprzecierany (3 zylowy, bez masy) wiec go wymienilem na 4 zylowy. Jednak pomieszalem przewody i zle podlaczylem fazy, bo tarcza obracala sie w zlym kierunku. Zmienilem uklad, znowu zle. Za trzecim razem krecila juz dobrze. :D Tzn. w dobrym kierunku, ale jakby miala mniej mocy niz poprzednio. Pytania: 1) czy...
Witam,mam taki problem kupiłem nowy silnik 125ccm przejechałem nim może z 300km i zaczął mi słabnąć i kompresja była co raz słabsza,pewnego razu zgasł i już nie odpalił,pogrzebałem i się okazało ,że wypaliło mi zawór wydechowy kupiłem nowy zawór oraz nową uszczelkę pod głowice wstawiłem ustawiłem rozrząd na znaki zawory ssący na 0.05 w wydechowy na...
Witam, mam ogara 205 ( silnik dwubiegowy), w ogarze zostały wymienione pierścienie, gaźnik wyregulowany, iskra jest, pali od kopa, natomiast problem jest w tym iż gdy wbijam 1 bieg to ruszyć ruszy ale nie tak jak kiedyś ruszał czyli dość dynamicznie, tak samo jest z 2 biegiem, po wbiciu 2 biegu ogarek strasznie wolno się rozpędza, gdy się rozpędzi jedzie...
No właśnie tez mi się wydawało że silnik pracuje nominalnie i napedza prądnice z prędkościa adekwatną do ilości biegunów i tyle I za to odpowiada regulator obrotów. ale w sepcyfikacji jest ilość pobieranego paliwa w zależności od obciażenia , a obciążeniem jak mniemam są podłączone odbiorniki elektryczne. I dokładnie tak jest. Podłączone pod generator...
witam, mam malucha, zapłon platynki, cewka ta duża z kablami bezpośrednio na świece,(nowy akumulator, rozrusznik dosc stary na kluczyk ale dobry), gdy jest zimno przychodze, kręci wolno, ok, tyle ze musze z 30, 40 sekund kręcić, z przerwami 5 sekundowymi by zapalił, raz wziałem drugi akumulator podłączyłem bezpośrednio pod cewke, kręcił wolno ale do...
Witam! Kupiłem niedawno Seata Toledo z silnikiem AFT 1,6 101 KM. Mam problem z mocą tego autka... Mianowicie: Do ok 3 tys obr autko wkręca sie w miare normalnie. Jak obroty przekroczą próg ok 3500 autko czuć ze słabnie, nie przyspiesza juz tak żwawo. Na postoju jak wcisnę gaz, to bez problemu wskazówka idzie do konca obrotomierza i powoli opada. Owe...
Zepsuł mi się podajnik do drutu w spawarce. Wydaje mi się że zlokalizowałem problem. Podajnik załączał i podawał drut przez jakiś czas potem zwalniał do zera. Wymonotowałem silnik z podajnika i sprawdziłem napięcie na wejściu prze włączonym do układu silniku i bez. Bez napięcie było stałe, natomiast z podłączonym silnikiem prąd wzrastał wraz z obrotami...
Proszę o pomoc otóż motorower nie mandiry jechać na 4 biegu max 60 km jak zmienię mu mieszankę na iglicy zbiera się dużo lepiej ale po puszczeniu manetki i zatrzymaniu się nie ma siły ruszyć z wolnych obrotow
Witam wszystkich ! Mam problem ze swoim autkiem. Samochod ulegl awarii na trasie i niestety trzeba bylo go scholowac (zgasł motor i nie odpalił). Przyczyna awarii okazala sie cewka z modułem ktora odmowila pracy. Po wymianie cewki samochod zapalil od pierwszego przekrecenia kluczyka. Niestety jak sie okazało nie dysponował już taka moca jak powinien....
mam samochód opel astra na jednopunktowym wtrysku paliwa. W czasie jazddy gdy chce zmienić bieg na mniejszy lub gdy dłużej przytrzymam pedał sprzęgła to sasilnik sie wyłącza co robić
Witam :) Mój problem polega na tym, że po wyrzuceniu biegu podczas jazdy spadają obroty prawie do zera (silnik szarpnie) i powracają do ok. 700. Czasami również zgaśnie. Ten sam efekt występuje podczas gazowania na postoju. Diagnostyka wskazała na problem na wysokim napięciu. Wymieniłem świece. przewody cewki, wyczyściłem przepustnicę i silnik krokowy....
Dzień dobry mam problem z silnikiem DEUTZ F4L912 z pompą wtryskową Bosch typ A (koparko ładowarka Kramer z 1990 roku - cała mechaniczna), mianowicie obroty na biegu jałowym są bardzo niskie, tak niskie że silnik szarpie jak gdyby chciał zgasnąć. Pytanie moje w jaki sposób podnieść wolne obroty na pompie wtryskowej? Będę wdzięczny za pomoc. pozdrawiam...
https://obrazki.elektroda.pl/2115123500_... https://obrazki.elektroda.pl/9220826000_... https://obrazki.elektroda.pl/3741985100_...
Mam problem z silnikami w wózku elektrycznym WNA 1320. Sprawa wygląda tak, że jadąc na 3 biegu (instalacja 3 biegowa, 9 styczników) po około 500m wózek zwalnia, a po około 2-3 minutach robi się ciepły silnik. Zastanawiam się co mogłem przeoczyć. Przewodów na silnikach raczej nie pomyliłem (na 99%). http://obrazki.elektroda.pl/8068968800_1...
Witam Mam problem z prawidłową pracą silnika, szczególnie to widać na niskich obrotach. Silnik odpala prawidłowo lecz po kilku sekundach prawidłowej pracy następuje szarpanie, obroty spadają niemal do zera po czum jak już silnik ma zgasnąć to nagle obroty wzrastają do 1000 obr/min i kilka sekund pracuje prawidłowo. Sytuacja się powtarza cyklicznie....
Widać "przygasającą" diodę. Nie wiem gdzie jest dołączona. Na zaciski silnika z jakąś drugą diodą LED? Zmierzyłbym napięcie na silniku. Jak jest spadek napięcia po obciążeniu wału, to można szukać przyczyny. Wówczas można sprawdzić czy nie ma spadku na tym przełączniku.
Napięcie rośnie wraz z obrotami. Ta... Rewelacja. Mimo regulatora w układzie napięcie rośnie z obrotami. I przed odcinką silnika ma pewnie że 17V Co więcej w nowych konstrukcjach napięcie w instalacji rośnie wraz ze spadkiem obrotów, przy hamowaniu silnikiem Prąd to prąd - zależy od napięcia, w przypadku ładowania akumulatora. Z pustego i Salomon nie...
Witam Pomiar rezystancji na pracującym silniku nie będzie poprawny ponieważ przez przewód płynie prąd i jest na nim spadek napięcia, który zaburza pomiar. Byłem kiedyś posiadaczem astry g benzynę 1,6. Obroty silnika czasami falowały, światła delikatnie pulsowały, napięcie na akumulatorze było prawidłowe, radio często się kodowało. Sprawdź gruby kabel...
Regulacja obrotów polega na regulacji napięcia na wirniku lub stojanie. I zewnętrzne regulatory tak nie działają. One obniżają całość napięcia zasilającego co powoduje znaczący spadek mocy.
Wolne obroty silnika to nie są obroty umożliwiające osiągnięcie znamionowych parametrów przez alternator.
Wszystko jest w porządku. Alternator ma określoną wydajność przy określonych obrotach. Zobacz na rysunek. Obroty alternatora są około dwa razy większe od obrotów silnika, więc jest jasne, że na wolnych obrotach alternator nie wyprodukuje tyle energii elektrycznej aby pokryć zapotrzebowanie, więc niedobór jest czerpany z akumulatora, co sie objawia spadkiem...
Ale mój zasilacz ma wydajność prądową 800mA, przecież nie wygeneruje więcej Moc tego tranzystora to tylko ok. 600mW. Wystarczy by przy tym prądzie spadek napięcia na złączu kolektor-emiter przekroczył 0,8V i po tranzystorze. Dlatego pytałem czy ma działać jako elektroniczny wyłącznik czy sterować obrotami silnika.
Podłączyłem tak, na obrotach, elegancko, napięcie 14.3V 🙂
Skoro na biegu jałowym silnik puszczony na dłużej nic się nie grzeje, lecz tylko z młynem pobiera za duży prąd, to odpowiedź masz prostą. Młyn do remontu niestety, chodzi o łożyska, to często spotykany problem, silnik nie może uzyskać pełnych obrotów dlatego ten pobór większego prądu.
rzuć okiem [URL=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... Tutaj . Przy niskich napięciach i małej liczbie przełączeń można pomyśleć o przekaźnikach (ewentualnie zastosować jeden tranzystor jako chopper) aby zmniejszyć spadki napięcia na obiekcie sterowanym (silniku) - gdyż jego moment zależy od napięcia zasilania.
Napięcie w instalacji, spadek napięcia powoduje podniesienie obrotów na jałowym.
Z pomiarów które podałeś wynika że masz zapotrzebowanie na poziomie 11kW. Czyli potrzebujesz agregat o mocy nieco większej żeby go nie uszkodzić. Problemem jest rozruch twojej sprężarki. W momencie startu silnik pobiera kilkukrotnie wyższy prąd co powoduje gwałtowny spadek obrotów agregatu to przekłada się na napięcie wyjściowe a to powoduje zadziałanie...
Podczas pracy pod obciążeniem przy zaniku 1 fazy spadną obroty i będzie można wyczuć wibracje silnika. Ponadto, jeśli silnik jest zabezpieczony przez przeciążeniem, to przy zaniku 1 fazy przy obciążeniu zadziała zabezpieczenie z pewną zwłoką czasową. Podczas biegu jałowego praktycznie nie występuje spadek obrotów i zabezpieczenie nie zadziała. Wg mnie...
Witam - przykładowo silniczek do samochodu dla dziecka jest opisany DC 6-12V, a podłączony jest do akumulatora żelowego 12V ( w momencie naładowania 13,2V ) Skoro regulator jest dwukierunkowy to zawiera mostek (raczej na mosfetach ),na którym wystąpi spadek napięcia . Można sprawdzić podłączając wszystko i mierząc napięcie na silniku przy pełnym wysterowaniu...
Jeśli wszystkie połączenia między alternatorem, a akumulatorem są ok. i nie ma tam spadków napięć to masz za słaby alternator. Na wyższych obrotach silnika też Ci światła przygasają?
Regulatory obrotów silnika AC dotyczą silników szczotkowych takich jak np w wiertarce, natomiast w silnikach bezszczotkowych w uproszczeniu onroty zależą od częstotliwości napięcia zasilającego. Prosty układ z triakiem nie zmienia częstotliwości tylko "skraca" okres prądu zasilającego. Do regulacji silników bezszczotkowych służą skomplikowane przetwornice...
Może być wadliwy regulator napięcia, ale przy dłuższej pracy silnika na wolnych obrotach spadki napięcia poniżej normy są zjawiskiem normalnym.
Witam !! Pierwsza wskazówka - mniej wołów w tekście, nie denerwujmy moderatorów. Pozostałe wskazówki: model na hamownię, podłączyć amperomierz w szereg z silnikiem, po włączeniu mierzyć napięcia w następujących punktach - na akumulatorze, potem na wyjściu regulatora w końcu sprawdzić czy prąd pobierany przez silnik nie wzrasta po tych feralnych 30 sekundach....
Podgląd sygnałów na oscyloskopie dwukanałowym na wolnych obrotach nie wykazuje anomalii. To sprawdź podczas kręcenia.Jedna sonda na wał druga na wałek.Spadek napięcia jaki jest przy kręceniu?
Fizycznie to zjawisko wpływu większej pojemności na moc może mieć następujące uzasadnienie: źródło zasilania posiada swoją oporność wewnętrzną, co widoczne jest przez spadek napięcia z nominalnego do napięcia pracy pod obciążeniem. Im miejsza oporność wewnętrzna tym spadek ten jest mniejszy i wyższe napięcie pod obciążeniem. Można mierząc te napięcia...
Tu masz schemat regulatora obrotów w MK125: http://obrazki.elektroda.pl/3322000800_1... . Spadek napięcia na R9 zwiększa napięcie podawane na wirnik, kompensując spadek napięcia na oporności wirnika - w ten sposób zwiększenie obciążenia objawiające się zwiększeniem poboru prądu silnika powoduje, że napięcie indukowane na uzwojeniu stojana...
Jak chcesz wykluczyć,oczywiście wstępne(bez pomiaru manometrem)pompę paliwa to trzeba zalogować: położenie pedału gazu w procentach obroty silnika prędkość wozu prąd pompy sondy 1 napięcie sondy 2 AFR /lambda Robisz to tak że przyspieszasz delikatnie na dwójce, potem bieg 3 i pedał do spodu, czekasz aż przyspieszy załóżmy do 6000rpm. I właśnie podczas...
Jeśli przy obrotach silnika ok 3 tyś światła przestają przygasać to znaczy że kable masz ok (to całe przygasanie to widoczne spadki z napięcia 14,4 do napięcia aku, a nawet niżej jak dasz trochę pary). Kondensator pomoże jeśli po teście wyjdzie że kable są ok. Złagodzi on niedobory prądu przy niskich obrotach alternatora (oczywiście bez przesady). Co...
Spadek napięcia mógł spowodować rozjechanie się adaptacji przepustnicy, ale to musi być wyraźny spadek napięcia. Auto odpaliło ostatkiem sił akumulatora?
A co zmierzyłeś? Napięcie na silniku, obroty? Jaka jest moc tego wentylatora? Jeśli mała, to spodziewałbym się niewielkiego spadku napięcia, i jeszcze mniejszego spadku obrotów - może na tyle niewielkiego, że bez pomiarów nie jest zauważalny. Ten statecznik jest na prąd 0,43A, co odpowiada mocy około 100W - jeśli moc wentylatora nie jest podobna, albo...
Odnośnie punktu "a" silnik możemy podłączyć tylko w gwiazdę przy czym silnik małej mocy bodaj że do 4,5 Kw może być podłączony bezpośrednio do sieci, powyżej np: poprzez sof-start lub falownik,ale należy uwzględnić warunki obciążenia i rozruchu tego silnika. Odnośnie "b" napięcie sieci za niskie do prawidłowej pracy tego silnika, Podłączony w trójkąt,...
Napięcie mierzysz na alternatorze - czyli plus na wyjście alternatora. A gdzie masz podpięty minus - na akumulatorze czy na korpusie alternatora. Czasami trzeba poprawić połączenia masy miedzy silnikiem a karoserią. Miałem tak w Nissanie. Minus na korpusie alternatora pokazywało 12,8V, minus na akumulatorze - pokazywało 14,0. Poprawienie styków taśm...
No właśnie zastosowałem falownik a nie regulator obrotów żeby uniknąć spadku momentu. W takim razie pytanie czy wszystkie falowniki tak działają ? Bo zastosowałem kiedyś falownik OMRON 3G3 i niebyło tego problemu. Ewentualnie może czym mogę go zastąpić dodam że potrzebuję tylko regulacji obrotów silnika 0,18 kw.
Pomiar obrotów w pralkach tego typu tak zwana waga robiona jest w ten sposób że mierzony jest pobór prądu silnika jeżeli waha się napięcie zasilania to zakłócany jest też pomiar prądu dlatego też jeżeli prąd zaczyna spadać z powodu mniejszego obciążenia bo pranie jest u góry to rośnie też napięcie na silniku co powoduje gwałtowny wzrost obrotów i szarpnięcie...
Nagły spadek napięcia w instalacji może powodowac "głupienie"komputera, który np. może nieprawidłowo interpretować słabsze sygnały z czujników. Bzdura....wszystkie czujniki niezbędne do prawidłowej pracy silnika zasilane są ze stabilizowanego napięcia , które otrzymują od komputera.
Kol.Farbaolso czy zakończyłes sprawe połaczenia katod tyystorów?Jeżeli tak to opisz następny problem. Biegunowość pradniczki to bardzo ważna w regulacji i stabilizacji obrotów.Przy własciwej biegunowości (zgodnośc obr.),przy wzroście obrotów(wzrost napięcia prądniczki) silnika regulator zmniejszy napięcie na silniku,jeżeli obroty spadną(spadek napięcia...
spadek obrót silnik spadek napiąć silnik silnik jednofazowy spadek obrót
transformator praca równoległa mosfet bipolar bęben drukarka ricoh
gdzie montować zawór mieszający gdzie montować zawór mieszający
Dreambox 900 UHD 4K - brak internetu, naprawa Pilot Yamaha RAV 483 - dioda świeci, brak reakcji