9000 rpm to obroty przy których pilarka ma najwyższą efektywność podczas cięcia, bo jak wiadomo z obciążeniem silnik zwalnia.
Wkręć śrubę L do końca, następnie odkręć o jeden obrót, spróbuj zapalić silnik.
Dlatego właśnie napisałem o obniżeniu obrotów maksymalnych silnika.
Luz 0,5... no nie żartuj. Obroty silnika sprawdzone?
L ustaw na 1 H ustaw bez kołka ryglującego na 1,5 Jak chodzi to regulujesz. Jak nie chodzi to szukaj usterek podanych przez 1234
Kosę oddałem do serwisu, problemem okazał się moduł zapłonowy, który jak by odcinał zapłon gdy obroty silnika rosły.
Silnik lten uzyskuje maksymalny moment obrotowy przy 7000obr/min. Maksymalne obroty silnika z narzędziem tnącym to 9500obr/min.
Mam takie propozycje: 1. Sprawdź, czy nie masz zablokowanej dźwigni gazu (tej przy rączce), którą w czasie rozruchu można zablokować (na wyżach obrotach) przyciskiem start. 2. Sprawdź, czy dźwignia gazu (ta w gaźniku gdzie zaczepiona jest linka) dobrze odbija po zwolnieniu przycisku gazu. 3. Jeżeli masz gaźnik z jedną śrubą regulacyjną, którą reguluję...
kierunek obrotów jest ważny, masz dwa stałe magnesy o innej polaryzacji,
Rozumiem że jak chwile pochodzi wyłączasz sanie .Jest tam jeszcze regulator obrotów taki na wkrętak ustawia się takie obroty aby głowica z żyłką się nie obracała podczas jałowej pracy
Okolice 2800rpm....
Obydwie śrubki służą do regulacji gaźnika w całym zakresie obrotów silnika. L (low), jest używana do regulacji wolnych obrotów, a H (high) do regulacji w zakresie wysokich obrotów. Bez wyraźnej potrzeby lepiej ich nie ruszać. Pozdrawiam.
Jeżeli masz na myśli pilarkę STIHL MS 260, to maksymalne obroty silnika z założonym łańcuchem wynoszą 14000 obr/min. Bieg jałowy, to 2500 obr/min.
Stihl przewiduje do tej pilarki: Bosch WSR 6F NGK BPRM 7A Champion RCJ 6Y Wkręć śrubkę jeden - dwa obroty, zapal silnik i wykręcaj ją. do momentu. aż łańcuch przestanie się poruszać. Tylko nie pomyl ze śrubkami od składu mieszanki.
Druga śrubka oznaczona H służy do ustawiania maksymalnych obrotów silnika i jej wkręcanie powoduje wzrost obrotów maksymalnych. Trzeba uważać aby nie przekroczyć górnej granicy obrotów dla silnika i nie zatrzeć go. Do regulacji jest niezbędny obrotomierz, ale w praktyce śrubka nie powinna był wykręcona mniej niż 3/4 obrotu jest to w miarę bezpieczne...
Wyczyściłem świecę, później ją odpaliłem. To jest zdjęcie świecy już po tym jak chodziła. Czasami łańcuch się porusza na wolnych obrotach, ale nie zawsze
1/2 obrotu śruby H to, zwiększone obroty maksymalne silnika. Coś chyba ten serwisant pomylił. Sprawdzał obroty na obrotomierzu?
Albo kup oryginał albo wystarczy tani turecki zamiennik (to wszystko to samo i przy poprawnej eksploatacji chodzą latami). Olej 1:50 (oczywiście tylko oryginalny stihl), można nieco zmniejszyć maksymalne obroty.
Wkręć śrubę L do lekkiego oporu, następnie wykręć o jeden obrót. Rozgrzej silnik, jezeli nie będzie wchodził na wysokie obroty, obracaj powoli śrubę, przeciwnie do ruchu wskazówek aż silnik będzie dobrze przyspieszal. Ten gaźnik jest trudny do wyczyszczenia, dobre rezultaty daje myjka ultradźwiękowa. Jaki założyłeś tłok, jakiś tani zamiennik? Nowe pierścienie,...
filtry wymienione, wydech czysty
Musiałbyś podać jaką próbkę dźwiękową lub video, jak silnik pracuje kiedy ma problem z mocą. Obecnie nie wiadomo czy problem leży po stronie układu paliwowego, czy jest coś ze silnikiem. Układ zapłonowy może mieć regulację kąta wyprzedzenia zapłonu w zależności od obrotów silnika, czasami trafia się usterka cewkomodułów zapłonowych. Jak masz możliwość...
Nie. Każda zmiana pracy silnika świadczy, że psikanie po miejscach które mają być szczelne, ma wpływ. A to oznacza, że jest nieszczelność. Normalnie, gdy wszystko jest sprawne i szczelne nie będzie zmiany obrotów silnika. Oczywiście nie możesz psiknąć przez nieuwagę w dolot/filtr.
Ale te silniki mają około dwa razy większe obroty max mocy od 023 więc musiał byś zastosować reduktor bo chyba nie ruszył byś z miejsca ???
Gdy odpalam kosę, błyskawicznie rozpędza się do maksymalnych obrotów, nie reaguje na gaźnik. Dziwne strzelania w silniku. Jak można temu zaradzić? :|
Ogólne zasady regulacji gaźnika w pilarkach i kosach spalinowych są identyczne. Wkręć obydwie śruby (L i H) do lekkiego oporu, następnie wykręć je o 1 obrót, uruchom silnik, poczekaj aż się rozgrzeje, następnie wciskaj i zwalniaj dźwignię gazu, wprowadzając pilarkę na wysokie obroty. Obserwuj czy płynnie przechodzi z niskich obrotów do wysokich, jeśli...
Jeżeli płaszczyzna tarczy lub bębna z żyłką jest prostopadle do wałka napędowego (jak w/w), to przekładni kątowej oczywiście nie ma, czyli bęben z żyłką jest przykręcony bezpośrednio do wałka. Po stronie silnika jeżeli wałek nie obraca się na wolnych obrotach silnika, to znaczy że napęd do wałka jest przenoszony za pomocą sprzęgła odśrodkowego. Jest...
Witam ponownie, mam pytanie do szanownych kolegów, dotyczące mojego Stihla 026. Ta piła była kiedyś w naprawie w serwisie. Dzisiaj udało mi się znaleźć też na tym forum instrukcję obsługi tego modelu. I tam się dopatrzyłem, że w mojej pile brakuje jednego elementu, jest to metalowa podkładka, która idzie pomiędzy gaźnikiem a gumowym łącznikiem z cylindrem....
Problem Twojej przecinarki jest w gaźniku. Przy składaniu go nie popełniłeś błędu. Na rysunku jest pokazana kolejność w jakiej powinny być zakładane membrany i uszczelki, jest to ważne. Wkręć obie śruby regulacyjne gaźnika, do lekkiego oporu, następnie odkręć, obie, o jeden obrót. Uruchom silnik i sprawdź jak reaguje na dodawanie gazu. Jeżeli nie wchodzi...
Silnik czasami nie uzyskuje wysokich obrotów i może jakieś instrukcje jak wyregulować poprawnie wyregulować gaźnik.
Wcześniej działała na tej świecy. Nawet jak jest wkręcona na 1 obrót to jest to samo. Świeca była zalana i widać, że nawet po oczyszczeniu jest przepalona. A dokładniej po próbie odpalenia słychać jakby 1 obrót silnika, nie wiem jak to inaczej wytłumaczyć i linka dalej nie idzie.
Nie była badana na zimnym silniku da się uruchomić tylko nie wchodzi na obroty Może miernik zrabany bo nowa nieużywana Stihl 162 wyskoczyło trochę ponad 2 a w husqwarna 3 Mieszanka jak trzeba Dziękuję
Podwyższenie obrotów jest objawem rozszczelnienia silnika. Mogą to być uszczelniacze wału, krzywka-czyli gumowy łącznik cylindra z gaźnikiem lub nieszczelna miska skrzyni korbowej.
Jeżeli to jest nowa pilarka to dobrze usłyszałeś. Silnik dotarł się i wymaga ustawienia obrotów maksymalnych, oraz ogólnej regulacji gaźnika.
Witam. Posiadam pilarkę spalinową Stihl ms 180. Brak jest wolnych obrotów silnika. Po puszczeniu dźwigni sterowania główną przepustnicą piła gaśnie. Na wysokich obrotach działa ok. przy odpalaniu muszę trzymać wciśnięta dźwignie przypustnicy bo inaczej gdy ją puszcze piła nie odpali. Czyściłem gaźnik sprężonym powietrzem i nic nie pomogło. Filtr paliwa...
Jeżeli na wyskoich obrotach działa normalnie (brak wolnych obrotów) to najprawdopodobniej nieszczelne uszczelniacze lub uszczelniacz na wale.
To, że były wymieniane o niczym nie świadczy, trzeba sprawdzić silnik pod względem szczelności. Wężyk paliwa w zbiorniku, gaźnik.
Po prostu lzejsza praca na początku i więcej oleju do paliwa trzeba (kiedyś było napisane w instrukcji). Generalnie chodzi o to żeby na początku nie przegrzać czyli obroty normalnie ale nie cisnąć za mocno, unikać pełnego gazu.
witam Piła naprawiona. Silnik pobierał lewe powietrze przez miskę pod korbowodem. Nowy silikon wysokotemperaturowy załatwił sprawę. Dziękuję.
Nie do końca błąd. Nawet sprzęty z górnej półki jak Stihl mają w zaleceniach instrukcyjnych docieranie na wolnych obrotach. Trzeba to jednak robić z przerwami, np. 5 minut pracy, 10 minut na schłodzenie. Co do pytania autora to mam kosę Demon, też chińczyk, zalecenia 1:25 i ten sam problem z zaolejonym tłumikiem i świecą. Teraz zalewam ją 1:40 z olejem...
Chodzi o to, że prawdopodobnie silnik dostaje gdzieś lewe powietrze. Czym uszczelniłeś misę?
bo przez jakiś czas pracowałem na świecy od NACa tej z niebieskim napisem, a one bardzo rozgrzewają silnik. Po pół godzinnej pracy silnik tracił moc i później gasł i było tylko widać dym wydostający się z silnika. Jeżeli takie objawy to silnik może już być przegrzany, przytarty, brak odpowiedniej kompresji. I to niezależnie od tego jaka była używana...
Polerowany będzie chodzić równo tylko silnik może mieć mniej siły. Problem jest ze składem mieszanki - zbyt uboga w paliwo = wysokie obroty.
Jeżeli jest wszystko sprawne, po włożeniu świecy do kapturka (fajki) i przyłożeniu do cylindra, kręcąc rozrusznikiem iskra powinna się pokazać. Ale u ciebie przecież iskra jest bo pilarka odpala. To że po odpaleniu nie chce od razu wchodzić na wysokie obroty tylko musi się zagrzać, może to być objaw zalewania, czyli za dużej dawki paliwa. Jak masz ustawione...
Jeżeli na cylindrze są jakieś ślady to niedobrze. Pół biedy gdy jest to aluminium z tłoka, które można usunąć, jednak bez zrobienia tego w niedługim czasie silnik się zatrze na amen. Zrób wyraźne zdjęcie tego co widać przez okienko wydechowe. Piszesz, że było wlane niewłaściwe paliwo, co masz na myśli?
Uszczelniacze na wale, jeśli jest uszczelka pod cylindrem (ogólnie uszczelnienie silnika) jeśli nie pomoże gaźnik i droga paliwa z baku do przeglądu.
To pytanie z innej bajki, czy zbliżeniowy miernik obrotów np. STIHL EDT 7 (link z przykładem działania poniżej) nie korzysta czasem z czujnika magnetoreluktancyjnego? Zobacz załącznik:
Jak dla mnie, to na max obrotach zapłon nie następował od iskry, tylko od rozrzażonego nagaru - stąd i spalanie stukowe, przegrzewanie się maszyny i efekt finalny. Możliwe przyczyny? Zbyt uboga regulacja gaźnika chociażby, ew. wina użytkownika - przegrzanie, bez wystudzania w okresie docierania. Zawsze warto dawać nieco więcej oleju, niż instrukcja...
Tyle że to jest silnik 4-mix więc na słuch regulacja swoją drogą ale warto jeszcze sprawdzić obroty używając obrotomierza.
FS 85 Maksymalne dopuszczalne obroty samego silnika, bez narzędzia tnącego, 12900 ± 800 obr/min. Obroty jałowe, 3000 obr/min. FS350 Analogicznie, 12500 ± 1000 obr/min. Jałowe, 2800 obr/min.
Jeszcze jest przełącznik chyba na rączce pozycja start. Ma być wyłączony. Jeśli na ciepłym silniku przy wyłączonym ssaniu i przełączniku brak wolnych obrotów mozesz spróbować przeprowadzić regulacje. Jest w instrukcji jak.
Gaźnik raz wyregulowany przez serwis z użyciem obrotomierza itp. przyrządów o których nawet nie słyszałeś nie wymaga korekty przez amatorów prze cały okres użytkowania. Tutaj przyznam racje silniki pilarek normalnie pracują na silnie zubożonej mieszance; nieumiejętna regulacja i zubożenie mieszanki jeszcze bardzie podnosi obroty silnika i temperaturę...
Zanieś pilę do pierwszego lepszego serwisu. Wyregulują Ci obroty, za grosze, łańcuch też naostrzą. Możesz spróbować tak: wkręcaj śrubę H, aż silnik uzyska najwyższe obroty, następnie wykręć ja o pół obrotu. Spalanie jest duże i takie będzie. Olej, który nalałeś, w ogóle nie nadaje się do tych silników. Śmiało możesz używać oleju, który jest stosowany...
Nie chcę już wozić do serwisu, bo po 1 nie mam zbytnio czasu po 2 już dosyć dużo pieniędzy włożyłem w tę pilarkę po 3 u mnie w mieście jest jeden serwis czasami przechodzę obok tego serwisu nawet zdarzyło mi się wejść do środka i szczerze... Wolałbym zrobić to sam... W tym serwisie są łebki co niedawno ukończyli szkołę (oczywiście tą najłatwiejszą)...
Prędkość obrotową biegu jałowego reguluje się na rozgrzanym silniku. Nie może być za wysoka aby nie dochodziło do załączania sprzęgła i obracania się narzędzia. W instrukcji obsługi masz podane ile dokładnie powinny wynosić obroty biegu jałowego, mierzone obrotomierzem. Ta śruba jest lewozwojna aby zachować zasadę regulacji, kręcąc w prawo zwiększają...
Ten gaźnik jest nie dostrajany, jedynie można sobie w niej ustawić obroty biegu jałowego, tak ja w poście wyżej może problem jest w nieszczelności i na zimnym silniku są takie efekty.
Widzę na zdjęciu, że ten gaźnik posiada pompkę przyśpieszającą pod osią przepustnicy. Częstym problemem w gaźnikach wyposażonych w tą pompkę jest zużycie oringu na tłoczku i ew. także wytarcie otworu w korpusie gaźnika. Silnik wówczas ma problemy z pracą na wolnych obrotach, ponieważ lewe powietrze powoduje odcinanie dopływu paliwa na rozpylacz. Zauważalny...
Ile szkół tyle opinii, kupiłem silnik Demona w zeszłym tygodniu w renomowanym salonie w moim mieście i powiedziano mi, iż w do tego silnika jak i innych podobnych chińskich stosuje się mieszankę 1:25 przez cały okres użytkowania łącznie z docieraniem. Polecono mi olej Makita w cenie 25zł/ltr i Stihl w tej samej proporcji, nie wiem czemu odradzono olej...
Po wymianie poerścionków wypadało by trochę dotrzeć, tzn max obroty silnika ustawić na jakieś 70% na gaźniku i porżnąć z 10 m2 drewna, potem wyregulować nominalnie Pozdr
Cześć, mam problem ze stihl ms 250. Nie pomaga czyszczenie i regulacja gaźnika, piła ustawiona na nastawy fabryczne gaźników ( ZAMA C1Q L 1 obr. H 1 1/2 obr.) piła do momentu mocniejszego rozgrzania działa idealnie, trzyma obroty i ładnie się wkręca. Po rozgrzaniu tj. kiedy tnie większe kawałki drewna zaczyna podnosić sobie obroty i dławić tak jakby...
Witam . Aby nie zakładać nowego wątku dołączam do tego swój problem z kosiarką tego samego typu . Po uruchomieniu zimnego silnika wolne obroty są zbyt niskie i silnik gaśnie , jednocześnie wykręcona świeca jest mokra . Silnik nie reaguje na regulacje wkrętem wolnych obrotów . Na wysokich obrotach pracuje prawidłowo . Po solidnym rozgrzaniu silnika usterka...
Otóż wspomniany wyżej Stihl MS180 po dzisiejszym czyszczeniu (gasł gdy dodawałem mocno gazu) gaźnika ma piękne wysokie obroty, nie gaśnie - ale jak odstawię na chwilę to gaśnie. W silniku przez okienko wydechu widać nagar na tłoku ale tłok jest ładny i kompresja nie wydaje się zła. Śruba do regulacji LA zdziwiłem się ma lewy gwint i zrobiłem wg. schematu...
W sklepach z artykułami ogrodniczymi, elektronarzędziami i stacjach benzynowych są takie fajne oleje Stihl 100ML. Ja sam kupowałem taki do mojego motoroweru - zawsze tankowałem 5L benzyny więc opakowanie 100ML idealnie pasowało do tego. Po 7000 km jazdy z dość dużymi obrotami (często po mieście, 60 km/h w trasie) cylinder jest jak nowy choć jego jakość...
Bez kołpaka 1 1/2, z kołpakiem 3/4. Dla czystego sumienia proszę zanieś do jakiegokolwiek serwisu żeby ustawili silnik na 14 tyś max obrotów. Bo szkoda kasy wsadzonej w części, a 10 zł za regulacje, to nie majątek.
Tego napędu co uruchamia silnik (ta linka) nie rozkręcałem. Gaźnik wyregulowałem według instrukcji. Maksymalnie L i H w prawo aż czuje opór a potem jeden obrót w lewo i chodzi ładnie:) Na szczęście to nic poważnego. Dzięki wszystkim.
Jeżeli gaźnik, w tej pilarce ma tylko śrubę regulacji wolnych obrotów L, maksymalne są ustawione za pomocą dyszy w gaźniku i niema możliwości ich regulacji. Regulacja wolnych obrotów, wkręć śrubę L do oporu, następnie wykręć o jeden obrót, zapal silnik i dodaj gazu. Jeżeli silnik nie będzie łatwo przyspieszał wykręć śrubę minimalnie i znowu dodaj gazu,...
Tylko przy innej regulacji tj 1/3 obrotu dla L to nie będzie chodziło na wolnych obrotach, spróbuję regulować jeszcze jak silnik się trochę rozchodzi. Miałem pastę dirko ale do temp 170st zaś silikon 350st i użyłem silikonu. Uszczelniacze zakupiłem oryginalne od Stihla po 11zł szt
Pompkę sprawdzisz zdejmując przewód idący z gaźnika do pompki i zatkaj go (zdejmij z pompki). Wtedy paliwo nie będzie płynąć przez pompkę i zostanie więcej w gaźniku. Ja jednak bym się skłaniał ku tłumikowi, jest to częsta przyczyna nie wchodzenia kos na obroty, odkręć go, sprawdź okno wylotowe w cylindrze, może być zabite nagarem, i najprościej ustami...
Paliwo zawsze nalewaliśmy dobrej jakości i mieszane było z olejem stihl do silników dwusuwowych. Oczyszcze rowki pierścieni z nagaru złoże i dam znać o efektach.
Kolega jack63 , pisząc o składaniu na gorąco, miał na myśli silnik, w którym łożyska są wciskane do obudowy. W twoim przypadku, nie ma to zastosowania. Przy zakładaniu gaźnika, nie użyłeś przypadkiem tego silikonu?
Wyczyścić gaźnik myjką ultradźwiękową, jeśli pilarka faktycznie ma kompresje, nową świece i sprawny układ zapłonowy oraz wymienione uszczelniacze to problem tkwi po stronie układu zasilania jeśli wszystko jest drożne (filtry, wężyki niesparciałe) to pozostaje gaźnik. Nie wszystkie stare gaźniki da się uratować jeśli nic nie pomoże przeprowadź próbę...
Witam. Ostatnio znalazłem piłę u dziadka, Stihl 08s. Zapaliła bez problemu, mimo 5 lat nie użytkowania. Jedyny mankament, to brak tak zwanego "Ślimaka" Jest to cześć, która napędza pompkę oleju z obrotów silnika (przepraszam nie jestem mechanikiem wiec mogę się troszkę pomylić :D Moje Pytanie brzmi gdzie dostane taka cześć? Przeszukałem allegro itd...
Nie bardzo rozumiem jak przy ubogiej mieszańce tłok i cylinder miałby się zużyć tylko przy oknie ssącym. A co z górą tłoka ? Tam lepiej smarowalo gdzie ciepłej? A co z przeciwna strona tłoka tam też lepiej smarowalo? Przy ubogiej mieszańce silnik by się na obrotach przy zdjęciu gazu przywieszal no i mocy też by brakowało. Czy autor zauważył takie zjawiska?
Problem jest taki że pochodzi z 10-15 sekund na wciśniętym gazie na full ale chodzi tak jakby na połowie obrotów a potem ją zalewa. I dodatkowo ostro leje w filtr powietrza.
Sprzęgło znajduje się mniej więcej w okolicy połączenia silnika z rurą i tam musisz szukać śrub do odkręcenia i osłon do zdjęcia. Sprzęgło jest odśrodkowe, znaczy to że zaczyna działać w momencie kiedy wzrastają obroty silnika kosy. Mało prawdopodobne jest żeby objawy opisane przez Ciebie dotyczyły uszkodzenia sprzęgła. Moim zdaniem najpierw szukałbym...
No i sprawa rozwiązana. Faktycznie chodziło o zbyt dużą szczelinę między kołem magnesowym a cewką - stąd słaba iskra. Już szukałem modułu zapłonowego. Ustawiłem luz "na tekturkę" :-) i pali znacznie lepiej. Jakoś mi to nie przyszło do głowy choć na wiosnę rozbierałem cały silnik i pewnie szczelinę ustawiłem "na oko".
Witam, mam problem z pilarką Stihl MS261C z M-Tronic. Na zimnym silniku z ssaniem odpala ładnie bez problemów. Problem jest, gdy się nagrzeje - ciężko ją odpalić. Jak się mocno szarpie, to na chwilę coś łapie i zaraz gaśnie. Czasami przy odpalonej na wolnych obrotach potrafi zgasnąć. Wymieniłem w niej już pierścienie na tłoku, cewkę zapłonową, membrany...
Witam, chciałbym was prosić o porade. Otóż pilarke STIHL 023 mam od nowości (99 rok), obchodze się z nią bardzo dobrze paliwo z markowych stacji olej org. stihl lub husqvarna. Od pewnego dnia piła po nagrzaniu zaczęła gasnąć, cieżko było ją odpalić. Czasami załapiła i popracowała chwile, ale to było takie szarpane cięcie bo zaraz znów gubiła obroty....
Witam . Mam podobny przypadek . Odłączyłem gumowy przewód łączący skrzynie korbową z filtrem powietrza i pobieranie oleju ustało , ale obroty stały się niestabilne . Z założonym wężykiem kosiarka pobiera prawie tyle oleju ile benzyny . Producentem jest chyba STIHL .
Witam jestem tutaj nowy... Mam pytanie związane z moją pilarką ms 180,nie chce zejść z obrotów. Wszystkie regulacje były już ruszane, ale piła dalej nie ma wolnych obrotów. Piła także była parę razy rozbierana i najmniejszy szczegół był sprawdzany, który mógł by zakłócić prawidłową prace silnika. Wszystko wygląda taj jak było by w porządku,a nie jest......
Po obejrzeniu dostępnych materiałów na YT doprawdy, nieśmiało, ale to naprawdę nieśmiało obstawił bym, wybrał bym: STIGA Ale może to wynikać z słabej prezentacji firmy Stihl (co wcale nie znaczy, że zostaje ona przeze mnie skreślona) Bo na przykład na filmiku Stiga była prezentowana możliwość zwiększenia, lub zmniejszenia stałych obrotów silnika. Co...
Jest L.H po lewej stronie przy silniku a T nie widzę nie mam takiego wkrętaka by się dostać do tych śrubek L.H bardzo małe otwory i głębokie. Dodano po 1 Znalazłem T i wyregulowałem obroty Dziękuję za pomoc. :D Nawiasem mówiąc nie za bardzo jestem zadowolony z tej piły myślałem że z silnikiem BRIG.będzie lepsza,jedyna zaleta to że jest lekka i poręczna....
Może dorzucę swoje trzy grosze. Raczej nie szalej z wielkością pilarki bo paradoksalnie "za dużą" pilarkę szybciej wykończysz. Dowcip polega na tym że silnik dwusuwowy jest smarowany mieszanką, a tnąc drobnicę będzie ona pracować na wysokich obrotach, ale zużycie paliwa (a tym samym oleju)będzie stosunkowo małe.
Oglądałem Alko by Solo. Owszem, robią wrażenie. Tylko zastanawia jedno, czy za 10–15 lat nadal będą dostępne części, bo te różnią się od ogólnie dostępnych. Silniki przypominają nowsze wersje Zenoah (świeca zapłonowa centralnie, a nie pod kątem), ale to pewnie chińskie klony. Model 126B ma silnik zwykły dwusuwowy. Model 130B ma bardziej ekologiczny...
Czasami problemem tego rodzaju okazuje się zbyt długa żyłka w głowicy. Silnikowi jest wtedy ciężko rozpędzić głowicę z minimalnie dłuższą żyłką do maksymalnych obrotów. No, ale skoro nowa. To powinien być jeszcze dostępny nożyk na osłonie wirującej żyłki. Który to automatycznie ścina zbyt długą żyłkę. Ja po jakimś czasie zlikwidowałem ową osłonę wraz...
Kosa ma pręt napędowy, który jest odporny na uszkodzenia. Więc jeśli jest on w całości i ma sprawne wielokliny a także sprawna jest przekładnia kątowa, to sprawdź czy rura składa się z 2 części. Może "rozjechały" się one na łączeniu, po wypadnięciu zabezpieczenia. Mogło zginąć zabezpieczenie i rura wysunęła się z silnika. Nie mniej jednak sprawdź dokładnie...
W momencie kiedy występowała opisana przeze mnie usterka, po tym jak mi silnik w pilarce zgasł, nawet jeśli była ona nagrzana, mogłem ponownie ją odpalić, jednak każdorazowe zwiększanie obrotów kończyło się utratą obrotów tj. spadkiem mocy i gaśnięciem, nawet wówczas, kiedy odbywało się to w stanie jałowym, czyli bez obciążania łańcucha.
Na wolnych obrotach układ strato powodowałby zakłócenia w spalaniu, dlatego przepustnice powietrza powinny być zamknięte i otwierać się później. Przy zamkniętych przepustnicach powietrza silnik pracuje jak normalny dwusuw. Pilarki Partner, ale tylko te z literką „s” na końcu, to były te same konstrukcje. Tyle że nie wszystkie pilarki były wyposażane...
Jak dba się o paliwo i dokładnie robi mieszankę to pokosi się długo nawet chińczykiem. Naprawiałem kilka kos i pił. Problem pojawia się przy przechowywaniu rozrobionego paliwa lub zostawianie paliwa w zbiorniku. Przy wysokiej temperaturze benzyna odparowuje a olej zostaje. Zagęszcza mieszankę silnik odpali ale duże ilość oleju wytwarza nagar który rysuje...
Do sprawdzenia masz kilka rzeczy: - Czy benzyna jest świeża i czy mieszanka jest odpowiednia 25:1 - Czy sprzęgło odśrodkowe nie załącza za wcześnie przed wejściem silnika na wysokie obroty - Jeśli zamieniłeś miejscami wężyki biegnące z baku, to gaźnik działa na oparach benzyny zamiast na fazie ciekłej. W takim przypadku silnik będzie gasnął przy wysokich...
Właśnie szukam szukam ale doszukać się nie mogę ,daxnik dokładnie taki jak ten na zdjęciu Ktoś podrzuci szybki instruktaż lub link do właściwej strony z regulacją tego gaźnika https://obrazki.elektroda.pl/6922583900_... Dodano po 8 Podejrzewam że chodzi o tą instrukcję ? Wkręć obydwie śruby (L i H) do lekkiego oporu, następnie wykręć...
Jeśli silnik z łatwością odpala oraz równomiernie pracuje na biegu jałowym ma kompresję oraz nie ma objawów (łapania lewego powietrza) - falowania obrotami myślę skrzynia korbowa jest szczelna (uszczelniacze wału trzymają) oraz że główna przyczyna leży po stronie gaźnika. Sprawdź króciec gaźnika łączący go z cylindrem czy nie jest sparciały oraz wszystkie...
Wynik pomiaru ciśnienia sprężania jest zależny od użytego przyrządu (jego konstrukcji). Według serwisówki jednego z producentów ciśnienie standard to 7 at, a limit to 4 at. Pomiar podobnego silnika miernikiem ZUP wyszedłby dobre 10 bar, a chińskim inflatorem pewnie 5 bar. Proszę sprawdzić jak długą iskrę daje układ zapłonowy, jeśli będzie krótka (ok....
Z obrotami sobie poradziłem. (Zanieczyszczony przelot wolnych obrotów). Regulacji sie trochę słucha. Teraz sie dla odmiany czasem zalewa na niskich obrotach. Poza tym gaśnie jak sie ją przekręca. Wydaje mi sie, że jeszcze coś zostało w gaźniku śmieci. Co do stanu silnika to nic nadzwyczajnego. Wszystko w całości niby. Powiem tak - ja ją sie powiesi...
Witam wszystkich. Dostałem myjkę Stihl RE 160K. Po podłączeniu zasilania i wody okazuje się, że silnik nie może ruszyć i pobiera zbyt duży prąd, co powoduje, że wyskakują bezpieczniki. Gdy podłączyłem myjkę do zasilania, bez podłączania wody, silnik po mału ruszył i po kilkudziesięciu sekundach wszedł na pełne obroty. Po takim rozruszaniu podłaczyłem...
Pilarol to jest olej do smarowania łańcucha/prowadnicy. Śrubę/dyszę regulacyjną H wykręcaj aż silnik zacznie czwórkować na pełnym gazie i zaczną spadać obroty maksymalne silnika. Następnie załącz hamulec łańcucha i miarowo dodawaj gazu. Jeżeli silnik będzie sprawiał wrażenie duszenia się wraz z większym otwieraniem przepustnicy, wykręć śrubę regulacyjną...
Sprawdzić styki przerywacz - czy część ruchoma działa luźno, czy jest właściwa przerwa, czy styki są czyste. Gdzie kolega widział przerywacz w piłach czy kosach (tych napędzanych silnikiem a nie kosiskiem) , a nawet kosiarkach? Może jedynie sowiecka Drużba, bo Tajga miała już zapłon bezstykowy. Bez obrazy Autora, ale jedynie serwis. Pozdrawiam wszystkich.
Piła przy dodawaniu gazu dławi się, nieraz przy wolnych obrotach, podwyższą się obroty i zgaśnie, a nie raz jak ją odpalę to na chwilę chodzi dobrze. Gaźnik czyściłem, uszczelniacze na wale wymienione, łączenia sprawdzone, między gaźnikiem a silnikiem i nie wiem czy stawiać na gaźnik, za pomoc dzięki.
Filtr powietrza jest papierowy. czuć z niego benzynę czy olejem to nie powiedziałbym. ale jak go zdejmowałem to kosiarka dostawała większych obrotów. Jutro kupię nowy filtr i święcę i spróbuję. W sumie to kosiarka jeszcze na gwarancji to może lepiej ją zawieźć do sklepu. Kosiarkę przekręciłem na bok jak zmieniałem olej ale nie ma innej możliwości zmiany...
Regulacje silnika zostaw serwisantowi, kosa musi być specyficznie ustawiona na słuch, i w razie wątpliwości obroty można porównać z tabelami, jak ją sam ustawisz, to albo zatrze się nagarowo, albo na sucho czyli albo za bogato albo za ubogo, w przypadku kos trzeba się wstrzelić idealnie na max obrotach w pomiędzy moment czterotaktu a czystej pracy,...
Radziłbym sprawdzić podczas cięcia przy pełnym otwarciu przepustnicy, czy silnik zachowuje się poprawnie i uzyskuje pełną moc. Przy Harderze PN4500 okazało się że ustawienie śruby H bez obciążania dawało ubogą mieszankę i dławienie się pod obciążeniem. Pilarka uzyskiwała moc przy wzbogaceniu do tego stopnia, że bez obciążenia odcinka wypadała dość nisko...
stihl obrót silnik stihl obrót obrót stihl
instalacja plomb silnik delphi pompa radio honda civic radio
cross elektryczny sharp aktualizacja oprogramowania
Pilot BFT nie zatrzymuje bramy podczas pracy Zielony ekran na programach 1 i 2 po podłączeniu dekodera