Witam Według autodattty cisnienie oleju ma byc 2,5 bara do 5,4 bara przy 3000 obrotów.
Układ regulacji biegu jałowego w przepustnicy lub nieszczelność układu wydechowego. Miałem podobne objawy w innym aucie. Jeśli kolektor jest połączony wężykiem podciśnienia z serwem hamulcowy też warto tam zajrzeć.
Toyoty nie dodają automatycznie "gazu" przy wychyleniu dźwigni funkcji hydraulicznej. Aby zwiększyć prędkość podnoszenia należy dodać "gazu" ręcznie, a raczej nożnie. Przy mniejszych ciężarach poradzi sobie na wolnych obrotach, ale przy większych trzeba wyższych obrotów silnika.
Po odpaleniu samochodu obroty utrzymują się na prawie 2tys obrotów. A gdy się rozgrzeje to spadają ale jak dodam gazu i puszczę to obroty spadają do tysiąca i podskakują do 1200 tak jakby miał zgasnąć to przeskoczenie wygląda. Przepustnica czysta bo wyczyściłem a i filtry ładne. Ktoś może podpowie co to może być.
Miałem dokładnie te same objawy, w salonie mi skrzynie wymienili ale problem wrócił. Wystarczyło wypiąć wtyczkę od EGR i auto jeździ bez szarpania na niskich obrotach!!!
Nie wkręca się tylko na postoju czy w trakcie jazdy też? Jeśli wciśniesz sprzęgło wkręca się dalej? Dodano po 2 Tak na początek to podpiąć pod kompa i może coś się wyjaśni (w trybie awaryjnym może być po prostu kaganiec na obrotach).
Może to pomoże http://obrazki.elektroda.net/85_12819540...
EGR został zamknięty 10 lat temu. Sprawdzałem, czy zaślepka się nie przepaliła – jest ok. We wtryskiwacze trudno mi uwierzyć, bo jak pisałem, do czasu rozgrzania się silnika, silnik chodzi idealnie, nawet nie dymi przy ostrym gazowaniu. Bez problemu wchodzi na 5 tys. obrotów i płynnie schodzi na jałowe obroty.
Wyciagnij ramke od radia z klawiszami i dojdziesz do mechanizmu reg nawiewów napewno przeskoczył poluznisz jedna srube przestawisz mechanizm dokrecisz i dział na nowo nie zmieniaj połozenia przy max obrotach wentylatora
Nie potrzebujesz laboratorium, tylko sprawnego analizatora spalin i osoby która potrafi go obsługiwać. Podaj mi wartość współczynnika lambda na wolnych obrotach oraz podwyższonych.
Witam. Toyota corolla verso d4d 116km. Zimna ciezko pali, czasami potrafi sama wkręcić się na obroty.
witam musisz jeszcze troszke pojeździć i napewno będzie lepiej skoro juz sie poprawiło :) a jeszcze jedno.... daj mu przez chwile dobrze po garach niech się wszystko dobrze poprzeczyszca......... tak minimum z 15 minut takiej ostrej jazdy na wysokich obrotach... pozdrawiam
Wyrwij go i zmień tulejki,te fabryczne są z plasteliny i wirnik póżniej trze o magnesy stojana. Tam siedzi Denso tak?
Już zamówiłem, dam znać co i jak, kopcenie się pogarsza, zaczyna występować przy mniejszych obrotach też.
Z mojego doświadczenia wynika że najczęściej potencjometr uszkadza się w "dolnym" zakresie obrotów czyli najczesciej nie trzyma wolnych obrotów lub w dolnym zakresie pracuje niepoprawnie. Co do tego rozrządu to chyba pomyliłeś z zapłonem bo jak go (rozrząd) niby ten drugi ustawiał ?? Na "gazie" analiza spalin wyjdzie poprawnie pomimo uszkodzonego katalizatora...
Cześć, w samochodzie marki Toyota Avensis jeśli jest wyłączona klimatyzacja obroty chodzą nierówno a jeśli włączę klimę obroty chodzą równo. Co to może być?
Wiercenie tłoków? W jaki sposób??? Tzn moja wersja jest ta niby poliftowa i oleju nie bierze ale pytam tylko z ciekawości :) Kurcze kiepsko że nie ma sensownego rozwiązania problemu niskich obrotów.
Silnik to 1.8,sprzętu nie mam ale też nie mam lewych rąk więc coś odkręcic i sprawdzić mogę tak samo zmienić Dodano po 24 Dodam że nie stało się to nagle z dnia na dzień,kilka dni temu zaczęło się że bardzo trochę było to odczuwalne i tylko przez chwilę a teraz jest dość uciążliwe bo na każdym biegu i w każdym zakresie obrotów
Dziura w dolocie ,TPS,zawór wolnych obrotów ? Wróży ,potrzebna diagnoza.
W/g mojej , niepełnej "domowej papugi" sygnał drogi brany jest z ABS na zegary , a następnie na wyświetlacz "byle czego" ( w tym i spalania) i przez niego na ECU silnika na pin D8 , co odpowiada pinowi 13 -temu gniazda diagnostycznego. Tylko to jest stara "blokówka" i nie jestem jej pewny , gdyż 13 gniazda diag. to chyba obroty silnika.
Regulator obrotów się zaciął, można go wyczyścić cleanerem do przepustnic. To na początek.
Ale co tam jak latałem do frankrurtu to silnik 1,6 na pełnej mocy zrobił 100000km aż się rozleciał. ALe często non stop 190 szło a to prawie odcinka. Także lluzik. Castrol jednak jest coś wart.
W takim razie pewnie któryś wężyk spadł przykładowo przy kolektorze dolotowym. Stąd mogą być takie objawy i niedomagania. Zdemontować filtr i rury, wcześniej odpiąć przepływomierz. Pod nimi, od strony podszybia jest listwa wtryskowa, przewody i rurki. Warto sprawdzić czy nie spadły, czy są całe, one także mogą bruździć. :)
na uszkodzonym odpali ale bedzie miał wysokie obroty i zaraz błąd wyskoczy
Chodzi o to na podstawie jakich danych sterownik otwiera zawór wolnych obrotów?
Oscyloskop i sprawdzenie czujników obrotu.
Podaj jeszcze dawkę paliwa na wolnych obrotach.
Witam, co może być przyczyną rezonansu w kabinie, nie ma objawów ze skrzyni, nie ma raczej nic związanego ze sprzęgłem, ewentualnie z kołem dwumasowym też nie sądzę, bo nie ma nic konkretnego, tylko dziwny rezonans w kabinie od pracy silnika, takie buczenie. Czy to może być wina poduszek silnika. Auto ma 15 lat i 145 tys. na liczniku. Dodatkowo, ale...
Udało mi się odpalić auto . Lecz po krótkiej jeździe błąd P1229 . Zgasze odpalę i znowu chwilę ok. Teraz pytanie czy to może być zawór upuszczając na listwie ? Lub gdzie szukać usterki ? Jak wbije błąd obroty 1100
Tylko przy prędkości czy powyżej pewnych obrotów?
Adaptacja przepustnicy?
Czy problem z ładowaniem jest tylko na wolnych obrotach?
Niestety problemu nie rozwiązałem być może faktycznie tak ma być jak ktoś napisał jeżeli dość szybko zchodzą obroty
Szybkie ładowanie. Kręci, ale nie odpala. Kręci 3-4 razy i aku pada. Możesz to uściślić? 3-4 próby odpalenia z kilkusekundowym kręceniem czy 3-4 obroty silnika i pada akumulator?
Wydaje mi się że nie ma to znaczenia - kolory będą się zgrywać za kilka obrotów.
Niekoniecznie. Jak miałem dziurę w dolocie to obroty po wysprzęgleniu opadały za bardzo, ale po jej zatkaniu obroty potrafiły przez jakiś czas zawieszać się w okolicach 1600 obr/m (przypuszczam, ze musiał sobie od nowa zebrać korekty). Efekt? Na wysprzęgleniu oczywisty ale na biegu też czuć - toczenie się na jedynce czy dwójce i on nie zwalnia, a jak...
org. cech powinien byc od lini pionowej w prawo 90* raczej poczas planowania nie został zeszlifowany. Ustaw wszycho na orginalne cechy, pare obrotów wałem i krec.
Nie dowiemy się, ile obrotów ma na rozruszniku?
Samochód dławi się na benzynie(po dodaniu gazu na małych obrotach)
Witam. Kupiłem prawie to samo auto (z silnikiem 1,8) i mam taki sam problem. Udało się panu dojść przyczyny?
Przekręc kluczem kilka obrotów bez świec czy nie ma kolizji ..
Ten objaw możesz wywołać na biegach od 3 w górę jest to skrzynia szóstka i silnik 1,4turbo diesel jeśli dobrze poznaję? Jeśli tak to miałem coś takiego i ustąpiło po wymianie kompletnego sprzęgła. Usterka nie występuje jeśli silnik kreci się wyżej i pomija felerny zakres obrotów.
Po zamknięciu zaworu wydechowego w komorze spalania pozostaje jeszcze jakieś ciśnienie. W momencie otwarcia ssącego zaworu spaliny są wdmuchiwane do kolektora ssącego i zakłócają przepływ, równomierne napełnianie wszystkich cylindrów i przede wszystkim homogeniczność i proporcje mieszanki. A więc ten bajerek niweluje to zjawisko, co pomaga w ekologii....
mam taka smaa toyote, tesc ma rowniez identyczna. TO jest normalne w tych samochodach. Większe obciązenie elektryki i szybsze obroty
Pewnie jest tam masa, 5V i sygnał zwrotny, zasymuluj mu na sygnałowym 2-3V i sprawdź czy podniesie obroty.
A czyscilem bo mialem problemy z przyspieszeniem wiec szukalem i czyscilem co popadnie Uhu i niby to miało pomóc? Weź się ogranij i nie pisz herezji. Pytam drugi raz wtrysk bezpośredni czy pośredni.
witam, właśnie kupiłem taki samochód i mam ten sam problem zanim zacznę grzebać może napiszesz jak sobie poradziłeś z tymi obrotami
Witam, panowie. Zakładałem właśnie wspomaganie. Kupiłem kolumnę wraz ze sterownikiem, wszystko pasowało i wspomaganie śmiga aż miło. Jedyne, co mogę doradzić, bo niestety u mnie się to stało, to żeby uważać na taśmę od klaksonu i od poduszki. U mnie po złożeniu wszystko śmigało aż do przejażdżki. Po odbyciu jazdy próbnej zaświeciła się poduszka i przestał...
Kiedy kolega sprawdzał pompę wody? W XL-D Turbo jest chyba ten sam blok. Silnik 4CT 2,00.
Kiedy np. Jade do sklepu zgasze silnik i po 5 min wracam to auto nie chce odpalic , auto nie gasnie podczas jazdy nie spada z obrotów .
to sie na pewno nie opłaca.Możesz tam wsadzić 7AFE czyli 1,8.Moc podobna ale moment wyższy i to przy mniejszych obrotach.
Czy były wcześniej objawy? Immobilizer raczej nie jeśli zgasł podczas jazdy Odpalił dzien wcześniej dopiero za 2 razem, tego nie jestem pewny ale samochód kilkanaście minut przed awarią dość mocno szarpną. Podejrzany był filtr bo nikt go nie wymienial od 3 lat. Jeśli chodzi o paliwo to nie było pomyłki. A na plaku do ilu rośnie? Sprawdze dziś, ale...
Witam. Do niedawna miałem Avensisa D4D i taki objaw występował tylko przy zimnym silniku. Po osiągnięciu trochę wyższej temperatury silnika , zanikał związek pracy dmuchawy z obrotami silnika. Przy ciepłym silniku praca wentylatora nie wpływała na obroty silnika
oscyloskop pomoże ;-)
Gniazdo niebieskie. Ale to się zgadza z przedziałami podanymi w książce Sam naprawiam. Od 120 przy 100 stopniach do 22000 przy -20. Sprawdzałem na silniku, który nie całkiem ostygł to miałem te 2,5k, a później rozgrzałem na postoju i było 220. Sprawdzę jutro w momencie jak wejdzie na wyższe obroty.
Problemy wózka rozwiązane. Znalazłem człowieka co się na tym zna. Przyjechał, zapalił i od razu powiedział że ten wózek ma kompletnie rozregulowane obroty. I stąd długo gasnąca kontrolka ciśnienia oleju. Stąd wolne podnoszenie bez dodania gazu. Teraz jak je wyregulował to silnik po odpaleniu na 2 - 3s wchodzi na wyższe obroty po czym schodzi do niższych....
Witam Proszę o pomocy bo mam identyczny problem wymieniłem już przepustnicę silnik krokowy przepływomierz uszczelka pod kolektorem ssącym i nic proszę powiedzieć co było przyczyną
Normalne, system podnosi obroty silnika żeby moment zasprzęglenia był łagodniejszy A co jeśli mam inne auto i nie ma czegoś takiego? To znaczy że coś w nim jest nie tak, że obroty nie rosną?
nie dochodzi gaz- posprawdzaj bezpieczniki i Elektro zawory butla/parownik
Po pierwsze czym zmierzyłeś obroty silinika, bo wskazania obrotomierza są mało dokładne. W tym modelu nie ma regulacji obrotów i uważam, że na chwilę obecną, nie ma czym się martwić.
EC4-5 - Nieprawidłowość przesunięcia czujnika przyspieszenia. E73-1 - Nieprawidłowość elektromagnesu kompensacji położenia kierownicy. E01-5 - Nieprawidłowość otwarcia czujnika O2. E54-1 - Nieprawidłowość elektrozaworu obrotu. Szukaj uszkodzonej wiązki przewodów.
Prawie na pewno to te zawory. W ASO jest nawet zestaw naprawczy na taką usterkę, nie pamiętam ile on kosztuje, jak nie zapomnę to sprawdzę i wieczorem Ci napiszę. A jeżeli chodzi o Mabi to współpracuję z nimi od ponad dwóch lat i jeszcze się nie zawiodłem, można się z nimi dogadać i reklamacji też nie miałem i nie mam. Zawsze znajdzie się ktoś nie zadowolony...
W obecnej temperaturze kompresor, o ile w ogóle się załączy i nie jest to sprężarka o zmiennej wydajności tłoczenia, będzie pracował cyklicznie. W lecie powinien pracować w sposób ciągły. Kompresor obiąża silnik, więc w momencie włączenia/wyłączenia możliwe jest zafalowanie obrotami.
Silnik nierówno pali na wolnych obrotach,zwiększone zużycie paliwa.Szukałbym innej przyczyny ale mam 2 sondy i jestem przekonany że padł katalizator.Silnik krokowy jest ok więc nic innego nie może być skoro niedomagania są tylko na wolnych obrotach
Będę musiał się wybrać na porządną diagnozę. Dziś znów to samo co pisałem na początku jednak co jakiś czas uda się auto odpalić i nadal te słabe obroty.
szarpanie moze byc przyczyna uszkodzona swieca bądz przebicue w ukladzie zapłonowym
witam mam problem poniewaz gdy wózek pochodzi chwile na wysokich obrotach wyswietla błąd c4-2 wózek to toyota 8fgf
może to problem z zegarem obrotów albo z czujnikiem?
Niesprawna sonda powoduje otwarcie silnika krokowego na max wpisane w programie będzie Ci zalewać podawać za dużo paliwa gazowego stąd gaśnięcie.Wymiana sondy lub montaż reglera w jego miejsce lub zablokowanie otwarcia krokowego na stałym poziomie w programie.
to że pokazał usterkę MAP-a może być skutkiem a nie przyczyną falowania obrotów.Jeśli takowy u ciebie występuje to jest on podłączony bezpośrednio do kolektora ssącego.
Sprawdź temperaturę pod maską rurek wchodzących do nagrzewnicy. Jeżeli gorące- sterowanie klimatronika. Może jest mało drożna nagrzewnica i większy przepływ (obroty) trochę podgrzewa.
Układ zapłonowy do sprawdzenia.
a sprawdzałeś stan przewodów WN, świec, filtra powietrza i filtra gazu ? Czy silnik dogrzany (sprawny termostat i układ chłodzenia) ? Przewody podciśnieniowe dochodzące do gaźnika drożne?
Raczej niema nieszczelności,ponieważ obroty nie falują , trzyma równo.
Czujnik obrotów,od tego zacznij.
Moja Toyota T25 po przejechaniu 5 km i pozostawieniu na ok. godzinę na postoju nie chciała zapalać. Jak postała bardzo długo, nawet tydzień, to z odpaleniem nie było problemu. Żaden z mechaników, nawet z dużym stażem, nie podejrzewał rozrusznika. Skorzystałem z info kolegów i wymieniłem rozrusznik. Nastąpił cud, Toyota zapala bez problemu w każdej sytuacji....
Reszta idzie z ECU w zależności od: temperatury, obrotów, obciążenia- momentu.
Według mnie obroty powinny spadać
Sprawdziłem świece . Są ok
Do jazdy autem z DPF trzeba nauczyć się jeździć na nowo.Obroty silnika zawsze powyżej 2000 /min i to w zasadzie wystarczy. Dokładnie. Nie jeździć na najniższych obrotach, trzymać ok.2000 rpm i nic nie powinno się dziać. Oczywiście można czasami wyskoczyć w trasę i przytrzymać go na wyższych obrotach.
Mierzyłeś parametry tego 6-cio letniego akumulatora? Jakie napięcie masz na wolnych obrotach z obciążeniem i bez obciążenia?
Witam i jak udało się z tym uporać? Mam to samo i nie wiem co jest grane.
Witam, Ten sam problem w e12 d4d 2.0 klimatronik - silnik rozgrzany, nawiew zimny. Niezależnie, czy klima włączona, czy nie. Gdy obroty wzrosną powyżej 3tys. zaczyna lecieć ciepłe powietrze. Jak obroty spadną po ok. 10sek wraca zimny nawiew. Płyn chłodniczy idealnie pośrodku poziomu min/max. Pomożecie?
Hej Mam to samo. Czy znalazłeś przyczynę.???..u mnie jest dodatkowo problem z falującymi obrotami..gaśnie auto pod obciążeniem...czas na sprawdzenie kompresji
Witam wszystkich. W mojej Corolli e15 1,4 d4d po odłączeniu wtyczki od dogrzewacza D5Z-H i po włączeniu silnika ,włączając przycisk dogrzewania wzrastają obroty silnika (odczuwalnie) więc moje pytanie : czy pomiędzy przyciskiem a dogrzewaczem jest jakiś moduł?(dogrzewacz nie działał,bezpieczniki są dobre) i czym ten wzrost obrotów jest spowodowany?
Na wolnych obrotach grubo poniżej 12v.
tez miałem toyote z d4d i kolo dwumasowe wymieniłem i jest ok na wolnych obrotach słychac było stukot
Troche mnie to zmartwilo że Carina z silnikiem 16 zaworowym jest już taka z natury ... mało dynamiczna :) Ale nadrabia na większych obrotach hehe
Immo gaśnie po przekręceniu kluczyka,przy rozruchu sterownik silnika widzi obroty wału
Uszczelniacze zaworowe, prowadnice, zawory, pierścienie, tłoki, cylindry, odma. To są tematy do sprawdzenia. Generalnie głowica do góry i weryfikacja pieca.
Jakie sprężanie na zimno? Jakiej temperaturze odpowiada rezystancja czujnika temperatury, kiedy występuje problem??
Obroty jakie widzi?
Bardzo proszę o pomoc w identyfikacji elementu na zdjęciu z numerami dziękuje za pomoc . http://obrazki.elektroda.pl/3999963300_1... http://obrazki.elektroda.pl/6249104800_1... Dodano po 30 Bardzo proszę o pomoc w identyfikacji elementu na zdjęciu nr 1 z numerami dziękuje za pomoc . http://obrazki.elektroda.pl/3999963300_1...
Witam, podłączam się pod post ?? U mnie w toyocie (2017 r, T27, 2,0 143 KM) to samo się zaczęło dziać. Zero spadku mocy, ale szum (tak jakby nadmuch na szybę) zaczyna sie przy 2000 obrotów ?? Wkurzające trochę :)
Kiepskie paliwo,zapchany wydech itd.Świece mokre iskra jest to raczej sterownik obroty widzi co?Jeszcze może być coś faktycznie w tym sprężaniem.
Possible causes - Dirty Oil - Variable Valve Timing (VVT) circuit is open or shorted - Oil Control Valve (OCV) circuit is open or shorted - Faulty variable valve timing (VVT) - Faulty oil control valve (OCV) - Damaged ECM
Luzy zaworowe sprawdz.
Tak tylko ze kontrolki gasna jak dodam gazu, i przy 1200(obrotach) gdzies gasną
Coś udało się ustalić ? Jakieś nowe informacje od tego czasu ? Czyli wniosek taki że lepiej nie ruszać tej śruby przy lince i nie regulować obrotów jałowych w ten sposób ?
Witam po przerwie. Byłem u mechanika z "nowymi wtryskiwaczami" i błąd nadal istnieje na pierwszym cylindrze. Sprawdzone zostały również kable i są ok. Mechanik wycenił naprawę na minimum 1200zł i powiedział, że zawór do wymiany chociaż stwierdził poprzednio, że ciśnienie 9 bar jest ok w takim samochodzie. Moje pytanie w tym wypadku brzmi czy winny może...
toyota obrót toyota yaris obrót toyota wolne obrót
zdjęcie moderatora picasso wyświetlacz drukarka laptop bezprzewodowy
diora as252 przestrojenie diora as252 przestrojenie
Lokalizacja świec żarowych w Audi A8 D2 3.3 TDI Przestrojenie UKF w radiomagnetofonie Sharp WQ-T360H